صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
سهراب
۲۱ مرداد ۱۳۹۳بجای جک 1500وولیکس روپیشنهاد میدم کم مصرف وکم هزینه میتونید از تعمیرگاهاشون بپرسیدخواهشم اینه رگهای گردن متعصبین بیرون نزنه اول تحقیق کنن بعد نظربدن
آرمین
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ولیکس از نظر طراحی از جک پایین تره
اندازه و ابعاد هم یک کلاس کوچک تر از جکه(14 سانت طول کمتر ، 6 سانت عرض کمتر)
موتور هم ضعیف تر از جکه اما با توجه به وزنش باید با جک به یک نسبت شتاب داشته باشه
کیفیت مواد داخل ولیکس بیشتر اما جک هم خوبه
در کل با توجه به اینکه فروش جک بسیار زیادتره و در آینده بیشتر هم میشه پیشنهادم همون جک می باشد.
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳داخل ولکس رو ببینید پشیمون میشید و فقط بنزین سوپر میخوره
sajad
۲۱ مرداد ۱۳۹۳دوستان ۳ هفتست ماشینم کولر نداره و نمایندگیم به راحتی میگه نداریم فن کولرو اینجا ایرانه گارانتی هیچ مفهومی نداره بهتره همبن اشغالهای وطنی رو بخریم که حداقل هر جا تعمیر بشه ماشین با کارکرد ۲۰ تا این همه ایراد درسته ماشین خوببه اما قطعا ماشینی نیست ۳-۴ سال راحت سوارشی
shahin
۲۱ مرداد ۱۳۹۳جل الخالق کولر ندارههههههههههههههههههههه
shahin
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ماشین بدون کولرو اصلا چرا تحویل گرفتین
مثل این میمونه که ماشینو بدون چرخاش تحویل مشتری بدن
محمدی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳با عرض سلام و احترام خدمت دنبال کنندگان مباحث جک جی 5
این اولین اظهار نظر من در مورد جک اتومات هست و علتش هم اینه که دیروز خودرو رو تحویل گرفتم. تحویل تیر بودم و 11/4/93 تکمیل وجه نموده بودم . مسیری 200 کیلومتری و جاده کوهستانی رو تا درب منزل باهاش رانندگی کردم که گزارشش رو خدمتتون ارائه میکنم . ضمنا من در گذشته مزدا 3 اتاق قدیم اتومات داشتم و به خوبی با نحوه رانندگی با دنده اتومات آشنا هستم
ماشین به مراتب کمی خشک عمل میکنه که قطعا بعد از کمی استفاده نرم تر خواهد شد . دوستان زیادی از تاخیر سیستم تعویض دنده گلایه مند بودن که من تاخیر رو البته در حد ناچیز تایید اما دلیل این کار رو مهندسی میدونم . ببینید دوستان ، زمانی که شما پدال رو فشار میدی یا از فشار روی اون کم میکنی ، توی مزدا 3 سریعا متناسب با اون دنده عوض میشد ، اما در جک تاخیر کوچیکش به این دلیله تا عکس العمل های لحظه ای شما منجر به تعویض نشده ، و متعاقبا استهلاک کمتر و مصرف بهینه تر بشه . نه اینکه مزدا 3 ایراد داشته باشه یا جک مورد داشته باشه ، مزدا 3 خورویی اسپرت و بر اساس نوع ساختارش نیاز به گیربکسی سریع داشته اما جک ماشینی خانوادگی و نیاز به کنترل استهلاک و مصرف . از نظر من اصلا آزاد دهنده نیست و مزیت بسیار خوبی هم هست . شتاب اولیه طبق گفته های دوستان کمی کند و در حد سمند ef7 اما ثانویه بسیار عالی و باز هم عنوان میکنم اولیه ضعیف نیست که موجب ناراحتی بشه. نسبت به مزدا 3 کندتر هست که البته منطقی است چون مزدا 3 2000 سی سی بود. دوستان من قصد مقایسه این خودرو رو با مزدا 3 نداشتم ، تنها دنده اتوماتی که داشتم مزدا بود که در حد شناخت خودم از شناختم توضیح دادم . امیدوارم مفید بوده باشه
من با توجه به میزان پرداختی که داشتم از خودرو راضی هستم و در اولین فرصتی که پلاک رو نصب کنم ویدیو هایی از نحوه شتاب گیری برای شما دوستان گرامی آپلود خواهم کرد
آرمین
۲۱ مرداد ۱۳۹۳داداش مبارک باشه
منتظر فیلم هاتون هستیم
shahin
۲۱ مرداد ۱۳۹۳آقای محمدی متشکریم ازینکه تجربیاتتونو در اختیار گذاشتین
به نظر شما دستگیره داخلی ماشین خیلی سست نیست . اون قسمت لاکی داخل ماشین منظورمه
کامران
۲۱ مرداد ۱۳۹۳سلام
در تایید حرفهای آقای محمدی ، من نیز حدود یک ماه است که مدل اتومات رو خریدم و تا حالا 3000 تا باهاش رفتم .مسافرت 500 کیلومتری هم تو شرایط کوهستانی و معمولی هم باهاش داشتم.تخصصم هم مرتبط با خودروست.چون معتقدم که برای خرید باید تحقیق کرد و خودم این کارو کردم و همین نوشته های دوستان کمک مناسبی میتونه باشه.البته به شرطی که صادقانه و بدور از تعصب باشه.
برای بررسی خودرو چند آیتم اصلی عبارتند از:
استایل( زیبایی )
پرفورمنس(عملکرد)
ایمنی
ارگونومی(راحتی استفاده)
که مجلات معتبر خارجی و سایتها در مورد بررسی یا مقایسه خودرو ها این چند فاکتور را مد نظر قرار می دهند.
من فقط نظر شخصی خودمو میگم
در مورد اول یعنی زیبایی این خودرو نقطه قوتشه با توجه به طراحی شرکت پینین فارینا که یکی از معتبر ترین شرکتها ی طراحی خودرو دنیاست.
در مورد عملکرد همانطور که دوستان گفته اند نمره متوسطی میگیره با توجه به گشتاور نسبتا کم البته در صورت استفاده مناسب و خانوادگی این مسئله مشکلی نخواهد داشت .کیفیت ساخت قطعات داخلی و ظاهری هم قابل قبوله.سیستم تعلیق راندگی نرمی رو داره و فرمان بسیار مناسب عمل می کنه.سیستم صوتی قابل قبوله اما ای کاش مانیتور بزرگ و سیستم جی پی اس داشت.
در مورد ایمنی نظری نمی تونم بدم به جز اینکه در سایتها اومده مبنی بر 5 ستاره ایمنی داخلی چین که به نظر من قابل قبوله.
در مورد راحتی هم شرایط بسیار خوبی داره با توجه به نشیمنگاه مناسب و در دسترس بودن ابزار و ادوات و دید داخلی و خارجی راننده.همه چی سر جای خودشه اما ساعت کوچیک و جاش مناسب نیست و سیستم تهویه هم نمایشگر کوچیک و اطلاعاتش به سختی خونده میشه.
به نظر من تا اینجا شرایط مناسبه و فقط باید منتظر دوام قطعات و استهلاک خودرو بود تا ببینیم چگونه خواهد بود.
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳چند صفحه قبل تست تصادفش رو گذاشتم تو همون سایت با بقیه ماشینهای روز مقایسه کنید
امين
۲۱ مرداد ۱۳۹۳سلام اقاى محمدى
منم تحویل تیر هىتم و دیروز ماشین رو تحویل گرفتم.
ماشین همه چیزش خوبه به جز کم و زیاد کردن دنده ها.
من پدرم اسپورتج داره به راحتى دنده ها رو عوض میکنه ولى تو جى5 باید با پدال گاز بازى کرد.در کل اگر بالاى 80 پول دارین برا ماشین گزینه هاى بهترى میتونین انتخاب کنین چون راضیتون نمیکنه و گر نه ندارین مثل من بهترین گزینه جى5 هستش و لا غیر. انشا اللاه نرم افزار اى سى یو هم میاد میبریم تغییر میدیم به نرمال یااسپرت
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳داداجان در نطق و سخنرانی عالی هستی! اینو بگم که در خودروهای زیر 100 میلیون تومان دو سه تا خودرو رنو و هیوندای ارزش خرید دارند و بقیه به درد نخور هستن. ولی چون پولشون زیاده میمونه چندتا خودرو که از نظر من با توجه به شرایط بازار و قابلیت های فنی فقط پارس ELX باقی میمونه و بقیه خط میخورن. در ضمن داستان اون قومو شنیدی که پیامبرشون بیش از صد سال اونا رو به خداپرستی دعوت کرد ولی اونا عقیده شونو عوض نکردند. در مورد مقایسه طاووس با قاطر بگم که لااقل این قاطر تا آخر جونش برات کار میکنه ولی طاووس چی فقط زیبایی ظاهری و در ضمن طاووس خیلی زود مریض میشه و میمیره وهمچنین پاهاش خیلی زشته و همیشه اونو میپوشونه! فکر کنم منظورمو فهمیدی دوست عزیز من! در آخر ممنون آقای مستوفی لااقل یکی زبون مارو فهمید! پارس ELX عالی نیستش ولی جک در مقابل ELX مثل فرغون میمونه. با 60 میلیون هم من نمیتونم خودرویی رو پیشنهاد کنم چون من هر چی بگم شماها هزار جور ایراد براش درست میکنید.
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳چرا نظرات منو حذف میکنین ؟
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳داداجان در نطق و سخنرانی عالی هستی! اینو بگم که در خودروهای زیر 100 میلیون تومان دو سه تا خودرو رنو و هیوندای ارزش خرید دارند و بقیه به درد نخور هستن. ولی چون پولشون زیاده میمونه چندتا خودرو که از نظر من با توجه به شرایط بازار و قابلیت های فنی فقط پارس ELX باقی میمونه و بقیه خط میخورن. در ضمن داستان اون قومو شنیدی که پیامبرشون بیش از صد سال اونا رو به خداپرستی دعوت کرد ولی اونا عقیده شونو عوض نکردند. در مورد مقایسه طاووس با قاطر بگم که لااقل این قاطر تا آخر جونش برات کار میکنه ولی طاووس چی فقط زیبایی ظاهری و در ضمن طاووس خیلی زود مریض میشه و میمیره وهمچنین پاهاش خیلی زشته و همیشه اونو میپوشونه! فکر کنم منظورمو فهمیدی دوست عزیز من! در آخر ممنون آقای مستوفی لااقل یکی زبون مارو فهمید! پارس ELX عالی نیستش ولی جک در مقابل ELX مثل فرغون میمونه. با 60 میلیون هم من نمیتونم خودرویی رو پیشنهاد کنم چون هر چی من بگم شماها هزار جور ایراد براش درست میکنید. خوش باشید.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳یعنی شما پیامبرید !!؟؟
دیگه چه؟؟
حالا هی مدیر گروه نظرات من و دوستان رو حذف کن.
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳یعنی از این همه حرف فقط اینو متوجه شدی؟
مهدی J5 باز خسته
۲۱ مرداد ۱۳۹۳دوستان با این کل کل کردن های بچه گانه فقط داریم از موضوع دور میشیم
چه خبر از دعوت نامه های مرداد ماه دستی؟؟
کسی تحویل گرفته دعوت نامه رو ؟؟
بچه ها اطلاع رسانی کنید تا اعتراضمون رو به گوششان برسونیم.
اگر نمیتونند به تعهداتشون عمل کنند چرا برنامه ثبت نامه شون هنوز بازه و ثبت نام همچنان با سرعت انجام میشه….
هومان
۲۱ مرداد ۱۳۹۳دادا جان مصر نه مسر ببخشیدا.
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳آقایhiwa اگه شتاب واسه شما مهم نیست پس خاور بخر که هم خیلی ایمنه و هم صندلیهاش خیلی راحته. اون کسی که مارو بچه میدونه بگم که به اپتیما و اریون داشتن بعدش اونو فروختن و جک خریدن میگن حرکت بچه گانه. یادمه وقتی تو یکی از فروم های خودرویی درگ پارس ELX با سراتو رو بررسی میکردیم تنها عاملی که باعث شد پارس ELX در شتاب اولیه جلوتر از سراتو و در شتاب ثانویه پابه پای سراتو حرکت کند وزن بیشتر و اتومات بودن سراتو بود. حالا من نمیدونم که این اساتید چطوری با یک موتور 1800سی سی و گیربکس 4 دنده و وزن زیادتر توانسته اند از سراتو پیشی بگیرند. اگه دلباخته جوک فیلتر و شمع رو میگی بدون که تاثیرش چندان زیاد نیست که جک رو پورشه کنه شاید بتونه با این دوتا کمی سراتو رو قلقلک بده.
hiwa
۲۱ مرداد ۱۳۹۳اقای حامد اصلا بنده از ظاهر تکراری پارس خسته شدم پارس مثل یه گاریه با یه شتاب اونم نسبتا خوب.در کل حیفه جی 5 اتوماتو با پارس مقایسه کرد والا.
علی رضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۳با عرض سلام من ماشین تازه تحویل گرفتم ویه مشکل باعث شده هنگام خروج از پارکینگ بعلت ارتفاع ماشین در قسمت کف اصطحکاک ایجاد بشه لطفا درصورت تعویض لاستیکها این مشکل حل میشه ومشکلی درگارانتی ایجاد نمیشه ومحبت کنید درصورت مثبت بودن باذکر نوع لاستیک راهنمای کنید باتشکر.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳علی رضا جان همچین میگید ارتفاعش پاین است دیگه هرکی ندونه فکر میگه ماشین فرمول یک است عزیزم من از بین این همه ماشینی که داشتم فقط یکیشون از نظر ارتفاع یکم اذیتم کرد اونم سراتو دو در یکی از دوستان بود که برای فروش یه دو سه هفته ای زیر پام بود.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳فقط علی رضا جان من یک ماشین که رفتم برای خرید ببینم صاحب ماشین چون خودش بازرگانی لاستیک داشت گفت لاستیک هاشو عوض کرده روز اول ویه لاستیکی گفت که من اسمشو یادم نیست گفت تو شیراز اصلا نداریم انداخته بود زبرش واقعا چسبنگی و نرمی خاصی به ماشین داده بود حالا اگر خواستی اسم لاستیک رو میپرسم خبرت میدم.
