بایک موتورزخودروهای چینی

استلاتو S9 رقیب چینی مرسدس بنز EQS با قیمت 56 هزار دلار!

استلاتو S9 از پشتیبانی هواوی و بایک برخوردار است. این سدان لوکس برقی با قیمت حدود ۵۶ هزار دلار راهی بازار می‌شود تا با خودروهایی همچون مرسدس بنز EQS رقابت کند.


سدان لوکس و سطح بالای استلاتو S9 قرار است در دو تیم و با قیمت بین ۵۶ تا ۶۳ هزار دلار عرضه شود. این خودرو خود را رقیب محصولات معتبری همچون مرسدس بنز EQS می‌داند و از نوآوری‌های هواوی و تجارب خودروسازی بایک بهره‌مند شده است. استلاتو جوینت ونچری بین این دو شرکت به شمار می‌رود و زیر سایه اتحاد حمل‌ونقل هوشمند هماهنگ HIMA شکل گرفته است. این همکاری باعث شده تجارب غول تکنولوژی چین یعنی هواوی با تجارب خودروسازی بایک که از حمایت‌های دولتی برخوردار است ترکیب شود. هواوی قطعات مهم و نرم‌افزاری استلاتو S9 را تأمین کرده و بایک نیز تأمین پلتفرم و فرایند ساخت را بر عهده دارد. باید خاطرنشان ساخت شرکت هواوی همکاری‌های مشابهی را با خودروسازان دیگر همچون چری، جک و سِرِس کلید زده است.

اما همان‌طور که گفته شد استلاتو S9 جدید در دو تیپ تک و دو موتوره عرضه خواهد شد. حداکثر قدرت این دو نسخه به ترتیب به ۳۰۴ و ۵۱۶ اسب بخار می‌رسد. مدل دو موتوره S9 می‌تواند در عرض ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و استفاده از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی نیز شعاع حرکتی ۸۱۶ و ۷۲۱ کیلومتری را برای هر دو مدل فراهم می‌کند. این خودرو بر پایه معماری ۸۰۰ ولتی ساخته شده و تنها با ۵ دقیقه شارژ می‌توان به شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری دست‌ یافت.

استلاتو S9 از زبان طراحی مشابه لاکسید S7 و آیتو M9 استفاده می‌کند که شامل خطوط مینیمالیستی و نوار نورانی متمایز در جلوست. چراغ‌های جلوی خاص و ضریب درگ ۰.۱۹۳ نیز نشان دهنده توجه بالای چینی‌ها به آیرودینامیک این خودروست. طول/عرض/ارتفاع استلاتو S9 به ۵۱۶۰/۱۹۸۷/۱۴۸۶ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۳۰۵۰ میلی‌متر اعلام شده است. چینی‌ها می‌گویند آینه‌های جانبی الکترونیکی و هوشمند خودرو باعث بهبود میدان دید شده و در مقایسه با آینه‌های سنتی تا ۶۰ درصد نقاط کور را کاهش می‌دهند.

وقتی وارد کابین خودروی موردبحث شوید شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی خواهید بود. از جمله ویژگی‌های استلاتو S9 جدید می‌توان به شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، صندلی‌های جاذبه صفر با چرم ناپا و مجهز به گرم‌کن، سردکن و ماساژور و… اشاره کرد. سرنشینان عقب نیز می‌توانند از تبلت ۱۳.۲ اینچی هواوی یا نمایشگر پروژکتور فابریک ۳۲ اینچی لذت ببرند.

خودروی جدید استلاتو از سیستم تعلیق بادی و دامپرهای تطبیقی برای سواری نرم بهره می‌برد. چندین حالت رانندگی نیز وجود دارند که روی بخش‌های مختلف تأثیر گذاشته و می‌توانند سواری S9 را نرم‌تر یا اسپرت تر کنند. در این خودرو سیستم هواوی ADS 3.0 وجود دارد سیستمی هوشمند و مشابه انسان است که شرایط پیچیده جاده را بررسی می‌کند. این سیستم ترکیبی از تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته از جمله ترمز تطبیقی و پیشگیری از برخورد است. همچنین باید گفت استلاتو S9 جدید از لیدار ۱۹۲ لاین با فاصله تشخیص ۲۵۰ متر سود می‌برد. به این ویژگی‌ها باید عملکردهای خودران رانندگی و پارک را نیز افزود. همچنین محصولات آیتو و لاکسید زیر چتر حمایتی HIMA نیز در آینده نزدیک به‌روزرسانی ADS 3.0 را دریافت خواهند کرد. بد نیست بدانید برند آیتو هواوی که بخشی از مجموعه HIMA است در نیمه اول امسال به فروش فراتر از ۱۸۱ هزار دستگاه دست یافته و یکی از استارت آپ های پیشتاز چینی به شمار می‌رود. به همین خاطر استلاتو نیز تلاش دارد با فروش سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه S9 موفقیت آیتو را تکرار نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    با وجوده اینکه بنز سری eqs خوب نبود زشت بود ولی این به گرد پاشم نمیرسه کابینش که قشنگ هزارسال عقبه
    ( الان علی جردن نسخه چینی علی نوا پیداش میشه و از این به عنوان سفینه فضایی یاد میکنه)

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. Sina_carshow

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      خود eqs هم چیز شاخی نیستش ردیف عقب واقعا بدی داره و کیفیت ساخت متوسط با قیمت به شدت بالا نسبت به موتور و قدرتی که داره
      تا چند سال دیگه بنز مث نسل قبلی sl و بنز اس کلاس w220 گردن نمیگیره حتی تو فضا مجازی هم نشونشون نمیده

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. amir

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        منم تو کامنتم ذکر کردم که eq واقعا خوب نبود و خودم حسرت میخوردم که چی شد بنز از cls500 رسید به این طراحی ها و بعد ها هم خوده بنز عقب نشینی کرد ولی خوب….

