بر اساس آنچه رسانههای چینی اعلام کردهاند ظاهراً شرکت هواوی و گروه خودروسازی جک JAC در حال همکاری با یکدیگر هستند است تا بصورت مشترک اقدام به تولید خودروهای برقی سطح بالا کنند. به این ترتیب هواوی بیش از پیش درگیر صنعت خودرو میشود تا بتواند درآمدهای خود را افزایش دهد.
شرکت مهندسی دولتی چین در وبسایت خود اعلام کرده است یکی از واحدهای آن در کنسرسیومی به ارزش ۲۱۹ میلیون دلار حضور مییابد و قرارداد ساخت پارک صنعتی تولید خودروهایی با انرژی جدید در شهر هیفی را به اجرا خواهد گذاشت. پروژه مذکور در فضایی به مساحت ۵۱۰ هزار مترمربع اجرا خواهد شد و هواوی و جک از آن برای تولید مشترک خودروها استفاده خواهند کرد. البته نکته جالب ماجرا اینجاست که بیانیه مربوط به همکاری دو شرکت پس از انتشار در وبسایت شرکت مهندسی دولتی چین سریعاً حذف شد.
یو چنگ دانگ مدیر ارشد واحد خودروهای هوشمند هواوی در واکنش به این اخبار میگوید کمپانی موردبحث برنامهای برای تولید خودرو توسط خود شرکت ندارد. در واقع هواوی با همکاری جک اقدام به تولید و فروش خودرو خواهد کرد. لین شی دبیر کل وسایل نقلیه هوشمند در انجمن همکاریهای فنی و اقتصادی چین و اروپا اظهار میدارد:
اگر هواوی واقعاً با جک همکاری نماید شاهد تلاشی دیگر از این کمپانی بزرگ برای گسترش حضورش در فضای تولید خودروهای هوشمند خواهیم بود
نشریه هیفی دیلی میگوید یو آیهوا که جزو مقامات ارشد شهر هیفی است با یو چنگ دانگ در شنژن ملاقات کرده است و دو طرف برای پیشبرد پروژه مشترک بین هواوی و جک تلاش خواهند کرد. هواوی تاریخچه مناسبی در همکاری با جک موتورز دارد و قبلاً نسبت به توسعه نسل جدید پلتفرم خودروهای برقی هوشمند همکاری داشتهاند. هواوی برای حضور در زنجیره تأمین صنعت خودرو سه استراتژی را بکار میگیرد. اولین استراتژی تأمین قطعات استاندارد شده برای خودروسازان بوده و استراتژی دوم و سوم به تأمین کامل تکنولوژی خودروهای هوشمند و حضور در زمینه انتخاب خودروی هوشمند مربوط میشود. این غول تکنولوژی چینی نه تنها در مدلسازی تولید حضور پیدا میکند بلکه فرایندهای طراحی کابین و راهحلهای هوشمند را نیز ارائه میکند و مسئول بازاریابی و فروش خودروها نیز هست.
تاکنون شرکت سِرِس بیشترین همکاری را با هواوی در قالب استراتژی سوم داشته است. هر دو شرکت با یکدیگر مدل موفق آیتو را توسعه دادهاند که در فروشگاههای هواوی عرضه میشود. یو در جلسه داخلی شرکت گفته بود واحد خودرویی این شرکت تا سال ۲۰۲۵ باید به سوددهی برسد. به همین منظور حالت انتخاب خودروی هوشمند هواوی مأموریت مهمی بر عهده خواهد داشت. ما چائو به عنوان کارشناس صنعت خودرو میگوید با وجود مجوزهای سختگیرانه دولت چین در زمینه تولید خودروهای برقی، اتخاذ چنین استراتژیای میتواند برای حضور هرچه بیشتر هواوی در صنعت خودرو مفید باشد.
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۱بنجل تو بنجل میشه
F22RAPTOR
۹ اسفند ۱۴۰۱ببخشید به جک که کار ندارم
ولی هواوی اصلا بنجل ساز نیس
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۱با احترام به نظر شما ولی از نظر من در مقابل اپل و سونی و ال جی و سامسونگ و نوکیا بنجل به حساب میاد
mahdi-es17
۹ اسفند ۱۴۰۱نظر شما محترم هستش اما من از سال 2013ه اولین گوشیم خریدم هواوی بودش تا الان و اون گوشی هنوز بعد 10 سال سالم هستش و حتی کوچک ترین مشکلی نداره
ماکسیمیلیان
۹ اسفند ۱۴۰۱یا للعجب!!!
Amirreza.M
۹ اسفند ۱۴۰۱در مقابل سامسونگ و اپل بله اما سونی و ال جی حداقل قبل تحریم هواوی از هواوی عقب تر بودن و به نوکیا هم اشاره کردین که ترجیح میدم چیزی نگم
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۱mahdi-es17 و ماکسیمیلیان دلیل نمیشه چون شما گوشی هواوی خریدین پس همه باید به هواوی بگن بَه بَه و چَه چَه !!!
RENAULT5
۹ اسفند ۱۴۰۱تحریم ها هواوی رو تبدیل به وی هوا کرد
جک خودروساز بدی نیست حداقل از هایما خیلی بهتره