همه میدانیم که چینیها در سالهای اخیر سازنده برخی از خودروهای لوکس و الکتریکی احساسبرانگیز بودهاند. از جمله لوکسترین برندهای چینی میتوان به هونگچی اشاره کرد. این برند سال پیش شاسیبلند الکتریکی E-HS9 را معرفی نمود و اخیراً یکی از یوتیوبرهای مشهور نیز فرصت بررسی این خودرو را داشته است.
هونگچی E-HS9 با دو نوع قوای محرکه عرضه میشود که هر دو شامل دو پیشرانه الکتریکی هستند. نسخه پایه دارای قدرت ۴۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری بوده درحالیکه مدل پرچمدار از قدرت و گشتاور ۵۴۳ اسبی و ۷۵۰ نیوتون متری سود میبرد. مدل پایه همچنین از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی استفاده میکند درحالیکه مدل پرچمدار به باتری بزرگتر ۹۹ کیلووات ساعتی مجهز شده است.
یکی از اولین چیزهایی که در برخورد با E-HS9 متوجه خواهید شد ابعاد بزرگ آن است. در واقع طول ۵۲۰۹ میلیمتری این خودرو ۵۸ میلیمتر بیشتر از BMW X7 است. نکته جالب اینکه علیرغم طول بیشتر، فاصله بین محوری هونگچی ۵ میلیمتر کوتاهتر از X7 میباشد.
کابین این شاسیبلند الکتریکی نیز به شدت لوکس نشان میدهد. نمونه تست شده از چرم روشن و برخی تریم های چوبی جذاب سود برده و آنچه در داشبورد خودنمایی میکند سه نمایشگر ۱۶.۲ اینچی است که پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر اطلاعات سرگرمی و نمایشگر مدیای سرنشین را تشکیل میدهند. همچنین یک نمایشگر چهارمی هم در کار است که برای کنترل سیستم تهویه مطبوع بکار میرود.
مجری تست کننده در خلال بررسی این خودرو متوجه وزن بالای خودرو شده و همین امر باعث میشود سواری چندان اسپورتی را شاهد نباشیم. البته E-HS9 برای رانندگی در اتوبان بسیار نرم و گیرا نشان میدهد.
RKH7787
۲۲ آذر ۱۴۰۰من اگه پول هونگچی داشتم حتما بی ام و میخریدم
کلا می خوام بگم اینو نمیخریدم
The man in black
۲۲ آذر ۱۴۰۰من زش خوشم نیومد به نظرم چندان ظاهر زیبایی نداره یه حوریه.
پارسا عشق ماشین🗿🗿🗿
۲۲ آذر ۱۴۰۰یک حس فیکی میده
مسعود
۲۲ آذر ۱۴۰۰افرین به هونگچی
همه چیز این خودرو عالی و قابل قبول
ماهم هیچ ما فقط نگاه
محمد امین
۲۲ آذر ۱۴۰۰خیلی زیبا شده و به نظر با کیفیت هم میاد ، ولی به نظرم زیادی شبیه به رولزرویس کولینان شده …
Taha Malek
۲۲ آذر ۱۴۰۰طراح هاشون یکیه
حسین
۲۲ آذر ۱۴۰۰شبیه کیا… شده.
مهدی
۲۲ آذر ۱۴۰۰من هر چیزی رو به یک بی ام و ترجیح میدم مخصوصا این خودرو که فکر نمیکنم از قدرت و کیفیت و راحتی چیزی کم داشته باشه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۲ آذر ۱۴۰۰هعی
بی ام و بعد خوندن این کامنت سکته ه رو زد
حسین
۲۲ آذر ۱۴۰۰بی ام و کجا و این کجا؟اصلا آلمان کجا و چین کجا؟البته در بعضی از تکنولوژی ها چین پیشرفت کرده.
mohamadreza(TESLA)
۲۲ آذر ۱۴۰۰طرف بالاترین بی ام و که سوار شده یه 430iمدل ۲۰۱۷ بوده ( اونم تازه به گفته خودش !!!) بعد اومده میگه من هر چیزی رو به ب ام و ترجیح میدم ….
