هاوال رپتور یک شاسیبلند آفرودی است که صرفاً با پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی ۱.۵ لیتری تولید میشود و قیمت پایهٔ ۲۳ هزار دلاری دارد.
شرکت چینی هاوال متعلق به گریت وال از اواسط سال گذشته عرضهٔ شاسیبلند آفرودی جدیدی بنام رپتور را آغاز کرد و حالا برای مدل ۲۰۲۴ نسخهٔ جدید آن را با ارتقاءها جزئی معرفی کرده است. این خودرو در چهار تیپ مختلف با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی و قیمتی از ۱۶۵,۸۰۰ یوآن معادل ۲۳ هزار دلار تا ۱۹۲,۸۰۰ یوآن معادل ۲۶,۶۰۰ دلار به بازار عرضه میشود.
طراحی بیرونی رپتور نسبت به قبل تغییری را تجربه نکرده اما فاصلهٔ خودرو با زمین از ۲۰۰ میلیمتر به ۲۲۱ میلیمتر و قابلیت حرکت در آب از ۵۶ سانتیمتر به ۵۸ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، زاویهٔ حمله از ۲۴ درجه به ۲۵ درجه، زاویهٔ فرار از ۳۰ درجه به ۳۲ درجه و زاویهٔ شکست از ۱۹ درجه به ۲۰ درجه افزایش پیدا کرده است. رینگ و لاستیکهای استاندارد این شاسیبلند چینی از نوع ۱۹ اینچی ۲۲۵ است اما نمونههای ۱۸ اینچی ۲۶۵ هم قابل سفارش خواهد بود. هاوال همچنین دو رنگ بیرونی جدید بنام زرد طوفانی و خاکستری جیانگنان را هم برای این ماشین ارائه کرده است.
رپتور ۴,۸۰۰ میلیمتر طول، ۱,۹۵۰ میلیمتر عرض و ۱,۸۴۳ میلیمتر ارتفاع دارد که ۲۱ میلیمتر افزایش ارتفاع را نسبت به نسخهٔ قبلی نشان میدهد. فاصلهٔ محوری خودرو هم ۲,۷۳۸ میلیمتر است. هاوال برای این شاسیبلند آفرودی هفت حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اقتصادی، اسپرت، برفی، شنی، گلولای و چهارچرخ محرک را در نظر گرفته است. رپتور صرفاً با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی عرضه میشود که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی در جلو و عقب تشکیل شده است.
پیشرانهٔ بنزینی ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور الکتریکی جلو ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور و موتور الکتریکی عقب ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این قوای محرکه از طریق یک گیربکس دو سرعتهٔ DHT صورت میگیرد و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند. شتاب صفرتاصد این شاسیبلند چینی هم بسته به تیپ بین ۶ تا ۶.۲ ثانیه اعلام شده است.
هرچند قوای محرکه در هر چهار تیپ یکسان است اما دو تیپ اول به پکیج باطری ۱۹.۰۹ کیلووات ساعتی مجهز هستند درحالیکه دو تیپ بالایی از باطریهای بزرگتر ۲۷.۵۴ کیلووات ساعتی بهره میبرند. به همین دلیل، برد تمام الکتریکی دو تیپ اول ۱۰۲ کیلومتر است درحالیکه این رقم در دو تیپ دوم به ۱۴۵ کیلومتر میرسد. شعاع حرکتی کلی رپتور هم بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام شده است. باطریهای این ماشین در هردو نسخه از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که میتواند از ۳۰ تا ۸۰ درصد را ظرف ۲۸ دقیقه شارژ کند.
در داخل رپتور برای مدل ۲۰۲۴ تغییری صورت نگرفته و همچنان همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی و هدآپ دیسپلی ۹ اینچی ارائه میشود. بااینحال، هاوال یک رنگ مشکی داخلی جدید را برای شاسیبلند خود در نظر گرفته است. در دو تیپ بالایی هم گرمکن غربیلک فرمان، دوربین ثبت وقایع، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و چراغهای کمپینگ ارائه میشود. رپتور همچنین با استفاده از ۱۱ سنسور، از سیستم کمکرانندهٔ سطح دو پلاس بهره میبرد.
جنوب
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اولش فکر کردم پرادو جدیده.بعد دیدم رپتور داره فکر کردم فورده🙃.بعد دیدم هاواله.تا شب شاید فکرای دیگه هم بیاد سراغمون
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳طرح میدزدن و کپی میکنن و تازه یه عده از بچه های پدال اسمشو میزارن کار آفرینی و پیشرفت صنعت خودروی چین🤦
8Dark8Night8
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳همین کارم خیلیا انجام نمیدن در واقع نمیتونن 😂
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳مهمترین هدف یه برند جلب اطمینان و اعتماد مشتری هستش و موقعی که یه کمپانی طرح کمپانیای دیگه رو میدزده و کپی میکنه مشتریها نسبت به اون کمپانی که طرح رو دزدیده و کپی کرده بی اعتماد میشن و پیش خودشون فکر میکنن وقتی این کمپانی طراحی همه ی ماشیناش کپی کاری و دزدی هستش اونوقت چه اعتباری به قطعات ماشیناش وجود داره؟؟ و چطور میشه به حرفشون اطمینان کرد که درباره مزایا و کیفیت محصولشون دروغ نمیگین؟؟!!
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳به سرقت ایده و اختراع دیگران نمیگن پیشرفت
Roham
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نمی تونن؟!!!
تعریفت از واژه توانایی چیه؟
آره خب راستش هنر می خواد طرح مفهومی و محصولات جدید شرکتای بزرگ رو اونقدر سریع از توی غرفه نمایشگاه کپی بزنی که قبل از خود شرکت مادر به بازار ارائه بدی
حقیقتا بد هم نیست…
نیروی کار که ارزونه
هزینه طراحی هم نمی کنن
خیلی هم مهم نیست که با کیفیت و کاردرست از آب دربیاد چون به لطف بازارهای بی ارزشی مثل امثال بازار ما، هیچ وقت جنسشون بی خریدار نمی مونه! حالا هرچقدر هم بنجول و نخاله باشه!!!
هرچی باشه تو بازاری مثل بازار کشور ما، قاطر سوارای نو کیسه کم نیستن که رگشون رو واسه این جور آشغالا میدن و ازشون دفاع می کنن
نمی دونم
شاید دلیلش اینه که تا به حال تجربه سواری یه ماشین واقعی رو نداشتن که این اسباب بازی ها رو جدی می گیرن
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳آفرین Roham 👏👏👏👏
KAIZEN
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳8Dark8Night8
بخدا میتونن
نمیزارن
کسی رو میشناسم سالها تو کار پیچ و مهره بود رفت از چین دستگاه آورد برای تولید، خود اتحادیه جوری نطقشو کشید که کلا بیخیال شد چرا چون قاطی یه سری جریانها نشد
ممد ژانگولر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش زیزیگولو به این نمیگن کپی بلکه تلفیقی از بهترینهاست. بقول خودمون میریم معجون فروشی تو حالت اورژانسی میگیم داداچ یدونه شیر موز توت فرنگی آووکادو انبه لوطفا .این همون حالته
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ربط دادن چند چیزی که در واقع هیچ ارتباط منطقی بینشون وجود نداره و اینکه بزور بخوایم سعی کنیم به خودمون بقبولونیم که اینا به هم ربط دارن!!! و این ربط دادنای بی منطق چیزی نیستش بجز خطای ذهنی که هیچ پشتوانه منطقی پشتش نیستش ……… نا امیدم کردی ممد ژانگولر 😴
ممد ژانگولر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش زیزیگولو من از چین و کمپانیاش نمیخوام دفاع کنم . ولی خداوکیلی تو بازاری که تمام طراحیها از قبل رزرو شده خودت باشی چیکار میتونی بکنی . فقط ی راه میمونه اونم طراحی معجون چینی
ما مصرف کننده نهایی هم چی میخواییم ؟
فقط ژست و طراحی ؟!!
ی ماشین خوب و ارزون با تم مرسدس بنز و دیفندر و …. جواب کارمونه.
اونی هم که عاشق فلان برنده و سینه چاکشه باید پول خرج کنه یدونه مثلا دیفندر بگیره . منم با معجون چینی از بقلش سبقت میگیرم با یک سوم قیمت ی دستی هم براش تکون میدم .غیر از اینه داداش؟
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ممد اینبار یجورایی حرفت قانع کننده بود👍👍
محمود
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳رؤسا و مدیران بزرگترین شرکتهای خودروسازی جهان از پیشرفت چین و سختی رقابت با این کشور میگن بعد اونوقت برخی از کارشناسان پدال منکر پیشرفت و لابد مدعی پسرفت صنعت خودروی چین هستند!
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳باشه شما درست میفرمایین !!!!!!🤦🤦🤦🤦
amir
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳برانکو رپتور : وووی وووی تلسیدم نتن با من این تارا رو رپتور جون
فاز اینا چیه؟ الان مثلا با پسوند رپتور واقعا رپتور شد؟
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کپی کردن از طراحی یه کمپانی دیگه و الهام بخش نامیدن اون 🤦🤦 یه راه عالی واسه فرار از اتهام دزدیدن طرح و ایده🤦🤦
Arman
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی دوست دارم بدونم چه کسایی قیمت ماشین های داخلی بازار تایین میکنن،چطور میشه این ماشین با طراحی و شاسی و موتور جدید و ۲موتور برقی و باتری و با این امکانات آفرود و امکانات رفاهی میشه ۲۵هزار دلار، دنا پلاس توربو اتوماتیک که از شاسی ۳۰سال پیش و موتور و اتاق ۲۰سال پیش ساخته شده و با کیفیت افتضاح و کمترین آپشن،باید تو بازار آزاد قیمت ۲۰هزار دلاری داشته باشه؟؟؟
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی تابلو و شیک هم اسم دزدی کردن و هم طرح دزدیدن و کپی کردن هر چند که تو صنعت خودردی چین همه این کارا طبیعیه🤦🤦
Arman
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خب همه که مثل شما نمیتونن رنجروور و فورد سوار شن با قیمت بالای ۶۰هزار دلار،اینا برای مردم کم درآمد خودشون در حد توان ماشین با قیمت مناسب تولید میکنن،شما زیاد ناراحتی چرا اخبار ماشین چینی دنبال میکنی،همون جور که سوار دیفندر یا فورد رپتور یا جیپ رانگلر خودت هستی،اخبار تولیدات همین کارخونه ماشین خودت دنبال کن
مازیار
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اونقدر کپی میکنن که کپی ها رو میشه طبقه بندی کرد
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳وقتی یه کمپانی یک چیزی رو طراحی میکنه در واقع واسه یه بازار هدفی طراحی میکنه و اون طرح مناسب با روحیات و نیازهای اون مردمه ……….. ولی وقتی یه کمپانی چینی میاد و عین همونا رو کپی میکنه جوری که گاهی اوقات کاملاً شبیه به محصول اون کمپانی هستش ولی در واقع همون نیستش و فقط یه کپیه!!! در نتیجه طرح کپی شده مثل یه چیز اضافی تو بازار به نظر میاد🤦🤦
Taha Ayoobi
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳دیگه شورشو در آوردن خدایی.
آخه چیه این.
زیزیگولو
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کار آفرینی با چاشنی و طعم دزدی و کپی😉
آرین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ا جلوش پرادو
پشتش دیفندر
اسم رپتور
LAND CRUISER 70
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳منتظرم این مدل و H3[COOL DOG]
تو کشورهای عربی عرضه بشن
آسیب پذیر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام.به وزن این اسباب بازی چینی اشاره نفرمودید؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳مدل استاندارد این ماشین ۱۹۰۰ کیلوگرم هست، نسخه رپتور احتمالا ۵۰ تا ۱۰۰ کیلو سنگینتره
کرگدن باواریا
۳ خرداد ۱۴۰۳عرب ها میخرن شن و ماسه عشق بازی میکنن چپ میکنن بلند میشن یکی دیگه میخرن.
ایرانی هنوز درگیر کپی و اصالت و هزار تا ایراد بیمورد دیگس…
ایرانی ، ایرانی ، ایرانی ، …