شرکت چینی IM موتورز به عنوان زیرمجموعه گروه سایک موتور خودروی L6 با توان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر را عرضه کرد.
این خودروساز با انتشار مشخصات قابلتوجه L6 در ماههای اخیر خبرساز شده بود. یکی از ویژگیهای محصول یاد شده را میتوان ثبت سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت در تست گوزن دانست. همچنین برای اولین بار شاهد تولید خودرویی با باتری حالتجامد و ظرفیت ۱۳۰ کیلووات ساعت هستیم که باعث ثبت شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری میشود. البته سایر جزئیات این خودرو همچون قیمت و مشخصات فنی در آینده اعلام خواهد شد.
IM L6 قرار است در سه نسخه عرضه شود که شامل مدل استاندارد مکس با قیمت زیر ۳۲ هزار دلار، پرفورمنس با بهای کمتر از ۴۲ هزار دلار و لایت یر مکس مجهز به باتری حالتجامد و قیمت پایینتر از ۴۶ هزار دلار خواهند بود. این خودروساز در زمان عرضه خودروی خود اعلام کرد نام رسمی باتری حالتجامد ۹۰۰ ولتی IM لایت یر خواهد بود. با استفاده از شارژر سریع میتوان تنها با شارژ ۱۲ دقیقهای باتری به شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری دست یافت. همانطور که گفته شد چینیها مدعی شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتری این خودرو شدهاند.
البته باید گفت باتری یاد شده کاملاً حالتجامد نیست بلکه نیمه جامد است به این معنی که مایع داخل آن دارای برخی تکههای جامد خواهد بود. IM موتورز میگوید باتری حالتجامد لایت یر اولین باتری نیمه جامد تولید انبوه با تواناییهای شارژ بسیار سریع است. دو نسخه دیگر از IM L6 به باتریهای NMC با الکترولیت مایع استاندارد مجهز شدهاند و با ظرفیت ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعت خود توان پیمایش ۷۰۰ تا ۷۷۰ کیلومتر را فراهم میسازند.
طول/عرض/ارتفاع خودروی یاد شده به ۴۹۳۱/۱۹۶۰/۱۴۷۴ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن ۲۹۵۰ میلیمتر اعلام شده است. L6 از زبان طراحی مشترک با سایر محصولات IM سود میبرد و فضای بار زیادی دارد. از جمله ویژگیهای جالب کابین خودرو میتوان به صندلیهای موسوم به POPO اشاره کرد که از دیسکهای آهنربایی در پشتی صندلیهای جلو استفاده میکنند و به این ترتیب سرنشینان عقب میتوانند گوشی، تبلت یا آینه خود را به آنها وصل کنند. سقف پانورامیک بزرگ، صندلیهای عقب تاشو و… جزو دیگر تجهیزات IM L6 هستند.
این خودروی بدون آلایندگی دارای تجهیزات خلاقانهای همچون کارلوگ چند زاویهای برای فیلمبرداری بلاگرها و سیتی درایو به منظور نمایش محتواهای محلی روی نمایشگر است. تکنولوژی DZT نیز اشیای خطرناک را با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه تشخیص میدهد. L6 همچنین از اولین نسل کنترل حرکت وسیله نقلیه، تکنولوژی شاسی دیجیتال هوشمند، فرمان پذیری چرخهای عقب، سیستم تعلیق بادی و… سود میبرد. با وجود این ویژگیها خودروی یاد شده خواهد توانست در فضاهای تنگ عملکردی شبیه راه رفتن خرچنگ داشته باشد.
موتور موسوم به هوریکین IM L6 نیز حداکثر سرعت دوران ۲۱ هزار دور در دقیقه دارد. این خودرو از دو موتور برقی با قدرتهای ۲۶۸ و ۵۰۸ اسب بخار استفاده میکند و در عرض ۲.۷۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۶۸ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. البته مدلهای تک موتوره با قدرتهای ۲۹۰، ۳۳۲ و ۴۰۲ نیز در دسترس خواهند بود. در پایان باید گفت شرکت IM حاصل همکاری گروه سایک، پارک تکنولوژی ژانگ جیانگ و گروه علی باباست و میخواهد با برندهایی همچون تسلا و نیو رقابت کند. محصولات IM فعلاً در چین عرضه میشوند. این برند سال قبل فروش حدود ۳۸ هزار دستگاهی را ثبت کرده که بسیار کمتر از رقباست. تسلا در همین کشور فروش بیش از ۶۴۵ هزار دستگاهی داشته است. فراموش نکنید که خودروی جدید شیائومی SU7 بیش از ۱۰۰ هزار سفارش خرید دریافت کرده و مدیرعامل IM موتورز هم مستقیماً محصول خود را با SU7 مقایسه نموده است. باید منتظر ماند و دید آیا این خودرو خواهد توانست رقبا را به چالش بکشد یا خیر.
شهرام
۲۴ فروردین ۱۴۰۳مثل شارژ گوشی هاشون که میگن ۷ دقیقه از صفر تا صد ولی در عمل ۱۷ تا ۱۹ دقیقه میشه.
S
۲۴ فروردین ۱۴۰۳همون ۱۷ تا ۱۹ دقیقه هم برا آیفون قفله
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۳مردم دنیا هنوز به ماشینای برقی آمریکاییو اروپاییم اعتماد کامل ندارن چون بارها خبر آتیش گرفتنشون اومده بیرون!!!! از این چینیا باید بیشتر ترسید
پیام
۲۴ فروردین ۱۴۰۳یه گاف بدی بدن اوضاعشون حسابی بهم میریزه
جرمی کلارکسون
۲۴ فروردین ۱۴۰۳اون فرمونش رو درست کنه قابل قبوله
ناشناس
۲۴ فروردین ۱۴۰۳چطوره که چین و هند با این سرعت خودروهایی به این زیبایی و قدرت و ایمنی بالا می سازند اما ما باید عقب مانده ترین عضو کاروان تکنولوژی باشیم ؟؟ دست کم در مقابل این همه سود که در معاملات به چین داده آید در صنعت خودرو مقرر کنید باتون همکاری کنند و دانش فنی اش رو یاد بگیرید و مایه ی افتخار شوید . تولید تنها راه نجات کشور از این تورم فزاینده و افسارگسیخته است .
مهربد
۲۵ فروردین ۱۴۰۳این شرکت زیر مجموعه سایک و برند فرعی ام جی انگلستان است. این حودرو اوج فن آوری خودروهای برقی است. چهار مدل از خودرو “آی ام” به همراه شش مدل از خودروهای “ام جی” در یک غرفه زیبا در نمایشگاه ژنو اخیر در معرض نمایش بازدیدکنندگان، قرار گرفتند که عکس های آن در همین مقاله آمده است. در واقع در نمایشگاه امسال ژنو، از همین خودرو و ام جی 3 نسل جدید، پرده برداری شد. مدل های مختلف خودروهای برقی و مشابه IM و MG ، پلت فرم مشترک دارند.
وحید
۲۵ فروردین ۱۴۰۳این ماشین اسم دقیقش چیه؟؟ از کدوم برند چینیه؟؟ فقط IM?? یا L6??تیپش ک جالبه دست کم مث ماشینای ایرانی نیست ک طرح جلو رو تمیز دربیارن و پشتماشین هنوز سبک صندوق پیکان هست و هنوز نتونستن فرم پشت ماشین رو شیب و جذاب دربیارن، تمامش مث فرقون شده،تنها ماشینی ک توی چند سال اخیر یکم تیپش بد نبوده شاهینه ک اونم موتورش افتضاحه،اونوقت طراحای ایرانی باید برن برای فرانسویا و آلمانیا ماشینای لوکس طراحی کنن چون شرکتای ما زورشون میاد ی طراح خوب استخدام کنن و درعوض وارد بازار جهانی بشن