هواوی از غولهای صنعت الکترونیک چین محسوب میشود و سرمایهگذاری گسترده بر خودروهای مدرن را دنبال میکند. لوکسید S7 ساخت هواوی که با برند کیانکان در چین عرضه میشود، یکی از پیشرفتهترین خودروهای دنیا از نظر فناوری خودران خواهد بود.
خودروی برقی شیائومی با همکاری بایک تولید میشود و دیگر برند مشهور تلفن همراه چین هم، از یک خودروساز باسابقه برای S7 استفاده میکند. حاصل همکاری چری و هواوی با برند لوکسید عرضه خواهد شد. جالبتر اینکه خودروی برقی یایک- شیائومی هم SU7 نام دارد.
یکی از مهمترین نیازها برای ساخت خودروهای خودران، حسگرهای پیشرفته و تجهیزات الکترونیک پیشرفته هستند. احتمالا به همین دلیل، هواوی که سابقهی طولانی در توسعهی فناوریهای دیجیتال در تلفن همراه، مخابرات و صنایع مختلف دارد، موفق به ساخت لوکسید S7 شده است.
ضریب درگ ۰/۲۰۳ از نکات جالب در طراحی لوکسید S7 محسوب میشود. این مورد برای تسلا S و مرسدس EQE در گروه آیرودینامیکترین خودروهای دنیا، ۰/۲۰۸ و ۰/۲۲ است. سدان برقی هواوی با طول ۴۹۷۱ و عرض ۱۹۶۳ و ارتفاع ۱۴۷۴ و فاصله محوری ۲۹۵۰ میلیمتر تولید خواهد شد.
هواوی سطح جدیدی از فناوری خودران را با نام ADS3 معرفی کرده که نشانهی سطح ۳ رانندگی خودران است. این سیستم، علاوهبر تجهیزات و سنسورهای پیشرفته، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز استفاده میکند تا عملکرد خودرو برای حرکت بدون راننده، بهبود یابد. به لطف این فناوری، پارک دوبل یا ورود و خروج از پارکینگ با دقت بسیار بالا بدون راننده، توسط توسط لوکسید S انجام میشود.
در مدل سفارشی، خودروی برقی هواوی ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. لوکسید S7در زمان ۳/۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و هنگام رانندگی با سرعت ثابت در بزرگراه، امکان پیمایش ۸۵۵ کیلومتر فراهم میکند. سه نوع باتری متفاوت برای این خودرو ارایه میشود و شرکت سازنده ادعا میکند با ۵ دقیقه اتصال به شارژر DC، انرژی لازم برای ۲۱۵ کیلومتر رانندگی ذخیره خواهد شد. تقریبا نیمی از ظرفیت باتری در زمان ۱۵ دقیقه شارژ میشود.
قیمت هواوی لوکسید S7، با تجهیزات مختلف و باتریهای متنوع، ۳۵ تا ۵۰ هزار دلار است. تاکنون بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو برای بازار چین پیشفروش شده و احتمالا صادرات به اروپا نیز اوایل ۲۰۲۵ آغاز میشود.
ممد ژانگولر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من دیگه رد دادم حرفی ندارم. فقط قیمتشو بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ میذاشتن تیر خلاص به تسلا میشد
دلم برای ایلان سوخت .زندگی با دلشوره سخته هر روز از خواب پا شی ببینی ی آس برنده رو شده .
پیام
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳آره واقعا یه کپی از لوسید ایر زدن سخته 😂😂😂😂😂😂😂😂 حالا در آینده ای نزدیک کیفیت و وضعیت فنی اینا معلوم میشه! وضعیت جنسای چینی مشخصه
پیام
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشینم از شاهکارهای چین هست😂😂😂😂
ببینید
https://www.instagram.com/p/CxdaqLRMdlO/?igsh=MXFub3dmZ2c2cGJuMw==
کرگدن باواریا
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳حتی نمیدونی کاربرد این ماشین چیه ؛ جالبه همه تو کامنتا قربون صدقش رفتن و قیمتشو میپرسن که بخرن واقعا هم شاهکاره
Avan
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعیت این است که دیگر چینی ها از نظر تکنولوژی و طراحی و حتی کیفیت به بالاترین سطوح رسیده اند. غربی ها سالها در خواب خرگوشی بودند و البته هنوز هم نمی دانند چی داره میشه.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین های برقی نسبت به بنزینی ها اینقدر ساده هستند که هر کمپانی میتونه یه حماشین برقی بسازه
S
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا فکر کن ایران خودرو و سایپا کجای کارن که همونم نمیتونن!!
mosafer
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳پیشرفت چین در توسعه اقتصادی و فن آوری غیر قابل انکاره…با این سرعت پیشرفت در تولید خودرو برقی بزودی قدرت اول صنعت خودرو جهان میشوند.
سوشیانت
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳قدرت اول صنعت خودرو جهان بودن فقط به تولید نیست
Bmw
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳پس به چیه ؟ به وانت سازی ؟در مورد ایران خودرو و سایپا که حرف نمی زنی در مورد چینِ که هیچ محدودیت تو توسعه و پیشرفت تکنولوژی نداره
سوشیانت
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نه به سوپر اسپرت سازی هست که از وانت شکست بخورن مثل آلمان😂
اشکان
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳حتی بین چینی هام در نظر بگیری ، بده….
لوسید یا لوکسید مسئله این است
Barsheen
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرم خیلی از دوستان از روی تعصب بچگانه و لجبازی حماقت باری توان و قدرت داوری خودشون رو به مفت باختن!!! حتما الان سیل کامنتایی که حالشون از خودروی چینی بهم میخوره سرازیر میشه اینجا!!! انگار این دسته از دوستان نمی تونند تشخیص بدن این خودرو توسط برندی داره تولید میشه که فقط 15سال پیش واقعا محصولاتش از هر نظر کیفیت پایینی داشت اما الان به عنوان نمونه این چری به کجا رسیده، جایی که صنعت خودرو سازی کشور خودمون با روند فعلیش 20 سال باهاش فاصله داره، بهتره واقعیت ها رو پذیرفت،تعداد قابل توجهی از خودروسازان چینی با سرعت غیر قابل باوری دارن پیشرفت میکنن! یادمه حدودا15 سال پیش جرمی کلارکسون رفته بود چین و سوار یه سه چرخه موتوری شده بود و میگفت تا اواخر قرن بیستم این وسیله نقلیه چیزی بود که ببشتر شرکت های خودرو ساز چینی در این کشور تولید می کردن! حالا خودرو خودران سطح3
KAIZEN
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳Barsheen
تو یه کشور با درهای بسته که الگوی جوانانش ساسی مانکن و امیر تتلو باشه توقع نداشته باش کامنتهای درستی ببینی
S
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳-حوصلم سر رفت چیکار کنیم
-بریم یه ماشین بسازیم و معرفی کنیم
(یه روز عادی از زندگی چینیا)
blackwing
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳همه ماشین ساز شدن یه شبه ! گندش در اومد
احسان
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳یک شبه نشدن، چین با برنامه ریزی اومده.بگذار یک مثال بزنم در تئوری نون پختن راحته،تکنولوژی پیچیده نداره اما آیا همه می تونیم نونوا بشیم و آیا میشه نونوا ماهر هم شد؟ این همه کشور ،خب تولید کنند ،اما آیا می تونند؟ اصلا اگر هم بتونند ،چطور با قیمت کم و پر آپشن یا کم آپشن و گرون؟ کوته فکری هست فقط ظاهر امروز رو ببینی و تلاش چندین ساله پشتش رو نبینی.
زیزیگولو
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چقدر این ماشینایی که همه آپشنا و تنظیماتشون از طریق مانیتور هستش و ادوات و دکمه های فیزیکی کلاً حذف شده بی روح هستن …….. فرفقیم نداره از کدوم برند و از کدوم کشور باشن
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هواوی تنها برند چینی هست که کیفیت ساخت بالایی داره آینده روشنی داره
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳حالم از lcd داخل خودرو ها بهم میخوره خودرو باید آنالوگ باشه با پدال و موتورش حال کنی نه اینکه بشینی با مانیتور ور بری لعنت به روزی که مانیتور ها به داخل کابین اومدن
ابوالفضل
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هر کی هم میرسه یه ماشین میده بیرون
دو روز دیگه شرکت های خودرو سازی هم میان گوشی معرفی میکنن