صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
مسعود ارومیه
۱۳ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز sun martin لطفا چیزی که استفاده نکرده الکی حرف نزن به نظرت کیفیت داشبورد رانا خیلی خوبه؟من 7 ماه دستیشو داشتم الانم اتوماتیک دارم و قبل این ماشین تندر.206 v8 و mvm530و پرشیا داشتم که واقعا در مقابل جک حرفی واسه گفتن ندارن.مگان 2000 نداشتم ولی خیلی رانندگی کردم باهاش مطمن باش از نظر ظاهر خیلی سرتره از مگان و از نظر هندلینگ مگان بهتره و از نظر شتاب اولیه مثل هم هستن اما از نظر قیمت دو برابر اختلاف دارن به نظرت مگان با ارزشتره؟ ثانیا با این پول چه ماشینی میخوایی بخری؟ماشین 8 سال کارکرده مدل پایین میتونی بگیری که هیچ اطمینانی بهش نیست. لطفا منطقی باش و با دلیل چیزی رو بگو
مهرداد
۱۴ تیر ۱۳۹۳بچهها من از اولین سری های این ماشینو گرفتم 67 خریدم
خیاله همتون راحت. سوار شین حالشو ببرین. من عادت دارم هر سال ماشین عوض کنم ولی اینو چند سال سوار میشم
الانم تو تهران پر شده مطمئن باشین لوازمش فراوان میشه
فقط شیشه دودی یادتون نره
مهرداد
۱۴ تیر ۱۳۹۳فقط یکم کمکه عقب خشکه البته عادیه چون اگه شما النترا یا سراتو سوار شین یا چندتا ماشین دیگه عین جی5 میکوبند حتی بیشتر.!!
پیشنهاد میکنم لاستیکو عوض کنین یکم بهتر میشه
حتماً روکش بندازین اگه مدت زیادی می خواهین سوار شین
شتاب ماشین قابل قبوله ولی یکم چون وزنه ماشین زیاده یه کم شتاب کمه ولی بعده چند ماه عادت میکنید
سورنسوار
۱۴ تیر ۱۳۹۳مگه برای اتومات هم روکش می بندن؟ اونکه خودش چرمیه فک نکنم نیاز داشته باشه
ناصر
۱۵ تیر ۱۳۹۳آقا مهرداد
چرا میگید حتما روکش بندازین مگه روکش خودش جالب نیست ؟؟
چون منم ثبت نام کردم !!
ممنون
مهرداد
۱۵ تیر ۱۳۹۳بندازین بهتر چون کیفیت نداره
هم تو گرما جالب نی
روکش چرمه درجه یک بندازین
احساس راحتی بیشتری می کنید
دادا
۱۴ تیر ۱۳۹۳دبیرجون.بازم پیچوندی.اگه دوس نداری دیگه نیام اینجا.بنده تونوشته هام همیشه سعی کردم همه ی جوانب رورعایت کنم ادب.سیاسی.عدم نوشتن اطلاعات گمراه کننده ی بی مستدل ووو…اما شما بخواید حال باهراسمی داد من وبعضا بچه ها رو دربیاری.ماهم زحمت نظارت شماروکم کرده دیگه نیاییم اینجا. لااقل خودمو میگم.البته اگه نظارتی باشه وشایدخودشماازمخالفای جک باشی.آخه کمترفرومی هست از گرفتی نگرفتی زنگ زدن ونزدن دادن ندادن چه رنگی چه ساعتی ووو پرباشه.آخه اینا بدون اطلاعات مفید وتکرارهای مداوم نشان ازچی میده.ممکن نیست دستایی بخوان اینجا رو خیلی سطحی پرکنن ورییس دبیر دم نزنه.مگه میشه همین جیلی سوار منتظرنباشن.پس چرا اونجا خبری ازین حرفا نیست.شرمنده رییس بزرگ بنده یکم به اوضاع مشکوکم.بازم شرمنده.دوستان مخالف نمیتونن ماروبدر کنن.اما ریش وقیچی دس شماس.پس زحمت مارو هدر ندید.نظرات ما رو پاک نکن یانهایت بعداعتراض باتاخیر طولانی روسایت نیار.درهرحال عزیز فقط یک کلمه مردونه بگو آری یانه بریم یانه ؟بازی درنیار لطفا.امیدوارم که اشتباه بکنم.شمااینطوری نیستی.منتظر جواب شمام.
کیانوش 38
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوستان لیست آپشن های جی 5 و قیمت اونا به صورت زیره. امیدوارم کمکتون کنه. همه قیمت ها به تومنه:
سینی زیر موتور……………170,000
روکش صندلی……………….280,000
شیشه دودی………………..150,000
کفپوش کامل……………….110,000
دزدگیر ساده………………160,000
دزدگیر تصویری…………….340,000
شیشه بالابر……………….75,000
کابل تبدیل یو اس بی……….12,000
کروز کنترل……………….900,000
ولکامینگ جک………………140,000
اتو لایت………………….100,000
دی لایت…………………..85,000-95,000
کفی صندوق………………..40,000
هد رست…………………..650,000
بادگیر دور شیشه…………..180,000
پاور سانروف………………50,000
زه استیل دور گلگیر………..150,000
دی وی دی دوربین نویگیشن……1,400,000
ناصر
۱۵ تیر ۱۳۹۳سلام
این آپشن ها رو از کجا باید تهیه کرد؟؟؟
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳اقای از ارومیه جزو اولین کسایی بودم که خودرو را بعد از رلیز اختصاصی تست کردم هنوز شما خبر ورودش به ایران نداشتی پس انقدر شتاب زده کامنت نذار ، در این تاپیک 99 درصد از کاربران مخالف صحبت های من هستن چرا چون تعصب دارن بروی یک کالای چینی و نمیخوان مشکلات و از کیفیت پایین ماتریال دز بخش هایی که بارها و بارها ازون ها صحبت کردم حرفی گفته بشه اگه قرار بر این منوال باشه که یا از دیر کرد خودرو و یا از گرفتی نگرفتی دعوت نامه اومد نیومد و ازین طیف صحبت های مهاوره گونه این تاپبک باشه و اشخاص صتحب خودرو و یا زینفع در اینخصوص از محاسن این سوپر اسپرت بخدان تمجید و تعریف کنند تکلیف افرادیکه واقعا بدنبال حقیقت هستند چی میشه ؟شماها که نه کاربران حرفه ای تیونینگ تاک قبول داربد نه تست های بنده و نه چیطی وه واقعا دارید میبینید!! تنها ظاهر قضیه ، میددنم همگی از خودروهای 95 درصد چینی داخلی خسته شدید کل خانواده سایپا بغیر از دو مدل بقیه جینی هستن این چینیزاسیوت به ویران خودرو هم سرایت کرده و محصولات پژویی را داره با قطعات چینی با آرم ایساکو به مردم غالب میکنه اما این دلیل نمیشه که دیگه جک برتر از تمامی خودرو ها باشه ضمنا تست 200 هزار کیلومتر رو خودم شخصا برای بار اول مطرح کردم پس به اون آمار برای خودم بسنده نکنید چون اون تست مربوط به مدل 1.5 بود و نه 1.8
سیامک
۱۴ تیر ۱۳۹۳جناب sunmartin میشه خواهشا رک وراست بگی مشکل شما چیه، من کامنتای شما رو خوندم ، توش فقط عصبانیت و کوبیدن دیدم (حد اقل این چند کامنت آخر) ، عزیز جان تخریب سادست ، اگه واقعا میخای روشنگری بکنی ، راه حل ارائه کن ، بگو مثلا من این ماشینو مفتم بدن بر نمیدارم یا مثلا اونقدر آشغاله که پژو پارس پیشش لامبورگینیه یا مثلا اینو نخرین کیا اپتیما بخرین یا لکسوس …….. دیگه داداش اینهمه قلم فرسایی نداره مگه اینکه نیتت چیز دیگه ای باشه یا از جایی ناراحت باشی که اونم جاش اینجا نیست ، بزار کسایی که اینجا هستن از این تاپیک استفاده کنن
masoud
۱۴ تیر ۱۳۹۳اقای سان مارتین تو دست انداز و یا جاهایی که اسفالتش خرابه از تو داشبورد ماشین صدایی به گوش میرسه از چی میتونه باشه؟
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳آقای مسعود عزیز احتمالا خار های داشبورد لقی داره یا دسته سیم های منتهی به سیستم ایروکندیشن سرجاش نیست ممکن است پنل های ورودی هوا در گیر نشده باشند و در سر جای خود نباشند صدا را توضیح دهید به چه صورت است اگر صدایی شبیه جریان آب دارید قابل حل است اگر صدا وز وز بگوش میرسد با باط کردن داشبورد جلویی دسترسی نستقیم به قسمتهای داخلی میسر میشود که نمایندگی اینکار را انجام میدهد اگر صدای تق و تق د یا صدای لرزش دارید نیز با باز کردن قسمت زیرین ورودی های هوا و بازدید بسط ها و وروری های و چند قطعه فلزی مشکل برطرف میشود
masoud
۱۵ تیر ۱۳۹۳سپاسگذارم. صدای تق تق هستش و بیشتر تو لرزشها و دست اندازها بگوش میرسد فکر کنم به همون بسطها و ورودیهای هوا مربوط میشه که باید موقع سرویس اولیه انجام بشه
رضا از شیراز
۱۴ تیر ۱۳۹۳سلام به همه. تعجب کردم که کامنت مرا حذف کردید. خیلی دوست دارم علتش رو بدونم
مسعود ارومیه
۱۴ تیر ۱۳۹۳آقای sun martin میتونم بپرسم این ماشین نیومده به ایران شما کجا تست کردین؟ و ثانیا نگفتین با 58 تومن چه ماشین اتوماتی میشه گرفت؟
حسین 9974
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوستان جون هرکی دوست دارین لایک و دیسلایک ندین فقط اونایی که اطلاع دارن بگن پس از انصراف ، پول مارو چندروزه میدن؟
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳منظور بنده رو متاسفانه بد متوجه شدید من ار ابتدای ورود این خودرو در اولین و دومین نمایشکاه با این خودور آشنا شدم و بعد از یک هفته توسط مدیر فروش منطقه ای و بازار یابی در استان البرز خودرو تست شد نتایج هم که گفتم نه اینکه کلا همش ایرا د باشه و نه قصد تخریب این خودور نسبت به ظاهر و طراحی بهتر از سایر خودرو ها یک استایل اروپایی داره که مدیون استدیو پنین فارینا و استفاده از پلت فرم مناسبی هست که در دیگر محصول شرکت یعنی s2 نیز استفاده شده و حالا یک خبر که به نقل از دینکالیگا هست و نسبتا امیدوار کننده:
5شنبه برای سرویس 10 هزار ماشین خودم نمایندگی مرکزی بودم و از شنیده های جسته و گریخته متوجه شدم که نماینده چینی قراره هفته آینده به ایران بیاد و برنامه جدیدی برای اتومات ها بیاره که بسیاری از مشکلات از جمله مشکل شتاب و فن و مصرف رو حل کنه.
امیدوارم این اتفاق زودتر بیفته تا مشکل دوستان هم حل بشه.
بهتره واقع بین باشید: ارزان ترین خودروی صفر اتومات بازار با امکانات قابل قبول و کیفیت قابل قبول فعلا همین جی5 هست. امیدوارم تنوع محصولات بالا بره تا کرمان موتور هم نتونه از این وضعیت سو استفاده بکنه ولی به نظر میرسه سرمایه گذاریش روی برند جک در کل جدی تر هست.
شهرام
۱۴ تیر ۱۳۹۳یک نفر بگه مدت زمان توقف جک اتومات در سرعت 100 کیلومتر چقدره ؟
Ilyar
۱۴ تیر ۱۳۹۳سن مارتین جان زیاد ناراحت نشو_اینا تعدادی از کارمندان بیکار کرمان موتور هستند که اینجا فقط اومدن بیخودی تبلیغ کنن و منفی و مثبت ساختکی بزنن_در ضمن اقای مهرداد من تابحال کسی را به جز شماندیدم که که بخواهد j5 را با سراتو و مزدا3 از هر لحاظ مقایسه نماید!
بهمن
۱۴ تیر ۱۳۹۳کارمند کرمان موتور کجاس عزیز جان
توهماتی میزنن بعضی از دوستان وحشتناک….
مهرداد
۱۴ تیر ۱۳۹۳می خوای با پراید مقایسه کنم! !!
چون با ماشینایی مقایسه می کنم که سوار شدم
چون پرایدو 405 از این چیزا سوار نشدم
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳مقایسه خودروی جک با سراتو و مزدا 3 و امثالهم از ریشه غلط است چرا که این خودرو ها بیشترین فروش را در آمریکای شمالی و اروپا که نسبت به سابر نقاط بازار آنها مهم تر است و بنوعی بازار هدف هستند داشته اند.
متاسفانه تعصب بیجا باعث نادیده گرفتن عیوب هر خودرویی میشود نه تنها در مورد جک بلکه طرفداران L90 احساس میکنند با یک سوپر اسپرت طرف هستند نمونه جالب و خنده داری از کامنت ها در فضای مجازی :بنده اسپورتیج دارم و با دادن کدی که شرکت اعلام کرده بود آپشن …فعال شد: جواب یعنی شتابش از ال 90 بیشتره؟؟!!
قیمت mg 350 با 107 اسب بخار 89 ملیون است و دارای 6 ایربگ طراحی بالهای فرشته ای angel wing و طراحی تریم داخلی بسیار عالی : سوال یعنی شتابش و موتورش از ال 90 بهتره کدومش بهترن؟؟
با دیدن چنین تعصبات و کامنت های سطحی و بدون اطلاعات قبلی کلا از خیر بحث و مجادله میگزرم ،
شخصا حمایت از مشتری الگوی رفتاری بنده هست نه شرکت های هولدینگ کرمان خودرو و اقمارش
مهرداد
۱۴ تیر ۱۳۹۳شما میگین زیر 100 تومان با چی مقایسه کنم که اتوماتیک باشه ؟؟؟ که بهتون بر نخوره
Ilyar
۱۴ تیر ۱۳۹۳اینجان عزیزجان…افرادی مثل بعضیها که صفات و القاب خارج از تصور به این خودرو نسبت میدند و درعرض 10 دقیقه بیش از 30تا منفی نثار افرادی مثل بنده حقیر میکنند…حالا فرق توهم با واقعیت را فهمیدید؟
بهمن
۱۴ تیر ۱۳۹۳چی بگم والا
حتما همونام هستن که به امثاله من 30 تا مٍبت میدن
masoud
۱۴ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان من ماشینمو تازه تحویل گرفتم /تو دست انداز یا جایی که اسفالتش خرابه زمان حرکت یه صدایی از تو پنل یا داشبورد میاد نمیدونم صدای چی میتونه باشه دوستان کسی به این مورد بر نخورده؟ (اتومات -خرداد تحویل)
Ilyar
۱۴ تیر ۱۳۹۳اقا مهرداداولا ایا شما این خودرو هارا داشتید یا فقط یکبار سوار شدید که دارید باj5 مقایسش میکنید!در ضمن اکه احیانا داشتید شما که 3_4تا خودرو(البته طبق کفته جنابعالی)دارید برای جی دوباره در یک حرکت کاملا عقبکرد j5 خریدید!_و یکباره یک خودروی 300_400 میلیونی خرید نکردید_این خودرو دربازه قیمتیش یکی از بهترینهاست ولی القاب و صفات الکی دادن ومقایسه جانبدارانه درمقابل برند های معروف کاملا اشتباه است
مهرداد
۱۴ تیر ۱۳۹۳شما بگین با چی مقایسه کنم من می کنم
من نگفتم همه این ماشینارو دارم چرا حرفه نا مربوط می زنید ولی با هر کدوم چندین بار مسافرت رفتم
شما خودتون j5 دارین؟
majid6877
۱۴ تیر ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان
به دلیل ثبت نام جی 5 اتومات ، جی 5 دستی سفید صفر کیلومتر خودم را برای فروش گذاشتم با قیمت مناسب
اگر از دوستان کسی تمایل به خرید دارد در خدمتم
pedram
۱۴ تیر ۱۳۹۳داش مجید دستی چطوره کشش داره تو سر بالایی ها؟؟اگه میتونی یه نقد کن این ماشینو
فدات…
parsa_sad
۱۵ تیر ۱۳۹۳مجید جان لطفاً قیمت پیشنهادی برای جی 5 دنده دستی و همچنین رنگش رو بفرمایید
pedram
۱۴ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان. من میخواستم J5دستی ثبت نام کنم…با این نظرات عجیب و غریب آدم تردید میکنه…میخواستم اونایی که j5دستی دارن بدونم توانایی کشش خودرو توی سره بالایی ها توی سفر چطوره؟؟ فداتون منتظم
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳من خوشبختانه با ilyarموافقم نباید از جک جی 5 یک ابر خودرو در ذهن ها بسازید کاربران گرامی من صادقانه و خاشعانه از سر مسولیت و روشنگری کامنت هایی را برای پر بار کردن این پیج قرار دادم وگرنه برهیچیک از افراد و مشتریان کیفیت نازل اکثر کالاهای چینی پوشیده نیست قطعا جی5 قابل قیاس با سراتویی که از موسسه امریکایی global ncap دارای امتیاز خوب و اپتیمایی که دارای امتیاز عالی است نیست این خودرو ها در تست های گوناگون امتیاز دهی شده اند حال آنکه جک در cncap موفق به دریافت 5 ستاره از لحاظ ایمنی و کیفیت شده این موسسه در کشور چین است نه اروپا و نه ایالات متحده بهر روی تعصی ناباورانه شما کاربران از خودروی از 0 تا 100 چینی قابل درک است برای تبلیغ اینخودرو شرکت از هیچ تلاشی فروگزار نیست چون بدرستی میداند که جنس چینی یعنی چه پس در تبلیغات سعی میکند از نام میتسو و بوش و طراحان بنام اروپایی صحبت کند چون اگر این نام ها در کار نبود سرنوشت لیفان و چری در انتظار جک بود شما با حمایت خود از خودرویی که خریداری کردید فرصت بررسی و تحلیل و حل مشکلات ریز و درشت خودرد را از بین میبرید حتی در فروم خودرهای برتری مانند تویوتا کرولا پرفروشتریت خودروی حهان با بهترین استانداردهای کنترلری بازهم مشکلات و کم و کاستی ها بازگو میشود اما در این مکان همه سپاسگزار و شکر گذار کرمان موتوری هستند که جوابگوی مشکلات فعلی و بعدی خودرو نیست و جه بسا در چند سال آینده خطوط مونتاژ j5 را با مدل جدیدتر تعویض کند
Ilyar
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوستان ببخشند که نظرم بیربط به بحث است ولی همانطور که با حلواحلوا کفتن دهان شیرین نمیشود با نشستن در صندلی عقب یک خودرو هم نمیتوان در موردش نظر داد _در ضمن شما مقایسه نمیکنید فقط تعریف و تمجید بیهوده میکنید بنابراین قیاس شما هیج ارزشی ندارد_
مهرداد
۱۴ تیر ۱۳۹۳خوشگله خودم پشتش بودم
تو که خودت الان جی5 نداری برای چی مییای نظر میدی
من تو پیروزی تهران نمایشگاه ماشین دارم
خواستی آدرس میدم بیای هر ماشینی که شبا خوابشو میبینی سوار شدم
J5 چون بهترین و ارزانترین ماشین است که اتوماتیکه گرفتم تو خونه باشه
واقعا ازش راضیم
شما که فقط تو حاشیه هستی و تا به حال جی5 را از نزدیک ندیدی نظر ندین
شما 1 نفرین با 2اسمه مختلف…
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلام آقا مهراد
شما که نمایشگاه اتومبیل دارید خواستم بپرسم که جی 5 نوک مدادی و خاکستریو از نزدیک دیدین؟
خواستم تفاوت این دوتا رنگو با هم بدونم و ببینم کدومش زیباتره و به جی 5 میاد
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوستان در تی تی پیشنها کردن حل کوبش تعلیق عقب تقریبا با انجام اینکار حل میشه..
متاسفانه برخی افراد با خورده اطلاعاتی که دارند سایرین رو هم به اشتباه میندازن ضمنا سیستم تعلیق عقب از روی تویوتا 2006 کپی شده همون کمری نام آشنای خودمون
سعيد
۱۴ تیر ۱۳۹۳آقای سن مارتین و آقای آیلار خیلی ممنون که مارو بیدار کردین که جی 5 سوار نشیم.. ولی راهنمایی کنید که تو کشوری که از ماشینای با کیفیت امریکایی خبری نیست و سی و پنج سال دستمایه ی تحریم بوده با 50 تا 60 میلیون بریم 2 تا سمند بخریم بهتر نیست.. آخه تست تصادف تو چین از یک موسسه ی معتبر مثل cncapکه خود ماشینای اروپایی و امریکایی و ژاپنی هم برای فروش در بهترین بازار دنیا یعنی چین باید از خوانه همین موسسه به قول شما بیخودی عبور کنه.. فعلا که همین موسسه بیخودی و چینیه cncap تو ایران که هیچ.. تو70 درصد از کشورهای دنیا نظیر نداره و حتی خود euroncap وusncap باهاش در ارتباطن و با هم تبادل نظر و اطلاعات میکنن …. یه کم باز صحبت کنید و جوانب دوستان رو هم رعایت کنید.. هیچکس از اول تا حالا این ماشینو با کیا اوپتیمای 155 میلیونی مقایسه نکرده…اگه هم کسی مثل بنده بصورت آماتور جی 5 رو با مثلا مزدا 3 و ال 90 و پژو پارس و غیره مقایسه میکنه به خاطر اینه که قبلا اون ماشینو داشتن یا به دلایلی ازش بیشتر استفاده کرده.. من تا حالا ندیدم کسی بگه این یه ابرخودرو هستش یا به قول شما مزراتی و لامبورگینی باید باهاش قیاس بشن.. ما هم ریچارد هموند و جیمز می و جرمی کلارکسون نیستیم که مقایسه حرفه ای انجام بدیم.. چون نه امکانات میلیاردی داریم ونه پول میلیاردی و رسانه ومخاطب قوی.. ما بودجه مون در حد 45 تا 55 میلیونه .. اگه داشتیم شما مطمئن باشید کمتر از بنز و بی ام دبلیو سوار نمیشدیم.. اما متاسفانه محدود شده ایم.. محدود…ژس آماتورهایی مثل ما که سه روزه از دهات پا شدیم و اومدیم شهر وتا حالا ماشین ندیدیم اینطور نتیجه گیری میکنیم که تو این وضع و اوضاع با 40 تا 70 میلیون تومن چند گزینه بیشتر وجود نداره مثل ولیکس سی 30 و جک جی 5 و جیلی امگرند … که خداییش به تناسب موتور و گیربکس و طراحی خارجی و داخلی و قیمت جک جی 5 بهترین گزینه است و اصلا و ابدا با آشغالهای ایرانی قابل قیاس نیست…
ramin
۱۴ تیر ۱۳۹۳تحویلیا تیر کی میشه؟
ramin
۱۴ تیر ۱۳۹۳عجبا ما در انتظار تحویل تیر هستیم میایم اینجا نظرات بچه هارو بخونیم پشیمون میشیم همش کلکل بسه دیگه..این sun martun که فقط 1 صفحه مینویسه که ادم حوصلش نمیکشه بخونه 1 خط در میونم نوشته یه چیز مثبت نیست بخونیم..sun martin ..ailar kahnom باشه این ماشین به درد نمیخوره بسه دیگه فهمیدیم خودمون عقل داریم وقتی تحویل گرفتیم نظر میدیم شما همون راناتو سوار شو که از جی5 عالیتره..اعصابو ریختین به هم بااین کل کلاتون .هرروز میایم اینجا بخونیم پشیمون میشیم
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳اقا سعید درسته واقعا این صحبت ها فقط بخاطر محدودیت و بازار انحصاری هست و بس؛ اگه این خودرو قیمت ولقعیش با دلار 1000 تومانی بود میشد با همین پول اپتیما و یا سوناتا 2014 خرید اما الان از روی ناعلاجی و ناچاری مصرف کننده میره سراغ این خودرو چون بنظرش شاید از خولیدات بی در و پیکر داخلی بهتر باشه سایه بان ( سایپا ) عملا سیستم صوتی زو حذف کرده از برخی محصولاتش ، و یار غار و شریک دسزینه ش ویران خودرو هم جوابگوی مسکلات خانواده پژو نیست زوتی 300 هم که نمای زیبایی نداره و کیفیت مونتاژش افتضاح است با موتور ضعیفتر از جک..
Frahad.A.M
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوستان میتونید مقایسه ای که در برزیل بین Chevrolet Sonic 2012 & JAC J5 1500 انجام شده را درلینک زیر مشاهده کنید.جدول مقایسه قیمت و امتیاز این دو ماشین جالب هست.
http://www.icarros.com.br/noticias/comparativos/chevrolet-sonic-encara-jac-j5-na-briga-de-sedas-ate-r$-50-mil/12266.html
sasan
۱۴ تیر ۱۳۹۳شما از یک طرف اطلاعاتی رو در مورد جی5 میدین که معلومه ارتباطات نزدیکی با مسولین کرمان دارید وبه گفته خودتون از نزدیک بطور روزانه اجازه دارید که از کارخونه بازدید کنید معلومه یکی از افراد معتمد کرمانیاا باید از این اطلاعات باخبر باشه ولی از اون طرف روفت محصولاتشونو میزارید قدیما چیزای زیادی در مورد این افراد وچگونگی امتحان این افراد وانگیزه انها گفتن
غافل از اینکه شما اینجا داری فقط خودتو خراب میکنی هرچند که ما نمیشناسیم کی هستی
همه کسانی که اینجان حالا دیگه عضو خانواده جی5 هستن ویقینا بدشون میاد در مورد سرمایه شون حرف نا مربوط بشنون چون طاهرا شما فقط قصد داری بزنی تو سر مال
Frahad.A.M
۱۴ تیر ۱۳۹۳یه مقایسه جالب دیگه بین JAC J5 & Toyota Corolla & Fiat Linea باز هم در کشور برزیل و نکته جالب توجه طرف حساب های JAC هستن.
