گریت وال به دلیل فروش پایین خودروهایش، دفتر مرکزی اروپایی خود در مونیخ آلمان را تعطیل و گسترش فعالیتهای خود در سایر کشورهای این قاره را متوقف میکند.
اوضاع برای شرکت چینی گریت وال در اروپا خوب به نظر نمیرسد زیرا این شرکت قصد تعطیلی دفتر مرکزی اروپایی خود در مونیخ آلمان و اخراج کل کارکنان را دارد. البته فروش خودروهای گریت وال در اروپا ادامه خواهد داشت اما توسعهٔ فعالیتها در کشورهای دیگر که قبلاً برنامهریزی شده بود لغو خواهد شد. این تصمیم بهاحتمالزیاد به دلیل فروش پایین خودروهای گریت وال در اروپا گرفته شده است. در سال ۲۰۲۳، این شرکت مجموعاً ۳۱۶ هزار دستگاه خودرو در بازارهای خارج از چین فروخته که تنها ۶,۳۰۰ دستگاه آن در اروپا بوده است.
گریت وال همچنین به دلیل شرایط چالشبرانگیز بازارهای صادراتی، اخیراً هدف خود برای فروش یک میلیون خودرو خارج از چین را از سال ۲۰۲۵ به ۲۰۳۰ به تعویق انداخته است. دفتر این شرکت چینی در مونیخ در پایان آگوست امسال بسته و تمام ۱۰۰ کارمند آن اخراج خواهند شد. کارکنان دفتر و شرکتهای همکار قبلاً در جریان این تصمیم قرار گرفتهاند. البته گریت وال با صدور بیانیهای از تعهد خود به بازارهای اروپایی صحبت کرده است.
در نوامبر ۲۰۲۳، گریت وال از ادغام برندهای اورا و وی در یک برند با نام GWM خبر داد و نام محصولات خود را بر این اساس تغییر داد. در آن زمان، شرکت چینی قصد داشت تا سال ۲۰۲۴ فعالیتهای خود را به اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، اتریش، سوئیس، دانمارک، ایسلند و بلغارستان گسترش دهد که اکنون لغو شده است. با تعطیلی دفتر اروپایی شرکت، مدیریت فعالیتهای اروپایی گریت وال حالا مستقیماً از طریق دفتر مرکزی در چین صورت میگیرد. سبد محصولات اروپایی GWM هماکنون شامل هاچبک اورا ۰۳ (فانکی کت سابق) و کراساوورهای وی ۰۳ و وی ۰۵ میشود و باید دید سدان اورا ۰۷ طبق برنامهریزیهای قبلی در تابستان ۲۰۲۴ راهی بازار اروپا خواهد شد یا نه.
! i M α η δ υ α R
۱۱ خرداد ۱۴۰۳مگه گریت وال هم ماشین تولید می کنه !!!
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۳خیلیا حتی یه عده از بچه های پدال در خصوص عرضه ماشینای چینی تو بازار اروپا و آمریکا و ادعای اینکه ماشینای چینی در آینده نزدیک بازار اروپا و آمریکا را تسخیر میکنند حرف میزنن …….. ولی داریم میبینیم که چین حتی با شیوه دامپینگ هم نمیتونه با برندهای مطرح اروپاییو آمریکاییو ژاپنی واسه سهم خواهی از بازار جهانی مبارزه کنه و تهدیدی بحساب نمیاد
علی جردن
۱۱ خرداد ۱۴۰۳پژو لاستیکش به خاک آمریکا نخورده کسی مثل شما تحلیل های عجیب غریب نمیکنه. اینم مشخصه چین بازار جهانو تسخیر کرده چه خودرویی چه غیرش
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۳برندهای چینی سهم خیلی، خیلی محدودی از بازار خودروی اروپا دارن و تو بازار آمریکا هم که اصلاً ماشینای چینی عرضه نمشن ……… ماشینای چینی اصلاً تو اروپا و آمریکا محبوب نیستن و مردم این کشورا واسه خریدن ماشینای چینی تمایلی ندارن و مهمترین دلیل همچین گارد و تنفری این هستش که ماشینای چینی تو دنیا به بی کیفیتی و استهلاک بالا معروفن و همینطور تنشهای سیاسی بین کشورای غربی و چین هم بی تاثیر نیستش
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۳حتی تو ایران با وجودی که بازار در انحصار خودروهای چینی هستش و گزینه دیگه ای واسه خرید وجود نداره ولی بازم اکثریت مردم نسبت به ماشینای چینی حس خوبی ندارن و به ناچار مجبور به خریدن این سطل آشغالای متحرک هستن ………. اگه بازار خودروی ایرانم مثل کشورای عربی حوزه خلیج فارس آزاد بود و برندهای معروف جهان با قیمتای واقعیشون تو ایران حضور داشتن به احتمال ۱۰۰ درصد ماشینای چینی سهمی از بازار ایران به دست نمیاووردن و شکست میخوردن
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳پژو لاستیکش به خاک آمریکا نخورده؟ این اروپاس نه آمریکا.
علیرضا
۱۲ خرداد ۱۴۰۳پژو از سال ۱۹۴۸ تا سال ۱۹۹۱ در بازار امریکا بود و سالیانه ۶۴ هزار خودرو میفروخت اما سال ۱۹۸۹ فقط پژو ۵۰۵ در بازار امریکا حضور داشت و به دلیل کم تنوع بودن سبد محصولات از امریکا خارج شد یکم اطلاعات داشته باش
Yaghoob
۱۲ خرداد ۱۴۰۳دلیل اصلی فروش بالای خودروهای چینی . بازار خود چینه . وگرنه تو بازار کشورهای توسعه یافته فروش چندانی نداره .
البته من پیشرفت چین رو انکار نمیکنم ولی راه درازی برای رسیدن به کره دارن . ژاپن و آمریکا و اروپا که بماند .
NAVID۰۰۹۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چینی جماعت ، جماعتی نیستن راحت پا پس بکشند!!!
مثل قارچ تکثیر میشن!!!
این نشد یه شرکت دیگشو میفرسته/اونم نشد دوباره این رِوال ادامه پیدا میکنه تا حدی که همه جا رو ویروسی بکنه!!!
علی
۱۱ خرداد ۱۴۰۳عزیزم ریزش و رویش طبیعته بازاره خیلی جالبه وقتی یه شرکت بین هزاران شرکت خودرو سازی چینی ورشکست میشه جشن میگیرید ولی رتبه قولی مثل بی وای دی رو مسخره میکنید خوبه یه نگاهی هم به جنرال موتور بکنید سال ۲۰۱۰ که فقطو فقط با کمکهای دولتی نجات پیدا کرد
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۳با وجود تبلیغات گستردهای که تو دنیا واسه ماشینای چینی میشه ولی اغلب مردم دنیا از جمله خود چینیها همچنان ماشینای آمریکاییو اروپاییو و ژاپنی میخرن ………… پس اینا نشونه چیه؟؟؟
سوشیانت
۱۱ خرداد ۱۴۰۳علی یک شرکت ورشکسته که کلی اختراع داره بهتر از چینی ها هستن که اختراع خاصی ندارن
سلام نیکخوام غلامرضا
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کدوم آدمب با وجود خودرو های حتی ارزون فورد میره چینی میخره
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کسی که تو ایرانه مجبوره
ناخدا
۱۱ خرداد ۱۴۰۳علی جردن
محمدجواد
۱۳ خرداد ۱۴۰۳گریت وال و برند لوکسش یعنی هاوال برند اول خودروسازی چینه (که همونم آشغاله) به این روز افتاده وای به حال بقیه
پیام۲
۱۱ خرداد ۱۴۰۳آره ولی دقیقا مثل فرمول ماشینای چینیه دیگه
طراحی خیلی آشنا ولی یکم متفاوت که بیشتر به درد جی تی ای میخوره
۱۱ خرداد ۱۴۰۳آقا اشتری و یا بقیه نویسنده ها یا کاربرای پدال لطفاً به این سوالم جواب بدید
بنظرتون خریدن یه ماشین تقریبا مدل بالا که تصادفی هست یعنی چپیه ولی شاسی هاش آسیب ندیده و تقریبا ممکنه بی رنگ در بیاد منطقی هست؟
یعنی یه ماشین یکو نیم میلیاردی بخریم ۵۵۰ بعد با بقیه پولی که داریم بازسازیش کنیم یا یه ماشین ایرانی سالم بخریم نظرتون کدومه ؟؟؟؟
بنظر کدوم کار منطقی تره؟
علی جردن
۱۲ خرداد ۱۴۰۳خودتو درگیر دردسر ماشین چپه نکن آخر سر صاحب اول آخرش خودتی و کسی ازت نمیخره یا همون ۵۰۰ میخرن ضررم میکنی
froG-driVer
۱۳ خرداد ۱۴۰۳حقشه و حقشه و حقشه🤣
سیاوش
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما میداری
علی جردن
۱۱ خرداد ۱۴۰۳این خبر غم انگیز تر از شکست پونتیاک بود..
امیدوارم بعد مدت کوتاه مثل هامر احیا شه
جمشید
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اسباب بازیهای چینی اصلاً در حد بزرگانی مثل پونتیاک و هامر نیستن
! i M α η δ υ α R
۱۱ خرداد ۱۴۰۳{{{ علی جردن … }}}
تو داری کنایه می زنی …
ملت جدی گرفتن …
زندگی همین قدر عجیبه …
سوشیانت
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ماشین های پونتیاک مثل gto و فایربرد هنوز از تمام ماشین های بنزینی چینی پرفورمنس بهتری دارن
افشار
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اصلا نیازی به گفتن ندارد
سبحان
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کمونیسم جایی در اروپا نداره
محصولاتش هم همچنین
khashayar0
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کسی که نتونه خودشو با الایندگی و گرمایش زمین سازگار کنه. محکوم به انقراضه.
Arshia m3csl
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ولی چین داره دنیا رو میگیره🥺 ( پولدار ایرانی که پول ائودی q5 و مرسدس بنز c class فول و لکسوس rx رو به تیگو ۸ پرومکس داده و میخواد خودشو دلداری بده )
علی جردن
۱۱ خرداد ۱۴۰۳پولدار ایرانیو مسخره نکن به باعث بانی اینکه پول لامبورگینی آونتادور صفر کیلومترو میدیم بجاش تویوتا پرادو پونزده سال پیشو میخریم اعتراض کن.
پزشک مهندس مملکت که ۸ سال زحمت کشیده پول هم داره اما یا باید انتخاب کنه از ایران بره یا تو ایران سوار ماشین های درجه چندوم بشه اونم با قیمت های کهکشانی
Arshia m3csl
۱۱ خرداد ۱۴۰۳من با پولدارا مشکل ندارم ولی مردم ما ماشین های مزخرف چین و ایران رو میخرن برای دلداری خودشون میخوان توجیح کنن که این ماشین ها خوبن پولدار و غیر پولدار ما همیشه ماشینی میخره که نصبت به قیمت نمی ارزه
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چقدر بدبخت باشه که به جای هایما بره تیگو اشغال چینی بخره
پاشا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳عالی بود 😅😅💯💯
KAIZEN
۱۱ خرداد ۱۴۰۳امیدوارم بازم از این خبرها برسه
Avan
۱۱ خرداد ۱۴۰۳خدا را شکر و چه بهتر
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اینم از چینی که دنیا رو تسخیر کرد.
SS
۱۱ خرداد ۱۴۰۳بد شد که 😂😂😂
فکر کنم جا داره پدال یه متن در حمایت از این خودروساز بزرگوار چینی منتشر و کم هوشی اروپایی ها رو در نخریدن این خودروهای عالی روشن کنه
۱۱ خرداد ۱۴۰۳دنیا تسخیر شد
پاشا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اونوقت چینی سوارای خیلیییییی مایه دار تو ایران، سیس عقاب و رخ بوگاتی میگیرن که صنعت خودروی چین دنیا رو گرفته و تو آمریکا و اروپا مردم دارن سرودست میشکنن 🤣🤣. از ماست که بر ماست . انشاالله کشورشون از روی کره زمین محو بشه…. ویروسی ها