        موافقم 1
        مخالفم 3
  2. ارسلان

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    رقیب مرسدس 😂😂
    داداش تو دیگه رسماً خوابی….این خبر میدونی برا کیه ؟! از زومیت لااقل خبراتو کپی کن عقب نمونی….

    موافقم 1
    مخالفم 10
    1. شاهین

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      از این خودرو قبلا چندین خبر تو پدال منتشر شده. شما بخواب.

      موافقم 10
    2. amir

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      به جای پدال زومیت رو دنبال کنیم بهتره خبراش بروزتره از اینجا

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. شاهین

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        محبت بفرما یه سرچی تو پدال یا گوگل بزن ببین چند تا خبر از این ماشین تو پدال منتشر شده.
        جزو اولین سایت های داخلی هستیم که این ماشینو معرفی کردن.

        موافقم 10
        1. amir

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          ولی زیاد دیده شده خبر یه ماشینی اول تو زومیت میاد بعد پدال و این برای پدال که سایت تخصصی ماشینه نکته جالبی نیست!

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. جواد عقیلی

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          درود. این موضوع صحیح هست. اما در پدال ما مطالب رو اولویت بندی می کنیم. تا علاوه بر اینکه در تمام ساعات مطالب برای مخاطب وجود داشته باشه، بر اساس اهمیت و ارزش خبری و علایق مخاطب زمانبندی بشن. بنابراین در برخی خبرها ممکنه زومیت مطلب رو سریع تر از پدال منتشر کنه. در عین حال در پدال، نگاه عمیق تر و کامل تری به همون خبر خواهید یافت. ممنون که همراه ما هستید.

        3. amir

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          ما که نزدیک دو ساله پدالو جز سایت های به اصطلاح daily check نگه داشتیم و پدال هم به جرئت بهترین سایت اخبار خودرو در ایرانه منتها یکی از شاخصه های یک مجله پوشش سریع هست درصد قابل توجهی از خوانندگان پدال در واقع اخبار رو اول از سایت هایی مثل motor one carbuzz autoevelution inside ev motortrend و اینا میخونن و در واقع برای دسترسی به کامنت ها و کل کل و بحث به پدال مراجعه میکنن هرچقدر هم از زمان انتشار خبر بگذره توجه بهش هم کمتر میشه برای مثال معرفی محصولات اروپایی آمریکایی باید به سرعت کار بشه و سریع تر از چینی ها چون مخاطبا خیلی به چینی ها دید مثبتی ندارن ولی چشمشون همیشه به محصولات فراری لامبو استون بنز و بی ام و آئودی فورد کادیلاک شورلت و هست و خیلیم بیشتر سرش بحث میکنن

          موافقم 2
          مخالفم 4
    3. froG-driVer

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      زومیت خودش مرتبط به پداله(خانواده پدال) ولی زودتر از پدال بارگذاری میکنه با اینکه مثل پدال هم تمرکز صد در صدی روی خودرو نداره.

  3. (Ali(chevynova

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    یجور نوشته شده رقیب چینی بنز که هرکی ندونه فکر میکنه بنز هنوز المانیه
    بنزم سهامدار ارشدش جیلیه چین هست دیگه

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. car lover

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/lincoln/lincolns-best-selling-vehicle-is-a-chinese-import/
      https://www.pedal.ir/ford/2024-ford-bronco-made-in-china-unveiled/
      فوردهای ساخت چین، لینکلن های ساخت چین که تمام چینیه.
      دفعه بعد خواستی چرت و پرت بگی حواست باشه پسر جون

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. amir

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      یه جوری میگی ماشالا دوج چارجر ۱۹۶۹ انگار دوج الان ایتالیایی نیست
      نمونش هم تردستی جدید که همون دوج م( ماسل کار ) برقی!!!!
      خوشم میاد فقط شیرین زبونی میکنی
      قبلا هم بهت گفتم فن بوی هستی نه ماشین باز حالا میخوای قبول کن میخوای نکن
      اگه تو میگی مرجیلیس مام میگیم استلاندوج این در به اون در کنتور نمیندازه که

      موافقم 3
      مخالفم 5
    3. JaMsHiD_R1988

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2756 ديدگاه)

      فورد که ده تا محصول با پلتفرم چینی تولید کرده و پرفروش ترین ماشین لوکسش پلتفرمش چینیه رو چی میگی؟
      دودگی هم که اومده ماسل کار زده با موتور ایتالیایی
      یه ماشینم زده که رسماً پژو وانته😂

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. car lover

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        جمشید جنرال موتورز رو هم فراموش نکن که وولینگ و بااوجون چینی سهمدارشن
        سه قطب اصلی خودرورسازی امریکا کرایسلر که چند ملیتیه و دست اروپایی هاست
        فورد و جنرال موتورز هم که دست چینی هان

        موافقم 2
        مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا