شرکت ایستا موتور ارس به صورت رسمی از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. لئو ام ایکس ۸ (LEO MX8) بهعنوان نخستین خودروی سواری ساخت این شرکت خصوصی و از معدود اس یو وی های شاسی مستقل و ۴ چرخ محرک صفر کیلومتر بازار بشمار میرود. این خودرو با استایلی اسپرت قرار است در نیمه اول سال آینده با قیمت حدودی ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان وارد خیابانهای کشور شود.
لئو MX8 درواقع محصول ری برند شده از نیسان ترا (terra) بشمار میرود. این خودرو حاصل شراکت دانگفنگ و نیسان ژاپن بوده و بر مبنای پلتفرم نیسان ناوارا و پیکاپ ریچ ۷ ساخته شده است. ایستا موتور این خودرو را به صورت سفارشی برای بازار ایران تدارک دیده؛ موتور دو لیتر توربو میتسوبیشی، داشبورد و تریم داخلی مشابه ریچ ۷ و نمای بیرونی جدید (مشابه نیسان palazzo و پیکاپ ریچ ۷) از تفاوتهای نمونه ایرانی و نمونه بازار جهانی بشمار میرود.
طراحی ظاهری لئو MX8
در مواجه ابتدایی با لئو MX8 شاهد یک طراحی کاملا ژاپنی هستیم! یک نیسان ترا که برای ایجاد تفاوت از اجزای پیکاپ ریچ استفاده کرده و جلوپنجرهای بسیار بزرگ دارد. این ظاهر برای اولین بار در بازار ایران عرضه شده و در ماههای آینده در بازار چین نیز بفروش خواهد رسید.
در توصیف ظاهر لئو باید گفت مدتهاس بازار کشورمان محصول چینی با این تناسب را به خود ندیده است. استایل این خودرو مشابه به تویوتا پرادو بوده و حال و هوای ژاپنی دارد.
ناگفته نماند این خودرو و این اتاق در بازار چین هم با برند نیسان عرضه شده و در کارخانه مشترک این خودروساز ژاپنی و برند دانگفنگ تولید میشود.
طراحی داخلی لئو MX8 ظریفتر از نمای بیرونی!
با ورود به کابین MX8 مانیتور بزرگ وسط داشبورد در کنار تزئینات چوبی، تکنولوژی بالا و لوکس بودن را همزمان به شما القا میکند. طراحی یکپارچه و ساده داشبورد حس خوبی را ایجاد میکند. اگر چه نیسان ترا در چین با داشبورد اصلی خود تولید میشود اما به درخواست شرکت ایرانی از مجموعه داشبورد پیکاپ ریچ برای لئو MX8 استفاده شده است. این مجموعه داشبورد توسط نیسان و مخصوص پیکاپ ریچ ۷ طراحی شده است.
مشخصات فنی لئو MX8
لئو MX8 در رده ابعادی D و کلاس بدنه SUV شاسی مستقل و بزرگ دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع MX8 به ترتیب ۴۸۸۲، ۱۸۵۰، ۱۸۳۵ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۸۵۰ میلیمتر است. برای درک ابعاد این خودرو کافی است سانگیانگ رکستون ۲۰۱۸ را به یاد آورید. اندازه لئو به ابعاد این خودرو بسیار شبیه است، به همین دلیل فضای اتاق بزرگی در دسترس مالکین این اس یو وی فول سایز و ۷ نفره قرار دارد.
این شاسی بلند بزرگجثه مجهز به پیشرانه توربو GDI میتسوبیشی با حجم ۲۰۰۰ سیسی بوده که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور پایین ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۸ سرعته AT ساخت شرکت آلمانی ZF به چهار چرخ منتقل میشود. قدرت در حالت معمولی به محور عقب منتقل میشود؛ با تنظیمات مربوط به 4X4 و چهار چرخ محرک، انتقال قدرت بهصورت سبک و سنگین به هر ۴ چرخ قابل تنظیم است. حالت رانندگی نیز قابل انتخاب است و شما می توانید حالت های نرمال، اسپرت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و حالت خودکار را برای رانندگی انتخاب کنید.
مشخصات ایمنی لئو MX8
سیستم تعلیق لئو MX8، در جلوی خودرو فنربندی دو جناقی دوبل و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک 5 اتصاله میباشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۷ کیسه هوا (جلو، جانبی، پردهای و زانویی راننده)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک عقب
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- پایش فشار باد تایرها
تجهیزات و امکانات رفاهی MX8
لئو MX8 در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده فنی و ابعادی خود دارد:
- سانروف
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و هالوژن جلو و تمام الایدی عقب
- صندلیهای برقی ردیف جلو
- گرمکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۴ اسپیکر و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- فرمان برقی
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل
- سیستم استارت-استاپ
- آینه الکتروکرومیک
و…
رقبا و قیمت تقریبی MX8
ازآنجاییکه این خودرو در سگمنت محدود SUV های شاسی مستقل و فول سایز قرار میگیرد، به جز رکستون و بایک BJ40 plus رقیب خاص صفر کیلومتری ندارد. بنابر اعلام ایستا موتور تولید این خودرو آغاز شده و در ماههای آینده روانه بازار خواهد شد. لئو MX8 در محدوده قیمتی ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان به بازار عرضه میشود.
- A M I R -
۲۵ بهمن ۱۴۰۱قبل از هرچیز بین این همه چینی بی نام و نشون این رونمایی برای من خبر خوبی بود، اما یه نکته وجود داره که مربوط میشه به لوگوی این شرکت که بیشتر شبیه لوگو یه بازی فکری درجه سه ایرانی میمونه تا خودروسازی! انگار طراحش چارتا PNG از گوگل دانلود کرده گذاشته کنار هم، مجموعا برندینگ به شدت ضعیفی داره. در مورد قیمتشم تا جایی که من تحقیق کردم فول ترین حالت این ماشین قیمتی نزدیک 40 هزاردلار داره (اگر اشتباه میکنم دوستان تصحیح کنن)، اگر با قیمت 2 میلیارد عرضه بشه میشه گفت قیمت گذاری خوبی داره اما بالای این مقدار من بعید میدونم ارزش خرید داشته باشه، ضمن این که توی بازار کلی لقب ژاپنی میبندن به نافش و خدا میدونه تا چندتومن بالا بره.
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۱هرطور حساب کنی این خودرو 3 میلیارد هم ارزش خرید داره هم اصالتش ژاپنیه هم کیفیت و امکاناتش خوبه . راوفور 6 میلیارده توقع داری این کرگدن رو هم قیمت لاماری بدن ؟
محمد امین
۳۰ بهمن ۱۴۰۱جناب این ماشین اگه اشتباه نکنم بین ۱۹ هزار تا ۲۷ هزار دلار هستش، تاجایی میدونم پیکاپ ریچ ۷ قیمت کمتری دارد
Amiro
۲۵ بهمن ۱۴۰۱زیر 3تومن قیمت نمیخوره
مگر اینکه بخوان با دورگه شدن ماس مالی کنن اینارو
علی
۲۵ بهمن ۱۴۰۱اگه مشخصات فنی اش همین باشه که گفته شد بنظر خوب میاد هرچند چنین ماشینهایی را باید در عمل و به مرور زمان عملکردشان را دید
Sigma
۲۵ بهمن ۱۴۰۱داداش حس میکنی عملکرد موتور توربو چینی با بنزین یورو2 که فقط یک چهل و ششم دلار قیمت داره به مرور زمان چی میشه
Sigma
۲۶ بهمن ۱۴۰۱من 3 پول جای چینی بدم تا 4 سال باید بنزین معمولی 3 تومنی و روغن 50 بیست لیتری پراید بخوره
انتظار من از ماشین چینی 3 تومنی اینه که سفیر چین بیاد سرویس های دوره ایش رو توی پارکینگ انجام بده درحالی که وزیر اقتصاد چین داره ماساژم میده
۷۷۸۸
۲۶ بهمن ۱۴۰۱دقیقا دارن ماساژ میدن .
ما…..
امیرحسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۱خیلی بیریخته و بی تناسب. پلتفرم نیسان رو هم ارزان سازی می کنند و کیفیتش را کاهش می دهند. کاش سانگ یانگ مونتاژ می کردند.
مهرانیان
۲۶ بهمن ۱۴۰۱بازهم طبق معمول یک کرهای فن دیگه که بجز سانگ یانگ، هیونداییی، و کیا آرزوی دیگری نداره و ماشین دیگری نمیشناسه. برای موفقیت مدنی، فرهنگی، اجتماعی باید به سمت آلمانیها بریم تا فرهنگمون هم به اروپا نزدیک بشه
امیرحسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۱نخیر من اصلا کره ای فن نیستم و تجربه ی بدی از ماشین کره ای دارم. ولی برند های مطرح که نمیان ایران. سانگ یانگ مشکلدار میاد ایران…
هوشنگ
۲۶ بهمن ۱۴۰۱شایدم 4تومن!
منتقد عکس های پدال
۲۵ بهمن ۱۴۰۱لطف کنید عکس ها رو با دوربین های خوب بگیرید، نه با دوربین موبایل های قدیمی!
❤BMW❤
۲۵ بهمن ۱۴۰۱فقط اسمت 😆
F22RAPTOR
۲۵ بهمن ۱۴۰۱قبل رو نمایی تو پست قبلیش
بنظر میومد نیسان ترا باشه ، یا شبیه ش
ولی خب به شدت فنی قابل توجه ی داره
اگه کره ایران هم مثه کره زمین بود الان باید
همون ترا به عنوان نسل جدید رونیز وارد بازار میشد
پرهام رهام
۲۵ بهمن ۱۴۰۱خوب که چی ۹۵درصد مردم نمیتونن بخرن واقعا مسخرس
خوب یه فرد بایک حقوق معمولی وقتی میبینه نمیتونه هیچه یک از این هارو بخره میره همون پارس و سمند و دنا رو مجبوری میخره
واقعا بسه واقعا
یک ذره به فکر مردم باشید نه فقط به فکر پولداران و آقا زاده ها
ناشناس
۲۶ بهمن ۱۴۰۱این خودروهای آقازاده ها نیست چون اولا چینیه و دوم اینکه زیر ۳ میلیارده،خودروهای آقازاده ها بنزS500، انواع بی ام و،پورشه کاین،ماکان،پانامرا،باکستر،مازراتی وغیره هستش،اینم بیاد زیر ۳ تومن معامله نخواهد شد، البته در بازار آزاد.
محمد
۲۵ بهمن ۱۴۰۱از پرادو بنظرم ارزش خریدش بیشتره زیر 3 باشه درجا میخرم
افشار
۲۵ بهمن ۱۴۰۱بعضی وقتها بعضی از کاربران پدال چنان جملات قصاری میگن که حتی داخل قوطی عطار هم پیدا نمیشه !!!!! آخه آدم حسابی هر چیزی که به ذهنت میرسد به دستت هم نیاد تایپ کن
ali
۲۶ بهمن ۱۴۰۱پرادو ۲۰۱۰ قیمتش حدود ۱۵ هزار دلار هست این نزدیک ۲۵ هزار
Hadi
۲۵ بهمن ۱۴۰۱اگر مبنا تصمیم گیری کسی امکانات و ظاهر قشنگتر و بروزتر باشه آره از پرادو شاید بهتر باشه البته من خودم ظاهر پرادو رو پخته تر و قشنگتر میدونم
ولی کسی اگه هر دوی این خودرو رو سوار بشه متوجه خواهد شد اختلاف از زمینه تا آسمان
کیفیت ایمنی دوام و استهلاک خودرو مهمترین مسایل تو انتخاب هر خودرویی باید باشه بخصوص این موضوع تو خودروهای کراس و شاسی که با استهلاک و تنش بیشتری رو به رو خواهند شد خیلی مهمتر جلوه میکنه
بگذارید خیال همه رو راحت کنم
تو خودروهای شاسی بلند و فول سایز هیچ برندی از لحاظ کیفیت و دوام و خراب نشدن به پای تویوتا و نیسان نخواهند رسید
حتی بزرگان با سابقه ای مثل جیپ لندور جی کلاس فورد برانکو
کلا مقایسه خودروهای چینی با برندهای ژاپنی و اروپایی آمریکایی از اساس و پایه غلطه
فقط در صورتی خودروی چینی ارجحیت پیدا میکنه که مقایسه از لحاظ قیمت و امکانات صورت بگیره
وگرنه فقط میتونه جنبه شوخی داشته باشه
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۱منطق میگه ادم ماشینی بگیره که صفر باشه تا اینکه بره پرادو 10 15 سال پیش بگیره . هرطور حساب کنید هم این قیمت جهانیش حداقل دو برابر پرادو 10 15 سال پیش هست . در کل ادم عاقل باید بیاد سمت این اگر بیشتر میتونه هزینه کنه هم که رکستون امپرور هست
GMA
۲۵ بهمن ۱۴۰۱به جای این لندهور خود نیسان باید بیاد اما…افسوس
Amir mahdi @-1387
۲۵ بهمن ۱۴۰۱به لوگو ماشین دقت کنید کپی از بنتلی واقعا متاسفم برای چین تو هرچی کپی آخه چرا؟
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چین تو سالای اخیر سرمایه گذاری گسترده تو صنعت خودروسازی کرده ولی اکثر خودروسازای چینی تو تولید محصولاشون کپی کاریای آشکار و تابلویی رو انجام دادن تا جایی که بعضی جاها با واکنش شدید کمپانیای خودروسازی بزرگ و مطرح مواجه شدن ………. گریت وال ORA Punk Cat کپی از فولکس واگن بیتل … هنگتیان L4600 کپی از تویوتا لندکروز … هانکت کانتیسی کپی از رنجروور … بیجینگ BJ80 کپی از مرسدس بنز جی کلاس … بیجینگ اتو BJ80 SUV کپی برداری کامل از مرسدس بنز G AMG 6*6 … سانک سان دلفین کپی کامل از شورلت کوروت C1 … هوآنسو C60 یه کپی کاری ترکیبی از لامبورگینی اوروس و پورشه کاین … زوتی SR8 یک کپی کامل از پورشه ماکان … دانگ فنگ هانما نسخه کپی شده از هامر آمریکایی …….. اونایی رو هم که الآن حضور ذهن نداشتم بگم بقیه بچه ها بگن!!!
علیرضا
۲۶ بهمن ۱۴۰۱صاحب وال مارت یه جمله خیلی معروفی داره
steal shamelessly
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۱کپی کاری چ.ی.ن.ی.ه.ا تو همه صنایع مشهوده ولی تابلو ترین کپی کاریاشون تو صنعت خودروسازی هستش
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چین تو سالای اخیر سرمایه گذاری گسترده تو صنعت خودروسازی کرده ولی اکثر خودروسازای چ.ینی تو تولید محصولاشون کپی کاریای آشکار و تابلویی رو انجام دادن تا جایی که بعضی جاها با شکایت کمپانیای خودروسازی بزرگ و مطرح مواجه شدن ………. گریت وال ORA Punk Cat کپی از فولکس واگن بیتل … هنگتیان L4600 کپی از تویوتا لندکروز … هانکت کانتیسی کپی از رنجروور … بیجینگ BJ80 کپی از مرسدس بنز جی کلاس … بیجینگ اتو BJ80 SUV کپی برداری کامل از مرسدس بنز G AMG 6*6 … سانک سان دلفین کپی کامل از شورلت کوروت C1 … هوآنسو C60 یه کپی کاری ترکیبی از لامبورگینی اوروس و پورشه کاین … زوتی SR8 یک کپی کامل از پورشه ماکان … دانگ فنگ هانما نسخه کپی شده از هامر آمریکایی …….. اونایی رو هم که الآن حضور ذهن نداشتم بگم بقیه بچه ها بگن!!!
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۱چ.ی.ن.ی.ه.ا سلطانهای کپی کاری هستن!!!
حسین
۲۶ بهمن ۱۴۰۱شرکت وارد کننده درخواست موتور میتسوبیشی و داشبرد وانت چینی را داده؟
نمیشد همه قطعاتش برای نیسان باشه جز آرم اش؟
MC20
۲۶ بهمن ۱۴۰۱بی سرزمین تر از باد …
همایون
۲۶ بهمن ۱۴۰۱یه جوری تو مقاله توضیح داده شده که انگار شرکت ایرانی لطف کرده که به جای ظاهر و داشبورد ایکس ترا از ظاهر و داشبورد پیکاپ ریچ استفاده کرده!!!!خب این بزرگترین نقطه منفیه این خودرو هست ظاهر نیسان ایکس ترا بسیار جذابتر و با تناسبات بهتری طراحی شده.داخلشم و داشبوردش نسبت به یه پیکاپ چینی کیفیت بهتر و امکانات بیشتری داره حتما هم به جای صندلیهای نیسان موسوم به زیرو گرویتی استفاده نشده اصلا چراغهای عقب نیسان رو با این مقایسه کنید متوجه میشید چقدر تفاوت دارن و قوای محرکه میتسوبیشی هم که ظاهرا از موتور ۱۶۵ اسبی نیسان قویتره بازم برهان قاطع به برتری نمونه چینی نیست همونطور که در عمل ثابت شد این پیشرانه روی پیکاپ کلوت نهایتا ۱۲۰ تا ۱۳۰ اسب روی چرخها تحویل میده که برمیگرده به تکنولوژی پایین چینی ها یا ایرانیها در انتقال قدرت موتور به چرخها و تنظیمات گیربکس و ecu که البته مشکل از موتور تحت لیسانس میتسو نبود ولی میخوام بگم همچین جوگیر نشید و نگید نسبت به پرادو ارزش خرید بیشتری داره😯🤐همونطور که پیکاپ ریچ پارس خودرو قابل مقایسه با نیسان پیکاپ سالهای قبلش نبود اینم فقط یه شاسی از ایکس ترا داره و به قول مقاله شرکت ایرانی به خاطر روی گل مشتریاش نسخه اسپشیال واسه بازار ایران تهیه نکرده چون بهتر ازین بهش ندادن و صدالبته دنبال سودهای عجیب و غریبه که تو استفاده از چینیها نهفته.البته اینجور مقالات معرفی در اصل تبلیغاتی هست که به سایت سفارش داده شده و احتمالا متن هم باید باب طبع سفارش دهنده باشه چون دقیقا مثل کاتالوگ معرفی اکپر چینیهای بازار هست که قیمت نجومی دارن و واسه راضی کردن مشتری خودرو رو به مسخرهترین شکل با نمونه های برندهای معروف مقایسه میکنن(اوایل ورود تیگو هشت شرکت فونیکس تو چندتا تصویر داشبوردش رو با داشبورد نمونه های روز بنز و بی ام و و آئودی مقایسه کرده بود و نتیجه گرفته بود که بهتر از اوناست)که ادم رو یاد مقایسه های وبسایتهای حکومتی میندازه که سوخو۳۵ رو با اف۲۲ و اف۳۵ مقایسه میکنن و به این نتیجه میرسن که تو اکثر خصوصیات از اونا سرتره چون میتونه رو هوا ژانگولر اجرا کنه!!
بهراد
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ما که میبینم لامپ راهنما و ترمز رو ، دیگه چراغ عقب تمام LED چیه؟
منتقد چین نیستم چرا که ماشین های ایمنی میسازه ، ماشین های چینی رو به قیمت کره ای و ژاپنی مجبوریم بخریم یا سوار ایرانی ها بشیم.
کاش بازار خودرو بزرگتر و آزادتر بود که ماشین های آلمانی و ژاپنی و کره ای با برند اصیل خودشون وارد بشن ، نه دو رگه های ری برند شده بدون پشتیبانی ، که قطعاتش تو دبی و ترکیه هم گیر نیاد.
net
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ماشینهای بی کیفیت کپی چینی
بهراد
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ممنون زومدال که کامنت هامو سانسور می کنید و شب تا صبح در حال تاییده مونده.
Hamilton1970
۲۶ بهمن ۱۴۰۱و باز هم کسانی که میخرند و به قدرت آنها اضافه میکنند…
#نمیخریم
سپهر
۲۹ بهمن ۱۴۰۱لطفا میشه بفرمایید شرکت ایستا موتور جمعا چن تا نمایندگی در کل کشور جهت ارائه خدمات پس از فروش این خودرو داره؟؟
هنوز هیچ کاری نکردن فقط به فکر این هستن که ماشینشون رو به چه مبلغ گزافی به مردم بفروشن اما به فکر این نیستن که اول از همه چیز و آنچه بسیار اهمیت داره توسعه مراکز خدمات پس از فروش و جلب رضایت مندی مشتریانه
گیریم که ماشینتونم فروختید شرافت و انسانیت و مشتری مداری حکم میکنه که خدمات پس از فروش هم ارائه بدید نه اینکه خودتونو مسوول ندونید …
مهدی
۱ اسفند ۱۴۰۱من باشم بجای این 8 پرومکس یک ترابایت می گیرم البته که کاربرد این دو متفاوته