جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۷ دیدگاه‌ها

  1. دادا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    محمدخان قبلا درپاسخ جنابعالی عرض کردم نه.چون لزومی ندیدم.اگراتومات روتحویل گرفتم احساس کردم احتیاج داره.اگه بیارزه باتوجه به قیمتش که نسبتا بالاس فکرمعقول میکنم.خوش باشی

  2. amira

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من یه یکماه ونیم هست تحویلش گرفتم تقریبا5200 باهاش کار کردم روز به روز شتابش بیشتر میشه لاستیک هاشم عوض کردم ماشین نرمه خدایی هروقت می برم بیرون همه طوری نگاش می کنن که ادم کیف می کنه .دوشتان از موتور وگیربکسش خیلی مطمئنم وبنظرم تا 20 سال دیگه مشکل پیدا نمی کنه رنگشم خوبه البته رنگ بدنش خوبه رکاب وسپرش رنگ خیلی بدی داره کولرش فوق العادس ساعت 2 ظهر پایین ترین درجه اش هست مصرفش اول خیلی بالا بود الان دقیقا نصف اول مصرف میکنه .کنترل بادش که کارنمیکنه. درکل نسبت به پولی که دادم خیلی خیلی راضیم و در خریدش شک نکنید

  3. pink

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یه راهنمایی میخواستم
    من تابحال دنده اتومات نداشتم. میخواستم بدونم چجوری آب بندی میشه.
    درضمن من جدیدا یه دنده اتومات خرید نقدی داشتم که قراره یک هفته ای تحویل بدن.امیدوارم که ماشین واقعا خوبی باشه به امید خدا

  4. رضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان توی مدل 1500 دنده دستی آپشنهای سانروف و کانال هوا برای سر نشین عقب حذف شده ؟ میشه راهنماییم کنین ؟ من می خوام با توجه به پولم دنده دستی رو ثبت نام کنم ولی این دو تا آپشن واسم مهم هستن

    1. mahyar

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اقا رضا خیالت راحت هر دوتا اپشن داره!!!

  5. ali

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    متاسفانه این صفحه به شکلی داره پیش میره که نصف بیشترمطالب واقعاارزش خوندن نداره!دوستان قرار نیست حتما بیان یه چیزی بگن که حرفی زده باشن,بهترآدم کم بگه گزیده بگه.اینکه من تصمیم گرفتم این ماشینوبخرم یا نخرم یا فلانی از کدوم شهری یا این ماشین ازجیلی یا ال90 بهتره یا بدتره بدون اعلام دلیل وبعدش کلی بحث بی ارزش! یا در جواب کسی که ایرادی به ماشین میگیره گفته میشه تو اصلا تاحالا این ماشینو دیدی(حالافک میکنه انگارچه تحفه ایه این ماشین) یا من دیروز یه بنزو سوسکش کردم یا فلان ماشینو خوردمش!! یا مرتب بحث فقط راجب اینکه تأخیرداره تأخیرداره…. اینا بعضی از مکالماتیه که اینجا زیاددیده میشه, بعضی وقتا آدم میاد اینجا مطالبو میخونه احساس میکنه تو کودکستانه!!
    دوستان اگه سعی کنن به مطالبی که میگن بیشتر دقت کنن که آیا ارزش گفتن داره تا کیفیت اطلاعاتی این صفحه بالا بره.
    بهتره تو مطالب بیشتر به این توجه بشه که حرفها جنبه اطلاع رسانی یا نقد با ذکر دلایل داشته باشه تا دوستانی که میان اینجا4تا مطلب بخونن که به دردشون بخوره.

  6. دادا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    امیرا محترم میشه بیشترتوضیح بدی چطور احساس کردی مصرفش دقیقا نصف شده.ممنون میشیم ماها رو آگاه بفرمایی…پس خوش بحال ما بنزینامون رو میتونیم بفروشیم…دوستان ریو۲۰۱۴منطقه آزاد سوارشدم.طرف نزدیک شصت خریده بود.ازنظرشتاب ومتریال وتاحدودی زیبایی معرکه بود.مصرفشم حدودا تو جاده ۵.باموتور۱۴۰۰…باخودم گفتم چی میشد ماجوونای این مملکت همه جمع شیم بریم جلوی این لگن سازو وبعدمجلس هرچی بتونیم اعتراض کنیم مخصوصا اعتراض دنباله دار وبابرنامه تا شاید دستور آزادی واردات بدون تعرفه رو دادن تاهمه ی مردم بتونن وسیله ی خوب وباامنیت وقیمت مناسب سوارشن.واقعا نمیشه دوستان.آخه ما چه گناهی کردیم باید حداقل یکی ازدوربرمون از دست ماشینای لگن عهدبوقی این بی دینا الان سینه ی قبرستون خوابیده باشه.واقعا چه گناهی کردیم .بعد بیام ازماشینی اینجورتوهمی حرف بزنیم .واقعا چی میشد…خدا بحق این شبای عزیز قدر جوابتون روبده زالوهای خونخوار فرغون وتابوت جمع کن جاده مخصوصی آشغال که ماروبدبخت کردید

    1. hutan

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      پیش فروش ریو2015 توسط اطلس خودرو شروع شده. قیمت 91 میلیون هاچ بک میلیون95 سدان

    2. amira

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      من ماشین رو بردم نمایندگی همدان .مصرفشو حساب کرد شد صدی سیزده!!!!!!!!!!!!! خودشم باور نمی کرد تازه هی بهم می گفت که اشتباه می کنی یعنی من.بعد رفت زدش دستگاه گفت حله برو منم رفتم وبعد یکی دوروز که حساب کردم دیدم دقیق نصف اول مصرف می کنه

  7. علی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان ثبت نام بنده جی 5 اتومات تحویل تیرماهه ودعوتنامه هم 93/04/10 اومده و93/04/12تکمیل وجه شده بنظرشماکی تحویل میدن متشکر

  8. hiwa

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دعوتنامه مردادی ها کی صادر میشه دوستان لطفا راهنمایی کنید.؟

  9. ramin

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    پینار دیگه نمیاد اینجا

  10. کیوان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    من این سوال رو برای بار سوم دارم می پرسم متاسفانه کامنتی های قبلی گم شدن. کسانی که از شتاب مدل اتوماتیک گله دارند دور موتور رو چقدر بالا بردن حداکثر گشتاور این موتور در 5000 دور بدست میاد پس قاعدتا باید در دور بالا دنده تعویض بشه تا به حداکثر شتاب رسید

    1. کیانوش 38

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (98 ديدگاه)

      من خودم این ماشین رو چند هفته هست که تحویل گرفتم ولی از اونجا که هنوز دوره آب بندیش تموم نشده ترجیح دادم نظری ندم فعلا. ولی حالا که شما این رو گفتید بد ندونستم چندتا نکته در مورد تجربه خودم با این ماشین بگم.
      با گاز معمولی ماشین به شدت تمایل داره که دنده رو روی دور موتور پایین عوض کنه و قبل از اینکه ماشین توی اون دنده دور بگیره دنده عوض شده که باعث کاهش شدید شتاب ماشین میشه. اگر گاز رو موقع شروع حرکت بیشتر از حد معمول فشار بدید (البته نه تخت گاز) متوجه میشید که ماشین روی دور موتور بالاتری دنده میده و شتاب ماشین به شدت افزایش پیدا میکنه (البته فقط در سطح صاف) در غیر اینطورت شما روی سرعت 60 دیگه دنده 4 هستید که توی این سرعت با چنین دنده سبکی خودش براتون معضل درست میکنه. البته شایعاتی هست مبنی بر اینکه کرمان موتور قراره نرم افزار ecu رو آپدیت کنه در آینده تا این مشکل برطرف بشه. در صورتی که با تیپ ترونیک کار کنید و با تیپ ترونیک ماشین رو راه بندازید متوجه خواهید شد که شتاب ماشین مشکلی نداره و مشکل از موتور یا وزن سنگین ماشین نیست و توان این رو داره که توی حدود 11 ثانیه سرعت رو به 100 برسونه. البته این نکته رو هم بگم که احساس من این بوده که شتاب ماشین روز به روز با گذشت زمان و تموم شدن دوره آب بندی داره بهترم میشه.

      1. کیوان

        ۲۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        سپاس

      2. m.nafisi

        ۲۸ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        با درود به شما منهم بیش از 1330 کیلومتر طی کردم دقیقا تجربه شما را تایید میکنم.

  11. رضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    علی آقا با توجه به اینکه خردادیها که 47 روز قبل تکمیل وجه کردن و هنوز تحویل نگرفتند شما حدودا 50 روز بعد از تکمیل وجه منتظر باش. هیوا خانم شما هم بین 10 تا 15 مرداد.

    1. hiwa

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      اقا رضا ببخشید بنده اقا هستم خانم نیستم

    2. علي

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      یعنی از خردادیا هیشکی ماشینشو تحویل نگرفته!؟

      1. علي

        ۲۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        اقا رضا به نظرم شما سخت در اشتباهین،یعنی از تحویل خردادیا کسی تحویل نگرفته!!!!

        1. mahyar

          ۲۷ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (10 ديدگاه)

          دوستان لطفا اطلاعات الکی ندین بیشتر کسانی که تحویل خرداد بودن ماشیناشون تحویل گرفتن فقط یه تعداد اندکی هنوز تحویل نگرفتن که اوناهم یا رنگ ماشینشون به جز سفیدومشکی بوده یا دنده دستی ۱۵۰۰ بوده، وگرنه اتومات زیاد تخیر نداره!!!
          درانتظار تحویل تیر اتومات.

        2. فرهاد

          ۲۹ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          دوستان عزیز بنده تحویل خردادبودم 28اردیبهشت هم تکمیل وجه کردم امروز 29 تیر هنوز خبری از ماشین نیست نمایندگی هم این هفته و اون هفته میکنه

  12. شایان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    سلام به همگی اگه ممکنه توضیح بدین از چه روغنی استفاده می کنید چون که دو مدل روغن شرکت زیاد خوب به نظر نمی رسن

    1. ali kia

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      سوپر تک تون آپ SL-20/50 بریز حالشو ببر.بهترین روغنیه که برحسب تجربه تو هوای گرم میشه استفاده کرد.

  13. masoud

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام عزیزان بال عقب کی بسته عکس بزاره

  14. دادا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان کسی میتونه دلیل فروش بالاتر جیلی رو نسبت به جک درچین دربیاره.جیلی که خیلیا بدتعریف میکنن.پس چراتوچین اینقد ازجک بیشترفروش میره.اینویادداشته باشیم اونحا تقریبا۵۷۸مدل مختلف ماشین ازبرندهای مختلف میشه تهیه کردیعنی دستت بازه چی بخری.پس فروش بالا مثل ایران نیست که فروش بالاش ازسرناچاری باشه مثل پراید تابوت متحرک.واقعا ناراحتم واقعا.یکی با دلیل منطقی قانعم کنه.چرا دوستان

    1. کیانوش 38

      ۲۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (98 ديدگاه)

      شاید یکی از دلایلش این باشه که جک نسبت به چری و جیلی توی خود چین سازنده کوچیکیه. حتی چند سال پیش قرار بود با چری ادغام بشه و به یکی از زیر شاخه های چری تبدیل بشه. به خاطر همین به همون نسبت هم از بازار کوچکتری برخوردار شده. یکی دیگه از نتایج کوچیک بودن نسبی جک توان پایین تر سازنده برای بازاریابی محصولاتش هست. در ضمن جک در درجه اول تولید کننده ماشین های سنگین مثل کامیونه و نه خودرو شخصی و تازه چند سالی هست که شروع کرده و خودرو شخصی هم تولید میکنه. خیلی نباید این چیزا رو از چشم مشتری نگاه کرد. مثلا اگر توی ایران هم کرمان موتور به جای ایران خودرو از سرمایه گذاری ها و پشتیبانی های دولتی بهره مند بود، خط تولیدش به اون عظمت بود و در کنار سایپا و پارس خودرو 90 درصد بازار رو در انحصار خودش داشت الان احتمالا توی خیابونا به جای هر دونه پژو پارس یه جی 5 دنده دسته پیدا میکردیم.
      البته این حرفای من فقط گمانه زنیه و در صورت اشتباه بودن نظراتم پیشاپیش از همه عذر میخوام.

    2. ali kia

      ۲۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      دادا جان شاید تیراژ تولیدش پائینه که در نتیجه فروشش هم پائینتر شده! البته شاید

  15. رضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    با عرض پوزش از آقا هیوا.علی آقا من چرا باید در اشتباه باشم.آخه خودم 11خرداد تکمیل وجه کردم هنوز هیچ خبری نیست.اگه کسی از دوستان خردادی دستی تحویل گرفته اعلام کنه تا ما از اشتباه در بیایم

  16. شایان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    دوستان در مورد jac a6وjac s3چه کسی خبر داره به بازار ایران میان یا نه اگه بیان با چه قیمتایی واقعا طراحیشون به دل میشینه

  17. فرشید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا رضا منم 18 خرداد تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست.
    دستی-همدان

  18. دادا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    کیانوش خان وکیاجان.ممنونم خودم چنین حدسایی میزنم البته تاحالانتونستم کل تولیدشون پیداکنم.اگه ازسایت های خارجی ومخصوصا چینی آمار بدستم بیاد اونوقت خیلی چیزا مشخص میشه.درهرحال اینم قبول باید بکنیم جیلی بظاهرتاییدیه اروپا به نوعی داره حالا کاری نداریم به چه دلیل وبرای کدوم تست تصادف واین رو آمارفروش تاثیرداره.ولی اونطوری که ما جک سوارا دستمون اومده.هیچکدوممون مشکل موتوری نداشتیم ولی جیلیا برید ببینیدهرچند جدیدا رو نمیکنن چون نمیخوان بیشتر سوتی بدن.درهرحال ممنون دلیلشو منطقی دربیاریم تا دهن الکی گویان بسته شه.ازهمه ممنون

    1. کیانوش 38

      ۲۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (98 ديدگاه)

      اینم یه سایت چینی به زبان انگلیسی که همون صفحه اولش مقالات مربوط به آمار میزان فروش ماشین ها توی چین در اون درج شده.
      http://chinaautoweb.com

  19. ramin

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چرا 3 روزه اینجا فقط تا صفحه119رو نشون میدهد

  20. ali kia

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    آقایونی که تجربه سواری با اتومات دارن در گرمای جنوب بخصوص خوزستان (که اینروزها گرما به بالای 50 درجه رسیده) سرمای کولر و همچنین حرارت موتور وقتی که دو سه ساعت تو شهر میچرخین چطوره؟ والا برام مهمه خواهشا جواب بدین

  21. ramin

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اقا فرشید اقا رضا درست میگید تحویل دستی خرداد تاخیر داشته ولی اتومات خردادیا 95درصد تحویل دادن .خود دفتر مرکزیشم همین نکترو تاکید کرد که اتومات تاخیر نداشته ولی دستی تاخیر داشته..باسه همین هم هست که شما خردادین و تحویل نگرفتین به خاطر دستی بودنشه

  22. فرید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان جک سوار، آقای mahyar و ramin، چرا و به چه دلیل میگید دستی تاخیره بیشتری داره نسبت به اتومات؟ اونطور که تو این سایت میبینم اکثرا اتومات نوشتن، توی شهر هم اتومات بیشتر دیده میشه، پس قاعدتا چون از اتومات استقبال شده که باید دیرتر بدن، شما میگید ماشینه منو تا آخره شهریور هم نمیدن؟ (دستی، مرداد، در انتظار دعوتنامه، تهران) تاریخ ثبت نام ۹۲/۱۲/۳

    1. Artin

      ۲۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا فرید عزیز، الان در حال حاضر اتومات ما رو با 2 ماه تاخیر کامل دادن. (یعنی 2 ماه و 10 روز بعد از تکمیل وجه کامل). تازه نمایندگی وسط ناف تهران. پس توقع تحویل ماشین تا قبل از 2 ماه از تاریخ تکمیل وجه منطقی نیست. مضاف بر اینکه ظاهراً اتومات ها زودتر از دستی ها تحویل میشه.
      شاد و خرم باشید. انتظارش هم مثل سوار شدنش دلچسبه عزیز برادر… .

  23. فرید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ، دنده ای مشکی تا حالا 500 تا رانندگی کردم بسیار نرم و عالیه انگار سوار یک ماشین کره ای مدل بالا هستید در مورد رنگش مطمئنم از بسیاری از خودروهای تولید داخل بهتره، اما در مورد استحکام این خودرو یک تجربه براتون بگم دیروز تو خیابان با دنده عقب با سرعت پایین با درب عقب یک سمند برخورد کردم ، باورکردنی نبود درب عقب سمن کاملا له شده بود طوری که من فکر کردم ماشین منم حتما داغون شده در حالیکه اصلا حتی یک خش هم روش نیفتاده صاحب ماشین سمند متعجب بود واقعا بدنه محکم و رنگ با استحکامی داره.

  24. حامد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من خودم یادمه وقتی میخواستم سمند بخرم همه میگفتن نخر لش میشه فلان میشه ال میشه بل میشه برو پارس بخر اما من گرفتم استفاده کردم و واقعا راضی بودم اونم ef7 امکاناتش هم عالی بود تو رنج قیمتش الان هم ماشینای چینی باز شدن سوژه کسایی که دستشون به گوشت نمیرسه یا انقد وضعشون خوبه که ماشین های برند سوار میشن اما کلا آدم باید عاقلانه تصمیم بگیره نه به حرف مردم . آدمایی رو میشناسم که 8 سال پیش به ریو لقب آشغال کره ای رو میدادن اونوقت همون ها الان با هزینه های زیاد یه دست دوم داغونش رو میخرن و کلی هم سنگش رو به سینه میزنن یه نمونه دیگه هم همین گوشی سامسونگ زمانی که نوکیا در اوج بود اما امروز نوکیا کجاست و سامسونگ کجا پس سعی کنین منطقی تصمیم بگیرین و اگر با تحقیق و اطلاعات فنی از افراد با سواد تصمیم گرفته اید نه به قولی به حرف مردم به انتخاب خودتون احترام بگذارید من با کمی تحقیق به این نتیجه رسیدم باشرایط من و سقف پولی که دارم و با توجه به اینکه ماشین رو فقط صفر دوست دارم یه جک اتومات ثبت نام کنم و فکر میکنم در حال حاضر انتخاب معقولی هست .

  25. فرید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام هم اسم من آقا فرید، داداش بی زحمت بگو تحویل کی بودی؟ کی دعوتنامه اومد؟ چقدر تاخیر داشت؟ کدوم شهر؟ از شتابش بگو نسبت به ماشینه قبلیت، از کولرش بگو، از مصرفش بگو چطوره توی شهر؟ موقع تحویل ایرادهای مونتاژ نداشت؟ ممنون میشم کامل جواب بدی.

  26. رامین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    در کامنتهای قبلی خیلی از دوستان این ماشین رو با جیلی مقایسه کردن و هرکی نتیجه گیری خودش رو داشته. نکته ایی که هیچ کدام ازدوستان بهش اشاره نکردند اینه که خودروی جک داره توی ایران ساخته میشه CKD و از تخفیف تعرفه گمرکی استفاده می کنه ، در صورتیکه جیلی یک خودروی وارداتیه CBU و تخفیف گمرکی نداره.پس منطقا خرید جک بصرفه تره اما از اون طرف جیلی رو شخصی وارد میکنه که همون وارد کننده هیوندایی ، کیا ، کماتسو، دامپتراکهای TEREX انگلستان و محصولات زوملایون چینه که بسیار معتبر و خوش نامه و توی خدمات پس از فروش زبانزده خاص و عامه ، درصورتیکه جک رو شرکتی مونتاژ میکنه که عقبه خوبی در امتداد تولید نداره و هرچیزی که وارد کرده بعد از یک مدت تولیدش متوقف شده مثل ماتیز ، سیلو ، گل، آوانته، ورنا ، لیفان ۵۲۰ و همون طور که میدونید ماشینی که تولیدش متوقف شه از رونق بازار می افته. الان شرکتهای ایرانی بناچار سمت چینی ها رفتن و اگه زمینه برای فعالیت اروپایی ها باز شه تولید کننده ایرانی دیگه چینی تولید نمیکنه مگه شرکتی مثل ام وی ام باشه که از اول وقبل از تحریم ها با چری کار میکرد و رسالتش از اول این بود که نظر شخصیه من اینه که اگه کسی میخوات چینی سوار شه اولویت با جیلی و ام وی ام بسته به پولی که داره و در مرحله بعد بقیه تولید کننده ها. با امید به اینکه یک روز ایران خودمون جایگاه واقعیش رو تو دنیا پیدا کنه.

  27. علی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چرا صفحه اینقدر ایراد پیدا کرده نظرات گم میشند؟

  28. دادا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    عزیز برادر اینکه میگید بدسابقه س ول میکنه باهمه حرفتون موافق نیستم.وقتی تحریم شدیم چرا پیچ ومهره ۲۰۶.قفل در مگان. وامثالهم پیدا نمیشد.چرا وقتی بعضی از ماشینا تولیدش صفر شد.کسی خرده نمیگیرفت.اینقد از دوو وماتیز میگید.وقتی شرکتی در اون موقع سالی پنجاه هزار میفروخت اما ازجانب مافیای دولگن ساز وتابوت فروش تحت فشار قرار میگیرن.شما باشی چکارمیتونی بکنی بعدشم آمریکا خرید.الانم جی ام داره تو کره تولید میکنه.تاپایان امسال کرمان موتوراز دووسیلوکه آخرینش ۸۳بوده بمدت ده سال پشتیبانی کرد.هرچندوسایلش فت وفراوونه.بعدشرکتی خودرویی رو منفصل میاره واینجا بهم وصل میکنه وحتی بعضی قسمتاشو بومی سازی میکنه معتبر بحساب میاد یا اونی که کادو پیچ ماشینو وارد میکنه حتی خبر نداره آلیاژ گیربکسش چیه…بنظرم کرمان موتور بعلت ازدست ندادن بازار تواین اوضاع کمی داره عجله میکنه.ولی اینم مدنظرداشته باش با سابقه ی کمه اکثرخودروسازان چینی انتظارچندساله کشیدن تا خودرویی از بازار جواب بگیره از فعالان این عرصه مخصوصاتو ایران کمی بعیده.شرکت کرمانی همان یه ذره بازارو از دس میده.پس مجبوریم تاوان آزمون وخطاشو مابدیم.بعدشم اینکه مدیران خودرو که بهتربگوییم برکنارشده ی خودرو یابازنشستگان خودرو درسته باشرکت بزرگ چری همکاری میکنن ولی هربزرگی دلیل برتری نیست تاحالا که ماشیناش تاب نبوده حالا آینده چی میشه…درهرحال قضیه ما ومرغه.عزا وعروسی درهردوحالت عزای مرغه…خوب باشه وبد باشه تاوانشو من وشما میدیم…خوش باشید.تحویل مرداد هنوز دعوت نامه نیومد.جالبه

    1. رامین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      برادر عزیزم جناب دادا
      انشالله که چرخ این ماشین واسه شما و بقیه دوستان بچرخه و با خوشی و سلامتی ازش لذت ببرید که بنظر میرسه این ماشین از کیفیت مطلوب هم برخوردار باشه.چند نکته در مورد این دو تابوت ساز لازم بذکره :
      1- همونطور که اشاره کردید توی تحریم پیچ و مهره 206 نایاب شده بود اما ایران خودرو تولید رو حداقل اسمی متوقف نکرد و این همون نکته ایه که فرق ایران خودرو و کرمان موتوره.قطعات رو از چین وارد کردن و ماشین چینی رو به اسم 206 به مردم قالب کردن(که صفرهاش کلی ایراد داره) اما تولید رو متوقف نکردن. دقیقاً به همین دلیل اکثر مردم حاضرند ماشین چینی پر ایراد ایران خودرو رو بخرند اما برند چینی نخرند.و دقیقاً به همین علته که خودرو نو چینی افت قیمتش تو بازار زیاده.
      2- اینکه یک شرکتی 10 سال خدمات قطعات میده افتخار نیست بلکه اجباره. آیین نامه اجرایی ماده 21 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده این الزام رو برای تولید کننده و وارد کننده گذاشته و همه شرکتها ملزم به رعایت اون هستند ولی آیا واقعاً بازار این رو قبول داره؟ مثلاً شما تا چه اندازه وفور قطعات فولکس گل رو تایید می کنی با اینکه شرکتش تعهد 10 ساله داره. من تا اونجایی میدونم قطعاتش بسیار نایاب و گرونه.
      واقعیت قضیه اینه که هر ماشینی مخصوصاٌ چینی به اتکای خدمات پس از فروش و دادن امتیازات خیلی زیاد به مشتری می تونه جای پای خودش رو توی بازار باز کنه و البته قیمت محصوله که در ترغیب مشتری برای پذیرفتن ریسک خرید موثره. مسلماض هیچ شرکتی نمیاد انبار قطعات یدکی خودش رو بخاطر تعداد محدودی دستگاه پر کنه و سرمایه خودش رو بشکل قطعه تو انبار بخوابونه.خودرو چینی اگر به هر علتی موفق به فروش بالا نشه ( عدم کارایی به نسبت قیمت، عدم اعتماد مصرف کننده به برند خاص ، ضعف خدمات پس از فروش و یا پیشینه خودرو ساز در تولید و یا عدم تولید خودرو و… ) اون خودرو محکوم به مرگه و این تاوانیه که من و شمای مصرف کننده باید بپردازیم. اینکه بعضی از دوستان از جمله خود من خرید برند جیلی و یا ام وی ام رو (بنا به نظر شخصی) پیشنهاد میدن تنها دلیلش اینه و بس . و ما اینجاییم که نظرات خودمون رو به همدیگه منتقل کنیم. من خودم با این منطق دو تا خودروی چینی خریدم که یکیش رو واسه زیر پای خانوم گرفتم. انصافاً از هردوتاش راضی راضیم و مطمئنم که جک J5 هم میتونه شما عزیزان رو راضی کنه.نگرانی خود من هم از اینه که با باز شدن درها و شکستن تحریم ها مصرف کننده ایرانی به سمت اروپایی ها و ژاپنی ها بره که این باعث از رونق افتادن محصولات کره ایی و چینی میشه. ما الان در یک شرکتی کار می کنیم که در ارتباط واردات ماشین آلات راه سازی و معدنیه. الان داریم خودمون چینی وارد می کنیم . اما تحقیقات بازاریابی ما این رو ثابت کرده که اگه تحریم ها باز شه ایرانی جماعت به سمت دستگاههای کره ایی و چینی نمیره و فقط اروپایی و ژاپنی رو قبول داره. از حالا داریم آماده میشیم که بعد از تحریم قرارداد هامون رو با فلان شرکت اروپایی و یا حتی کاترپیلار آمریکا ببندیم. یهر حال فعلاً شرایط اینه و من ایرانی چاره ایی جز این ندارم که کره ایی و چینی بخرم. به امید اون روزی که ایران تو همه زمینه ها به جایگاه واقعی خودش برسه و با عرض پوزش بخاطر گرفتن اوقات دوستان.

  29. سورن سوار

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    با سلام،
    یه سوال؟ چرا ابتدا این ماشین را با مصرف کم معرفی کردند واین جور هم جا افتاد ولی در حال حاضر هرکستحویل میگیره از مصرف زیادش (بین 11-13) میگه؟ مگه آپدیت کردن یک ای سی یو چقدر کار داره که این شرکت کم کاری میکنه ؟ به هر حال این چیزها و اینگونه حرفها تو نظر مصرف کننده تاثیر میذاره

    1. فرهاد

      ۲۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      الان زنگ زدم نمایندگی میگم آقا چه خبر از تحویل تیر ماهیا!؟میگه آقا به ترتیب اولویت ثبت نام دارن میدن!!میگم آقا الان کدوم اولویته؟میگه نمیدونم..خودمون بهتون ز میزنیم حالا اگه زنگ زدنشون مثل اس ام اس تکمیل وجه باشه وای به حالمون دیگه
      اتومات تیر تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا