ایران خودروهایما

بررسی کامل هایما S7 پرو؛ مشخصات، امکانات و مزایا معایب

هایما S7 پرو که به پیشرانهٔ جدیدی مجهز شده، چه مشخصات، ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی با S7 پلاس دارد؟ پاسخ این سؤالات را در پدال بخوانید.
هایما S7 پرو

تاریخچه هایما S7 در ایران

هایما S7 کراس‌اوور کامپکتی است که اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۰ معرفی شد. این خودرو که اولین شاسی‌بلند هایما بود، بر اساس پلت‌فرم مزدا تریبیوت ساخته شده که خود بر پایهٔ نسل اول فورد اسکیپ شکل گرفته بود. در بازار کشورمان، S7 یکی از قدیمی‌ترین کراس‌اوورهای چینی در حال تولید محسوب می‌شود زیرا حدود ۱۰ سال از حضور آن در بازار ایران می‌گذرد. ایران‌خودرو در سال ۱۳۹۴ مونتاژ این کراس‌اوور چینی را با پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته اتوماتیک آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۹۶ هایما S7 با پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربو جایگزین نسخهٔ تنفس طبیعی قبلی شد. این نسخهٔ جدید علاوه بر پیشرانهٔ قوی‌تر با ۱۷۰ اسب بخار قدرت، از ظاهر فیس‌لیفت شده با جلوپنجرهٔ جدید و امکانات بیشتری هم بهره می‌برد درحالی‌که گیربکس پنج سرعتهٔ قبلی هم با یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک جایگزین شد.

هایما S7 پرو

سپس در اواخر سال ۱۳۹۹، ایران‌خودرو مونتاژ نسخهٔ جدیدی از این خودرو را آغاز کرد که با نام S7 پلاس از سال ۱۴۰۰ به خریداران تحویل داده شد. این نسخه تغییرات ظاهری جزئی مثل آینه‌های جانبی جدید و به‌روزرسانی‌هایی در داخل مثل صفحه آمپر جدید، نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و جایگزینی دکمه‌های فیزیکی با پانل لمسی زیر نمایشگر لمسی را تجربه کرده بود. S7 پلاس در بخش فنی و قوای محرکه اما تفاوتی با نسخهٔ توربوی قبلی نداشت. حال ایران‌خودرو بازهم دست به به‌روزرسانی این کراس‌اوور سالخوردهٔ چینی زده و قصد دارد نسخهٔ جدیدی را با نام S7 پرو به بازار بفرستد تا بهتر بتواند با رقبای جدیدتر در بازار کشورمان به رقابت بپردازد.

هایما S7 پرو

تفاوت هایما S7 پرو با S7 پلاس

مهم‌ترین تفاوت S7 پرو با S7 پلاس، تغییر پیشرانه است. علاوه بر این، برای انتقال نیرو هم از گیربکس جدیدی استفاده شده و به لیست امکانات خودرو هم چند مورد جدید اضافه شده است. در ادامه به‌طور مفصل این تغییرات را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی هایما S7 پرو

همان‌طور که اشاره شد، اصلی‌ترین تغییر هایما S7 پرو را باید در زیر کاپوت جستجو کنیم یعنی جایی که یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با تزریق مستقیم سوخت جایگزین نمونهٔ ۱.۸ لیتری قبلی شده است. این موتور جدید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور ۱.۸ لیتری قبلی با وجود حجم بیشتر، ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور داشت که ۵ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر کمتر از موتور جدید است. پیشرانهٔ جدید هایما S7 پرو که با کد JL473ZQ7 شناخته می‌شود، همان موتوری است که در چانگان CS55 پلاس هم مورداستفاده قرار گرفته است.

هایما S7 پرو

با وجود خروجی بالاتر این موتور جدید نسبت به پیشرانهٔ قبلی، به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌تر و برخورداری از سیستم تزریق مستقیم سوخت، مصرف سوخت ترکیبی S7 پرو به ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده درحالی‌که این رقم در نسخهٔ قبلی ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر بود. در بخش انتقال نیرو هم از گیربکس اتوماتیک جدیدی استفاده شده که هرچند همچنان مثل قبل شش سرعته است ولی این گیربکس ساخت شرکت DAE است درحالی‌که گیربکس S7 پلاس از شرکت پاورتک بود.

طراحی بیرونی هایما S7 پرو

هایما S7 پرو در طراحی بیرونی هیچ تغییر بزرگی را تجربه نکرده و ظاهر یکسانی با S7 پلاس دارد. این یعنی در این نسخهٔ جدید همچنان شاهد همان طراحی قبلی با ویژگی‌هایی مثل جلوپنجرهٔ کرومی با خطوط عمودی هستیم که در برابر رقبای جدیدتر حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. تنها تغییراتی که در نمای بیرونی S7 پرو دیده می‌شود، تغییر رنگ کالیپرهای ترمز به قرمز و نشان‌های S7 Pro و GDI در عقب خودرو است که به نام مدل و پیشرانهٔ جدید آن اشاره دارد. این در حالی است هایما S7 تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ فیس‌لیفت شده که فیس‌لیفت اول با نسخهٔ توربو به ایران آمد ولی از فیس‌لیفت دوم خبری نشد؛ بنابراین، بهتر بود با توجه به استفاده از پیشرانهٔ مدرن‌تر در S7 پرو، برای طراحی هم از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۵ استفاده می‌شد تا ظاهر سالخوردهٔ این کراس‌اوور چینی کمی بروزتر و متفاوت از نسخهٔ قبلی شود.

هایما S7 پرو

طراحی داخلی هایما S7 پرو

S7 پرو در داخل هم مثل بیرون تغییری را نسبت به S7 پلاس تجربه نکرده و همچنان با همان داشبورد قبلی ارائه می‌شود که در قیاس با رقبای جدیدتر کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. تنها تغییر قابل‌ذکری که در داخل این نسخهٔ جدید صورت گرفته، افزوده شدن پارچه مخمل به میانهٔ صندلی‌ها است و دیگر ویژگی‌ها مثل صفحه آمپر آنالوگ، دریچه‌های تهویهٔ میانی عمودی، غربیلک فرمان چهارپره و پانل لمسی کنترل سیستم تهویه همانی است که قبلاً در S7 پلاس دیده بودیم. یکی از نقاط قوت هایما S7 در قیاس با رقبا اما کابین جادار است که به لطف فرم سنتی جعبه‌ای شکل و ابعاد نسبتاً بزرگ با ۴,۴۹۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۳۰ میلی‌متر ارتفاع حاصل شده است.

هایما S7 پرو

امکانات و تجهیزات هایما S7 پرو

هرچند تغییری در طراحی داخلی S7 پرو صورت نگرفته ولی ایران‌خودرو به لیست امکانات این کراس‌اوور چند مورد جدید را اضافه کرده تا امکان رقابت بهتری را با رقبای نسبتاً پرتعداد و مجهز خود داشته باشد. یکی از این آپشن‌ها، تنظیم برقی چهار جهتهٔ صندلی سرنشین جلو است درحالی‌که در S7 پلاس این صندلی به‌صورت دستی تنظیم می‌شد. علاوه بر این، حالا ترمز پارک برقی با اتوهلد و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. امکانات قبلی که در S7 پلاس وجود داشت نیز همچنان ارائه می‌شود که عبارت‌اند از:

  • ترمز کمکی
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی
  • کنترل کشش و کنترل پایداری
  • چهار ایربگ
  • فرمان برقی با غربیلک چرمی
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • نمایشگر لمسی ۸ اینچی
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
  • شیشه‌های عقب دودی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور دنده عقب
  • سیستم پایش باد تایرها
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • تنظیم برقی ۸ جهته صندلی راننده
  • سانروف
  • کروز کنترل
  • سنسور نور و باران
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • کامپیوتر سفری

امکانات جدیدی که در S7 پرو به این لیست اضافه شده هم شامل موارد زیر می‌شود:

  • تنظیم برقی ۴ جهته صندلی سرنشین جلو
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • سیستم کمکی حرکت در سراشیبی

مزایا و معایب هایما S7 پرو

مزایا:

  • پیشرانهٔ مدرن‌تر
  • مصرف سوخت کمتر
  • امکانات جدید
  • برخورداری از شبکهٔ نمایندگی‌های ایران‌خودرو

معایب:

  • حساسیت موتور توربو GDI به بنزین
  • عدم تغییر طراحی قدیمی داخلی و بیرون
  • فقدان سیستم‌های ایمنی مدرن

هایما S7 پرو

قیمت هایما S7 پرو با رقبا

درحالی‌که آخرین قیمت هایما S7 پلاس یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان بود، ایران‌خودرو قیمت S7 پرو را قیمت یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان را اعلام کرده است که با توجه تورم افسارگسیخته و افزایش نرخ ارز، هنوز هم در قیاس با رقبا رقم معقولی به نظر می‌رسد ولی در بازار قیمت این نسخهٔ جدید به حدود یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسیده که اختلاف چشمگیری را با قیمت کارخانه نشان می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت روز هایما S7 پرو در کارخانه و بازار به این صفحه مراجعه کنید.

