صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
دلباخته jac
۲۹ تیر ۱۳۹۳مصرف بالا نیست بمرور خوب میشه اول صدی 13 و 14 مثرف داشنم که با روان تر شدن موتور استفاده از روغن پروفی کار ( گرانترین روغن بازار )و شمع های کادمیوم نیکل واقعا مصرف نصف شده و تقریبا صدی 7 مصرف میکنه تو اتوبان و جاهایی که ترافیک نیست اما داخل شهر صدی 12 که بازم خوبه و من راضیم بهر حال موتور 1.8 نسل 1996 هست نه 2014 ولی شتاب و قدرتش عالیه کاملا از پس کیا سراتو و هیوندای سوناتا تو اتوبان برمیاد و بنوعی از شخصیت تهاجمی جک دفاع میکنه برای صدای کابین هم یک مقدار عایق گرفتم توی درز و دروز زیر پایی کنار دریچه های ورودی پایین رو ایزوله کردم زیر فرمان هم همبنطور کنار اهرم گزاشتم مقداری هم مابین پلاستیک در پوش کمربند ، عالیه کاملا بی صدا شده ماشاله شتاب هم که نگوو عینهو جت میپره با یک و 2 تخته گاز تا 100 و سه تا 140 تا سرگاز پر کردم شما فیلتر k&N بندازید موتور نفسش باز میشه برنامه مجدد ecu رو هم دانلود کردم از وب سایت برزیلی حالا اگه جواب داد لینک میدم راستی نیون داخل چراغ ماشین عینbmw کرده
محمد روحی ها
۳۰ تیر ۱۳۹۳داداش چراغارو چه جوری نئون کردی؟؟؟؟؟؟
پاتریس
۲۹ تیر ۱۳۹۳سلام سوالی را چند صفحه قبل پرسیدم و جوابی نگرفتم. خواهشا اگه کسی اطلاعاتی داره جواب بده ممنون می شم
“دوستانی که شیشه های ماشینشون رو دودی کردن
از کجا میشه فهمید که طلق مورد استفاده یو وی هست یا نه و ضد خش هست یا نه و درصد دودیش چقدر هست.
آیا فقط باید به حرف فروشنده اعتماد کرد یا علامت مشخصه چیزی داره.
در ضمن دودی شیشه عقب دید رو خیلی مختل نمی کنه؟
راستی قضیه لومر کردن شیشه ها دیگه چه صیغه ایه.
در انتظار تحویل تیرماه اتومات
رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۳کدام خودروها بیشترین رشد تولید را داشتند؟
خودروهای پژو 405 انژکتوری، وولیکس C30 و جک (J5) بیشترین رشد تولید را در خرداد ماه امسال داشتهاند.
خودروهای پژو 405 انژکتوری، وولیکس C30 و جک (J5) بیشترین رشد تولید را در خرداد ماه امسال داشتهاند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید انواع خودروهای سواری در خرداد ماه امسال با رشد 57 درصدی همراه بوده است.
در این میان سه خودروی پژو 405 انژکتوری، وولیکس C30 و جک (J5) بیشترین رشد تولید را در میان خودروهای سواری تولیدی در کشور داشتهاند.
خرداد ماه امسال تولید پژو 405 انژکتوری با رشد 1173 درصدی از 234 دستگاه در خرداد ماه 1392 به 2979 دستگاه افزایش یافته است.
در این مدت تولید خودروی وولیکس C30 نیز با رشد 1061 درصدی از 52 دستگاه در خرداد ماه سال 1392 به 604 دستگاه افزایش یافته است.
خرداد ماه امسال تولید خودروی جک (J5) نیز با رشد 478 درصدی از 59 دستگاه در خرداد ماه سال 1392 به 341 دستگاه افزایش یافته است.
علی رضا
۲۹ تیر ۱۳۹۳باعرض سلام یک سوال از دوستان بپرسم ایانشانگر باد لاستیک هادرزمان استارت باید همیشه روشن یا کلید برای خاموش کردن ان وجود دارد ممنوع میشوم توضیح بدهید
دادا
۳۰ تیر ۱۳۹۳آقارضا اگه صفحات قبل رومرورکنی این خبر روقبلا بنده هم اینجا نوشته بودم میتونی مرورکنی اما امروز ازبچه های کارخونه خبری دیگه بدستم رسید که کمی ناامید کننده بود ودلیل تاخیرهم معلوم شد.گویا تولید جک خیلی پایین بوده وحدودا نزدیک صدتاتو این ماه.اما بدلیل استقبال از ۶۲۰وx60فعلا بیشترین تولیدو این دوتا دارن ولی برنامه ی مردادماه بیشتر تولید جکه.برای همینه ماها هنوز تکمیل وجه نکردیم.ماشین دستی رو قبل۱۵اسفند تکمیل وجه کردیم ده روز حدودا طول کشید ماشین اومد بنده۲۴یا۲۵اسفند ماشینو تحویل گرفته بودم.ولی حالا مرداد بایدتحویل بدن تا امروزم ازتکمیل وجه خبری نبود.البته دوستم زیاد نمیتونه اطلاعات کارخونه رومنتقل کنه.اما میگفت الان دوشیفت روزی کارمیکنیم حدودا ۱۸۰تا.حالا شانس چندتا جک باشه٬ آماروشو نگرفتم قرار بدست آورد اس کنه.میگفت هنوز برنامه تولید مرداد بهش ندادن.توبحث رنگم همان سابقه .چون کارخونه ی فروشنده رو عوض نکردن البته فعلا.زیاد غصه نخوریم دوستان سختی صدسال اوله.البته آقایون ازقطب سوم خودروسازی احتمالا بندرچابهار دم میزنن وصحبتایی هم شده مثل نیسان کیا ودوو.چندتا چینی .صحبت بانیسان جدیه.اونم باسرمایه گذاری کاملا خصوصی.این دوتا هم کاملا مخالف.اگه بشه که به احتمال زیاد میشه.گوشمالی خوبی این دوتا لگن میخورن.چون اون ماشینا حتما بایدصادراتی هم باشند بااستانداردهای جهانی.چه میشه.حالا دوتا نامرد برن چراغ عوض کنن.رونمایی ازداشبورد جدیدبکنن.وهزارخاک دیگه بریزن رو….این کارو که ازدولت قبلی زمزمه اش بود این دولت انحام بده واقعا آقای رییس برا خودشو دوربراش صالحات باقیات به جا میذاره.دعاکنید زودتربشه…
رضا
۳۰ تیر ۱۳۹۳داداجان مرسی از اطلاع رسانی هاتون
امیدوارم تولید کارخونه بالاتر بره و خودرو ما روهم زودتر و بدون تاخیر بدهند.
موفق باشید.
دلباخته jac
۳۰ تیر ۱۳۹۳ابتدا پیچ ها و خار ماصل به بدنه را باز ، سپس چراغها در آوردم بعد بردم واسه نیون کاری بعد از دو روز کار آماده بود دو تا حلقه دور چراغ ها انداخت با رنگ سفید یخی البته رنگش سلیقه ای هست واسه اینکه بعضی ها نارنجی یا بنفش هم میندازن که یه مقدار خزه ..در کل زیبا شده
فرهاد
۳۰ تیر ۱۳۹۳سلام دلباخته کجا انداختین و چند شد!؟
فرهاد
۳۰ تیر ۱۳۹۳سلام دلباخته کجا انداختین و چند شد!؟..
parsa_sad
۳۰ تیر ۱۳۹۳آقا میشه یه عکس توی روز واسمون بزارید؟
هزینه این کار رو هم بفرمایید
sunmartin
۳۰ تیر ۱۳۹۳عکس شب میزارم هزینه هم شد دو تا 160 تومان با باز و بسته کرون و چسب مزدا!! البته با ضمانت اینکه آب تو چراغ نره چون تا 100 تومان هم انجام میدن من تهران هستم البته دوستم اصفهان هست آدرس هردو تا رو دارم اگه خواستید بدم اینم بگم دست هرکسی ندید چون توی طلق چراغ بخاطر 8 تا خاری که با چسب بهم متصل شده( از داخل ) باید جانب احتیاط کاملا رعایت بشه نمیخوام حرف رو تعصب بزنم اما بخدا قسم کیفیت چراغ های جلو عینهو کیفیت چراغ های کیا سراتوی 2013 همسایه مون هست که با هم نیون انداختیم مغازه داره میگفت کیفیت جک عین خودروهای کره ای هست و اصلا به چینی نمیخوره
مهدی j5 باز خسته
۳۱ تیر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان میخاستم ببینم میشه عکس های چراغ های نیون کاری شده را بگزارید ما هم ببینیم ممنون میشم…
فرهاد ابریشم کار
۳۰ تیر ۱۳۹۳سلام .در تاریخ 1393/02/29تکمیل وجه انجام شده است .می بایست خرداداتوماتیک سفید تحویل داده می شد.با تماس با صدای مشتری
پاسخ انشااله داده می شود .جهت اطلاع دوستان برای برنامه ریزی
تحویل خودرواعلام شد.در ضمن سی روز تاخیر تا امروز داشته است .
با ارزوی سلامتی برای دوستان.
رضا از شیراز
۳۰ تیر ۱۳۹۳سلام بر دوستان عزیز.خودروی دستی من حدود 550 کیلومتر کارکرده. همه چی خیلی خوبه فقط هنگامی که کولر روشنه وقتی به دنده 1 یا 2 برمیگردم نیاز به گاز خوردن زیاد برای حرکت دارم و گاهی حتی ماشین خاموش میشه. دوستان کارشناس ، آیا این طبیعی است ؟ و اگر نیست چه باید بکنم؟ خیلی متشکرم.
رضا
۳۰ تیر ۱۳۹۳شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدول ردهبندی کیفی خودروهای تولیدی در خرداد ماه امسال را منتشر کرد.
بر این اساس در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان، خودروی سایپا 131 تولیدی سایپا با 79.4 نمره منفی در رتبه نخست ردهبندی قرار دارد.
پس از آن سایپا 131 پارس خودرو و سایپا 132 به ترتیب با 81.1 و 83.5 نمره منفی در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند.
اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 20 تا 40 میلیون تومان نیز خودروی پارس تندر با 20.7 نمره منفی در رده نخست ردهبندی قرار دارد. پس از آن تندر 90 ایران خودرو و پارس خودرو مشترکا با 21 نمره منفی در رتبه دوم قرار گرفتهاند.
رتبه سوم نیز با 22.6 نمره منفی در اختیار پژو 206 صندوقدار است. پژو 206 نیز با 23.2 نمره منفی در رتبه چهارم و رانا با 28.2 نمره منفی در رتبه پنجم قرار گرفته است.
پژو پارس با 51.4 نمره منفی در رتبه ششم و سمند و پژو 405 تولیدی ایران خودرو مشترکا با 52.3 نمره منفی در رتبه هفتم قرار دارند. پژو 405 تولیدی ایران خودرو خراسان نیز با 52.7 نمره منفی در رتبه هشتم قرار گرفته است.
رتبه نهم و دهم خودروهای قرار گرفته در سطح قیمتی بین 20 تا 40 میلیون تومان به ترتیب با 54.5 و 61.3 نمره منفی در اختیار ام وی ام 315 و تیبا است.
اما در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 40 تا 60 میلیون تومان نیز خودروی جک با 48.7 نمره منفی در رتبه نخست و ام وی ام 530 با 51.4 نمره منفی در رتبه دوم قرار دارند.
در گروه خودروهای با سطح قیمتی بین 60 تا 80 میلیون تومان نیز لیفان x60 با 50 نمره منفی در رتبه نخست و ام وی ام x33 با 63.9 نمره منفی در رتبه دوم قرار دارد.
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۳راستی به رغم محاسن جی 5 اتومات و کیفیت نسبی آن قیمتش در بازار روبه کاهش دارد ولی خودروهای دیگر مثل جیلی افزایش قیمت داشته است
عباس
۳۰ تیر ۱۳۹۳دوستان اگه تولید خوب شده تحویل مرداد و شهریور به موقع تحویل میگیرن
دستی در انتظار شهریور
رامین
۳۰ تیر ۱۳۹۳برادر گلم آقا دادا
همونطور که اشاره فرمودید پیچ و مهره 206 پیدا نمی شد. تولیدش تقریباً به صفر رسید اما تولیدش متوقف نشد .اینکه اشاره کردید که تا 10 سال قطعات یدکی رو ساپورت میکنه الزامیه که وزارت صنعت معدن تجارت در آیین نامه اجرایی ماده 21 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده گذاشته و این الزامیه که همه تولید کننده ها و وارد کننده ها باید رعایت کنن. مصرف کننده ایرانی طالب خودرو آمریکایی ، اروپایی و ژاپنیه با شکستن دیوار تحریم دیگه کمتر کسی سمت کره ایی و چینی می ره مگر اینکه یک مزیت خاصی براش قائل شی که به خرید اونها ترغیب شه.مثلاً ظاهر جیلی و جک خیلی عالیه و اصلاً قابل مقایسه با ام وی ام نیست.اما اینکه گفتم جیلی بخاطر اینه که خدمات مالک شرکت رو کامل میشناسم و جیلی تا اونجایی که من میدونم تنها خودروی چینیه که وارد اروپا شده. شما ماشینی داری میخری که خدماتش بر اساس خدمات هیوندای و کیا داره ارائه میشه.خوب خدمات خوب یک برگ برنده است .یک مزیت رقابتیه. مخصوصاً درمورد ماشین های چینی.خدمات و قطعاته که ارزش افزوده برای خودرو ایجاد میکنه. وجود قطعات فراوانه که طالب دست دوم یک ماشین و متعاقب اون قیمت دست دومش رو افزایش میده.بخاط همینه که خودرویی که از تولید خارج میشه دیگه رونق نداره.بخاطر همینه که ایران خودرو تو تحریم حتی اگه شده قطعات چینی میاره اما خودرو رو کات نمیکنه.
بنده ایمان دارم که جک ماشین خوبیه.اما بحث استقبال بازار یه چیز دیگه است.خوب بودن برای فروش بالا تنها کافی نیست. اگه هر محصولی با اقبال بازار مواجه نشه بطور قطع محکوم به فناست و از گردونه تولید خارج میشه و مسلماً یک شرکت نمیاد انبارش رو پر از قطعاتی کنه که مصرف کننده زیادی اون بیرون نداره و با این کار سرمایه ایی که میتونه در گردش باشه و سود آوری داشته باشه رو بخوابونه.پس اون ماشین مسلماً با مشکل تامین قطعه هم مواجه خواهد شد مثل فولکس گل که قطعاتش واقعاً نایابه. یادمون باشه که تعریف کیفیت در بازار دنیا تغییر کرده و الان به کالایی با کیفیت میگن که بیشتر فروش بره حتی اگه کارکردش ضعیف باشه. این ماشین مسلماً از ام وی ام خوش ساخت تره اما برگ برنده ام وی ام شرکتیه که پشتوانه Chery رو داره و مهمتر از اون نه بخاطر تحریم شرکت بلکه با انتخاب خودش و قبل از تحریم ها این محصول رو وارد کرده پس مطمنتری که حالا حالا ها این ماشین مهمون ایرانی هاست و از مزیت تعرفه پایین بخاطر ساخت و مونتاز هم استفاده میکنه و هر روز هم تنوع محصولاتش رو بالاتر برده و محصول جدیدی وارد کرده. پس شما خودرویی رو با کیفیت نچندان پایین تر اما با قیمتی بسیار کمتر صاحب خواهید شد که این هم یک مزیت رقابتیه.
انشالله که تمامی شرکت های ایرانی از وضعیت فعلی خارج شن تا مشتری ها باخیال راحت تر و انتخابهای بیشتر بتونن از خریدشون لذت ببرن و خداوند به همگی عزیزان سلامتی عنایت کند.
saber
۳۰ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان بنده هم اتومات تحویل خرداد بودم 17/2/93 تکمیل وجه کردم تازه 27 تیر اس ام اس بیمه اومد برام گفتن تا آخر ماه تحویل میدن اگه خدا بخواد
ناصر
۳۰ تیر ۱۳۹۳آقا رامین سلام
حرفهای بسیار خوب ودلنشینی زدید .ولی من احساس میکنم وقتی فروش یه خودرو تو کشور بالا باشه وتقاضا برای اون وجود داشته باشه تولیدکننده هم به تولیدش ادامه میده وخدمات پس از فروش وقطعات اون خودرو رو هم تامین میکنه !!
سیاسیت تولید کننده فروش وبیشتر فروختنه !
جی5 یه ماشین جدید وتازه وارده ،خیلی ها هنوز نمیشناسنش .فکر میکنم اگه تعدادش بیشتر بشه وتوی خیابونها دیده بشه طالب خودش رو پیدا میکنه واین به زمان نیاز داره.
ممنون – 1800 آبانماه 93
دادا
۳۰ تیر ۱۳۹۳آقارامین عزیز بنده هم باخیلی از حرفاتون موافقم.اما اینکه الزام قانونی هست روش محاسبه نفرما.همانطور که میدانید درمملکت ما فعلا رانت حرف اولو میزنه.اگه (برادران گرامی)ازرانت قوی تری برخوردارن که احتمالا…بنده تسلیمم.خدا بیامرزه اگه زنده هستن برادران خیامی رو…رانت اونا کجا…رانت جدیدا چطور…ولی باتوجه به قرادادجهت بومی سازی بعضی ازقطعات جک وطبق اطلاعات موثق کرمانیا حالا حالا کاردارن.وازطرفی همکاری همزمان با دوتا شرکت هم بیان کننده این مطلبه که نمیخوان همه ی تخم مرغا رو تو یه سبد بذارن.مثل فعالیت با دوو.که زمانی بعضی نمایندگیا به محصولات سایپا رو آورده بودن یا ازظرفیت خالی بم.مقداری ازتولید ماشینای مگان رو اونا رنگ میکردن.براهمین از بی تولیدی اوضاعش بهم خورده بود.واگرم بگی کلا انکار میکنن ماچنین نکردیم.بدان کرمانیا زرنگتر شدن.جز اینکه….
رامین
۳۰ تیر ۱۳۹۳آقا دادای گل
ممنون از توضیحاتتون و اینکه بنده با هاتون موافقم. فقط یک موضوع و اینکه بحث تهیه قطعات تا 10 سال موضوعیه که جهت اخذ گواهی نمایندگی واردات محصول از وارد کننده اخذ میشه و تولید کننده ها هم در خدمات پس از فروششون ضمانت میدن که تا 10 سال پس از فروش آخرین شماره سریال هر دستگاه باید تامین قطعه صورت بگیره. اگه دوست داشتید می تونم PDF اون رو واستون ایمیل کنم. بهرحال از صمیم قلب امیدوارم که مبارک همه باشه و این خودرو بتونه تو بازار ایران جایگاه مناسبی پیدا کنه که البته همگی به سیاست کرمان موتور بستگی داره.
رضا
۳۰ تیر ۱۳۹۳دوستانی که این ماشین رو تحویل گرفتن تاحالا یه صفر تا صد تو شرایط واقعی از ماشین گرفتن ؟ ممنون می شم اگه تجربتون رو با ما در میون بزارین ( صفر تا صد مدل اتوماتیک )
رامین
۳۰ تیر ۱۳۹۳آقا ناصر عزیز
کاملا درست می فرمایید. یادمون باشه که مهمترین تبلیغات در تمام دنیا، تبلیغ کلامیه. یعنی یک نفر از کسی که جنسی رو داشته در مورد اون پرس و جو کنه.مواردی که عرض شد تماما بر اساس ذهنیت شخصی اینجانب بود و مسلما صحت و سقمش نیاز به گذشت زمان و عملکرد واقعی تولید کننده داره که تا چه حد بتونه مشتری خودش رو راضی نگه داره. متاسفانه مساله ایی که در مورد همه چینی ها صادقه اینه که شرکت مادر فقط به فروش فکر می کنه و انگار چیزی بنام خدمات پس از فروش واسه اش تعریف نشده. این خود نمایندگی و یا تولید کننده داخلیه که باید از خودش هزینه کنه و خدمات بده.
رضا
۳۱ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان
اگر گزینه هایی نظیر استحکام بدنه و ضریب ایمنی تصادف و زیبایی و امکانات وپایداری در جاده و بخصوص سر پیچ ها در رتبه کیفی خودروها لحاظ میشدند
حتما جک جایگاه بسیار بهتری و نمره بالاتری دریافت میکرد.
موفق باشید
hiwa
۳۱ تیر ۱۳۹۳دوستان تحویل تیر کسی هست ماشینو دریافت کرده باشه؟؟؟
علی
۳۱ تیر ۱۳۹۳نمایندگی اعلام میکنه تحویل تیرماه شروع شده( تحویل تیرتبریز).
sia1211
۳۱ تیر ۱۳۹۳با سلام علی آقا از کدام نمایندگی تبریز ثبت نام کردید ؟فکر نکنم به این زودی ماشین رو بدن چون منم از تبریز ثبت نام کردم برای تیر ماه . با تشکر
علي
۳۱ تیر ۱۳۹۳نمایندگی خودکار-زنگ بزنین به نمایندگی اینطوری میگن!
sina
۳۱ تیر ۱۳۹۳من تحویل خردادم تا به امروزم از ماشین خبری نیس!!!
hiwa
۳۱ تیر ۱۳۹۳اقا علی ببخشید منم تبریز ثبت نام کردم تحویل مرداد چطور خواهد بود؟؟
saber
۳۱ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان امروز بالاخره بعد از حدود 44 روز تاخیر تماس گرفتن که خودرو آماده تحویله
از دوستانی که تحویل گرفتن و اطلاع دارن خواهش میکنم بگن موقع تحویل باید به چه نکاتی توجه کرد؟
در انتظار جک
۳۱ تیر ۱۳۹۳صابر جان مبارکت باشه. ببخشید میخواستم بدونم 1500 ثبت نام کردی یا 1800
saber
۳۱ تیر ۱۳۹۳ممنون سلامت باشین من 1800 ثبت نام کرده بودم
سید
۳۱ تیر ۱۳۹۳سلام
امروز زنگ زدم صدای مشتری 42724-021 با کمال خونسردی بهم میگه اقا فعلن باید منتظر باشین و معلوم نیست که خودروی شما کی تحویل بشه . جهت اطلاع بنده تحویل خرداد دستی -1500 بودم 93/3/11 تکمیل وجه کردم والان که 50 روز از تاریخ تکمیل وجه گذشته هنوز هیج خبری نیست . حیف از ما که پولمونو دو دستی تقدیم این شرکت بی تعهد دادیم.
mostafa
۳۱ تیر ۱۳۹۳سلام دعوت نامه مردادی ها کی میاد؟
سید
۳۱ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان
علی آقا از تبریز آخه نمایندگی خودکار امروز بهم گفت هنوز تحویل خردادیا که یکیشم منم معلوم نیست کی بدن اونوقت تو میگی تحویل تیر رو میدن اینم از عجایبه ها.من تحویل خرداد دستی هستم -نمایندگی خودکار تبریز
sara
۳۱ تیر ۱۳۹۳جی 5 دستی تولیدش به مشکل خورده. تازه اواخر مرداد تولید میشه. فعلا منتظرش نباشین. 1500 سفید تحویل خرداد
علي
۳۱ تیر ۱۳۹۳سلام انگار دستی ها تو تحویلشون مشکل دارن..
علی
۱ مرداد ۱۳۹۳با توجه به گفته های دوستان بنظر میرسه تحویل مدل 1500 تاخیر داره.
پژمان
۳۱ تیر ۱۳۹۳جهت اطلاع دوستان امروز ثبتنام جی 5 دستی برای مدتی کنسل و فقط ثبت نام جی 5 اتومات برای اذر ماه انجام میشود با این اوصاف قیمت بازار ازاد بالا میره
اصغر
۳۱ تیر ۱۳۹۳آقای پژمان منبع خبر شما کجاست ؟
ramin
۳۱ تیر ۱۳۹۳اقا صابر تحویل خردادی؟ کی تکمیل وجه کردی؟
پژمان
۳۱ تیر ۱۳۹۳صبح رفته بودم نمایندگی برای ثبت نام جی 5 اتومات برای ابان هر کاری کردیم گفتن ابان ثبت نام نداره و موقتا دنده ای ثبتنام نداریم اخر مجبور شدیم ثبت نام اذر ماه کنیم
ناصر
۳۱ تیر ۱۳۹۳سلام
آقا پژمان درست میگه امروز رفتم نمایندگی خیابان جیحون گفتن فعلا ثبت نام 1500 نداریم از امروز.
پرسیدم چرا گفت تقاضا برای اتومات زیاده فعلا روی 1800 تمرکز کردن.
در ضمن از آذرماه به بعد ثبت نام دارند.