نسل جدید شاسیبلند هاوال H9 از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند.
به تازگی دومین نسل شاسیبلند گریت وال هاوال H9 راهی بازار چین شده است. این خودرو از چهرهای جدید برخوردار شده و دارای سه تیپ و نسخههای پنج و هفت نفره است. بهای ارزانترین نسخه H9 که تانجینگ ادیشن نام دارد از حدود ۲۸ هزار دلار شروع و به ۳۳ هزار دلار برای مدل فول جیجینگ ادیشن میرسد. نکته جالب اینکه قیمت نهایی H9 جدید حدود ۸۵۰ دلار کمتر از قیمت اعلامی در زمان پیشفروش خودرو بوده است.
نکته جالب اینکه فرایند عرضه نسل جدید هاوال H9 به بازار اندکی تأخیر داشته چراکه مدیران گریت وال تصور کردهاند کنفرانس رسمی تدارک دیده شده برای عرضه خودرو فاقد خلاقیتهای لازم بوده است. بههرحال باید گفت این شاسیبلند چنین به عنوان محصولی میان سایز تا بزرگ دستهبندی میشود و اولین نسل آن نوامبر ۲۰۱۴ راهی بازار شده است. در ژوئن ۲۰۱۵ نیز نسخه پنج نفره H9 معرفی شد و پس از آن بود که چندین بهروزرسانی در سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ تدارک دیده شد هرچند خبری از معرفی نسل جدید نبود. با ادامه این روند فروش اولین نسل H9 افت کرد و در سال ۲۰۲۳ به ۵۷۹۲ دستگاه رسید. این در حالی است که فروش H9 در سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به ترتیب ۱۷۳۴۵، ۱۱۴۹۸ و ۱۲۴۴۴ دستگاه بوده است. همچنین در هشت ماهه ابتدایی امسال نیز تنها ۲۷۴۳ دستگاه از نسل قبلی H9 به فروش رسیدهاند. به نظر میرسد نسل جدید این خودرو بتواند از نظر فروش بهتر عمل کند.
هاوال میگوید مشتریان امکان انتخاب دو نوع طرح مختلف برای بخش پشتی خودرو را خواهند داشت که یکی دارای لاستیک زاپاس روی در پشتی بوده و در طرح دوم یک فضای ذخیرهای مربعی روی در پشتی عقب نصب میشود. طول هاوال H9 به ۵۰۷۰ یا ۴۹۵۰ میلیمتر میرسد و پهنای خودرو نیز ۱۹۷۶ و ۱۹۶۰ میلیمتر اعلام شده است. البته ارتفاع هر دو نسخه خودرو یکسان و برابر با ۱۹۳۰ میلیمتر خواهد بود. حداقل ارتفاع نسل جدید هاوال H9 از سطح زمین ۲۲۴ میلیمتر است و زوایای حمله و فرار آن نیز ۳۱ و ۲۶/۲۵ درجه اعلام شده است. عمق غوطهوری شاسیبلند گریت وال نیز ۸۰۰ میلیمتر خواهد بود. ظرفیت یدک کشی H9 حدود ۲.۵ تن است و رینگهای ۱۷ تا ۱۹ اینچی نیز برای آن قابل انتخاب هستند. علاوه بر این، خودروی یاد شده از سیستمهای نیمه خودران سطح ۲ از جمله هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص علائم ترافیکی جاده سود میبرد.
از نظر قوای محرکه باید گفت هاوال H9 جدید همچنان با پیشرانه ۲ لیتری توربو عرضه میشود. این پیشرانه ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک هوشمند خودرو نیز توسط شرکت بورگ وارنر توسعه یافته و بهصورت استاندارد در تمامی مدلها وجود دارد. البته گفته در آینده نسخه توربودیزل ۲.۴ لیتری H9 نیز عرضه خواهد شد.
وقتی وارد کابین شوید طرحهای رنگی نارنجی و مشکی را مشاهده خواهید کرد. از جمله شاخصترین ویژگیهای کابین نسل جدید هاوال H9 میتوان به پشت آمپرهای ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی، دکمههای فیزیکی سیستم تهویه مطبوع و… اشاره کرد. صندلیهای خودرو دارای پوشش چرم هستند و از گرمکن، سردکن و ماساژور سود میبرند. همچنین فضای بار نسخه پنج نفره این خودرو ۷۹۱ لیتر است که با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۸۱۴ لیتر افزایش مییابد. علاوه بر این، قابلیت کنترل از راه دور برای درها، بوق، چراغها، پیشرانه، سیستم تهویه مطبوع و سانروف پانورامیک وجود دارد. همچنین با استفاده از دستیار صوتی میتوان مولتیمدیا، ناوبری، گوشی همراه، سیستم تهویه مطبوع، سانروف پانورامیک، شیشهها و درها را کنترل کرد.
هراکلیوس
۷ مهر ۱۴۰۳هرروز یه مدل جدید از چین دیگه تهوع اور شده این همه مدل
مزدا
۷ مهر ۱۴۰۳بزرگوار هاوال یه برند درجه یک چینی هست ک بعد تحریم ها افتخار همکاری با فرغون سازهای داخلی رونداد.
نسل قبلی H9 به صورت محدود وارد ایران شد
.
یه دونه اش رو هم علی دایی داره
کوروش
۷ مهر ۱۴۰۳ایرانخودرو هم به تولید ریرای ۲۰ هزار دلاری افتخار می کنه!
اژدها
۷ مهر ۱۴۰۳کابین ماشین چینیا مثل جت جنگنده می مونه
amirkhanzadeh
۷ مهر ۱۴۰۳باشه فهمیدیم چری پسندی
حالا ژاپن
۹ مهر ۱۴۰۳هاوال زیر مجموعه گریت وال نه چری
پیام۲
۷ مهر ۱۴۰۳فکر کنم تاحالا داخل جت جنگنده رو ندیدی
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۳همچنین فضای بار نسخه پنج نفره این خودرو ۷۹۱ لیتر است
باید فضای بار تا پشت صندلی های ردیف سوم رو اعلام کنن اون موقع مشخص میشه که این ماشین چقدر جا داره
علی جردن
۷ مهر ۱۴۰۳با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۸۱۴ لیتر ظرفیت بار
واسه خودش انداره کامیون ظرفیت حمل بار داره
سوشیانت
۸ مهر ۱۴۰۳اگر کامیون اسباب بازی منظورته درسته چون این ۱۸۱۴ لیتر تا پشت صندلی های ردیف اوله
همایون
۸ مهر ۱۴۰۳اول که قدرت موتور رو خوندم فکر کردم پلاگین هستش و قدرت موتور برقی ذکر نشده ولی تا آخر مقاله خبری از کمک برقی نبود یعنی این جثه با موتور ۲۱۵ اسبی قراره آفرودم بره؟صد رحمت به اکستریم!!واقعا چینیها هرچی سعی کردن بازم یه فول سایر واقعی در حد لندکروز ارائه بدن فقط حتی محصولات پلاگینشونم فقط اعداد بالایی داره و در عمل کارکرد موتورهای ۶ و ۸ سیلندر رقبا رو نداره
Saeed Boroomand
۸ مهر ۱۴۰۳الزاما کم نیست، شما با دویست اسب بخار میتونی کامیون بیست تنی رو هم بکشی، بستگی به نحوه انتخاب ضرایب دنده داره و همینطور خروجی موتور نسبت به مقدار لود که مصرف بنزین رو مشخص میکنه و همینطور مقدار گشتاور توی دورهای پایین تر موتور که توربو ها اگه لگشون روی مخ نباشه تا حدودی مفید هستن. مثلا از اونجا که نیروی درگ، غلبه بر اصطکلک هوا، برابر هست با چگالی هوا ضربدر محذور سرعت ضربدر سطح مقطع ماشین، حدود ۶۰۰ نیوتون نیرو لازمه برای حرکت همچین خودرویی توی سرعت صد و بیست کیلومتر. و کمی بیشتر برای غلبه بر سایر نیرو های بازدارنده مثل رولینگ چرخ ها، از اونجا که انرژی برابر هست با نیرو ضربدر جابه جایی و توان اسب بخار برابر هست با انرژی مصرف شده در یک ثانیه، حدود ۲۵ اسب بخار تمام توانی هست که لازمه موتور مصرف کنه برای حرکت توی این سرعت!
حالا ژاپن
۹ مهر ۱۴۰۳خود هایلوکس یا پرادو نسل قدیم هم همین قدر قدرت داشتند حتی پرادو نسل جدید هم سیصد و خورده ای اسب بیشتر نیست
Dun Dun
۸ مهر ۱۴۰۳خیلی زشته و همینطور هم قدرت هم گشتاور کنی داره