تانک ۵۰۰ توان فنی بالای خود را اثبات کرده است اما آیا نمونه هیبریدی آن هم میتواند به همین موفقیت برسد؟
نقاط قوت | نقاط ضعف |
راندمان جادهای و آفرود یکدست، کابین با کیفیت، گستره مسافت ۱۰۰ کیلومتری باتری | ظرفیت محدود به ۵ سرنشین، وزن بالا |
GWM تانک ۵۰۰ PHEV
گریتوال تانک ۵۰۰ PHEV مدل ۲۰۲۵ در مقایسه با نسخه هیبریدی عادی هم قدرتمندتر شده و امید دارد که با تکیهبر ۴۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور عملکرد فنی بهتری را هم نمایش بگذارد. گریتوال در مهندسی این خودرو و درنظر گرفتن خروجی آن دقت کرده تا رقمی را ارائه دهد که حتی لکسوس با مدل LX به آن نرسیده است. این شاسیبلند بزرگ و قدرتمند چینی میتواند تا عمق ۸۰ سانتیمتری در آب حرکت کرده و بدنه ۲,۸۳۰ کیلوگرمی خود را از آن عبور دهد. قدرت پیشرانه از طریق یک جعبهدنده ۹ سرعتی خودکار به چرخهایش منتقل میشود و عملکرد مناسب خود را به رخ راننده میکشد. خوشبختانه تغییر حالت برقی به بنزینی و برعکس در عملکرد این بخش خللی ایجاد نمیکند و راننده میتواند انتظار یک تغییر یکدست را داشته باشد.
تانک ۵۰۰ PHEV از ۶۴۶ لیتر فضای بار هم سود میبرد که با تاکردن صندلیهای ردیف عقب به ۱,۴۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند. متاسفانه هر چند بدنه آن میتواند تا هفت سرنشین را هم در خود جای دهد اما استفاده از بسته باتری و الکتروموتور باعث شده تا گنجایش آن به ۵ سرنشین محدود شود. ظرفیت یدکشی این خودرو برابر ۳ تن اعلام شده است.
بررسیها نشان داده که تانک ۵۰۰ خودرویی توانمند است؛ خوشبختانه این ویژگی به برادران هیبریدی آن هم سرایت کرده و باعث شده که همه آنها ازجمله ۵۰۰ PHEV با وجود بهرهمندی از یک کابین لوکس و جادهای، قابلیتهای آفرود زیادی داشته باشند. زاویه ورود و خروج خودرو در سربالایی و سرپایینی بهترتیب برابر ۲۹.۵ و ۲۴ درجه اعلام شده است. ازجمله امکانات استاندارد این خودرو برای آفرود هم میتوان به قفل دیفرانسیل جلو، قفل دیفرانسیل مرکزی، قفل دیفرانسیل عقب و نسبتدنده کوتاه برای آفرود مناسب اشاره کرد.
گریتوال تصمیم گرفته برای ایجاد حس یک محصول بالارده از V2L استفاده کند؛ به این ترتیب تانک ۵۰۰ PHEV میتواند وسایل ۳.۳ کیلوواتی کمپینگ را هم با این خودرو راهاندازی کند. از آنجا که این خودرو به پیشرانه درونسوز هم مجهز شده است، میتواند تمام شارژ باتری خود را به مصرف غیرجادهای کاربر اختصاص دهد.
در بازار کشورهایی چون استرالیا که گریتوال خانواده تانک ۵۰۰ را عرضه کرده است، خودروهای قدرتمند دیگری چون لندرور دیفندر و جیپ چروکی PHEV هم حضور دارند اما مدل اول قیمت بالایی دارد و مورد دوم، بیشتر یک شاسیبلند جادهای محسوب میشود. بنابراین تانک ۵۰۰ PHEV با تکیهبر پیشرانه درونسوز ۱۸۰ اسب بخاری و کمک الکتروموتور خود میتواند به گزینهای مناسب برای کاربران تبدیل شود. وقتی این مهم را در نظر داشته باشیم این خودروی غولآسا در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۸.۸ لیتر بنزین نیاز دارد، میبینیم که ارزش اقتصادی بالای خود را بهخوبی اثبات میکند.
اگر مالک تانک ۵۰۰ PHEV از شارژ ۵۰ کیلوواتی استفاده کند، باتری ۳۷.۱ کیلووات ساعتی خودروی خود را درعرض ۱۵ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد میرساند. این خودرو در حالت تمام برقی مسافت ۱۱۰ کیلومتر را طی میکند که رقمی تحسین برانگیز به شمار میرود؛ هر چند این رقم توسط شرکت سازنده اعلام شده است اما میتوان انتظار داشت که در دنیای واقعی از ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را پوشش دهد.
کابین تانک ۵۰۰ PHEV فضایی آرام، ایزولهشده و لوکس را در اختیار کاربران قرار میدهد و خوشبختانه این آرامش را در سرعتهای بالا هم حفظ میکند. موقعیت راننده مناسب است و دید خوبی را برایش فراهم میکند تا دید درخوری از ابعاد بزرگ بدنه داشته باشد و آن را کنترل کند. دوربینها هم وظیفه خود را بهخوبی انجام میدهند در مواقعی که دید مستقیم ممکن نباشد، راننده از آنها استفاده کند.
مشخصات فنی گریت وال تانک ۵۰۰ PHEV
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو بنزینی بههمراه یک الکتروموتور |
قدرت | ۴۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
محور محرک | هر دو محور |
جعبه دنده | ۹ سرعتی خودکار |
نسبت قدرت به وزن | ۰.۱۴ اسب بخار بر کیلوگرم |
وزن | ۲,۸۳۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک | ۳,۰۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک سوخت | ۷۰ لیتر |
hosen
۲۷ شهریور ۱۴۰۳طراحیش چون شبیه نسل اول تویوتا سکویا هست خیلی باابهت شده
NAVID@@98
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ابعت ۰😂!!!!!! کی به چه جسارتی این لقب رو روش گذاشته؟!!!!!! من لقب لندکروز هم رو این نمیزارم چه برسه به سلطان اسکالید۱ اعظم !!!!!!!!!!! 🙅
علیرضا
۲۷ شهریور ۱۴۰۳من ولکس c30گریت وال دارم خداییش حرف نداره تو۱۰سال کارکردش فقط مصرفیها مثل صفحه و لنت عوض کردم کیفیت تولیداتش عالیه
Arman
۲۸ شهریور ۱۴۰۳دوستای عزیز که اینقدر تعصب دارید رو اسکالید یا لندکروز یا اینکه چون خودتون بنز و بی ام و و کادیلاک و لکسوس سوار میشید،چینی ها یک آشغال بدرد نخور براتون هستن،زیاد حرص نخورید این تیتر اسکالید چینی برای بازدید بیشتر زده شد و اصل مقاله مربوط به خبرگذاری استرالیایی هستش
شما به بزرگی خودتون ببخشید و همون ماشین های لوکس بالاس ۱۰۰هزار دلاری سوار شید بزارید بدبخت بیچاره هایی مثل من، دنبال چینی های قیمت پایین و آشغال و کپی و اسباب بازی و خیلی بدرد نخور باشن
حالا ژاپن
۲ مهر ۱۴۰۳دقیقا مخصوصا برند گریت وال و زیر مجموعه هاش مثل هاوال و تانک باید ما بدبخت ها سوار بشیم حالش ببریم خدا به همه ی ما انشالله ده تا هوال اچ نه و دو تانک پانصد بده
amir
۲۷ شهریور ۱۴۰۳میگن اسکالید بعد خوندن تایتل پست روزی سه بسته وینستون میکشه تا سکته نکنه از شوک و غم
ممد ژانگولر
۲۷ شهریور ۱۴۰۳تعریفشو شنیدم میگن هر کی خریده دیگه نخریده .
ولی هر چی نگاه میکنم ربطشو به اسکالید متوجه نمیشم ؟!
شاید منظورش مارک لاستیکاش بوده
ولی بیشتر شبیهه لندکروز قبلیه تا اسکالید
Arman
۲۸ شهریور ۱۴۰۳دوستای عزیز که اینقدر تعصب دارید رو اسکالید یا لندکروز یا اینکه چون خودتون بنز و بی ام و و کادیلاک و لکسوس سوار میشید،چینی ها یک آشغال بدرد نخور براتون هستن،زیاد حرص نخورید این تیتر اسکالید چینی برای بازدید بیشتر زده شد و اصل مقاله مربوط به خبرگذاری استرالیایی هستش
شما به بزرگی خودتون ببخشید و همون ماشین های لوکس بالاس ۱۰۰هزار دلاری سوار شید بزارید بدبخت بیچاره هایی مثل من، دنبال چینی های قیمت پایین و آشغال و کپی و اسباب بازی و خیلی بدرد نخور باشن
net
۲۷ شهریور ۱۴۰۳رینگش قشنگه اگر رینگش به جای رنگ نقره ای رنگ خاکستری بود قشنگتر میشد
۲۷ شهریور ۱۴۰۳جدی ماشین خوشگلی هست
MehdiTurbo
۲۷ شهریور ۱۴۰۳واقعا طراحیش عالیه هم کابین هم بیرون هر چند یه جاهاییش الگو برداری شده است ولی قشنگ دراوردن طراحیش داخلیش خیلی خوبه
اگه قیمتش بین ۲۰ تا ۳۰ تا باشه به خاطره حجم بدنه بالاش می ارزه تو متن ننوشته بود فکر کنم قیمت من متن نخوندم
علت اینکه گفته اسکالید چون فکر کنم بزرگتریم یا حداقل جز بزرتریم چینی هاست از لحاظ ابعاد بدنه اش گفته
پیام
۲۷ شهریور ۱۴۰۳گریت وال تانک آب
Taha Ayoobi
۲۷ شهریور ۱۴۰۳حیف اسم اسکالید که بره رو این.
froG-driVer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳هنوز اسمش نرفته،فقط مقایسه شده(که حماقت محضه).
الان چشمش میزنی فردا اسمش رو هم از رو آمریکایی ها کپی میکنم…
حالا ژاپن
۲ مهر ۱۴۰۳پانصد اسب بخار من برام فرقی نداره ساخت کجاست فقط گریت وال باشه همین بسه چون کیفیت گریت وال برام ثابت شده هر آقایی میخواد ماشین بدون دردسر داشته باشه توی ایران برود سمت گریت وال چینی های دیگه و کره ای ول کنید تویوتا هم که توی ایران تقلبی و تصادفی و داغون هستند همشون گریت وال صفر بخرید تا ده سال بیست سال ماشین زیر مجموعه های گریت وال هم تانک و هاوال اون ها هم خوب هستند مثلا یارو میرود تارا میخره یک میلیارد یا دنا توربو آخه ***برو هاوال بگیر اچ دو با یک و خورده ای ببین کیفیت اون کجا دنا و تارا و دویست هفت کجا لوکس بودن اون کجا اون ها کجا
𝐀𝐥𝐢
۲۷ شهریور ۱۴۰۳این بیشتر میخوره لندکروز چینی باشه تا اسکالید!
حالا ژاپن
۲ مهر ۱۴۰۳لندکروز دویست اسب بخار نهایت هشت سیلندر اون سیصد ولی ابن چهارصد و پنجاه اسب بازیچه نیست قیمتش خوب باشه زیر پنجاه هزار دلار بازار قبضه میکنه
Nismo
۱۶ آبان ۱۴۰۳لندکروز دویست اسب؟ ضعیفترین نسخه لندکروز که 6 سیلندره 270 اسب بخاره
نسخه 8 سیلندرش 380
و لندکروز gr توربو که قوی ترینه 410 اسب قدرت داره
PARSA
۲۷ شهریور ۱۴۰۳باشه ابعاد و قیافه رو شبیه ماشین های درست حسابی در آوردید فنی و عملکردش رو میخواید با چی ماست مالی کنید
Sina_carshow
۲۷ شهریور ۱۴۰۳به نظرم اسکلید چینی فقط یانگ ونگ u8 هستش که حتی قیمت نزدیک به اونم داره
این ماشین صرفا یه ماشین در کلاس لندکروز هستش باید با اون مقایسه بشه یا در بدترین حالت با سکویا و پرادو
البته که سواری قابل قبولی داره نسبت به پول پرداختی و کیفیت ساخت عالی تو قابلیت اطمینان هم گریت وال خودشو ثابت کرده
بهروز
۲۷ شهریور ۱۴۰۳شما اشتباه میکنید. هیچ ماشینی در چین قابل مقایسه با اسکالید نیست.
سوشیانت
۲۷ شهریور ۱۴۰۳بی وای دی قول تولید مدل سه ردیفه یانگ وانگ u8 رو داده بود اما نتونست این کارو انجام بده پس همچنان نمیتونه رقیب جدی برای اسکالید باشه
علی Shelby
۲۷ شهریور ۱۴۰۳این تهش باید باید با یه لند کروز مقایسه شه
تازه اونم خیلی زیادشه اسم لند کروز روش بزاریم
datsun
۲۷ شهریور ۱۴۰۳گنده هاشم از بهترین برندهای دنیا جرائت مقایسه با نمادی مثله لندکروز رو ندارن این که جای خود دارد
Galant.VR4(JDM)
۲۸ شهریور ۱۴۰۳مثلا میخوان اسم لندکروز رو بیارن پایین
هعی داتسون روزا متاسفم میشم که جمعیت ترول هایی که هیچی از فنی و دنیای خودرو نمیدونن زیاد میشه
حالا ژاپن
۲ مهر ۱۴۰۳اول نیسان بعد تویوتا توی برند های ژاپن یک پیچ ماشین پاترول جدید ارزش داره به کل هیکل لندکروز لندکروز نهایت چند اسب سیصد تا همین ماشین چینی چهارصد و پنجاه اسب ولی نیسان پاترول جدید سری نسیمو دو هزار و بیست و چهار شیصد اسب بخار کوه از جا در میاره
Ali
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اقا خدایی انقد نکوبیدش واقعا خوبه با این قیمت.
منم از چینیا بدم میاد ولی ادم باید انصاف داشته باشه.
BlackWing
۲۷ شهریور ۱۴۰۳هروقت شاسی بلند فول سایز دیدین که پشتش جای زاپاس چرخ هست بدونین لوکس نیست
این که ترماله ، دوتا آفرود بره شاسی ترک میخوره
علی جردن
۲۷ شهریور ۱۴۰۳مرسدس بنز G کلاس
دست از گیر دادن به خودروهای بروز چینی بردارین چینی ها دارن صنعت خودروسازی جهانو متحول می کنن
car lover
۲۷ شهریور ۱۴۰۳جی کلاس اصلا شاسی بلند فول سایز نیست! شاسی بلند مکعبی آفرودره! جی کلاس فقط شاسی مستقله
فول سایز لوکس یعنی مثلا GLS
Mr wrong
۲۷ شهریور ۱۴۰۳همین الان یه سگمنت جدید در جهان خودرو ظهور کرد:
شاسی بلند مکعبی افرود
سوشیانت
۲۷ شهریور ۱۴۰۳gls میشه کراس اوور فول سایز
علی جردن
۲۷ شهریور ۱۴۰۳G650 landaulet میباخ هم سوپر لوکسه هم فول سایزه هم زاپاس عقب داره
گوگل کنید
car lover
۲۷ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت: سگمنت ها رو بلد نیستی! gls اس یو وی فول سایز هست، کراس اوور فول سایز gle و کراس اوور کامپکت glc
البته همونطور که میدونید suv های اروپایی حتی بزرگترین هاشون یکم از بقیه فول سایز های ژاپنی و آمریکایی کوچکتر هست
بخاطر قاعده ای که دارن مثل خیابان های تنگ و کوچک و همچنین سلیقه مردمشون
car lover
۲۷ شهریور ۱۴۰۳Mr wrong (سوشیانت) الان ماشین های مثل جی کلاس، فورد برانکو، جیپ رانگلر، دیفندر اینها نه suv فول سایز هستن چون یه کم جمع و جور هستن و نه کراس اوور چون شاسی مستقل هستن. توی سگمنت دقیقی اگه بخوای جاشون بدیم همون شاسی بلند افرودر هست
سوشیانت
۲۷ شهریور ۱۴۰۳suv یعنی شاسی مستقل جی ال اس شاسی مستقل نیست و کراس اوور حساب میشه
شما از اونجایی که همش استیکر👊 میذاری ثابت کردی که اون اکانت فیکته دیگه حالا ول کن نیستی یه بار میگی تو اکانت فیک علی نوا هستی یه بار میگی mr wrong منم و… هر بار یه چیزی میگی
car lover
۲۷ شهریور ۱۴۰۳A full-size SUV is distinguishable by its ability to tow large items, handle rough terrain, contain plenty of space for passengers and cargo, and has 3 rows of seats
تعریف suv فول سایز اینه! هیچ جایی ذکر نشده که لزوما باید شاسی مستقل باشه. این تعریفهای چرت و پرت رو از خودت در نیار. الان چون جی کلاس یا رانگلر شاسی مستقله یعنی فول سایزه؟ خیر چون کمبود جا داره. اسمش روشه Full-size نه Full-chassis
کمبود اطلاعات بیداد میکنه
ضمنا اون کاربری که میگی از استیکر✊ استفاده میکنه نه👊
نیازمند عینک هم هستی ظاهرا
سوشیانت
۲۸ شهریور ۱۴۰۳اینی که الان گفتی فرق بین اس یو وی و کراس اوور رو توضیح نمیده
تفاوت اینه:
مهمترین اختلافی که بین دو کلاس خودرویی کراس اوور و شاسی بلند دیده میشود و اصلیترین فاکتور تمایز این دو رده از خودروها به شمار میآید، در نوع شاسی آنهاست. خودروهای SUV دارای شاسی جدا از بدنهاند که خواص ویژهای به چگونگی حرکت آنها میدهد و در کنار سواری کمی خشکتر، قابلیتهای بیراههنوردی را بالا میبرد. در مقابل، کراس اوورها شاسی یکپارچه با بدنه دارند و معمولا از پلتفرم مشترکی با خودروهای سدان بهره میبرند که کیفیت رانندگی را نزدیک به سدانها و هاچکها میکند. البته که قابلیتهای خارج جاده آنها نیز بسیار کمتر از یک شاسی بلند واقعی خواهد بود.
لینک هم فرستادم ولی پدال پاک کرد این بار دومه دارم کامنت میدم
در ضمن اون کاربر عکس پروفش✊ هست ولی اسمش👊 هست
car lover
۲۸ شهریور ۱۴۰۳خداروشکر پدال لینکهای نامعتبر و چرت و پرت رو تایید نمیکنه
تعریفت هم قابل قبول نیست و من درآوردی هست. توی تمام دنیا مرسدس gls و bmw x7 و رنجروور علی رغم شاسی مستقل نبودنشون توی رده suv های فول سایز دسته بندی میشن و این نشون میده که هیچ ربطی به نوع شاسی نداره.
سوشیانت
۲۸ شهریور ۱۴۰۳راست میگی پدال فقط لینک هایی رو تایید میکنه که تیترش با محتواش هیچ ارتباطی نداشته وگرنه همون دو سه تا لینکی که فرستادی هم نباید تایید میشد در ضمن من اتفاقا منبع هم داریم لینکم از سایت خودرو ۴۵ بود فرق کراس اوور با suv دقیقا به ساختار شاسی ربط داره در ضمن پیشنهاد میکنم از این به بعد هر چیز انگلیسی که دیدی کپی پیست نکن اول بخون ببین چی گفته
سوشیانت
۲۸ شهریور ۱۴۰۳خوندی که ریپلای کردی حداقل خودت رو گول نزن من منبعم رو گفتم تو یه جمله انگلیسی فرستادی که هیچ اشاره ای به تفاوت اس یو وی و کراس اوور نکرده😁
car lover
۲۸ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت: همه ی دنیا میگن فول سایز، خود سازندش میگه فول سایز، پدال تو دسته فول سایز میذارتش اونوقت تو یه نفر میگی نه؟ جمع کن بابا
سوشیانت
۲۹ شهریور ۱۴۰۳راست میگی فراری پوروسانگوئه هم پس suv محسوب میشه چون تو یه سری از سایت ها نوشته😂 دلیل علمی هم نمیخواد که هر چیزی که ارتفاع داشته باشه suv محسوب میشه😁 برو از این ور و اون ور جملات انگلیسی کپی پیست کن فقط حداقل سعی میکردی اسم کراس اوور رو یه جوری جا میدادی تو اون جمله :)
car lover
۲۹ شهریور ۱۴۰۳گفتم که سگمنت هارو بلد نیستی و فقط ادعا میکنی! پورسانگوئه یه چیزی بین هاچبک کراس و بعضا کراس اوور هست
بعضی ماشین ها تو سگمنت دقیقی نمیشه جاشون داد مثل پژو 408 و یا همین پوروسانگوئه
اما مرسدس gls و بی ام و x7 و رنجروور علی رغم شاسی مستقل نبودنشون suv فول سایز محسوب میشن
سوشیانت
۲۹ شهریور ۱۴۰۳من میگم یه سری جاها نوشته suv نگفتم که واقعا پوروسانگوئه suv هست خوندن کامنت کار سختی نیستا، نمیشه که وقتی تعریف کراس اوور یه چیز دیگه هست بگیم خب چون آلمانی ها اس یو وی فول سایز ندارن کراس اوور هاشون رو بگیم اس یو وی
froG-driVer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳متحول رو حذف کنی بیشتر قابل درکه…
Galant.VR4(JDM)
۲۸ شهریور ۱۴۰۳😐😂😂همیشه از این کامنتای کوتاه و مفید بزارین
حالا ژاپن
۲ مهر ۱۴۰۳برند تانک ده تا افرود میره به جای یک دونه اینکه تانک برند هاوال هم که گریت وال راحت افرود میره
آرین
۲۷ شهریور ۱۴۰۳3 تنه؟ یا خدا
علی جردن
۲۷ شهریور ۱۴۰۳رقیب M5 جدید
froG-driVer
۲۷ شهریور ۱۴۰۳تنها ماشینی که میتونم اینو بهش ترجیح بدم همین m5 جدیده اونم مدل استیشنش
javad-bmw
۲۷ شهریور ۱۴۰۳نوشتن اسم اسکالید کنار اسم این طِفل های صغیر ، بی احترامیه.
اینا در حد خودشون خوبن نباید باچیزی مقایسه بشن ، مگر با امثال خودشون.
روزبه
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اینو هفته پیش که باکو بودم دیدم از نزدیک . در حد و اندازه اسکلید که اصصصصصصصصصصصلا نیست . ولی واسه خودش و در قیاس با چینیا بی نهایت ماشین خوشگل و جذابیه . ضمن اینکه کیفیت مونتاژشم از خیلی از چینیا بالاتر بود
نا اشنا
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ببینید با اینکه از دولت چین متنفرم .چون دیکتاتورترین و استعمارگر ترین کشور دنیاست ..
اما با توجه به اینکه حدود ۳۰ سال در صنعت خودرو سازی سابقه دارند ،واقعا خودروهای خوبی دارن میسازند، اصل آنها کپی کاری هست .ولی اگر با کیفیت باشه ارزش داره ،،دولت ایران ۶۰ ساله خودرو میسازه و مونتاژ میکنه ،هنوز جرات نکرده خودروی بزرگ کپی کنه ،ولی چین با باز کردن درهای کشورش به کشورهای غربی باعث شد ،از تکنولوژی آنها استفاده و کپی کند .این هم هنر هست که از صنایع کشورهای غربی و آمریکایی استفاده کنی و باعث پیشرفت کشورت بشوی ،،حال ما عرضه همین کار رو نداریم و فقط بلدیم مرگ بر آمریکا و انگلیس بگوییم و به جاش مرگ رو نصیب مردمان خودمان بکنیم .حال شما کلاهتون رو قاضی کنید .ما اشتباه کردیم یا چین .
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳تا جایی که ما خبر داریم انگلیس و آمریکا دیکتاتور ترین و استعمارگرترین کشور دنیان نه چین!
Galant.VR4(JDM)
۲۸ شهریور ۱۴۰۳دیکتاتوری نوین:به کشور های فوق پیشرفته از لحاظ نظامی و اقتصادی و دارای پشتیبان میگن که به کشور هایی که درحال جنگ هستن نیروی نظامی خودشون رو وارد و به این طریق پایگاه های نظامی بنا میکنن یا به بهانه امنیت در مناطق دنیا سعی در کنترل کردن اون کشور دارن منظورم هم ایالات متحده و انگلیس و فرانسه هستن مثلا شما بدون اطلاعات میگین چین دیکتاتور هست اما اگه درمورد جنگ ویتنام تحقیق کنین میفهمین ویتنام شمالی تحت نفوذ شوروی(کمونیست) بود و میخواست کمونیستی بشه اما به دلیل پافشاری آمریکا برای قدرت و سعی در راه اندازی دستنشاند دولت وابستن خودشان در ویتنام جنوبی جنگ راه انداختن من عاشق فرهنگ و مردم و تکنولوژی آمریکا ،انگلیس و فرانسه هستم اما دولت هاشون نه یه مشت قدرتطلب و استعمارگر هستن
الان برای مثال پوتین تو این ۲۰ سال راس قدرت نبود آمریکا پایگاههاشو لب مرز روسیه میزد
عليرضا سلطانمحمدی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳خاک برسرکل مسوولین عراقی ها کادیلاک اسکالید سوارمیشوندومابدبختها چینی های ریغو
Galant.VR4(JDM)
۲۸ شهریور ۱۴۰۳مقصر هم منو تو هستیم پس دیگه لطفا اینجور حرفارو تموم کنین که فایده نداره
nima.jdm
۲۷ شهریور ۱۴۰۳از تویوتا سکویا کپی کردن
ناشناس
۲۷ شهریور ۱۴۰۳محصولات برند تانک در بازار استرالیا و روسیه تا حدی موفق ظاهر شده و نظر کارشناسان خودرو را به خود جلب نمودند.در کل،طی سالهای اخیر،خودروهای ساخت برند های هاوال و تانک و چری و جیلی در شهرهای روسیه زیاد دیده شده و در ناوگان تاکسیرانی این کشور هم به کار گرفته می شوند.به نظر من،در غیاب خودروهای آفرودی مثل تویوتا لندکروز و پرادو در بازار ایران،تانک 500 و برادر کوچک ترش،تانک 300 تا حدی می توانند جای خالی آنها را در بازار کشور پر کنند.جا دارد که شرکت های وطنی برای واردات و حتی مونتاژ این مدل ها اقدام کنند.البته ابتدا باید قیمت معقولی را برای آنها در نظر بگیرند و صد البته،از مشتریان بالقوه این خودروها نیز نظر سنجی کنند.
افشین موحدپور
۲۷ شهریور ۱۴۰۳با سرعت عجیب چین در پیشرفت در بازار خودرو از کپی کاری قدیم تا نو آوری های جدید حداکثر تا ۱۰ سال آینده چین به بزرگترین تولید کننده ماشین تبدیل میشه بقیه شرکتها از دور خارج شده و رقابت ماشینهای تولیدی شرکتهای چینی فقط با شرکتها هموطن خود خواهد بود
سوشیانت
۲۷ شهریور ۱۴۰۳داداش ماشین زمانت رو چند میفروشی منم میخوام
رامتین
۲۷ شهریور ۱۴۰۳خیلی ابهت داره طراحیش و شبیه کرگدن شده!