صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
مهدى
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام.بنده با دنده 3 تا 130 تا هم رفتم.بدون هىچ تعصبى دارم مىگم.البته پس از سروىس اولىه.
amin gh
۱۷ تیر ۱۳۹۳تو کشوری که مردمش اصلا حاضر به مطالعه نیستن ما ملت گوشی هستیم وقتی امار میگیرن مدت زمان مطالعه در ایران معلوم میشه دیگه …بهترین رسیور میشه iclass star sat بهترین گوشی سام میدونن یا خیلی چیزا دیگه تنها دلیل حاضر نشدن مطالعه کردن و سرچ کردن در دنیای اینترنت وسایت های معتبر pocketlint cNEt t3
معلومه دیگه ال نود هم بهترینه با بهترین ایرو دینامیک و بهترین شتاب بهترین طراحی بهترین هندلینگ …خلالصه خیلی از بهترین ها ….تعصب ایرانی یعنی این …
ناصر
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام
منم ثبت نامی تحویل آبان هستم. همیشه کامنتها رو دنبال میکنم.
حرفهای مختلفی زده میشه.من که امیدوارم ماشین خوبی باشه وبی صبرانه منتظر روز تحویلم…..
ممنون میشم کسانی که این ماشینو دارند بیان ودرمورد ماشین حرف بزنن واز خوبیها وبدیهاش بگن . مثلا چه لوازمی رو باید براش تهیه کنیم آیا به سینی زیرموتور نیازداره ویا ……. ؟؟
شاد باشید
محسن
۱۷ تیر ۱۳۹۳با اجازه اقا سعید که مطالبشون بسیار مفید و جز اولین فنی های سایت در قسمت جک اتومات بودن مطلبی به عینه را چاپ میکنم
ضمنا از ایشون و اقا پینار و دوستان قدیمی که بدون حاشیه حرفهای بدرد بخوری میزدند خواهش میکنم مجددا وارد این پیج بشوند چون واقعا یک مشت بچه که حداقل اطلاعات فنی را ندارند کلاس این پیج را اوردندپایین ؟
و حالا مطلب اقا سعید با اجازه ایشون :
همانطور که دوستان قدیمی میدونند من جز اولین ها بودم که جک اتومات داشتم بهمن 92 و بدون تعصب و فقط به منظور راهنمایی از این ماشین زیبا مطالبی را بعرض برسونم چون واقعا حیفه استفاده درست از این ماشین نشه.
1-ماشین از نظر زیبایی حرف نداره و حتما برای زیباتر شدن کارهای زیر را با قیمتهایی که دادم باهاش انجام بدید
-سقف ماشین را حتما برچسب مرغوب مشکی (بدنه سفید) براق بزنید …….120000 تومان
-شیشه هارو دودی 15-25 % کنید زد خش 100000 تومان
– یک نویگیشن و دوربین عقب ومونیتور با کلی امکانات و کیفیت پخش صدای فوق العاده از مجید کار09391583912
ومشکی با پس زمینه ابی مجموعا 1.550.000 تومان بزارید
2 – برای کوبش باید بگم چون زیر و بند این ماشین دقیقا همان زیر و بند هیوندا اونته است با همان مشکلات برای حذف کامل کوبش احتمالی برای دوستای حساس از جمله دادا جان ….دو کار انجام بدید اول لاستیکاتون که وانلی چین هست و ضمنا بهترین لاستیک چینه (تحقیق کردم) را با چهار لاستیک هانکوک با دقیقا همین سایز 205-55-16 عوض کنید یعنی لاستیکهارو بدید و 600000 تومان وهانکوک بگیرید
دوم اینکه بالشتکهایی برای ماکسیما اومده که یک بچه هم میتونه نصب کنه یک جفت را بندازید عقب خیلی محسوسه قیمت 250000 تومان
3- در خصوص شروع حرکت فن باید بگم گیریبکس و موتور این ماشین دقیقا تحت نظر میتسو بیشی ژاپن تولید میشه شما اگه کاور موتور را باز کنید(چهار پیچ روی کاور )روی ان نوشته میتسوبیشی و همینطور گیریبکسش . گیریبکس این ماشین مجهز به خنک کنندگی و راتیاتور میباشد (جلو و زیر موتور رادیاتور کوچکی هست)کاملا اتو و تحت نظر ECU هست و باید دانما کنترل و حرکت کند و یک چیز طبیعی است .
4-این ماشین سینی نیاز نداره پس بیجهت پول ندید
درب صندوق اگه احیانا بد بسته میشه را بهش ور نرید چون ابتدا سفت است و پس از دو ماه خوب میشه
5 – ماشینهای اتومات تا اونجایی که من دیدم کسی از شر شر اب خبری نیست و در دنده دستی هم بهتره در شرایط سردیبه شکل صحیح هوا گیری کنید
6-ماشین از دو قسمت فلزی و پلاستیک مرغوب بدنه تشکیل شده و بسیار محکم (بدون اقرار میگم نشون صافکار بدید بهتون میگه )و متاسفانه در شرکت کرمان موتور چون رنگ امیزی فعلا با استخر رنگ و الکترومغناطیس انجام میشه چسبندگی لازم را نداره شرکت داره تلاش میکنه که رنگ امیزی را الکترو مغناطیس پاششی انجام بده که استقبال شدید اجازه این عمل را نداده و فعلا باید گفت کیفیت رنگ بخصوص در قسمت سپرها و رکاب از مرغوبیت برخوردار نیست (البته دوستانی رنگ ماشین را بسیار بدتر از اونی که هست جلوه میدن )!!؟؟ خلاصه باید مواظب رنگش باشید و حتی المقدور سفید بگیرید
7-صدای داخل کابین خوبه و پس از مدتی استفاده بهتر هم میشه
8- فعلا ECU اتومات در حالت اسپرت تنظیم نشده و بدلیل نیاز به مصرف پایینتر در حالت 2500 دور تغییر دنده تنظیم شده در اینده پس از کسب نرم افزار های ECU وستان میتونند از سه حالت تنظیم هر کدام را خواستند لود کنند
البته شتاب اولیه مناسب و ثانویه ان عالیست
9- سعی کنید رانندگی دوگانه را با این ماشین یاد بگیرید و در مواقع ضروری در حالت تپ ترونیک برانید(برای کل کل کردن )!!!!؟؟؟
10- روی این ماشین سیتم کروز 900000 تومان —-سیستم کامل 1000000 تومان وزنون و…………که البته من نصب نکردم ولی تحقیق کردم نصب میشه برای جوان های با حال …….
در مجموع این ماشین تو رنج قیمتش عالیه به حرف اینو اون گوش ندید ولی تحقیق هم بکنید این ماشین و قطعاتش مرغوب و قابل قبوله ولی تو کشور ما مونتاژ بد میشه بیایید یا مو دماغ کرمان موتور بشید و ازشون بخواهید و به موازات اون خودتون ما دو باره بازرسی و رفع اقدام کنید
دوستان من در چند نمایندگی بحثحای فنی داشتم همه با خوشرویی پاسخ میدادند و قبلا سمند پارس مگان ال 90 و سیلو و ……داشتم در حد قینتش اتوماتش خیلی خوبه و حتی با جیلی مقایسه کنید جک اتومات در این رده قیمت بهترینه.
امیدوارم با خانواده از این ماشین لذت ببرید
مرتضی
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام / متاسفانه تو کشور ما ، مردم وقتی میخوان برم یک تلویزیون یا یخچال بخرن تا همه چیزش رو در نیارن اقدام به خرید نمی کنن ولی در خصوص خودرو همیشه به ظاهر ماشین یا برند کارخانه نگاه میکنن . طرف رفته 405 خریده ماشینش آتیش گرفته بازم رفته 405 خریده ، خوب چی میشه گفت ؟ الانم همینه ، اکثر مردم ما میرن سمت ایرانخودرو یا سایپا و کاری به کیفیت ندارن و بعد که میخرن تازه یاد مشکلات میوفتن ( البته حسن این کارخانه تعدد نمایندگی های مجاز و قطعات هم هست و فروش خودرو ) / بدون هیچ تحقیقی میریم سمت mvm که از 40 تا 70م باید پول بدیم و کاش کیفیت پراید رو داشت / با تحقیقاتی که داشتم جک j5 از نظر کیفی به جز مونتاژ نیاز استفاده کننده رو بر طرف کرده ، ممکنه یک سری نواقص باشه ولی در حد قابل رفع هست / یه چیزی که مهمه نحوه خدمات پس از فروش هست که من میدونم این شرکت نسبت به سایر شرکت ها حتی آسان موتور و اطلس خیلی بهتر عمل کرده و رضایتمندی مشتری بالایی داره ، حتی قبلا دیده بودم که حق با مشتری نبوده ولی باز هم برای اینکه مشتری راضی باشه باز سمت مشتری گرفته شده / تعداد نمایندگی در حد مناسب وجود داره و بازخورد نظرات مشتری در خصوص ایرادات هم بررسی میشه و برنامه ریزی برای رفع آنها انجام میشه . به نظرم کسانی که خرید میکنن حتی نسبت به جیلی رضایت بیشتری خواهند داشت . ظاهرا این خودرو هم به زودی افزایش قیمت خواهد داشت . امیدوارم روزی برسه که مردم ما به علم کامل اقدام به خرید خودرو کنند و سرنوشت دوو و هیوندای برای این خودرو تکرار نشه .
sunmartin
۱۷ تیر ۱۳۹۳اقای “مهدی” برای من و افرادی که با نگاه موشکافانه تری به کامنت ها و موضوعات نگاه میکنند قدری که نه بلکه خیلی عجیب هست جنابعالی با تعداد 10 کامنت و نام مستعار مهدی سنگ کرمان موتور را طوری به سینه میزنی و از حمایت های بی دریغ این شرکت جیره خوار و بی مسولیت صحبت میکنی گویی گزارش مالی و خدمات و گارانتی کیا موتورز کره جنوبی با 15 سال گارانتی بی جون و چرا را به مشتریان بی انتخاب و ناچار نوید میدهید کمی انصاف و دوری از بزرگ نمایی خوب است شما در قسمتی از نظرات گفته اید حتی در مواردی که حق با مشتری نبوده کرمان موتور و یا کرمان خودرو طرف مشتری را گرفته اند الهی بمیرم برای اینهمه فداکاری سما تا بحال کجا بودید که مشتریان را از خواب غفلت بیداز و به آغوش امن و پر از محبت کرمان خودرو هدایت کنید اگر این شرکت کلکی در کارش نیست و بدنبال منفعت بالا نیست خودروها را با امکانات واقعی تحویل مشتری بدهد و یک سبنی موتور را 160 تا 300 تومان قیمت گذاری نکند یک سیستم 400 هزار تومانی را به 1500 با هزینه نصب به مشتری قالب نکند ابن بساط رانت خواری و حمایت از فروشنده فقط به نفع دلالان شرکت های هولدینگ و کارکنان مزر بگیر آنهاست که در یک رسانه مجازی خود دا مکلف به تبلیغ میبینند
دلباخته jac
۱۷ تیر ۱۳۹۳زیر صد ملیونو تا صدو بیست ملیون فقط جک جی ۵ بله دیاگ نشان میده قدرت موتور
دلباخته jac
۱۷ تیر ۱۳۹۳امروز رفتم واسه ماشین کامپوننت انداختم عقب سایز 165.5 و جلو هم همون سایز برند هرتز عالیه صداش باید بشنوید صداش کریستالیه باید بلد باشید تنظیم آکوالیزر هاش درست و متناسب با خروجی باشه واسه اوندسته از هواداران جک باید بگم کامپوننت نوعی اسپیکر یا همون باند است که سایز های مختلفی داره فرقش با اسپیکر معمولی یل بیضی و غیره اینه که با یک جفت تیوتر همون بلند گوهای کوچیک بفروش میرسه و تفاوت صدای خروجی اون در کیفیت خالص صدا بدون نویز شفاف و طیف صدا در میدرینج و پخش تریبل ها است اگه سوالی داشتید بگید تا جواب بدم
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۳سلام آقای دلباخته صدای کامپوننت باس خوبی داره آخه من 4 تا کنوود 718 دارم می خواستم تحقیق کنم ببینم میشه تو طاقچه نصبش کرد
مرسی
فرید
۱۷ تیر ۱۳۹۳آقای دلباخته جک، اسمتو عوض کن بذار خالی بندی در مورد جک! حرفات مثل اینه که بگی در حالت دویدن از یه ماشین که سرعتش ۱۵۰ تا بود جلو زدم! اخه بچه جون اگه میخوای دروغ بگی یه جور بگو آدم باورش بشه، با تعویض فیلتر هوا و اگزوز شتاب ماشین نصف شد! ۱۲ ثانیه شد ۶ ثانیه!!! با همون حجم موتور!!!!!!!!! با دنده ۱ بخاطر ریز بودن چرخ دنده هرگز به اون سرعت نمیرسه، من ۲ سال پیش برای ۴ روز فورد موستانگ 2010 گذر موقت دستم بود، 4500 cc با دنده یک ۹۰ تا نمیره چون از لحاظ فنی برای سرعت اختراع نشده، پارسال ۲ روز جنسیس کوپه دستم بود، با حجم موتور 3800 cc و قدرت 306 اسب بخار 6 دنده جلو، موقع گاز دادن به معنای واقعی تو صندلی فرو میرفتم، با این بنزین اشغال جنسیس شد 6 ثانیه، پس خالی بندی هاتو از این سایت بردار برو جای دیگه، خیلی زود.( دستی، مرداد، تهران)
مجتبی
۱۷ تیر ۱۳۹۳اقا جواب این بچه ها که هیچی از ماشین نمیدونند را ندید دیگه نمیان تو این پیج .
چهار تا بچه که به ریش همه دارند میخندند و همه را بازی دادند را جواب ندید و بی محلی کنید
اصلا میشه از حرفاشون فهمید هیچی از ماشین نمیدونند من مطمئن هستم امثال ای (دلباخته جک ) 16 .17 سال بیشتر نداره و یا با این حرفهای الکی جکو خراب میکنه
یک کلام جواب ندید
همینها بوده و هستند که کسایی مثل پینار و سعید و حتی دادا و…..را از این پیچ پروندند و از کسب اطلاعات درست مارا جدا کردند
پسر جون (امثال دلباخته جک )برو همون دوچرخه سواریتو بکن و در صدد جواب دادن به من نباش …………….بروووووو
Ilyar
۱۷ تیر ۱۳۹۳تا اونجاییکه من اطلاع دارم کرمان موتور تو رده بنده کیفی خدمات بعد از فروش همیشه رده اخر و بعضا ماقبل اخر رو به خودش اختصاص میده.دلیلش هم عدم ارائه و وجود قطعات یدکی خودروها به مقدار لازم در نمایندکیهایش و نداشتن توان و شناخت کافی نمایندکیها از خودرو برای تعمیر ورفع عیب میباشد.من که در صورت خرید j5 از بازار ازاد میخرم .والله به خاطر دو سه میلیون به التماس کردن برای تحویل و سردردش نمی ارزه . اسان موتور و اطلس خودرو که همیشه اول بوده اند.نمایندکیهای ایران خودرو و سایبا هم که فقط تعویض کاه بوده اند تا تعمیرکاه!
سارا
۱۷ تیر ۱۳۹۳با سلام.دوستانی که j5اتومات رنگ سفید دارن راضی هستین ؟شایعاتی هست که بعد از چند ماه تغییر رنگ میدهوسفیدش کدر میشه.من تاآخر ماه باید رنگشو انتخاب کنم .با تشکر
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۳من این خودرو را ثبت نام کرده ام و تحویل آن در مرداد ماه است ولی هنوز دعوتنامه ام نیامده دوستانی که مثل من هستند آیا برایشان دعوتنامه آمده لطفا جواب بدهید مثل اینکه شرکت کرمان خودرو اصلا خوش قول نیست.
پينار
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام به تمامى هموطنان عزیز و گرامى و قبولى طاعات و عبادات روزه داران عزیز…… بنده در ماههاى گذشته اطلاعات کاملى را در مورد خودروى جک جى5 دستى و اتومات خدمت عزیزان رسانده ام ولى بازهم لازم شد در چند جمله مطالبى را هم عنوان کنم…. دوستان بنده تمامى خودروهاى ایرانى و چینى را داشته ام و تک تک همه شان را تست نمودم و الانم با 26 هزار کارکرد جى5 را همراه مگان و ام وى ام 530 دارم و باور کنید جى5 از تمامى خودروهاى ایرانى و چینى کاملا سرتر است و حتى تنها برترى مگان بر جى5 فقط فرمان برقى مگان میباشد به حرفهاى بى اساس بعضى از دوستان که ازروى
بى اطلاعى مطالبى را عنوان میکنند توجه نکنید البته قبول داریم هیچ خودرویى بى عیب نیست حتى جى5 ولى بسیار بهتر از خودروهاى ایرانى و دیگر چینى هاى گرانقیمت است …. و دوستان در مورد هر خودروى ایرانى و چینى اگه سوالى داشته باشند در خدمتشان هستم. … در پناه حق موفق باشید
mohsen
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان.
لطفآ یکی منو راهنمای کنه در مورد سیستم ماشین.ایا باند 6975 با اس20 میشه رو این ماشین نصب کرد.
مانیتور از مجید کار بگیرم بهتره یا از نمایندگی.
ایا مجیدکار مثل نمایندگی که تو عکساش هست شکیل تر نصب میکنه؟
ممنون میشم راهنمایم کنید
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۳شاید شما درست بگید و از خودروهایی که گفتید درحال حاضر برتر باشه امل زمان همه چیز ثابت میکنه شاید با تولید خودروهایی با کیفیت متوسط و طراحی معقول رقبای جدیدی برای جک پیدا شود در مورد نظرات افرادیکه از شرکت کرمان موتور و محصولاتش یک افسانه ساخته اند یک شخصیت رویایی که تا بحال در مملکت ما نبوده و نخواهد آمد شرکتی با دست گشاده دوسدار طبیعت و مردم با خدمات گلدن کارت و خودروهایی با پشتیبانی و امتیاز وارانتی ..همچین خبر هایی جز یک رویا و آرزو نیست نه کرمان خودرو نه سایه بان و ویران خودرو و سایر مونتاژ کاران منفعت طلب مثل مدیران خودرور ..نه تنها از مشتری مداری و نوآوری بویی نبرده اند بلکه بفکر کمتر کردن هزینه ها و افزایش سود سالیانه هستند البته شاید این صحبت به مذاق آقایتنی که این خودرو را خریده اند خوش نیاید اما واقعیت اینست که پشتیبانی کرمان موتور همیشه در بدترین حالت ها بوده تکثر قطعات تولیدی و مونتاژی خودروهای چینی با کمال شرایط پذیری نایاب هستند شما برای نمونه برای خرید یک قطعه به قطعه فروسان مراجعه کنید محال امر است که بدون مراجعه به نمایندگی و آنهم در صورت موجودی قزعه آنرا براحتی پیدا کنید ، این مشکل غیر قابل کتمان است مشکل بعدی کمبود نمایندگی ها در سایر شهرستان ها و ایتان های کشور هستند خودروی جک مانند سایر خودروهای هم طراز خود با طراحی بهتر و نکات مثبتی مانند دنده اتومات است و نه بیشتر برایدخرید چراغ های داخل داشبورد به نمایندگی مراجعه کردم با کمال خونیردی جواب دادند نداریم و تا بحال هم موجودی نداشتیم درب داسبورد خودروی دوستم بدلیل طراز نبودن در هنگام منتار دارای صدای لرزش خفیف و در حالت سرد و خنک لا صدای بیشتری همراه است بدای خرید به نمابندگی رفتیم که 7وشلختانه موجود بود ولی به تعمیر آن سرکت رضایت داد و با گدم کردن قسمتی از آن تقریبا صدا کم شد پس این شرکت آنچنان که ب خی از کاربدان ادعا دارن پیشتاز در خدمات نیست
حسن
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام. خواهشا اقای سن… قدری باتامل بنویس و باانشا.درست ضمنا بدون٬ اطلاعاتت ناقصه واینقدراظهارنظربی اساس نکن. تشکر
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۳Hasan شما که به یی اطلاعی و سایر عناوین منو متهم میکنی دلیلی برای این تهمت ها داری؟؟ من با دقت هرچه تمام زیر و بند و درون خودرو تریم داخلی از داشبورد گرفته تا کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع نوع عایق بندی دریجه گاز پدال که نسبت به هم سطح این خودرو قدری کندتر هست عملکرد گیربکس تحت شرایط مختلف درهتگام سردی و گرمی موتور در سراشیبی و سر بالایی میزان استابلیتی در سرپیچ ها اندازه های معین و نسبت دنده ها و خلاصه سیستم های صوتی و تصویری وقیمت قطعات د نایاب بدون آنها در بر خی از نمایندگی ها و سایر نکات ریز و درشت البته بنده اجباری به پاسخگویی در مقابل شکاکانی مثل شما که مشخص نیست از چه کانال و یا از طرف چند نفر با چند آیدی مختلف فقط به فکر اسپم دادن هستید ندارم اگر غلط املایی در نحوه نگارش متون وجود دارد در پیج های پیشین که حتما جناب حضرت عالی مطالعه نکزده اید بقدر کافی و وافی توضیح ارایه دلدم که تایپ با موبایل باعث این پدیده نا میمدن میگردد اکنون از حضور شما طلب بخشش و چشم موشی در مقابل گفتن حقایق ها و ناگفته دارم در محیطی که گفتن حقایق با هجمه سنگین مخالفان غیر فنی روبرو میشود تنها باید پا را از عقاید مستدل و بدون ابهام بیرون نکشید شما تا میتوانید با من مخالفت کنید نمیدامنم آیا میدانید یا نمیدانید اصلا جک 5 چگونه خودرویی است چه معایب و چه حسن هایی دارد ؟؟ تنها فریاد م7الفت با کامنت 6ای بنده شمارا ارضا میکند ..در همین احوال بمانید که نداشتن مطالعه شمارا به اینچنین کرده است
مهدی
۱۸ تیر ۱۳۹۳اقا اینجا ایرانه وما هم ایرانی هستیم اگر غیر از این باشه باید تعجب کنید.
Ilyar
۱۸ تیر ۱۳۹۳خیلی جالبه این اقای بینار علاوه بر توانایی ازمایش همه خودروهای موجود در ایران توانایی خوندن ذهن افراد رو هم دارند.یکی ازشون تقاضای برکشت کرد ایشون هم در عرض نیم ساعت برکشتند یادمه در صفحات قبل هم این اتفاق تکرار شده بود.واقعا برای ازمایش این همه خودرو طی یکی دو سال حوصله زیاد میخواد و بیکاری!نکته جالب دیکه اینه که شما هی شمارتونو تو نظراتتون اعلام کرده اید هدف شما از شماره دادن در فضای مجازی واقعا جیست؟اکه واقعا میخواهید نظراتتان را به اشتراک بکذارید به جه دلیل تلفنی این کار را انجام میدهید؟برای جی یک وبلاک برای خودتان باز نمیکنید تا از تجربیاتتان همه ما استفاده کنند!به نظر من (اکه اشتباه نکنم)کاربر دلباخته جک نیز خود ایشان است_میخواهند با بحثهای بیهوده افراد فنی مانند دادا و سن مارتین وارد بحثها و حرف های بی مورد شده و خودشان رابه عنوان تنها فرد فنی سایت معرفی کنند_البته اکه حرفهایم احیانا در مورد شما حقیقت نداشته باشد شخصا از شما طلب عفو و بخشش میکنم
کوروش
۱۸ تیر ۱۳۹۳من سال گذشته با 206 در شب به چرخ زاپاس ماشین سنگین(ایسوزو) در جاده برخورد کردم و سینی موتور ، کارتل روغن ، اویل پمپ ، کمپرسور کولر ، اکسل جلو، طبق سمت راست ، جای فیلتر روغن آسیب دید قیمت بعضی از اقلامی که عوض کردم عبارتند از: سینی زیر موتور: 43000 تومان ، اکسل جلو(رام زیر موتور) : 90000 تومان ، اویل پمپ 50000 تومان ، کمپرسور کولر دست دوم : 350000 تومان( نو غیراصل آن حدود 900000 تومان بود )
بنابراین سینی زیر موتور بسیار مهم است . اگر کرمان قیمت سینی زیر موتور جک که یک قطعه ساده است اینقدر گرنفروشی می کند وای به حال دیگر قطعات لطفا” دوستان اطلاع رسانی کنند و اگر جایی میشناسند مثل بازرسی یا جایی که بر قیمت ها نظارت میکند شکایت کنند.بنظرم حق گرفتنی است.
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۳کاش کاریران گرامی کمی منطقی بودن قصد جانب داری ندارم اما در جایی که دوست عزیزمون ilyar صحبت بجایی میکنند لازم هست راجع به اون بحث بشه در مورد جناب استاد پینار مثل اینکه ایشون تستر خودروهای داخل کشور هستن جالبه در نوع خودش و به پیام ها از دنیای مجازی نیز با علم لدونی و علم غیبی که دارن پاسخ میدن از سایر قابلیت های ایشان مقایسه تک تک خودرو در کلاس های مختلف و به چالش کشیدن اونها در مقابل سوپر اسپدتی بنام جک جی 5 هست و در نهایت حریف طلبیدن این خودروی استثنایی که قادر هست لمانند پیکان تنها با دنده 2 تا 100 و با دنده 3 تا 130 کیلومتر هم طس طریق کنه واقعا این جک تا بحال کجا بود تا شرکت BMW و پورشه را به زانو دربیاره از طرفی شخصی بنام “دل باخته “سرو کلش هم زمان با جتاب استاد نسلم مباحث فنی و آزمون و خطا پینار پیدا نیشه که قادر هست هر ناممونی تبدیل به امکان کنه ایشان با جک جی 5 به سرعت های نجومی دست پیدا کرده و دوستانشوهن با پیکان و نیز جک در اتوبان قم تهران که یکی از بهارین اتوبان های 8 بانده کشور هست و شدیدا آلمانی ها اتوبان کلن رو از روی این اتوبان ساختن با جک جی 5 این اسطوره سرعت شتاب زیبایی قدرت با دنده 3 به سرعت 150 رسیدن ..امشب آلمان با 7 گل برزیل شکست داد من تعجب نکردم چون کامنت های بزرگواران سایت منو بیشتر در بهت و حیرت فرو برد
دادا
۱۸ تیر ۱۳۹۳سن مارتین گل من یکی از غلط های موبایلیت خسته شدم.اونموقع اگه غلط موبایلی داشتم بهم بهتان بی سوادی میزدن.ولی میدونم دردت چیه.کمی ویرایش کن میدونم سخته کمی مراقب باش پسرخوب…کمی هم به جک خوشبین باش پسر…باباپینار دوست قدیمی شما زحمت کشیدی مخصوصا موقعی که بچه هاکمتراین ماشین رو داشتن.اما وقتی تعداد دارنده ها زیاد ونظرات مفیدزیادشدوهمچنین اتوماتش اومد شماکم کم از دایره ی انصاف خارج شدی واواخر توهمی میگفتی مثلا بحث سان روف یادته چی نوشته بودی ودرواقع بنده روغیرمستقیم دروغگو نامیدی ویه عده معلوم الحال تاییدت کرده بودن که کامنت هات (اگه حذف نشده باشه)موجوده.شما که سوار اتومات نشده بودی کلی حرف غیرمستدل درباره ی اتومات ومعایبش گفتی وبنده وچندتاازدوستان همان موقع مخالفت خودمونو اعلام کردیم قهر کردی ویه عده دورقاب چین منو مسئول قهرشما خواستن قلمداد کنن البته که موفق نشدن جنابعالی یه فرهنگی هستی وگویا باوضع مالی خوب اما همان طوری که گفته بودی مگان روفروختی جک خریدی امروز چیزی دیگه میگید.درهرحال باتوجه به اینکه چندماه بیشتر ماشین روداشتی میتونی خیلی خوب به دوستان ازتجربیاتت بگی.صادقانه وبی تعصب.فقط توروخدا خالی نبدیم.اول خودمو میگم.بابا برزیلم گندکاشت که.ولی قبول کنیم امشب آلمان آلمان بود.هرچند من فوتبال خارجی دوس ندارم…در آخرباباپینار فقط قهرنکن توروبه جان عمه ی اوباما.شما اوایل خیلی زحمت کشیدی.ازت ممنونم بشخصه…صحبتای تکراری نگو حرف تازه بزن عزیز…استادان عزیز چطورمیشه ثابت کرد هزاروپانصد واقعا دارای سیستمvvtمیباشه.یعنی موتوری که بمیا میبندن واقعاموتورvvtداره.کی میتونه کمک کنه.استادا کمک کنن ممنون میشیم.همه منتظرپاسخیم.آ بارک الله
reza
۱۸ تیر ۱۳۹۳جناب سن مارتین انگیزه شما از اینهمه نظر منفی در این سایت چیه من تمام نظرات شما رو خوندم در کامنتهای قدیمی شما اینطور قید شده که جزء هواداران خرید بودی ولی با تحقیق به این نتیجه رسیدی که این ماشین مناسب نیست پس منصرف شدی در جایی قید کردی پدرتون این خودرو رو داره و شما در نوبت خریدی و در جای دیگه تجربه رانندگی رو قید کردین و در اون تمام مشکلاتی رو که دوستان در تمام سایت عنوان کردن به یکجا آوردین و مرقوم کردین این مشکلاتو دارین من از این ماشین تعریف نمی کنم چون در حدی نیستم که تسلط کامل از لحاظ فنی داشته باشم اما به شکل ظاهری در حد خودش معقوله اما نکته ای رو که خودم تجربه کردم عنوان میکنم موضوع مربوط به پرایدی است که چراغ چک اون روشن شده بود و بنزین از باک خودرو سرریز می شد بنابراین برای تعمیر به نمایندگی مراجعه شد و با کمال تعجب تمام نمایندگیها خودرو را به نمایندگی مرکزی ارجاع دادن و عنوان کردند این عیب توسط ما قابل حل نیست نمایندگی مرکزی هم با وقفه 4 ماهه نوبت داد این مسئله در رابطه با یک خودرویی با قدمت تولید بالای 20 سال در کشور می باشد حال شما چطور از نمایندگیهای کرمان انتظار رفع تمام مشکلاتو دارین شاید مشکل جای دیگریست که در حوصله اینجا نخواهد بود اما به شما توصیه میکنم واقع بین باشید و با اینهمه نظرات منفی دیگران را دچار تردید در انتخاب نفرمایید بگذارید تا کسانی که واقعا خودرو را دریافت و تجربه رانندگی دارند نظرات و مشکلاتشون رو مطرح کنند من به شخصه به چند تعمیرگاه برای بازخورد مشتریان بعد تحویل رفتم اما در اونجا تنها خودرهای لیفانو برای تعمیر دیدم که مالکان آن رضایت چندانی از ماشینها نداشتن ولی هیچ نوع خودروی جکی را برای تعمیر اونجا پیدا نکردم و پس از پرسو جو از تعمیرکاران اونها همگی عنوان کردند که لیفان از بابت گریبکس مشکلات مرجوعی زیادی داشته ولی جک تاکنون مشکل جدی نداشته و اونو تایید کردند بنده به شخصه با پولی که برای خودرو در نظر داشتم و برسیهایی که کردم این خودرو رو مناسب دیدم و به انتخابم امیدوارم امید تا شما هم از اینهمه فاز منفی دست بردارید و کمی واقع بین باشی و دیگرانو دچار تردید بی اساس نفرمایید
فرشید
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام به تمامی دوستان
پینار عزیز ازتون ممنونم که دوباره حضور پیدا کردی.
یکی از دارندگان جک دستی ماشینشو بعداز1500تا کارکرد داخل یکی از نمایشگاه ها گذاشته بود برای فروش،من برای فروش ال90 خودم به اون
نمایشگاه مراجعه کرده بودم،از مالک جک پرسیدم چرا داری میفروشی
چون من خودم تحویل خردادم،ایشون گفت خیلی خوبه نسبت به ماشین های
ایرانی هم قیمت ولی ظرفیت تکمیل با کولر کم میاره،من خیلی از این حرفش
متاثرشدم،دوستان عزیز پینار و دادای محترم و … میشه در این زمینه
راهنمایی بفرمایید.ممونم.
منصور
۲۸ تیر ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
من جک ندارم. البته شاید در آینده بخرم. یه تجربه دارم شاید به کارتون بیاد. یه مدت روآ سوار می شدم. جاده های شیب دار می رفتم و هی این پرایدا ازم جلو می زدن و من هی بد و بیراه به ماشین می گفتم. تا اینکه بعدها متوجه شدم شیوه ی رانندگی من یعنی دور موتور پایین (از اونجا که شهر ما همه ی خیابوناش کفیه) خیلی تو این بی حالی ماشین بالا نرفتنش تاثیر داشت. رانندگی مو اصلاح کردم همون سینه کش ها رو حالا نه خیلی راحت ولی بهتر از قبل بالا می رفت. به نظرم اشکال از رانندگی افراد هم می تونه باشه. سعی کنین یه جک گیر بیارین خودتون یه امتحانی بکنین. موفق باشین.
بهنام
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام منم کاملا با رضا در مورد سن مارتین وIlyarموافقم وحتی معتقدم هردوشون یک نفرن این دواز جمله حقوق بگیران یکی از شرکتها مثل(اطلس موتور.واسان موتور) هستن و هیچ انگیزه ای رو هم ندارن بجز کوبیدن جی5 وغیر مستقیم در حال بازار یابی هستن اصلا هم دلشون واسه منو شما نسوخته حضورشوندر اینجا با انگیزه بازار یابی اینو هم میدونم ایران خودرو وسایپاهم از دیگر رقیباشون هستن یک کلام ختم کلام با تشکر از سر دبیر چون این دفعه نظرم رو حذف نکرد
دادا
۱۸ تیر ۱۳۹۳آقافرشیدعزیز.قبل ازهرچیز باید این رو مدنظرداشته باشیم که شرکت نمیاد گاز کولرامریکایی یاژاپنی وحتی چینی درجه یک بزنه.پس حتما کیفیت گاز بایدمدنظرباشه.یاآن مسایلی که بشخصه خودم درباره ی کولردرگیربودم.اگرهمین مسایل رو بذاریم کنار.فکرنکنم کولرماشین مشکلی داشته باشه.البته عرض میکنم درجه یک یابه قول دوستان فست کلاس نیست اما پاسخگو نیاز هست.حتی خودم با نصف ظرفیت یعنی سه نفری سربالایی هم کولر روروشن میکردم واصلا تومسافرت خاموش نکردم.اما قبول کنیم کولر دوو یه چیز دیگه س.ولی ایکاش کمپرسور قوی تری براش میذاشتن چون موقع روشن شدن صداش داخل میادکه زیاد جالب نیست اگه بشه کمپرسورقویتر براش گذاشت البته اگرزیادبارمالی نداشته باشه خیلی عالی بودبعدشم قصدمن اینه اگه سرمای کولراتومات منو راضی نکردحتما باگاز مرغوب پرش کنم که صددرصد تاثیرمثبت داره ..سن مارتین جواب دوستان رو چی داری بگی.منم منتظرم.منم نفهمیدم دوست من کدوم وری هستی؟
Ilyar
۱۸ تیر ۱۳۹۳اسان موتور بتواند حقوق کارکنانش را به موقع برداخت کند ما که ازش هیجی نمیخواهیم_اینو من نمیکم طبق کفته سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده که البته کاملا هم درست بوده_یادمه هنکام تحویل سانتافه بدر بنده کمترین تاخیر را داشتند ودر سرویس دوره ای هم بعد از انجام سرویس خودرو را در کارواش کاملا شسته و تمیز نمودند .در مورد جی 5 هم بکم که من هرکز از این خودره بدکویی نکرده ام و حتی ظاهر زیبا و امکانات خوب و سواری و هندلینک و بایداری عالی و…اش را تعریف کردم ولی خوب ایراداتی هم دارد که باید رفع شود_من نه تنها سن مارتین بلکه هیج یک از دوستان را نمیشناسم _وقتیکه کفتم لایک های منفی و مثبت رو کارمندان بیکار کرمان موتور میزنند عده ای من را متوهم و دیوانه خطاب کردند و بشت سر هم لایک منفی زدند ولی فرد از من دیوانه تری مثل دلباخته هی لایک مثبت میخورد!اقای بینار در مورد مدل دنده ای نظرات بسیار ارزشمندی ارائه کرده اند ولی در مورد مدل اتومات بی در بی اشتباه کفته اند مثل هوشمند نبودن کیربکس و…جطور میشود ایشان استاد میشوند و ما دیوانه! به قول دوستمون ختم کلام_
ناصر
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان
من بعد از کلی تحقیق درمورد جی 5 اتومات برای آبان 93 ثبت نام کردم.
لطفا به حرفهای بی ربط بعضی از کامنتها دقت نکنید یه جاهایی یه دروغهای واقعا شاخدار وتابلو گفته میشه که شما رو نسبت به این ماشین دلسرد کنه.
بهتره خودتون تحقیق کنید مثلا از سایتهای خارجی وداخلی معتبر .اصلا هم به حرفهای بی ربط بعضی از کامنتها توجه نکیند من با نظر اقا بهنام موافقم فکر میکنم دارند مطالب سایت رو به سمتی میبرند که خودشون دوست دارند.
لینک زیر رو حتما ببینید خالی از لطف نیست . یا حق
http://www.icarros.com.br/noticias/comparativos/chevrolet-sonic-encara-jac-j5-na-briga-de-sedas-ate-r$-50-mil/12266.html
دادا
۱۸ تیر ۱۳۹۳بعضی ازدوستان خیلی جالبن.یه بار کامنت میذارن اما از چندوچون اینجا باخبرن…دوست عزیز مگه چه اشکالی داره بایه نام بیای؟ نظرت تجربه ت ومسایلی که بنظرخودت مفید میدونی بادوستان به اشتراک بذاری تا درصورت مفید بودن هرکس به اندازه ی خودش سود ببره.ازین جنگولک بازیا در نیاریم…بایه نام بیایم نه بالا یه حرف بعد هی پایین تعریف کنیم ازخودمون بعدبا اسمای مختلف.آ بارک الله
soheil
۱۸ تیر ۱۳۹۳دوستان برای بیمه بدنه با شما تماس گرفتن؟چقدر باید مابه التفاوت واریز کرد؟
جکى چان
۲۴ تیر ۱۳۹۳دوستان یه سوال فنى و یه پیشنهاد فنى تر داشتم.
سوال اینکه نظرتون در مورد ترمز جک ۱800 اتومات چیه ؟
من در حال حاضر ال90 هم شش سالى هست که سوارم و البته خیلى هم ازش راضیم وعقیده دارم به نسبت قیمتش واقعا ماشین سالاریه وبه همین خاطر جک رو با ال90 مقایسه میکنم ترمز لوگان هر لحضه با بهترین کیفىت عمل میکنه وبسیار قوى هست در مورد Abs هم تا حالا تحت هیچ شرایطى تو ترمزهاى سریع و اضطرارى صداى جیغ لاستیکامو نشنیدم و اصلا ترمز قفل نمیکنه .اما جک تا حالا که عجیب هست عملکرد ترمزاش. اول اینکه روزاول وفتى خواستم ماشین رو از تو پارکینگ بیرون بیارم شانش آوردم به دیوار نزدم چو ترمزش اصطلاحا چوب شد و خیلى ضعیف کار کرد.بعد با احتیاط تو سرعتهاى مختلف ترمز هاى عادى و سریع گرفتم. عجیب و جالب بود تو سرعتهاى بالا وقتى ترمز عادى گرفتم عملکردش منطقى و خوب بود زمان تزمز سریع abs به خوبیه ال 90 نیست و صداى لاستیک البته واسه یه مدت زمان کوتاه در اومد. اما وقتى که با سرعت کم مثل حرکت و توقف ترافیک شهرى رانندگى میکنى ترمز حالت چوب شدن داره به پدال باید فشار بیشترى وارد کنى و سفت میشه پدال ترمز زیر پا وبا یه صداى قرقر همراهه.خلاصه اینکه سر از این ترمز چینى در نیاورم.میخواستم دوستان که فقط به مسایل فنى این ماشین اهمیت میدن نظرشون رو از تجربه رانندگی با جناب جک رو بشنوم.
اما پیشنهاد واسه دوستانى مثل دادا و سن مارتین و اوناى که جنبه فنى واشون مهمه نه خاطرات عجیب و رویایى کل انداختن با پیکان که دنده دوش ۱000 تا میره و پراید تچ جاده رو کم کنى رفتم مازاراتى رو سوسکش کردمو این اراجیفها… خوبه که اصلا توجه اى به این حرفا نکنیم و کم کم بحث رو تو کامنتا فتى و جدیش کنیم مثل پینار که کم میاد تو کامنت انا وقتى میاد یه حرفى به درد بخور رو مطرح میکنه.وقتى ببینن این خاطرات واین توهینها رو کسى نمیشنو خودشون پا پس میکشن و میرن.
با تشکر. در ضمن من جک اتومات رو اول تیر تحویل گرفتم در سمنان و تو پارکینگ خوابوندمش تا حتلا ۱۱0km باهاش راه رفتم چون نتونستم تصمیم بگیرم که نگه دارمش یا بفروشم با همین ال90 که واقعا هم ارش راضى هستم بگذرونم.البته مشکلات دیگه هم هست با این جک مثل کار نکردن سیستم نشانگر باد لاستیک که ظاهرا نمادین و دکورى هست چون کار نمیکنه و اعداد الکى نشون میده و رنگش ه موقع تحچیل خیلى تابلو با قلم بعضى از گوشه هاى سپر رو دستى و افتضاح رننگ و لکه گیرى کرده بودن … شتابش که به شکل عجیبى وقتى گاز میدى به جا معکوس کشیدن صدا ماشین عوض میشه اما از سرعت گرفتن خبرى نیست مگر اینکه پدال گاز رو خیلى بیشتر نرمال فشار بدى و موارد دیگه که بعدا خواهم گفت.
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۳دادا و بهنام بخصوص دادا از تو دیگه توقع همچین توهماتی نداشتم ایلار بنده خدا اصلا شاید در استان محل زندگی من زندگی نکند معلوم نیست این صحبت ها به چه انگیزه و فکری از ذهن شما منتشر شده ، من طرف خاصی نیستم از بزرگ نمایی و کوچک نمایی دروغ و جنجال و سایر عواملی که حد تعادل را برهم زند متاثر و مخالفم ، پدر بنده جک خود را تحویل گرفته الان و در حال آماده سازی یک روکش درکارگاه تولیدیم برای این خودرو هستم اگر مایل بودید 6 طرح از طرح های که انتخاب و قالب آن اماده است را به رای شما میگزارم کیفیت بالای چرم مصنوعی ایتالیایی تضمینی بر پوسته پوسته نشدن و کدر نشدن بر اثر استفاده محصول نهایی است بنده خود نیز تا چند وقت دیگر اینخودرو را صاحب میشوم گرچه اکنون بطور میانگین با هر دو سه روز یکبار بواسطه ابوی شریف در حال سرو کله زدن با قسمت های مختلف و کشف ریزه کاری ها و نکات مثبت و منفی در طراحی داخلی jac هستم ، بعنوان مثال عایق بندی بین داشبورد و موتور در قسمت انتهایی به اتاق دارای یک برآمدگی است که در آن محل متاسفانه از عایق بندی خبری نیست ؟؟ البته شاید لازم ندیده باشند اما تاثیر بسزایی در کاهش نویز در سرعت ها و دنده های مختلف از منظر بنده دارد ، من نه کارمند اطلس خودرو و نه آسان موتور هستم اما اگر بقدر کافی به اندازه برخی از کاربران متمول وضعیت مالی آنچنانی داشتم سک نکنید هیچگاه به سمت و سوی جک نمیرفتم و یکدستگاه کیا سراتو 2014 برای خود در نظر میگرفتم با دیدن این هجم از تعصبات بی جا شوکه شدم و حال فکر میکنم عواملی از کرمان موتور در این محفل پر آشوب حضور چشمگیری دارند قصد منصرف کردن هیچ یک از کاربران را در مورد خرید اینخودرو ندارم و از همین تریبون آزاد اعلام میکنم در بین خودروهای چینی مانند جیلی و چری لیفان و حتی محصولات دو شرکت عقب افتاده (ویران خودرو و سایه بان) که محصولات اکسپیر شده تنها در این سالها تولید کرده اند،، جک شاید برترین انتخاب و بنوعی تک خال خودرویی کشور تا به این لحظه باشد بنده در پیج جیلی هم حضور دارم و در آنجا با به چالش کشیدن جیلی خودرویی که نه زیباست و نه جادار و نه پرقدرت بمانند جک خریداران جیلی را به تجدید نظر در مورد انتخاب و یه سمت و سوی جک 5 سوق میدهم و دعوت میکنم با توجه به این واقعیت که: کرمان موتور به وعده هایش در مورد رنگ و کیفیت مونتاژ عمل نکرده و با چند حوضچه رنگ کار نمیکند ولی از جیلیران بمراتب بهتر عمل کرده است و حداقل با اختلاف چندین ملیونی خودرویی را ارایه کرده که برتری های زیر را به زعم بنده نسبت به جیلی دارد:سانروف در هردو مدل 1.5 و 1.8
موتور بهینه تر با ایجاد قوای محرکه بیشتر 141 در 1.8
در مقایل موتور با حجم یکسان جیلی و قوای کمتر
کیفیت طراحی و استفاده از مواد مرغوب تر اگر به جیلی از 10 نمره بدهیم نمره 5 و جک جی 5 نمره 7
فاصله محوری چرخ ها و حفظ استابلیتی عالی در جک برعکس جیلی که در پیچ ها بنا برتجربه شخصیم حالت واژگونی به مسافران القاع میشود
با باز کردن درب کاپوت موتور یکپارچه با زوکش پلاستیکس و عدم فضای خالی در جک مشابهخودروهای کره ای برعکس فضای آزاد مانند موتور پیکان آردی و عدم استفاده از روکش در جیلی
از تمام موارد بالا مهم تر و امتیاز بیشتر :وجود گیربکس اتومات در جک برخلاف جیلی با قیمت 10 ملیون گرانتر
محمد
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام. من 9000 کارکرد با جى5 دارم و به این ماه مبارک رمضان قسم هر چى استاد پینار در مورد معایب و محاسن جى5 گفتند کاملا درست است و ایشون بسیار فرد باشخصیت و باسوادى است بنده چندبار تلفنى باهاشون ارتباط داشتم که بسیار خوب راهنمایىمان کرد. متشکرم.
بیژن
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام بر همگى. مگه ما چقدر بر ماشین جى5 هزینه کردیم که انتظار ماشینهاى صد میلیونى داریم من در کل خیلى از ماشینم راضیم و از استاد پینار هم ممنونم .