جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Ilyar

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    والله با بد کفتن یا تعریف و تمجید کردن این خودرو نه مارا جانشین جرمی کلارکسون میکنند و نه مدیرعامل کرمان موتور! من خودم این ماشین را ندارم ولی یکی از اشناها داره که منم خوشم اومده و میخوام اکه خدا بخواد بعد فصل برداشت وفروش محصول کشاورزیمان برشیا دوکانه ام را بفروشم و یکیش را بخرم_الان 3_4 ماهی میشه میام اینجا و از نظرات دوستان استفاده میکنیم_نسبت به قیمتش خودروی خوبی هستش ولی خوب معایبی هم داره_من که مدل دستیشو بیشتر می بسندم_از دادا و سن مارتین عزیز هم میخوام راهنماییم کنن که دستیشو بخرم یا اتوماتشو؟برام که شتاب و کشش بیشتر مهمتره از خودروم هم زیاد کار نمیکشم همین برشیا رو تو این 7 سال فقط 25000 تا روندم_در اخر ببخشید که این کامنت یکم بی ربط به موضوع بود_

  2. mohandes.hadi

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    چرا دوستان در باره دنده ای نظری نمیزارن؟
    من ثبت نامی تحویل شهریورم

    کدوم رنگش بهتره؟
    دنده ای سان روف نخواهد داشت؟

    هادی از تبریز

    1. عباس

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      از امسال مدل دنده ای هم سانروف داره
      اگه میخای زودتر تحویل بگیری رنگ سفید یا مشکی
      رنگهای دیگه تاخیر در تحویل دارن
      تحویل شهریور – مدل دنده ای

  3. سورن سوار(پوریا)

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من آگهی زدم براى فروش حواله تعداد زنگ خور هام بعد1هفته براتون میزارم و اعلام میکنم

  4. sunmartin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    Ilyar اصلا هم بی ربط نیست شما کاملا حق داری میخوای هزینه کنی از دسترنج و زحمتت معلومه که زحمت کش و از طبقه ای هستی که با سختی آشناست و با تحقیق جلو میری خیلی تحسین میکنم طدز فکرت رو من امروز با مگان 2000 که هم اتومات هست و هم تیپ ترونیک تو اتوبان تست کردم دوستم هم که تا بحال سوار مگان نشده بود خوشش اومد شتابش برخلاف صحبت ها عالی بود جک هم تقریبا اینطوری هست البته استابلیتی ( پایداری) جک بیشتره بخصوص سر پیچ بلطف فاصله خوب محور چرخ ها اما شتاب مگان برخلاف تصور برخی از کاریزان در یک کلام خوب هست اما شتابش چیزی کمی بیشتر از jac 1.8 هست تقزیبا عکس العمل موتور در مگان شبیه حک هست در مگان میتونی با فشار مستمر بروی پدال گاز تا محدوده ردلاین ( خط نشانه قرمز دور موتور)گاز بدی و دنده بروی یک دنده مشخص باشه بدون استفاده از تیپ ترونیک اما در جک حتما برای ایستایی بروی یک دنده تا ماکزیمم دور موتور حتما باید از ترونیک استفاده کرد ، که اینجا برتری کامل با مگان هست روی هم رفته خودروی بدی نیست شما اتومات بخر شاید type sport برنامهدش اومد .در مگان میشه به نسبت بازی با پدال گاز عکس العمل های متفاوتی از موتور توقع داشته باشید ملایم و استاندارد اسپرت و خشن نمیدونم چطور ecu برنامه ریزی کرده رنو که پاسخ نیده د حالبکه جک تنها حالت اکونمیک فعال و بصورت پیش فرض هست اما زمزمه هایی از تغیر برنامه به اسپرت شنیده میشه که انیددادم اینطور باشه در هر حال من بهت اتومات پیشنهاد میکنم با توجه به آپسن ها و تربم داخلی شکیل تر

  5. sunmartin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    دوباره جو سایت برگشت بحالت قبل ممنون از همشهریای عزیز ان شاله شهریور میام کرمانشاه یه تست تو جاده سراب نیلوفر که خلوت هست میکنیم چون پارک کوهستن نصف شب باید بری که خلوت باشه کاملا گاز بدیم ببینیم چطور پر میکنه دنده ها پشت سرهم ، من فعلا دارم قالب روکش برای ماشین طراحی میکنم آماده شد خبر میدم با عکس کیفیت روکش های بازار دیدم و نمایندگی جالب نبود این سیستم تصدیری هم پدرم انداخت 1500 که کیفیتش متوسط هست برندهای دیگه با امکانات بهتر تاچ قویتر و یک نمونه که دوستم از تایوان سفارش داده من اون بیشتر میپسندم مشخصات هم اندروید هست که اینتر فیس خوبی داره و کلا با گوشی سازگار بزارید به مرور آپشن ها بیان عجله نکنید من دارم باند های هرتز میندازم تنها برند اصلی در ایران این کامپوننت ها ایتالیایی هست با تفکیک صدای عالی و تیوتر کریستالی خیلی جایزه برده تا الان صداش هم الان دو ساله دارم گوص میدم تو خودروی قبلیم در یک کلمه بی نظیره حیفه واقعا نشنوید ..برخی از خرج ها اضافه هست بنظر من یکی رینگ هست چون رینگ خودش عالیه و ممکن هست tpms هم از کار بیوفته

    1. محمد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (97 ديدگاه)

      سلام سن مارتین جان لطفا اگه درباره سیستم تصویری اندرویدی و باندها چه قیمت و خریدش راهنماییمون کنید مرسی

  6. مهدى

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.آىا روکش صندلى پارچه اى براى مدل اتومات موجوده ىا خىر؟براى بالا بردن کىفىت و وضوح صداى پخش چه راه حلى پىشنهاد مىکنىد؟راستى چرا قىمت کروز کنرلش اىنقدر گرونه تازه فابرىک هم نىست چه خبره..داداى عزىز در مورد فشار روغن کولر به نماىندگى مراجعه کردىد؟مشکل کولر چى بود؟با تشکر

  7. امين

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    تجربه رانندگی در مسیر اتوبان تهران قم با جک اتومات (در حالت اتومات)
    دنده 2 : 110 رو پر کرد و رفت دنده 3
    دنده 3: 170 رو پر کرد و رفت دنده 4 (در این زمان رنوی سفران با قدرت موتور 2400 رو پشت سر گذاشتم که هم برای خودم جای تعجب بود هم برای اون بنده خدا که کلی پول داده برای رنو)

    معایب و مزایا رو هم قبلا گفته بودم
    زنده باشید و سالم

  8. امين

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مشخصات رنو سفران
    مشخصات فنی خودرو
    نوع موتور 4 سیلندر خطی
    حجم موتور 1998
    قدرت موتور (اسب بخار) / دور موتور (دور در دقیقه) 6000/140
    حداکثر گشتاور (نیوتون متر) / دور موتور (دور در دقیقه) 3700/191
    تعداد سوپاپ 16
    گیربکس CVT
    حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 186
    شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 9″11

    قیمت 145 میلیون

  9. sunmartin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    WOOW: ماشاله….:-/ دنده 2 تا 110 تا …عجب شتابی ببخشید جناب امین شما در مسابقات اتومبیل رانی مثل رالی ناسکار …مسابقات 24 ساعته پیست نورینبرگ و فرمول ONEهم شرکت داشتید چون سوپر اسپرت ها معمولا چنین شتابی دارن بیچاره راننده رنو سفران 2500 سی سی با شتاب 0 تا 100 ده ثانیه و حداکثر سرعت 208 KM حق داشته تعچب کنه

    1. در انتظار جک

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      با سلام, دوست عزیز من با پیکان تونستم دنده 2 – 100 تا دربیارم جه ربطی به نوع ماشین داره . در ضمن خیلیا مثل شما باور نمیکردن ولی وقتی شرط رو میباختن میفهمیدن. حیف که دیگه خبری ازون پیکان نیست

  10. فرهاد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اقای سان مارتین در خصوص مانیتور گفتید با اندروید میایداما اینکه مجید کارداره ویندوز 6 داره میتونید کمی درخصوص تفاوتهایش بگویید ؟

  11. sunmartin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کاش ادامه گزارش رو هم میدادی تا دنده 3 …بود و بعد دنده 4 چی شد تا چند تا تونستی با این سوپر اسپرت بری ؟؟!! 220 تا رو رفتی دیگه درسته ،اونم اتوبان قم تهران ،بیشترین تعداد دوربین ها و واحد های گشت زنی پلیس رو داره و حتی تعقیب با هلی کوپتر هم هست در مواردی شانس آوردی نگرفتنت داداش

    من با سراتو 2000 سیسی با شیفتر دنده هم نتونستم به گرد پای آماری که دادی برسم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم…

  12. Ilyar

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اقا امین اکه اینطور باشه من خودم اتوبان با ماشینم بنز اس کلاس رو رد کردم با این حساب باید منم بکم که سرعت و شتاب برشیا از بنز بهتره اما سرعت من 120 تا بود و سرعت اون احتمالا 80 تا یعنی خودش سرعت نمیرفت _شاید سافران اولش به دلیل وزن سنکین عقب بیفته ولی تو سرعت های بالا معلومه که جک حریفش نمیشه_من از اتومات جک زیاد اطلاع ندارم ولی فکرنکنم بتونه با دنده3 170 تارو بره_

    1. محمد روحی ها

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام دوستان.
      من هم با اتوماتم این سرعتارو زدم.دنده 2 تا 120 میره…و 3 تا 160 ..اینم بگم وقتی پدال رو تا اخر فشار بدی و نگه داری این سرعتارو پر میکنه.شاید دنده 3 تا 170 هم میرفت که من از ترس افسر پامو از پدال برداشتم و رفت دنده 4.
      منکر این نیستید که موتور میتسوبیشی هستش؟؟؟؟
      موفق باشید

  13. احسان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اقای Ilyar شما چرا هر کی یهمطلب میزنه دوست داره بر عکس کنی اون مطبا در صورتی که داره از شتاب ثانوی ماشین حرف می زنه شما که سوار نشدین جطوری فکر می کنی که نمیشه

  14. مهدى

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا مسخرست.من سوال مکنم روکش صندلى و باند و …. به جاى اىنکه به سوالم پاسخ داده بشه بهم منفى مىدن!!!!؟؟؟جلل الخالق

    1. ناصر

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      سلام آقا مهدی
      منم یه بار همین سوال شما رو پرسیدم کسی جواب نداد !!!
      واقعا لازمه روکش صندلی رو عوض کرد ؟؟؟؟
      از کجا فابریکشو باید تهیه کرد؟؟

      1. مهدی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (94 ديدگاه)

        فابریک خودش طرح چرمه اگه بخوای تمیز بمونه روکش بگیر واگه میخوای فیکس خودش باشه تو نمایندگی کیلومتر ۱۶ که تحویل میدن با آرم خود jac رو دارن
        در مورد دنده ای و دنده اتومات هم به نظر من دستی بهتره دنده اتومات تو ماشینهای بالای ۲۵۰۰ سی سی بهتر رازیتون میکنه ضمن اینکه هزینه نگهداریش بالاتره و هر کسی تعمیراتش رو بلد نیست
        در مورد سرعت هم من یه ۲۰۶ اس دی مدل ۸۶ دارم دنده ۳ تا حدود ۹۰ میره ولی جی۵ رو هنوز پر گاز نرفتم ببینم هر دنده تا چند پر میکنه تا از آب بندی در نیاد نمیشه بهش فشار آورد

  15. Ilyar

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اقا احسان من منظورتو خوب متوجه نشدم ولی بکم که تو سرعت های بالا جک حریف سافران نمیشه اولا قدرت و کشش سافران بالاتره(حداقل روی کاغذ)ثانیا کیربکس های cvt‏ در سرعتهای بالا خیلی عالی و سریع عمل میکنند نمونه اش هم همین نیسان تینا_

  16. Ilyar

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا مهدی تو صفحه ((Qoros‏ محصول مشترک chery‏ و اسراییل))یکی از دوستان نوشته بود مرک بر اسراییل بهش لایک منفی زدن…زیاد تعجب نکن!

  17. sunmartin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کاملا درست میگه ILYAR وقتی مگان 131 اسب 2000 CC مقداری از JAC 1.8 شتابش بیشتر هست …با کدام منظق و عقل سلیم میشه گفت که خودروی 2500 سی سی با طراحی یکی از بزرگان طراحی موتور و پلت فرم رنو -نیسان از JAC عقب تر هست!!! اینجا صحبت هایی میشه که واقعا در پاسح به اونها باید کلی مطلب ارایه بشه خوب بنده هم رنو و هم جک رو بطور روزانه سوار میشم جالبه برخی کامنت ها!! رنو سافران یکی از بهترین شتاب ها رو با توجه به مدلش که یک سدان سایز متوسط هست داره

  18. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تو رو خدا یه خورده منطقی باشین . جک خودرو خوبیه ، ولی در مقایسه با خودرو های کلاس خودش مثل جیلی ،ام وی ام 530 ،ولکس، لیفان 620، پرشیا ،وخودرو هایی از این دست. اینقدر بزرگ نمایی خیلی بده . میگن یارو ماشین ندیدس.

  19. sunmartin

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بارها تذکر دادم و گفتم بزرگ نمایی نکنید کاربران گرامی این کار در کوتاه مدت شاید اثری مانند لایک + داشته باشه (چیزی که برخی از کاربران دوسدارن و بنظرم فقط رنکینگ هر سایتی رو بالا میبره ) اما بعد از مشخص شدن خلاف صحبت ها و بزرگنمایی ها باعث یک نوع دل زدگی و بی اعتمادی نسبت به نظرات ارسال کننده کامنت میشه

  20. Ilyar

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من یک بیشنهاد دارم .برای اینکه صفحه j5 از این وضعیت درهم ورهم خلاص شود بیایید هر روز یک موضوع خاص انتخاب کنیم و در مورد ان بحت و تبادل نظر کنیم_مثلا یک روز با یکی از رقیبانش مقایسه کنیم یا روز دیکر در مورد یکی از ایراداتش مثل کوبش یا شتاب یا…بحث کنیم_البته یکی از ما که تجربه بیشتری با خودرو دارد موضوع را انتخاب کند و کرنه مجبور میشویم اول از همه در انتخاب موضوع باهم کلکل و دعوا کنیم_الان به صفحه جیلی نکاه کنید در صفحات اخرش حتی یک نظر مفید هم وجود ندارد!

  21. ناصر

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آخرش یه نفر پیدا نشد واقعا از رانندگی با این ماشین توضیح دقیق بده واز مزایا ومعایبش بدون هیچ قرضی ؟؟؟
    یکی میگه گیربکسش عالیه . یکی میگه دنده از 2 به 3 اتاق ماشینو تکون میده و …. !!!!!!!

    ثبت نامی آبان 93

  22. rayal

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    طرف ماشین جکش از نوع دنده ای ۱۰۰۰۰ تا کارکرده با یک سال کارکرد قیمت گذاشته ۴۸ بعد میگه بازارش خوب نیست فروش نمیره خوب برادر من قیمت صفر مل ۹۲ تو بازار ۴۸ شما قیمتتو بیار ۴۴ ببین چجوری یه روزه اب میشه

  23. vahid

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان گل.من تحویل اردیبهشت 93 هستم ( جک جی 5 1800 اتوماتیک). خودروی من از لحظه تحویل یه مشکلی داشت و اونم اینکه از داشبورد و بالای پنل وسط صدای لرزش میاد که خیلی آزار دهنده هستش.آیا کسی می دونه دلیلش چیه؟ آیا کسی می دونه که دلیلش چی میتونه باشه؟

  24. vahid

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام.من تحویل اردیبهشت 93 هستم ( جک جی 5 1800 اتوماتیک). خودروی من از لحظه تحویل یه مشکلی داشت و اونم اینکه از داشبورد و بالای پنل وسط صدای لرزش میاد که خیلی آزار دهنده هستش.آیا کسی می دونه دلیلش چیه؟ آیا کسی می دونه که دلیلش چی میتونه باشه؟ چرا هیچکی جواب نمیده؟

  25. دلباخته jac

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    من جک با اپتیما مقایسه کردم پسر خالم تو قرشته نمایشگله داره منم جک رو بردم گزاستم کنار اپتیما 2014 شاید بگم اگه چیزی سرتر از اپتیما نداشت کمتر هم نبود خودم 206 دارم کیفیتش از اپتیما مخصوصا فرمان داشبورد بهتره کلا اپتیما فقط پول برند میگره آشغاله بخدا جک اصلا چیزی دیگه ای هست خودم با دنده 2 140 باهاش رفتم اپتیما نمیگرفتم تو اتوبان رسالت داشت خودش میکشد فقط یه پورشه ازم جلو زد دنده 3 تا 180 میره باور کنید عالیه شک نکنید با قیمت 60 تومان اندازه 180 ملیون ماشین سوار میشید

  26. مرتضی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دوستان برای ماشینم مشکلی پیش آمده بود که با پیگیری عالی واحد رسیدگی به شکایات مشکل به طور کامل بر طرف گردید. دوستانی که در خصوص مسائل فنی و کیفی خودروهای داخلی و وارداتی شکایت دارند میتوانند از طریق واحد شکایات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شماره 88523065 تماس بگیرند .

  27. امين

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    در خصوص کامنتی که من گذاشتم و آقا/خانم sunmartin گفتند که من راننده فرمول وان و … هستم و ….
    آقای Sunmartin بهتر است اولا صاحب جک باشید بعد بیاید اینجا نظر بدید (حداقل یکبار سوار شید)
    دومااطلاعاتتون رو در خصوص سایر اتومبیل ها بالا ببرید رنو سفران در دو مدل 2000 سی سی و 2500 سی سی تولید می شود که مشخصاتش رو هم بالا می تونید بخونید
    سوما حداقل مطالبی را که نوشته می شود رو کامل و با دقت بخونید چون من نوشتم رنو سفران 2000
    چهارما اینکه هر کس شک داره می تونیم تست کنیم ولی من شرط می بندم اگه 170 رو با سه پر نکردم ماشینم رو بدم و اگه پر کردم ماشینش رو ازش بگیرم. هر کی پایه است بسم‌الله
    دوستان عزیز چون الان توی ماموریت و شهر دیگری هستم به محض برگشتن شتاب صفر تا 100 می گیریم در هر دو حالت دستی و اتومات و خدمتتان اعلام خواهم کرد.

    در انتها همانطور که گفته بودم من این چندمین ماشینم هست و از ماشینهای کره ای ،‌فرانسوی و ژاپنی سوار شدم. معایب و مزایای این ماشین رو هم قبلا گفتم ولی هیچگاه نه بزرگنمایی کردم و نه بد این ماشین رو می گم ففط ارائه کننده تجربیات و نظرات خودم هستم.
    اینهم سایت نگین خودرو جهت بررسی مدلهای رنو سفران
    http://www.neginkhodro.com/Default.aspx?tabid=62&agentType=ViewType&PropertyTypeID=77
    یا حق

  28. دلباخته jac

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    Jac فقط باید با ماشین پرشتاب مثل bmw مقایسه کرد دلیل دارم واسه حرفم کافیه اگزوزش رو دستکاری کنی نفس ماشین در میاد خودم واسش فیلتر k&Nخریدم اسپرت انداختم روش خداییش نفش باز شد این سن مارتین دلش نمیاد به خودروش گاز بده میاد اینجا چیزایی میگه واسه خودش من با دنده 2 تا 160 هم رفتم جا نیست واسه تست شتابش این حرفا همش الکی ولکیه شما اگه حرفه ای باشی میتونی تا 140 تا 150 هم با دنده 2 با6اش بری دنده 3 رو دیروز تو حالت دستی از اتومات یعنی ترونیک تست کردم پسر خالم اپتیما داره داشت دیوونه میشد 200باهاش پر کردم به شوخی بهم گفت نمیدونم چرا واسش دنده 4 گزاشتن داره با 3 عملا 200 میره ! نزنید تو سر مالتون گول این سن مارتین هم نخورید ، تو همین قسمت یکی از بچه ها با پیکانش دنده 2 تا 120 رفته بود ، اینا چیزی نیستن وقتی پیکان 120 با دنده 2 پر میکنه نباید انتظار داشته باشید jac تا 150 بره اون دوستم درست میگه باید بلد باشی یادمه یه ال 90 داشتم با دنده یک تا 100 میرفتم ، دیروز عصر پسر خالم با اپتیما از در نمایشگاه تا اتوبان همت باهام کورس گزاشت سوسکش کردم یعنی شتابش بخوایی دقیق در بیاری صفر تا 100 شاید 6 ثانیخ پرگاز .بچه به محض اینکه خریدین فیلتر هوهش اسپدت بندازین بابا موتورش میتسوبیشیه یعنی بهترین موتور دنیا بنز و bmw ماشیناشون از رو میتسوبیشی کپ میزنن الان حرف اول آخر میزنه همین جک تا 100 ملیونم جا داره بنظر من تونایی که میگن کبا و هیوندا بهتره برن مقایسه کنن داخل اپتیما خیلی زشت و بی کیفیته من 206هم دارم کیفیتش خیلی بیشتر از اپتیما هست سراتو هم خشکه مگان هم راه نمیره سونانا هم کیفیت بدنه ش خوب نیست توش هم بد رنگه ، یه نگاه جک می ارزه به کل خانواده کیا و هیوندا اگه همین جک با این موتور عالی همین کره ای میزدن میدادن 200 تومان موتورش باینکه 1800 هست اما از موتور رنو سافران که دوستم “محمد روحی ها” و :امین” هم قبول دارن قوی تره موتور سافران 2500 هست ولی هنه تو جاده محمد روحی ها خودش با جکش تا 120 کم گاز تا دنده دو رفته الان بهت میگم دنده 3 تا 200 میره امتحانش ضرر نداره امتحان کنید دیگه پشت هیچ ماشینی نمیشینید فقط جک جی 5

  29. دلباخته jac

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    هرکی قبول نداره حاضرم مسابقع ردم نبووود کسی ؟؟
    بعضی باورشون نمیشه همین پیکان فک کردین بد ماشینیه موتورش انگلیسیه مرگ نداره یکی از بچه تو خهمین سایت با دنده 2 تونسته بود 120 بره شوخی نیست 120 تا الان سراتو با موتور 2000 میت نه نهایتا 80 بره دنده 2 ، پیکان اگه باهاش خوب تا کنی 120 پر میکنه ، من ماشین بازم ماشین زیاد داشتم jac یه چیز دیگه س. سوار بشی نمیتونی پیاده بشی سن مارتین تو تا حالا ماشین داشتی اصلا فکر کنم تو حسرت جک هستی که میای الکی واسه خودت اینجا حرف میزنی ببین بچه ها و راننده های حرفه ای مثل امین عزیز چی میگه خودش یه پا متخصص هستش تازه بنظرم زیاد گاز نتونسته بده این خودرو تا 200 میشه با دنده 3 پرگاز رفت دیروز اتفاقی 0 تا 100 تست زدیم 6.5 ثانیه شد تازه با بنزین معمولی وای بحال سوپر که بزنی فک کنم رو 6 ثانیه بشه

    1. milad

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما فیلم تخیلى زیاد مى بینى؟نه؟
      شتاب صفر تا صدش ۱۲ ثانیس شما دقیقشو در اوردى شده ۶ ثانیه!!!!

    2. محمود

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      این پرت و پلاها چیه میگی؟

  30. Ilyar

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    شما هوابیما می راندی یا خودرو!مطمئنی حالت خوشه!لااقل اونا با دنده3 170 تا میرن این مایکل شوماخر جدید با دنده 2 170 تا رفته!توصیه میکنم حتما به دکتر مراجعه کنی.

    1. دلباخته jac

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (75 ديدگاه)

      باور نداری من توی کل کل مسابقه که از سر چراغ قرمز شروع شد با زانتیا کورس گزاشتم دنده 1 تا 90 و دنده 2 تا 150 پرکردم جا نبود واسه 3 -اصلا هم این ماشین دیگه نمیفروشم قبلا پیکان داشتم عجب شتابی داره کسایی که دارن میدونن اگه سالمش گیر بیاد دنده 2 تا 100 راحت پر میکنه پراید اون یکی پسر خالم نمیگرفت پیکان منو الانم جک سوارم میخوای منکر موتورش بشی میتسو ..هست همین موتور گزاشتن رو شاسی بلند اینقدر قویه شک نکنید بهترین تو رنج 60 تا 70 جک بخرید عالیه اول میخواستم جیلی بنویسم دیدم موتورش میتسوبشی نیست زیاد راه نمیره خودم با این جک تا الان ساید باور نکنید اما با bmw مدل 520 کورس گزاشتم طرف زد کنار کنار عوارضی گفت این ماشین چیه اینطوری بهش گاز میدی گاز میخوره آخه من علامتش عوض کردم علامت میتسوبشی انداختم منم الکی گفتم لنسر جدیده..

      1. مهرداد

        ۱۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        دنده 1 90تا!!!!
        فکر نکنم دوج هایپر با موتوره 8هزار انقدر بره
        تورو خدا انقد خالی نبندید
        جک فقط در حد 62 میلیون قابل قبوله
        اینا کین که این دروغو لایک کردن!!!

      2. nima

        ۱۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        خدا شفا بده. هم به شما، هم به اون پیکانی که با دنده 2 120 تا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا