خودروهای چینی

معرفی هیومن هورایزن های‌فای Z، خودرویی که از آینده آمده است!

شرکت چینی هیومن هورایزن از محصول فوق‌العاده آینده‌نگر خود با نام های‌فای Z رونمایی کرده است. این خودرویی است که ظاهر، احساس و رانندگی آن مشابه خودرویی متعلق به بیست سال آینده است. های‌فای Z در جاده‌ها شبیه هیچ خودروی دیگری نخواهد بود زیرا در قسمت‌های مختلف بدنهٔ آن پانل‌های دیجیتالی تعبیه شده است. این پانل‌های از ۴۰۶۶ عدد LED مجزا تشکیل شده‌اند که می‌توانند با سرنشینان، دیگر رانندگان و محیط اطراف تعامل داشته باشند.

هیومن هورایزن فعلاً جزئیات زیادی در مورد این ویژگی اعلام نکرده ولی ظاهراً پانل‌های LED روی درها با پیام خوش‌آمدید از سرنشینان استقبال می‌کنند. همچنین خود درها هم از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند و با تشخیص دقیق مکان راننده یا سرنشینان، زمان و زاویه باز شدن آن‌ها به‌طور خودکار کنترل می‌شود.

هیومن هورایزن در طراحی های‌فای Z سعی داشته ظاهر یک سوپراسپرت را با کوپه‌ای چهاردر ادغام کند و به همین دلیل برای آن جلوپنجره‌ای کاملاً بسته، باله‌های جانبی عمودی و اسپویلر عقب منحصربه‌فردی را در نظر گرفته است. این خودرو همچنین از آئرودینامیک فعال هم بهره می‌برد که شامل کرکره‌های داخل جلوپنجره و بال عقب باز شونده می‌شود. این قسمت‌ها به‌طور خودکار ضریب درگ خودرو را تنظیم کرده و نیروی رو به بالا را برای بهبود عملکرد کلی کاهش می‌دهند.

با حرکت به داخل خودرو شاهد نمای سنتی‌تری هستیم که غربیلک فرمان دو پره، تودوزی چرمی ناپا، تریم جیر، چهار صندلی مجزا، سیستم صوتی مریدین با ۲۳ بلندگو و پانل‌های نورپردازی از ویژگی‌های آن هستند. در اینجا همچنین نمایشگر لمسی بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم به چشم می‌خورد که روی یک بازوی روباتیک هشت جهتی نصب شده و با سرعتی بالا قابلیت تنظیم دارد. به‌عنوان‌مثال، نمایشگر را می‌توان از حالت عمودی به افقی تغییر داد.

هیومن هورایزن فعلاً مشخصات فنی کامل های‌فای Z را منتشر نکرده اما گفته است که این خودروی الکتریکی می‌تواند ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و به لطف باطری‌های ۱۲۰ کیلووات ساعتی با هر بار شارژ کامل تا ۷۰۵ کیلومتر را طی کند. های‌فای Z همچنین به سیستم تعلیق جلوی دو جناقی تمام آلومینیومی، تعلیق عقب چند اتصالی، سیستم تعلیق بادی و کنترل مداوم کمک‌فنرها هم مجهز است.

یکی دیگر از ویژگی‌های شاسی این خودرو برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب است که با وجود طولی بیش از ۵ متر، دایرهٔ چرخشی شبیه مینی کوپر را فراهم می‌کند. های‌فای Z همچنین از سیستم نیمه خودران HiPhi Pilot هم بهره می‌برد که با استفاده از ۳۴ سنسور و تکنولوژی لیدار، به‌طور مداوم محیط اطراف را اسکن می‌کند. این سیستم، قابلیت کمک پارک و احضار هوشمند با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند را برای خودرو فراهم می‌کند.

قیمت های‌فای Z در چین بین ۶۰۰ هزار یوآن معادل ۹۰ هزار دلار تا ۸۰۰ هزار یوآن معادل ۱۲۰ هزار دلار است و هیومن هورایزن در حال حاضر سفارشات خرید آن را می‌پذیرد. هنوز سؤالات زیادی در مورد ویژگی‌ها و مشخصات کامل این خودرو باقی مانده است اما سازندهٔ چینی در نمایشگاه چنگدو در ماه آگوست جزئیات بیشتری در مورد آن اعلام خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    داخلش یکم شبیه تسلا هست و فیس کلی خیلی شبیه بی ام وه هست ولی خیلی شلوغه دلو میزنه

    موافقم 10
    مخالفم 24
    1. پویان

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      این شرکت در بخش خودروهای گران قیمت برقی پرفروش ترین در چین بوده.
      شرکت نوپا است ولی تیم و برنامه خیلی خوبی داره.
      بالاتر از بنز و بی ام و است

      موافقم 11
      مخالفم 31
  2. MAJking2

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (426 ديدگاه)

    تنها چینی که عاشقش شدم فقط عاشق طراحیش، همین و بس نه هیچ چیز دیگش.

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. ماشین دوست

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (60 ديدگاه)

      آفرین به چین

      موافقم 6
      مخالفم 3
  3. holbay با کاربرات ۴ دهنه

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (723 ديدگاه)

    قابل توجه ایران خودرو و سایپا ایران چین و کره جنوبی همزمان خودروسازی رو شروع کردن اما اینا کجا این جنس های درج چند و آشغال میوه تره بار کجا ایران کجا

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      و زمانی که اونا تو نون شب مونده بودن ایران کادیلاک مونتاژ می کرد
      و داشت اماده ساخت خودروی ملی می شد.
      اقای محمود خیامی دم شما گرم ایران خیلی به شما مدیونه
      از طرف همه کسایی که باعث شدن در غربت بمیری ازت معذرت میخوام

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. حسین+دهمرد

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        اون زمانی که ایران خط تولید شرکت ورشکسته ی هیلمن رو خرید کره داشت کشتی میساخت.تو خودروسازی هم رفت سراغ شرکتهای معتبر.
        کلا ۳۰۰۰ تا کادیلاک مونتاژ شد . امیدوارم فرق مونتاژ و ساخت رو که بفهمی.

        موافقم 6
        مخالفم 22
        1. ماکسیمیلیان

          ۱۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          لطفاً بفرمایید در دوره انـقلـاب چند عدد کادیلاک مونتاژ گردید؟
          خواهشمندم پاسخ بدهید که خودروی ساخت داخلِ نامرغوب مناسب تر است یا خودرویِ مرغوب مونتاژ شده؟

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. phonix

          ۱۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          در زمان بحران سوخت حاصل از جنگ اعراب و اسراییل شرکت کادیلاک برای جلوگیری از ورشکستی شرکت شروع به ورود به بازار های جدید کرد که یکیش ایران بود.
          ایران از قدیم ید طولانی در منتاز داشته نکنه فکر میکنید که ایران ناسیونال فقط هیلمن هانتر تولید می کرده؟
          از ما بعیده اون دوست عزیز هم که ایدیش هست حسین
          جهت اطلاعت کره سال ها تلاش کرد بعد با بستن قرار داد با شرکت ها المانی و بومی سازی دانش ساخت موتور های پیشران کشتی کم کم تبدیل به بزرگترین تولید کننده کشتی های کلاس سنگین و اقیانوس پیمای جهان شد .
          مثل اینکه دری وری های شما هم کنتر نمیدازه اگه به شکمت بر نمیخوره باید بدونی ایران و کره جنوبی صنعتی سازی رو هم زمان شروع کردن و کره تا زمان انقلاب ایران نتونسته بود خیلی اوضاع مالیش رو خوب کنه
          بعدا شرکت های کره ای با مونتاژ محصولات فورد که یکیش همین پراید الانه که توسط کیا مونتاژ و بعدا خودشون بومی سازیش کردن شروع به انقلاب صنعتی بزرگ کرد که نتیجش شد کره ای که میبینید .
          وقتی *** حق نداری طوری تایپ کنی که بقیه فکر کنن درست میگی و حق با توعه

          موافقم 9
          مخالفم 1
        3. phonix

          ۱۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          ضمن اینکه اقا حسین مثل اینکه فارسی بلد نیستن . من نوشتم مونتاژ کادیلاک(کادیلاک ماشین لوکسی بود نکنه انتظار داشتی که همه یکی کادیلاک بندازن زیر پاشون 3000 هم مونتاز بود که من خودم گفتم)
          تو اینترنت سرچ کن تا ببینی خود نفراتی که برای ظبط اموال شرکت ایران ناسیونال رفتن گفتن که در دفتر رییس ایران ناسیونال طرح های ساخت * خودروی ملی*(نه کادیلاک تولید داخل ***) رو پیدا کردن لطف کن قبل از کامنت زدن یه سرچ بکن که اینطور *** تحویل ندی
          ادمین محترم لطفا تایید کن تا ببینم کی کنتور نمیدازه من یا این پر مدعا

          موافقم 11
          مخالفم 1
    2. phonix

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بعد اقای ماکسیمیلیان
      فکر کنم شما کلا اشتباه برداشت کردی من زمان قبل انقلاب رو میگم نه در زمان انقلاب یا بعد انقلاب رو اون زمان ایران جیپ مونتاز می کرد رنو مونتاز می کردو…

      1. ماکسیمیلیان

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        سو تفاهم ایجاد شد برادر.
        جناب فونیکس، نوشته بنده، پاسخ به حسین دهمردی بود نه کاربر فهمیمی چون شما.
        ما را قامت نزاع بزرگان نیست

        1. ماکسیمیلیان

          ۱۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          پدال باید بخش پاسخ ها را اصلاح کند.

        2. phonix

          ۱۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          شکست نفسی میفرمایید

  4. AMD

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خیلی عجیب غریبه ولی من خوشم اومد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. AMIR / ARMI

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اگه از ترکیب رنگ های ساده تری استفاده بکنن
    به نظرم خوشگل میشه بیرونش
    و اینکه قیمتش زیادی زیاده
    با این پول ها و این مشخصات قطعا تسلا مشتری بیشتر پیدا می‌کنه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. Hadi

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    بسیار زشت…
    فقط بلدن بزک کنن ماشینو مفهوم زیبایی در عین سادگی برای اینا تعریف نشدس…

    موافقم 9
    مخالفم 12
  7. پدرام

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    مانیتور که از داشبورد زده بیرون خیلی توی ذوق می زنه حالا باز خوبه تو تسلا یه قابی داره و دورش باز نیست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. BMW

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    از نظر من خودرو ساز ها کم کم از مدل های مفهومی استفاده می کنند

  9. Reza Waffen SS

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    افتضاح

  10. pedram7

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    شبیه نیسان GT_R نیست 🤝

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا