چشم اندازهاوال

هاوال جولیون پرو؛ مشخصات و قیمت محصول جدید ایران خودرو

ظاهرا تحول در ایران خودرو از اولین روزهای سال ۱۴۰۴ آغاز شده و به زودی، مقدمات مونتاژ یک کراس‌اور ساخت هاوال به نام جولیون پرو انجام می‌شود.

بازار ایران مشابه بسیاری دیگر نقاط جهان، علاقه‌مند کراس‌اورهای کوچک و اندازه متوسط است. این شرایط در کنار قدرت خرید پایین برای مردم ایران، باعث شده خودروهایی مثل X22 و X55 مدیران خودرو یا جک X3 و بک X3 مورد توجه باشند.

بیشتر بخوانید:
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران
هاوال H6 بهمن موتور

هاوال یکی از مهم‌ترین برندهای صادراتی در خودروسازی چین است. فروش قابل توجه هاوال در استرالیا، امریکای لاتین و خاورمیانه، این موضوع را ثابت می‌کند. گریت وال (مالک هاوال)، حدود ۳۴ سال قدمت دارد و این خودروساز از سال ۲۰۱۳، کراس‌اورهای خود را با نام هاوال تولید می‌کند. گریت‌وال معمولا در رتبه‌ی هفتم تا دهم بزرگ‌ترین خودروسازان چین قرار دارد؛ اما بیشترین رشد فروش در سال‌های اخیر را ثبت کرده است و بنا به ادعای رسانه‌های چینی، یکی از بهترین تولیدکننده‌ی خودروهای کلاس وانت و کراس‌اور در این کشور محسوب می‌شود. آمار فروش گریت‌وال و زیرمجموعه‌هایش سالانه حدود ۲ میلیون دستگاه است که بخش عمده‌ی آن، مربوط به بازار داخل چین و کشورهای تایلند، مالزی، روسیه، برزیل و شمال آفریقا می‌رسد.

سال ۱۴۰۳ هاوال H6 هیبرید توسط گروه بهمن وارد ایران شد و هرچند تیراژ بالایی نداشت، باکیفیت قابل قبول خود مورد توجه قرار گرفت. حدود ۸ سال پیش، هاوال H2 نیز به تعداد اندک وارد ایران شد و حالا جولیون در همان کلاس بدنه، مقدمات مونتاژ توسط ایران خودرو را می‌گذراند. مهم‌ترین تفاوت هاوال جولیون (Jolion) یا چیتو (Chitu) با H2 بهره‌گیری از پیشرانه‌ی هیبرید و طراحی جوان‌پسند است. جولیون سال ۲۰۲۱ رونمایی شده و محصولی کاملا مدرن محسوب می‌شود.

طراحی بدنه و نمای بیرونی هاوال جولیون ایران خودرو

شباهت جولیون به H6 کاملا مشخص است. حس یک کراس‌اور اسپرت از ترکیب چراغ‌های و جلوپنجره دریافت می‌شود؛ ضمن اینکه باوجود ابعاد کوچک، چندان ارزان‌قیمت به نظر نمی‌رسد.

نمونه‌ای که فعلا به صورت غیررسمی در ایران دیده شده، ادوات پلاستیکی در سپر و جلوپنجره دارد؛ اما نسخه‌های اصلی بازار چین از قطعات فلزی هم‌رنگ بدنه و تزئینات کروم استفاده می‌کنند. بعید نیست ایران خودرو برای شروع کار با هاوال، ارزان‌ترین مدل جولیون را انتخاب کرده باشد تا بعدا به سراغ نمونه‌های لوکس برود؛ چراکه تولید سپر و جلوپنجره‌ی فلزی توسط شرکت‌های داخلی، امکان‌پذیر است.

در نمای جانبی، طراح جولیون به خوبی توانسته ابعاد خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد. در مدل پایه، گلگیر و رکاب پلاستیکی، همراه آینه بغل سیاه ارایه می‌شوند. خط روی بدنه از چراغ جلو تا عقب کشیده شده و روی درهای ورودی نیز، حجم‌دهی قابل قبول وجود دارد. هاوال جولیون پرو در خارج چین، با چرخ‌های ۱۸ اینچ و تایرهای ۲۲۵ میلی‌متر فروخته شده است.

در نمای پشت، الگوبرداری از خودروهای هونگچی برای جولیون دیده می‌شود. چراغ‌های عجیب با ساختار سه بخشی، نسبت به کل ابعاد بدنه، بزرگ و ناهماهنگ به نظر می‌رسند. حجم‌دهی بدنه و برجستگی درپوش صندوق، جالب توجه است اما سپر پلاستیکی و بال عقب سیاه، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

هاوال جولیون طول ۴,۴۷۲  و عرض ۱,۸۴۱  و ارتفاع ۱,۶۱۹  و فاصله محوری ۲,۷۰۰  میلی‌متر دارد. این محصول، کمی بزرگ‌تر از X55 مدیران خودرو با کمی ارتفاع سقف پایین‌تر است.

طراحی داخلی و کابین هاوال جولیون ایران خودرو

آنچه منجر به فروش قابل توجه هاوال H6 در کشورهای خارج چین، از جمله استرالیا شد؛ استفاده از ادوات چرم و مواد باکیفیت برای قسمت‌های مختلف کابین بود؛ درحالی‌که قیمت نهایی این خودرو تفاوت زیادی با رقبای ساخت ژاپن و کره جنوبی داشت. این موضوع البته برای هاوال جولیون نیز وجود دارد.

اگر تجربه‌ی رانندگی با نسخه‌های قدیمی جک S5 یا X33 مدیران خودرو را داشته باشید، از حضور در کابین جولیون لذت می‌برید. داشبورد و فرمان چرم، در غالب کراس‌اورهای اقتصادی دنیا ارایه نمی‌شود اما جولیون به خوبی توانسته از مواد نرم و مبله با رنگ‌های متنوع سیاه و سفید و قرمز استفاده کند.

نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ نسبت به ابعاد کابین، بزرگ و جذاب است. این نمونه با چیدمان ایستاده روی داشبورد مشابه X55 پرو مدیران خودرو دیده می‌شود اما ظاهرا کیفیت تصویر بهتری دارد. نسخه‌های سفارشی جولیون، پنل دیجیتال پشت فرمان، پدال تعویض دنده (شیفتر) و کلید گردان به جای دسته‌دنده نیز ارایه می‌کنند که برای اکثر خودروهای چینی موجود در ایران، موجود نیست.

صندلی‌های جولیون ظاهر جالب و راحتی قابل قبول دارند. کیفیت مواد نرم داخل تودری‌ها نیز راضی‌کننده است. کراس‌‌اور هاوال، به خوبی ۴ سرنشین بلندقد را داخل خود جا می‌دهد و ۳۹۰ لیتر فضای حمل بار داخل صندوق دارد که البته چندان زیاد نیست.

پیشرانه و تجهیزات فنی هاوال جولیون ایران خودرو

ظاهرا نسخه‌ی هیبرید (HEV) برای مونتاژ در ایران انتخاب شده است.  موتور برقی ۱۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر ‌همراه پیشرانه‌ی بنزینی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی در جولیون استفاده خواهد شد. این مجموعه ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس ۲ سرعته، سیستم تک دیفرانسیل محرک جلو و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر، دیگر مشخصات  هاوال جولیون هیبرید هستند.

باتوجه به قیمت و سابقه‌ی حضور کراس‌اورهای چینی با موتور توربو در ایران، احتمال فروش نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ نیز برای بازار کشورمان وجود دارد. این مدل، ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت با جولیون توربو فراهم می‌شود. این کراس‌اور از گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته استفاده می‌کند و نسخه‌ی دو دیفرانسیل نیز دارد.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی در مدل سفارشی :

  • ترمز ضد قفل  (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • کنترل پایداری الکترونیکی  (ESC)
  • کنترل کشش (TCS)
  • هشدار خروج از خط (LDW)
  • کمک به نگهداری خط (LKA)
  • تشخیص عابر پیاده
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • کمک ترمز سربالایی (HHC)
  • کمک ترمز شیبدار (HDC)
  • هشدار نقاط کور (BSD)
  • دوربین ۳۶۰ درجه با سنسور پارک جلو و عقب
  • کیسه هوا (ایربگ) برای راننده و سرنشینان (۶ کیسه هوا)
  • ایزو فیکس برای صندلی کودک
  • صفحه نمایش لمسی بزرگ (۱۲٫۳ اینچی) با سیستم اطلاعاتی و سرگرمی
  • رابط اپل کارپلی و اندروید اتو  (اتصال بیسیم یا با کابل)
  • سقف پانورامیک
  • تهویه مطبوع هوشمند دوگانه
  • سیستم صوتی با ۶ یا ۸ بلندگو
  • شارژر بیسیم
  • صندلی چرم با تنظیم برقی در جلو
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • فرمان چرمی چندمنظوره با تنظیم ارتفاع
  • ورود و استارت بدون کلید  (Keyless Entry & Start)
  • سوییچ هوشمند و استارت از راه دور
  • چراغهای LED جلو و عقب
  • سنسور نور و باران
  • صندلی عقب تاشو  برای حمل بار

قیمت هاوال جولیون در بازار جهانی و پیش‌بینی برای ایران

در روسیه مدل ۱/۵ لیتر توربو از هاوال جولیون، حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارد و اگر توسط ایران خودرو مونتاژ شود، نزدیک به ۲ میلیارد تومان ارزش‌گذاری خواهد شد. نسخه‌ی هیبرید با امکانات کامل، برای مشتری بازار امارات یا استرالیا معادل ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار امریکا هزینه خرید دارد که طبیعتا قیمت نهایی را به شرط مونتاژ داخل و استفاده از ارز دولتی، حدود ۲/۵ میلیارد تومان خواهد کرد.

مهم‌ترین رقیب هاوال جولیون در بازار ایران، X55 مدیران خودرو است که  قبل از افزایش قیمت باورنکردنی نرخ دلار، به قیمت ۱/۵ میلیارد تومان پیش‌فروش شد. حتی اگر هاوال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان گران‌تر باشد، باز هم می‌توان اطمینان داشت مشتریان پرشمار برای جولیون در  کشور ما وجود داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (444 ديدگاه)

    ولی این ظاهر بهش میاد ی I6 خطی روش بود با ۳۰۰ اسب، جدای از چینی بودن فیس بسیار زیبا و گیرایی داره ، ولی خب یکو نیم مستهلاک روشه….

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. فرشید

      ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (351 ديدگاه)

      قبل از افزایش قیمت باورنکردنی نرخ دلار :)

      موافقم 14
      مخالفم 1
  2. پر تکرار ترین شماره تاریخچه گوشیت

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    هنوز روز کاری شروع نشده جناب اشتری سایتو ترکونده

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3280 ديدگاه)

      ما خبرنگار هستیم و تعطیلی نداریم
      از دو ساعت بعد سال تحویل شروع کردم

      موافقم 50
      مخالفم 2
    2. ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (6063 ديدگاه)

      ماشاالله
      پربازدید ترین زمان سایت همین روزاست

      موافقم 13
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1740 ديدگاه)

    جالبه چراغای جلوش کپی محصولات کادیلاک پستش زیر همین هست 😂

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. سهیل

      ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (303 ديدگاه)

      پشتش هم شبیه ولوو

      موافقم 15
  4. Mhosein

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    الان دیگ ماشینا با دلار۱۰۳هزار تومن حساب میشن یعنی ماشین۱۰هزار دلاری هم میشه بالای ۱/۵میلیارد

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (6063 ديدگاه)

      نه دیگه
      دوست عزیز ماشین. ده هزار دلاری از هرجای دنیا وارد خاک ما بشه قیمت روش میشه حداقل پونزده بیست هزار دلار

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. کامران

        ۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با عرض ارادت فک کنم دوستمون آقا mhoseinهم همینو فرمودن با دلار ۱۰۳هزار تومانی میشه ۱ونیم میلیارد یعنی تقریبا همون ۱۵هزار دلار شما دیگه ..!!درست شد!؟!؟!

        1. ۷ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (6063 ديدگاه)

          نمیدونم

  5. پارسا

    ۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخیرا هاوال H6 گرفتم خیلی راضی هستم امیدوارم تولید انبوه بشه کلا برند هاوال

    موافقم 24
    مخالفم 2
  6. محمد

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    ایران‌خودرو از اون موقعی که خصوصی شده میشه تحول رو توش دید.
    ایران خودرو بیشترین پتانسیل رو‌ برای مونتاژکاری داره و بهترین شبکه تأمین رو داره.
    ایران خودرو باید این هایما رو ول کنه و بره به سمت مونتاژ خودروهای بی وای دی،هاوال،چانگان،جیلی و… کلاً خودروسازان‌ درجه یک چین.

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (6063 ديدگاه)

      چشمه مگه هایما ؟
      خودش برند درجه یکه
      ایران‌خودرو هایما رو ول کنه؟
      هه
      هایما خودش ایران و ایران‌خودرو رو ول می‌کنه می‌ره دلش به حال ما سوخته که اومده ایران هه😏

      موافقم 4
      مخالفم 21
      1. مهدی

        ۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (136 ديدگاه)

        دوست عزیز میگی هایما چشه!!!!!
        چش نیست گوشه
        هایما یه شرکت ورشکسته چنی بود که عزیزان رفتن پیداش کردن
        برید یه تحقیقات کنید
        مشابه پول های که دادن اساتید به روسیه برای زنده کردن پروژه اتمی سازه مملکت که آخرش خوده روس ها گفتن ایران نبود با گ.. باید میخوردیم

        موافقم 25
        مخالفم 2
        1. ۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (6063 ديدگاه)

          ربطی نداره
          شرکتی که یه مزدا و یه فاو پشتشه ورشکستست؟
          الان اون دوستمون که پولاشونو تو روسیه سرمایه گذاری کردن و به باد دادن رو به این برند چرا تشبیه می‌کنی
          اره خودم قبول دارم دیگه ماشینای زیادی نمیسازه و تنها خودروهای حال حاضرش یدونه 6p و 7x و 8s هست و واقعا هم یه جورایی میشه گفت همینه اینا هیچوقت ماشین با کیفیت دوست ندارن برای همین میرن سراغ چری وگرنه همچین برند بزرگی مثل هایما چرا نباید پیشرفت کنه و نباید سرمایه برای طراحی خودرو های جدید داشته باشه؟
          چون دیگه دنیا کیفیت رو دوست نداره همه تنوع طلبن همه آپشن می‌خوان کیفیت نمیدونن چیه دوست عزیز
          الانو ببین لندرور رفته سراغ چری بخاطر پلتفرم های ارزونش ازش حمایت می‌کنه خودش هم بهره مند میشه ازشون
          مزدا داره اشتباه بزرگی می‌کنه که این شرکت عظیم رو ول کرده

          موافقم 1
          مخالفم 12
      2. امیر

        ۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هایما شبیه کابینت هست، زشته خدایی

        موافقم 10
      3. Mmm

        ۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        داداش هایما ایرانو ول کنه ورشکست می‌شه این این که ونزوئلا ایران خودرو رو ول کنه دیگه کاری نمی‌تونه بکنه

  7. محمد شيخ الاسلامی

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه دونه هاوال h2 دارم با ۱۷۰ هزار کارکرد و ۷ سال سن
    واقعا عالیه تا به حال غیر از روغن و بنزین و لنت هیچی نخواسته
    هاوال برند خوبیه واقعا اگر پولشو داشته باشم باز هم هاوال خرید میکنم

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (6063 ديدگاه)

      سلام هاوال اچ ۲ از مدل ۲۰۲۲ به بعد وارد ایران شد شما چطور ۷ ساله داری خیلی هم کار کردی باهاش حاجی

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. ۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (6063 ديدگاه)

        تو دیوار مدل ۹۸ ۹۷ شو دیدم اصلا قیافش میخوره مال ۲۰۲۵ باشه

      2. کاوه

        ۶ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        قبل از ارسال کامنت یه سرچ می‌زدی خودت رو مسخره نمی‌کردی . اولین سری هاوال h2 در اردیبهشت ۱۳۹۷ تحویل خریداران شده .

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. mmm

          ۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (6 ديدگاه)

          دوست عزیز شما ریاضی بلدی ۱۴۰۳ منهای ۱۳۹۷ می‌شه شش پس اون دوستمون درست گفته که شش ساله داره

  8. گاس فرینگ

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (692 ديدگاه)

    کاش مدل H5 رو بیارن که ۲۰۰۰ توربو و شاسی مستقله قیمتش توی رنج T9 و G7 فوتون باشه ارزش داره

  9. محمد

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یا سدان یا suv . سایز میانی معنی نداره.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  10. Akbar top

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    حجم موتورش اگه بیشتر بود بهتر نبود مثلاً دولیتری و تنفس طبیعی

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3280 ديدگاه)

      در ماشین‌های چینی، دو لیتر تنفس طبیعی از 1/5 توربو ضعیف‌تر و پرمصرف‌تره
      مشخصات فنی x55 مقایسه کنید با x33 قدیمی
      بدون شک، 1/5 توربو برای غالب ماشین‌های چینی، بهترین گزینه است.
      با توجه به قیمت و عملکرد

      موافقم 8
      مخالفم 2
  11. کوروش

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    با توجه به سابقه ی گریت وال و حضور هاوال در بازار استرالیا و سایر کشورها، انتظارها همیشه از این برند نسبت به سایر برندهای چینی بالاتر بوده. اما تست و بررسی های H6 وارداتی، خیلی این انتظارات و برآورده نکرد.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. علیرضا

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خجالت آوره ایران خودرو که قبل انقلاب خودرو به چین نمی‌فروخت الان وارد کننده و مونتاژ کننده خودرو و قطعات چینی شده

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. mmm

      ۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      می‌دونی چرا چون که اون زمان ایران خودرو هیلمن هانتر (پیکان) می‌زد خوب خود هیلمن عقل داشت که به چین بفرسته بعد این تفکر که چینی ها آشغال رو باید بزاری کنار برو بی وای دی رو ببین بعد بگو چینی به درد نمی‌خوره

  13. محمد ذوالفقاری

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .
    پشت این مدل جدید شبیه ولوو است .
    بنده به خودروی چینی اعتقاد نداشتم.
    ولی بنا به شرایطی پیش آمد که خودروی چینی بخرم .
    واقعا قابل مقایسه با داخلی ها نیست .!….
    اینم میتواند مثل ،جک S5,J5 که هم خودشان در حد بالاست و هم بازار خوبی دارد .
    اگر بتوانند، بازار را بدست بگیرند قطعا خوب خواهد بود .
    متاسفانه ، خودرو ساز های داخلی ورشکسته و مردم را سر کیسه میکنند .
    و امید داشتیم ، که خودرو سازی داخلی برند شود .
    متاسفانه، کشور ما نابود شد .!!
    بدلیل بی لیاقتی مسئولین نامحترم .!!!

  14. حسن

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    باز هم یه چینی دیگه و یه ۱.۵ توربوی دیگه اونم با بنزین افتضاح اینجا!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. رامتین

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3366 ديدگاه)

    زیاد جذاب بنظر نمیرسه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. علی قاسمی

    ۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چطور با تعرفه ۱۵٪ هیبرید ونمیا امروز ۶۸ تومن با قیمت متوسط ۱۹۰۰۰ دلار به قیمت ۲۵۰۰ میرسید ،؟؟؟؟؟
    مگر تعرفه هیبرید ۱۰۰٪ هست؟؟؟

  17. مهرداد کشکولی ایلات

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با سلام و احترام؛
    نمونه عادی درون سوز دو ورژن دارد:
    1- ورژن تک دیفرانسیل با موتور پاشش غیر مستقیم که همین 150 اسب و 210 نیوتن را تولید می کند و محور عقبش هم تیر پیچشی هست.
    2- ورژن جفت دیفرانسیل با موتور پاشش مستقیم که باز هم 150 اسب ولی 230 نیوتن تولید می کند و تعلیق عقبش هم چند بازویی مستقل هست.

    پرفروشترین چینی بازار روسیه هست.

    اما:

    قبلا هم گفتم و الان هم میگم بعد از جریان روسیه و اکراین که روسیه تحریم شد ، همین هاوال کارخانه خودش را در روسیه تعطیل نکرد و بلکه گسترش هم داد. ولی به محض تحریم ایران توسط ترامپ گفتن که هاوال هم با بهمن قطع رابطه کرده.

    حالا شما پیداکن کاسب تحریم و پرتقال فروش را . اگر تحریم مبنا هست که تحریم روسیه از تحریم ایران هم جدی تر و قویتر بود – کل اروپا و کره و ژاپن روسیه را تحریم کردند ولی برای ما فقط تحریم ترامپ و تبادل ارز بود – پس چرا هاوال کارخانه اش را در روسیه تعطیل نکرد ولی همکاریش را با بهمن بلافاصله قطع کرد؟؟؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا