امجی، گریت وال و بیوایدی به ترتیب سه برند چینی پرفروش بازار آلمان هستند و هر سه در آگوست امسال افزایش فروش بزرگی در این کشور داشتهاند.
در ماه آگوست در آلمان، پرجمعیتترین کشور اروپایی، ۲۷۳,۴۱۷ دستگاه خودروی سواری فروخته شده که ۳۷.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. فروش خودروهای تمام الکتریکی در این کشور با افزایش ۱۷۰ درصدی نسبت به ماه قبل، به ۸۶,۶۴۹ دستگاه رسیده اما پلاگینهیبریدیها محبوبیت خود را از دست دادهاند و تنها ۱۴,۵۵۲ دستگاه فروش داشتهاند که نشان از کاهش ۴۱ درصدی نسبت به ماه گذشته دارد.
نکتهٔ جالب در مورد آمار فروش خودرو در بازار آلمان، افزایش فروش خودروهای چینی است. امجی با فروش ۲,۴۵۴ دستگاه که ۹.۶ درصد نسبت به ماه بیشتر شده، پرفروشترین برند چینی در آلمان محسوب میشود. هاچبک الکتریکی MG 4 در این کشور با نقدهای خوبی مواجه شده و بهطور مستقیم با فولکسواگن ID.3 رقابت میکند. دومین برند چینی محبوب در آلمان گریت وال بوده است. فروش این شرکت در ماه آگوست ۱۰ برابر شده و به ۲,۲۱۱ دستگاه رسیده است. هاچبک الکتریکی اورا فانکی کت فعلاً اصلیترین محصول گریت وال در آلمان و اروپا محسوب میشود.
در رتبهٔ سوم بیوایدی با فروش ۲,۰۳۴ دستگاه قرار گرفته که افزایش ۴۰۳ درصدی را نسبت به ماه قبل تجربه کرده است. این گام بسیار بزرگی برای بیوایدی در آلمان محسوب میشود زیرا فروش این شرکت در نیمهٔ نخست سال جاری در دیار مرسدس و بامو ماهانه بین تنها ۷ تا ۶۳ دستگاه بوده است. بیوایدی از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ در آلمان مجموعاً ۲,۶۶۶ دستگاه خودرو فروخته است. کراساوور آتو ۳، هاچبک دلفین، شاسیبلند لوکس تانگ و سدان لوکس هان محصولاتی هستند که هماکنون بیوایدی در اروپا عرضه میکند. این شرکت اخیراً از کراساووری بنام سیل U هم رونمایی کرده که بهطور اختصاصی برای اروپا در نظر گرفته شده و در اصل همان مدل سانگ پلاس است.
در آگوست، فروش برند لینک اند کو متعلق به جیلی در آلمان با ۱۴ درصد کاهش به ۱۷۷ دستگاه رسیده تا تنها برند چینی لقب گیرد که در این کشور کاهش فروش را تجربه کرده است. فروش برند نیو هم با ۸۳۴ درصد افزایش در آگوست به ۴۱۱ دستگاه رسیده است. این شرکت هماکنون شاسیبلند EL7، سدان ET5 و سدان لوکس ET7 را در آلمان عرضه میکند و از ژانویه تا آگوست موفق به فروش ۸۰۵ دستگاه خودرو در این کشور شده است.
A.javan
۲۷ شهریور ۱۴۰۲آشغال چینی!
MehdiTurbo
۲۷ شهریور ۱۴۰۲خداییش اشغالن نه خودروهای چینی حداقل نود پنج درصد خودروهای چینی که میاد تو ایران اشغالن
MehdiTurbo
۲۷ شهریور ۱۴۰۲من کامنتت لایک کردم چون حرفت درسته در کلیت
ولی بحث خودروهای چینی تو ایران و نسبت به قیمتشان
از داخلیا خیلی بهترن ولی نسبت به بقیه خارجیا اشغالن
و نسبت قیمتشان واقعان اغالن یه زمانی دیویست شیش با جیلی که تازه بهترین چیمی اون دوران بود سی تومن اختلاف داشت حتی به قیمتی ببینیم دو تا دیویست شیش میشد یه جیلی الان اصلا اون قیمتی که داشت ندارن نسبتم که بگیریم ۴ تا دیویست شیش الان حداقل میشه اون ماشین تازه نه اون چینی تو المان چینی اشغالش که میاد تو ایران
ab0lf4zl
۲۷ شهریور ۱۴۰۲قطعا خریداران ماشین تو المان خیلی خیلی بیشتر از ی اکانت فیک فهم و شعور دارن
پیرمرد قدیمی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲اونهایی که وارد میشه آشغاله شما ببین از این جدول کدوم برند به بازار ایران ماشین میده ؟
خوباشو میفرستن اروپا که از سخت گیری و استاندارد ها پاس بشن جنس هایی هم که ازشون استقبال نشد یا ضعف کیفیت داشته میفرستن ایران که ضرر نکرده باشن اینجا هم که موش آزمایشگاهی…
حسین
۲۷ شهریور ۱۴۰۲از زیر سنگ اومدی بیرون کامنت بذاری فقط؟
Porsche
۲۷ شهریور ۱۴۰۲برای چینی ها پیشرفت خوبی حساب میشه اما اصلا فروش بالایی نیست ! ۲۴۵۴ دستگاه در مقایسه با فروش ماهانه ۱۵ هزار دستگاهی تسلا مدل y و پژو ۳۰۸ که تنها دو محصول از کمپانی هاشون هستن ، همچون قطره ای در برابر اقیانوس میمونه
Avan
۲۷ شهریور ۱۴۰۲هنوز اول کار هستند و اگر جا بیفتن که احتمال زیاد می افتن فروش زیادتری خواهند داشت
مانی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲Porsche
فراموش نکن که فروش 2454 دستگاهی برند ام جی و 2211 دستگاهی برند گریت وال و 2034 دستگاهی برند بی وای دی در عرض یک ماه و آنهم در بازار اشباع شده و متنوعی مثل بازار آلمان به معنای یک موفقیت و دستاورد چشمگیر برای چینی های نوپا و کم سابقه هست.فروش خودرو در بازار کشوری مثل آلمان،به عنوان پیشرفته ترین خودروساز اروپا،اصلا کار آسانی نیست و به لجستیک و بازاریابی دقیق و پیشرفته ای نیاز دارد.البته برندهای چینی مثل DR (ری بج شده خودروهای چری و جک) سالهاست که در بازار کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و اسپانیا حضور دارند ولی اخیرا وارد آلمان شدند.
Enzo Ferrari 2008
۲۷ شهریور ۱۴۰۲آفرین به تو که شناختی چینی ها آشغالن
H2
۲۷ شهریور ۱۴۰۲الان فکر کنم تن و بدن آلمانیها داخل خاک خودشون به لرزه افتاده
تو چین هم آمار فروش چینیها نسبت به آلمانیها روز به روز داره بیشتر میشه
روح الله
۲۷ شهریور ۱۴۰۲کدام آلمانی از بنز و بی ام دبلیو و فولکس و… چشم پوشی می کند و بیاد آشغالهای چینی سوار شوند این آشغالها از آن کشور ماست که حاکمان دستشان با چینی ها تو یک کاسه است
H2
۲۷ شهریور ۱۴۰۲والا مقاله که داره چیز دیگه میگه
اشکان
۲۷ شهریور ۱۴۰۲چرا پولستار و چینی حساب کرده ولوو رو نکرده ! پولستار که زیر مجموعه ولوو هست ، زمان تأسیس اش ام بر میگرده به قبل از خرید جیلی …..داخل آمریکا هم کارخانه داره به همراه ولوو!!
هندم خوب فروش داره داخل اروپا ، لندرور و جگوار و پینینفارینا و….هندی اند !! 😊
حسین
۲۷ شهریور ۱۴۰۲اتحادیه اروپا متوجه خطر جدی و عقب ماندگی خودروسازهای این قاره نسبت به چینی ها شده و داره پیش زمینه تصویب تعرفه گمرکی برای خودروهای چینی رو فراهم میکنه. احتمالا تا کمتر از یک سال دیگه خودروهای وارداتی چینی شامل تعرفه ۲۰ تا ۳۰ درصدی میشن تا قیمتشون بیشتر از خودروهای فرانسوی بشه.