نمایشگاه پکن فرصتی برای خودروسازان چینی شده تا هر چه در این چند سال از مشارکت و همکاری و کپی کاری از بزرگان صنعت خودرو آموخته اند را روی دایره بریزند. انصافا تاکنون طرحهای جالبی نیز توسط چینی ها رونمایی شده و می توان برای یزرگترین تولیدکننده خودروی جهان، آینده بسیار بهتری را متصور شد.
گریت وال موتورز که شریک جدید کرمان خودرو نیز شده است، یک خودروی مفهومی مدرن و جالب را در پکن رونمایی کرد. این ماشین که Haval E نامیده شده را می توان ویترینی از توانایی ها و تخصص این خودروساز دانست.
در نگاه اول درهای قیچی مانند این خودرو جلب توجه می کنند. طراحان با این روش متمایز بودن خودرو را از همان ابتدا به رخ می کشند. سپس با جذب مخاطب می توانند ویژگیهای فنی را نیز در اختیار وی قرار دهند.
سیستم رانش خودرو بصورت هایبریدی بوده و متشکل از یک موتور الکتریکی با توان ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر با موتور ۱.۳ لیتری بنزینی با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر می باشد. این مجموعه روی هم رفته توان ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخها می رسانند.
زمانیکه تنها از موتور الکتریکی استفاده می کنید، سرعت بیشینه به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و برد مسافت به ۸۰ کیلومتر محدود می شود. جالب اینکه این موتور به تنهایی قادر است به شتاب صفر تا صد ۱۰.۷ ثانیه دست یابد. شتاب خودرو در حالت استفاده کامل از موتور الکتریکی و بنزینی به ۸ ثانیه می رسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
اندازه Haval E چیزی بین یک SUV کوچک و یا هاچ بک بزرگ است. طول آن ۴۳۹سانتی متر است و وزن خالص آن نیز ۱۶۰۰ کیلوگرم می باشد که البته با محاسبه وزن باتری هاست.
سقف پانوراما و شکل خاص فرمان که شبیه فرمان موتورسیکلت یا فرمان هواپیما است و نور خفیف آبی که از میان کنسول و جلوپنجره و چرخها می تابد، از جمله جذابیتهای این خودرو می باشند.
محمدرضا يعقوبي
۵ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام دوستان
خوب درباره این بحث دیگه کاری به کیفیت نداریم
بحث سر حمایت از تولید داخله
اگر کمی جرات داشتیم و باند و باند بازی نداشتیم
اهل رانت هم نبودیم……باور کنین جواتهای پارسی خیلی بهتر از چینی های چشم بادامی میتونن خودرو طراحی کنن
فقط میدان میخوان
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴نه نمیتونن
mory
۵ اردیبهشت ۱۳۹۱چینی ها هم خفن شدنا با انجینی که اندازه پرایده چه قدرت میده
wow
فرزان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۱سرعت پیشرفت این خودرو سازی چین از سرعت پیشرفت bmw هم بیشتر شده!!!!
واقعا اگه خودروسازی های ما اینقدر حمایت بی دلیل داخلی نداشتن تا الان یه تکانی به خودشان داده بودند و چند تا ماشین داخلی به درد بخور طراحی کرده بودن.
جالبه با صنعت به این بزرگی روبرو ایم یه رشته دانشگاهی طراحی خودرو معتبر نداریم
بهنام
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱با آقای محمدرضا یعقوبی موافقم . بنظر من جوونای ماهم میتونن ولی اصلا بهشون بها داده نمیشه
امیر میرباقری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱بعد از پرادو suv دو درب کمتر دیدم.ماشین جالب و قدرتمندی هستش.بعید میدونم بتونیم تا 50 سال آینده همچین ماشینی تولید کنیم.تازه داریم 3سال ماشین های ایرانی ABS دار شدن.فکر کن حالا همچین ماشینی تولید کنن
علی صدیق
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ماشین واقعا عالیه ولی فکرش کنید حالا بخواد داخل پارکینگ سقف کوتاه دربش باز بشه هههههههههههه
عمار
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ایرانی فقط پرادعا وپر حرفن حرف کم عملتون زیادکنید
شهرام
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱با عمار موافقم و دیگر هیج
azhar
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱اخه این چه وضعیه ایرانی جماعت اینقدر ترسو؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا دستبکار شید دیگه یه طرحی چیزی بدید مهندساااااااااا.روی ای چشم بادمیا کم شه. البته میدونم اتان سرگرم طراحی وتولیدماشینای بی کیفیتیدتاتولیدبالاواسکناس بیشترداشته باشید.اماازماگفتن بود…..
ارمان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ایران خودرو خودش نمیخواد تا وقتی اشغالا شو با قیمت بالا به ملت ایران میفروشه دیگه دلیلی وجود نداره به خواد برای ساخت قالب وطراحی هزینه چند میلیون دلاری کنه.
sunmartin
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱نمیدونم نویسنده مطالب پدال کیه اما هر کی هست درود بهش میفرستم که موضوعات خوبی رو نتخاب میکنه :این طراحی فوق العاده زیبا و کمی هم بیونیک هست چین داره به سرعت به کره نزدیک میشه و در تاپیکی که قبلا زده بودم دلیلش رو گفتم جبر اقتصادی و جبر زمان .یعنی در دوره خوبی صنعت خودرو رو شروع کرده ,الان تکنولوژی داره به سرعت پیشرفت میکنه و چین کاملا ازین موضوع با خبره (البته ایران خودرو و سایپا خودشون رو زدن به خواب) کاش کرمان خودرو که بانی و عامل توزیع اتومبیل های چین هست با این شرکت گریت وال قرار داد ببنده همونطور که در نمایشگاه تبریز دیدیم گریت وال حظور داشت اما این کانسپت واقعا حیرت برانگیزه
سینا
۹ تیر ۱۳۹۱حضور درسته مهندسسسسسسسسسس!
HAMID
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱امیدوارم که ما ایرانی ها به جوون های خودمون هم میدون بدیم!!
البته شک دارم !!
دوست من ی موتور درست کرده بود 400CC ولی نمیدونم چه طرفندی توش زده بود که هوندا 1000CC توی شتاب بهش نمیرسید توی سرعت هم کمی از 1000 نداشت ولی قبل از تست های نهایی پلیس محترم اومد موتور و خودش رو از توی خونشون برد 3200موتور رو قیمت گذاشتن 6400 هم خودش رو جریمه کردن و…
در کل منظورم اینه که ما حتی از بهترینهای دنیا هم میتونیم جلوبزنیم ولی وقتی این جوری خود گیری داریم و ی مشت آدم عقده ای شدن […] وضعمون همینه که هست
بازم دم کرمانخودرو گرم که لا اقل ماشین های 2-3سال پیش دنیارو بهمون ارایه میده نه مثل خودمون که توی همون 30-40سال پیش موندیم!!
رضا
۱۹ خرداد ۱۳۹۱خداییش ایول داره چین داره به کره ای ها میپیونده امان از این چشم بادامی ها.
علی
۱ تیر ۱۳۹۱چینی های چشم بادمی که هیچ. چند سال دیگه همین افغانها نیز از ما جلو می زنند وفقت عیبشون تو اتحادشون است که اونم به حمدالله درست می شود. دیگه کشوری نیست که از ما عقب تر باشد. واقعا هم باید به خودروسازان ما تبریک گفت که ماشین هاشون می توانند به سه برابر قیمت به ما بفروشند تا ما هم کلی می خواهیم از همدیگر سبقت بگیرند تازه این ماشینها تکنولوژی دهه 80،90 و نهایتا قبل از 2000 می باشد. همین سمند خودمون البته سورن سفارشی را عراق به قیمت کمتر از 10 میلیون از ایران می خرد در حالیکه به ملت خودش تا 21 میلیون یا بیشتر می فروشد این هم قانون حمایت از مصرف کننده خارج از ایران با قیمت نصف ایران دقیقا برعکس کشورهای دیگر عمل می شود.
Hormoz
۶ تیر ۱۳۹۱تا وقتی که باند بازی و رفاقت تو همه جای این مملکت حرف اول و آخرو می زنه و آدم های بی کفایت تو راس اند نباید انتظاری داشت.
هیچ کدوم از مدیران شرکت های خودرو سازی اصلا” نمی دونن خودرو یعنی چی.
امین
۷ تیر ۱۳۹۱من تا حالا ندیدم کسی خودرویه چینی داشته باشه ازش ناراضی باشه ماشیناش تا حالا خوب بودننسبت به جنسهای الکترونیکی.
امین
۷ تیر ۱۳۹۱من تا بحال هرکس خودرویه چینی داشته دیدم ازش راضی بوده .حتی برایه اطمینان بیشتراز تعمیرگاها هم سوال کردم
حسن
۱۶ دی ۱۳۹۱سلام
من دو ماهه که خودروی ولیکس c30 که یکی از محصولات Greatwall هستش را تحویل گرفتم و خیلی ازش راضیم و از همه نظر خودوری باکیفیت و خوبی هست ،اینکه بعضیها میگن شتاب و قدرتش ضعیفه به دلیل اینه که هنوز ماشینشون آب بندی نشده بوده ، الان که بعد از 6000 تا راه رفتن که 4000 تای اون توی جاده های مختلف بوده ، امتحانش می کنم دارم می بینم که شتاب و قدرتش اصلا قابل مقایسه با اولا نیست و هرچی بهش گاز میدم راه میره و اصلا کم نمیاره در ضمن مهمترین حسنش کم مصرف بودنشه که با یک باک 40 لیتری حدودا 640 کیلومتر راه میره
محسن
۱۶ بهمن ۱۳۹۱والا سایپا و کل خودرو سازی داخل اینقدر بی چم و رو هستن که اگه روشون بشه فردا بجای پراید پیکان ای بی اس دار تولید میکنن چه برسه به تولید بهتر”””
هوشنگ
۶ مرداد ۱۳۹۲خدائیش با اون ماشین لباس قرمز تو عکس اولی میشه حسابی گاز داد و حالشو برد!
جنس داخلی دیگه تکراری شده،اه!
Archi KHAN
۲ مرداد ۱۳۹۳خیلی خوشگله
دمشون گرررررم
ما هم همچنان به فکر اسباب بازی ساختنمون باشیم
لی لی لی لی پراید کوچولو ، یه مرد ه کوچک
نوید (6*6)
۵ دی ۱۳۹۳چین هم تو صنعت خودرو پا گرفته