گریت وال

گریت وال تانک 500 PHEV؛ بررسی و نگاه به اسکالید چینی

تانک ۵۰۰ توان فنی بالای خود را اثبات کرده است اما آیا نمونه هیبریدی آن هم می‌تواند به همین موفقیت برسد؟

نقاط قوت نقاط ضعف
راندمان جاده‌ای و آفرود یکدست، کابین با کیفیت، گستره مسافت ۱۰۰ کیلومتری باتری ظرفیت محدود به ۵ سرنشین، وزن بالا

GWM تانک ۵۰۰ PHEV

گریت‌وال تانک ۵۰۰ PHEV مدل ۲۰۲۵ در مقایسه با نسخه هیبریدی عادی هم قدرتمندتر شده و امید دارد که با تکیه‌بر ۴۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور عملکرد فنی بهتری را هم نمایش بگذارد. گریت‌وال در مهندسی این خودرو و درنظر گرفتن خروجی آن دقت کرده تا رقمی را ارائه دهد که حتی لکسوس با مدل LX به آن نرسیده است. این شاسی‌بلند بزرگ و قدرتمند چینی می‌تواند تا عمق ۸۰ سانتی‌متری در آب حرکت کرده و بدنه ۲,۸۳۰ کیلوگرمی خود را از آن عبور دهد. قدرت پیشرانه‌ از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعتی خودکار به چرخ‌هایش منتقل می‌شود و عملکرد مناسب خود را به رخ راننده می‌کشد. خوشبختانه تغییر حالت برقی به بنزینی و برعکس در عملکرد این بخش خللی ایجاد نمی‌کند و راننده می‌تواند انتظار یک تغییر یکدست را داشته باشد.

تانک ۵۰۰ PHEV از ۶۴۶ لیتر فضای بار هم سود می‌برد که با تاکردن صندلی‌های ردیف عقب به ۱,۴۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. متاسفانه هر چند بدنه آن می‌تواند تا هفت سرنشین را هم در خود جای دهد اما استفاده از بسته باتری و الکتروموتور باعث شده تا گنجایش آن به ۵ سرنشین محدود شود. ظرفیت یدکشی این خودرو برابر ۳ تن اعلام شده است.

بررسی‌ها نشان داده که تانک ۵۰۰ خودرویی توانمند است؛ خوشبختانه این ویژگی به برادران هیبریدی آن هم سرایت کرده و باعث شده که همه آن‌ها ازجمله ۵۰۰ PHEV با وجود بهره‌مندی از یک کابین لوکس و جاده‌ای، قابلیت‌های آفرود زیادی داشته باشند. زاویه ورود و خروج خودرو در سربالایی و سرپایینی به‌ترتیب برابر ۲۹.۵ و ۲۴ درجه اعلام شده است. ازجمله امکانات استاندارد این خودرو برای آفرود هم می‌توان به قفل دیفرانسیل جلو، قفل دیفرانسیل مرکزی، قفل دیفرانسیل عقب و نسبت‌دنده کوتاه برای آفرود مناسب اشاره کرد.

گریت‌وال تصمیم گرفته برای ایجاد حس یک محصول بالارده از V2L استفاده کند؛ به این ترتیب تانک ۵۰۰ PHEV می‌تواند وسایل ۳.۳ کیلوواتی کمپینگ را هم با این خودرو راه‌اندازی کند. از آنجا که این خودرو به پیشرانه درون‌سوز هم مجهز شده است، می‌تواند تمام شارژ باتری خود را به مصرف غیرجاده‌ای کاربر اختصاص دهد.

در بازار کشورهایی چون استرالیا که گریت‌وال خانواده تانک ۵۰۰ را عرضه کرده است، خودروهای قدرتمند دیگری چون لندرور دیفندر و جیپ چروکی PHEV هم حضور دارند اما مدل اول قیمت بالایی دارد و مورد دوم، بیشتر یک شاسی‌بلند جاده‌ای محسوب می‌شود. بنابراین تانک ۵۰۰ PHEV با تکیه‌بر پیشرانه درون‌سوز ۱۸۰ اسب بخاری و کمک الکتروموتور خود می‌تواند به گزینه‌ای مناسب برای کاربران تبدیل شود. وقتی این مهم را در نظر داشته باشیم این خودروی غول‌آسا در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۸.۸ لیتر بنزین نیاز دارد، می‌بینیم که ارزش اقتصادی بالای خود را به‌خوبی اثبات می‌کند.

اگر مالک تانک ۵۰۰ PHEV از شارژ ۵۰ کیلوواتی استفاده کند، باتری ۳۷.۱ کیلووات ساعتی خودروی خود را درعرض ۱۵ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رساند. این خودرو در حالت تمام برقی مسافت ۱۱۰ کیلومتر را طی می‌کند که رقمی تحسین برانگیز به شمار می‌رود؛ هر چند این رقم توسط شرکت سازنده اعلام شده است اما می‌توان انتظار داشت که در دنیای واقعی از ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را پوشش دهد.

کابین تانک ۵۰۰ PHEV فضایی آرام، ایزوله‌شده و لوکس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و خوشبختانه این آرامش را در سرعت‌های بالا هم حفظ می‌کند. موقعیت راننده مناسب است و دید خوبی را برایش فراهم می‌کند تا دید درخوری از ابعاد بزرگ بدنه داشته باشد و آن را کنترل کند. دوربین‌ها هم وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهند در مواقعی که دید مستقیم ممکن نباشد، راننده از آن‌ها استفاده کند.

مشخصات فنی گریت وال تانک ۵۰۰ PHEV

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو بنزینی به‌همراه یک الکتروموتور
قدرت ۴۰۷ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
محور محرک هر دو محور
جعبه دنده ۹ سرعتی خودکار
نسبت قدرت به وزن ۰.۱۴ اسب بخار بر کیلوگرم
وزن ۲,۸۳۰ کیلوگرم
ظرفیت یدک ۳,۰۰۰ کیلوگرم
ظرفیت باک سوخت ۷۰ لیتر

گالری تصاویر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    طراحیش چون شبیه نسل اول تویوتا سکویا هست خیلی باابهت شده

    موافقم 68
    مخالفم 3
    1. NAVID@@98

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      ابعت ۰😂!!!!!! کی به چه جسارتی این لقب رو روش گذاشته؟!!!!!! من لقب لندکروز هم رو این نمیزارم چه برسه به سلطان اسکالید۱ اعظم !!!!!!!!!!! 🙅

      موافقم 27
      مخالفم 79
      1. علیرضا

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من ولکس c30گریت وال دارم خداییش حرف نداره تو۱۰سال کارکردش فقط مصرفیها مثل صفحه و لنت عوض کردم کیفیت تولیداتش عالیه

        موافقم 22
        مخالفم 1
      2. Arman

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        دوستای عزیز که اینقدر تعصب دارید رو اسکالید یا لندکروز یا اینکه چون خودتون بنز و بی ام و و کادیلاک و لکسوس سوار میشید،چینی ها یک آشغال بدرد نخور براتون هستن،زیاد حرص نخورید این تیتر اسکالید چینی برای بازدید بیشتر زده شد و اصل مقاله مربوط به خبرگذاری استرالیایی هستش
        شما به بزرگی خودتون ببخشید و همون ماشین های لوکس بالاس ۱۰۰هزار دلاری سوار شید بزارید بدبخت بیچاره هایی مثل من، دنبال چینی های قیمت پایین و آشغال و کپی و اسباب بازی و خیلی بدرد نخور باشن

        موافقم 23
        مخالفم 1
        1. حالا ژاپن

          ۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (99 ديدگاه)

          دقیقا مخصوصا برند گریت وال و زیر مجموعه هاش مثل هاوال و تانک باید ما بدبخت ها سوار بشیم حالش ببریم خدا به همه ی ما انشالله ده تا هوال اچ نه و دو تانک پانصد بده

    2. amir

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      میگن اسکالید بعد خوندن تایتل پست روزی سه بسته وینستون میکشه تا سکته نکنه از شوک و غم

      موافقم 33
      مخالفم 10
    3. ممد ژانگولر

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      تعریفشو شنیدم میگن هر کی خریده دیگه نخریده .
      ولی هر چی نگاه میکنم ربطشو به اسکالید متوجه نمیشم ؟!
      شاید منظورش مارک لاستیکاش بوده

      ولی بیشتر شبیهه لندکروز قبلیه تا اسکالید

      موافقم 37
      مخالفم 6
      1. Arman

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        دوستای عزیز که اینقدر تعصب دارید رو اسکالید یا لندکروز یا اینکه چون خودتون بنز و بی ام و و کادیلاک و لکسوس سوار میشید،چینی ها یک آشغال بدرد نخور براتون هستن،زیاد حرص نخورید این تیتر اسکالید چینی برای بازدید بیشتر زده شد و اصل مقاله مربوط به خبرگذاری استرالیایی هستش
        شما به بزرگی خودتون ببخشید و همون ماشین های لوکس بالاس ۱۰۰هزار دلاری سوار شید بزارید بدبخت بیچاره هایی مثل من، دنبال چینی های قیمت پایین و آشغال و کپی و اسباب بازی و خیلی بدرد نخور باشن

        موافقم 6
        مخالفم 3
    4. net

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      رینگش قشنگه اگر رینگش به جای رنگ نقره ای رنگ خاکستری بود قشنگتر میشد

      موافقم 10
      مخالفم 2
    5. ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      جدی ماشین خوشگلی هست

      موافقم 10
      مخالفم 4
    6. MehdiTurbo

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      واقعا طراحیش عالیه هم کابین هم بیرون هر چند یه جاهاییش الگو برداری شده است ولی قشنگ دراوردن طراحیش داخلیش خیلی خوبه
      اگه قیمتش بین ۲۰ تا ۳۰ تا باشه به خاطره حجم بدنه بالاش می ارزه تو متن ننوشته بود فکر کنم قیمت من متن نخوندم

      علت اینکه گفته اسکالید چون فکر کنم بزرگتریم یا حداقل جز بزرتریم چینی هاست از لحاظ ابعاد بدنه اش گفته

      موافقم 10
      مخالفم 2
  2. پیام

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    گریت وال تانک آب

    موافقم 19
    مخالفم 22
  3. Taha Ayoobi

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    حیف اسم اسکالید که بره رو این.

    موافقم 31
    مخالفم 30
    1. froG-driVer

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      هنوز اسمش نرفته،فقط مقایسه شده(که حماقت محضه).
      الان چشمش میزنی فردا اسمش رو هم از رو آمریکایی ها کپی میکنم…

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. حالا ژاپن

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      پانصد اسب بخار من برام فرقی نداره ساخت کجاست فقط گریت وال باشه همین بسه چون کیفیت گریت وال برام ثابت شده هر آقایی میخواد ماشین بدون دردسر داشته باشه توی ایران برود سمت گریت وال چینی های دیگه و کره ای ول کنید تویوتا هم که توی ایران تقلبی و تصادفی و داغون هستند همشون گریت وال صفر بخرید تا ده سال بیست سال ماشین زیر مجموعه های گریت وال هم تانک و هاوال اون ها هم خوب هستند مثلا یارو می‌رود تارا می‌خره یک میلیارد یا دنا توربو آخه ***برو هاوال بگیر اچ دو با یک و خورده ای ببین کیفیت اون کجا دنا و تارا و دویست هفت کجا لوکس بودن اون کجا اون ها کجا

  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    این بیشتر میخوره لندکروز چینی باشه تا اسکالید!

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. حالا ژاپن

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      لندکروز دویست اسب بخار نهایت هشت سیلندر اون سیصد ولی ابن چهارصد و پنجاه اسب بازیچه نیست قیمتش خوب باشه زیر پنجاه هزار دلار بازار قبضه میکنه

      1. Nismo

        ۱۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        لندکروز دویست اسب؟ ضعیفترین نسخه لندکروز که 6 سیلندره 270 اسب بخاره
        نسخه 8 سیلندرش 380
        و لندکروز gr توربو که قوی ترینه 410 اسب قدرت داره

  5. PARSA

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    باشه ابعاد و قیافه رو شبیه ماشین های درست حسابی در آوردید فنی و عملکردش رو میخواید با چی ماست مالی کنید

    موافقم 18
    مخالفم 13
  6. Sina_carshow

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    به نظرم اسکلید چینی فقط یانگ ونگ u8 هستش که حتی قیمت نزدیک به اونم داره
    این ماشین صرفا یه ماشین در کلاس لندکروز هستش باید با اون مقایسه بشه یا در بدترین حالت با سکویا و پرادو
    البته که سواری قابل قبولی داره نسبت به پول پرداختی و کیفیت ساخت عالی تو قابلیت اطمینان هم گریت وال خودشو ثابت کرده

    موافقم 21
    مخالفم 10
    1. بهروز

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      شما اشتباه میکنید. هیچ ماشینی در چین قابل مقایسه با اسکالید نیست.

      موافقم 15
      مخالفم 13
    2. سوشیانت

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      بی وای دی قول تولید مدل سه ردیفه یانگ وانگ u8 رو داده بود اما نتونست این کارو انجام بده پس همچنان نمیتونه رقیب جدی برای اسکالید باشه

      موافقم 7
      مخالفم 15
  7. علی Shelby

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    این تهش باید باید با یه لند کروز مقایسه شه
    تازه اونم خیلی زیادشه اسم لند کروز روش بزاریم

    موافقم 6
    مخالفم 22
    1. datsun

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      گنده هاشم از بهترین برندهای دنیا جرائت مقایسه با نمادی مثله لندکروز رو ندارن این که جای خود دارد

      موافقم 26
      مخالفم 19
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        مثلا میخوان اسم لندکروز رو بیارن پایین
        هعی داتسون روزا متاسفم میشم که جمعیت ترول هایی که هیچی از فنی و دنیای خودرو نمیدونن زیاد میشه

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. حالا ژاپن

        ۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (99 ديدگاه)

        اول نیسان بعد تویوتا توی برند های ژاپن یک پیچ ماشین پاترول جدید ارزش داره به کل هیکل لندکروز لندکروز نهایت چند اسب سیصد تا همین ماشین چینی چهارصد و پنجاه اسب ولی نیسان پاترول جدید سری نسیمو دو هزار و بیست و چهار شیصد اسب بخار کوه از جا در میاره

  8. Ali

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    اقا خدایی انقد نکوبیدش واقعا خوبه با این قیمت.
    منم از چینیا بدم میاد ولی ادم باید انصاف داشته باشه.

    موافقم 22
    مخالفم 7
  9. BlackWing

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    هروقت شاسی بلند فول سایز دیدین که پشتش جای زاپاس چرخ هست بدونین لوکس نیست

    این که ترماله ، دوتا آفرود بره شاسی ترک میخوره

    موافقم 13
    مخالفم 24
    1. علی جردن

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      مرسدس بنز G کلاس
      دست از گیر دادن به خودروهای بروز چینی بردارین چینی ها دارن صنعت خودروسازی جهانو متحول می کنن

      موافقم 19
      مخالفم 7
      1. car lover

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        جی کلاس اصلا شاسی بلند فول سایز نیست! شاسی بلند مکعبی آفرودره! جی کلاس فقط شاسی مستقله
        فول سایز لوکس یعنی مثلا GLS

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. Mr wrong

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          همین الان یه سگمنت جدید در جهان خودرو ظهور کرد:
          شاسی بلند مکعبی افرود

          موافقم 15
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          gls میشه کراس اوور فول سایز

          موافقم 2
          مخالفم 8
        3. علی جردن

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          G650 landaulet می‌باخ هم سوپر لوکسه هم فول سایزه هم زاپاس عقب داره
          گوگل کنید

          موافقم 10
          مخالفم 4
        4. car lover

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          سوشیانت: سگمنت ها رو بلد نیستی! gls اس یو وی فول سایز هست، کراس اوور فول سایز gle و کراس اوور کامپکت glc
          البته همونطور که میدونید suv های اروپایی حتی بزرگترین هاشون یکم از بقیه فول سایز های ژاپنی و آمریکایی کوچکتر هست
          بخاطر قاعده ای که دارن مثل خیابان های تنگ و کوچک و همچنین سلیقه مردمشون

        5. car lover

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          Mr wrong (سوشیانت) الان ماشین های مثل جی کلاس، فورد برانکو، جیپ رانگلر، دیفندر اینها نه suv فول سایز هستن چون یه کم جمع و جور هستن و نه کراس اوور چون شاسی مستقل هستن. توی سگمنت دقیقی اگه بخوای جاشون بدیم همون شاسی بلند افرودر هست

        6. سوشیانت

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          suv یعنی شاسی‌ مستقل جی ال اس شاسی مستقل نیست و کراس اوور حساب میشه
          شما از اونجایی که همش استیکر👊 میذاری ثابت کردی که اون اکانت فیکته دیگه حالا ول کن نیستی یه بار میگی تو اکانت فیک علی نوا هستی یه بار میگی mr wrong منم و… هر بار یه چیزی میگی

        7. car lover

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          A full-size SUV is distinguishable by its ability to tow large items, handle rough terrain, contain plenty of space for passengers and cargo, and has 3 rows of seats

          تعریف suv فول سایز اینه! هیچ جایی ذکر نشده که لزوما باید شاسی مستقل باشه. این تعریفهای چرت و پرت رو از خودت در نیار. الان چون جی کلاس یا رانگلر شاسی مستقله یعنی فول سایزه؟ خیر چون کمبود جا داره. اسمش روشه Full-size نه Full-chassis
          کمبود اطلاعات بیداد میکنه
          ضمنا اون کاربری که میگی از استیکر✊ استفاده میکنه نه👊
          نیازمند عینک هم هستی ظاهرا

          موافقم 2
          مخالفم 2
        8. سوشیانت

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          اینی که الان گفتی فرق بین اس یو وی و کراس اوور رو توضیح نمیده
          تفاوت اینه:
          مهم‌ترین اختلافی که بین دو کلاس خودرویی کراس اوور و شاسی بلند دیده می‌شود و اصلی‌ترین فاکتور تمایز این دو رده از خودروها به شمار می‌آید، در نوع شاسی آنهاست. خودروهای SUV دارای شاسی جدا از بدنه‌اند که خواص ویژه‌ای به چگونگی حرکت آنها می‌دهد و در کنار سواری کمی خشک‌تر، قابلیت‌های بیراهه‌نوردی را بالا می‌برد. در مقابل، کراس اوورها شاسی یکپارچه با بدنه دارند و معمولا از پلتفرم مشترکی با خودروهای سدان بهره می‌برند که کیفیت رانندگی را نزدیک به سدان‌ها و هاچک‌ها می‌کند. البته که قابلیت‌های خارج جاده آنها نیز بسیار کمتر از یک شاسی بلند واقعی خواهد بود.
          لینک هم فرستادم ولی پدال پاک کرد این بار دومه دارم کامنت میدم
          در ضمن اون کاربر عکس پروفش✊ هست ولی اسمش👊 هست

        9. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          خداروشکر پدال لینکهای نامعتبر و چرت و پرت رو تایید نمیکنه

          تعریفت هم قابل قبول نیست و من درآوردی هست. توی تمام دنیا مرسدس gls و bmw x7 و رنجروور علی رغم شاسی مستقل نبودنشون توی رده suv های فول سایز دسته بندی میشن و این نشون میده که هیچ ربطی به نوع شاسی نداره.

        10. سوشیانت

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          راست میگی پدال فقط لینک هایی رو تایید میکنه که تیترش با محتواش هیچ ارتباطی نداشته وگرنه همون دو سه تا لینکی که فرستادی هم نباید تایید میشد در ضمن من اتفاقا منبع هم داریم لینکم از سایت خودرو ۴۵ بود فرق کراس اوور با suv دقیقا به ساختار شاسی ربط داره در ضمن پیشنهاد میکنم از این به بعد هر چیز انگلیسی که دیدی کپی پیست نکن اول بخون ببین چی گفته

        11. سوشیانت

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          خوندی که ریپلای کردی حداقل خودت رو گول نزن من منبعم رو گفتم تو یه جمله انگلیسی فرستادی که هیچ اشاره ای به تفاوت اس یو وی و کراس اوور نکرده😁

        12. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          سوشیانت: همه ی دنیا میگن فول سایز، خود سازندش میگه فول سایز، پدال تو دسته فول سایز میذارتش اونوقت تو یه نفر میگی نه؟ جمع کن بابا

        13. سوشیانت

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          راست میگی فراری پوروسانگوئه هم پس suv محسوب میشه چون تو یه سری از سایت ها نوشته😂 دلیل علمی هم نمیخواد که هر چیزی که ارتفاع داشته باشه suv محسوب میشه😁 برو از این ور و اون ور جملات انگلیسی کپی پیست کن فقط حداقل سعی میکردی اسم کراس اوور رو یه جوری جا میدادی تو اون جمله :)

        14. car lover

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          گفتم که سگمنت هارو بلد نیستی و فقط ادعا میکنی! پورسانگوئه یه چیزی بین هاچبک کراس و بعضا کراس اوور هست
          بعضی ماشین ها تو سگمنت دقیقی نمیشه جاشون داد مثل پژو 408 و یا همین پوروسانگوئه
          اما مرسدس gls و بی ام و x7 و رنجروور علی رغم شاسی مستقل نبودنشون suv فول سایز محسوب میشن

        15. سوشیانت

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          من میگم یه سری جاها نوشته suv نگفتم که واقعا پوروسانگوئه suv هست خوندن کامنت کار سختی نیستا، نمیشه که وقتی تعریف کراس اوور یه چیز دیگه هست بگیم خب چون آلمانی ها اس یو وی فول سایز ندارن کراس اوور هاشون رو بگیم اس یو وی

      2. froG-driVer

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        متحول رو حذف کنی بیشتر قابل درکه…

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1159 ديدگاه)

          😐😂😂همیشه از این کامنتای کوتاه و مفید بزارین

    2. حالا ژاپن

      ۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      برند تانک ده تا افرود میره به جای یک دونه اینکه تانک برند هاوال هم که گریت وال راحت افرود میره

  10. آرین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    3 تنه؟ یا خدا

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. علی جردن

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      رقیب M5 جدید

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. froG-driVer

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        تنها ماشینی که میتونم اینو بهش ترجیح بدم همین m5 جدیده اونم مدل استیشنش

        موافقم 3
        مخالفم 1
  11. javad-bmw

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    نوشتن اسم اسکالید کنار اسم این طِفل های صغیر ، بی احترامیه.
    اینا در حد خودشون خوبن نباید باچیزی مقایسه بشن ، مگر با امثال خودشون.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  12. روزبه

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اینو هفته پیش که باکو بودم دیدم از نزدیک . در حد و اندازه اسکلید که اصصصصصصصصصصصلا نیست . ولی واسه خودش و در قیاس با چینیا بی نهایت ماشین خوشگل و جذابیه . ضمن اینکه کیفیت مونتاژشم از خیلی از چینیا بالاتر بود

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. نا اشنا

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ببینید با اینکه از دولت چین متنفرم .چون دیکتاتورترین و استعمارگر ترین کشور دنیاست ..
    اما با توجه به اینکه حدود ۳۰ سال در صنعت خودرو سازی سابقه دارند ،واقعا خودروهای خوبی دارن می‌سازند، اصل آنها کپی کاری هست .ولی اگر با کیفیت باشه ارزش داره ،،دولت ایران ۶۰ ساله خودرو می‌سازه و مونتاژ میکنه ،هنوز جرات نکرده خودروی بزرگ کپی کنه ،ولی چین با باز کردن درهای کشورش به کشورهای غربی باعث شد ،از تکنولوژی آنها استفاده و کپی کند .این هم هنر هست که از صنایع کشورهای غربی و آمریکایی استفاده کنی و باعث پیشرفت کشورت بشوی ،،حال ما عرضه همین کار رو نداریم و فقط بلدیم مرگ بر آمریکا و انگلیس بگوییم و به جاش مرگ رو نصیب مردمان خودمان بکنیم .حال شما کلاهتون رو قاضی کنید .ما اشتباه کردیم یا چین .

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. علی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تا جایی که ما خبر داریم انگلیس و آمریکا دیکتاتور ترین و استعمارگرترین کشور دنیان نه چین!

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      دیکتاتوری نوین:به کشور های فوق پیشرفته از لحاظ نظامی و اقتصادی و دارای پشتیبان میگن که به کشور هایی که درحال جنگ هستن نیروی نظامی خودشون رو وارد و به این طریق پایگاه های نظامی بنا میکنن یا به بهانه امنیت در مناطق دنیا سعی در کنترل کردن اون کشور دارن منظورم هم ایالات متحده و انگلیس و فرانسه هستن مثلا شما بدون اطلاعات میگین چین دیکتاتور هست اما اگه درمورد جنگ ویتنام تحقیق کنین میفهمین ویتنام شمالی تحت نفوذ شوروی(کمونیست) بود و میخواست کمونیستی بشه اما به دلیل پافشاری آمریکا برای قدرت و سعی در راه اندازی دست‌نشاند دولت وابستن خودشان در ویتنام جنوبی جنگ راه انداختن من عاشق فرهنگ و مردم و تکنولوژی آمریکا ،انگلیس و فرانسه هستم اما دولت هاشون نه یه مشت قدرت‌طلب و استعمارگر هستن
      الان برای مثال پوتین تو این ۲۰ سال راس قدرت نبود آمریکا پایگاه‌هاشو لب مرز روسیه میزد

      موافقم 3
      مخالفم 1
  14. عليرضا سلطانمحمدی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خاک برسرکل مسوولین عراقی ها کادیلاک اسکالید سوارمیشوندومابدبختها چینی های ریغو

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      مقصر هم منو تو هستیم پس دیگه لطفا اینجور حرفارو تموم کنین که فایده نداره

  15. nima.jdm

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    از تویوتا سکویا کپی کردن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (753 ديدگاه)

    محصولات برند تانک در بازار استرالیا و روسیه تا حدی موفق ظاهر شده و نظر کارشناسان خودرو را به خود جلب نمودند.در کل،طی سالهای اخیر،خودروهای ساخت برند های هاوال و تانک و چری و جیلی در شهرهای روسیه زیاد دیده شده و در ناوگان تاکسیرانی این کشور هم به کار گرفته می شوند.به نظر من،در غیاب خودروهای آفرودی مثل تویوتا لندکروز و پرادو در بازار ایران،تانک 500 و برادر کوچک ترش،تانک 300 تا حدی می توانند جای خالی آنها را در بازار کشور پر کنند.جا دارد که شرکت های وطنی برای واردات و حتی مونتاژ این مدل ها اقدام کنند.البته ابتدا باید قیمت معقولی را برای آنها در نظر بگیرند و صد البته،از مشتریان بالقوه این خودروها نیز نظر سنجی کنند.

    موافقم 10
  17. افشین موحدپور

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سرعت عجیب چین در پیشرفت در بازار خودرو از کپی کاری قدیم تا نو آوری های جدید حداکثر تا ۱۰ سال آینده چین به بزرگترین تولید کننده ماشین تبدیل میشه بقیه شرکتها از دور خارج شده و رقابت ماشینهای تولیدی شرکتهای چینی فقط با شرکتها هموطن خود خواهد بود

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      داداش ماشین زمانت رو چند میفروشی منم میخوام

      موافقم 1
      مخالفم 1
  18. رامتین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    خیلی ابهت داره طراحیش و شبیه کرگدن شده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا