گریت وال در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از موتور لیتری V8 توئین توربوی جدید خود رونمایی کرد که برای شاسیبلندهای لوکس تانک و برند جدید کانفیدنس طراحی شده است.
درحالیکه برندهایی مثل فورد، مرسدس و حتی فراری در سالهای اخیر استفاده از موتورهای V8 را کاهش دادهاند، گریت وال در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ با معرفی یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید، توجهات را جلب کرده است. این شرکت چینی که پیشتر با موتور هشت سیلندر موتورسیکلت Souo در نمایشگاه پکن خبرساز شده بود، حالا با این موتور جدید نشان داده که هنوز به ارزش پیشرانههای درونسوز حجیم اعتقاد دارد. گریت وال این موتور را «شاهکار پیشرانههای حجیم چینی» و «سلاح مخفی در بازارهای لوکس» توصیف کرده است.
این موتور تمام آلومینیومی DOHC با طراحی هاتوی ساخته شده، به این معنا که دو توربوشارژر آن در زاویه ۹۰ درجهای بین سیلندرها قرار گرفتهاند. این طراحی نهتنها تأخیر توربو را کاهش میدهد، بلکه با کم کردن عرض موتور، جانمایی آن را در خودروهای مختلف آسانتر میکند. این موتور به یک سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک متصل است و برای کاربردهای پلاگینهیبریدی طراحی شده است. هرچند گریت وال هنوز جزئیات دقیق قدرت و گشتاور این موتور ۴ لیتری را اعلام نکرده اما یکی از مدیران این شرکت به رسانه درایو گفته که این موتور برای سیستمهای هیبریدی طراحی شده است. در حالت عادی، خودروها با نیروی الکتریکی حرکت میکنند و موتور V8 تنها در شرایط خاص، مانند یدککشی یا نیاز به قدرت بالا (مثل سبقتگیری)، وارد عمل میشود. این رویکرد، مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش میدهد، اما ممکن است برای طرفداران موتورهای V8 که به دنبال تجربه رانندگی سنتی هستند، کمی ناامیدکننده باشد.
این موتور برای استفاده در دو بخش کلیدی برنامهریزی شده است که یکی از آنها برند لوکس جدید کانفیدنس است. این برند جدید گریت وال برای رقابت با خودروهای لوکس غربی طراحی شده و موتور V8 جایگاه آن برند را در بازارهای صادراتی تقویت میکند. دیگر بخشی که از این پیشرانهٔ جدید استفاده خواهد کرد، شاسیبلندهای تانک خواهد بود. این موتور قرار است در شاسیبلندهای آفرود آیندهٔ تانک مثل تانک ۷۰۰، استفاده شود.
طراحی هاتوی، تزریق سوخت دوگانه و پمپهای روغن پیشرفته، ازجمله ویژگیهای فنی این موتور هستند که آن را به گزینهای رقابتی در برابر موتورهای V8 غربی تبدیل میکنند. ردلاین این موتور هم ۸ هزار rpm اعلام شده است. گریت وال قصد دارد از این موتور در یک شاسیبلند فول سایز احتمالی برای بازار آمریکای شمالی هم استفاده کند هرچند شرایط سیاسی کنونی ممکن است این برنامه را به تأخیر بیندازد. توسعه این موتور بیش از سه سال طول کشیده و اولین بار در یک نسخه ویژه از تانک ۳۰۰ معرفی خواهد شد.
کافکا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نباید خروجیش زیر 550 اسب بخار باشه
چون 4 لیتری هست و دو تا توربو داره
اگه زیر 550 اسب باشه بی ارزش میشه
amir
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه عجب اینا بلاخره از ۱.۵ لیتر چهارسیلندر تکون خوردن ترسیدم وی هشتم بازم ۱.۵لیتری باشه
yektachafi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جالبه
ببینیم چین در بازی بزرگان چیکار میکنه
یا موفق میشه و کل بازارو تصاحب میکنه
یا همون بازار خودرو های اقتصادی رو انحصاراً حفظ میکنه
amir-mr
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چینی که تا ۲۰ سال پیش از بقیه پلتفرم و موتور گدایی میکرد،الان کارش به جایی رسیده که V8 تولید میکنه
پیشرفت و توسعه یعنی همین.
Yaghoob
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴حالا جالب شد
اگه دوام قابل قبولی داشته باشه یه جهش خیلی بزرگه.
مهراد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چین از سوسمار تبدیل شده به تمساح آب شور ( نه فقط توی مسئله ماشین بلکه در تمامی ماشین آلات ، الکترونیک ، الکتریک ، آنالوگ ، مکانیک ، متالورژی ، متالوژی و … )
حالا یه کشور هست که ادا در میاره ، فکر میکنه خیلی بامزه اس کاراش ، مارمولک خورده فکر میکنه کروکودیله ، یه سری اوبی موبی طرفداریش رو میکنن ، اینه که بده
Roham
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کل مجله های پدال شده چین
از 10 تای آخر 9 تاشون درمورد چینیاست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نمایشگاه شانگهای سالی یک بار هست 🙂 تحمل کنید
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴باید قدرتش اعلام بشه و همونطور که در متن گفته شد ممکنه به خاطر وضعیت بازار چین به تاخیر بیوفته و قرار هم نیست به صورت غیر هیبرید تولید بشه در کل فعلا اتفاق خاصی نیوفتاده
khashayar..
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴صرفا جهت شوخی
—————————-
چند روز دیگه شورلت میره موتور v8 گریت وال رو باز میکنه و یه کپی از روش می سازه.
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴شاید هم چند وقت دیگه خبر اومد که فراری در حال تست و کپی از گریت واله😉
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نگرانیت کاملا محسوسه😄
خوب حقم داری با برقیها که نسخه تسلا رو پیچیدن دادن بخش تحویل دارو🤣
اینم از موتور V8
از اون عقاب باشکوه دهه شصت فقط یک مشت پر باقی مونده
دیگه پر فنی😁
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برقی چه ربطی به بنزینی داره؟! همه میدونیم که طراحی بنزینی سخت تر از برقی و همینطور لذت رانندگی با بنزینی ها بیشتر همونطور هم که تو متن گفته شد عملکردش در حد v8 های دیگه نیست در ضمن حالا چرا از برقی دفاع کردی؟! اگر اینطوری بخوای حساب کنی پس نسخه تایکان و آئودی هم توسط چینی ها پیچیده شده دیگه😂😂😂 ببین وضعیت چجوری شده که آلمانی فن ها پشت چین قایم میشن
Nismo
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مازیار
توی کدوم سگمنت خودروسازی اروپا تونسته به آمریکا برسه؟
یه شاسی بلند لوکس در حد اسکالید یا نویگیتور نام ببر
یه سدان پرفورمنس در حد بلک وینگ یا چارجر
یه پیکاپ پرفورمنس در حد رم و رپتور
یه کوپه اسپرت در حد کامارو و ماستنگ
یه آفرودر در حد برانکو یا رانگر
یه سوپر اسپرت در حد فورد GT یا کوروت
یه ماشین برقی در حد تسلا یا لوسید
یه هاچبک در حد فورد فوکس
J
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه جالب. همین چندتا پست پایین تر گفتی چینی ها در تکنولوژی عقبن چون در درونسوز حرفی برای گفتن ندارند و عقب موندند. اما همینجا دیدی انجین v8 رونمایی کردند!
الانم بهانه گرفتی باید ارقام و آمارش منتشر بشه!آخرشم با اینکه خبرو خوندی و حتی عکس انجینو داری میبینی میگی اتفاقی نیفتاده 😄
امیر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تعصب بعضی عزیزان ایرانی نسبت به خودروها و محصولات ژاپنی و کره ای یا المانی حتی از خود این کشورهای تولید کننده بیشتر است . و باورشان نمیشود که یه روزی بازار دست اروپا بود بعد شد ژاپنی سپس کره و الان چین و شاید در آینده برزیل یا هندوستان باشد .
سوشیانت
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بله کاملا درسته شاید هم یه روزی قوم مایا ها رتبه اول صنعت خودرو بشن😁
Samuel
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طبق محاسبات من
حتی میتونن ۱۵۰۰ سیسی رو تو ۱۲ سیلندر هم جا کنن به هر کدوم ۱۲۵ سیسی میرسه
ولی واسه ۱۶ سیلندر به مشکل بر میخورن