صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
ابی
۵ دی ۱۳۹۱والا مسخرس
خودروی 12 هزار دلاری رو باید 50 میلیون خرید
تازه اگه برادران دلال حق دلالی روش نزارن
اصلاارزش نداره
اگه تا 30 تومن بود میشد بش فکر کرد
nima
۵ دی ۱۳۹۱داداش 30 میلیون چیه اینا بایست ماشین شهرمون باشن 10 میلیون باشن چی بودیم چی شدیم اونوقتا …….
Wolf Man
۵ دی ۱۳۹۱کدوم وقتا؟!
سامان
۶ دی ۱۳۹۱نیما جان ى موقع در ایران اکثراً تلاش میکردن و رویاشون خرید یک ماشین آلمانى و ژاپنى و یا دیگه نهایتاً کره اى بود ولى الان ببین ما به کجا رسیدیم که خیلى ها دارن تلاش میکنند تا بتونند یک ماشین چینى بخرند.
منظورم از ى موقع سى سال پیش نیست که همه بازاریا بنز داشتن و مردم عادى هم یا خودروى ملى بروز و یا ماشین هاى آمریکایى داشتن. منظورم همین چهارپنج سال پیش است.
سال 2006 که واردات آزاد شد کمرى و سوناتا در امارات بیست هزار دلار بودند و وقتى اومدند ایران بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمتگذارى شدند و امروز بعد از شش سال هنوز کمرى اطاق جدید و سوناتا اطاق جدید در امارات بیست هزار دلاراند ولى در ایران ۱۲۰ میلیون تومان شده اند.
آرمان
۱۸ دی ۱۳۹۱مگه نمیدونید ؟ توی ایران 4 زمان تعریف شده .
1- زمان حال 2- زمان گذشته 3- زمان آینده 4- زمان شاه ….اونوقها یعنی زمون شاه !!!!
alireza
۵ دی ۱۳۹۱مدل 1500 مسخرس اما میشه در مورد 1800 یه فکر هایی کرد البته اگه بذارن وارد شه
....
۶ دی ۱۳۹۱ازقیمتش گذشته
چینی=کیفت ودوام پایین
چون خودم یه ایکس33 داشتم میگم
سعید
۲۳ فروردین ۱۳۹۳این ماشین قابل قیاس با x33 نیست .من دو ماهه اتوماتیکشو دارم جز اولین ها بودم خدایی نه با جیلی قابل قیاسه و نه با هر ماشینی تو رنج زیر 60 میلیون انگار که سوار ماشینهای کره ای شدی .امتحانش مجانیه میتونید یک بار سوار یک اتوماتش بشید …..متریال خوب امکانات خوب هندلینگ عالی ووووووووووووووو…………..زیر 60 فقط این ماشین .احتمالا تا چند ماهه دیگه با استقبال مردم قیمتش دیگه این نیست
کماندار
۶ دی ۱۳۹۱مردم خودمونم …خیلی نامرد هستن (نخواستم لغت بدتری به کار ببرم)..طرف ماشین تو باما گذاشته زیرش نوشته به بالاترین قیمت فروخته میشود!!!یعنی عملا انگشت وسط نشون داده به بازار و رنج قیمتو اینچیزا!
سامان
۶ دی ۱۳۹۱مملکت شده […]بازار
همه هم به اجبار باید گرانفروشى کنند تا خودشون بتونند اجناس گران شده را بخرند.
ولى هستند هنوز انسانهایى که انسانیتشون بهشون اجازه نمیده دزدى کنند.
جواد
۶ مهر ۱۳۹۲مشکل از ضعف اقتصاد و درآمد پایین است خوب اگر دلار ۱۲۰۰ بود حدود ۲۰ میلیون قیمت داشت نمیتونیم خرده بگیریم. درآمدها ریالی و اجناس دلاری است.
احسان6131
۱۱ مرداد ۱۳۹۴دوستان الان تندر اتوماتیک شده 48 میلیون تو کمپانی و 54 میلیون تو بازار. به نظرتون پرداختن 54 میلیون برای این خودرو دور از ذهن هست؟ لطفا صفحات آخر رو برای تازه ترین اظهار نظرها در مورد کیفیت خودرو مطالعه بفرمایید.
slr722
۵ دی ۱۳۹۱من که خوشم اومد.
صد در صد کیفیت بالاتری هم نسبت به ماشین های ایرانی داره.به روز ترم هست
الان همه میان نظر میدن که اشقاله…
از سمند. پرشیا. 405. که دیگه اشقال تر نیست…
عادل
۵ دی ۱۳۹۱آشغالتر نیست بشرطی که به قیمت باشه دوست عزیز نه 50 تا ! واقعا از همه نظر تکیم تو دنیا !!! کجای دنیا آخه ماشین اینجوری میفروشن!
احسان6131
۱۱ مرداد ۱۳۹۴خوب این اظهار نظر مال سابقه. وقتی هنوز خودرویی نیومده نمیشه به راحتی در مورد کیفیتش اظهار نظر کرد. این صحبتها مال قبله ولی الان واقعیت چیز دیگه ای رو نشون میده. لطفا به مطالب صفحات انتهایی که نظرات دارندگان این خودرو هست رجوع کنید و نه نظریات براساس حدس و گمان.
nima
۵ دی ۱۳۹۱داداش ما وقتی اینارو قبول میکنیم روز به روز بیشتر میشن ما چرا نباید ماشین های ایتالیایی با قیمت اصلیشون المان ا م ریکا چی بودیم چی شدیم
کمیل
۵ دی ۱۳۹۱به نظرم اگر شرایط اقتصادی کشور درست بود و قوانین گمرکی صحیحی داشتیم، این خودرو با قیمت ۲۰ میلیون تومان، گزینه منطقی بود.
کیان
۵ دی ۱۳۹۱ضمانتنامه شش ساله! اما تو ایران دو سال گارانتی بحث دار میدن.
کیان
۵ دی ۱۳۹۱اگر این خودرو تو ایران منتاژ بشه هر روز قطعات و کیفیتش بهتر میشه اما اگه قطعات اونو بخوان تو ایران تولید کنند هر روز بدتر میشه.
مصطفی
۵ دی ۱۳۹۱حالا تا این خودرو در ایران به تولیدبرسه راه زیادی دارد.
ازنظر قیمت هم فکر کنم بیش از 50 میلیون باشه چون ولیکس هم اول روی 23 تا 28 قیمت داده بودن ولی الان فولش رو 39600 می فروشن.من فکر کنم این هم تو مایه های جیلی است ولی داخلش به خوشگلی ولیکس نیست.
البته جک توجوی که قبلا کرمان خودرو آورد خیلی استقبال نشد بخاطر کیفیت پاینترش نسبت به ولیکس وجیلی و همینطور ظاهر قدیمی ترش ولی این مدل بیشتر شبیه لیفان 620 است.
sunmartin
۵ دی ۱۳۹۱با تشکر از تحریریه و مدیرت سایت که بعد از مدت ها مطلب بسیار خوبی رو ارائه دادند، این خودرو در طراحی حد اقل از سایر برند های “چینی” موجود در بازر یک سر و گردن بالاتر هست چه در طراحی و دیزان INTERIOR و چه در EXTERIOR ، خطوط همانگ و آیرودینامیکی تعبیه شده از گلیر ها شرع شده و به قسمت انتهای خودرو با شیبی نرم خاتمه پیدا میکند در نمای روبرو شاهد یک طرح سیال وبسیار تهاجمی هستیم باینکه این خطوط هماهنگی بساری با کاپوت و فرم کلی درب ها دارد بسیار شبیه به طراحی منحصر به فرد “کیا سراتو” در مبحث خطوط و کاپوت هاست با در نظر گرفتن گرایش بدون انکار طراحان این خودرو به خودرو های کیا و هیوندا میتوان از الان پیشبینی بازار بسیار خوبی را برای این خودرو داشت ف در قسمت انجین خودرو و با توجه به نوع قرارداد فی مابین شرکت ایرانی تولید کنند و شرکت jac باید منتظر باشیم و ببینیم کدامیک از تیپ های موجود به دست مصرف کننده ایرانی میرسد که احتمالا شرکت کرمان موتور نوع قویتر 1800 را برگزیند
رهام
۵ دی ۱۳۹۱میگم همشون شبیه همند
حسین
۵ دی ۱۳۹۱بازم اگه به کرمان موتور انتقال تکنولوژی کنه خوبه!
Ahmad..F12
۱۸ مرداد ۱۳۹۳به چه قیمتی؟؟؟
به قیمت دریافت کیفیت پایین چینی؟؟؟؟
حسن
۵ دی ۱۳۹۱ناموسه ماشینه یعنی پرایدو و شایدم پیکان رو راحت سوسکش میکنه
AMIN
۵ دی ۱۳۹۱ماشین نسبتا خوبیه ولی نا با این قیمت…
تقریبا شبیه سئات میمونه…
حسین
۵ دی ۱۳۹۱9916*2500=24790000
این قیمت ماشین بدون عوارض و گمرکی یعنی با حساب گمرگ خیلی گران می شود
کامیار
۵ دی ۱۳۹۱دلار امروز 3400 بود نه 2500
کمیل
۶ دی ۱۳۹۱دوستمون با ارز مبادلهای محاسبه کردن.
Ahmad..F12
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ارز مبادله ای الان؟؟ یا الان؟؟ یا الان؟؟
امیر
۵ دی ۱۳۹۱فعلا که تو تحویل لیفان 1800 مونده . یه سر به صفحه لیفان 620 با موتور قوی تر و قیمت گرانتر بزنید .
sunmartin
۶ دی ۱۳۹۱نکته جالب و متمایز کننده در این خودرو استفاده از ماتریال های گلاس در تریم داخلی هست که قبلا در خودروهای هیوندا-کیا و در مدل 2012 جیلی استفاده شده
در تریم داخلی از فضاهای دینامیکی نهایت استفاده برده شده و جلو داشبورد این خودرو اسپرت و خیلی دیر رنگ کهنگی رو به خودش میگیره کلا نظر شخصی من اینه که خودروی زیبا و به روزی هست البته نکته مهم در این خودرو قیمت گذاری اون هست که باید معقول باشه تا گوی سبقت را از دیگر همطرازان خود در بازار بگیره قیمت پیشنهادی برای این خودرو به نظر بنده 36 تا 42 ملیون هست
امیر
۶ دی ۱۳۹۱به نظر من جیلی بهتر از این ماشینه
ehsan
۶ دی ۱۳۹۱عقبش منو یاد جگوار میندازه
بلبل
۶ دی ۱۳۹۱دوستان .ماشینهای جینی از دور دل را میبرندواز نزدیک زهره را.X33 داشتم می گما.
سهيل
۶ دی ۱۳۹۱از قدیم گفتن خلایق هرچی لایق.کرمان موتور ماشین هایی مثل فولکس واگن(گل) و دوو سیلو تولید می کرد حالا چی مونتاژ می کنه. نمره منفی همه ماشین های چینی در ایران سه برابر ماشین هایی مثل 206 و ال 90 است.ماشین های ایران کنونی در ایران فقط ظاهر دارند.مثلا ام وی ام مونتاژی 315 را سی و دو میلیون می فروشند واقعا فاجعه است.یعنی این ماشین از 206 و ال 90 سره ؟
معین
۶ دی ۱۳۹۱خیلی قشنگه کاش قیمتش حداکثر 20میلیون باشه
hiwa
۴ شهریور ۱۳۹۳اقا معین فک کنم اونی که میگی پراید هستش داداش
علیرضا
۶ دی ۱۳۹۱معین جان خدایی خیلی دلت خوشه.
فرزاد
۶ دی ۱۳۹۱این ماشین را میخوان رقیب جیلی ec7 کنن؟؟ ؟ اصلا قابل مقایسه نیست جیلی یک کلاس بالاتره ضمنا جیلی وارداتی است نه مونتاز. اون هم کرمان موتور با این لیفان. زبرتی
محمد.............
۶ دی ۱۳۹۱انگار شماها تو این مملکت نیستسن برادرا برید قیمتایه بازارو ببینید بعد نظر کارشناسیتون رو در مورد قیمت این بدید…
والا اگه 50 بدن خوبه میترسم تا بیاد بشه60یا بیشتر
من نمیخوام از چیزی دفاع کنم فقط دارم واسه بد بختیمون غصه میخورم با این وضعیت قیمتا و..
ali
۷ دی ۱۳۹۱شما ها هم شورشو در اوردید با همین یک کلمه که تو عمرتون یاد گرفتید(من دو تا میخرم. به این قیمت می ارزه .. خدا کنه گرون تر نشه …. واز این مزخرفا. چشاتونو باز کنید و این قدر مزخرف نگید. اخه ابن ماشین چینی باموتور 1500. 50میلیون می ارزه ؟بابا یک کم فک کنید
sasas
۷ دی ۱۳۹۱چراغاش مثل آدمای لوچ به آ دم نگاه میکنه […] خاااااااااااااااااااااااااااک. 50 تومن بدید یه مزدا 3 قدیمی سوار شید
نیما
۷ دی ۱۳۹۱50 بیار من بخدا 2 تا میخوام
زیر 65 هرچی مزدا 3 تمیز اوردی من میخرم
hooman
۷ دی ۱۳۹۱آقا چه دل خوجسته ای دارید شما.
هنوز تو تحویل ثبت نام های خرداد برای توجوی و لیفان موندن حالا میخوان مثل ایکس 60 یه چیزی رو کنن و از خلق الله پول رو بگیرن معلوم نیست کی تحویل بدن.نمونش خود بنده ماشین رو قرار بود مهر بدن هنوز که هنوزه خبری نیست.
نیما
۷ دی ۱۳۹۱واااو من از اول که کرمان موتور اومد یادمه گند زده..
اون از دوو جمع شد
اینم از برنامه الانشون
5 6 سال رو یک ماشین کار میکنن بعد یک شبه طوری نمایندگیاش جمع میشه انگار اصلا نبوده…
رهام
۷ دی ۱۳۹۱این ماشین چینیا از اونجا که همشون تقریبا کپی هستند به نظرم هیچ کدوم در مورد قدرت موتورشون درست نمی گن
احمد
۷ دی ۱۳۹۱وقتی پول کشورت بی ارزشترین در دنیا میشه، بایدم آشغال چینی 50میلیون پولش باشه…!!!
واقعا که، مملکت ساختن..!!
SUNMARTIN
۷ دی ۱۳۹۱“بله اتفاقی که افتاده اینه که ارزش پول ما نسبت به 24 ماه گذشتع 85 درصد افت داشته “یعنی ارزش واحد ریالی ایران نسبت به مدت مشابه در 24 ماه گذشته اونقدر کاهش داشته که در حال زدن رکورد و افتخاری دیگر در اقتصاد معکوس هستیم این قیمت ها در تمام دنیا ثابت و در برخی کالا ها و خدمات روند نزولی داره اما در این مملکت از سال 63 تا الان نه تنها قیمت ها کاهش نداشتن بلکه هر ماه افزایش داشته و به حد غیر قابل انکاری تورم رو هرکسی حس میکنه جز آقازادگان و ..دوستان زبل و دلالان گرامی که این یک نعمت براشون محسوب میشه در برخی از کامنت ها دیدم که طرف میگه من 56 ملیون برای فلان خودرو پوا دادم اما هنوز تحویل ندادن و در حال حاضر از خودرویی که دارم راضیم انصراف بدم یا نه ..خوب تو خود شرح مفصل بخوان ازین مجمل
Robert
۱۸ دی ۱۳۹۱آقا مارتین متاسفانه شما کاملا درست میفرمائید ! ..واقعا ما کجا داریم زندگی میکنیم ؟! چرا هر روز بدتر از دیروز باید باشه؟ …آقایون کلا خوش میگذره ، نه ؟؟؟
SUNMARTIN
۷ دی ۱۳۹۱تا ماه آینده کارت سوخت خودروهای 1600 به بالا قطع میشه پس گزینه 1500 و 1600 در حال حاضر بهترین گزینه س شما که نمیخوایید در مسابقات ناسکار یا رالی 24 ساعته پاریس شرکت کنید من خودم رو میگم از پرداخت تعویض روغن 70 هزار تومانی و تعمیر جلو بندی 500 هزاری عاجزم چه برسه به اینکه بخوام تیک آف بزنم و کورس بزارم پس عاقلانه ترین خودروها در کشور ما همون خودروهای 1500 یا 1600 هست تا چند وقته دیگه بنزین انچنان جهشی میکنه که باید خیلی در مصرفش احتیاط کرد
نیما
۷ دی ۱۳۹۱یک چیزی میگم ناراحت نشو ازم
اما اینا همینو میخوان که تو میگی
چرا باید به 1600 راضی باشیم
اوو کدوم 1600 خوبی داریم که بگیم اره هم رفاه داره هم جا داره
مثلا یه خانواده 5 نفری باید با 2 تا ماشین برن بیرون
تا احساس راختی کنن؟؟؟
من 60 تای دولتی واسه 3 روزمه
وقتی ازاد میزنم جهنم ماشینه بالای 1600 هم میگیرم حداقل دلم خوشه میگم اگه بنزین 700 یا 1000 میزنم حداقل رفاهمم توش دارم
wolfox
۸ دی ۱۳۹۱خداییش 14تا می ارزه ولی کو انصاف
احسان6131
۱۱ مرداد ۱۳۹۴آخه برادر من الان پراید شده 22 تومن اونوقت 14 تومن بهت گاری میدن که اینو بدن؟؟؟؟!!!
SUNMARTIN
۸ دی ۱۳۹۱این ویران خودرو و سخنگو هاش که عده ای سیر وغافل از حال مردم و اقشار عادی جامعه هستن، اتفاقی که افتاده اینه که ارزش پول ما نسبت به 24 ماه گذشتع 85 درصد افت داشته یعنی ارزش واحد ریالی ایران نسبت به مدت مشابه در 24 ماه گذشته اونقدر کاهش داشته که در حال زدن رکورد و افتخاری دیگر در اقتصاد معکوس هستیم این قیمت ها در تمام دنیا ثابت و در برخی کالا ها و خدمات روند نزولی داره اما در این مملکت از سال 63 تا الان نه تنها قیمت ها کاهش نداشتن بلکه هر ماه افزایش داشته و به حد غیر قابل انکاری تورم رو هرکسی حس میکنه جز آقازادگان و ..دوستان زبل و دلالان گرامی که این یک نعمت براشون محسوب میشه در برخی از کامنت ها دیدم که طرف میگه من 56 ملیون برای فلان خودرو پوا دادم اما هنوز تحویل ندادن و در حال حاضر از خودرویی که دارم راضیم انصراف بدم یا نه ..خوب تو خود شرح مفصل بخوان ازین مجمل…یکم فکر کنید راجع بهش,,,,,,