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳اگه واقعا پیشنهاد خوب با 60 میلیون میخواین توصیه من رنو فلوءنس تیپ ساده با موتور 2000 و گیربکس دستی و کیفیت فوق العاده بالا از هر لحاظ هستش.
کیوان
۲۱ مرداد ۱۳۹۳قیمت رنو فلوئنس 73،900،000 به اضافه 8% مالیت بر ارزش افزوده که می شود 79،812،000 تومان بدون در نظر گرفتن هزینه های شماره گذاری
امين
۲۱ مرداد ۱۳۹۳اقا حامد اگه لطف کنى ادرس یا شماره تلفن رنو فلوىنس 60 تومانى رو به من بدی ممنون میشم
من خریدارم
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳والا منی هم که داخل دو هفته ای یکبار تهرانم داخل اتوبان ازادگان میبینم که فلونس رو زده ۷۴دیگه شما چه جوری ۶۰دیدید خدا میدونه.تازه وقتی هم میری برای ثبت نام قیمت نهایی رو بهت ۸۰اعلام میکنند عزیز.
کالسکه
۲۲ مرداد ۱۳۹۳سلام
اگه فرصت کردی ثبت نام کن ببین کی ماشینو نگین خودرو بهت تحویل می ده . اگرهم تحویل گرفتی ببین بااون مبلغ 60 تومن تونستی ماشینو ازشون بخری. هزینه پلاک ماشینای وارداتی چقدره….
تجربه خودمو در مورد رنو اسکالا واست نوشتم.
دکتر موستوفی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳بنده با توجه به مباحث زیبا شناسی و علم ایرودینامیک و اصول همگونی بین خطوط جک جی 5 را به چندین دلیل از نمای عقب شایسته نمیدونم که در چند سطر توضیح میدم
خطوط خارجی کناری همراه با خطوط سپر عفب بگونه ای طراحی شده که شکست بیش از حدی داره واین با طراحی های یک خودروی 2011 مانند کیا و هیندا ( توجه کنید طراحی مد نظر هست بحث قیمت پیش نکشید ) تفاوت چشمگیره داره در کیا شاهد خطوط نرم و هماهنگی چراغ های هدلایت جلو و چراغ های عقب هستیم
در جک چراغ های عقب بسیار قدیمی هستند و مربوط به مدل پایه دهه 90 ، درحالیکه طراح میتوانست با بکارگیری چراغ های neon flag و یا ledبا طراحی متفاوت تمامی چراغ را روشن کند ( د جک فقط قسمت کوچکی از چراغ عقب روسن میشود )
در رنج قبمت 60ملیونی متاسفانه جایگزینشایسته ای برای جک وجود نداره و تنها با شروع قیمت 80 ملیونی میشه از مزدا 3 نیو و سراتو 2011 که اتفاقا هردو جزو پرفروشترین و ایمن تربن خودرو های بین المللی هستن در مدل استوک بهره جست اما خودروی صفر کیلومتر تنها کیا پیکانتو هست که علیرقم کیفیت بسیار برتر از همه نظر نسبت به خودروهای چینی و جک از ابعاد کوچکی ب خورداره و مناسب خانواده ها نیست
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳چین سه دسته جنس داره: 1- جنس درجه یک که متعلق به شرکت های خارجی هستش یعنی شرکت های مثل تویوتا و هیوندای و کمپانی های بزرگ درچین کارخانه میزنند و محصولاتشان را در چین تولید و مونتاژ میکنند. 2 – جنس درجه دو که کمپانی های بزرگ چینی مثل جیلی و فوتون و هواوی و گریت وال هستش که محصولاتی با کیفیت تر از دیگر کمپانی های دیگر تولید میکنند. 3- و در آخر جنس درجه سه مثل کمپانی های نوپایی مثل جک و لیفان و چری که محصولاتشان حتی در خود چین نیز به زور به فروش میرسد.
