جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۷ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    مدل 1500 تاید شده است چون تست تا 200 هزار کیلومتر داده و نشکلس نداشته اینم مراسم اعطای جایزه به جک جی 5 مدل 1.8 از نظر زاحتی فاصله محور چرخ ها که برای استیبلیتی مهم هست و همچنین دوام موتور و استحکام http://jacen.jac.com.cn/article/20120119/75173701.html

    امیدوارم واقعا درست باشه جیلی امگرند که در سیستم غربیلک فرمان و کلاچ و جلوبندی داد خریدارانش در آورده دز پیج بغلی ، جالب اینجاس حیلی دارن با جک مقایسه میکنند که از نظر jac سرتر هست اگه همین جک واردلتی بود الان گارانتیش بیشتر بود و قیمتش هم بالاتر
    همین جی ای سی خیلی با کیفیتر از جیلی هست بنده حداقل از لحاظ ظاهری تینکارو انجام دادم کاش در جک به دریچه های ایروکیندیشن توجه بیشتری میشد و از متریال مرغوبتری ساخته میشد

  2. ali

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    نتیجه حدود3ساعت رانندگی امروز در هوای گرم وآفتابی,در ادامه مطالب تست قبلی:
    سرمایش کولر کاملا رضایت بخش در دمای هوای حدود37درجه طوری که دور فن در دور متوسط کفایت میکرد.فقط صدای پرتاب باد کمی زیادبود.
    صندلی راننده بعد از تنظیم کاملا راحت که از کمردردی که در رانندگی شب قبل احساس شد به هیچ عنوان خبری نبود فقط صندلی به علت چرم مصنوعی بودن که فوایدخوبی دارد,عیب تعرق کردن نیز کمی آزاردهنده است.
    موتور واقعا نرم و کم صدا طوری که دنده برای مدت زیادی به شکل اشتباه روی دنده1بود اما متوجه نشدم!!
    به نظرسنسور بادچرخهاعملکرد دقیقی ندارد چون اعداد نمایشی متغیر است.
    بعضی مواقع در استارتهای اولیه عملکرد ترمز با کمی مشکل مواجه است.
    تنبلی ماشین درسربالایی ها کاملا محسوس است اما به نظر با کارکرد بیشتر ماشین این تنبلی رو به کاهش است, ضمن اینکه بعد از کارکرد بیشتر و اجازه بالا بردن دور موتور این موضوع به شکل قابل توجهی اصلاح خواهد شد.
    فضای داخلی ماشین به مراتب لوکس تر از خودروهای هم قیمت و حتی ازبسیاری از خودروهای سطح قیمتی بالاتر از خود.
    در مجموع نکته ای که در این مدت کوتاه میشود از این ماشین فهمید و کاملا مشهود و غیرقابل انکار است سیستم موتوری و گیربکس این خودرو است که بسیار نرم وظاهرا بسیار با کیفیت برای دراز مدت است.(البته گذشت زمان مشخص کننده خواهد بود)
    راجب به کیفیت رنگ هم بنده نظری نمیدهم چون بابتش خسارت مدنظرم رو دریافت کردم.

    ادامه مطالب دقیقتر بزودی…..

    1. ناصر

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      آقا سلام
      درمورد رنگ یعنی چی ؟؟؟
      رنگش بی کیفیت بود و خسارت گرفتید ؟؟؟

  3. سیامک

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    در پاسخ به نظر دوست عزیزم اکبر عرض کنم که دور موتور ماشین معمولا روی 4000 تا 4300 دور در دقیقه بود .ضمن اینکه دوست عزیز سالها تجربه رانندگی انواع واقسام ماشینها بمن یاد داده که دور موتور انتخابی ام برای بدست آوردن قدرت وگشتاور مناسب چی باشه .
    متاسفانه دوستان با نظرات اینچنینی سعی در کتمان ضعف های این ماشین میکنند که درست نیست .
    باید پذیرفت که گشتاور کم موتور در سربالائیهای طولانی باغث کندشدن ماشین وتنبلی اونه .
    بد نیست واقعیت های ملموس این ماشین در کنار محاسن زیادش گفته بشه تا کسانیکه برای تصمیم گیری جهت خریدش به این انجمن مراجعه میکنند گمراه نشن ودرست اطلاعات بگیرند.

  4. امين

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    تجربه 2500 کیلومتر رانندگی با جک اتومات رو خدمتتون عرض می کنم امیدوارم مفید باشه

    معایب
    1- شتاب کند در دورهای پایین (گشتاور پایین در دورهای پایین) بگونه ای که در حالت اتومات و در دنده های پایین از 206 عقب می افتد و توصیه می کنم هیچ وقت در دورهای پایین اقدام به کورس نکنید.
    2- سیستم تعلیق خشک که صداهایی که از عقب بگوش می رسه بعضی وقتها آزار دهنده می شه و آدم رو ناراحت می کنه که همچنین ماشین خشگلی و نوئی این صداها رو می ده.
    3- ال سی دی قسمت کولر بسیار کوچیکه بگونه ای که برای خواندن درجه حرارت باید تمرکز کرد و گاهی اوقات با توجه به نور و روشنایی اصلا دیده نمی شه.
    4- رنگ بدنه بسیار کیفیت نامناسب داره و علاوه بر کیفیت پایین آن بی دقتی شرکت نیز در این زمینه بسیار دیده می شه.
    5- فن دور تند ماشین وقتی روشن بشه دیگه خاموش نمی شه که نمی دونم این عیب هست یا خیر.
    6- ماشین من از همون روز اول ترمزش هنگام فشار دادن پدال و برداشتن پا از آن صدا می داد و فکر می کردم این صدا با کار کردن بیشتر حذف بشه که الان کم شده ولی حذف نشده. این موضوع را حتما توی سرویس اولیه عنوان خواهم کرد. علاوه بر اون صبحها اگه یک دقیقه صبر نکنم تا ماشین گرم بشه ترمزهاش در حد افتضاحه یعنی اصلا ترمز ندارم.
    7- با توجه به برنامه اکو که روی این ماشین نصب شده،‌مطمئناً‌اگه برنامه نرمال بیاد من عوض می کنم چون کمبود گشتاور توی دورهای پایین و سربالاییها بسیار احساس می شه.
    8- دیشب ماشین رو روشن کردم یکهو چراغهای پانل ضبط و کولر و … سو سو می زد. همچنین سنسور باد لاستیک ها و … بعد از نیم ساعت خود بخود درست شد.
    9- گاهی اوقات وقتی کولر روشنه روی اتومات هم هست،‌یهو انگار کولر off میشه و بادش گرم می شه ولی دوباره On می شه
    و اما محاسن
    1- در خصوص زیبایی چیزی نمی گم چون بسیار ماشین زیباییه و شکی در اون نیست.
    2- عملکرد موتور خودرو و گیریبکس بسیار عالی هستش
    3- عملکرد کولر بسیار بسیار عالی. زمانی که درجه حرارت رو 40 نشون می ده (اتوبان تهران- قم)‌دما رو روی 26 و شدت رو روی کم کم قرار دادیم هوای داخل بسیار مطبوع بود.
    4- عملکرد سنسورهای نور، باد لاستیک و دنده عقب بسیار عالیه.
    5- کیفیت ماتریال استفاده شده خوبه
    6- حس لوکس بودن رو منتقل می کنه و حدود 80 %‌ حس ماشین قبلیم یعنی مزدا 3 رو (به جز شتاب گیری) منتقل می‌کنه

    و در نهایت باید بگم با توجه به میزان مبلغ پرداختی بسیار بسیار ماشین قابل اعتماد،‌لوکسو زیبایی است. امیدوارم که شرکت کرمان موتور بتونه هم این ماشین رو بهتر پشتیبانی کنه و هم در بخش رنگ که نمره منفی بالایی رو کسب می کنه تجدید نظر بکنه.
    امیدوارم موفق باشید

    1. عباس

      ۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      دوستان آیا شتاب کم فقط برای خودروهای اتوماتیک است یا گیربکس دستی این ماشین هم شتابش کمه؟

  5. احسان

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    سلام کسی دعوت نامه تیر ماه براش نیمده . بچه های که تحویل خرداد هستن ووماشینشونو نگرفتن لطفا رنگ ماشین هم بگن بهمون

    1. فریدون

      ۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام
      اگه نمی خواین تاخیر بخوره فقط سفید یا مشکی انتخاب کنین. نحویل خرداد خاکستری اتوماتم. هنوز خبری نیست.

    2. زهرا

      ۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تحویل خرداد رنگ سفید تا الان هم هیچ خبری نشده

  6. دادا

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقای سردبیر چرا نظرمو پاک کردی.کلی زحمت کشیدم.نظرمو برگردون.والا شکایت میکنم.تصمیم باخودته.صبرم زیادنیست

  7. سیامک

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بچه های کسی از امار فروش محصولات جی فایو خبر داره تا حالا چند دستگاه فروش داشته بیشترین فروش مربوط به کدام نمایندگیه

  8. محمد

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام. فقط من میدونم که بیشترین ماشین جک در استان آذربایجان غربى شهرستان شاهین دژ است که استاد پینارساکن اونجاست.

  9. sunmartin

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    ، گشتاور پایین جک جی فایو در سایر محصولات چینی از قبیل لیفات و چری جیلی و علی الخصوص چری a23 یا همان فالوین 2 و در ایران معروف به mvm 315 گشتاور این خودرو به حدی پایین است که در شتاب و حرکت اولیه رنوی pk و یا پراید گوی سبقت ازین خودرو را میگیرد شاید بزرگترین ضعف j5 چه در مدل 1.5 و چ در مدل 1.8 این موضوع میباشد

    1. بهمن

      ۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      مهندس سانمارتین برو سایت دنده 6 و مقایسه جی 5 رو در مقابل پارس.ام ام.جیلی و لیفان ببین.
      اگه عشق موتوری برو یه کیاk 900 بگیر که 8 سیلندر و 5 لیتریه موتورش.
      تو اینترنت سرچ کن.
      خودت میفهمی.
      جی 5 تو ایران اوله.
      چه چینی
      چه ایرانی با قطعات چینی….

      1. حسن

        ۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (60 ديدگاه)

        سلام واحترام.اقای سان مارتین این یکی دیگه غیرکارشناسی و بی اساس گفتی.متاسفم.شما نمیدونم میخواهید همش باماشین کورس بگذارید.واقعااگردنبال شتاب اولیه بالاهستیدبروید ب ام و …بخرید.خوش باشی

  10. سیامک

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    اتفاقا sunmartin داره درست میگه . تنها ضعف j5 (چه دنده ای وچه اتومات) گشتاورکم
    اون حتی در دورهای بالای موتوره .
    اگه بناست یه نفر هم که عیب این ماشینو بدرستی بیان میکنه مورد هجوم قرار بگیره پس
    پیشنهاد میکنم اسم تاپیک رو بگذارید : تاپیک به به و چه چه جک جی فایو .

  11. سیامک

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    اتفاقا sunmartin داره درست میگه . تنها نقطه ضعف j5 ( چه دنده ای وچه اتومات )کمبود گشتاور حتی در دورهای بالای موتوره .
    ضمنا اگر بناست هر کس ضعف این ماشینو بدرستی بیان میکنه مورد اعتراض وهجوم قرار بگیره پس اس تاپیک رو بگذارید انجمن به به و چه چه جک جی فایو !

    1. بهمن

      ۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      باشه خب
      شما و سان مارتین جان برین کرمان موتور و این نقطه ضعف برطرف کنید.
      همونطور که تونستید تولیدات داخلی و درست کنید.
      به به و چه چه نی
      حقیقته

  12. sunmartin

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    دوستان گرامی نمی خوام از سیامک خان جانب داری کنم اما وقتی پای تست شخصی میاد وسط و خودتون پشت رول نیشینید کاملا متوجه موضوع میشید شتاب ثانویه در دورهای بعدی بسیار عالی هست اما امان از دنده های پایین بنده هردو مدل بواسطه دوستان عزیز مورد آزمون و خطا قرار دادم البته بنده در مقامی نیستم که بخوام نظرن را به شما بزرگواران تحمیل کنم اما شتاب واقعا ضعیف هست ان شاله که خودتون تست کنید د سربالایی مشکل کمبود گشتاور محسوس است اگر قصد خرید خودرو باشه کیا k9 بهترین هست اما در شرایط کشور خودرهایی مانند 206 تیپ 5 و ریو و لوگان شتاب بسیاز قابل قبولی دارند اللخصوص ریو در سر بالایی ها تقریبا عالی عمل میکنه تجربه شخصی بود که عرض کردم ، اگر بنا باشه شتاب مهم نباشه ان شاله در آینده که سوار خودرو و پشت رول نشستید هنگامیکه در یک شیب ملایم سربالایی ثرار گرفتید متوجه صحبت های این بنده حقیر میشوید بزرگترین ضعف 1.8 در حال حاضر همین است در سایت های خارجی دقیقا به موضوع شتاب اشاره شده بنده خودم بکی از طرفداران این خودرو هستم اما گفتن نقایص و تابو شکنی باید سرلوحه کار هر منتقدی باشد

  13. سیامک

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بنده جزو اولین سری خریداران j5 1500 هستم واظهاراتم بر اساس تجربه عملی با این ماشینه ، نه حدس وگمان وبنا به شنیده ها یا اطلاعات روی کاغذ .
    متاسفانه نه تنها در این سایت ، بلکه در سایتهای دیگر از جمله T.T خیلی از افرادی که در مورد این ماشین نظر میدن و گاها سینه چاک میدهند ، کسانی هستند که فقط این ماشینو ثبت نام کردند وهیچگونه تجربه عملی رانندگی با اون ندارن .ولی راجع به همه چیزش اظهار نظر میکنند .
    کسی دراینکه جی فایو (هردو مدلش )ماشینی ارزنده درمقابل وجه پرداختی برایش است ،نیست ولی این بمعنای آن نیست که این اتومبیل فاقد هرگونه کمبود وضعفی است.
    خواهشا قدری درقضاوت خود واقعییتها را هم در نظر بگیریم .

  14. کیوان

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    در مورد مصرف بنزین جی5 اتومات تقریبا هر باک بنزین سوپر 500 کیلو متر راه میرود برای سرویس اولیه هم بردم میگویند مصرفش همین است کاری نمیشه کرد اتومات سوارید

  15. هیربد

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان موضوع تاخیر در تحویل جک جی 5 و سایر محصولات کرمان موتور تبدیل به یک معضل اساسی شده که بهتره به تمام کسانی که میخوان ثبت نام کنن اطلاع رسانی بشه. من تحویل تیر ثبت نام کردم ولی هنوز خرداد ماهی ها رو تموم نکردن چه رسد به تیر که حتی دعوتنامه هامون هم هنوز نیومده !
    متاسفانه نمایندگیها هم با امروز و فردا کردن مشتری رو سر میدوونن. ثبت نام کردین رو یکی دو ماه تاخیر حساب کنین.

  16. حسن

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام واحترام.اقایان یه جوری صحبت میکنندکه فقط خودشون پشت رول جی ۵ نشستند برادرمن ما هم راننده اییم اونم ۲۲ ساله پشت رول انواع واقسام ماشین های مختلف بودیم واقعا متاسفم بااین دیدگاهتون. همون که گفتم ماهم در سربالایی بااین خودرو اتومات رفتیم وبلدبودیم به چه نحوی باهاش گازبدیم که کم نیاره وخیلی چیزهای دیگه.شب حوش

  17. ramin

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    تا اخر هفته میلد دعوت نامه ها

  18. سیامک

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    آقا دو روز پیش با یه مازراتی تو جاده چالوس کل انداختیم و خدارو شکر جی فایو کم نیاورد و
    تو آینه خالش کردیم و …….
    اینم واسه اینکه دوست عزیزمون حسن آقا خوشش بیاد و نگه ما گاز دادن بلد نیستیم !؟

  19. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من نمیدونم چرا ما ایرانیا همیشه حاشیه پراکنی میکنیم ؟
    اینجا بعضی از دوستان واقعا نیاز به اطلاعات دارن که تصمیمشونو در رابطه با خرید این ماشین بگیرن !
    امروز من از نزدیک این ماشینو لمس کردم ” منی که همیشه زانتیا و مگان داشتم !؟ تصمیم خرید این ماشینو دارم ! چرا ؟ به این خاطر که واقعا محکمو رو اصول طراحی شده .
    موتوره قدرتمند ، طراحی نسبتا زیبا ، اتاق جادار ، کیفیت بالاج روکش و جنس پلاستیک مصرفی ، ایمنی بالا ، وووووو
    از همه مهمتر !؟ فروش بالای این ماشین تو انگلستان مغزه منو متوقف کرد !
    امتحان این ماشین ضرر نداره
    با امیده موفقیت

  20. sunmartin

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    حسن آقا خدای نکردع حمل برجسارت نبود خوسبختانه تاپیک جی 5 جزو تاپیک هایی است که کاربران احترام همدیگر را نگاه میدارند و از سفسطه پرهیز میکنند پایین بودن گشتاور این خودرو کاملا مشهود است ، نقص دیگری که آزار دهنده است تنظیم نبودن صحیح سیستم TPMS که تا بحال فکری برای آن نشده نبود بک لایت در سیستم بالابرها بجز راننده مشکل ناپایداری بوستر در هنگام استارت کوبش سیستم تعلیق بهنگام صبح و در هوای خنک کیفیت پایین برخی از ماتریال در تریم داخلی از جمله نازک بودن دریچه های ورودی هوا و دستگیرها ی باز و بسته شدن خودرو بازهم در تریم داخلی کیفیت پایین مونتاژ ، سنکرونیزه نبودن دسته راهنما در زاویه 45 درجه و ازین قبیل ، که تنها مشکلی که های لایت است و در واقع نقص تعبیر میشود همین گشتاور و شتاب خودرو است میتوان از سایر ضعف ها چشم پوشی کرد در استقامت این خودرو نرمی گیربکس و کلاج در مدل 1.5 و تعویض ملایم و بدون ضربه در 1.8 زیبایی طراحی و امکانات این خودرو شکی نیست حتی در پایداری بسیار عالی و مثال زدنی در پیچ ها و گردنه ها و عالی عمل کردن آن بواسطه فاصله عالی محور چرخ ها ، نکات متمایز و خوب جی 5 است ما قصد داریم مشکلات را شناسایی کنیم و دزباره اش بحث کنیم

    1. ali_a1354

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      دوست عزیز توجه داشته باشین شما دارید جک 1500 با 110 اسب بخار و وزن 1350 را نسبت به 206 تیپ 5 با وزن 900 کیلو و حجم موتور 1600 و همینطور ال90 با حجم 1600 و وزن تقریبا 1000کیلو مقایسه میکنید .مسلما دو خودرو اخیر با حجم موتور بالاتر و وزن سبکتر شتاب بالاتری دارن اما تجربه بنده با نزدیک به 15000 کیلومتر کارکرد با جی 5 دستی و نیز تجربه سواری با انواع خودروهای داخلی شتاب این ماشینو بسیار خوب و مناسب میدونم .

  21. reza

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    با سلام خدمت آقای سان مارتین با توجه به نظراتتون سوالی داشتم که کمک زیادی میکنه لطفا اگه تجربه رانندگی با سایر اتوماتها رو داری که موتور اونها در حد و اندازه این ماشین باشه یه مقایسه انجام بدین ماشینهایی مثل تویوتا کرولا و مگان و حتی تندر اتومات من تا جایی که میدونم این ماشینها همگی در شتاب اولیه تنبل هستند و این قضیه با توجه به اندازه موتور و گریبکس 4 سرعته اونها ضعفی به حساب نمی یاد و خریدار با علم به قدرت پایین موتور اقدام به خرید میکنه اما خودروهای اتومات بالای 3000 cc بعلت قدرت بالا این مشکل تنبلی رو ندارن همونطور که در تستهای شتاب مگان اتومات با موتور 2000 و تندر دستی دیده میشه که ابتدا تندر پیش میره اما پس از اندکی مگان اونو میگیره که تستهای اون توی آپارات قابل مشاهده هست دوست عزیز باید توجه کرد که j5 در شتاب اولیه به پای خودروهایی مثل تندر و 206 تیپ 5 و امثال اون نمیرسه همونطور که مگان و کرولا نمیرسه اما در شتاب ثانویه اونها رو رد میکنه و این ضعفی برای این خودرو محسوب نمیشه خریداران باید توجه کنند که باپرداخت رقمی حدود 60 میلیون خودرویی با موتور 1.8 اتومات تهیه می کنند نه خودرویی با موتور بالای 3000 و قدرت آنچنانی

    1. sunmartin

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      با تشکر از حسن توجه شما آقا رضا عزیز بله در مقام مقایسه با مگان اتومات شاید اندک تفاوتی باشه اما این تفاوت با سایر خودروهای داخلی زمانی مشهود میشه که شما قبلا صاحب 206 1.6 ، ریو، و لوگان (L90 ) بوده توقع شتابی در حد خودروهای ذکر شده را از مدل اتومات و یا مانول 1.5 داشته باشید در اینجا تفاوت احساس میشه چرا تمرکز بدوی شتاب اولیه هست بدلیل اینکه این شتاب در دور گیری موتور و ضرایب دنده ها موثر است اگر شما این خودرو را با هم قیمت اون آوانته اتومات مقایسه کنید میبینید که برخلاف j5 ضرایب دندها در اوانته بسیار راضی کننده است موضوع زمانی کمی تامل برانگیز میشه که با خانواده محترمتون قصد سفری را با استان های غربی کشور (همشهری های عزیزم میدونند منظورم گردنه های این مناطق هست ) و یا شمال را داشته باشید که این مشکل بیشتر نمود پیدا میکنه بنظر بنده مدل 1.5 مقداری عملکرد بهتری در سربالایی ها و شتاب هولیه نسبت به اتوماتیک 1.8 داره چون موتور بهینه شده ای نسبت به 1.8 دارد بهر روی اگر موارد گفته شده برای شما قابل اغماض است و زیاد درقید و بند شتاب اینخودرو نیستید پیشاپیش ایام خوبی را برای شما سروران گرامی همراه با خودروی محبوبتان آرزومندم بنده هم در شرف خرید این خودرو بودم و قصد جانب داری از هیچ خودروی خاصی را ندارم هر خودرو را باید در رنج قیمت رنج کلاس خودرو مقایسه کرد جالب اینکه در استرالیا j5 را با شورولت و بنز مقایسه کرده اند میتوانید جهت دیدن انواع مقایسه واژه jac j 5 vs … را گوگل کنید نتایج بسیار جالب است

  22. مسعود ارومیه

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دوستان مصرف بین 12 تا 12.5 واسه ماشین اتوماتیک 1800همراه با کولر روشن یه مصرف عادی هست چون اکثر دوستانی که اقدام به خرید این ماشین نمودند اکثرا انومبیل دستی داشتن و دارن با اون مقایسه میکنن حتی اگه با اتومبیل دستی کم مصرف مثل 206 مقایسه کنیم اگر به سایت ایران خودرو برید می بینید که مصرف 206 داخل شهر نوشته 10 لیتر که اونم بدونه کولره که با کولر میشه 11 لیتر اونم ماشین دستی با موتور 1600 و اتاقی نزدیک به 300 کیلو سبک تر. پس مصرفش با توجه به ماشینهای داخل نرماله. در مورد شتاب اولیش بله یکم کمه اونم تو سر بالایی که بهتره از تیپ ترونیک انموقع استفاده کنیم. اما تو جاده کفی اگه پدال گاز و تا ته فشار بدین دور موتور بین 4 تا 4.5 عوض میشه که شتابش میره بالا. بازم هر کسی سوالی داشته باشه میتونم کمک کنم 09146316316

  23. رضا از شیراز

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان عزیز و مسئولیت پذیرم بخصوص سن مارتین وسیامک
    آیا جی 5 نیازی به سینی زیر موتور دارد یا نه ؟

    1. sunmartin

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1919 ديدگاه)

      دوست گرامی سایت مونتاژ ایرانی کرمان موتور پاسخ میدهد : “خیر نیاز به سینی زیر موتور ندارد” اما با کمال تعجل این قطعه در دو نوع با دوکیفیت در کشور مبدا “چین” ساخته و به بازار عرضه گردیده نکته ای که میشود از آن بعنوان دور زدن مشتری توسط کرمان موتور یاد کرد حتی شرکت مورد اشاده میتوانست با درخواست از j.a.c برای عرضه کلید های بک لایتدار درخواستی ارسال کند و قطعات منفصله ckd خود را اینگونه تحویل بگیرد که هزینه جندانی نیز برای شرکت نداشت همانگونه که نصب سانرووف درمدل 1.5 را در دستور کار خود قرار داد قیمت سینی زیر موتور:engine shield splash guard

  24. فرشاد

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان

    دوستان عزیز در مورد تاخیر ارسال دعوت نامه و تحویل j5 زیاد ناراحت نباشید چون این معضل فقط مختص کرمان موتور نیست. همه شرکت های ایرانی بد قولن. من یه پارس تندر تحویل تیر ثبت نام کردم اما هنوز هیچ خبری از دعوت برای تکمیل وجه نیست هر دفعه هم که از نمایندگی سوال میکنم میگن همین روزا دعوت نامه میاد!پس تا وقتی با این شرکت های غیر متعهد به مشتری و بد قول طرفیم حرص خوردن هیچ فایده ای نداره.

    دستی- مرداد

  25. sunmartin

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    مراحل مونتاژ jac در سایر کشورها (فیلیپین)

    http://hybridtechcar.com/collect-jac-cherkassy-19-photos/

  26. sunmartin

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    مدل 2014 که معرفی شده امیدوار هستیم کرمان موتور از سال آینده این تغییرات را اجرا کنه

    http://www.icarreview.com/new-2014-jac-j5-is-spotted-in-china/2014-jac-j5-8/

  27. حسین 9974

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    بنابه دلایلی که پول لازم داشتم امروز هشتم تیرماه رفتم انصراف دادم . جی5 دستی تحویل تیرماه
    از برج بهمن پارسال تا الان 20میلیون دادم امروز که رفتم واسه انصراف گفتند یکماه تا 40روز دیگه پولمو بهم میدن وجالب اینکه سود مشارکتم گفتند 135هزار تومان شده اصلا فکم افتاد بخاطر اینهمه سودی که توی این 5ماه گیرم میاد خدایی دمشون گرم.
    بدون معطلی گفتم بده سریع فرم انصرافو بنویسم نخواستم بابا ماشین خوشکلتون مال خودتون..وقتی پول خودمو اینجوری میخوان بدن فکرکنم خدایی نکرده اگه واسه خودروهامون مشکلی پیش بیاد دهنمون سرویسه بخاطر این شرکت دزد وکلاهبردار چون قبلا شنیده بودم از کساییکه لیفان داشتن وبخاطر کمبود قطعه ماهها ماشیناشونو توی نمایندگی خوابوندن.
    میرم یه ماشین ایرانی میگیرم به جهنم که توی هرکوچه وخیابون 100تا ریخته و همه دارن / منم از همین مردمم مگه من تافته جدابافته ام؟ حداقل هروقت پول لازم باشم میفروشم هروقتم قطعه ایراد پیداکنه از سوپریهای سرکوچمون تهیه میکنم. نیازی نیست حتما ببرم نمایندگی کرمان دزده که خدامیدونه چندوقت ماشینمو بخوابونن واسه یه قطعه الکی..
    ولی اونایی که دارن و یا انتظار تحویلن خدایی بهشون تبریک میگم واسه انتخاب وسلیقشون چون نمایندگی که توی مشهد رفتم توی یه خیابونی هست به اسم خرمشهر که معدن نمایشگاه ماشینه وقتی نگاش میکردم از هیونداها وکیاها و حتی تویوتاهایی که اونجا بودن خداوکیلی چیزی کم نداشت . درضمن رینگهای اتومات و دستی که اونجا بود یکی بودند یعنی از نوع دنده دستی بودند و هردو سانروف داشتند ولی داشبورد مشکی چیز دیگه ای بود.

    1. ali

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      دوست عزیز با توجه به تجربه ای که من با شرکت کرمان موتور بابت مشکل رنگ داشتم موضوع در حدود 20 روز حل شد و بنده چک خسارت رو دریافت ونقد کردم وشرکت رو در این مورد پاسخگو احساس کردم.ضمنا در طول این 20 روز تعطیلی رسمی هم زیاد بود.این نکته رو هم بگم که من هم در این مدت مرتب پیگیری میکردم.
      نتیجه ای که من از این تجربه در راستای مشکل ایجاد شده با شرکت داشتم کرمان موتور را شرکتی پاسخگو دیدم.البته نه ایده آل ولی خوب….

  28. sunmartin

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    مدیر سایت مسکل از کش و بند سایت نیست تعداد دیدگاه های قسمت jac بیشتر از سایر قسمت های سایت است و چون قالب سایت بگونه ایست که بیشترین آمار در صدر قرار دارد شما برای افزایش آمار سایت و کم کردن صفحات جک دیدگاه ها را پاک میکنید و این بار اولی نیست که دست به این اقدام بدور از تعهد و خودسرانه میزنید واقعا کار شما مصداق بارز حرمت شکنی کاربران و مخاطبان پدال است و باعث دلسردی و جو بی اعتمادی به پدال میشوید هرگونه اقدامی ازین دست وجه شما را زیر سوال میبرد با تشکر اگر نظرم با صلاح شما مغایرت داشت کما فی السابق پاک کنید

  29. mahyar

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تا دیروز میگفتن حداکثر تا ۱۰تیر دعوتنامه میاد حالا میگن حداکثر تا۱۵تیر !!! ایناهم خودشون گیراوردن، اگه ایران خودرو و سایپا تخیر داشته باشن زیاد تعجبی نداره چون بغیر از تولید برای داخل به کشورای اسیایی هم ماشین صادر میکنن، اما این کرمان موتور که حدود یکسال داره جی۵ تولید میکنه که سرجمع فکر نکنم تو تهران بیشتر از ۵۰۰دستگاه باشه چرا اینقدر تخیر داره!!! اره واقعیت تلخه حالا دوستان کرمان موتوری ( گاریساز) دیس لایک بدن!!!!

    1. سورن سوار

      ۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      امروز منم زنگ زدم به صدای مشتری گفت تا 15 تیر دعوتنامه ها میاد ولی خودتون را برای 1 تا 2 ماه تاخیر آماده کنید

      1. مهسا

        ۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        کرمان موتور درشو تخته کنه بهتر از اینکه با 2ماه تاخیر واسه مشتری ماشین تحویل بده..،
        تا هفته اول مرداد صبر میکنم اگه ندن میرم نمایندگی پول بروز ماشین تو بازار هر چقد باشه ازشون میگیرم.

    2. صادق

      ۱۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      من تحویل خرداد بودم دعوت نامه 11 خرداد اومد
      بیستم تکمیل وجه کردم. گفتن 30 روز بعد از تکمیل ماشیم میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا