برند هاوال متعلق به گریت وال شاسیبلندهای زیادی در سبد محصولات خود دارد اما این شرکت معتقد است هنوز هم جایی برای یک خودروی دیگر وجود دارد و به همین دلیل حالا کراساوور جدیدی بنام کول داگ را معرفی کرده است. این خودرو کراساوور کامپکتی با ۴,۵۲۰ میلیمتر طول، ۱,۸۷۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۴۵ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۰ میلیمتری است که پایینتر از هاوال بیگ داگ قرار میگیرد.
کول داگ هم مثل بیگ داگ ظاهری جعبهای شکل و آفرودی دارد و در برخی ویژگیهای بیرونی از برادر بزرگتر خود الهام گرفته است هرچند که این دو مدل در بیرون هیچ قطعهٔ مشترکی باهم ندارند. در جلوی کول داگ چراغهای LED گردی در جلوپنجرهای مستطیلی محصور شدهاند و در کنار سپر مشکیرنگ و صفحه محافظ نقرهای در پایین، نمایی آفرودی و خشن به خودرو بخشیدهاند.
پروفیل جانبی کول داگ با گلگیرهایی برجسته و دهانهای جعبهای شکل، عضلانیتر از دیگر محصولات هاوال به نظر میرسد. در اینجا پنجرهها به سبک هامر باریک هستند و ستونهای B، C و D مشکی یا نقرهای خواهند بود. در عقب خودرو نیز روی درب صندوق یک برآمدگی به چشم میخورد که یادآور چرخ زاپاس است و به سانگیانگ تورس که اخیراً معرفی شده شباهت دارد. شیشهٔ بسیار باریک و چراغهای عمودی هم از دیگر ویژگیهای این قسمت هستند.
کول داگ در داخل ماهیت ارزانقیمت خود را نشان میدهد زیرا داشبورد آن بهاندازهٔ بیگ داگ شیک و فانتزی به نظر نمیرسد. بااینحال، در اینجا تکنولوژیهای زیادی مثل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و غربیلک فرمان مشابه لندروور وجود دارد و در تیپهای بالاتر تریم فیبر کربنی و مشکی پیانو به همراه صندلیهای دورنگ چرمی هم ارائه میشود.
همچنین کول داگ به سیستم صوتی کاملاً جدید JVC با ۱۸ بلندگو هم مجهز شده که تعدادی از این بلندگوها در پشتسری صندلیها نصب شدهاند. این اولین باری است که سیستم صوتی JVC را در یک خودروی چینی میبینیم زیرا این برند ژاپنی هنوز در صنعت خودروسازی چین نفوذ نکرده است. سیستم صوتی کول داگ بهطور مشترک توسط JVC و گریت وال با سرمایهگذاری ۲۸ میلیون یوآن معادل ۴ میلیون دلار توسعه داده شده است و در آینده نزدیک در دیگر محصولات گریت وال هم استفاده خواهد شد.
زیر کاپوت کول داگ یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو قرار گرفته است که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال این نیرو هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد و هرچند تیپهای پایینی بهصورت محرک جلو ارائه میشوند اما در تیپهای بالاتر خریداران از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهرهمند خواهند شد. هاوال کول داگ در سهماههٔ دوم امسال در بازار چین عرضه خواهد شد و قیمت آن بسته به تیپ بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار یوآن معادل ۱۷,۹۰۰ تا ۲۲,۳۰۰ دلار متغیر خواهد بود.
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۱تست بررسیش رو دیدم حرف نداره کلا چینی ها هر روز دارن بهتر از دیروز میشن
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۴۰۱جذاب ، فانتزی ، ( چینی ) !
Master
۲۲ تیر ۱۴۰۱هنوز گرفتار گیربکس CVT نشدی تا ببینی که کوفتیه
هاتف
۲۲ تیر ۱۴۰۱چینی ها تو طراحی داخلی و خارجی، ایمنی و موتورهای الکتریکی چیزی از برندهای مطرح دنیا کم ندارن. ولی برای رقابت با بزرگان در تولید موتور درون سوز خیلی دیر شده
Master
۲۲ تیر ۱۴۰۱هنوز گرفتار گیربکس CVT نشدی تا ببینی که کوفتیه
AMIR / ARMI
۲۲ تیر ۱۴۰۱کلا اینجوریه که صنعت چین بیشتر از اینکه وابسته به نوآوری و تولید تکنولوژی های جدید باشه
وابسته به تولید بیشتر و ارزان تر هستش
هزینه طراحی خودرو در کمپانی های چینی بسیار پایین تر هستش نسبت به کمپانی هایی که هزینه های هنگفتی در جهت توسعه و طراحی یه محصول جدید میکنن
برای همین اصلا کسایی که خودرو دوست هستن علاقه ای به این ماشین ها پیدا نمیکنن
صنعت چین به نظر من اصلا با ثبات نیست
کافیه یه شرکتی تحریم بشه تا کاملا نابود بشه
و چون نفوذی از نظر تکنولوژی اختصاصی ندارن تو بازار خیلی راحت تحریم میشن
بهتر بگم مردم دنیا بیشتر از اینکه نیاز به تکنولوژی چینی داشته باشم به ارزون بودن پروسه تولید در چین نیاز دارن
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۴۰۱چی میزنی !
چی میگی !
اون تسلا جونِ خودتم تحریم کنن ببینم همین شعرها رو میگی !
امیرعلی
۲۲ تیر ۱۴۰۱جالبه فورد برای توسعه برانکو ۷ سال تلاش کرد اما چینی ها هر سال دو یا ۳ تا ماشین جدید با موتور ۱.۵ لیتری و باربند سقف میدن اسمش رو میذارن ماشین افرود.
بعد جالبتر از اون اینکه یک عده هم معتقدن این ماشین های مثلا افرودر چینی از رانگلر و برانکو بهترن :)
مسعود
۲۲ تیر ۱۴۰۱پشتش انگار غده سرطانیه یا ورم کرده
حداقل یه موتور قویتر روش بذارین کم نیاره تو سرعتای بالا و سبقت و سربالایی ها…
مارو طوری به مقام انسانیت رسوندن که دستمون به خودروهای چینی هم نرسه و فقط از تو خیابون ببینیم …
ولی مهم حجابه
امیرشایان فرازی
۲۲ تیر ۱۴۰۱دست دندش خداست 😂😂
TML BN
۲۲ تیر ۱۴۰۱خیلی خوبه ولی یکم بهتر و با سلیقه تر درست کنید اول این چه رنگیه
دو جلو یکم یک جوریه
کلا چینی ها نمیتونن یک خودرو بی نقص بسازن یک بار موتورش خوبه قیافه نداره یک با قیافه داره موتور نداره البته بیشتر چینی های ایران رو میگم
pedram7
۲۲ تیر ۱۴۰۱آفرودر چینی شاید تیگو 8 پرو مکس دو دف بتونه با برخی خارجی ها رقابت کنه
مهدی
۲۲ تیر ۱۴۰۱اسمش را باید بزارن غیر برانکو یا غیررانگلر
آفزرود باید حداقل 300 اسب بخار باشه
پدرام
۲۲ تیر ۱۴۰۱اینا احتمالا به دانش پلت فرم یکی از کمپانی های مشهور رسیدند آخه به این سرعت تولید ماشین اس یووی جدید این حرکت برای خود تویوتا هم قفله چون معمولا همان پلت فرم ها رو میان ارتقا می دن
meysam
۲۲ تیر ۱۴۰۱طراحیش اصلا تناسب نداره
نوید AJ
۲۳ تیر ۱۴۰۱اصلا شبیه برانکو نیست !