http://www.zap.com.br/revista/carros/ultimas-noticias/comparativo-jac-j5-desafia-toyota-corolla-e-fiat-linea-20120531/
sunmartin
۱۴ تیر ۱۳۹۳خودروی جک از دید بنده:
زیبا -به روز تریم داخلی طراحی قابل قبول
صندلی ها نسبتا جا دار تهیه شده از مواد منسجم پلی آمید و کامپوزیت جهت استفاده در دراز مدت(که اگر از جنس نرم بود تو رفتگی در آن پیدا میشد بر اثر کارکرد)
آمپر ها و کنترلرها مناسب با رنگ بندی نسبتا قابل قبول
فضای سرنشین عقب بهتر از تمامی تولیدات داخلی
قسمت جلو هد لایت ها زیبا و حس گشیدگی و عریض بودن مضاعف (خطای دید) که جزو مهندس یبالای طراحی است
انجین دارای صدای جذاب و تقریبا نرمال
تمایل خودرو برای سرعت بیشتر در دورهای بالا و شتاب ثانویه قابل قبول
نمای عقب یاد آور خودروهای 2006 تا 2008 نسبتا قدیمی برعکس جلو
معایب:
عدم کشش مناسب -استفاده نکردن خودرو از توان واقعی بواسطه سیستم هوشمند و برنامه ریزی ecu
خشکی نعلیق عقب با توجه به ساختار آن
آماده بکار نبودن ترمز در آن واحد بخصوص پس از یک وقفه 24 ساعته
کم و زیاد شدن سرعت علیرقم فشار یکنواخت بروی پدال گاز (دریچه گاز)
کیفیت پایین برخی از مواد بکار رفته در تریم داخلی
این نتیجه تست بنده بود حال تضمیم نهایی با شماست پس از نصب آپشن های خودرو سر فرصت عکس ها را آپ میکنم
مرتضی
۱۴ تیر ۱۳۹۳به نظر من هم همین طور که شما میگید ولی عیب اساسی ندارد خوبیهاس بیشتر از بدیهاشه که بازهم بدی نداردعالیه.
سورن سوار
۱۵ تیر ۱۳۹۳این شد یه نظر کارشناسی و بدون غرض دوست خوبمون .امیدوارم بازم از نظرات بدون حاشیه و کارشناسیتون ارسال کنید تا کاربران عزیز استفاده کنند.
منوچهر
۱۴ تیر ۱۳۹۳از نظر من جی 5 یک ماشین بسیار خوب و باکیفیت در این رنج قیمتی می باشد و اصلا قابل مقایسه با ال نود و سایر ماشین هایی که این دو فرقون ساز به بازار عرضه مکنند نیست.
میلاد ساسانی
۱۵ تیر ۱۳۹۳درود .
شما چه دلیلی داری که میگی ال90 ماشین بدیه ؟؟؟؟
منوچهر
۱۵ تیر ۱۳۹۳من نگفتم ال نود ماشین بدی است.
رضا
۱۴ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان من اتومات سفید 29اردیبهشت تحویل گرفتم ویه متر هم حرکت ندادم وداخل پارکینگ روکش کشیدم صفر است به علت جراحی کلیه متاسفانه مجبورم بفروشم جهت پیوند کلیه ..پلاک شده وبیمه فول شخص ثالث…و(بیمه بدنه کامل فول تومان 1000000)2.زیرپایی فابریک خودش را200خریدم ونو داخل نایلون هست .نایلون صندلی ها روش هست …..فروشنده واقعی هستم… تهران…لطفا خودتان قیمت بگذارید انشاا…خودودر همه شما دوستان چرخش برای شادی هایتان بچرخد …آمین ….منتظر نظرات شما دوستان هستم