صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
شایان
۱۷ مرداد ۱۳۹۳حامد جان توهم هم حدی داره من خودمم زانتیا داشتم اگه موتور زانتیا خوبه پس چرا پژو می خرید برین همون زانتیا رو بخرین بهتره تازه جی 5من مدل دستیه دلم نمیاد با زانتیا مقایسش کنم حالا بماند با پژو پارس موتور زانتیا که معلوم نیست چی رو به چی چسبوندن به قول این قدیمیا بدنه پژو پارس از پیکان تقلید شده
Hamed
۱۷ مرداد ۱۳۹۳پس شما هم میرفتی همون میتسوبیشی لنسر رو میخریدی- البته ببخش میتسوبیشی این موتورو برای چینی های آشغال فروش فروخته.نام میتسوبیشی رو خراب نکنم.
احسان
۱۷ مرداد ۱۳۹۳آقا چرا اینقدر دیر شده برا دعئت نامه های مرداد
Hamed
۱۷ مرداد ۱۳۹۳والله توهم تو که حد نداره – این اشغال بی کیفیتو با زانتیای سالار مقایسه میکنی…پارس ELX سالاره – تو سربالایی کمری و سوناتا نمیتونن باهاش راه برن.یه صندلی ELX میارزه به کل هیکل اشغال جی5. شماها خودتون هم میدونین پولتونو ریختین […] با گفتن عالیه و از این حرفا به خاطر مصیبت وارده به هم تسکین درد میدین.
رضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
قابل توجه دوست عزیزمون حامد عرض کنم امروز ساعت 2 ظهر یه پراید با یه
زانتیای سالار در خونه ما تصادف کردند یه تصادف معمولی
پراید حدود 400 هزار تومان خسارت خورد زانتیا حداقل 4 میلیون تومان
زانتیا با جلو زده بود به در و گلگیر پراید
جلو زانتیا خرد خاک شیر شده بود
ایمنی زانتیا زیر صفره
موفق باشید
Hamed
۱۷ مرداد ۱۳۹۳ببین چه کارشناسم هستش و فورا خسارتشو حساب کرد . شماپرایدو با جوک و جونورت مقایسه کن نه با زانتیا. این حرفهای تورو اگه یه خودرو شناس بفهمه دیگه تا آخر عمرش خواب راحتی نداره!
کیوان
۱۷ مرداد ۱۳۹۳شما برو تست تصادف زانتیا سالار رو یک سرچی بکن حساب کار میاد دستت
شایان
۱۷ مرداد ۱۳۹۳من که از زانتیا عاصی شدم فقط بار آخر 2.5واسه مشک باد خرج کردم این پولا رو جمع میکردم باهاش یه بنز میخریدم از همه محصولات ایران خودرو هم داشتم قبول دارم elxاینقدرم بدم نیست ولی شما دیگه بی انصافی میکنی مشکل گیربکس و پلس و سرسیلندر تو همه محصولات ایران خودرو به زمین گند نشوندم آخه گیربکس هندی دیگه چیه میندازن رو ماشینا
Hamed
۱۷ مرداد ۱۳۹۳گیربکس هندی – شما تو کدوم سیاره زندگی میکنی؟ موتور و گیربکس فرانسه، صندلیها المان، دینام روسی و بسیاری دیگر از قطعات متعلق به شرکت خارجی. این جک چی داره .موتور هزار قرن قبل میتسوبیشی که به صورت آزمون خطا ساخته شده وبه این چینی های ات اشغال فروش فروخته شما – درضمن با یه جوک j5 دستی کورس گذاشتم بهش 100 متر هم تخفیف دادم خاک تو سر انگار تراکتوره .هرچقدر گاز داد نتونست به گرد پام برسه. نمیره…خخخخ. ..
Mehrdad
۱۷ مرداد ۱۳۹۳دوستان عزیز ضمن عرض سلام،من همان شخصی هستم که تحویل مرداد اتومات هستم وهنوز هم از دعوتنامهام خبری نیست وچند سری هم درباره فروش حواله ام از دوستان راهنمایی خواستم به دلیل فروش ماشین همسرم که ای ۲۰ مدل ۲۰۱۴ بود،به قصد تحویل جک مرداد ماه ۲۰روزی تک ماشینه شدیم و به علت نیاز مبرم یک ماشین از بازار خرید کردم تا پس از تحویل ماشین خودم را بفرمشم وچون خواننده ساکت این صفحه بودم دیدم اخلاقا باید نظرات شخصیم را بازگو کنم،خودرویی که من خریداری کردم ۵۰کیلو متر راه رفته بود تحویلی ۱مرداد بودو با علم بر دانستن کیفیت پایین مونتاژ،به مواردی بر خورد کردم که شامل کسری ۲پیچ در قاب داخلی داشبورد،نبود ۲خار در فلاپ زیر درب،لقی شدید صندلی راننده وقتی که صندلی را بالا میبرم،لقی دستگیره داخلی راننده-کیفیت رنگ خیلی پایین بخصوص دور لبه بچه گلگیر ها و پرس خم لبه بچه گلگیرها واقعا افتضاحه که من در هیچ ماشین داخلی هم ندیدم ،این ضعف مکملی همچون لبه گلگیرهایی که معمولا روی ال۹۰ها نصب می شود را می طلبد ، درب ها رگلاژ لازم دارد توضیحا ضعفهای مونتاژی که در نمایشگاه نمایندگی دیده مىشود با توجه به قیمت خودرو منطقی بود ولی این موارد کسری و لقی نه.شتاب اولیه نسبتا ضعیف ولی شتاب ثانویه عالی ،در شروع حرکت با کولر بوسترهای ترمز خیلی خیلی ضعیف عمل میکند البته افت قدرت ترمز در این حالت معمولی است ولی ماشین من با ۲۵۰ کیلومتر کار کرد تقریبا ترمز نمیگیرد که امیدوارم با کارکرد بیشتر،بهتر شود،صدای موتور خیلی در اتاق می اید مانند ریوهای اتومات.من کوبش مزاحمی از چرخهای عقب حس نکردم حتی قصد تعویض لاستیکها را داشتم که فعلا نیازی ندیدم ،البته که عملکرد و نرمی لاستیکهای کره ای خیلی بهتر از چینی است .در مجموع با توجه به قیمت خودرو با تک ماده من از انتخاب خودم راضی هستم ان تک ماده هم بر میگردد به مونتاژ کاران کرمان خودرو
Hamed
۱۷ مرداد ۱۳۹۳کسی حریف نیست-دلباخته جک تو که با این ماشین bmw رو شکست دادی و شتاب 6 ثانیه ای داری تو چطور؟ پارس ELX شتابش 9 ثانیه ولی این جک خودشو بکشه نهایتا 12 ثانیه.انگار که بخوای جنسیس رو با پراید مقایسش کنی!
دلباختهjac
۱۸ مرداد ۱۳۹۳حامد شوماخر ..حاضرم اگه جناب سن مارتین رخست بده با ژنتیای شما یه کورس بزارم ببینم چند مرده حلاجی عمو پاریس؟؟ من با سراتو کورس گزاشتم بعد از 120 دود شد تو آینه ام تازه ریو براحتی زان تیا رو میگیره چه برسه به جک پیشتاز جاده ها اا .من فقط اینخودرو با آلمانی جماعت مقایسه میکنم شما ماشینت سر پیچ وا میره کلا ماشین های فرانسوی حالشون اینه مث لاک پشت دمر میشن تو پیچ جک میچسبه به جاده و تکون نمیخوره با 3 تا 150 براحتی و تا رد لاین 170 پر میکنه شما نمیتونی میتسو نادیده بگیری
Hamed
۱۷ مرداد ۱۳۹۳از نشانه های آخر الزمان:1 – مقایسه زانتیا و مزدا و bmw با جک 2- کسب شتاب 6 ثانیه ای با یک خودرو چینی ۳-کسب ایمن ترین خودرو جهان توسط یک خودرو چینی 4 – ولش کن به چند صفحه آخر نگاه کنید خودتون میفهمید!
پينار
۱۷ مرداد ۱۳۹۳سلام برتمامی هموطنان عزیز و گرامی…….بنده ۳۲ هزار کارکرد با جی۵ دارم وتو این مدت کوچکترین مشکل و یا خرابی قطعه نداشتم غیر از سرویس های دوره ای …..وتو این مدت ۳۲ هزار کارکرد هر تستی که خواستم رو جی۵ بارها انجام دادم۱/شتاب خودرو صفرتا صد تو هرشرایطی جوی کمتر از ۱۲/۵ ثانیه….پایداری خودرو تو جاده و مخصوصا سرپیچها عالی….ساکت بودن کابین و صدای نرم موتور کاملا راضی کننده بعد از یکسال رانندگی تو جاده های کوهستانی و خاکی …..مصرف سوخت خودرو در حالت کلی با توجه به وزن سنگین خودرو راضی کننده چون بنده با باک پر ۸۱۰ کیلومتر رانندگی کردم تا اینکه مجبور به زدن بنزین شدم ….راحتی و نرمی خودرو بعداز ۵ هزار کارکرد خوب و جا افتاده میشوند…..ترمز خودرو با توجه به وزن سنگین خودرو عالی….کیفیت قطعات تا این لحظه ۳۲ هزار کارکردبا توجه به کیفیت سایر خودروهای ایرانی و چینی که در کوتاه مدت دچار خرابی و مشکل قطعات میشوند بسیار خوب جواب داده است که امیدوار کننده است ….سیستم تعلیق چند اتصاله خودرو و هندلینگ بسیار خوب ….فرمان پذیری خودرو در داخل شهر بسیار عالی ولی تو جاده توسرعت های بالای ۱۴۰ به علت سبکی فرمان باید احتیاط کرد که البته بعد از یه مدت عادت میکنید….رنگ بدنه خودرو کیفیت پایین مخصوصا تو رنگهای متالیک به علت پخش ناموزون ونگدانه های فلزی در صورت ایجاد مشکل قطعا به مشکل بر میخورید و هرگز نخواهید توانست رنگ متالیک کارخانه را درست کنید حتی بهترین نقاش چیره دست هم چون کاملا متفاوت خواهد بود چون بنده تجربه قهوه ای متالیک را داشته ام و هرگز هم درست نشد و همخوانی نداشت البته باید یاد اوری کنم که رنگهای متالیک بسیار شیک و زیبا هستند ولی خدای نکرده در صورت ایجاد یک مشکل قطعا به دردسر خواهید افتاد اما رنگ سفید به علت نبودن متالیک بسیار راحت تر و بی دردسر تر است و مشکلات رنگهای متالیک را نخواهد داشت ….هزینه مصرفی کم و راضی کننده ….گشتاور خودرو تو سربالاییها با سرنشین کامل و با کولر روشن که اکثر دوستان سوال دارند مثل سایر خودروها ضعیف ودر حد خودروهای مگان . ۱۶۰۰کیاسراتو ۱۶۰۰ودر همین حد میباشد ولی در حالت کلی نسبت به وزن و حجم خودرو امیدوار کننده است….انتقال صدای بیرون از طریق تایرها به داخل کابین تو جاده های ناهموار …….ودر حالت کلی تو این رنج قیمت بهترین گزینه میباشد…..و هچنین دوستانی هم که در مورد جی۵ دستی و اتومات سوال میکنند باید عرض کنم که خرید وفروش اتومات بهتر از دستی است و اگه تو شهرهای بزرگ هستی و مشکل ترافیک دارید قطعا اتومات بهترین گزینه است اما در کنا این مزیتها مشکلات از جمله شتاب اولیه کند و ضعیف توجاده ها و مخصوصا سربالاییها به علت تعویض کند دنده اتومات کاملا به چشم خواهد امد همچنین هزینه سنگین خرابی اتومات و مشکلات گیریکس و مصرف سوخت زیاد از مشکلات دنده اتومات جی۵ است که انشالله دوستان بعد از خرید و تجربه متوجه حقیقت راهنماییهای بنده خواهند شد ….پس جی۵ دستی تو شتاب اولیه و همچنین تو سربالاییها و مصرف سوخت کم و هزینه خرابی کم کاملا بر اتومات برتری دارد و اتومات هم در خرید وفروش و ترافیکها بر دستی برتری دارد ……بنده حقیقت جی۵ را گفتم خواه به مذاق تان شیرین باشد یا تلخ …… در پناه حق موفق وسلامت باشید
Hamed
۱۷ مرداد ۱۳۹۳به به پینار جان جک نگو بوگاتی ویرون بگو…راست میگی کوچکترین مشکلی نداشتی چون که همه مشکلاتش خیلی بزرگ بوده و نتونستی حلشون کنی…شما این ماشینو با صندلی گرمکن سردکن دار پارس ELX مقایسه کن تا حساب کار سرت بیاد!
mehran
۱۸ مرداد ۱۳۹۳حامد عزیز اولا پارس elx که شما میگی با موتور زانتیا الان تولید نمیشه با یه موتور دیگه که ارتقاع یافته ی موتور 2000 ماشین 405 هست تولید میشه. صندلیشم دیگه گرم کن نداره. نمیگم elx ماشین بدیه اما به شما په ربطی داره که مردم جک میخرن اصن دلشون میخواد جای elx آشغال جک آشغال بخرن. در ضمن موتور گیربکس فرانسوی الان رو پارس میزارن؟ شما تو ایران زندگی میکنی این حرفو میزنی؟ تازه تو همون مدل موتور زانتیایی هم شما با عرض معذرت توهم زدین که صد متر تخفیف دادی و بازم اون بهت نرسیده چون به پیکانم اگه 100 متر تخفیف بدی بهش نمیرسی په برسه به این که ازش ردم کنی. دیگه ام ادعای الکی نکن توهمم نزن یکم منطقی باش
ناصر
۱۸ مرداد ۱۳۹۳آخرت ماشینه!!!!
هم زیبا هم پرقدرت!!!
تو رو خدا با آشغالهای ویران خودرو و
سایه بان مقایسه اش نکنید افت کلاس داره!!!
بابا ابهتی داره برا خودش!!!
لطفا اونایی که حتی توی این ماشین هم نشستن نظر ندن!!
نوید
۱۸ مرداد ۱۳۹۳آقا من یک اتوماتشا دو سه هفتس خریدم تو یک کلام حرف نداره
از لحاظ شتاب و سرعت خوبه کسایی که ماشینا رو مقایسه میکنند برم یه سری به شتاب اپتیمای 140 ملیونی بندازند میبینند این ماشین با این قیمت خیلی میارزه
زیر و بند ماشینم عالیه نرم و بی صدا
داخل ماشینم از همه لحاظ خوبه یه طراحیه شیک و به روز ….
ناصر
۱۸ مرداد ۱۳۹۳تست شتاب خودرو با دنده 3 در حالت اتومات شتاب 12.7ثانیه
http://www.aparat.com/v/uGoqL
لینک دانلود
http://mkilat.persiangig.com/video/0-100_JAC_J5_AT.mp4/download
منبع:
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=91377&start=450#p3063314
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۳لطف کنید قیمت اپشن های جی ۵ را بگید تا همه اطلاع پیدا کنن
Hamed
۱۸ مرداد ۱۳۹۳شما برو تو اینترنت بزن درگ پارس ELX با فلان خودرو تا حساب کار سرت بیاد…هیچکدومتون منطقی حرف نمیزنید فقط دادوهوار…اگه فقط یه کارشناس خودرو بیاد اونوقت میفهمین من راست میگم یا جنابان عالی…در رابطه با خرید j5 هم مصیبت وارده را به شما تسلیت عرض می نمایم. ..در ضمن حاضرم با هزار دلیل بگم که پارس ELX بهتر از جک j5 هستش ولی کو گوش شنوا!
محمد
۱۸ مرداد ۱۳۹۳سلام به دوستان
حدود یک ماهی میشه که با این ماشین اشنا شدم و بعدشم این سایت وشما دوستان عزیز وتقریبا تمام پیاماتونو خوندم(خواننده خاموش)
راستش رو بخواین بابام یه 405 داشت فروخت با پیشنهاد من رانا خرید.و متاسفانه اصلا رازی نیسیم ازش وبا 24 هزار کارکرد میخوایم بفروشیمش.اینجا جاش نیست وگرنه صفره دلم رو درباره این ماشین وا میکردم(از تعویض گیربکس گرفته تا از کار افتادن سیستم برقی ماشین به صورت پیایی) که دیگه روم نمیشه به خاطر پیشنهادش به بابام پیشش تو ماشین بشینم.
از ماشینای تولید داخل زده شده.میگه اسم ایرانخورو و سایپا نیارین
میمونه ماشینای چینی(تا حدود 60 ملیون میخواد هزینه کنه)
یه هفته پیش با هم رفتیم نمایندگی کرمان موتور (شیراز)هم جک داشت هم لیفان620 هم x60 و یه جورایی از جک خیلی خوشش اومد(بشتر بخاطر جادار بودننش نسبت به رانا و امکاناتو و زیباییش)تا حالا ماشین اوتومات نداشت و اصلا هم اطلاعی به جز همین یک بار دیدن در مورد جک نداره.
ولی من یه جورایی این یک ماه اینترنتو زیرو رو کردم و ترس از پیشنهاد قبلی دارم که از شما دوستان جک سوار خواهش دارم منو یه جورایی از این بلاتکلیفی در بیارین
فقط و فقط شک من در مورد این ماشین یه چیزه!بابام زیاد میره شهرستان و اگه دوستان مسیر شیراز بوشهر رو اومده باشن متوجه میشن که یه مسیر کاملا نا همواره(از نظر پستی و بلندی)سوالم اینه دوستان زیاد رو این مورد بحث کردن که ماشین رو حالت اتومات تو سربالایی کم میاره و باید از حالت تیپ ترونیک استفاده کرد که باید دور موتورو تا 5000 دور بالا ببری که صدا و لرزش زیاد میشه و ازار دهنده.من این مورد رو بهش گفتم که یه جورایی بابایم خیلی رو این مورد حساس شده!
ممنون میشم اونا که این تجربه رو دارن راهنمایی کنن
(اینوهم بگم که شاید این حرفا بیشتر شایعه باشه در مورد جک)
دادا
۱۸ مرداد ۱۳۹۳الان ۲:۳۴شبه.تازه ازمسافرت اومدم.یه چیزی فردا میکم اقای به اصطلاح سردبیر…
کیان
۱۸ مرداد ۱۳۹۳این آقای حامد کاملا غیر حرفه ای و بچه گانه نظر میده. فقط راجع به شتاب و سرعته. جالبه که ماشینای فرانسوی به نسبت سابقه و اروپایی بودنشون بین رقیباش کند هستن. قبلا زانتیا داشتم تنها چیز خوبش نرمیشه.
در یک کلام اگه فرانسویا خوب بودن تو بازار آمریکا هم فروخته میشدن. در حالیکه کره ای ها تو آمریکا عالی میفروشن. چینی ها هم سرعت پیشرفتشون خیلی خوبه. در ضمن من موتور به قول شما 1000 سال پیش میتسو رو که کم مصرف و کم استهلاکه به موتور مستهلک پژو و سیتروئن ترجیح میدم. اینا که ماشین درگ نیستن
Hamed
۱۸ مرداد ۱۳۹۳زانتیا کنده-خدا بعضی رو رحمت کنه!
sunmartin
۱۸ مرداد ۱۳۹۳رخ جک نمای ظاهری جک و استایل جک بر تمامی محصولات “ویران خودرو ” و ” سایه بان ” برتری کامل دارد اگه من انتقادی میکردم این بود که نباید با محصولات بسیار با کیفیت و جهانی مانند کیا سراتو و اپتیما و هیوندای النترا مقایسه بشه بلکه با هم طرازان خودش مانند ال نوت و ترشیا و زن تیا که برتری کاملی بر تمامی این خودرو ها داره ضمنا از جیلی بیلی و زوتای سایه بان به مراتب شیک تر و برتر هست اینو دیگه هر کسی میدونه اگه کرمان موتور فیس لیفت این خودرو اعمال کنه به جرات میشه بگم بی رغیب و بی نظیر میشه تا رنج 90 ملیون
کیان
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ما خودروسازی رو با کره شروع کردیم کره ای ها دنیارو گرفتن ما هنوز داریم راجع به یه پژوی دهه ی 1980 و یه سیتروئن دهه ی 90 بحث میکنیم. چینی ها هم که خیلی دیرتر شروع کردن صد ها قدم جلوترن. منصف باشیم باید
مهدی j5 باز خسته
۱۸ مرداد ۱۳۹۳از دوستان کسانی که تحویل مرداد بودند و دعوت نامه برای ایشان امده لایک کنند تا ببینیم چند نفر در انتظار هستنند و کسانی هم که دعوت نامه نیامده گزینه منفی رو بزنند
با تشکر و احترام فراوان
فرهاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۳دوستان سلام پنج شنبه ماشین را تحویل گرفتم این چندکیلومتری که رفتم بنظرم خوب اومدتابعدببینم چی میشه . اما در مونتاژ واقعا بد عمل کردند مثلا سقف ماشین جای دستهای روغنی بود که خود مسئول تحویل داشت از تعجب شاخ در میاورد . برای همین نزدیک به یکساعت معطل شدم، کلا پانل کولر را هم به دلیل خرابی تعویض کردند لیکن خود ماشین بنظرم ارزش دادن این پول( در مقام مقایسه با امثال سمند و پرشیا و ال نود )را دارد .
فرهاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۳اقا فرهاد خیلی مبارکه-میگین کدوم شهر؟!اتومات یا دستی؟کدوم رنگ؟!زمان تکمیل وجه لطفا؟!
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳من موندم چرا اصلا بعضی ها جرات میکنن ماشین پارس ۱۰_۱۵گذشته طراحی شد رو با یه ماشین روز مقایسه میکننند من قبلا جیلی داشتم اون موقع هم همه مقایسش میکردند با پارس اخه رو چه حسابی.الان هم دنبال جک اتومات هستم انشا الله میخرم .بین جیلی و جک هم دوستان جیلی به جای اتومات چهار تا ایربگ بیشتر داره به جاش جک اتومات داره.از نظر قیمت هم به نظر من قیمت ۶۰برای جیلی بهتر بود تا ۷۰الان چون افت قیمت شدیدی نسبت به بازار پیدا کرده.
اگر جوانید جیلی بخرید ولی اگر مثل من دیسک کمر دارید حتما اتومات بخرید .یا جیلی اتومات بخرید که اون قیمتش اصلا به صرفه نیست.
فرهاد ازشیراز
۱۸ مرداد ۱۳۹۳علی آقا
طراحی 30 سال پیش نه 15 سال
ناصر
۱۸ مرداد ۱۳۹۳چند شب پیش توی اخبار 20:30 تحویل خودرو به یک هموطن رو توی نمایندگی ویران خودرو نشون میداد که بیچاره به خیال خودش رانا (صفر) تحویل گرفته بود. بعدا متوجه شده بود که تصادفی ه . (صافکاری کرده بودند ورنگ پاشیده بودن. تازه اگزوزش هم افتاده بود که با سیم بسته بودند).طرف هم نامردی نکرده بود و رسانه ایش کرده بود.
میدونم این لینکهای مقایسه ای که میزارم تکراریه وهمه تون دیدید ولی برای اون دسته که دم از ترشیا و ماشینهای سرهم بندی شده ویران خودرو و سایه بان میزنن میذارم .
http://www.icarros.com.br/noticias/comparativos/chevrolet-sonic-encara-jac-j5-na-briga-de-sedas-ate-r$-50-mil/12266.html
http://www.zap.com.br/revista/carros/ultimas-noticias/comparativo-jac-j5-desafia-toyota-corolla-e-fiat-linea-20120531/
پس خواهشا درست مقایسه کنید !!!!
فرهاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۳من تحویل خرداد بودم28 اردیبهشت تکمیل وجه کردم 13 مرداد زنگ زدند بیا تحویل بگیر . اتومات ،رنگ سفید و تهران .ضمنا نمایندگی تحویل ندادند بلکه رفتم اداره تحویل کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج . برخوردشان خوب بود . همین یکی دو روزه تفاوت محسوسی را احساس کردم با 206 اس دی که الان دارم . البته 206 من چون صادراتی و مدل 87 بود تا امروز هیچ مشکلی با اون نداشتم ولی خوب این جک حس یک ماشین خوب را القا میکنه . اما شاید کمی برای قضاوت نهایی هم زود باشه بالاخره ماشین احتیاج به گذر زمان داره تا خودش را نشون بده .
Hamed
۱۸ مرداد ۱۳۹۳سراتو رو رد کردی! اولا ماشین من ELX هستش که همین سایت تیونینگ تاک که شما ها ازش به عنوان منبع استفاده میکنید توش فقط در مورد راه های تقویت ELX بحث میشه درحالیکه اینجا فقط هی میگین اینجاشو چه طور درست کنم اونجارو چطور درست کنم. شما برید تو اینترنت بزنید درگ پارس ELX با زانتیا یا سراتو یا…اگه حرفهای من احیانا غلط بود من دیگه اینجا نمیام . مهندس دلباخته با فیلتر هوا و شمع خارجی و هزار جور مخلفات به زور با سراتو راه رفته حالا میخوای با زانتیایی که تو شتاب به راحتی سراتو و مزدا رو رد کرده و کلیپهاش موجوده رو رد کنه.تورو خدا یه آدم بی غرض نظر بده نه کشته مرده های جک.
sunmartin
۱۸ مرداد ۱۳۹۳حامد واقعا با “ترشیا” تونستی “سراتو” رد کنی؟ واقعا کارت محشره چون خ.دروهای کیا موتور مخصوصا سراتو شتاب فوق العاده ای دارن و همونطور که دلباخته جک گفته بعد از 125 تونسته از سراتو سبقت بکیره اونم با جک که انجین میتسو روشه حالا شما با این ترشیا چطور تونستی درگ بزنی واقعا در نوع خودش جزو نوادر و پارادوکس هست در مورد کیفیت هم آقا حامد مطمئن باش که j.a.c واقعا بر محصولات اکسپیر شده :ویران خودرو” و “سایه بان” برتری کامل داره مخصوصا در طراحی و چیدمان تریم داخلی نرمی تعویض دنده ها بی صدایی و ایزولاسیون عالی ، زیبایی آمپرها و نشاندهنده ها البته یه موقعی زاانتیا و پرشیا خودروهای خوبی بودن قبل از ورود خودروهای جدید، حتی چند سال پیش با ورود کیا ریو 16 سوپاپ که به شتاب بالا معروف شد دارندگان زانتیا پر مصرف و پرشیا به طرف خرید یک خودروی 2005 مثل کیا ریو رفتن من خیلی ها رو میشناسم (نمونه ش پسر یکی از نمایندگی های سایه بان) که با وجود وضع مالی بسیار عالی زانتیا رو فروخت و ریو برداشت چون عملا شتاب بهتری داشت و در حال حاضر جک جی 5 بهترین گزینه برای خرید هست شما به پیشکسوتانی مثل پینار که قبلا این خودرو را داشتن مراجعه کن ببینید هیچ مشکلی در دراز مدت با این خودرو نداشتن در حالیکه زانتیا سراسر غیب و ایراد مخصوصا در قسمت هیدروپانوراماتیک هست که با روغن پاشی و خرابی اورینگ همراه است
حمید
۱۸ مرداد ۱۳۹۳سلام
من j5 اتومات ثبت نام کردم تحویل شهریور. الان می خوام بفروشم ی سوال داشتم؟
– کرمان موتور سند و به نام من میزنه یا میشه مستقیم به نام خریدار هم زد؟
– میشه تحویل نگرفت تا زمانیکه مشتری پیدابشه و از کرمان موتور خواست به نام خریدار بزنه؟
– اگه نشد هزینه انتقال سندش چقدره ؟ میشه سریع انتقال داد یا باید منتظر کارت سبز و غیره شد؟
ببخشبد خیلی وارد نیستم تو این موارد …
محمود
۱۸ مرداد ۱۳۹۳با سلام،
دوست عزیز سند به نام شما صادر میشه و امکان صلح(انتقال به دیگران قبل از صدور سند) نداره ، هزینه انتقال نمی دونم می تونید از یک دفتر خونه بپرسید.
برای انتقال سند تا جایی که من میدونم باید مدارک کامل باشد
Hamed
۱۸ مرداد ۱۳۹۳دوستان […] لطفاً توهین نکنید مگه من به شما توهین کردم- پروفسور دلباخته جک شما مگه صاحب اختیار نیستید که باید از sun martin اجازه بگیرید- هرجا هم که بگی واسه کورس بگی میام – اصلا فیلم هم میگیریم و تو اینترنت به عنوان اولین درگ جک و صد البته اولین شکست جک میذاریم. اگه فقط یه بار تو اینترنت جستجو کنید دیگه یه بارم حرف نمیزنید – چون که پارس ELX با وجود اینکه هرساله ایران خودرو کیفیتشو پایین میاره ولی بازم از یک محصول بی نام و نشان چینی خیلی بهتره و من وظیفه میدونم که هموطنانم بهترین انتخاب را نسبت به پولشان داشته باشند چونکه تمامی خودرو های چینی از همان اول تحویل مشکل غیرقابل حل دارند – درحالیکه مشکلات خودرویی مثل پارس با نهایتا چند میلیون پول حل میشود.-در آخر بگم که جک دستی داران اصلا حرف نزنند چونکه در آزمایش سایت دنده 6 همه چیز مشخص شده.
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳بازم میگن پارس .من دیگه چه بگم.
شما بگید:
گفتم یا نگفتم!؟
گفتم یا نگفتم!؟
گفتم یا نگفتم!؟
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳آخه حامد جان چرا شما که نمیتونی نقد پذیر باشی میری دنبال یار تو صفحات دیگه میگردی.
دوستانی که فکر میکنند ماشین فقط ایرانی و پژو ده سال پیش هنوز اوله لطفا اینجا نیاند چون الکی اعصاب همه رو خورد میکنید اقا شما میگید پارس بهتره برید تو قسمت پارس و و… نظر بدید.
دوستان انقدر از بحث منحرف شدیم که یادتون رفت بگید مصرف جک اتومات با سرعت بین ۱۰۰_۱۱۰چنداست.
ناصر
۱۸ مرداد ۱۳۹۳جناب حامد
شما که از جک اینقدر بد میگی آیا تابحال از نزدیک این ماشینو دیدی یا سوار شدی یا میدونی سیستم و موتورش چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
میشه چند مورد از معایب جک رو برای ما توضیح بدی ؟؟؟؟؟؟
فقط شما میگی پرشیا بهتره میشه بگی چرا ؟؟؟؟؟؟؟ از چه نظر بهتره ؟؟؟؟؟؟
از نظر قدرت موتور ؟؟؟؟به روز بودن؟؟؟؟؟تست تصادف؟؟؟؟هندلینگ؟؟؟؟؟تعلیق؟؟؟؟؟جادار بودن ؟؟؟زیبایی؟؟؟؟؟اتومات یا دستی؟؟؟؟
آخه پسر خوب هزار تا کامنت گذاشتی یه بحث فنی نکردی !!!واقعا عجیبه . فقط میگی پرشیا خوبه !!!!
خخخخخخخخخخ