مقایسهٔ هایما S7 پرو با رقبا

یکی از اصلی‌ترین رقبای S7 پرو در بازار کشورمان فیدلیتی پرایم یا الیت (نسخهٔ فیس‌لیفت) است که پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن با ۱۵۵ اسب بخار قدرت از هایما ضعیف‌تر است ولی نسخهٔ هفت‌نفره ارائه می‌شود و از طراحی داخلی مدرن‌تری بهره می‌برد. یکی دیگر از رقبای اصلی هایما S7 پرو هم کی‌ام‌سی X5 است که در بازار حدود ۱.۸ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو با برخورداری از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو GDI و ۱۷۲ اسب بخار قدرت، از لحاظ قوای محرکه کاملاً در حد هایما است و طراحی مدرن‌تری هم دارد ولی از لحاظ ساختار، قدیمی و سالخورده است. یکی دیگر از کراس‌اوورهای کرمان موتور یعنی کی‌ام‌سی A5 هم می‌تواند رقیبی برای هایما S7 پرو تلقی شود.

هایما S7 پرو

جمع‌بندی

به‌طورکلی، تجهیز هایما S7 به پیشرانهٔ جدید و مدرن‌تر را می‌توان اتفاق مثبتی دانست که توان رقابت این خودرو را در بازار افزایش خواهد داد. همچنین S7 پرو هرچند در طراحی بیرونی و داخلی کاملاً سالخورده و تکراری شده ولی در قیاس با رقبا قیمت کارخانه‌ای مناسب‌تری دارد که این در کنار کابین جادار و بهره‌مندی از شبکه نمایندگی‌های گسترده ایران‌خودرو، کراس‌اوور هایما را به یکی از گزینه‌های قابل‌قبول بازار تبدیل می‌کند هرچند که باید با فقدان امکانات مدرن ایمنی و رفاهی و همین‌طور طراحی قدیمی آن کنار بیایید.

جدول مشخصات فنی هایما S7 پرو

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI
قدرت ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
طول ۴,۴۹۸ میلی‌متر
عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۳۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۱۹ میلی‌متر
وزن ۱۵۴۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ۷.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۱ لیتر
حجم صندوق بار ۴۰۰ لیتر

سوالات متداول

تفاوت هایما S7 پرو با هایما S7 پلاس چیست؟

هایما S7 پرو به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو GDI جدید با ۱۷۵ اسب بخار قدرت، گیربکس اتوماتیک جدید ساخت DAE و سه آپشن بیشتر مجهز شده است.

شتاب و عملکرد فنی هایما S7 پرو در مقایسه با رقبا چگونه است؟

هایما S7 پرو با پیشرانهٔ جدید توربو GDI از رقبایی مثل فیدلیتی پرایم و تیگو ۷ پرو قوی‌تر است.

امکانات رفاهی این خودرو در مقایسه با فیدلیتی پرایم چگونه است؟

فیدلیتی پرایم از امکانات بیشتری مثل در صندوق برقی، شارژر بی‌سیم گوشی، صفحه آمپر دیجیتالی، هشدار حرکت بین خطوط و… بهره می‌برد که در S7 پرو وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    دلیل استقبال خریداران با دو خودروی جک S5 و هایما S7 برام سوال بوده

    نه سقف پانامرا داره
    نه AWD داره
    نه حتی مثل فونیکس FX رخ داره

    چرا اینارو میخرین؟

    موافقم 83
    مخالفم 74
    1. Puriya85

      ۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (612 ديدگاه)

      قطعاتش بیشتر گیر میاد یهخورده بادوام ترم هست نسبت به سایر چینیا قیمتش هم چیزی که به مردم دادن قیمت پایینی بوده

      موافقم 96
      مخالفم 11
      1. علی جردن

        ۵ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        داداش چین که ایرانو تحریم نکرده مثل کشورهای اروپایی
        اتفاقا رابطه ایران چین تنها کشوریه که باهاش خوبه و تحریم نیستیم از سوی چین
        و کیفیت خودروهای چینی از سال ۲۰۲۰ به بعد کیفیت و استاندارد ساخت بالاتری نسبت به ایرانی و خودروهای ۱ ستاره هندی دارن
        همون ام‌وی‌ام ۱۱۰ قبل از انقلاب صنعتی خودرویی چین ساخته شده اما هم چنان با دوام در خیابان ها در حال تردد هست

        موافقم 35
        مخالفم 14
        1. Mgh

          ۵ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (66 ديدگاه)

          جالبه برندهای مطرح چین جیلی و ب وای دی و چانگان و فاو و نئو هست، هایما تو خود چین پرفروش نیست برین لیست پرفروش های چین رو ببینید! تو تحریم آمریکا هم از ایران نرفت و تولیدش ادامه پیدا کزد چون تو اروپا هم نیست که بخواد تحریم بشه ولی جیلی و چانگان بلافاصله ایران رو ترک کردند

          موافقم 26
          مخالفم 7
    2. مصطفی

      ۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      چون نه پانامرا مهمه
      نه ما از این مدل ماشینا انتظار AwD داریم
      بعدشم جک اس۵ و هایما اس۷ تنها ماشینای چینی ای هستند که نسبت به بقیه از لحاظ کیفیت و دوام و البته قیمت وضعیت بهتری نسبت به بقیه چینی های بازار داره

      ضمنا FX هم اصلا خوشگل نیست و طراحی خیلی غلو شده و فضایی ای داره تازه وقتی از بغل نگاه میکنی و چرخاشم میبینی اوضاع بدتر میشع

      موافقم 66
      مخالفم 17
      1. Nivan Ahmad

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دقیقا همین است وخصوصا اون چرخها ، اصلن با بدنه همخوانی نداره ، حداقل دو سایز در پهنا و قطر باید بزرگنر باشه

        موافقم 8
        مخالفم 1
    3. mickeyy

      ۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      فکر میکنم چند علت داره یکی اینکه کیفیت مناسبشون رو ثابت کردن دوم برخلاف اکثر مدل های چینی که سه چهار سال تولید میشن و بعد تولیدشون متوقف میشه، اینها نزدیک یک دهه هست که دارن تولید میشن همین باعث میشه قطعات یدکیشون در بازار زیاد بشه و قیمت قطعاتشون به نسبت سایر مدل های چینی پایینتر میاد در نتیجه استقبال عمومی نسبت به اینها بیشتر میشه و بازار دست دومشون هم به نسبت سایر مدلهای چینی بهتر میشه و افراد به همین دلایل ترغیب میشن برن سمتشون. از نظر ظاهری هم دیگه بحث سلیقست الان شما فونیکس fx رو میپسندی ولی من اصلا از طراحیش خوشم نمیاد البته جک s5 و این هایما هم ظاهرشون واقعا قدیمی شده و اصلا دیگه به چشم نمیاد

      موافقم 34
      مخالفم 7
      1. علی جردن

        ۵ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        آخهه جالب اینجاست من به هر مالک جک S5 می رسم از کیفیت پایین موتور و حساسیت بالای توربوهاش شاکی بود و می گفت جک کیفیتش خوب نیست

        موافقم 21
        مخالفم 7
        1. ۶ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (5853 ديدگاه)

          جک رو بیخیال فقد هایما🇯🇵

          موافقم 30
          مخالفم 3
    4. ۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5853 ديدگاه)

      علی جردن جان
      شما یه بار s7 سوار شو یه بارم فونیکس
      اصالت از هایما می‌باره
      میخوای مدرن تر باشی برو سراغ8s و 7x
      با اصالت ترین ماشین چینی
      دعای مزدا پشتشونه
      گارانتی ایران خودرو پشتشونه

      موافقم 49
      مخالفم 25
      1. علی جردن

        ۵ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        مدرن فقط اکستریم و هونگچی

        باوقار و با ابهت مثل تسلا سایبر تراک
        زیبا مثل رضا گلزار
        چابک مثل ماکسیما ۶ سیلندر
        جا دار مثل هامر

        موافقم 5
        مخالفم 44
        1. ۶ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (5853 ديدگاه)

          اره درسته هیچ ماشین چینی ای اکستریم و هونگچی نمیشه
          ولی هیچ اکستریم و هونگچی ای هایما نمیشه🇯🇵😏🤟

          موافقم 27
          مخالفم 5
    5. محمد

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ژیگول نیست

      موافقم 3
      مخالفم 6
    6. عمو حسن

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقا من هایما اس ۷ داشتم بعد ۳ سال فروختم فیدلیتی خریدم آنقدر افتضاح بود که فقط یک روز سوارشدم دادم رفت دوباره هایما خریدم

    7. آرمین

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در کشور ما خودرو یک کالای سرمایه ای هست وگرنه همه میرفتن ماشین خارجی مدل پایین میگرفتن نه دنا و کوییک حالا شما فکر کن هایما شده مثل پژو چهارصد و پنج هی دارن پالونشو عوض میکنن.یادمه تیگو هفت هم رقیب هایما بود الان دیگه تو خیابون ها کم دیده میشه.
      اف ایکس هم اصلا خوشگل نیست مثل لکسوسی میمونه که با دمپایی زدی تو سرش.

  2. هاشمی

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ماشین خوش فروش و با ارزش خرید خوبیه (در بین چینی ها) درسته یکم ظاهرش تکراری شده و مثل فونیکس و تیگو سریع نیست و اندازه اونا طراحی و آپشن نداره ولی قیمت رقابتی بهتر از اینه بری سانتافه و توسان و اسپورتیج ۴۰۰ تا کار بخری

    موافقم 35
    مخالفم 6
  3. ممد ژانگولر

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4413 ديدگاه)

    تنها نقطه ضعفش به نظم سایز رینگ و لاستیکاشه . اگه رینگ ۲۲ زیرش بود ی جفت پدال شیفتر هم داشت بازم نمیخریدمش.

    موافقم 5
    مخالفم 31
    1. ۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5853 ديدگاه)

      رینگ جدیداش یکم بده اون ۱۲ یا ۱۱ پره خوبه بنظرم ولی این ۵ پر زشته انگار سمند ۹۳ فیس لیفت خریدی ولی اون ۱۲ یا ۱۱ پر مخصوصا رنگ مشکیش وای🥰
      البته تو هایما اس سون رنگ سفید و طوسی(تیتانیوم) اون رینگه رنگش سفید بود ولی تو مشکی و خاکستری رنگش به مشکی تغییر می‌کنه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. ممد ژانگولر

        ۵ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (4413 ديدگاه)

        خداییش ظاهر و سایز رینگ الخصوص رنگ مشکی تو ظاهر ماشین خیلی تاثیر گذاره

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. ۶ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (5853 ديدگاه)

          اره داش
          مثل لاماری که رینگش جذابش کرده

  4. کاربر

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    اگر به دارندگان این خودرو بر نخوره وبرخلاف نظر دوستان به نظر من این خودرو دیگه ارزش خرید نداره.همین الان برید چک صفر هایما s7 پلاس در بازه قیمتی ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ قرار داره که انتخاب های بهتر و جدیدتری در این رنج قیمیتی وجود داره.با یکم بودجه بیشتر فیدلیتی ۴۰۲ خرید یا kmc x5 که نسخه جدیدتر و بهتره jac s5 هست که به نظر من بهتره.این تازه قیمت هایما s7 پلاس هست و مطمئن باشید s7 پرو که بیاد به بازار در رنج قیمتی ۲ میلیارد خواهد بود که ارزش خرید نداره.هایما s7 نکته مثبتی که داشت حساسیت به بنزین کمتری به نسبت مابقی چینی ها داشت که فکر کنم این موتور 1.5 حساسیت بیشتری داشته باشه.چیزی که من رو متعجب میکنه قیمت بازار این خودرو هست نه چطور بعد از گذشت اینهمه سال انقدر با کارخونه فاصله داره‌‌‌…
    در کل چه s7 و چه s7 پرو به نظر من دیگه خیلی پیرمردی شدن و ارزش خرید ندارن.

    موافقم 15
    مخالفم 42
    1. ۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5853 ديدگاه)

      اتفاقا از هرچی چینیه بهتره
      میخوای جوون پسند تر باشه برو سراغ 8s و 7x🥰🥰🥰🥰

      موافقم 20
      مخالفم 7
    2. سجاد

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین خریدن کاملا سلیقه ای هایما ای ۷ پلاس اولا موتور خوبی داره با بنزین ایران سازگار دوما اولین ماشین مونتاژی که با آب و هوای ایران سازگاری داره بر اساس اقلیم ایران طراحی شده سوما شاسی بلندی که قطعاتش موجود و اینکه سواری نرم و راحتی داره از همه مهم تر بحث بنزین که با بنزین معمولی اوکی نیاز به سوپر و اکتان نداره همین خودش ۱۰۰ امتیاز بقیه ماشین ها تو ایران بنزین معمولی موتور ماشین به مرور خراب میکنه

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. رضا

        ۶ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (229 ديدگاه)

        به دلیل تفکر کهنه ما ایرانیا ایران خودرو بعد از ده سال همچنان در حال تولیدشه و مردم استقبال میکنند. این ماشین طبق استاندارد های ده سال پیش چین طراحی و تولید شد. حالا هرکی میگه این خوبه یعنی چین ده سال پیش بهتر از الان تولید می‌کرد. ماشینا اون دوره اینو ببینید چیا بودن. قابل قیاس با الان نیست به هیچ وجه. بد جور قدیمیه. ذهن ایرانی که از پژوپارس استقبال میکنه از اینم میکنه.

        موافقم 10
        مخالفم 7
  5. محمد

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بدنه هایما ۷ یک اثر هنری و کلاسیکه. اینکه بگی ظاهرش کهنه شده اصلا درست‌نیست. یک بدنه عضلانی داره و راه اشتباه کوچک شدن چراغها و محو شدن سپر و اشغال نیمی از بدنه با سپر و گلگیر پلاستیکی رو نرفته.
    سایر خودروها که اصطلاحا چهره جوان‌پسند پیدا کردا دیر یا زود به اشتباهشون پی‌می برند و برمیگردن به طراحی های دهه ی گذشته.
    در بین کراس اوورهای تک دف؛ قدبلندترین و نرم ترینه.

    موافقم 35
    مخالفم 7
  6. بابای باران

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    سلام‌. کسی هست تجربه استفاده طولانی مدتشو داشته باشه؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. اقوی همساده

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بله.شش سال 240000 کیلومتر.فقط دسته موتور و لنت تعویض کردم.حتی تسمه دینام و کولر هنوز فابریکه‌هرزگردهم که اصلا نداره.مثل اجداد ژاپنی خودش کم اصطحلاک.خوش فروش.قیمت لوازم و فراوانی در حد دنا پلاس توربو

      موافقم 8
      مخالفم 10
    2. محمد

      ۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من ۳ سال هست s7 دارم مدل ۱۴۰۰ توربو پلاس ، خیلی راضی هستم

      موافقم 8
      مخالفم 1
  7. مسی

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من s7 توربو مدل ۹۸ داشتم فقط مصرفی ها رو تعویض میکردم و هیچگونه خرج اضافه روی دستم نگذاشت و همین چند ماه پیش فروختمش نه برای علت خاصی ، دنبال تنوع بودم.
    واقعا عروسک نگهش داشته بودم بدون حتی ۱ نقطه ۵۵ تا کار فروختمش.
    غُرّش گوش نواز موتور ۱.۸ بهم جرات گاز دادن رو میداد و اتاقش حس استحکام و دوام
    واقعا حیف حیف حیف که ۱.۵ لیتری Gdi که بسیار مساله دار هست در این محصول هم رسوخ کرد ، کاش حداقل همون موتور ۱.۸ رو برای شتاب و مصرف سوخت Gdi میکردن که البته همون Mpi کم هزینه خیلی سالار تر بود.

    ولی بخرید ماشین دوست داشتنی هستش ، من که خیلی دلم براش تنگ شده…💔

    موافقم 17
    مخالفم 4
  8. اقوی همساده

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام.بنده از سال 97 هایما s7 توربو دارم.فقط دسته موتور و لنت عوض کردم.کلا بنزین معمولی میزنم.180تا کارکرد داره.برادرم که سانتافه 2017 داره یه مدت ماشین من دستش بود و اصلا باورش نمیشد که یه چینی با این کارکرد اینقدر زیرپا عالی داشته باشه و هیچ هزینه موتوری و جلو بندی نداشته باشد.البته که من مراعات ماشین میکنم ولی 206 مدل 99 دارم با 80 تا کار دست خانمم هست و تا الان 4 برابر هایما خرجش کردم .از تسمه تایم و تسمه دینام و هرزگردها و جک در صندوق و کلید و موتور شیشه بالابر و…
    گیربکس هیوندای پاورتک بسیار نرم و کم اصطحلاکه.کلا مثل اجداد ژاپنی خودش کم اصطحلاک و خوش فروش و خدمات و قیمت لوازم در حد دنا پلاس

    موافقم 18
    مخالفم 1
  9. سجاد

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با کمی تحقیق تو بازار می‌فهمید که بهترین و خوش فروشترین ماشین چینی هایما هست، چرا که پشتیبانی ایران خودرو داره،و موتور مزدا ژاپن رو داره، قطعات بسیار فراوان وارزان،نصبت به بقیه چینی هاست،بیشتر از یه دهه اس تولید میشه که نشانه رضایت خریداری پشتشه،خلاصه بگم که یه چک نقد و همراهتون هستش، هرلحظه پول میشه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  10. شاهرخ

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدر دلالاتون بیامرزه این محصول اصلا دست مصرف کننده اصلی نمی رسه و رانت به دلال داده میشه و از طرف دللالهای خودساز به مردم بیچاره با قیمت بالا و اجباری بعلت استعمارکردن مردم و حق انتخاب نداشتن مردم و ازاد نبودن مردم وقطره چکانی تولید و …….. خدا از سرتون نگذره فکر کنم خدا از ایران فرار کرده و هیچ فریاد رسی نیست امیدوارم نابود بشین

    موافقم 11
  11. احد مجلد نوبری

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    خودروی بسیار خوبی است.
    بسیار پر مصرف است.
    قالب ضلع چپ صندلی راننده که دگمه های جلو و عقب روی آن تعبیه شده مرتبا کنده شده و آویزان می شود
    بنظر می رسد طراحی غلط و خارهای ضعیف باعث این وضعیت شده است.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. مجید

    ۶ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یک سال داشتم استفاده کردم خیلی خیلی بی‌کیفیت بود برا مثال تعویض لامپ سپر چراغ‌های جلو باز شد در پیچ کم هم به مردن میداد

    موافقم 1
    مخالفم 2
  13. محمد

    ۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر واقعا برای خرید هایما s7 تردید دارید ، خدمت شما عرض کنم که از نظر شتاب و نرمی و سازگاری بنزین ایران و جادار بودن و بلندی ماشین واقعا عالی هست و تمام وسایل یدکی با پشتیبانی ایران خودرو در بازار هست و ضمن اینکه خدا را شکر من ۳ سال هست توربو پلاس مدل ۱۴۰۰ دارم و اصلا تعمیرگاه نرفتم . هایما طراحی مزدا و گیربکس کره ای داره و از همه مهمتر مشکل تسمه تایم نداره و از زنجیر در ساختش استفاده کردند .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. سام

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یعنی از ما ایرانی ها بیچاره تر مگر زیمبابوه و کره شمالی

    انگار تو این دنیای صنعتی پراز همه مارک ها ومدلهای ماشین خوب و زیبا ما هنوز دنبال چینی و پیکان وپراید باید باشیم انگار دور ما یک دیوار کشیدن مث زندان که حق نداریم از اون دیوار لعنتی هم سرمون بیاریم بیرون دنیای زیبای ۲۰۲۵ رو ببینیم
    انگار حتی ۱۰۰ سال از همسایه هامون هم عقبیم که ۳۰ ساله درگیر جنگ داخلی هستن

    انگار حقمونه
    انگار یه جای یه ظلم تاریخی کردیم و خدا داره همون رو همه یک کشور رو تنبیه میکنه همگی باهم

  15. فرهاد

    ۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگر تو سایتهای خارجی نگاه کنید هایما هفت ایکس هنوز هم داره تولید میشه، برخلاف اس هفت که از رده خارج شده. چرا تو ایران قیمتهای نزدیک به هم دارند؟؟؟ در حالیکه هفت ایکس بزرگتره، دو نفر بیشتر جا میگیره، گارانتی ش دو سال بیشتره، موتور و گیربکس بهتر و قوی ترین داره و از لحاظ آپشن هم خیلی برتره. حتی قیمت کارخونه هفت ایکس هم بالاتره. تنها جوابی که پیدا کردم اینه که سالهای تولید اس هفت بیشتره و قطعاتش بیشتر گیر میاد وگرنه هیچ توجیه دیگری نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا