برند تازه تأسیس های فای که قبلاً با دو خودروی لوکس و گرانقیمت Z و X توجه زیادی را به خود جلب کرده بود درصدد تولید یک خودروی ارزانتر با نام Y است تا بتواند در بازار اروپا فعالیت کند.
این برند تازهکار اخیراً برخی جزئیات از سومین محصول خود پس از شاسیبلند X و گرندتورر Z را منتشر کرده است. انتظار میرود خودروی جدید های فای با نام Y شناخته شود و فصل تازهای را به روی برند ۴ ساله چینی بگشاید. های فای میخواهد محصولی با قیمت پایینتر و حجم تولید و فروش بالاتر بسازد تا استراتژی جهانیسازی خود را کلید بزند. در واقع برند موردبحث محصولات خود را تا پایان سال جاری میلادی در قاره اروپا نیز عرضه خواهد کرد.
مارک استانتون مدیر تکنولوژی ارشد های فای که قبلاً مدیر بخش خودروهای سفارشی جگوار لندروور بوده در مصاحبه با اتوکار میگوید سومین محصول این شرکت از پلتفرم مشترک با سایر محصولات های فای استفاده خواهد کرد و تا چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی خواهد شد و ارزانتر از مدلهای X و Z خواهد بود. او خاطرنشان میسازد:
دو محصول اول ما قیمت بالایی داشتند و در سطح بالای سبد محصولات قرار میگرفتند. این دو خودرو ما را به کلاس خودروهای لوکس میرسانند یعنی جایی که اکثر مشتریان از برندی همچون مرسدس بنز جذب میشوند.
های فای X به عنوان اولین محصول این شرکت حدود ۲ سال قبل عرضه شد و در ششماهه ابتدایی فروش نیز توانست پرفروشترین خودروی برقی و لوکس کشور چین لقب بگیرد. های فای Z نیز که بررسی تخصصی آن در پدال منتشر شده است یک جی تی لوکس بوده که از چند ماه قبل عرضه شده و به دنبال جذب مشتریان پورشه تایکان است؛ اما چینیها میخواهند با تولید محصول سوم خود به سراغ مشتریان جوانتری بروند که حساسیت چندانی روی برند ندارند. مدیر این شرکت میافزاید:
ما برند خود را در سطوح بالای قیمت تثبیت کردهایم و همین اتفاق درباره تکنولوژیها و ویژگیهای لوکس نیز افتاده است و به همین خاطر در ادامه خودروهای ارزانتر و تولید انبوهتر را تولید خواهیم کرد.
او تأکید میکند این خودروها محصولاتی ارزان نخواهند بود و تیراژ میلیونی نخواهند داشت بلکه کوچکتر و ارزانتر نسبت به دو مدل X و Z خواهند بود. استانتون تصریح میکند دو خودروی یاد شده ابعاد بزرگی دارند و کاملاً مناسب بازار چین هستند اما ضرورتاً نمیتوان آنها را برای همه بازارهای جهانی مناسب دانست. او که تجربه زیادی از زمان حضور در جگوار لندروور اندوخته است جاهطلبیهای شرکت چینی را با رنجروور مقایسه میکند و بهطور خاص به اووک اشاره میکند که به موفقیت زیادی دست یافت و بنابراین اووک مثال خوبی از حضور رنجروور سطح بالا در کلاسی میان سایز است.
بهطور مشابه های فای نیز با محصول ارزانتر خود به دنبال تکرار چنین موفقیتی خواهد بود. چینیها میخواهند با طراحی برجسته، هویتی لوکس، تکنولوژی پیشرفته و دینامیک سواری درگیر کننده محصولی را راهی بازار اروپا کنند که موفقیت خود را تضمین کند. مدیر این برند در ادامه میگوید:
هیچ برندی چهار فاکتور یاد شده را یکجا ندارد. اکثر برندها در بهترین حالت سه فاکتور را دارند و برخی نیز فقط از یک فاکتور سود میبرند.
استانتون از تائید اینکه آیا Y دارای چراغهای جلوی پروژکتور، بازوی رباتیک یا ارتباط 5G خودروی Z خواهد بود یا خیر خودداری کرده اما گفته که این محصول جدید هنوز هم سطح بسیار رقابتی از لوکس بودن را ارائه خواهد کرد و تکنولوژیهای زیاد برند های فای را با خود به همراه خواهد داشت.
توضیح: تصاویر به خودروهای های فای X و Z تعلق دارند.
ایمن ترین خودروی ساخت ایران
۱۰ فروردین ۱۴۰۲عالی
سبحان
۱۰ فروردین ۱۴۰۲در سال های نه چندان دور که امریکایی ها دچار مشکل شده بودن ژاپنی ها در بازار امریکا با ساخت ماشین های کم دردسر و ارزون تر و کم مصرف تر موفق شدن دل مصرف کننده امریکایی رو به دست بیارن
همین اتفاق داره واسه اروپایی ها میوفته اینبار چینی ها وارد اروپا میشن
اگه فکر میکنید چینی ها توی اروپا موفق نمیشن خیلی اشتباه میکنید اروپا دچار بحران بدی شده
Hamilton1970
۱۱ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز آمریکا هم الان کم بحران نداره
اکثر اقتصادهای بزرگ دنیا الان تو بحرانن اما چین داره پیشرفت میکنه…
Arshia m3csl
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ماشین های واچ داگز لیجن خیلی از این قشنگترن خیلی بی روحه بیش از حد و ظرافتی توش نیست اگه به کمپانی یوبی سافت طراحی این ماشین رو میدادن خوشگل تر بود این ماشین
ا ج
۱۰ فروردین ۱۴۰۲اروپا مثل ما نیست با دیدن قیافه ماشین اب از لب و لوچشون بریزه باید ایمن باشه اگه چینیها بخوان مثل اروپاییها ایمن بسازند دیگه قدرت رقابت ندارند بنابراین همون تو چین و چارتا کشور درپیت بفروشه کافیه