شرکت چینی نیو (NIO) در مدتزمان ۴دقیقه باتری خودروی الکتریکی ES8 را عوض میکند. نیو اخیراً ویدیویی منتشر کرده که نشان میدهد فناوری سواپ یا تعویض باتری سریع آن چقدر زمان نیاز دارد.
در ویدیو، باتری خالی یک خودروی NIO ES8 در مدت زمان تنها ۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه با باتری فول با شارژ ۱۰۰ درصد جایگزین میشود.
فناوری تعویض باتری NIO راه حلی جذاب برای مشکل زمان طولانی شارژ باتریهای خودروهای EV است. با این فناوری، رانندگان میتوانند باتری خالی خود را به صورت کاملا اتوماتیک در کمتر از ۵ دقیقه با یک باتری کاملاً شارژ شده دیگر تعویض کنند. این امر میتواند زمان شارژ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و باعث شود که EVها برای رانندگانی که به طور منظم مسافتهای طولانی را طی میکنند، گزینههای عملیتری باشند. بعلاوه رانندگان و مالکان خودرو هیچ گاه نگرانی بابت افت ولتاژ و عمر باتری خودروی خود نخواهند داشت زیرا همواره در حال تعویض باتری هستند نه شارژ آن.
NIO در حال حاضر تنها تولیدکننده خودرویی است که فناوری تعویض باتری سریع را ارائه میدهد. این شرکت در حال حاضر بیش از ۶۰۰ ایستگاه سواپ باتری در چین دارد. با این حال، سایر تولیدکنندگان خودرو نظیر BYD، BMW، فورد، جنرال موتورز، چانگان، جیلی، GAC، سایک و فولکس نیز در حال بررسی این فناوری هستند. اگر این فناوری به طور گستردهای پذیرفته شود، میتواند تأثیر قابل توجهی بر صنعت خودروی برقی داشته باشد.
سیستم سواپ باتری می تواند زمان شارژ باتری های EV را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و باعث شود که EV ها برای رانندگانی که به طور منظم مسافت های طولانی را طی می کنند، گزینه های عملی تری باشند.
برخی از مزایای سیستم سواپ باتری نسبت به شارژرهای متداول:
- کاهش قابل توجه زمان شارژ باتری
- برای سفرهای طولانی گزینه ای عملی تر است.
- می تواند هزینه های مالکیت خودروی برقی را کاهش دهد.
معایب سیستم سواپ باتری:
- سرمایه گذاری اولیه برای ایجاد شبکه ایستگاه های سواپ باتری، قابل توجه است.
- هنوز استانداردهای یکپارچه ای برای سیستم های سواپ باتری وجود ندارد.
- این فناوری ممکن است برای همه رانندگان EV مناسب نباشد.
افشار
۸ آذر ۱۴۰۲انصافاً ایده خیلی خوبیست
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۴۰۲این ایده رو دو سال پیش بیان کردم ، مستندش تو پدال هست !
اما این کار خیلی هزینهبرِ و سرمایه کلانی طلب میکنه !
این قصهی بابا برقی ، سرانجام نامعلومی داره که مشخص نیست آیا همگانی میشه یا خیر !
افشار
۸ آذر ۱۴۰۲بیشتر مردم جهان بنا به دلایل زیادی هنوز برقیها را قبول ندارن و پیشرانه های درون سوز را ترجیح میدن
datsun
۸ آذر ۱۴۰۲تقریبا به اعضای هر خودرو الکتریکی باید یه پک باتری داشته باشن ایده ی گران و مزخرفیه
amir
۸ آذر ۱۴۰۲متوجه نشدم و یا بد متوجه شدم منظور از اعضای ازای هستش؟
اج
۹ آذر ۱۴۰۲خیر اگر شما باطری خالی خودتون را به ایستگاه شارژ تحویل بدید و باطری شارژ شده تحویل بگیرید نیاز به باطری بیشتری نیست فقط میمونه تعویض باطری نو با کارکرده که خودش معضلیه
datsun
۸ آذر ۱۴۰۲این همه مشکلات و ایده های مزخرف واقعا ارزش الکتریکی شدن خودرو ها رو داشت به همین درون سوزها فرصت و سرمایه میدادن ببیند کمپانی ها چطور موتور درون سوز با کمترین آلودگی در سالهای آینده تولید میکردن،
GMA
۸ آذر ۱۴۰۲دلیل اصلی این قضیه بیشتر سیاست های مربوط به کاهش وابستگی به کشور های نفتی بود تا آلودگی
چین شلوغ و آلوده هست قبول، ولی سیاست های اروپا خیلی سختگیرانه تر بود در این زمینه، اما آلودگی دارن؟🙂
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۴۰۲داتسون جان
قضیه سیاسی هست و اگر نه که برای همه روشن شده الکتدیکی کردندبه این راحتیها شدنی نیست !
در حال حاضر حمایت از هیبریدی و گسترشش بهترین راه هست اما هنوز روی دست کم استهلاکی و بیمکافاتی تنفسطبیعیها نیامده و هرچقدر هم تکنولوژی فنی را بالا ببرند از طرفی هم قِروفِرِ نگهداری و خرجشون هم بالا میره !
ابوالفضل
۹ آذر ۱۴۰۲چیکار کردی که حرف درست هم میزنی اینقدر دیس میگیری
بهزاد
۸ آذر ۱۴۰۲اینم از اون ایده های گذراست و راه حل مناسبی نیست.