هونگچی

معرفی هونگچی گویا در نمایشگاه پاریس، رولزرویس چینی!

هونگچی گویا سدان مجلل و پرچم‌داری است که با پیشرانه‌های V6 و V8 هیبریدی در نیمهٔ نخست سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

برند لوکس هونگچی در نمایشگاه خودروی پاریس از سدان پرچم‌دار جدیدی بنام گویا (Guoya) رونمایی کرده است. این سدان مجلل از زبان طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولاتی که تاکنون از هونگچی دیده‌ایم استفاده می‌کند که از کانسپت L-concept الهام گرفته است. بااین‌حال، همان‌طور که از ساخته‌های مجلل هونگچی انتظار می‌رود، گویا با عناصر کرومی فراوانی تزئین شده است. یکی از چشمگیرترین عناصر طراحی این سدان لوکس چینی، جلوپنجرهٔ عظیم کرومی با خطوط عمودی است.

روی کاپوت گویا نیز علاوه بر نوار قرمزرنگ سنتی محصولات هونگچی، به سبک رولزرویس یک نشان بال‌دار جمع‌شونده هم دیده می‌شود. چراغ‌های جلو هم که فرمی محنی دارند، از فناوری پرداز نور دیجیتال بهره می‌برند که باعث بهینه‌سازی نور در جاده می‌شود. نمای جانبی گویا با کروم فراوان دورتادور پنجره‌ها و ستون C پهن، تا حدودی میباخ S کلاس را به یاد می‌آورد. در این قسمت همچنین رینگ‌های چند پره با طراحی مشابه گل آفتابگردان هم جلب‌توجه می‌کنند.

در عقب، چراغ‌ها با الهام از فانوس‌های قصرهای چینی و نوار تزئینی بین آن‌ها با الهام از ناودان‌های کاخ‌های باستانی چین طراحی شده است. این سدان پرچم‌دار هونگچی ۵,۳۵۳ میلی‌متر طول، ۱,۹۹۸ میلی‌متر عرض و ۱,۵۱۱ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۲۶۰ میلی‌متر است و رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی برای آن قابل انتخاب خواهد بود. گویا قبلاً با طرح دورنگ دیده شده بود ولی نمونهٔ حاضر در پاریس با تک‌رنگ سبز متالیک به نمایش درآمده است.

در کابین گویا شاهد فضایی مجلل با چرم، چوب و کروم هستیم. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد درحالی‌که در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر نسبتاً بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. این ماشین در نسخه‌های چهار و پنج‌نفره قابل خریداری خواهد بود و نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده و کنترل صوتی و حرکتی برای عملکردهای مختلف هم ازجمله امکانات آن هستند.

هونگچی گویا با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که هردو هیبریدی هستند. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۹۵ اسب بخار قدرت است درحالی‌که پیشرانهٔ دوم از نوع ۴ لیتری V8 توربو است و ۴۹۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. فعلاً ظرفیت باطری و قیمت این سدان مجلل چینی اعلام نشده است ولی رزرو خرید آن آغاز شده و احتمالاً در نیمهٔ نخست سال آینده راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یه مطلبی که دوستان توجه نمی‌کنند لزوم هماهنگی خودروسازهای مطرح با ترند روز طراحی هست. حتی هیوندا و تویوتا در مورد خودروهای اقتصادی به چراغهای باریک و تبدیلش به دی لایت و استفاده از چراغ‌هایی که در محل قرارگیری مه شکن هست روی آورده اند. میشه گفت از هم تقلید و کپی کرده اند؟ در نظر گرفتن ذائقه متغیر مشتریان مطالبه گر قرن 21 بمعنی کپی کردنه؟
    از نظر من که کارهای هنری مثل خوشنویسی و آواز و نوازندگی انجام میدم ، هونگچی گویا یه خودروی مستقل هست که شبیه خودروهای دیگر در سگمنت خودش هست. نمیشه در سطح و سایز بنتلی و رولز رویس شبیه سدان اقتصادی طراحی کرد. مثلا خودروهای مینی زبان طراحی خاص خودشونو دارند و اگه شما در اون سایز شبیه هاچ بک طراحی کنی باید به تاریخ ورشکسته های تاریخ خودروسازی بپیوندید.‌ بعضی از شما دوستان همیشه منتقد ، با این منطق منفی بافانه، باید بنتلی و رولز رویس رو به کپی کاری از هم متهم کنی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا