هونگچی عرضهٔ شاسیبلند جدید و مجلل خود بنام LS7 را به بازار آغاز کرده است. این شاسیبلند را میتوان یکی از چشمگیرترین خودروهای اخیر ساخت چین دانست زیرا بهصورت استاندارد با چهار صندلی مجلل، رینگهای ۲۲ اینچی و پیشرانهٔ V8 ارائه میشود و قیمت بسیار بالایی دارد. LS7 همچنین یکی از بزرگترین شاسیبلندهای جهان هم محسوب میشود. برای درک بهتر این موضوع، در ادامه ابعاد این شاسیبلند چینی را با مدلهای فول سایز آمریکایی مقایسه میکنیم:
فاصلهٔ محوری | طول | عرض | ارتفاع | |
هونگچی LS7 | ۳,۳۰۹ میلیمتر | ۵,۶۹۵ میلیمتر | ۲,۰۹۵ میلیمتر | ۱,۹۸۵ میلیمتر |
کادیلاک اسکالید | ۳,۰۷۱ میلیمتر | ۵,۳۸۲ میلیمتر | ۲,۰۵۷ میلیمتر | ۱,۹۴۶ میلیمتر |
جیپ گرند واگنییر | ۳,۱۲۴ میلیمتر | ۵,۴۵۳ میلیمتر | ۲,۱۲۳ میلیمتر | ۱,۹۲۰ میلیمتر |
لینکلن نویگیتور | ۳,۱۱۲ میلیمتر | ۵,۳۳۴ میلیمتر | ۲,۰۲۹ میلیمتر | ۱,۹۸۹ میلیمتر |
کادیلاک اسکالید ESV | ۳,۴۰۶ میلیمتر | ۵,۷۶۶ میلیمتر | ۲,۰۶۰ میلیمتر | ۱,۹۴۱ میلیمتر |
جیپ گرند واگنییر L | ۳,۳۰۲ میلیمتر | ۵,۷۵۸ میلیمتر | ۲,۱۲۳ میلیمتر | ۱,۹۲۰ میلیمتر |
لینکلن نویگیتور L | ۳,۳۴۳ میلیمتر | ۵,۶۳۶ میلیمتر | ۲,۰۲۹ میلیمتر | ۱,۹۸۹ میلیمتر |
میبینیم که هونگچی از نسخهٔ استاندارد همهٔ شاسیبلندهای فول سایز آمریکایی بزرگتر است و حتی از نسخهٔ کشیدهٔ نویگیتور هم طول بیشتری دارد. این در حالی است که LS7 برخلاف رقبای آمریکایی فقط در یک نسخه استاندارد ارائه میشود اما احتمال اینکه هونگچی در آینده نسخهٔ کشیده آن را هم ارائه کند وجود خواهد داشت. درهرحال، این شاسیبلند چینی طراحی بسیار چشمگیری دارد و با ابعاد بسیار بزرگ، فرم جعبهای شکل و تزئینات کرومی پرزرقوبرق فراوان در همهجا، برای کسانی طراحی شده که دوست دارند دیده شوند.
داخل این خودرو هم با چوب و چرم واقعی پر شده است. در جلو، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیده میشود که یکی مقابل راننده برای صفحه آمپر و دیگری در وسط داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است. غربیلک فرمان خودرو شکلی سنتی و قطور دارد و لوگوی قرمز و طلایی قدیمی هونگچی در میانهٔ آن جای گرفته است. حلقهٔ نیمدایرهٔ نقرهایرنگ در پایین این غربیلک هم به سبک لیموزینهای قدیمی این شرکت برای به صدا درآوردن بوق خودرو تعبیه شده است. در همین حال، روی تریم چوبی درها نام هونگچی به چینی نقش بسته است.
کنسول مرکزی LS7 با دو ستون طلاییرنگ به داشبورد متصل شده و خود کنسول هم با چوب تیرهرنگ پوشیده شده است. هرچند این ماشین ۵.۷ متر طول دارد اما برخلاف شاسیبلندهای بزرگ آمریکایی، در داخل آن تنها چهار صندلی وجود دارد. در عقب خودرو فقط دو صندلی بسیار پهن و فوقالعاده لوکس نصب شده و هیچ خبری از صندلیهای ردیف سوم نیست. این صندلیها که فضای پای بسیار زیادی دارند، به گرمکن، تهویه و ماساژور مجهز بوده و مقابل آنها دو نمایشگر ۱۲.۸ اینچی نصب شده است. در این قسمت نورپردازی محیطی با ۲۵۴ رنگ هم کار شده است. به گفتهٔ هونگچی، بهزودی نسخهٔ ششنفرهٔ LS7 هم ارائه خواهد شد.
هونگچی LS7 روی شاسی نردبانی ساخته شده و برخلاف اکثر خودروهای چینی، از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توربو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. البته با توجه به وزن ۳۱۰۰ کیلوگرمی خودرو، این اعداد خیلی زیاد به نظر نمیرسند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیروی این موتور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. به گفتهٔ هونگچی، این خودرو ظرف ۹.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه مصرف سوخت آن بسیار بالا بوده و در هر صد کیلومتر ۱۶.۴ لیتر بنزین مصرف میکند.
و اما به مهمترین موضوع در مورد LS7 یعنی قیمت بپردازیم. قیمت این شاسیبلند مجلل چینی از ۱.۳۶ میلیون یوآن معادل ۲۰۲,۵۰۰ دلار آغاز شده و در نسخههای بالاتر به ۱.۴۶ میلیون یوآن معادل ۲۱۷,۳۰۰ دلار میرسد و LS7 را به گرانترین خودروی چینی حال حاضر بازار تبدیل میکند؛ اما آیا شاسیبلند جدید هونگچی ارزش پرداخت چنین مبلغ گزافی را دارد؟ البته LS7 از ظاهر چشمگیر و کابین بسیار مجللی برخوردار است اما به نظر میرسد قدرت آن کم باشد و در تکنولوژی نیز حرف چندانی برای گفتن ندارد. بااینحال، LS7 برای هونگچی محصول بسیار مهمی است و باید دید این شرکت میتواند چینیهای ثروتمند را از خرید مرسدس بنز G کلاس منصرف کند یا نه.
Kato
۲۱ مرداد ۱۴۰۱هونگچی = عوق
لکسوس = اوف
با اون پول میشه دوتا lx600 خرید
این کجا و آن کجا
GTC
۲۲ مرداد ۱۴۰۱من نمیدونم چی باید قانع کنه که اینو بخرن با این قیمت کلی گزینه هست
TML BN
۲۲ مرداد ۱۴۰۱مانیتور تبلتی زشت
و بد استایل بودن
شما رو قانع برای خرید نکرد؟؟؟
GTC
۲۲ مرداد ۱۴۰۱200 هزار دلا برای این لگن یعنی رنجرور بنز جی کلاس رو ول کنم اینو بگیرم
Mr Naftalin az roghan abad
۲۲ مرداد ۱۴۰۱طرفدار چینی ها نیستم ولی انصافاً هونگچی خیلی خوب کار کرده یکم خاصه متفاوته من اینطور فکر میکنم ولی برند های بهتر و دیگه ای هم هستن که بشه با این پول، اونارو گرفت. و اینم بگم هونگچی مثل بقیه برند های اشغال چینی نیست هونگچی هم رتبش بالاتر از هموطناشه و هم با ارزش تر ولی نمیتونم بگم حتی ۱ درصد از مرسدس یا لندروور یا سایر اروپایی ها و حتی لوکس های ژاپنی بالاتر باشه!
مهراد
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این چیه ثروتمندان چینی قرار بیان محصول جدید ایران خودرو ری را یا شاهین سایپا رو بخرن
پدرام
۲۳ مرداد ۱۴۰۱طراحی عقبش هنوز جای کار داره اما در مجموع با این قیمت خود چینی ها هم نمی رن سمتش