هواوی پیشفروش شاسیبلند بهروز شده آیتو M5 را شروع کرد. این خودرو قیمت پایه ۳۶ هزار دلاری خواهد داشت و با باک سوخت پر و باتری شارژ توانست مسافت ۱۴۵۵ کیلومتری را بپیماید.
خریداران M5 برای نسخه دیفرانسیل عقب میبایست حدود ۳۶ هزار دلار بپردازند درحالیکه قیمت مدل چهار چرخ محرک به ۳۸ هزار دلار میرسد. این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی M5 از نظر طراحی ظاهری، کابین و قوای محرکه پیشرفت کرده است. بد نیست بدانید آیتو یک جوینت ونچر بین هواوی و کمپانی سِرِس به شمار میرود. مدل استاندارد آیتو M5 با ۶ رنگ بدنه در دسترس خواهد بود و سیستم نیمه خودران سطح ۲ آن از چندین رادار و دوربین تشکیل شده است. ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پارک از راه دور و کروز کنترل تطبیقی بخشی از تجهیزات کمکراننده این قدبلند چینی هستند. آیتو همچنین مدعی شده M5 بهصورت استاندارد با سیستم گشتاور دینامیکی تطبیقی هواوی عرضه میشود تا تکانهای جانبی بدنه را از طریق توزیع بهینه گشتاور کنترل نماید.
از نظر ظاهری باید گفت خودروی یاد شده به چراغهای جلوی LED مجهز شده و لوگوی آیتو در بخش عقب نیز کاملاً به چشم میآید. دستگیرههای درب موسوم به پاپ اوت نیز باعث بهبود آیرودینامیک بدنه میشوند. شایان ذکر است ضریب درگ هواوی آیتو M5 از ۰.۳۲ به ۰.۲۹ کاهش یافته و رینگهای ۲۰ اینچی جدید با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ نیز جزو دیگر ویژگیهای آن هستند. دوربین دید عقب خودرو نیز به عملکرد تمیزی خودکار مجهز است تا دیگر گردوغبار مانع دید آن نشوند. با ورود به کابین شاهد کاکپیتی ساده خواهید بود که پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی شناور اجزای اصلی آن را تشکیل میدهند. ابعاد پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی به ترتیب به ۱۰.۲۵ و ۱۵.۶ اینچ میرسد. کنسول مرکزی هواوی آیتو M5 ارتقا یافته و پذیرای نگهدارندههای فنجان و پدهای شارژ بیسیم گوشی هوشمند شده است. سرنشینان ردیف دوم نیز به تبلت هایی ویژه دسترسی خواهند داشت. اینترفیس کاربری هواوی نیز باعث اتصال دستگاههای مختلف به خودرو میشود.
این خودرو بر اساس پلتفرم درایو وان هواوی ساخته شده و به پیشرانه ۱.۵ لیتری پلاگین هیبریدی مجهز است. قدرت و گشتاور نسخه چهار چرخ محرک این خودرو به ۴۹۰ اسب بخار و ۶۷۵ نیوتون متر میرسد. M5 برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. همچنین قدرت و گشتاور مدل دیفرانسیل عقب به ترتیب برابر با ۲۶۸ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتون متر بوده و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز در ۷.۱ ثانیه ثبت میشود. باتری ۴۰ کیلووات ساعتی این خودرو نیز در حالت برقی برد ۲۶۰ کیلومتری را ارائه میکند. با باک سوخت پر و باتری کاملاً شارژ شده M5 شعاع حرکتی ۱۴۵۵ کیلومتری خواهد داشت و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر به ۴.۸ لیتر خواهد رسید.
BMW
۱۵ تیر ۱۴۰۲دیگه برای من اینقدر حالب نیست چرا دارن بیش از حد برقی شون می کنند حیف نیستند
فرشید
۱۵ تیر ۱۴۰۲این شد
پلاگین هیبرید با برد برقی بالا عالیه و دیگه نگران خالی شدن باتری هم نباید بود
R/T
۱۵ تیر ۱۴۰۲قیمتش که خوبه مخصوصا برد 1455 کیلومتری
Scuderia Ferrari
۱۵ تیر ۱۴۰۲طراحی تر و تمیزی داره چون پورشه کاین رو الگو قرار داده
ظاهراً کابین ساده و باکیفیتی داره با عکسای زیادی که ازش دیدم
شعاع حرکتی فوق العاده ای داره اگه واقعی باشه و فقط تنها چیزی که تو ذوق میزنه چینی بودنشه و این ذهنیت من نسبت به اجناس چینی هیچوقت عوض نمیشه !!
F22RAPTOR
۱۵ تیر ۱۴۰۲البته هواوی کارش واقعا درسته
Moro
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خب این بده که واقعیت عوض بشه اما ذهنی که قراره واقعیت رو درک کنه نه،،،،
بهرام
۱۵ تیر ۱۴۰۲اسکی دیگری در حد لالیگا
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۲آستون مارتین DBX!
NotDoctor
۱۵ تیر ۱۴۰۲هواوی هم تو خودروساری از ما جلو زد😥
مجتبی .
۱۵ تیر ۱۴۰۲این محصولات حتی اگه باب سلیقه همه نباشه. چون قیمت پایینی دارن دست کمپانیهای دیگه روبرا قیمتهای فضایی میبندن وخب طبقه ای که دستشون به ماشینهای برندهای قوی نمیرسه براحتی میتونن صاحب ماشین بشن مخصوصا که معمولا شرایط لیزینگ خوبی دارن.
حسین دهمرد
۱۶ تیر ۱۴۰۲هیبرید موازی یا سری ؟