احسان
۲۱ مرداد ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
من نمیدونم شما چه مشکلی با این ماشین دارین من چندروزی هست فقط می خونم اما شما انگار متوجه نمی شین کهه ما این ماشین ثبت نام کردیم و خریدیم شما اگه خیلی ناراحتی نخر عزیز پارسماشین خوبی خیلی بهتر از بنز هم هست مبارکت باشه هرچی داری
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳یاد سخنان بچه های اول متوسطه و اینا افتادم.که این استدلال رو به خوردشون داده .
عزیزم همه جای دنیا این نوع تجارت وجود داره.شما لطفا دیگه بیش از این اعصاب مارو خورد نکن.
آقا بالا برید پایین بایید ما جیلی یا جک ولیفان و… رو به پارس ELXبا گرمکن صندلی و… ارجعیت میدیم.
آرمین
۲۱ مرداد ۱۳۹۳کارخانه نوپای جک !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بچه برو یک بار به سایتش سر بزن بعد حرف بزن ، جک جزو اولین خودرو سازهای چین بوده 50 سال سابقه داره، تو بی سوادی دلیل نمیشه حرف الکی بزنی
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ببخشید در مورد قیمت فلوءنس حق با شماست .من قیمت قبلی اش را گفتم ولی با کمی ولخرجی میتوان خودرویی خرید که برای یک عمر شماها کافی باشد.
کیوان
۲۱ مرداد ۱۳۹۳دوست عزیز ما اگر بیشتر از این پول داشتیم فکر می کنی که شعورمون نمی رسید که گزینه های خیلی بهتری داریم؟ شما حالا از این بحث خوشت اومده و هی داری ادامه می دی تمام کسانی که اینجا هستند با توجه به بودجه و توان مالی خودشون و ضمنا نیازشون از یک خودرو این ماشین رو انتخاب کردند، اگر قیمت های خودرو در ایران مانند سایر کشور ها بود اگر واردات خودرو آزاد بود و همه خودروسازان بزرگ دنیا در ایران فروش داشتند اون وقت نه جک فروش می رفت نه جیلی و نه دیگه کسی حرف از پارس ELX می زد.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳یعنی چه قیمت قبلیش بود از اول فروش این کلاس از فلونس قیمت ۷۵بود حالا کردنش ۸۰
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳پس این جک ما چی شد؟ دستی تهران تحویل تیر. تکمیل وجه 11 خرداد؟
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳هنوزم وقتی یه پرشیای خاکستری می بینم دلم برای ماشین قبلیم تنگ میشه.اما انتظار جک دلتنگیم رو کم می کنه
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳احسان جا وکیوان عزیز ول کنید چقدر دیگه اعصابمونو خورد کنیم حامد شما هم اگر معنی خدا حافظ رو نمیدونی فرهنگ لغت معین بگیر معنی کامل رو نوشته عزیز من.
شما برید با پارس تون حال کنید ماهم با جیلی یا جک یا همون خاور و… حال کنیم.
sunmartin
۲۱ مرداد ۱۳۹۳یکی از مواردیکه باید دقت کرد ارتفاع پایین جک هست که من اون نه جزو نکات منفی و اشکال بلکه جزو خوبی های جک و نکات مثبت می پندارم چون هنوز ارتفاع این خودرو دچار سلیقه ای شدن نشده مانند خودروهای ویران خودرو این امر موجب میشه که در دست اندازها عبور از درب ورودی پارکینگ ها سرعت گیر های تپه ای و سایر موارد احتیاط کنید ولی خوب ظاهر زیبایی به خودرو میبخشه و باعث میسه خودرو به زمین بچسبه در حال حاضر کیا ریو خودرویی هست که ارتفاع بسیار کمی داره و این باعث میشه نسبت به هم رده های خودش استابیلیتی بیشتری داشته باشه اما باید مواردیکه گفتم رعایت بشه
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳همسایه طبقه پایینی ما مزدا ۳ داره مثل جی۵ ما مشکیه کنار من پارک میکنه من فکر میکنم ارتفاعش از جی۵ کمتره و البته یه هوا کوچکتره در مورد رنگ هم من هرچی مقایسه کردم متوجه نشدم چرا میگن کیفیت رنگ مشکل داره البته آدم ماشین بازی نیستم
محمدی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳از دوستانی که اظهار لطف و محبت کرده اند سپاسگزارم
امین آقای عزیز
من هم در ابتدا که مطالب دوستان رو مطالعه کردم فکر میکردم حتما باید برم و از مود نرمال استفاده کنم . اما دیروز و بعد از تحویل آنچه را تجربه کردم گیربکسی کاملا هوشمند و بی نیاز از تغییر نرم افزار ای سی یو بود.
در دور موتور مینیمم 2000 تا حداکثر 6000 بسته به فشاری که به پدال وارد میکنید دنده ها تعویض میشوند . که اساس دنده اتومات هم همینه
لا اقل برای خودروی بنده اینگونه است که صد البته در ویدیوها به این مسئله حتما خواهم پرداخت تا نگرانی همه دوستان عزیزم رفع گردد.
نکته دیگر در خصوص هوشمند بودن گیربکس رو خدمتتون عرض میکنم
در جاده زمانی که در شیب سربالایی ملایمی قرار گرفتم به صورت ترونیک اقدام به رانندگی کردم و دنده ها را تا 4 سبک کردم. نهایتا بعد از اینکه شیب تند تر شد و دور موتور پایین اومد ، با اینکه در حالت ترونیک بودم ، دنده به دنده 3 تعویض و نشانگر همچنان دنده 4 را نمایش میداد . بعد از پیمایش مسافتی که دور موتور بالا رفت دوباره دنده به دنده 4 که راننده انتخاب کرده بود برگشت
لذا از بابت گیربکس آسوده خاطر باشید
حسن
۲۱ مرداد ۱۳۹۳سلام. دوستان جی پنج سوار خواهشمنداست درخصوص درب صندوق عقب خودرو خود درزمان بسته نمودن ان اعلام نظرفرمایید؟ ماشین ما که خیلی سفت وبایدمحکم بسته شودونمایندگی میگفت همه خودروها این مشکل را دارند!!!لطفا اعلام نظر.تشکر
بهزاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۳سلام من هم همین مشکل دارم در صندوق عقب خوب رگلاژ نشده باید به راحتی درستش کنن کار مشکلی نیست با یک رگلاژ درست میشه
Hamed
۲۱ مرداد ۱۳۹۳من با جک مشکلی ندارم. بلکه با تعصب و بزرگنمایی شما مشکل دارم که این خودرو بی نام و نشان چینی را همتراز تویوتا و هیوندای و دیگر بزرگان خودرو قرار میدهید . علی آقا تو که این ماشینو نداری تو برای چی حرص میخوری؟ در ضمن اطلاعات شما تماما غلط است. بذار صاحبان ماشین حرف بزنند نه جنابعالی.اینجا یه محیط اجتماعیه و هر کسی میتونه اینجا بیاد و از کسی اجازه نمی گیرم به اینجا بیام یا از اینجا برم.با 60 میلیون هم انتخاب زیاد هستش. لازم نیست از کارمندان کرمان موتور اجازه بگیرم. پارس ELX هم از جک بهتره .سن مارتین جان گرمکن یه آپشن ابتداییه! پس چرا این آپشن ابتدایی در جک عزیزت نیست؟. راستی علاوه بر گرمکن، سردکن هم داره. حرف های میزنن دوستان!
j-k
۲۱ مرداد ۱۳۹۳حمید جان کیفیت امری تصادفی و اتفاقی نیست هیج شرکت یاموسسه ای ازابتدابزرک و برنددار نبوده بلکه در مرور زمان کیفیت محصولاتش و فروش خدماتش باعث ایجاد برندخوبی برای تویوتا یا هیوندا گریده به نظر بنده که 10ماهه جک1500رادارم واقعا شرکت جک محصولی عالی را نسبت به قیمتش به بازار عرضه کرده و در صورت فروش این چنین خدمات باارزشی در اینده جز یکی از برندهای مشهور دنیا خواهد بود
حسن
۲۱ مرداد ۱۳۹۳باتوجه به رانندگی که باi30 داشتم و درحال حاضر جک ۱۸۰۰لذا سیستم تعلیق جک برابری میکند با این ماشین. بدون تعصب گفتم. انصافا رانندگی با ان لذت بخش است اقاحامد.
دکتر موستوفی
۲۱ مرداد ۱۳۹۳متاسفانه ملت ایران زود هیجان زده میشن در تمامی موارد از ایستادن پشت چراغ قرمز 4 دقیقه ای تا بهنگام حرکت که اگر خودروی جلویی تنها چند ثانیه در حرکت تاخیر کنه یا دست اندازهای به اصطلاح آسفالت بگیره خودروی پشتی با بوغ مداوم و بعضا فحاشی عقده های خودش خالی میکنه ، اون 4 دقیقه تحمل میکنه اما چند ثانیه نه!
جک جی 5 خودروی بسیار معمولی هست دوام چندانی نداره چرا با i30 جرات مقایسه به خودتون میدید ، مثال شما مثال اشخاصی هست که ایران با کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه و..مقایسه میکنه، مقایسه ای اشتباه مملو از هیجان کاذب همون آی 30 میدونید چطور طراحی و آزمایش شده چقدر هزینه در بخش RDA در برداشته برای شرکت کیا-هیوندا؟؟ بزرگنمایی هم مقیاسی داره باصحبت های بر خی افراد و جانب داری از یک برند و یک خودروی مشخص خواه جیلی خواه جک بیشتر به اعتبار اون لطمه میزنید تا ب افزایش محبوبیت واقعیت دنیای ما چه د ر ایران چه افغانستان چه اروپا و …اینه که اجناس چینی چه درجه یک چه دو و سایر درجات کیفیت پایینی دارند و بیستر از سرناچاری خریداری میشن تا از روی خواسته واقعی و میل خرید، یک سوال ساده اگر کیا کادنزا و یا اپتیما یا هیوندای گرنجور اختلاف 10 یا 20 ملیونی با جک داشتند باز هم به سراغ برند چینی میرفتید؟؟
کرمان خودرو و یایر هولدینگ ها مثل مدیا موتور که داره mgنولید میکنه که بمراتب کیفت بهتری نسبت به اقسام چینی دیگه داره ازین فرصت ایجاد شده در مملکت استفاده کرده و محصولات چینی به قیمت محصولات کره ای به فروش میرسونن
سیامک
۲۲ مرداد ۱۳۹۳دکتر عزیز ( اگه واقعا دکتری و مارو مچل نکردی ، چون معمولا آدم خودش پیشوند نمیذاره جلو اسمش ) کدوم محصول کرمان موتور قیمتش به اندازه محصولات کره هست ، درسته بعضی محصولات mg هم قیمت کره ای هاست اونم به این دلیله که واقعا در همون سطح داره تولید میشه ، معیار تشخیصش هم نه شمایی نه بنده هزار جور استاندارد واسه خودرو تو دنیا هست ، ضمنا مدیا موتور وارد کننده mg هست نه تولید کننده ، امثال بنده هم که بین 54 تا 57 تومن دادیم به جی 5 شعورمون از حضرتعالی یا امثال حامد بیشر باشه کمتر نیست ، شماها یاد گرفتید فقط با کلمات بازی کنید، اگر حرف حساب دارید رک بگید این آسمون ریسمون ها چیه میبافید، کسی نمیگه این ماشین از ماشینهای کره ای بهتره ، با این پول در حال حاضر حق انتخاب بهتری نیست، اون حامد هم بنده خدا رو شکم حرف میزنه ، شما پیشنهادی تو این رنج قیمت داری ..بسم الله
sia1211
۲۱ مرداد ۱۳۹۳با سلام خدمت بزرگواران
یه نصیحتی به این آقا حامد دارم برادر اگه اینجا( سایت ) مثل خانه صاحب خانه داشت با صحبت های جنابعالی که اعصاب خورد کن می باشد و همش به شتاب و خاور چسبیدید دست شما رو میگرفت و از خانه بیرون میکرد ولی انگار سردبیر محترم سایت پدال یا خودش علاقمند هست که شما به اینجا بیایید و بیخودی با احساسات و شعور مخاطبین این سایت بازی کنید یا اصلا حواسش به مطالب و نظرات شما نیست .آقا جون چرا به نطرات و احساسات عده ای که حالا به هر عنوان این ماشین رو می پسندد و می خوان بخرند یا دارند بی احترامی میکنی و این افراد به حال خودشون رها نمیکنی .
mohandes.hadi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اقای سیا
من نظرات کسی رو رد یا تایید نمیکنم ولی اینکه اینقدر آستانه تحملون پایین باشه که بخواییم کسی رو ولو با عقاید ما مخالفت میکنه رو نتونیم تحمل کنیم رو قبول ندارم
به نظر من نباید شماو بقیه دوستان با همدیگه اینطوری بخوایید صحبت بکنید
خواهش میکنم این بحث رو همینجا تموم کنید و از این به بعد فقط در مورد ماشین جی 5 کسایی که دارن از مشکلات یا اینکه از خوبی های ماشین بگن و بقیه دوستانی که در انتظار خریدش هستش و یا میخوان ثبت نام کنن با چشم باز انتخاب کنن
به نظر من تنها کسانی که این ماشین رو دارن و یا داشتن میتونن بهترین راهنمایی رو بکنن نه کسانی که فقط به صرف این که ماشین چینی هستش یا اینکه ایران خودرو ال هستش و بل نظر بدن
مچکرم
sia1211
۲۲ مرداد ۱۳۹۳با سلام
آقا های اتفاقاً آستانه تحمل بنده بالاست و تا قبل از تحویل خودرو فقط در بعضی موارد اظهار نطر می کردم ولی بعد از تحویل و لمس خودرو به صورت عملی اظهارات دوستمون کمی دور از انصاف به نظرم آمد حالا ایشان پژو ای الی ایکس دوستدارند به جای خوب و نظرات خودشون رو هم عنوان کردند آن هم به جای خود ولی تحمیل نظرات و اینکه حتماً فلان ماشین خوب است جای تامل دارد.از قدیم نیاکان ما ضرب المثلی گفته اند « گر درخانه کس است یک حرف بس است» با تشکر سیامک
فرهاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۳سلام اقا سیا خود شما به جای این نصایح لطف کن تحویل گرفتن اتومات سفیدتو از تبریز بهمون ثابت کن!تحویل تیر ماه تبریز به هیشکی ندادن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sia1211
۲۲ مرداد ۱۳۹۳با سلام
فرهاد خان اگه شهر تبریز تشریف دارین می تونم با ماشین تازه گرفتم که هنوز شماره پلاکش نیومده شما رو یه دوری باهش بگردونم تا برای شما ثابت بشه.
Hamed
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اگه در بین حرفهای من به کسی خدای نکرده توهین یا فحاشی شده از سردبیر گرامی همین الان درخواست دارم که تمامی نظرات بنده را حذف کرده و به نظرات من از این به بعد اجازه نمایش داده شدن ندهند.با تشکر از مدیریت محترم سایت پدال که چنین محیط آزادی را برای خودرو دوستان فراهم نموده اند.
vahid
۲۲ مرداد ۱۳۹۳این اقا حامد چی میگه؟ یه پارس پس پیرارسال داره با جک مقایسش میکنه…!
اقاجون جک اگه این عیبایی که میگن در موردش درست باشه ما دیگه از محصولات
قدیمی ویران خودرو وسایفا خسته شدیم پولی بیش تر از اینم نداریم که ماشین
گرونتر بخریم دراین جا نظر اونایی هم که این ماشینو دارن ونظر می دن مهمه
نه اونایی که جک ندارنو نظر میدن تازه سایپا اومده خودروی اس 300 با موتور
1500 اتوماتو می ده 70 میلیون دوتا خودروی دیگرم داره میاره که اونم چینی هست به اسم (چانگان)با موتور 1600 که اتوماتش درمیاد 80 میلیون..! حالا
درضمن مستوفی جان این هیجان زدگی نیست تنوع طلبیه ما دوست داریم ماشین جدید با قیمت مناسب سوارشیم حالا شما چی میگی؟ عیبایی رو که خودت داری تودیگران لطفا نبین
vahid
۲۲ مرداد ۱۳۹۳تازه این اس 300 که تاالان هیچ استقبالی ازش نشده خب اونم چینی دیگه
این دوتا چانگانم که معلوم نیست چجور از آب دربیاد پس جک یه جورایی
زیباست که خواهانش زیاده ماهم جکوانتخاب کردیم.دوستان لطف کنند اونایی که این ماشینو ندارن رو باهاشون کل کل نکند خودشون این ماشینو ندارن هی در موردش نظرن میدن مثله (گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف گوشت چه بوی بدی میده)
mostafa
۲۲ مرداد ۱۳۹۳با سلام دعوتنامه تکمیل وجه مرداد دستی برای کسی اومده؟
مجید
۲۲ مرداد ۱۳۹۳با سلام
آیا کسی از دوستان جک دنده دستی تحویل خرداد یا تیر تحویل گرفته؟
دستی، در انتظار تحویل، اهواز
amin
۲۲ مرداد ۱۳۹۳سلام مجید جان همشهری عزیز منم دستی خرداد هستم که تا الان فقط پیچیده شدم.
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳یکی از دوستان من تحویل خرداد دستی بود دو هفته قبل گرفت
مجید
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ممنون بابت دوستان
حميدرضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان من اتومات را28 اردیبهشت تحویل گرفتم وبه سبب جراحی که داشتم اصلا نشد سوار بشم 120تا بیشتر نرفته.لطفا راهنمایی بفرمایید که 28 مرداد 3ماه میگذره باید ببرم سرویس اولیه ؟اگر ببرم چه چیزهایی را باید عوض کنم ؟ وچه مواردی ایراد همگانی است که بگم چک کنند ودرستش کنند ؟ وروغنی که میریزنند چی هست ؟ کیفیت دارد ؟ بطور کلی ودقیق بنده را راهنمایی بفرمایید باسپاس از شما دوستان ارزشمند
حسن
۲۲ مرداد ۱۳۹۳س.ماشین شما باید۲۵۰۰راه برودبعدا سرویس اولیه ببرید.توصیه اینکه اگرتهران هستیدحتما نمایندگی مرکزی دربلوارتخل ببرید.توصیه دوستانه است.مابقی مشکال سازهستند چون کیسه شون به تن ماخوردوپول زیادی گرفتند.بازدیدچهارچرخ خیلی مهم است اچارکشی نیازدارند فراموش نشود.