هونگچی جدیدترین شاسیبلند خشن چینی برای رانندگی در مسیرهای سخت را معرفی کرد. این خودروی تمام برقی از ۴ موتور مستقل روی ۴ چرخ استفاده میکند و به پیشنهاد مخاطبان، نامگذاری خواهد شد.
ساعاتی پیش، هونگچی (Hongqi) اولین شاسیبلند جدید متکی بر انرژیهای نو و آفرود خود را در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی کرد که نشاندهنده ورود این برند به یک کلاس جدید است. همزمان، هونگچی کمپینی راهاندازی کرده تا از عموم مردم در سراسر جهان دعوت میکند تا نامی برای این خودروی جدید پیشنهاد دهند. برنده این مسابقه، پس از عرضه خودرو، آن را به رایگان دریافت خواهد کرد.
در سالهای اخیر، تعداد بیشتری از خودروسازان داخلی چین به بازار خودروهای آفرود لوکس و پریمیوم با پیشرانههای برقی چشم دوختهاند. به عنوان مثال، در پاییز ۲۰۲۴، جیلی (Geely) با معرفی مدل «جیلی کابوی» (Geely Cowboy) اعلام کرد که وارد بازار آفرود میشود. از سال ۲۰۲۱، فروش خودروهای آفرود سختجان میانرده و بالا در چین با نرخ رشد سالانه بیش از ۳۰٪ افزایش یافته است. به ویژه در دو سال اخیر، پیشرانههای هیبریدی قابل شارژ (PHEV) و برقی با شارژ بنزینی (EREV) به گزینههای اصلی برای خودروهای آفرود تبدیل شدهاند.
هونگچی ادعا میکند که طراحی بیرونی این خودرو از عناصر «اتصال زبانه و چفت» (mortise and tenon joint) در معماری باستانی چین الهام گرفته است؛ روشی سنتی در نجاری که دو یا چند قطعه را بدون میخ یا چسب به هم متصل میکند. در جلو، شبکهبندی هندسی به همراه چراغهای گردی شبیه به ساختار چشم انسان و نوار لوگوی قرمز رنگ هونگچی دیده میشود. همچنین یک لیدار سقفی و یک دوربین روی گلگیر جلو قرار دارد که نشاندهنده قابلیتهای پیشرفته کمک راننده است.
در عقب، عناصر محبوب شاسیبلندهای آفرود سختافزار از جمله تایر زاپاس خارجی، درب عقب بازوی جانبی و چراغهای عمودی دیده میشود. از نمای جانبی، شکل جعبهای بدنه با ترکیب رنگ زرد صحرایی و مشکی، نردبان کناری، رکهای سقفی، پلههای جانبی و گلگیرهای چرخ ضخیم همراه شده است. همچنین، عناصر طراحی قرمز رنگ برند هونگچی در قسمتهای مختلف خودرو مانند مرکز رینگ چرخ و گلگیرها به چشم میخورد.
این خودروی جدید مجهز به سیستم چهار موتوری است که توسط هونگچی توسعه یافته و میتواند در تنها ۴ ثانیه از سکون تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این سیستم همراه با سه دیفرانسیل قفلشونده عرضه خواهد شد. ما منتظر اطلاعات بیشتری درباره مشخصات پیشرانه از سوی هونگچی هستیم.
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴منتظر اسم های دوستان هستیم
Taha Ayoobi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دیفندر نبود این چینیها میخواستن چیکار کنن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مرسدس G کلاس علیه السلام
Sina_carshow
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴قبول دارم کپیه اما خوب لندروور این طراحی رو ترند کرد با دیفندر و خیلیا از روش الگو گرفتن به نظرم تا وقتی ماشین خوبه مشکلی نمیبینم و ترجیح میدم با قیمت پایین تر ماشین مدرن تر و بهتری سوار شم آپشنا و شتابی که این ماشین داره مدیرای رنج لندروور تو خواب شبشم نمیبینن و فکر نکنم تا 2030 هم توانایی گذاشتن این آپشن ها و تکنولوژی هارو تو ماشین هاشون داشته باشن
به زودی هم قراره با شاسی های چری ماشین بده بیرون
سعید
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحی خودروها از روی مد طراحی میشوند واساسا مفهومی به نام کپی در خودرو وجود ندارد
شما اگر خیاط باشی هرگز در تولید کت و شلوار طرح های سی سال پیش را نمیدونی. آنچه تولید میکنی طرح های روز هست
Cadillac-V
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سلطان آفرود جیپ رانگلر
Lyting
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آیا ایشان انسان واقعیه یا مجسمه
https://www.car250.com/wp-content/uploads/2025/04/HONG-20.png
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴در چین و کره جنوبی، این رسم هست از قدیم که یک یا چند نفر مدل (خانم یا آقای جوان خوش تیپ خوش لباس) کنار خودرو در نمایشگاه میایستن
اطلاعات فنی هم ندارن و معمولا ساکت هستند
یادمه حدود 20 سال پیش، بیامو در نمایشگاه خودروی داخل یک هتل مجلل در ایران هم از خانمهای جوان (البته با حجاب) برای ایستادن کنار خودروها استفاده کرد که نتیجه خوبی نداشت
یعنی مردم ما ظرفیت دیدن و احترام گذاشتن به اون خانمها رو نداشتن و حرفهای زشتی زدن
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هی آقای اشتری …
راجع به این دست موارد و مردم غیور و همیشه در صحنهمون که داستان بسیاره
داستانهایی که بعد شنیدنشون فکر میکنیم آیا واقعا این حالمون بیعدالتیه؟ یا نه …
سعید
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مردم ایران ۵۰۰۰ سال قبل از جنگل بیرون آمدن قبل از آن که روی درختان زندگی میکردند لباس نداشتن اما با گذر زمان لباس اختراع شد و ایرانی ها لباس پوشیدن و اندامهای خصوصی خود را پوشاندن
گویا از نظر ایشان لخت بودن یک ارزش فرهنگی هست افسوس
Lyting
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اسم پیشنهادی من :
«سرزمین نورد»
«راه رو»
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بس که تولید میکنن عین دستگاه فتوکپی دیگه اسمی براش به ذهنشون نرسید گفتن هرچی خودتون بگید😂😂😂
امیرعلی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴یادمه کلاس سوم گفته بودن کار دستی درست کنید. من یه بطری نوشابه برداشتم براش چرخ گذاشتم و برای هر چرخ یه آرمیچر.
خلاصه که احساس میکنم مهندسی و علم و کارای خفن توی مهندسی خودرو کلا داره به فنا میره.
یه بچه کلاس سومی هم میتونه همچین ماشینی در مقیاس کوچیک درست کنه! حالا یا یه ذره بالا پایین.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عالی بود و در تاریخ پدال سابقه نداشت
مقایسه شاسی بلند آفرود با شیشه نوشابه و چهار آرمیچر
Sina_carshow
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بفرما درست کن بلکه یه جای خوب استخدام بشی و استعدادت تلف نشه
Bmw
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحیش عالیه خیلی خوشم اومد کم کم میشه حس کرد چین داره جایه اروپا رو میگیره
کوروش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آقای اشتری از پدال بندازنتون بیرون چکار میکنید؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من کارمند وزارت نیرو هستم حدود ۱۲ سال هست عکاسی صنعتی هم کار میکنم. پدال از نظر نیاز به وقت، شغل اول من هست ولی از نظر درآمد مالی نقش مهمی در زندگی من نداره
اگر پدال نباشه، عزیران همکار در دیگر سایتها به من لطف دارند و پیشنهاد همکاری دادن ولی من هرجایی که استخدام بشم، تعهد اخلاقی برای خودم دارم و به خاطر پول بیشتر، به تیم رقیب نمیرم
محمد محمدیفر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ریرا پلاس 2
mahdi20
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴یک موتور روی هر چرخ صحیح میباشد
ناصر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با این سرعت که چینی ها میرن و پیشرفت میکنن بنظرم اروپا و آمریکا باید در کارخونه هاشون رو تخته کنن.نمیدونم والاه انگار جادوگر هستند .آخه اینا کی وقت میکنن طرح جدید بدن . بابا ایران خودرو پنج سال تو ریرا گیر کرده .آخرش هم دیدیم افتضاح شده .والاه دیگه گیج شدیم .مدل روی مدل .تابیای به مزیت و امکانات یکی فکر کنی . صبحش ی مدل جدید روی مدل قبلی با امکانات بهتر میدن بیرون . البته حالا شما بگید کپی و آشغال . کاش ما هم به اون سطح از طراحی بروز و با قابلیت رقابت میرسیدیم .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴پارس خودرو برای چراغ جدید L90 پنج ساله درگیره هنوز هم به تولید نرسیده