صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
هیوا
۲۵ خرداد ۱۳۹۳از دوستان کسی هست که دعوتنامه تیر اومده براشون؟؟؟؟؟؟
mahyar
۲۵ خرداد ۱۳۹۳واقعا که کرمان موتور هم خودروساز بی دروپیکریه معلوم نیست داره چیکار میکنه نمایندگی هاشم هر کدوم ی چیز میگن یکی میگه تا اخرخرداد دعوتنامه میاد یکی میگه هفته اول تیر میاد فقط چرب زبونی بلدن ولی در کل اصلا واسه مصرف کننده ارزش قائل نیستن!!!
اتومات تحویل تیر
amin
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام.عزیزم خیالت رو راحت کنم .من تحویل خرداد 1500 بودم تازه 11 خرداد دعوتنامه اومد!مسئولش هم خیلی راحت گفتم شما روی 1.5 ماه دیگه حساب کن.
مرتضی
۲۵ خرداد ۱۳۹۳باسلام.من که روز به روز از جی5 بیشتر لذت میبرم عالیه.
سناتور
۲۵ خرداد ۱۳۹۳مرتضی جان بیشتر توضیح بده تا ماهم لذت ببریم
هیوا
۲۶ خرداد ۱۳۹۳افا مرتضی اتومات دارید یا 1500 دستی؟؟؟
هیوا
۲۵ خرداد ۱۳۹۳راست میفرماین اقا مرتضی بیشتر توضیح بدید برامون
احسان
۲۵ خرداد ۱۳۹۳ممنونم از اینکه یه دلم کردی منم یه دونش نوشتم تحویل شهریور اقا به هر حال تاخیر داره بابا من 206 نوشتم 1 ماه ناخیر داشت ایشالا که همیشه شاد باشین دوست گلم
سهیل
۲۵ خرداد ۱۳۹۳اقا فرهاد عزیزشبکه های روی شیشه عقب مربوط به سیستم صوتی FMوAMاگه دفترچه راهنمای شرکت که نمایندگی داده داری صفحه 49مربوط به انتن شیشه عقب مطالعه کن
سهیل
۲۵ خرداد ۱۳۹۳دوستان بحث دستی به اتومات واتومات به دستی با یه مثال ساده اگه روحالت دستی دنده 1ازسربالایی بالا رفتیم بعد توسرازیری با دنده 1دستی رفتیم رواتومات تا اینجا مشکلی نیست حالا اگه با سرعت 80تا 90تو حالت اتومات ازسرازیری به سربالایی رسیدیم اگه بریم روحالت دستی چه دنده ای نشون میده ؟
به نظردوستان ایا دنده دستی هوشمنده که رودنده بالاترقراربگیره دوستان برا من یگباراینجوری شد وچون تا حالا مطمئن نشدم معمولا با دستی تا دنده 3میرم بعد میرم رواتومات که اگه جایی بخوام برگردم دستی تودنده 3دستی باشه
soheil
۲۶ خرداد ۱۳۹۳دوستان اهوازی اتومات تحویل خرداد خبری هست؟
امید ارین
۲۶ خرداد ۱۳۹۳اقا سهیل منم پانزدهم اردیبهشت تکمیل وجه کردم ولی هنوزی خبری نیست
اتومات تحویل خرداد
راما
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام آقا بهمن من دو هفته ای میشه اتومات تحویل گرفتم قبل از اینکه ماشینو تحویل بگیرم دوستانی که میگفتند شتاب اولیه کمی دارد اهمیت نمیدادم چون برام مهم نبود ولی الان که ماشینو تحویل گرفتم واقعا شتاب اولیه ماشین خیلی آزار دهندس .انگار ماشین به زمین چسبیده نمیخوام کسیو دلسرد کنم چون منم از طرفدارای پروپاقرص ماشین بودم و هرکسی از معایب ماشین می گفت من منفی میدادم بغیر از این مشکل خاصی ندیدم و عالیه امیدوارم که موفق باشین.
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۳بنظرم ماشین ازلحاظ زیبایی چه داخل وچه خارج فوق العادس ماشین نرمی وامکانات خیلی خوبیم داره رنگشم خوبه .اما مصرفش خیلی بالاس وموتورشم خیلی تنبله خیلی ها .به دوستان خوبم پیشنهاد می کنم که اگه به دنبال ماشین فقط برای امکانات وزیبایی هستن بخرنش چون واقعا خوبه دراین لحاظ اما کسایی که به دنبال سرعت هستن اسم این ماشین رو نیارن به خدا خیلی تنبله مخصوصا سربالایی اما کفی کسی نمی گیرش وسربالایی پرایدسوسکش می کنه این نتیجه ی3000 کیلومتر رانندگیه
ali kia
۲۶ خرداد ۱۳۹۳علی جان دستیش یا اتومات؟
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۳ماشینم اتومات سفید رنگ که1580 کیلومترم کارکردشه اما شتابش خیلی کمه مخصوصا وقتی دنده2به 3 می ره ماشین هی نمی کشه من که گفتم شاید با یک تنظیم موتور درست بشه حالا نمی دونم ببرمش کجا که تنظیمش کنن؟400کیلومتر رانندگی کردم یک باک خورده اما همش کولر روشن .اول روزها که اوردومش خیلی کم مصرف میکرد.یک سوال ؟موتور ماشین من وقتی روشنش می کنی حتی در حالت حرکت یه صدای مثل اینکه چیزی اضافی توموترم میده منظورم صدای خرخر میاد این ماشین مشکلی نداره؟
ali kia
۲۶ خرداد ۱۳۹۳علی جان ماشین فعلی من موتورش میتسوبیشیه تو این چند سال حداقل اینو خوب فهمیدم که این موتورها وقتی بنزینت سوپر باشه زمین تا آسمون فرق میکنن .یعنی تو هر دنده ای پدال گاز رو تا آخر فشار بدی حتی با کولر روشن صدای سوپاپ (ما بهش میگیم صدای والف) رو نمیشنوی.اامتحان کن ببین چطوره.از من میشنوی تنظیم موتور پیش هرکس نرو مصرفت بالا میره!
amin
۲۶ خرداد ۱۳۹۳علی جان ناراحت نشید قصد جسارت ندارم.اما شما رانندگی با اتومات و استفاده از ترونیک رو بلد نیستید.
یک طور میگید پراید!داداش من با پراید 132 تو جاده کل هرچی ماشین داخلی هست رو میخوابونم از شمند و سورن گرفته تا ال 90 و پارس ای ال ایکس.
بعدشهم حرفاتون ضد و نقیض هست!تو پست اول میگید تجربه 3000 تا رانندگی!بعد میگید 1580 تارفته.
ali_a1354
۲۷ خرداد ۱۳۹۳مدل 1500 دستی دارم پراید که سهله بزرکترشم سوسک کردم.بخدا قسم
amin
۲۷ خرداد ۱۳۹۳دمت گرم همشهری.متاسفانه بعضی دوستان راننده نبودن خودشون به بد بودن ماشین نسبت میدن.این افراد ماستنگ هم بندازی زیرپاشون باز از پراید جا میمونن…
بهمن
۲۶ خرداد ۱۳۹۳کرمان موتور جی 5 رو به عنوان یه ماشین خانوادگی و کم مصرف معرفی کرده و طبق این چارچوب اقدام به تولید و فروش جی 5 میکنه.
اما اگه مباحث مختلف فنی رو در مورد حالت های اکو و نرمال و اسپرت در ت همین سایت پدال و تیونینگ تاک مطالعه کنید به نتایج خوبی دست پیدا میکنید.
خدا کنه کرمان موتور به احترام کسایی که به این ماشین علاقه دارن و علاقشون به شتاب و سرعت بیشتره بتونه اقدامات خوبی انجام بده تا از طریق این تغییرات گیربکس در دور موتورهای بالاتر دندرو تعویض کند.
امیدوارم اطلاعات بیشتری از تجربتون از سواری در اختیار من و دوستان بگذارید
(کمی جزیی تر)
هیوا
۲۶ خرداد ۱۳۹۳از دست اندر کاران کرمان موتور تقاضا داریم که کاری کنن ماشین در دور موتورهای بالاتر دنده رو تعویض کنه تا این ماشین زیبا بدنام نشه و شتاب خوب تری پیدا کنه.
از دوستانی که این ماشینو دارن لطفا بگن در حالت تیپ ترونیک یا همون دستی شتابش چطوره؟؟؟
منتظر اتومات مرداد
سیامک
۲۶ خرداد ۱۳۹۳یه خواهش از دوستانی که مدتیه سوار جی5 اتومات هستن ، خواهشن شتاب اولیه این ماشینو با ماشینای دیگه مقایسه کنید و بگید در حد چه ماشینیه ، فقط خواهشا منصفانه قضاوت کنید ، اگر دوستانی که ماشینای مختلف زیاد تست کردن نظر بدن ممنون میشم..
منتظر اتومات ، تیر
برسام
۲۶ خرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان عزیز
من حدود 10 روزه ماشینو تحویل گرفتم (اتومات) و با توجه به سؤالاتی که بچه ها بالا پرسیده بودن خواستم چند مورد رو عرض بکنم:
اول اینکه شتاب اولیه این ماشین نسبتا کمه ولی شتاب ثانویه فوق العاده بالاست که بعد از دوره اب بندی به صورت چشمگیری شتاب اولیه بهتر میشه
دوم اینکه همونطور که تو دفترچه راهنما هم نوشته دوستان حتما دوره اب بندی رو رعایت کنن. دوره اب بندی هم هیچ ربطی به قدیم و جدید بودن تکنولوژی نداره چون یه این دوره ، دوره ایه که تو اون سطح بیرونی قطعا متحرک موتو سابیده میشه و اصطلاحا قطعات همدیگرو میشناسن به همین علته که روغن رو باید سریعا بعد از اب بندی عوض کنید چون پر از پلیسه های فلز و آلومینیوم میشه
در مورد تعویض دنده از اتوماتیک به تیپ ترونیک هم خدمتتون عرض کنم که شما در هر دنده ای باشید ( در حالت اتوماتیک) هنگام انتقال به دستی ، همون دنده نشون داده میشه ساده تر اینکه اگه شما تو حالت اتوماتیک و در دنده 4 باشید و یک مرتبه دنده رو به حالت دستی تغییر وضعیت بدید ، ماشین همچنان در دنده 4 باقی میمونه تا زمانیکه خودتون دنده رو کنم کنید و اینطور نیست که از اتو به حالت دستی برید و ماشین از دنده 4 به دنده 1 بپره
در آخر هم اینکه مصرف این ماشین در زمان آب بندی خیلی بالاست که بعد از گذشت یکی دو هزار کیلومتر حدود 30 درصد کمتر میشه و به صدی 8 یا 9 میرسه
در مجموع این ماشین ماشین فوق العاده ایه و امیدوارم همتون از رانندگی باهاش لذت ببرید
sunmartin
۲۶ خرداد ۱۳۹۳صحبت ها در مورد شتاب تا حدود زیادی صحیح است اصولا خودورهای اتومات (تجربه شخصی از سواری با مگان اتومات مونتاژترکیه فرانسوی بدون هیچ گونه قطعات ایرانی یا چینی ) و مقایسه آن با خودروی ریو مونتاژ ایران کره ای واقعا اعجاب آور بود با حجم موتور 500 سی سی بیشتر عملا شتاب ریو را نداشت و حس خوبی از آغاز حرکت در راننده و سرنشینان ایجاد نکرد خودروهای اتومات نسبت به استیک (manuel) شتاب اولیه کمتری رو دارن بدلیل مسایل فنی و مکانیکی پیچیده تنها در خودروهای شرکت بی ام دبلیو BMW که از سیستم کلاچ چند لایه استفاده شده و از قبیل ان مرسدس بنز شاهد شتابی در حد و اندازه خودروهای دنده ای هستیم این افت شتاب مخصوصا در سربالایی ها خود را نشان میدهد جایی که بنده با اتومبیل خودم در یک تست خودروی اقوام (مگان 2000) را براحتی پشت سر گزاشتم ، بدلیل تصمیم گیری در نحوه تعویض دنده ها و ضرایب آن در خودروهای مختلف شاهد شتاب های متغییر در خودروها هستیم به اعتقاد بنده نوع 1500 این خودرو شتاب بمراتب بهتری نسبت به مدل 1800 آن دارد
سیامک
۲۶ خرداد ۱۳۹۳ممنون از جواب کامل شما ، اینطور که من متوجه شدم شتاب این ماشین نسبت به ماشینای اتومات هم رده در حد قابل قبولی هست ، درسته؟
دادا
۲۶ خرداد ۱۳۹۳آقای برسام عزیز.ماشین رو در کرمان موتور بااصول علمی آبندی میکنن.بابردن دورموتورتا شش هزار ومدت زمان مشخص.اما چرا روغن عوض میکنن هم دلایل شما درسته وهم بحث اطمینان بیشتره.بازم عرض میکنم هیچ ماشین اسم ورسم داری تواتوبان خلوت نمیبینیم که آهسته بره که مثلا آبندی بشه.درثانی بحث سودمالی رودرنظر بگیرید.اگه کرمان بابت فراخوان شیلنگ بنزین همین جوری میگفت ممکن بود کسی نره ولی با یه فیلتر مجانی به اصطلاح قضیه رو جمع کردن.بعدشم اگه کسایی خیلی مقیدهستن دوره ی آبندی رو انجام بدن.ضرر نمیبینن.ما از روز اول گازیدیم خدا رو شکر روز به روز راضی تریم.باورش سخته موتور۱۵۰۰ باشه.امروزم ۴۸تومان دادن نفروختم.صدای موتورم کمترشده یا شاید من عادت کردم.شتابش بعدنیست مخصوصا شتاب ثانویه ش معرکه س.محال دور چهارهزارباشی موتورتوسربالایی کم بیاره.بنزین سوپر زدم احساس کردم کمی مصرفش بهتر شده البته هنوز به نتیجه ی مشخص نرسیدم.دلال میگفت ماشین معرکه س نفروش برو حالشو ببر.وقتی دلالی اینومیگه که معمولش جز کوبندن ماشین کاری نمیکنن خود حدیث مفصل بخوان زین مجمل….
دادا
۲۶ خرداد ۱۳۹۳شرمنده جا اوفتاد:ماشین صفر اسم ورسم داری با سرعت آهسته تواتوبان خلوت برخوردی که مثلا تو دوره ی بندیه
رضا رضایی
۲۶ خرداد ۱۳۹۳با سلام وعرض ادب خدمت شما عزیزان
ببخشید من به محض تحویل ماشین باید برم سفر ایا برای دوران ابندی اشکالی داره یا خیر من تا حالا اتومات نداشتم ایا نحوه رانندگیش فرق داره ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
omid
۲۶ خرداد ۱۳۹۳تمامی نظرات مقایسه بین جیلی و جی 5 که غیر واقعی ب نظر میاد. نه معایب گفتید نه مزایا، البته به غیر از یه عده معدود از نمایندگیهای محترم خواهشمندیم تبلیغ نکنن و اجازه بدن مصرف کننده ها ضعف و قوت خودرو را بیان کنند.
sasan
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام
منم همین طور بعد از تحویل بلافاصله یه مسافت طولانی رو ا ر جنوب تا شمال باید برن با توجه به دوره اببندی این مورد اشکالی نداره
احسان
۲۶ خرداد ۱۳۹۳دوستان عزیزی که این ماشین دارن کلا راضی هستن یا نه ؟من تو شتاب ماشین اینا نیستم من می خوام بدونم کلا ماشینی هست که بهش اعتماد کرد واسه سفر یا نه
برسام
۲۶ خرداد ۱۳۹۳دوستان عزیز مطلب زیر رو از صفحه 78 دفترچه راهنمای ماشین j5 کپی کردم که میذارم خدمتتون دیگه تصمیم با خودتونه
آب بندی:
در خودروهای جدید میزان سایش قطعات موتور در دوره اب بندی بسیار بیشتر از پس از آن است.
در 1000 کیلومتر اول:
در 1000 کیلومتر اول موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:
– پدال گاز را تا انتها فشار ندهید
– سرعت رانندگی را زیر 80km/h نگه دارید
– از بالا بردن دور موتور خودداری نمایید
– هرگز خودروی دیگری را بکسل نکنید
از 1000km تا 2000km :
اکنون رانندگی با سرعت بیشتر و بالا بردن دور موتور مجاز می باشد
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۳بچه ها تبریک میگم پیج جک سوارها 100تایی شد
فرید
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام amin جان ، امیدوارم هرچه زودتر ماشین رو بهت بدن، کدوم شهر هستی انقدر تاخیر داره؟ (دستی، مرداد، تهران،نمایندگی محمدی ۱۷۵۳، سردار جنگل)
amin
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام داداش.والا اهواز هستم.انشاالله زودتر بدن حداقل تا پایان رمضان دستمون برسه ماشین تا یکم آبندیش کنم چون احتمالا بعد از رمضان فصد سفر به مشهد رو دارم.
sunmartin
۲۶ خرداد ۱۳۹۳امروز فرصتی دست داد تا طراحی خودرو را با طراحی مدل های روز بازار مقایسه ای کنم این خودرو بقدری در طراحی حرف ها برای گفتن دارد که با یک نگاه متوجه شباهت زیاد این خودرو با محصولات 2014 اپل و مزدا میشوید با تمام وجود برای خرید یکدستگاه جک جی 5 چه در مدل دستی و چه اتومات مصمم هستم به امید خدا اواخر تیر خودروی پدرم را تحویل میدهند که 1800 است بررسی بسیار جامعی بهمراه فیلم های کم حجم آپ و در اختیار کاربران قرار میدهم
بچه مشهد
۲۶ خرداد ۱۳۹۳دوستان مشهدی جی5 سوار کسی توی این پیج هست؟ اگه از بروبچ گل مشهد کسی هست و اگه امکانش هست لطف کنه یه هماهنگی بکنه ماشین خوشکلشو یه براندازی بکنم ممنون میشم.
تحویل تیرماه 1500 دنده ای- نمایندگی رضاعاکف
حسن
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام به دوستان عزیز. شتاب جی ۵ نسبت به خودروهای اتومات دراین رنج عالی است مگه درخیابانهای ایران بیشتر از این شتاب میخوای چه کنی!!! ۱۸۰۰ تهران.خودرو عالی و…هست.یاحق.
کیوان
۲۷ خرداد ۱۳۹۳سلام بر دوستان چرا بعضی از دوستان قبول ندارند مصرف بنزین اتومات بالاست هر 500 کیلومتر یک باک
فرهاد
۲۷ خرداد ۱۳۹۳آقاکیوان چرا اینقدر عجول هستی حداقل یه 5000 کیلومتری باهش برو بعد نتیجه گیری کن .
مهران
۲۷ خرداد ۱۳۹۳قابل توجه کرمان موتورخوش قولبنده جک دستی 1500 ثبت نامی بهمن92 تحویلی تیرماه 93 ولی هنوز دعوتنامه هم برام نیومده…درصورتیکه موقع ثبت نام نمایندگی گفت ما اصلا تاخیر نداریم.چرا؟؟؟؟
mahyar
۲۷ خرداد ۱۳۹۳مهران جان زمان ثبت نام همشون این حرف میزنن واقعا که خیلی کرمان موتور خودروسازه مزخرفیه!!! اتومات تحویل تیر
امین
۲۷ خرداد ۱۳۹۳هنوز که تیر نشده
علی
۲۷ خرداد ۱۳۹۳اقا امین بزرگوار درست می گی حتما حواسم نبوده که اشتباه نوشتم ماشینم دقیق1580کارکردشه.داش گلم اون پراید نبوده که شما داشتید بنز بوده وگرنه هم من وهم شما می دونیم که پراید چیزی نیست که بخواد برای ال90 یا پارس رو داری کنه اون پراید نبوده حنما بنز بوده.تاحالا ماشن اتومات اصلا نداشتم اصلا ولی زیاد نشستم .وقتی رفقا می گفتن شتابش کمه من باور نمی کردم یا می گفتم اصلا مهم نیست مهم خوش قیافه بودن که این داره واقعا هم اینطور که کسی باور نمی کنه چینی .اما در مورد موتور بگم که خیلی بعید می دونم که 141 اسب بخار داشته باشه چون اونطوری که شاید وباید سربالایی نمی کشه ومصرفشم خیلی بالاس که می گن کم کم پایین میاد .اما پایداریش سرپیچ فوق العادس .ولی اپشن خوبی داره مثلا دریچه ی کولر عقب زیر پای سرنشینان که و… . بعدم حاجی امین اگه درباره ی رانندگی با تیپ ترونیک بلدی به ما بگو تا یادبگیریم داش
amin
۲۷ خرداد ۱۳۹۳داداش شرمنده حواسم اصلا نبود.از نظر موتوری پرایدی که من دارم تیونینگ شده هست.والبته بنده هم گاز رو تا خرخره پر میکنم همیشه و کلا اسپرت میرونم!نباید مقایسه میکردم.
شما برای استفاده از حالت ترونیک کافی هست وقتی روی درایو هستید دسته دنده رو بدی سمت راست میره روی ترونیک بعد مثل دنده دستی با بالا زدن دسته دنده رو بالا و با پایین معکوس بدی و کلا روی ترونیک دست خودتون هست روی چه دوری دنده رو تعویض کنید.
امیر
۲۷ خرداد ۱۳۹۳دوستان من شنیدم کولر مدل اتوماتیک ضعیفه لطفا دوستان اتوماتیک سوار نظرشونو بدن
علی از مشهد
۲۷ خرداد ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان تجربه سواری بعد از 500 کیلو متر
نواقص و مزایا
1 شتاب اولیه کند روی اتومات اما روی دستی خوب شتاب ثانویه خوب
2 مصرف بنزین فعلا بالا
3 کیفیت رنگ متوسط
4 مونتا می شد بهتر بشه
5 سنسور باد کار نمی کنه ما شین من
واما مزایا
1 داشتن تیپ ترونیک برای سبقت و سربالایی ها و سراشیبی ها توصیه به دوستان اگر برایتان شتاب اولیه خیلی مهم است حتما کار با تیپ ترونیک را یاد بگیرید
2 ظاهر جذاب قابل مقایسه با ماشین های بالای 100 میلیون نظر من
3 طراحی داخلی عالی
4 چسبندگی خوب به جاده در سر پیچ ها و سرعت بالا
5 داشتن کولر خوب قوی و با سرمیایش قابل قبول
من در کل از انتخابم خیلی راضیم یا حق