نسخه دیزلی سبکتر و ارزانتر خواهد بود. تانک ۴۰۰ جدید با موتور ۲.۴ لیتر توربوشارژر ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
شرکت گریتوال چین بهعنوان یکی از پیشتازان صنعت خودروی این کشور محصولات متنوعی را با پیشرانههای هیبریدی معرفی کرده است که یکی از آنها، شاسیبلند قلدر تانک ۴۰۰ به شمار میرود. این خودروساز برنامه داشت که نسخه تازهای از شاسیبلند خود را با سیستم ۴۸ ولتی روانه بازار کند اما این اتفاق هرگز روی نداد و حال بهلطف قانونگذاری تازه، این شرکت بهدنبال عرضه نسخه تمام دیزلی آن است. مدیرعامل این شرکت، «وی ژوانژون» پیشتر از عرضه پیشرانه دیزلی برای مدل ۳۰۰ هم صحبت کرده بود.
مقالات مرتبط:
- نبرد گریت وال تانک ۵۰۰ و فورد اورست، تازهوارد چینی یا کهنهکار آمریکایی؟
- تانک ۳۰۰ در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند آفرود وارداتی
مشخصا اتخاذ این تصمیم در میان خودروسازان چینی که تمرکز اصلی خود را روی محصولات برقی قرار دادهاند کمی عجیب بهنظر میرسد؛ چرا که مدلهای چینی درونسوز در مقابل رقبای خارجی همرده حرف چندانی برای گفتن ندارند. به همین دلیل، گریتوال از صادرات تانک ۴۰۰ دیزلی خودداری خواهد کرد.
موتور دیزلی با طول، عرض و ارتفاع ۴,۹۸۵، ۱,۹۶۰ و ۱,۹۰۵ میلیمتر تفاوت ابعادی خاصی با پیشرانه قبلی تانک ۴۰۰ یعنی ۴۰۰ hi4-T ندارد. تنها تفاوت ابعادی نسخه دیزلی و هیبریدی به فاصله آنها از سطح زمین ختم میشود که در نمونه دیزلی ۵ میلیمتر بیشتر خواهد شد. گریتوال مدل تانک را بهعنوان محصول آفرودی و با شاسی بدنه روی قاب خود روانه بازار کرد. نسخه هیبریدی این خودرو ۲,۷۷۰ کیلوگرم وزن داشت که لزوما برای آن سودآور نبود؛ پس گریتوال تانک ۴۰۰ دیزلی را رونمایی میکند تا با کاهش وزن آن به ۲,۴۵۵ کیلوگرم، عملکرد آفرود را هم بهبود ببخشد.
پیشرانه دیزلی یادشده در این خودرو یک واحد ۲.۴ لیتری توربوشارژر E24D خواهد بود که ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. گریتوال برای تمایز هر چه بیشتر نمونه دیزلی از هیبریدی، آن را با چهار طرح مختلف از رینگهای ۱۸ اینچی خود عرضه خواهد کرد. تانک ۴۰۰ برای آفرود مناسب به زاویه ورود ۳۳ درجهای و زاویه خروج ۳۳ درجهای مجهز شده است. ظرفیت یدککشی این شاسیبلند شرقی برابر ۷۵۰ کیلوگرم اعلام شده است اما اگر مالک از تریلر ترمزدار استفاده کند میتواند بار خود را تا ۲.۵ تن هم سنگین کند. با این وجود، بهرهمندی این خودرو از قلاب یدک تریلر بهعنوان یک آپشن مجزا در نظر گرفته شده است تا هر کس مطابق با نیاز خود آن را خریداری کند. از دیگر آپشنهای تانک ۴۰۰ میتوان به سانروف، سقف پانورامکی بازشونده، کانکتورهای برقی و دوربین ثبتوقایع اشاره کرد.
قیمت نسخه هیبریدی این خودرو در بازار چین برابر ۳۹ تا ۴۰.۵ هزار دلار است. گریتوال اعلام کرده قیمت نسخه دیزل کمتر از نمونه هیبریدی خواهد بود. شاسیبلند تانک ۴۰۰ نخستین بار در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد اما تولید آن را تا سال گذشته به تعویق افتاده بود. گریتوال خودروی تانک هیبریدی را به بازارهای گوناگونی چون استرالیا و خاورمیانه صادر کرد. در کشور ما، امکان خریداری تانک ۳۰۰ برای مشتریان علاقهمند فراهم شده است. نظر شما درباره این شاسیبلند چیست؟ آیا میتوان به یک آفرودر چینی اعتماد کرد؟
در همین ارتباط بخوانید:
- رانندگی با تانک ۵۰۰، رقیبی قابلتوجه برای شاسیبلندهای مشهور جهان
- معرفی تانک ۳۳۰، شاسیبلند آفرود تولید محدود با قیمت ۴۶ هزار دلار
- تانک ۷۰۰، شاسیبلند آفرود هیبرید با قیمت ۱۰۰ هزار دلار و ۵۱۷ اسب بخار
- گریت وال تانک ۴۰۰ Hi4-T با قیمت ۳۸ هزار دلار معرفی شد
Taha Ayoobi
۲۱ مرداد ۱۴۰۳چقد زشته.
amirkhanzadeh
۲۱ مرداد ۱۴۰۳این همه آدم خلاق هست من نمی دونم به کیا می دند این ها رو طراحی می کنند
Boss 429
۲۱ مرداد ۱۴۰۳اینجا گفته شد از صادرات این مدل صرف نظر شده چون چینیا در درونسوز حرفی برای گفتن در مقابل برندهای بزرگ ندارند . از طرفی تو چندتا خبر پایینی گفته شده بالای ۲ میلیون درونسوز چینی صادر شده
این خودش نشون میده محصولات چینی در آسیای شرقی و امریکای جنوبی بازار خوبی داره . فکر کنم برای برندهای بزرگ ، بازار امریکا و اروپا و چین در اولویت های بالاتری باشند تا آسیا و امریکاجنوبی . تو اروپا و کشورای مرفه تر هم صرفا چون ماشینای چینی ارزونن خریداری میشن و مثل ادامس تا وقتی شیرینه استفاده میشه و بعدش میندازن بیرون یکی دیگه برمیدارن
MehdiTurbo
۲۱ مرداد ۱۴۰۳داستان اینه خودرو دیگه شده ادامس دقیقا همین مثالیه که زدی چون سطح اقتصادی کلی جامعه رفته بالاتر
گذشت اون زمانی که خودرو بود برای ۷ ۸ ۱۰ سال برای استحلاک نداشتن جون سخت بودن میخریدند و دوران تویوتا بود حتی اگه نگاه کنی خود تویوتام اون تویوتا سابق جون سخت قبل نیست چون جو عوض شده
الان دیگه فقط بحث طراحی و کیفیت و امکانات کیفیت منظورم کیفیت چرم دوزی و باند و … نه استحلاک
الان مثل گوشیه من خودم اینجوریم بیشتر دوست دارم هر دو سه سال یبار عوض میکنند چینی خریدن که خیلی راحت تعویضش و کیفشم بیشتر هر دو سه سال حس خودرو نو داشتن تجربه میکنی و تنوعم داره
البته اینا منظورم تو مارکت جهانی بود کاری به ایران ندارم
احمد محسن
۲۱ مرداد ۱۴۰۳چرا کره ایی ها نمیتونن ماشین با شاسی نردبانی بسازن ؟ یه شاسی بلند واقعی ؟
🇰🇷
۲۱ مرداد ۱۴۰۳وقتی تو خواب بودی ساخته
قبل کامنت یکم تحقیق کن حداقل . کیا موهاوی شاسی مستقل و دو دفه و حالتای 4H و 4L با قفل الکترونیکی داره
پیکاپ کیا تاسمان اونم شاسی مستقله و به زودی تولیدش شروع میشه و در بازار استرالیا غوغا میکنه
Taha Ayoobi
۲۱ مرداد ۱۴۰۳با وجود فورد و تویوتا فک نکنم تاسمان کاری بتونه بکنه.
پویان
۲۱ مرداد ۱۴۰۳از فورد بالاتره. با تویوتا هم برابره تقریبا
Taha Ayoobi
۲۲ مرداد ۱۴۰۳😂🤦🏻♂️😂
از فورد بالاتره!!!
عجب چیزی گفتی
احمد محسن
۲۱ مرداد ۱۴۰۳برادر چرا پاچه آدم رو میگیری ؟ بهت یاد ندادن مثل آدمیزاد حرف بزنی ؟؟ شماها چتونه از چینی سوارا هم بدترین 🤮
MehdiTurbo
۲۱ مرداد ۱۴۰۳زده قبلا ولی چون مارکت نداشت ادامه نداد
مثل بنز که وانت زد ولی مارکت یه چیزایی وارد مارکت شدنش راحت نیست مثل خودروی افرودی یا سوپر اسپرت یا وانت
کسی تو خودروی افرودی امریکا و ژاپن ول نمیکنه از برند ددیگه ای بگیره یا تو وانت
هر چند شاید یه زمانی بشه مثلا کی چند سال پیش فکر میکرد جنسیس و کره تو بازار مارکت بنز و بی ام و وارد بشه و تا رتبه ۷ ۸ جدول بیاد عمری اگه کسی میگفت همه میگفتن جمع میکنه همان اول که برای رقابت بنز بی ام و اومد همه مسخره میکردند
یا شاید بنز بی ام و وانت بزنن موفق بشند همونجوری که چین یهو وارد شد موفقم شد کسی قبلش فکرش نمیکرد
reza342
۲۱ مرداد ۱۴۰۳4 ساعت قبل که این خبر وجود نداشت:)) چجوری زمانشو گذاشتی 4سال قبل؟ نکن ادمین، زشته :)
پویان
۲۱ مرداد ۱۴۰۳بسیار عالی 👏👏👏بالاتر از فورد
Aref
۲۱ مرداد ۱۴۰۳چینی ها هر روز یه خودرو طراحی و تولید میکنند
با بیل هم آپشن میریزن داخلش
ولی بعضی کارهاشون خیلی خنده داره مثلا خودرو آفرودی رو با داشبورد چرم و لوکس درست میکنند!!!
B
۲۱ مرداد ۱۴۰۳جی کلاسم همینطوره البته چینی ها تنها راهشون همینه چون موتورشون واقعا حرفی برای گفتن نداره بین درونسوز ها لااقل باید این ضعفو با آپشن و چرم و … جبران کنن راه دیگه ندارن
Arshia m3csl
۲۲ مرداد ۱۴۰۳چقدر طراحی ماشین های چینی بده حس اینو میدن اینقدر زیاد تولید میشن یک بار مصرفن
حسام
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ارزونیش بی دلیل نیس
شک نکنید
عباس
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ترجیح میدم پراید مدل ۸۶ داشته باشم تا ماشین چینی مدل جدید.حداقل پراید ۱۷۰ تا میره مطمئن باشید این سطل آشغال متحرک چینی ۱۵۰ تا نمیره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ مرداد ۱۴۰۳شما قهرمان درگ هستید و ماشین چینی برای کاربری معمولی ساخته شده
مهندس فنی خودرو
۲۳ مرداد ۱۴۰۳سلام دوستان عزیز طبق اتفاقات اخیر درمورد ایرادات شایع خودروهای چینی و مونتاژ ریسک خرید این نوع خودروها خیلی بالاس .هرچند تهیه قطعات مصرفی و بعدا تصادفی بشدت بامشکل مواجه هست