تو این ۴_۵ سال که تو سایتم واقعا اعتماد به نفس تو رو توی هیچ کس ندیدم …..
دادا کسی که توی گاراژش پورشه ۹۱۸ داره اینجوری در مورد غول باواریا به راحتی نظر نمیده بعد تو ( بازم به گفته خودت !!!)با یه ماسل کار قدیمی ۴۰ سال پیش تو گاراژت اینجور اظهار فضل میکنی !!!!!!!
تو برو تو گاراژت با میل بادامک تو بلوک سیلندر و میله پوشرادت ور برو ….
تو رو چیکار به این کارااااا !!!!!!
مهدی
۲۳ آذر ۱۴۰۰چه *** داری که کامنت های من رو حفظ کردی و تو ذهنت مونده! 😁
داداش من نظرمو گفتم چرا اینقدر بهت فشار میاد اخه! از نظرم ماشین زیباتر و راحت تر و به صرفه تری میتونه باشه
در ضمن واقعا بی جهت از این خودروها تو ذهنت فانتزی های غول درست کردی من خیلی ساده تر از شما به خودروها نگاه میکنم
M.Kazem.K
۲۲ آذر ۱۴۰۰چقدر طراحیش بی هویت و بی تناسبه !!! بهترین متریال و تکنولوژی ها رو تو کابینش استفاده کردن اما بدون ذره ای هماهنگی و زیبایی
AMG GT R
۲۲ آذر ۱۴۰۰BMW X7 بهتر هست
در ضمن فقط دو سه کشور در اروپا مجوز ورود این خودرو رو دادن
در کل راه زیادی در پیش داره و پختگی بیمر رو نداره
امیرحسین
۲۲ آذر ۱۴۰۰خب اگر خودروی خوبیه واسه چی باید
دیگنیتی وارد بشه
واسه چی باید جنس بنجل سوار شن ملت ما
از ظاهر کیفیت خوبی داره اما سواری نامشخص
به هرحال میدونم چین هم خودرو های بهتری از اینایی که وارد شده داره
حالا که نمیشه خودرو های خب اروپایی آمریکایی بشینند ملت حداقل خودروی خوب چینی وارد کنند
amiur
۲۲ آذر ۱۴۰۰قیمت این هونگچی قابل قیاس با دیگنیتی نیست . چرا اخه باید ب جای دیگنیتی بیاد، این ماشین داعیه رقابت با کله گنده ها رو داره و طبعا قیمتش بالاس.وقتی میگن تیگو 8 توی رنج یک میلیارد و چهارصد میلیون تومن قراره بیاد ، به نظر ایا واقعا میشه به جای دیگنیتی آورد اینو؟
(Saeed(peugeot
۲۲ آذر ۱۴۰۰انگاری یه جنس بازار مشترکه و فیکه
new RAMIN
۲۲ آذر ۱۴۰۰شرط میبندم نصف اونایی که کامنت دادن نه متنو خوندن نه فیلمو دیدن!
هونگکی فلسفش با هرماشین چینی که فکر میکنید از زمین تا مریخ فرق میکنه…
حالا چرا؟؟ خب الان توضیح میدم
محصولات هونگکی کلا پیشرانه 2 لیتری 3 لیتری 4 لیتری دارن.3 لیتری و 4 لیتری،6 و 8 سیلندر هستن.نسخه 2لیتری هم یه سری مدل های هونگکی دارن که مدل پایه هست و 4 سیلندرهست(البته هونگکی L5 موتورش 12 سیلندر هست و هونگکی موتور 12سیلندر هم ساخته) البته ارزونترین محصول هونگکی موتور 1.8 داره. البته هونگکی خودرو برقی هم ساخته قدرت بالای 300 و 400 اسب. نسبت به بقیه چینی ها موتور بهتری استفاده میکنه و مشکل قدرت تعداد سیلندر و حجم موتور نداره.
البته تعداد سیلندر و حجم موتور به نظرم اندازه گلابی هم ارزشی نداره مهم قدرت و گشتاور خروجی هست ولی یه عده عشق حجم موتور دارن برای همین از نظر حجم موتور سیلندر هونگکی ایراد نداره تقریبا.
نکته بعد هر مدل از هونگکی اونم تو هر رنج قیمتی کلا چیزی به نام مواد بی کیفیت توش معنی نمیده. وقتی لوکس میسازی چرم جیر مواد نرم چوب حرف اولو میزنه.
نکته بعد اصالت هست که یه عده فکر میکنن خیلی چیز شاخیه. به نظرم اصالت اندازه هندوانه هم برای من خریدار ارزشی نداره ولی خب هونگکی از نظر اصالت هم مشکلی نداره. جلوپنجره هر مدلیش رو نگاه کنی همه عین هم هستن. تازه اون آرم جلو پنجره رنگ قرمز از 40 سال پیش همین شکل روی محصولات هونگکی بوده.
از لحاظ خاص بودن هم فقط بدونید از سال 1958 تا سال 2012 هونگکی فقط برای دولت چین ماشین میساخته. امروزه هم همچنان هم برای مردمش ماشین میسازه هم برای دولت. پس خب طبیعتا شما خودرویی دارید میخرید که مقامان دولت استفاده میکنن.
خب طبیعتا تو چین جایگاه بالایی دارید
شخصی سازی هونگکی هم تقریبا مناسبه. البته نسخه های لیمیتد شخصی سازیش درحد رولزرویس هست طوری که گل گیاه هم میشه روی سقف بگی برات بزن!
خلاصه مطالب زیاده و وقت ما کم،ولی هونگکی با فاصله کیلومتری از هر برند چینی دیگه ای بهتره. و با اونا فرق داره. البته این خاص بودن و درجه 1+ بودن(!) بهایی دارد…
دوست عزیزی که گفتی به جای دیگنیتی اینو بیارن…فقط اینو بدون قیمت هونگکی E HS9 از 79 هزار دلار شروع و به 110هزار دلار ختم میشه.نسخه لیمیتد با داخلی فراتر از رولزرویس(!) حدودا 145هزار دلار قیمت داره…شمارا نمیدانم ولی 99/99 درصد مردم ایران بعید میدونم پولشو داشته باشن.
این خودرو EHS9 هم به نظرم از تمام رقباش سرتره…
البته سرتر بودن از اسکالید واگنییر رنجروور کمی جای تفکر و برسی خیلی تخصصی داره ولی از رقبای آلمانیش و ژاپنیش و تاهو و یوکان سرتره. تست دارایوش هم تو اینترنت پره میتونید برید بخونید.
بهنام
۲۲ آذر ۱۴۰۰اینجا سایت ماشین دوستان هست و برای من به شخصه جای تعجبه چطور یه ماشین باز و علاقه مند به خودرو که حداقل بیست سال با علاقه مندی و کنجکاوی دنیای خودرو رو دنبال میکنه میتونه بگه یه ماشین چینی که نه رگ و ریشه اش معلومه و نه معلومه امتحانشو پس داده به راحتی میگه داخلی از رولز رویس بالاتره؟مگه ممکنه همچنین چیزی ؟اونم ندیده و از تو عکس.گرچه تو همین عکس ها هم مشخصه با یه جنس بدل و فیک طرفیم . اینجا تو این سایت ماشین برای اکثر ما چیزی فراتر از وسیله ی حمل و نقل و رفتن از نقطه ی a به نقطه ی b هست .اینجا ما مطالب مربوط به ماشین های با اصالت و افسانه ای و مورد علاقه مون رو با شور و اشتیاق خاصی دنبال میکنیم و معتقدیم وقت خودمون رو برای علاقه مندیهامون تلف میکنیم .چطور شما میتونین محصول یه کشور با اون سابقه ی افتضاح در کپی رایت و تقلب رو اینجوری تا عرش اعلا ببری ؟ به شخصه چیزی جز یک کالای فیک و یکبار مصرف در این مقاله ندیدم .
new RAMIN
۲۲ آذر ۱۴۰۰@بهنام
کامنت منو چه طوری خوندی؟ کجا گفتم از رولزرویس سرتره؟ گفتم شخصی سازیش در حد رولزرویس هست اونم فقط مدلهای لیمیتید.
همین اول کامنتت ثابت کرد بقیه کامنتت رو نباید خوند چون *** بیش نیست!
من میگم شخصی سازی نسخه لیمیتد درحد رولز هست اقا میگه تو گفتی از رولزرویس سرتره!!!😐
محمد
۲۲ آذر ۱۴۰۰اون رامین تمام حرف هاش درسته و اطلاعات کامل..اگه اون اکثریت چیزی از خودرو میدونستند الان یه سانتافه هفت هزار دلاری را پنجاه هزار دلار معامله نمیکردند ماکسیما سه هزار دلاری را بیست هزار دلار نمیخریدند . کلا همه توی توهم سیر میکنند ..هیچ اس یو وی توی دنیا نیست که حریف نسخه فول این خودرو بشه از لحاظ پیمایش، قدرت و شتاب و کیفیت .. یعنی نروژی ها که خط تولید این خودرو را راه اندازی کردند به اندازه تو سرشون نمیشه ؟
کامران
۲۲ آذر ۱۴۰۰۱۰ درصد مردم ایران به شدت ثروتمندن و صدها میلیارد و بیشتر سرمایه دارن و به راحتی از پس خرید هرچیزی برمیان چه برسه به این بنجلهای چینی!! جنای نیو رامین! چرا از واژه های گلابی و هندوانه تو یک متن تخصصی ماشین استفاده میکنی؟! واقعا جای تامل داره! تعداد منفی هایی که بهت دادن بی علت نیست! خود چینی ها هم به دنبال خرید محصولات اروپایی و آمریکایی و ژاپنی هستن بعد شما داری واسه برند ناشناس چینی خودت خفه میکنی؟!
علی
۲۳ آذر ۱۴۰۰ناشناس نیس
هونگکی 63سالشه !
چین خودش 104 سالشه
فقط چون 9 ساله صادرات و فعالیت جدی رو اغاز کرده یه مشت که هیچی از ماشین نمیدونند میان میگن این چینی فلانه بهمانه
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۲ آذر ۱۴۰۰طبق آمار و ارقام منتشر شده، بخش بسیار زیادی از خودروهای چینی به کشورهایی با بازار نوظهور مانند ایران، افغانستان، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، مصر، فیلیپین، کره شمالی، ترکیه، الجزایر کاستا ریکا، عراق، لیبی، مکزیک، پرو، آفریقا جنوبی، عربستان سعودی و روسیه وارد میشود. همانطور که میبینید، اکثر مشتریان خودروهای چینی صادراتی، از دل خاورمیانه بر میخیزند.
با احترام به نظر شما ولی یه کشوری که اصل بازارش کشورای جهان سومی هستند به عیچ عنوان با خودروسازاتی که ساهاست در عرصه جهانی برترن نباید مقایسه شه ، بله این خودرو خوبه ولی جوابشو پس نداده و از روی عکس و حتی نمایندگی نمیشه کیفیتش رو توجیه کرد ، خودروساز هایی که میگی این ازشون بهتره تقریبا ۱۰۰ ساله دارن خودشونو اثبات میکنن ، برعکس هونگکی
new RAMIN
۲۲ آذر ۱۴۰۰مجدد مثل یه سری افراد دیگه،همون اول کامنتت ثابت کرد کامننتو باید خوند خندید و رفت!
(مانند ایران، افغانستان، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، مصر، فیلیپین، کره شمالی، ترکیه، الجزایر کاستا ریکا، عراق، لیبی، مکزیک، پرو، آفریقا جنوبی، عربستان سعودی و روسیه وارد میشود)
کره شمالی!!؟؟؟؟🤣🤣🤣
دادش کره شمالی گربه وارد بشه کشتنش بعد خودرو؟؟؟
(با احترام به نظر شما ولی یه کشوری که اصل بازارش کشورای جهان سومی هستند به عیچ عنوان با خودروسازاتی که ساهاست در عرصه جهانی برترن نباید مقایسه شه)
مکزیک و کاسترایکا و پرو و عربستان سعودی جزوه جهان سوم محسوب میشوند؟؟؟
عجب!!! از درامد های اونجا خبرداری؟؟میزان تولید ناخالصشونو خبر داری؟جهان سوم؟ ببین چه قدر میخوان چینو بکوبونن که حاضرن دروغ بگن اونم چه دروغی!
هونگکی سال 1958 تاسیس شد و سال 1962 خودروسازی شو شروع کرد. چون برای دولت ماشین میساخت ماشین هاش همه خوب بودن و زمخت گاری نبود
هونگکی 65 سال قدمت داره… دست کمش نگیر… مسخرش هم نکن! چون به من ثابت شده هرکسی رو مسخره کنیم و توهین کنیم کائنات بهش بیشتر کمک میکنه تا بیشرفت کنه…
درضمن بد نیست بدونی هر ماه فقط 10 دستگاه هونگکی EHS9وارد امارات میشه که همش از قبل پیش خرید شده و خودرو وارد نشده خریدارا بردن خونشون! البته قیمتش هم مفت نیست…450هزار درهم…که هم قیمت رنجروور پایه و پورشه تایکان توربو و bmw x7 نیمه فول هست!
تو عربستان سعودی هم هم بقل فراری و لامبورگینی میباخ رولزرویس ماشیناشو قرار میدن و خریدار های خودشو داره.
حالا اینارو ول کن…
فقط دیس هارو بچسب! من 20 تا دیس خوردم جناب اقای مهدی که فرد با سابقه ای تو پدال هست، گفتن بهتر از بیمر هست 40 تا دیس!خسته نباشید دلاوران…
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۳ آذر ۱۴۰۰من نگفتم ، سایت خودرو۴۵ ترجمش کرده ، یادم نیست مال چه سایتی ولی معتبر بود
مهردادکمال
۲۲ آذر ۱۴۰۰هر چی از نمای جلوش خوشم اومد نمای پشتش ناامید کننده اس
Karl Benz
۲۲ آذر ۱۴۰۰یه جورایی ظاهر لوکس و سنگین و نرمی داره
آینده بهترم میشه
امیرعلی
۲۲ آذر ۱۴۰۰(نسخه لیمیتد با داخلی فراتر از رولزرویس) جناب رامین هر چی که تا الان درباره چینی ها بگی رو شاید قبول کنم ولی این حرفت واقعا خیالات بود
کیفیتی فراتر از رولزرویس!!!!! خود میباخ و بنتلی که شاخ های ماشین های لوکس هستند هیچ وقت همچین ادعایی نمیکنند بعد شما با همین یک حرفت اومدی کل تاریخچه صنعت خودرو های لوکس رو به خاک و خون کشیدی
(البته تعداد سیلندر و حجم موتور به نظرم اندازه گلابی هم ارزشی نداره مهم قدرت و گشتاور خروجی هست) یک سوال از شما دارم اگه الان من بر فرض مثال از یک موتور ۲ لیتری قدرت ۳۰۰ اسب بخار که مال یک موتور v6 هست رو بکشم به موتور فشار نمیاد؟ چرا فشار میاد،صددرصد فشاری که به موتور میاد باعث استهلاک وحشتناک اون موتور میشه یکی از دلایلی که ماشین های چینی استهلاک زیادی دارند هم همینه که قدرت یک موتور ۲ یا ۲.۵ لیتری رو از یک موتور ۱.۵ لیتری میکشن که از نظر فنی واقعا مسئله بدی برای ماشین های چینیه
(این خودرو EHS9 هم به نظرم از تمام رقباش سرتره) طبق پیش بینی ها قیمت پایه کادیلاک لیریک ۵۹ هزاردلار خواهد بود اما قیمت پایه این ماشین از ۷۹ هزاردلار شروع میشه حالا سوالی که پیش میاد اینه که اگه یک کادیلاک لیریک با پکیج باتری قوی تر و ۱۹هزاردلار آپشن بخریم(که با ۱۹ هزار دلار میتونی بهترین آپشن ها رو برای کادیلاک لیریک سفارش بدی که ارزش خرید خیلی بالاتری نسبت به هونگچی داره) خیلی بهتر از این ماشین نمیشه؟ اگه قیمت پایه این ماشین زیر ۶۰ هزاردلار بود حرف برای گفتن داشت ولی توی این رنج قیمتی گزینه های الکتریکی و غیر الکتریکی ( کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱،لینکن نویگیتر۲۰۲۱ ،رنجروور) خیلی بهتری هستن
( از رقبای آلمانیش و ژاپنیش و تاهو و یوکان سرتره) شوخی میکنی؟ از یوکان سرتره؟ شاید بتونم سرتر بودنش از تاهو رو قبول کنم چون اصولا تاهو ماشین لوکس نیست و یک ماشین باز هیچ وقت نمیاد این دو تارو با هم مقایسه کنه ولی اینکه میای میگی از یوکان سرتره خیلی برام خنده داره( فقط یک برتری برای این ماشین در برابر یوکان دنالی ۲۰۲۱ بگو )
کلا ماشین بدی نیست ولی توی رنج قیمتی خطرناکی پا گذاشته که گزینه هایی با ارزش خرید به مراتب بالاتر وجود داره
TOM KRISTENSEN
۲۲ آذر ۱۴۰۰از یونان سرتره
new RAMIN
۲۲ آذر ۱۴۰۰@امیر علی.
کامنتت رو باید خوند و خندید گفت انشاالله روزی دوستان حقیقت رو ببنید! همین اول کامنتت نشون داد الباقی کامنت رو نباید خوند!
کامنت من=نسخه لیمیتد با داخلی فراتر از رولزرویس
امیر علی=کیفیتی فراتر از رولزرویس!!!!!
من کجا گفتم کیفیت؟ گفتم داخلی فراتر از رولزرویس. اونم فقط نسخه لیمتید.منظورم شخصی سازی بود نه کیفیت. اگر هم دقت کنی کلمه کیفیت هم تو کامنتم ننوشتم.
همین اول کامنتت ثابت کرد بقیه کامنت شما ارزش پاسخ نداره.
این عکس ها هم هم ببین تا بفهمی دنیا دست کیه…
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAZriox7-wzoCJ08Y5o8sL0bVqwVjaYrDYBg&usqp=CAU
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRv77pUoB_zXDwH1Jb-A8eCH0QkfG5nmJpEHA&usqp=CAU
شرمنده عکس ها بی کیفیته. کیفیتشون 144p هست. ولی از همین پشت عکس های بی کیفیت جزئیات رو شما ملاحظه بفرما! عکس آخری زیر پایی رو ببین فقط. البته عکس بی کیفیته،میدونم ولی از همین عکس تار الگو رو شما ببین…
رقیب برقی که این خودرو فعلا زیاد نداره اما از رقبای بنزینی هم از همه شون سرتره به غیر از 3 ، 4 تا ماشین خاص.تو متن هم اشاره شد اصلی ترین ایرادش سنگین بودن هست و اسپرت نیست.در کل خیلی ایراد کم داره. اصلی ترین فاکتور ماشین برقی هم میزان پیمایش هست که این 510کیلومتر به نظرم خوب هست
پارسا
۲۲ آذر ۱۴۰۰هر ماشینی از چین بیاد چه عالی چه افتضاح دوستان پدالی هر ماشینی که ذره ای شبیهشون باشه رو اسم میبرن و میگن از این کپی کرده ، بعدم میگن اصالت نداره ، و همین سر هررررر خبری که از ماشین چینی میاد تکرار میشه
به نظر من ظاهرش از X7 لوکس تره ، داخلش هم شاهانه تره ، اما X7 اسپرت تره و فکر کنم شتابش بیشتر باشه در نسخه های هم قیمت ، تنها چیزی که این ۲تا رو از هم برتر میکنه سلیقه راننده هست که خودم کلا اسکلید برمیدارم تو این سگمنت ، اما هونگچی هم بسیار خودرو خوبیه
ایلمان
۲۳ آذر ۱۴۰۰جلو کپی رولزرویس
عقب اسکالید
کابین جیپ گرند واگنیر
مجتبی
۱۷ آبان ۱۴۰۱دورد بر چین چه ماشینی ساخته ما خبر نداریم ماشین چینی در کشور های جهان بهترین و بیشترین فروش رو دارن (گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده)