خودروسازی مایان، زیرمجموعه گروه ماموت است. این شرکت بهزودی پیشفروش یک کشندهی دماغدار چینی از محصولات جک را آغاز میکند.
چند دهه از واردات کشندههای دماغدار ماک و ولوو به ایران میگذرد. حالا قرار است مدلهای چینی با طراحی دماغدار وارد ایران شوند و گروه ماموت، آغازگر این روند باشد.
برخلاف تصور عموم مردم ایران، شرکت JAC در کشور چین، اساسا خودروساز نیست و یکی از مهمترین تولیدکنندگان مدلهای سنگین، شامل کامیون و کشنده تریلی محسوب میشود. جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند، کمتر از ۱۰ سال سابقهی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و بر تولید کامیونهای سایز متوسط تجاری متمرکز است.
مشخصات فنی جک گیرفا V7مایان
کشندهی V7 جک، سبک طراحی امریکایی دارد و مخصوص بازار آسیا طراحی شده است. این کشنده چینی دو نسخه تک و جفت محور دارد. جک Greefa V7 از پیشرانه ۱۱.۸ لیتری توربودیزل کامینز استفاده میکند . خروجی این پیشرانه در مدلهای مختلف، قدرت ۴۹۰ تا ۵۴۰ اسببخار و گشتاور ۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ نیوتنمتر است.
جک گیرفا V7 گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان دارد. دیگر ویژگی مهم این کشنده، استفاده از طرح فنی Long Oil Change برای افزایش زمان لازم بین سرویسهای دورهای گیربکس، اکسل و دیفرانسیل است.
حداکثر بار مجاز روی محور گیرفا V7 جک، ۱۳ تن اعلام شده است و می تواند تریلر ۳۹ تنی را بکشد. سیستم تعلیق این مدل در بخش عقب از نوع بادی-بالنی (هوایی پنوماتیک) قابل تنظیم است و اتاق خودرو نیز روی چهار بالن قرارگرفته.
امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی جک گیرفا V7 مایان
کشنده جک گیرفا V7 در بازار چین، سانروف برقی، هشدار خروج از خط، ترمز اتوماتیک هوشمند، ریموت تنظیم ارتفاع محور، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی بادی راننده با گرمکن، تخت خواب، بخاری و کولر درجا، یخچال، قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل پایداری ESP، چند حالت رانندگی، ترمز کمکی اینتاردر و ریتاردر (Intarder retarder)، آینههای جانبی برقی با گرمکن، استارت دکمهای و سنسور پایش باد تایرها، مهمترین امکانات جک گیرفا V7 هستند.
جهت اطلاع مخاطبان پدال، سیستم ترمز کمکی در کشندههای سنگین، به دو صورت رایج ریتاردر و اینتاردر وجود دارد. ریتاردر، در واقع ترمز موتور کامیون است که از طریق تاثیر بر روی سوپاپ ها و کاهش میزان هوای ورودی به موتور عمل میکند. سیستم دیگر به نام اینتاردر، روی گیربکس نصب میشود از طریق تنظیم دور چرخدنده ها سرعت را کنترل میکند.
حدود قیمت جک گیرفا V7 مایان
در بازار چین، هزینه خرید کشندهی دماغدار جک، ۶۵ تا ۷۵ هزار دلار است. با این شرایط، احتمالا هزینهی خرید محصول مونتاژ مایان برای مشتری ایرانی، ۶ تا ۷ میلیاد تومان خواهد بود.
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۲کپی از کامیونای آمریکایی
امیر
۳۱ خرداد ۱۴۰۲به نظر من چینی ها با کپی برداری از برند های معروف موفق شده اگر مسعولان ما هم همچین کاری کنند خوب میشه
JDM سابق
۲۴ خرداد ۱۴۰۲داخلش اکتروزه بیرونش ترکیبی از فریت لاینر و انتزناشه موتورش کمنزه گیربکسش هم زد افه احتمالا دف هم دانا یا ایتون باشه
دقیقا چه … خوردین سره این ماشین!!
AMANTE
۲۴ خرداد ۱۴۰۲خوشگله و موتور و گیربکس خوبی هم روش هست.
برای راننده کامیون شدن حتمی باید از کامیونت های کوچیک شروع کرد و بعد سوار کامیون های بزرگ تر مثل FH و…. شد؟ یا از همون اول میشه با کامیون های بزرگ شروع کرد؟
Ali
۲۴ خرداد ۱۴۰۲هرچی هم بزرگ و فول باشه، حتی دامپتراک معدن، از این کوچک ها و ریقو ها راحت تر! چون امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری هم دارند! تو کامیونت ها اکثرا رانندگی سنتی و مهارتی هست و چالش زا برای راننده! البته کامیون ها و اتوبوس های بزرگ قدیمی هم دردسر سازند! ولی کامیون و اتوبوس و دامپتراک های امروزی راندنشون خیلی راحت تر هست! ترمزها، کنترلر ها، رادار ها، دوربین ها، سنسورها خیلی کمک میکنند! هرچی که بعضی از این امکانات در خودرو های سواری و سبک لذت رانندگی رو کم میکنند، به نظرم در ماشین آلات سنگین خیلی هم ضروری هستند! و خطای راننده و و اپراتور رو کمتر میکنند! ولی در کل باید ببینی قانون راهنمایی رانندگی چی میگه! میشه مستقیم پایه یک گرفت یا اول باس پایه دو رو پاس کرد! قبلا که میشد! و هردو پایه باهم فعال میشد! و پایه سه و موتور سیکلت هم جدا بود!
حسن
۲۴ خرداد ۱۴۰۲کامیونت های باری هیچ فرقی با سواری ندارن تنها تجربه ی استفاده از دنده ی مناسب و دقت در دور موتور در سربالایی یا سرازیری را میتونی بدست بیاری حتی همون کمپرسی تک و یا کامیونتهای باری تک هم با سواری هیچ فرقی ندارند
اگه قراره راننده ی تریلی بشی باید با تریلی رانندگی کنی و با همون تجربه کسب کنی لامصب یه دنیا تفاوت داره با کامیونت مخصوصا دور زدن رفتن تو پیچ پیچیدن دور میدان و مهمتر از همه دنده عقب که انقد باید بری لندن تا برسی پاریس که کلافه بشی
تشنه
۲۵ خرداد ۱۴۰۲سلام اول باید از فرغون بعددوچرخه بعد پیکان بعد پرایدبعد نیسان اگه جون سالم به در بردی …بعد خاوربعد بنز ده تن بعدده چرخ بعد تریلی بدت نیاد .چون؟؟ من راننده تریلیم کار اسونی نیست ادم بیتجربه عین هواپیمای بیخلبانه یعنی باید بری؟؟ اگه این شغلو دوست داشته ،باشی اگه علاقه داشته باشی اواره جاده های ایران بشی اواره کارخونه ها دم در شرکتا بشی باید هدقل بعد ۵.۶سال کار با بنز ۶چرخ ده چرخ ۲.۳سال شاگردی یه راننده تریلی کار کشته بشی تا توجاده ها دست چه کنم چه کنم به هرکسی دراز نکنی…
احمدرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۲الان باید دماغ دارای آمریکایی میومدن یا اون ولووی دماغ دار که مدلش یادم نیست
نه این شتر گاو پلنگ
MAJking2
۲۴ خرداد ۱۴۰۲سری vnl, بزرگترین اتاقش هم با کد ۸۶۰ درحال عرضه هست.
گازوئیل ریزه بین راهی
۲۴ خرداد ۱۴۰۲این از ولوو بهتره از ماک سرتره بنز که پیش این ترشی تره ولی خداییش چه قد آپشن داشت
هیراد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲با این امکانات پایه یک داشته باشی میشه جای شاسی بلندهای هف هشت میلیاردی ده دوازده ساله بخریش بدون تریلر باهاش بری سفر
هم امنه هم نو و پر اپشن
رضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۲سلام.بنده با تجربه ۱۰ ساله رو کامیون ده چرخ بنز آتکو پیشنهاد میکنم اینقد پول برا کار با کامیونی که شب و روز بیرون تو جاده ای و نمیدونی چطوری عمرت داره میگذره ندید.من که رها کردم این کارو
shetab-car
۲۵ خرداد ۱۴۰۲لوگو قرمز گنده جک نبود جلوش قشنگ خود آمریکاییه
حسین
۲۵ خرداد ۱۴۰۲مگه کشنده های jac رو قبلا یک شرکت دیگه نمی اورد؟
حالا چرا این مدل را میخواد یک شرکت ثالث بیاره؟
وزارت صمت باید یک قانون بگذاره، یک شرکت نماینده باشه نه ده تا !
الان در بخش وانت بار هم یک پلتفرم را چنتا شرکت آوردن!
موازی کاری نیست؟
خوبه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چند ساله این همه جشن رونمایی و مراسم گرفتن
من هنوز یک کشنده سنگین جک در جاده ندیدم
توانا
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ایکاش یک دوش کوچواو هم تعبیه میشد ، دوش این کشنده ها رو تبدیل به یک خانه مجهز میکرد
حسام
۳۱ خرداد ۱۴۰۲واسه چی برای کشنده ها هم تعرفه صدرصدی میگیرند؟!مگه نمونه تولید داخل دارند؟!با این پول حدودا ۳میلیارد تومن میشه چرا تو ایران ۷میلیارد تومن تموم میشه،کلا هواپیما هم بخوان وارد کنن هم دوبرابر میشه قیمتش
JaMsHiD
۹ تیر ۱۴۰۲اون لکسوس فقط برای دریفت تیونینگ شده . یعنی لاستیک ها و تمام سیستم تعلیق و بدنه برای دریفت آماده شده نه درگ
تو اینستا درگ یه نیسان آلتیما تو جی زد با تیونینگ دریفت و شش صد اسب بخار با یه پارس دویست اسبی دیدم . پارس با اختلاف برد ، و خب کاملا ضایعس که ماشین دریفت که اسمش روشه برای دریفته نمیشه با یه ماشین با تیونینگ ریس یا درگ مقایسه کرد دو دنیای مختلفه . استهلاک این لکسوس هم بسیار نجومی هست به خاطر تیونینگ سنگین ، فقط هم بنزین اکتان بالا میخوره و برای یه کار روز مره مثل خرید نون از نانوایی ساخته نشده . دوستم الان ماشینش مزدا ۳۲۳ توربو بود ، ماه تا ماه چهار لیتر روغن که اسمشو نمیارم میخره یک و سی صد ، بعد هر درگ هم که مینداخت عوض میکرد . کلا خودروی غیر اتمسفریک خیلی نگهداری سختی داره . بنزین با کیفیت که نیست و روغن با قیمت خون جد و قطعات داخلیِ موتور برای توربو که خیلی هم گرونه ، آدم رو منصرف میکنه به تیونینگ سنگین تو ایــ ـران
سیدابراهیم توحیدی راد مایوان
۱۴ تیر ۱۴۰۲درود برشرف شرکت مایان که این کامیون زیبا و لاکچری اقتصادی رو قرار عرضه کند ای شرکت ایران خودرو دیزل یکم از این مایان سایپا دیزل و بهمن دیزل یاد بگیر فقط فوتون ومایلر آوردی