صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
sunmartin
۱۶ تیر ۱۳۹۳به لطف بستگان و دوستان نه تنها صاحب جک ( پدرم خرید کرده و در حال بستن روکش با طراحی و دیزاین جدید هستم ) خودم هم خودروم تا چند وقت دیگه میاد د حال حاضر مگان 2000 و ریو دارم ، سما و چند تا از کارب ان دیگه متسفانه با اشاعه و گسترش آمار های غیر واقعی سعی در برهم زدن حالت متعا ل سایت دارید نمونه ای از کامنت های غیر قابل باور و بدور از واقعیت : من با پیکان دنده 2 تا 120 رفتم و با جک دنده 2 تا ..این صحبت برای افراد مبتدی و نا آسنا به مبحث مکانیک و فیزیک کاملا گوش نواز هست اما با حساب و منطق میشه به تو خالی بودن این بولوف ها پی برد چطور خودرویی با ضرایب دنده مشخص با دور موتور مشخص با شرایط کمپرس مشخص زمان انفجار و تخلیه و اندازه شاتون و سایر فاکتور ها قدر هست به اندازه خودرویی به مراتب بهتر و حساب سده تر با سیستم جرقه و سوخت ریانی مدرن تر ، شتابی بالاتر و بهتر داشته باشه بازهم نظرات سطحی بازهم جو زدگی لیش از حد حالا دیگه پای پیکان و رنو 5 و پراید و مع الذالک داره به این تاپیک باز میشه و باز داره مسیر صحبت ها منحرف چی رو میخواین ثابت کنید جک از اپتیما 160 ملیونی و کره ای که 5 جایزه در طراحی و نو آوری دریافت کرده بهتره ؟؟ از سراتو بهتره چند وقت دیگه میاید و با بنز و بی ام دبلیو مقایسه میکنید ابن خودرو جز ایران اکرابن و نیجریه و برزیل و چین در جایی دیگری در گیتی وجود خارجی نداره چقدر بزرگ نمایی من که دیگه به این کامنت ها اهمیتی نمیدم جک خودروی بدی نیست انا در قیاس با خودرو های تولید داخل و هم کلاسان چینی نه شتاب منحصر به فردی داره و نه واقعا اون طرح های گلاس روی داشبوردش از جنس فیبر کربن هیت و بهش میگن طرح فیبر کربن آخه یکم مراعات هر حرف و صحبتی رو نزدن و نگفتن خوبه ..حالا ما قبول کردیم پیکان دوستتون و جک شما و محمد روحی ها خیلی عالی هست ان شاله با دنده 1 بتونید 90 تا 100 پر کنید بنظر جمع بشیم به کرمان موتور نامه بدیم دنده 4 از روی خودرو حذف کنه و بجاش پولش و یا سیستم تصویری به مستری ها بده چون دنده 3 تا 200 هم میره و طبق قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر از 120 مجاز نیست حالا گاهی هم با دنده 3 تا 200 خوب و عالیه
مهرداد
۱۶ تیر ۱۳۹۳من شاید این ماشینو از شتاب با سراتو 1600مقایسه کردم یا شاید از نظر کوبش فقط در این 2مورد شبیه به هم هستند ولی از همه لحاظ دیگر معلومه سراتو خیلی خیلی سرتره
من اول با sunmartin مخالف بودم
ولی الان می فهمم واقعا حرفاش همش درسته
دمش گرم که انقدر همه حرفاش اینه واقعیت است و دقیق
دنده 1 90تا!!!
اون دوسته ما چه فکری کرده
sunmartin
۱۷ تیر ۱۳۹۳برو از سان مارتین حمایت کن فقط یه بار سوار jac اتومات بشی از حرفی که زدی عقب نشینی میکنی مرد مومن داری چیو با چی مقایسه میکنه سراتو 1600 که اصلا راه نمیره اصلا هم جا دار نیس توش تنگ و ترشه داداشششم ضمنا 2000 هم پیش جک کم میاره آقا این موتورش و گیربکسش ژاپنیه سراتو ته تهش کره ای هست تازه دارن تو کرج جاده مخصوص یه جوری سرهم بندی و مونتاژش میکنن ما ها که دیگه ازین چیا با خبریم در حال حاضر از نظر ما تنها خودروی اصلح جک جی فایو 1800 هست اوناییکه 1500 دارن دیگه شرمنده 1500 هم خوبه اما جون و قدرت 1800 نداره
دلباخته jac
۱۶ تیر ۱۳۹۳سن مارتین تو احتمالا تا حالا ماشین نداشتی یا سوار ماشین خوب نشدی همین پیکان که دیگه فعلا تولید نمیشه من با آردی 200 پر کردم دنده 3 شتاب باید از ماشین بخوای این بحث های علمی هم آبکیه که شما میکنی اصلا حجم موتور و این حرفا نیست میخوای منکرش بشی موتورش میتسوبشی دنده هاش مزدا سیستم برقیش بوش آلمان دیگه چی میخوای مگه بیشتر از 200 میخوای بری هم ایمنی داره هم کیفیت
Shahin
۱۶ تیر ۱۳۹۳همه چیش که از اینور اونوره!
چیشو خودش ساخته؟
داشتن لگو بازی میکردن :)))))))))
دلباخته jac
۱۶ تیر ۱۳۹۳به عشق جک و جک سوار عاشقان میتسوبشی بکوب لایک رو میخوام 100 تا لایک بدید بترکه چشم حسود جک ..
در انتظار جک
۱۶ تیر ۱۳۹۳والا من صدتا با پیکان پر کردم نه 120 تا
mahyar
۱۶ تیر ۱۳۹۳در انتظار جک واقعا دمتگرم خداییش خیلی وقت بود انقدر نخندیده بودم !!! این تور که شما داری تعریف میکنی هرکی ندونه فک میکنه موتور جت روشه!!! خخخخخ
در انتظار جک
۱۶ تیر ۱۳۹۳داداش خیلیا اینو میگفتن . وقتی شرط و میباختن میفهمیدن پیکان هم میتونه با دنده 2 – 100 تا پر کنه. شما باور نکن.
mahyar
۱۶ تیر ۱۳۹۳من که منتظرم این عروسک چینی رو تحویل بگیرم، درجا میفروشم یه مگان یا مزدا ۳ میگیرم!!! این جی ۵ هم ارزونی همون کسایی که روش تعصب الکی دارن !!!
pedram
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلام. کسی از دزفول هست که ماشین J5 دستی خرید کرده باشه….؟ اگه کسی هست لطفا یه مقدار توضیح بده در مورد ماشنین یا بیاد ببینمش D: با تشکر
دزفول-سیاهپوشان-صحرا بدر
مهرداد
۱۶ تیر ۱۳۹۳اون دوسته ما که میگه 90تا رفتم با 1 چون تا قبلش پیکان داشته انگار نمیدونه ماشینش. اتوماتیک هست فکر کرده هنو با یک داره میره قافل از اینکه دنده 3 بوده
یا شاید زانتیا از این الکی پلیسا بوده که برای گل زدن میزارن گوشه خیابون ولی قلابی هست کاغذی بوده زانتیا
sunmartin
۱۶ تیر ۱۳۹۳مهرداد خیلی دوست دارم بخدا کامنتت دیدن دارم از خنده روده بر میشم اونجاییکه گفتی طرف قبلا پیکان داشته فکر میکنه همش تو یه دنده هست . آخر حرف بود خداییش خوب شناختی این جماعت رو طرف فکر کرده نیسان جی تی آر یا زد 370 سواره بروو بابا آخه جک بیشتر از جک نیست بخدا چرا مردم ایران اینقدر جو زدن یکی هم پیدا شده حرف هاش تایید ورده گزارش رالی تهران قم داده خ خ خخه وای مردم بخدا از عصر دارم میخندم جک با اون وزن زیادش ( بیشترین وزن در بین مدل های چینی مشابه ) اصلا شتاب نداره …حالا ما با مگان مقایسه کردیم از اون نظر اما بخدا بیاین ابمنی و کیفیت ایزولاسیون و خلاصه همه چی مگان ببینین بعد از خودتون نظر بدید بمن میگه تا بحال ماشین نداشتی تو خسرت جک هستی وای بخدا دارم میمیرم از خنده من هم قیمت پیکان جنابعالی تو آرشیون مجلات معتبر خودرویی مثل ماشین و دتیای سرعت و …آخه چی بهت بگم ..
مهدی
۱۶ تیر ۱۳۹۳یکی از دوستان در مورد خرید نظر خواسته بود من خودم دنده معمولی گرفتم و اعتقاد دارم دنده اتومات زیر ۲۵۰۰ سی سی رازی کننده نیست و کمی تنبل میشه ضمن اینکه هزینه نگهداریش بالاتره و تعمیراتش رو هر کسی دست نمیزنه
در مورد روکش هم خود صندلی طرح چرمه ولی روکش بخوای فیکس خودش باشه نمایندگی کیلومتر ۱۶ جاده کرج که تحویل میدن دارن با آرم خود jac فکر کنم ۲۴۰ بود
در مورد شتاب من یه ۲۰۶ sd دارم مدل ۸۶ دنده ۳ تا ۹۰ میره ولی بیشتر بهش فشار نیاوردم رو ۹۰ دور موتور رو ۴۰۰۰ هست حالا نمیدونم بیشتر گاز بدی تند تر میره یا نه جک رو هنوز امتحان نکردم چون آبندی نشده کم گاز و با دور پایین میرم ولی فکر نکنم دنده ۲ و ۳ این اعدادی که دوستان میگن رو پر کنه اگر هم با دور بالا بری موقته حتی بنز و بی ام و هم نمیشه مدام با دور موتور بالا و گاز زیاد باهاشون برانی و مسلما عمر مفید موتور پایین میاد
من خودم معمولا نمیذارم دور موتور بالای ۴۰۰۰ بره و به ماشین دنده میدم فکر میکنم هم به نوتور کمتر فشار میاد هم مصرف پایین میاد
به هر حال باید واقع بین بود
جی۵ ماشین خوبیه ولی هنوز خیلی جا داره با برندهای معروف مقایسه بشه
البته نسبت به قیمت و چیزی که در مقابل پول پرداختی به دست میارید بهتر از چیزیه که انتظار داشتید
سهیل
۱۶ تیر ۱۳۹۳سلام خدمت دوستداران جی 5 چه دستی چه اتومات چند نکته برا دوستانی که قصد خرید یا درانتظارتحویل هستند خواستم بگم بنده 60روزه جی 5اتومات مشکی باکارکرد 2000تا دارم قبلا 206وپارس داشتم هرکدام به مدت 4سال اگه کسی قصد خرید تو این قیمت داره شک نکنه اتوماتو برداره واقعا ازهرلحاظ بهتره وقتی سوار میشی روز به روز ماشین بهترمیشه خیلی ازدوستان اگه کامنتهاشون جمع کنی یه کامنت اطلاعات فنی نداره کلا بحثه الکی صادقانه میگم دوستان درموردکولروبخاری بنده توچندمرحله ودرشرایطمختلف تست کردم تو سربالایی وغیره واقعا خوبه درمورد مصرف اوایل زیادبود ولی ازوقتی بنزین سوپراستفاده میکنم خیلی بهتره تو شرایط مختلف تو شهر واتوبان حدودا 7/5هست یا یه کم بیشتر درمورد کیفیت قطعات داخلی خوبه درمورد رنگ من تاحالا مشکل خاصی ندیدم چون کارشناس رنگ نیستم اما درمورد شتاب اولیه وثانویه دوستان درمورد شتاب ثانویه اصلا جای بحث نیست واقعا عالیه اما درمورد شتاب اولیه اگه اتومات رانندگی کنی تو ترافیک یا جایی که بخوای سبقت بگیری ضعیفه اما نه اونطوری که دوستان میگن دوستان راحت میتونن ازدستی استفاده کنن با سرعت شتاب خیلی خوب بعدا برن رو اتومات چون دستی ندارم نظری نمیتونم بدم
سورن
۲۳ تیر ۱۳۹۳سلام
ممنون از اظهارات منطقی و راهگشای شما ، وجود افراد متعادل و واقع نگری مثل شما مایه دلگرمیه
Ilyar
۱۶ تیر ۱۳۹۳داشتم شماره 31 خرداد هفته نامه خودرو امروز را میخوندم که دریک صفحه اش قیمتها ومشخصات فنی و بازار فروش خودرو های تولید داخل را نوشته بود.من هم مطالب مربوط به j5 و رقیبانش را استخراج کردم و برایتان نوشتم : 1_j5 اتومات:قیمت بازار 66 میلیون،با توجه به تقاضای بالا حبابی نزدیک به 10 میلیون در حاشیه قیمت این خودرو مشاهده میشود 2_j5 دنده ای:قیمت بازار 50 میلیون_قیمت یکسال کار از 44 تا 48 میلیون_ارزانترین مدل کارکرد حدود 10 هزار کیلو متر دارد 3_206 تیب وی8:قیمت بازار38 میلیون_به دلیل ازدیاد در نمایندکی های فروش کاهش قیمت جشمکیری داشته است 4_بارس elx با موتور xum:قیمت بازار 45 میلیون 5_رنو مکان 1600:نمونه صفر دربازار وجود ندارد_قیمت کم کارکرد مدل 92 73 میلیون_ارزانترین مدل در بازار 44 میلیون مدل 2006 وارداتی 6_سابرینا هاج بک :اتومات 4 دنده113 اسب بخار مدل 2014 با کارانتی 5 ساله قیمت بازار 59 میلیون 7_ام وی ام 530 :قیمت بازار 41 میلیون_به دلیل اخرین سری این خودرو درسال جاری هیج حبابی ندارد و در اینده شاهد افت بیشتر قیمت خواهیم بود_
سهیل
۱۶ تیر ۱۳۹۳دوستان اخرکامنت قبلی منظورم جی 5دستی بود که نظری نمیدم دوستان روکش صندلیها چرم توگرما عرق میکنه به نطربنده بهتره روکش فابریک مخمل بگیرن هم روکش چرمی سالم میمونه هم عرق نمیکنه دوستان کسی کفی فابریک استفاده کرده ویا اینکه بدیم کف تودوزی بشه بهتره ویه مشکل ماشین دنده هست اگه رو اتومات رانندگی کنی وکسی دستش یا جایی به دنده گیرکنه بدون ضامنه وراحت عوض میشه واین خطرناکه ممکنه رانندگی با سرعت بالا باشی ویدفه بابرخورده دست یا چیزه دیگه بره رو دنده عقب یا خلاص بشه .دوستان اگه کسی چیزخاصی مد نظره بگه تا تست کنم وتا اونجا که بتونم جوابشو میدم دوستان اگه خواستن شماره مشتری ورمز ثبت نامی هم میدم تا باورداشته باشن .
ali
۱۷ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز شما که این ماشینوداری پس نیاز به توضیح نیست ولی جهت اطلاع دتده از حالت D فقط به حالتهای ترونیک و خلاص بدون ضامن دنده عمل میکنه که کاملا کار درست وصحیحی است وبرای رفتن به بقیه حالات که دنده عقب و پارک باشه بدون فشار ضامن قفل دهنده عمل نمیکنه که این هم کاملا صحیح است.حالا کجای این اعمال خطرناکه بنده که خطری نمیبینم!
ali
۱۷ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز شما که این ماشینوداری پس نیاز به توضیح نیست ولی جهت اطلاع دتده از حالت D فقط به حالتهای ترونیک و خلاص بدون ضامن دنده عمل میکنه که کاملا کار درست وصحیحی است وبرای رفتن به بقیه حالات که دنده عقب و پارک باشه بدون فشار ضامن قفل دنده عمل نمیکنه که این هم کاملا صحیح است.حالا کجای این اعمال خطرناکه بنده که خطری نمیبینم!
سیامک
۱۶ تیر ۱۳۹۳والله هرچی کامنتهای این دوست دلباخته مونو میخونم ، یه جمله راس وحسینی و درست وراست ازش نمیتونم درآرم .دارم کم کم نگران سلامتی اش میشم .
Ilyar
۱۶ تیر ۱۳۹۳راستی اسا و ولیکس یادم رفت:1_اسا یا بستورن :قیمت بازار 68_69 میلیون_موتور 1600 با 102 اسب بخار قدرت _کیربکس 6 سرعته اتومات _مصرف صدی 8/2 لیتر_شتاب:13/8 ثانیه 2_ولیکس سی30:قیمت بازار 46/5 میلیون_صفر دنده ای مدل 93
مسعود ارومیه
۱۶ تیر ۱۳۹۳دوستان تو مجله خودرو که تست کرده بود با دنده یک 80 رفته بود.و تو سایت هم هست. من خودم بخاطر آببندی فشار نمیارم بهش ولی با توجه به پولش خیلی خوبه.سوار بشین متوجه حرفهام میشین
دلباخته jac
۱۷ تیر ۱۳۹۳مسعود جون شما بگید شما که استادمسلم ماهستید اینا باور ندارن …ببینید من این حرف و از خودم که نگفتم زانتیا پیش جک هیچه حتی سراتو خودم از رو شیطنت کل انداختم ببینم اینقدر خرج اگروز منبع ریس با فیلتر کردم واقعا به گفته نمایندگی 8 اسب اضافه شده دیاگ زدیم دیدم وایی خدا شده حالا 8 تا نشده بود اما عدد 145 نشون داد که بارم 7وبه جناب مارتین یا اسمت هرچی هست چرا جو بی خود میدی مگان با اون وزن لشش 131 اسب بزوره شما موتور جون دار میتسو رو دستکاری کن تازه من آماتورم یه سری عکس از جک های برزیل دارم ببینید تا عمق قضیه رو پی میبرین با تیونینگ درس و درمون شده 150 اسب آخه بابا دیگه چی میخواین اگه همین جک از فردا بده 100 تومان میشه ماشین خوبی وقتی مبگم 200 با دتده 3 مثل آب خوردن پر کردم مبگید دیوونه شدم من نباید بیام اینجا بخدا شماهایی که نمیدونید فقط از آدم ایراد غیر اصولی در میارین ابن ماشین د واقع میتسوبیشیه که دارن با این قیمت به سما میفروشن ت شب رفته بودم دربند آخه دور چراغ هامو نیون انداختم یه آقای متشخصی خودش زد فور bmw داشت گفت مدل ماشینتون چیه ازین عبور موقت هاس ؟؟ اومدم پایین پلاک رو نشونش دادم گفت مبارکه داششم چند خریدی خیلی رخ داره چشمم رو زد از دور گفتم چند می ارزه گفت رو صد خریدی دیگه گفتم به پیر نه به مولا نه خریدم 60 تومان تازه با آپشن همینطور داست برانداز میکرد میگم طرف خودش bmw داشت ببینید این ماشین چیه من نه مگان نه اپتیما نه سراتو نه سوناتا رو قبول دارم باهاش مقایسه کنی این موتورش ژاپنی گارد موتور زدیم بتلا نوشته mitsubishi ..حالا هی بیاین بکوبینش له افتخارش 200 تا لایک مرتب اینجا محل عاشقای جک هستش این ماشین هیچ مشکلی نداره اگه شما براش عیب نتراشین
محمود
۱۷ تیر ۱۳۹۳کدوم دیاگ قدرت موتورو (اسب بخار) نشون میده ؟ میشه معرفی کنی؟
مهران
۱۶ تیر ۱۳۹۳با سلام خدمت همه دوستان عزیزم،بنده تحویل تیر هستم اتومات. تاریخ دهم تیر که پیامک دعوت نامه اومد تکمیل وجه کردم و بالاجبار رنگ سفید رو انتخاب کردم.نمایندگی گفت فقط سفید و مشکی موجوده.
خیلی کم نظر دادم،در حال حاضر مگان فول آپشن 2000 سوارم،کم ماشین عوض نکردم از دوو سی یلو دوست داشتنی کرمان موتور تا آوانته دستی ،ورنا 1600 اتومات،سوزوکی فول اتومات کلاس 8،پروتون ویرا،ال 90 فول ، 206 اس دی و هاچ بک ،تا ماکسیما اتومات رو سوار شدم و مدت طولانی ماشین ها رو داشتمو فروختم.
به دور از هرگونه تعصب و واقع بینانه ماشین رو گرفتم فقط جهت کمک به مابقی دوستان میام و تجربیاتم رو میگم.
مهیار جان احساساتی نشو من الان مگان دارم ماشین متوسطیه از هر کس میخوای سوال کن مگان ماشین خاصیه مثلا چطور؟؟؟!!
سر یک سال و نیم باطری میخواد،کولرش اصلا در حد پراید هم نیست!میدونم باور نمیکنی ولی باور کن،ماشین صفر من 10000 تا کار نکرده بود لولای در راننده خراب شد و با بد بختی تونستم از گارانتی بگیرم تازه زمانی که گرون نشده بود میدونی چند شد؟؟ 300 تومن.
البته نکات مثبت هم داره مثل ترمز بی نظیر و فرمون برقیش چهار شیشه حالت اتومات داره واسه بالا پایین رفتن و ….
کار ندارم میخوام بگم هر ماشینی هم نکته مثبت داره هم منفی.تو این بازار جی 5 اتومات رو باید در حد 58 تا 59 که پول دادی بسنجی نه با مگانی که الان 113 تومن صفرش قیمت داره که بنظر شخص بنده که 32000 کیلومتر تجربه رانندگی باهاش دارم 80 تومن بیشتر ارزش نداره،مگان وقتی گازش رو تا ته فشار میدی موتورش 2 ثانیه میره تو فکر!!
باور کنید هر که داره میدونه من چی میگم بعد شروع میکنه به شتاب گرفتن….
ختم کلام به دور از هر تعصبی ماشین رو گرفتم امتحان میکنم خوب بود نگهش میدارم نبود شوت گاز به سمت فروش و میام حتما اینجا نظرم و تجربم رو میگم.
راستی سوخت مگان با کولر 12 و بدون کولر در بهترین حالت تو شهر 10.5 هست.
اینقدر مگان مگان نکنید!بقرآن خرجش خیلی بالاس… من دارم که میگم.
ببخشید بحث طولانی شد جی 5 اتومات تحویل دادن سریعا میام از همه چیزش میگم به دور از هر گونه تعصب و عین واقعیت.
ممنون از همه دوستانی که میان وقت میگذارن و واقعیت رو میگن.
التماس دعا…….
حق هر ایرانیه بهترین ماشین رو سوار بشه.
به امید اون روز……..شاد باشید.
مهران تحویل تیر اتومات رنگ سفید.
mahyar
۱۷ تیر ۱۳۹۳اقا مهران ممنون از راهنماییت امیدوارم این جی ۵ امتحانش پس بده منم نگهش دارم ولی خدایی حیف این ماشین که ارمش ستارست اگه نگهش دارم ارمشم میکنم تویوتا میزنم !!!
سهیل
۱۶ تیر ۱۳۹۳دوستان چرا اینقدروقت صرف میشه برا مقایسه ماشینا با هم نگهداری ماشین اگه خوب باشه همون پراید هم خوبه البته نه دربرابر تصادف ازلجاظ موتوری وسایر چیزها دوستانی که میگن مگان 70تومنه قیمت واقعی به نظر شما چند باید باشه مگه زمانی که 16تومن یا 30تومن بود تا الان که شده 70تومن چه امکاناتی بهش اضاف شده که شده این قیمت .یا همین ماشینهای وارداتی ایا بالا رفتن قیمت تو کشورما بدون دلیل دلیل بر بالا بودن همه امکانات وقطعات ماشینه پس منطقی باشیم دوستان .چرا یه 206 یا ماشینهای داخلی دیگه مدل قبل از 89یا 90باید با تولید 206جدید قیمتش افزایش پیدا کنه مگه مدلهای قبلی به کارخونه برگشته وقطعه با قیمت جدید اضاف شده که بدون دلیل افزایش قیمت پیدا میکنه .پس قیمت ماشین چه تولید داخلی وچه وارداتی تو کشورما اصلا منطقی وقابل قبول نیست که بخوایم سر این موضوع بحثهای بیهوده کنیم مثل ماشین خریدن یا ثبت نام کردن ما ایرانیا به ساختمون ساختنه که وقتی داری میسازی هرکس رد بشه یه نظری میده میگه اینجا را چرا اینجوری کردی اینجاش بده وهرکس یه نظری میده یکی میگه چینیه اگه بگی موتورش میتسوبوشی میگه درش بزرگه یا اینش بزرگه
فرشاد
۱۶ تیر ۱۳۹۳اگه یه خارجی (جهان اولی) ایران بیاد و همین دو تا صفحه اخیرو بخونه متوجه میشه چرا صنعت خودروی ما (و در کل همه چیزمون) هر روز بدتر از دیروز میشه.
بچه ها تورو خدا حتی برای مزاح و شوخی هم اینجوری خالی نبندی آخه آدم یواش یواش به شعور خودش و بعضی از صاحب نظران! شک میکنه.
ببخشید یه کم از ادب دور شدم ولی اگه فردا تو محله و خیابان آدم شاخدار دیدی تعجب نکنید.
محمد
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام سن مارتین جان لطفا اگه درباره سیستم تصویری اندرویدی و باندها چه قیمت و خریدش راهنماییمون کنید مرسی
1500 دستی 1هواز
sunmartin
۱۷ تیر ۱۳۹۳والا اقا محمد متاسفانه با این اوضاع من بگم فقط :سلام: همه بدشون میاد چون اولین کسی بودم که جک نقد و بررسی واقعی کردم الان سیستم نبند عزیز بزار تا چند ماه دیگه من خودم واسه ابوی از تایوان دوستی واسمون قرار شد تهیه کنه هفته آینده مید میبندمش عکس هم آپلود میکنم سیستمش اندروید و دو هسته ای هست با 32 گیگ حافطه و اندروید 4.4.1 حالا ببینم کیفیتش با توجه به تایوانی بودنش ازین اجناس لنجل چینی چقدر بهتره
محمد
۱۷ تیر ۱۳۹۳ممنون از این که وقت گذاشتی و ماهارو راهنمایی می کنی سن مارتین عزیز
دلباخته jac
۱۷ تیر ۱۳۹۳خیلی واست متاسفم مهران که مگان داری با جک مقایسه میکنی من دختر داییم داره تازه ازون سری های اول هاچبک وارداتی ترکیه ای ( مونتاژ ترکیه ) اصلا حرفی نداره در مقابل جک دختر داییم باینکه بدختره اما عشق شتاب هست عضو کانون رالی ایران اومد نشست پست ماشین گفت شایان این ماشین باید کپ کنی تقویت این استایلش باب لایی کشیدن من که اهلش نیستم فقط یه فیلتر و یه منبع اگزوز عوض کردم که خیلی نفسش بهتر شد نه خدای نکرده جسارت نکردم بگم بد بوود نه اصلا اما خب بهتر از قبل شد الان راحت با دو سر گاز کیلومتر مثل پنیر میره رو 120 کمی بیشتر گاز میدم اتومات چینج میکنه رو دنده 3 سرعت میشه 180 مرز 200 واقعا دارم حال میکنم باهاش جاتون خالی رفتیم جاده چالوس ماشینای دیگه از 206 و ال نوت و نتیجه ات و ..206 اس دی و قسطی و آوانته و مگان و غیره یو ن چند تاشون جوش آورده بودن زده بودن بالا نشیته بودن جوجه روش سرخ میکردن..ماشاله هزار ماشاله به جک من و شما و همه جک سوارای عزیز تین ماشین اصلا اذیت نکرد چقدرم روش فشار آوردم خود این طرف سن مارتین و یکی دیگه از بچه ها میگفتن تا 200 هزار کیلومتر تو برزیل تستش کردن آخ نگفته آخه چه انتظار دیگه ای دهرید از خودرو شیک نیست که هست شتابش عالی نیست که هست ایمنیش مثل سانتافه هست گلگیرهاش باد کرده بقول مهندس ها مسل کار هست عصلانیه چراغ جلو شیک عقب مرتب فرم ماشین در حد بی ام دبلیو ..تو یه سایتی گشت میزدم دیدم گفته بودن ترکیب طراحی میتسو و آودی هست طرحش خداییش تین ماشین فعلا نباید بیرون میدادن میزاستن جیلی بیلی و پاستیل فروش ب ه ..بعد اینو میدادن 100 تومان موتور جیلی دیدید تا بحال نصف تو کاپوت خالیه مثل پیکان خدا بیامرز …جیلی باید با bmw و یا تویوتا آریون مقایسه کرد بازم چون یک سون قیمت اونا رو داره و شیکتره شاخ تره موافقا لایک بالا فدای همتون بشم ان شاله که تمام آپشن هاش بیاد با قیمت مناسب نصب کنیم بترکه بدخواهاش
sunmartin
۱۷ تیر ۱۳۹۳تا وقتی “مهران مگان” دوست دلباخته مون با چند نفر از مدعیان قهرمانی این ابر خودرو میان و نظر میدن وقتی از دادا دیگه خبری نیست ilyar هم دیگه خسته شده ازین صحبت ها و پیکان سوارهای عزیز میان و پیکان پژویی شون اینجا تیکاف میزنن و با دنده دو تا 120 میرن و احتمالا دنده 3 تا 250 (!!!! ) که واسه کیا کادنزا هم با اون عظمت و دک و پز تعریف نشده من دیگه نه بحث علمی با حساب و کتاب و آمار و نتیجه های تجربی میکنم و نه حاضرم خودم بکنم ملعبه دست دوستان جک و جک سوار ..طرف داره قصه مسابقات 24 ساعته لمان پاریس رو در قالب اتوبان قم-تهران تعریف میکنه البته واقعا تشکر بالاخره همش که نباید بحث جدی باشه قسمت کمدی کلاسیک و کمیک استریپ تد این قسمت کم بود که دوستان به لطف استفاده از هوای پاک تهران و اصفهان تراوشات ذهنی خوبی دارن از خودشون ساطع میکنن و با دنده دو جک 100 و با 3 تا 140 و دیگر دوستمون 150 میرن جالبه این آمار واقعا از عصر با دیدن این کامنت ها خود بخود خنده ام میگیره و امشب درب سوپری محلمون یه دفعه زدن زیر خنده که با تعجب حضار محترم و نامحترم خیابان مواجه شدم آقایون واقعا حرف نداره کار شما لازم ازین دو سوپر اسپرت ( پیکان/جک 5 ) بنویسید عالی بوود
خلبان شکاری
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام من اصلا ماشین یاز نیستم ولی چون این کامنت عزیزی که در مورد خودروی جک و قدرت ان گفته خواستم مطالبی را بگویم. . فقط در جواب اون دوست که در مورد جک می گفت دنده3 200کیلومتر میره پس با دنده4 سرعتش 300تا میشه؟؟؟؟؟ هواپیمای اف-5 هنگام برخاستن از باند با پیمایش حداقل 1000 متر سرعتی در350کیلومتر بر ساعت میگرد و سپس به قلب اسمان میرود.دقت کنید موتور پرات اند ویتنی اف5 در ابتدای کار 300تاسرعت به جنگنده می دهد. الیته به ماخ سرعت را عرض نکردم چون جایش نیست.کاری به ادامه کارش و نهایت سرعتش نداریم پس این برادر احساس میکند موتور خودروی جک، جت هست که اینگونه میراند و به پیش میرود. اگر ایگونه است باید موتور جک بسیار از قوی تر از موتور جت اف5 است با توجه به نوع پیشرانه. یا علی
Ilyar
۱۷ تیر ۱۳۹۳والله طبق کفته ایشو دنده1 100تا،دنده2 200تا بره احتمالا با این اوصاف با دنده 4 باید راحت 400تایی راه بره_حالا حیف شد که کیربکسش 6_8 دنده نبود و الا باید از امریکا برای شکست دادنش F16 می اوردیم_عزیز تو یه بار نظراتت رو از اول بخون خودت هم تونستی بفهمی که جی کفتی؟اینو تو محله مون به بیکان سوار ها کفتم یه عده شون طلب شفای عاجل برای ایشون کردند یه عده شون هم جوکیر شدند و شروع کردند تخت کاز رفتن و تا الان سه تا بیکان اینجا موتورش منفجر شده _حال بکذریم از دوستان خواهش دارم اینجور مزخرفات رو ول کنن تا دوباره اینجاعادی بشه_راستی مایلید هر روز در یک مورد خاص از مزایا و معایب و مقایسه این خودرو بحث کنیم؟_اینجوری این صفحه تبدیل میشه به دایرهالمعارف j5_مثلا دو صفحه راجع به رنک _دو صفحه راجع به مقایسه با رقیباش_جطوره؟
vahid
۱۷ تیر ۱۳۹۳اقای دلباخته جک یه سوال دارم..؟ جک اتوماتیک وقتی تو حالت دی قرارش می دی وبعدش پاتو از پدال ترمز برمیداری خودش حرکت میکنه یا باید بهش گاز بدی تا حرکت کنه ایا گازشم هوشند هست؟ یعنی وقتی یه دفعه پاتو رو گاز تا اخز فشار میدی معکوس میکشه وبعددنده رو تا آخر پر میکنه بعد بره دنده بعدی؟
sunmartin
۱۷ تیر ۱۳۹۳وای دارم ساعت 2 و ربع شب از خنده وا میرم…
:-) عالی بود کامنت مهرداد :498 با دنده 4!!!
کامنت ilyar: “والله طبق کفته ایشو دنده1 100تا،دنده2 200تا بره احتمالا با این اوصاف با دنده 4 باید راحت 400تایی راه بره_حالا حیف شد که کیربکسش 6_8 دنده نبود و الا باید از امریکا برای شکست دادنش F16 می اوردیم_عزیز تو یه بار نظراتت رو از اول بخون خودت هم تونستی بفهمی که جی کفتی؟اینو تو محله مون به بیکان سوار ها کفتم یه عده شون طلب شفای عاجل برای ایشون کردند یه عده شون هم جوکیر شدند و شروع کردند تخت کاز رفتن و تا الان سه تا بیکان اینجا موتورش منفجر شده”
آدم چی بگه این وسط فقط دارم همینطور عش میکنم از خنده یارو اپتبما و یا هیوندای کوپ با 306 اسب بخار داره نمیتونه این رک.ردی که جند تا از کاربرا زدن رو بزنه میگم نکنه شما دارید خواب میبینید یا تو رویا عرق شدید دوست گرامی این خودرو نه کیفیت آنچنانی داره که حتی با یک کره ای متوسط مقایسه بسه . نه با رنو مگان و سافران و bmw این خودرو با 206 sd و لوگان ، پژو پارس لیفان و جیلی و mvm یا همون جری و گریت وال قابل قیسا س و سنجش هست اگه بری شرکت JAC خودشون هم باورشون نمیشه چقدر تو ایارن کشته مرده دارن
فرزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۳می خواستم بدونم ترمز ماشین اشکال داره ممکن است که ترمز یکباره از کار بیفتد
سورن سوار(پوریا)
۱۷ تیر ۱۳۹۳از جناب پاتریس متشکرم
سون مارتین منتظر شما هستیم همشهری…
جاده کمربندی سراب نیلوفر باب میل هر تستیه لامصب…
دوستان من حواله رو نفروختم
چند تا عکس قدیمی از جی5 سفید داشتم مال اولین نفراتی بود که تو تی تی اتومات گرفته بود امروز گذاشتم داخل سایت باما قیمت زدم ماشین اتومات صفر 62 تومن.خواستم ببینم وضعیت فروشش جطوره چون بعضی از دوستان اینجا میگفتن فروشش خوب نیست(کلا الان جو بازار برای خرید وفروش هر ماشینی خوب.نیست!) فعلا آگهیم تایید نشده تایید بشه مخوام ببینم چند نفر زنگ خور دارم. امین جان دلباخته ی جی5 خواهش میکنم خودتو کنترل کن…متاسفانه الان بازم شما جو رو به هم ریختی و باعث ایجاد صحبت های حاشیه ای شدی…خواهشن برو صفحه112 پست بنده حقیر رو مطالعه کن…متشکرم
دادا
۱۷ تیر ۱۳۹۳آدم عاقل میدونه دریای طوفانی نباید دل بدریا زد.ازدیروز سرم بسیارشلوغ بودمخصوصا امروز.تازه اومدم دیدم به به چه بازار شامی شده.قدم نورسیده مبارکه ولی نیومده بدجوری میتازه.خوب دوستان راس ودروغش بخودش مربوطه.حالا شما چرا دنبالش رو میگیرید.نظرش محترم.شما نظرخودتون روبگید.اصلا اینجا داستانی داره خیلی کم پیش میاد رو روال عادی باشه.بی خیال.اونایی که واقعیت رو میدونن میدونن اونایی که نمیدونن بیان چن صفحه قبل تر مرورکنن همه چی دسشون میاد آ بارک الله…آقامهدی عزیز چون کولرروشن میکردم مخصوصا توگرما صدا میداد وبه آدرسی که نمایندکی میداد ایمان نداشتم به کولری که بهش ایمان دارم وبیش ازده ساله ماشینامو پهلوش میبرم بدلیل دقت ودستگاه پیشرفته ش بردم.با دستگاه کاملا نشونم داد.اما چون مقداری استفاده کرده بودم کفی کمپرسورش کمی احتمالا براثراصطحکاک دچارسایش شده وکمی صدا داره که مهم نیست…پس حتما ازین باب بررسی کنیدکارگرای مان.ممکنه حواسشون نباشه.دوستان ته تکذیب نه بت سازی چاره نیست.بازمان بریم جلو آینده همه چی رومشخص میکنه.طرح میتسو بقول شما چقدملاک برتریه اگه واقعا میتسو خودش درست کرده بو میزد مد این میتسوبیشی.بقیه رو خودت نتیجه بگیر عزیز برادر…
سورن سوار(پوریا)
۱۷ تیر ۱۳۹۳سون مارتین عزیز شاید حساسیت گیربکس جی5 بخاطر حالت اکو به اندازه و دقت گیربکس مگان نباشه اما اینجوری که شما نوشتی هرکسی تا حالا پشت جی5 ننشسته باشه فکرمیکنه گیربکس به پدال گاز واکنش نشون نمیده.در حالی که اصلا اینجوری نیست و این خودرو همچون خودروهای اتوماتیک دیگه پدال گاز اون به فشار پای راننده حساسه.حالا نمیدونم شاید ماشین شما مشکل داره و…اما من از چند تا از دوستان جی5 سوار پرسیدم و حتی بعضیا خودشون گفتن که هرچه پدال بیشتر فشرده شه در صورت نیاز معکوس در غیر اینصورت دور موتور بیشتر بالا میره…حالا دوست عزیز اگه توضیحی هست خوشحال میشیم ارایه بدی در غیر اینصورت بعید میدونم جی5 به پدال گاز حساس نباشه.اگه اینجوری باشه دوستان در تی تی و … دروغ گفتن.
در ضمن دلباخته ی جی5 اگه واقعا اینجوریه لطف کن شمارتو بزار من بخاطر دوستان عزیز م که شده با سورن ای اف سون سال میام خدمتت یه درگ400متر و حتی کمتر باهم بزاریم تا کمتر مسایل حاشیه ای وارد شه.یا اصلا فرصت کردی سری به منطقه غرب بزنی خوشحال میشیم
دادا
۱۷ تیر ۱۳۹۳امشب خوندم که خانمی که قهرمان تیروکمانم بوده بعلت شدت علاقه یی که به برج ایفل داشته امروز بادوستاش رفته برج ایفل تاباهاش ازدواج کنه عکسشو هم زده بودن یه قسمتی ازبرج روبغل کرده بود وبوسش میکرد…ما موندم چندوقته دیگه بچه های ما ازشدت علاقه با جکم ازدواج کنن.اینجوری که بعضیا دارن پیش میرن.فقط نمیدونیم جک زنشون میشه یا مردشون.اسمش که مردونه س.جل الخالق
parsa_sad
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام.خدا کنه این جو تخریب و تحقیر و بزرگنمایی از این تاپیک بره.
منم تصمیم به خرید جی5 البته از نوع دستی دارم.خوب بهتره همون طور که دوستان و اساتید گفتند از محاسن و معایب این خودرو بیشتر گفته بشه.البته به لطف سایتی همچونTT وراهنمایی های حامد عزیز(کاربری دینگالیگا)برخی از محاسن و معایب این خودرو برام زمینه سازی شده.
بازم ممنون.
rafi
۱۷ تیر ۱۳۹۳با سلام به همگی
من کل بحث هارو خوندم و نظرات متفاوتی را دیدم نمیخواستم خودم تا قبل از سوار شدن نظری بدم ولی برای اینکه جند نفر که منطقی نظر میدن بدونن حمایت میشن گفتم وارد بحث بشم دیدگاه آقا مهران به واقعیت نزدیک ومنطقیه 1- من خودم با مگان 2000 رانندگی کردم حدود یکسال با یکی از دوستانم مرتبا روزی 50کیلومتر تا شرکتمون میرفتیم و برمیگشتیم برادرم و یکی دیگه از همکارانم هم یکیشو داشتند همه مگانها قسمت چها چوب و درها صدا میکرد نمایندگی ها هم کاری از دستشون بر نمیومدسر سال هم باطری رو باید عوض کرد همگی شتاب اولیه (اتومات) نسبتا پایین دارند و از لحاظ فضای صندلی های عقب برای سه نفر با هیکل نرمال مناسب نیست و فضا بسیارتنگه خوب این ماشین صرف نظر از هزینه های نگهداریش نسبت به قیمتش نمی ارزه حالا چون تو بورسه میگن خوبه یادمه موقعی که قیمتش 35 بود کسی نگاهش نمیکرد(با وجود مزدا 3)
2- تا دو ماه پیش ال 90 e2 داشتم پسر عمه ام داماد خاله ام و دو تا از فامیلای دیگه هم همینطو جوری بود که تو جاده میرفتیم قطار ال 90 راه میوفتاد ال 90 مال تو جادهست از بعداز عوارض دردسرشروع میشه کولرش برا توشهر مناسب نیست آینه هاش کوچیکه انگار مال 206 دید جانبی ضعیفی داره ولی برا جاده حرف نداره اصلا توش خسته نمیشی
3- الان 206 اس دی وی 8 دارم صفر از نمایندگی اوردم تا خونه حالم بد شد صدای پیکان میده کمک هاشم افتضاح دیگه وقت نشد بقیشو تست کنم الان یکماهه گذاشتم فروش کسی سراغش نیومده بازم ال 90 رو مدل 90 در جا30فروختم در حالیکه صفرش نزدیک 39 بود
در حال حاضر 206 هاچ بک سوارمیشم (مدل پایین ) که بد نیست انتظار زیادی ازش ندارم فقط برسونتم شرکت
جی 5اتومات ثبت نام کردم موعدشم شهریوره رفتم نمایندگی مشکیش بود با سفیدش مشکیش خیلی با کلاس تره داخلشم که زیباست فنی شم که از نظرات دوستان استفاده میکنیم
elham
۱۷ تیر ۱۳۹۳آقایون سلام من دیروز رفتم و ثبت نام کردم جک جی 5 اتوماتیک . اما واقعا نمیدونم جیلی بهتر نیست؟
راست میگن تو اتومات روی دور موتور 5 دنده عوض میکنه ؟ و اینکه شکل نگهدارنده ی دندش که فلزی نیست یه مقدار گیج کننده نیست برای تعویض دنده؟ میگن شتابش خوب نیست بخاطر وزن زیادش؟
amin gh
۱۷ تیر ۱۳۹۳لطفا یکم برنامه های معتبر ماشین رو ببنید اکتفا به مجلات داخلی نکتید که از روی فروش محصولات شرکت های بوق حرف میزنن
TOP GEAR
بارها ثابت کرد با فیلتر شمع کپ کردن این چرتو پرتا ماشین از شتاب مثلا 11 ثانیه به 7 نمیرسه ….شرکتهای بزرگ خدرو ساز لامبرگینی مثلا بخوان از شتاب 3.7 ثانیه به شتاب 3.4 کلی خرج میکنن ….نه با فیلتر اسپرت …یکم فنی فکر کنید…..مگه فرمول وانه دنده یک انقدر بره ….احتمالا ایشون تعویض دنده را متوجه نمیشن فک میکنن همون دندست …DD
sunmartin
۱۷ تیر ۱۳۹۳والا امین جان ببین تورو,خدا تو چه اوضاعی اگیر کردیمبا فیلتر اسورت ..با پیکان دنده ۳ نودتا جالبه