هاوال ژیانگلونگ یک شاسیبلند آفرودی جدید است که طراحی بخش عقبی آن کاملاً با نگاه به لندروور دیفندر شکل گرفته است.
برند هاوال متعلق به گریت وال شاسیبلند جدیدی بنام ژیانگلونگ (Xianglong) را آمادهٔ عرضه به بازار کرده و امیدوار است بتواند نظر خریداران آفرودرهای مشهور غربی را جلب کند. این خودرو هنوز رسماً رونمایی نشده اما تصاویر و برخی مشخصات آن توسط وزارت صنعت چین منتشر شده است. طبق این اطلاعات، ژیانگلونگ با دو قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه خواهد شد. نمونهٔ پایه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی ۹۴ اسب بخاری در جلو و یک موتور الکتریکی دیگر با ۲۰۱ اسب بخار قدرت در عقب استفاده میکند.
کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند سراغ نمونهٔ بعدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو، یک موتور الکتریکی ۱۰۸ اسب بخاری در جلو و یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری در عقب بروند. فعلاً ظرفیت باطریهای این شاسیبلند چینی اعلام نشده ولی میدانیم از باطریهای لیتیوم فسفات آهن استفاده میکند که امکان پیمودن ۱۰۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم خواهند کرد. ژیانگلونگ ۴,۸۰۰ میلیمتر طول، ۱,۹۱۶ میلیمتر عرض و ۱,۸۲۲ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۳۸ میلیمتر است.
این خودرو در جلو با جلوپنجرهٔ بزرگ با نوارهای افقی و همینطور چراغهای گرد با قاب مربعی مشکی، شبیه دیگر شاسیبلندهای آفرودی هاوال مثل بیگ داگ به نظر میرسد اما بخش عقبی با چرخ زاپاس و چهار چراغ مربعی، کاملاً از لندروور دیفندر الهام گرفته است. صفحهٔ محافظ در پایین سپر جلو، ریلهای روی سقف و روکشهای پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و روی رکابها هم از دیگر ویژگیهای بیرونی ژیانگلونگ هستند که حال و هوایی آفرودی به آن بخشیدهاند. هنوز از داخل این خودرو تصویری منتشر نشده ولی انتظار دیدن صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگی را داریم. بهاحتمالزیاد بهزودی هاوال ژیانگلونگ رسماً رونمایی خواهد شد تا به رقیبی برای جتور تراولر تبدیل شود.
RPM 9
۲ تیر ۱۴۰۲نسبت به بعضی خودروهای دیگه چینی ، طراحی ساده تری داره . نکته جالبی که هست هم این ماشین هم جتور تراولر ، عقب خودرو از دیفندر الهام گرفته . ( کپی سابق )
اما نمای جانبی و جلو این ماشین سعی شده بدون شباهت ( یا شباهت کمتر ) به خودروی دیگه باشه ، برخلاف جتور که کاملا یادآور برانکوئه .
PRPR
۲ تیر ۱۴۰۲هاوال هم شد ماشین😂
از وقتی نمونه برقی فولکس بیتل با اسم و برند نامشخص از چین دیدم دیگه آدم سابق نشدم.
امیرعلی
۲ تیر ۱۴۰۲مشکل اساسی چینی ها اینه که توی هیچ زمینه ای تمرکز ندارن مثلا توی صنعت موبایل ۱۷ تا برند دارن ولی مثلا کره یا امریکا یک برند دارن و روی همون تمرکز میکنن
توی صنعت خودروسازی هم حداقل ۱۵ تا ماشین افرود دارن که همشون مثلا رقیب رانگلر و برانکو هستن یا حداقل ۱۰ تا برند چینی ادعای رقیب تسلا بودن دارن حتی همین گریت وال ۴ تا افرودر هاوال داره علاوه بر اون هم سری تانک رو برای افرود تاسیس کرده
تا وقتی که چین توانش رو اینجوری غیرمتمرکز پخش کنه توان رقابت نداره
اشکان
۲ تیر ۱۴۰۲چین ۱۷ تا برند میزنه که هرکدوم جواب داد اونارو نگه داره ، بقیه رو تعطیل کنه….. آمریکا و اروپا کاراشون با آزمون و خطا و… نیست و میدونند چکار میکنند ! بازاریابی بلدند و تکنولوژی هم دارند…چین نمیتونه اونجوری کار کنه نه اینکه نخوات!
shetab-car
۲ تیر ۱۴۰۲هاوال از طراحی جعبه ای اس یووی تازه خوشش اومده دیگه ول نمی کنه :)
ali
۴ تیر ۱۴۰۲تو این کلاس هاوال
Big dog – h dog – cool dog و تانک ۳۰۰ و الانم باز این رو ساخته !
علی
۲ تیر ۱۴۰۲خیلی خاصه انصافا دمتون گرم
Alireza
۲ تیر ۱۴۰۲بی ریخته
Aref
۲ تیر ۱۴۰۲چین هر روز یه ماشین جدید طراحی میکنه ما هنوز تو پژو پارس چهل سال پیش موندیم
فرشید
۳ تیر ۱۴۰۲در عین سادگی زیباست ولی اگر چراغهای جلو مربع و کمی به سمت بالا و پایین کشیده بود قشنگتر میشد کلا خوبه البته ظاهرش حالا از بابت ایمنی یا قدرت موتور و کیفیتش چیزی معلوم نیست مگر اینکه طبق روال در آزماایشگاهی به نام ایران مورد تست قرار بگیره
شروین
۱۳ تیر ۱۴۰۲تا کی اسکی