صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرهاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان من دیروز زیر ماشین را برانداز میکرد (اتومات) دیدم تکه ای از اگزوز ماشین بسیار نامتناسب پاینتر از دیگر قطعات است یکیار هم دم اداره تحویل کمی به یک مانع در خیابان گیر کرد حالا دوستانی که سینی گذاشتند ایا این قطعه داخل سینی میماند یا باز بیرون خواهد ماند لطفا بفرمایید . وآیا سینی لازم هست ؟ چون ماشینهایی مثل هیوندای اکسنت یا النترا و… همه سینی دارند .
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳سلام.دوست عزىز مون کاملا درست مىگن..اون قسمت اگزوز از بقىه جاها پاىىنتره و براى من تا حالت 2 با گىر کرد و خىلى صداى بدى داد..جالبه اولىن بارى که گىر کرد مو قع دنده عقب از پارکىنگ خونه دوستم بود که به صورت رمپبود و اصلا بر آمدگى نداشت که متوجه شدم ماشى به جاىى گىر کرده وقتى پىاده شدم دىدم همون قسمت بر آمدگى اگزوزه که با کلى دردسر و گذاشتن آجر پشت چرخهاى جلو اومدم بىرون..دوستان عزىز ما اىرانى هستىم با فرهنگى غنى..لطفا اگر تجربه سوارى دارى در مورد معاىب هم بگىد..تا دوستان بتونن با توجه به مزاىا و معاىبى که اىن خودرو داره انتخاب مناسبى داشته باشند..ىکى دىگه از اشکالات ورود هوا و دود و گردو غبار بىرون به داخله کابىنه على رغم اىنکه اىرکاندىشن در حالت چرخش هواى داخل قرار داره..بنده که قبلا 206 داشتم چنىن مشکلاتى نداشت..ماشىن با دنده 4 اصلا جون نداره.کافىه جاده کمى شىب داشته باشه.دقت کنىد خىلى شىب کم..اونوقت باىد معکوس بدىن و تا وقتى به کفى نرسىدىن به 4 نروىد که در اىن صورت باىد دوباره معکوس بدىن..و اىن ىعنى مصرف سوخت و صداى موتور زىاد..نمىدونم دنده 4 اىن خودرو براى چى طراحى شده؟؟!کولر در آفتاب تىز و هواى خىلى گرم کاملا معمولىه و انتظار نداشته باشىد ىخ کنىد..قاب کىلومتر و قسمت اطراف پخش به صدا افتاده..ماشىن تحوىل اردىبهشته و 4000 کارکرد داره..کىفىت مترىال برخى نقاط در کابىن واقعا پاىىنه.مثل کنسول دو حالته که خىلى راحت خش بر مىداره و پوست پوست مىشه…مزاىا رو در پست بعدى مىگم…ادامه دارد..در ضمن الان دوستان نىان بگن ماشىن قبلىت بنز بوده و بلد نىستى با اتومات رانندگى کنى..ماشىن قبلى بنده 206 وى 9 مدل 89.رنگ خاکسترىبا کارکرد 70000 مىباشد..و ملاک مقاىسه با اىن ماشىن مىباشد..ادامه دارد.با تشکر
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دوستان چرا قىمتش توى بازار داره مىاد پاىىن.جرىا چىه؟؟!!
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دوستان چرا قىمت ش توى بازار رو به کاهش گذاشته؟جرىان چىه؟؟!!
ali kia
۲۵ مرداد ۱۳۹۳عرضه داره زیادتر میشه.خیلیها برای سوددهی ثبت نام کردن.
shahin
۲۵ مرداد ۱۳۹۳آقا محمد قیمتش پایین نیومده
من هر روز صبح به صبح چک میکنم
هنوز همون قیمت سابقشه
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دوستان چند لحظه پیش یکی از دوستان یه اس ام اس بهش رسید که از طرف یکی از دوستاش بود که گفته بود برو سایت ایران خودرو ببین ماشین چقدر ارزان شده .!!!!!!!
آقا ان شاالله برید ببیند اقا ما که رفتیم دیدیم چه قیمتای ارزون تر که نشده هیچ حداقل ۱_۲میلیون رفته بود رو ماشینها فقط ۴۰۵قیمتش اومده بود پایین و جالب این که برای ۴۰۵glxداشبورد جدید رنگ سفید زده بود.دوستم که همون جا سریع زنگ زد به یه دوچرخه فروشی تا یه دوچرخه بخره حداقل یه چیزی زیر پاش والا..
لامصب تحویل هم ۳۰روز کاری است که خداقل میشه ۴۵یا بیشتر که حدودا نزدیک ۱میلیون هم این رو باید حساب کرد
اقا فرهاد من رفتم زیر ماشینم نگاه کردم فکر نکنم مشکل شما با یه سینی حل بشه ببرید نمایندگی بگید کاملا آچار کشیش کنند شاید درست شد.البته من هنوز یه هفته نمیشه این ماشین خریدم واز روز اول هم سینی داشت ولی درستان با تجربه تریرهم هستند شاید اونا بهتر بدونند.
فرهاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳علی آقا از روز اول سینی داشت ؟یعنی در کارخانه گذاشتند ؟ بعید میدونم برای هیچکس سینی نداره . ضمنا اون قطعه اگزوز مشکل من نیست ساخت ماشین اینجوریه که از کف موتور پایینتر امده است . ایا برای شما که سینی داره از زیر ماشین چیزی غیر سینی بیرون زده ؟
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۳آقا فرهاد من ماشین با ۴۰۰کارکرد خریدم و سینی رو صاحب اولیش انداخته بود روش من منظورم این بود که من بدون سینی تجربه ایی ندارم ولی در کل مگه سینیه قدر است که بخواد اگزوز رو پوشش بده مثل بقیه ماشین های عادی یه سینی یک در یک است.
فرهاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳علی عزیزمیشه فقط نگاه کنی ببینی زیر سینی قطعه ای لوله مانند بیرون هست یا نه ؟یا فقط صفحه سینی معلومه اینو بگی ممنون میشم .
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۳آقا فرهاد زیر موتور رو اگر از پایین نگاه کردم فقط سینی است و از اون به بعد هم مشتی سیم و لوله و اینا است که با سینی ماشین تقریبا در یک سطح ارتفاع قرار دارند.به نظر من اگر میخوای واقعا مشکلت رو بفهمی بر یه اگزوز ساز یا مانند این ها بپرس ببین اونا نظرشون چیه چون اونا هرچی باشه تو کار فنی از همه وارد ترن.
دادا
۲۵ مرداد ۱۳۹۳محمدخان آیا بقیه ماشینا پایین نیومده مخصوصا وارداتی بعضا تا ۱۵میلیون اومده پایین.پس نگران نباش.البته شرکت خیلی داره سود میخوره قیمتش باید پایین ترم بیاد دلیل نمیشه کیفیت یا استقبالش کمه.یه کلام همان پولی که تاقبل تکمیل وجه میگیرن کل هزینه شونه بقیه سود خالصه.اینو میدونستی عزیز.بعد با مدلای دوتا…میخوان بیارن منم باشم احساس خطر میکنم بحق یاناحق…کرمان با۷۲۰وs5ومخصوصا ۷۲۰بااون قیمتش اگه کمی جواب بده مطمئن باشید زنگ خطر بصدا درآورده برا بقیه.چانگان هم بد نبود ولی بسترن وz300 به هیچ عنوان نمیتون با جک مبارزه کنن.آخه موقع برگشتن آخرین لحظات به نمایشگاه رشت خودمو رسوندم.به غیر ۷۲۰بقیه مدلها رو سوار شدم کاپوت بالا زدم تریم ها رو برسی کردم وگذری ارگونومی شه حتی دقت در درز جوشا.قبول کنید چانگان ازنظر ظرافت کاری جوشا یه سروگردن بالاتر بود ولی مشخصات موتوری هی…بنظرم بین جنس تریم s5وجک اتومات چندان فرقی نبود.نوع غربیلک ونوع دوخت وجنس.ای کاش بهتر کار میکردن.هرچند ظاهرش معرکه بود فضای داخل موتور هم مشکلی خاصی نداشت ومخصوصا بحث تعمیرات احتمالی فضای دست کافی مهیا بود.ولی بنظرم جک دستی خیلی برای یه تعمیرکار باتوجه به فضای بازش موردپسندتر باشه.راستی یه نفر مشکی شو داشت گفتم چطوره میگفت راضی راضیم تواتوبانم ۵٬۵میسوزنم.بشوخی گفتم حتما با دعایی…نظرشماها چیه؟
بهزاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳با سلام این فیلتر هوای اسپرت که دوستان ازش صحبت میکنن اولا به چه دردی میخوره ؟ ثانیا چ ه تاثیری رو کیفیت ماشین میزاره؟ لطفا راهنمایی کنید و اینکه چه قیمتی دارد؟
سیامک
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دوستان من تحویل گرفتم البته بدون مدارک ، ماشین فعلا تو پارکینگه ، فعلا بدونید که سواری ماشین فوق العادست ، هر سوالی داشتید میتونید بپرسید
مشکی اتومات تحویل تیر
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳آقا بهزاد فیلتر هوای اسپرت k&n باعث تنفس بهتر موتور و در نتیجه افزایش قدرت موتور و شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت خودرو میشود.بنا به گفته ی مارتین قیمتش 120 هزار تومان هستش.
بهزاد
۲۵ مرداد ۱۳۹۳مرسی آقا ilyar عزیز
ممنون از جواب شما من چون اطلاعاتم در زمینه این فیلتر کم با این اوصافی که شما گفتی باید بدرد بخور باشه فقط این فیلتر باید کجا قرار بدهیم آیا جای خاصی داره؟
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳راستی دوستان دیروز سوار میتسوبیشی لنسر فامیلمون که برای دید و بازدید به شهرمون آمده بود شدم. موتورش 1800سی سی با 147 اسب بخار قدرت و گیربکس cvt بود.این موتور ورژن جدید همین موتور جک اتومات هستش. ولی به طور عجیبی از جک پرشتاب تر بود.به نظر من اگه کرمان موتور هم یه گیربکسcvt روی این جک نصب کنه هم مصرف سوختش کمتر میشه و هم شتابش بهتر میشه.این گیربکس 4 دنده کمی ناهماهنگی و تاخیر داره.در کل با نصب این گیربکس جک به بهترین خودرو زیر 100 میلیون تبدیل میشه.
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۳حاجی کم گفتی .برو بالا 200و300 یا شاید هم بهترین خودروی دنیا!!!
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳بله…حق با شماست.
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳من چندتا پیشنهاد به کرمان موتور برای بهتر شدن جک اتومات دارم.البته نظر دوستان رو نمیدونم ولی اگه این کارها رو انجام بدن جک بلااستثناء به بهترین خودرو زیر 100 میلیون تبدیل میشه:
1 – نصب گیربکس cvt به جای گیربکس 4 دنده جهت بهتر شدن مصرف سوخت و شتاب خودرو.
2 – استفاده از رنگ باکیفیت تر یا حداقل رنگ پاشی بهتر جهت بهتر شدن کیفیت رنگ خودرو ( که مشکل اصلی جک هستش ).
3 -نصب سینی زیر موتور
4- نصب سیستم صوتی و تصویری فابریک خودرو
5- نصب گرمکن صندلی و کروز کنترل
شاید همه اینها باعث بالا رفتن قیمت خودرو( فکر کنم تقریبا حدود 5 میلیون تومان ) بشه ولی اگه دقت کنین کاملا می ارزه و در ضمن هنوز هم از رقیب اصلی اش جیلی قیمتش پایین تره.
رضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۳سلام.تجربه 300کیلومتر رانندگی با جک دستی.عملکرد فرمان،ترمز،دنده ها،کولر،نرمی،راحتی،زیبایی وتعادل خودرو بسیار عالی..مصرف سوخت قابل قبول.کیفیت رنگ بسیار پایین و غیرقابل قبول.واقعا حیف این عروسک زیبا و دوست داشتنی که کرمان موتوریها فکری به حال رنگش نمیکنن.البته یه عیب بزرگ دیگه هم داره و اون عیب اینه که وقتی سوارش مبشی دیگه دوست نداری پیاده بشی!!!!
shahin
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دوستان از کجا متوجه میشین که کیفیت رنگ خوب نیست ؟؟؟؟؟؟
یعنی کیفیت رنگش از ماشینای ایرانیم پایینتره ؟؟؟؟؟
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳بله نسبتا پایین تره و مرتبا باید واکس و پولیش بزنید.چون بعد مدتی درخشندگی شو از دست میده.به خصوص در رنگ های متالیک این کیفیت پایین بیشتر خودشو نشون میده. من رنگ مشکیشو که کارکردش هم بالا بود دیدم که رنگش درخشندگی شو از دست داده بود و روش خط و خش زیاد بود.
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳البته به نحوه نگهداری خودرو هم بستگی داره.
آرمان
۲۵ مرداد ۱۳۹۳کیفیت رنگ ایرانخودرو جزو بهترینها در منطقه است (قبلن برای فاکتورسازی از این ولخرجیا کردن). حوضچه رنگ داره و روبات و رنگ کوره ای و ..
گلگیر 206 مچاله شده بود صافکار خوب، بدون رنگ درآوردش و کوچکترین موج یا خطی روش نمونده بود.
سراتو ای که داشتم رنگش با کیفیت تر بود در مالیدن بغل به بغل با یک سمند، سراتو رنگش با پولیش درست شد اما سمند رنگش تقریبا ساییده شده بود.بعد چند سال با یه پولیش رنگش کاملا شفاف شد و هنوز هم نیاز به پولیش ندارد.
ماندگاری رنگ بخصوص مشکی و متالیک میتونه معیار خوبی باشه مخصوصا ماشینایی که پارکینگ سرپوشیده ندارند. مورد داشتیم جیلی بخاطر کدر و مات شدن رنگ مشکی طی دو سال شکایت کرده بهش گفتن می خواستی ماشینو در فضای باز پارک نمی کرد!!! طرف هم قانع شده..
یه ام وی ام 315 هم داشتم که صفر بود ولی رنگ سپرش تو پارکینگ شروع به ور اومدن کرد منم که تا حالا چنین چیزی ندیده بودم فروختمش.
کیفیت رنگ ماشینای ژاپنی از کره ای بالاتره در مورد کیفیت رنگ ماشینای آلمانی اطلاعی ندارم.
رضا
۲۵ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان کافیه تو نور کافی چند دقیقه به دقت همه طرف ماشینو چک کنی.از زبری رنگ بعضی از قسمتها،از خشهای روی رنگ،از شر رنگ روی سپر،از وضعیت رنگ دور چراغهای عقب و جلو ویا نشون دادن به چند تا نقاش ماهر خودرو که اونها تخصصی تر برات موضوعو توضیح میدن.کیفیت رنگش از خودرهای داخلی به نظر من که چند نمونشو داشتم اگه پایینتر نباشه بالاتر هم نیست.
shahin
۲۵ مرداد ۱۳۹۳مرسی اقا رضا و آقا ایلیار
یه سوال دیگه آقای ایلیار اینکه میگن واکس و پولیش زیاد برای ماشین ضرر داره و تا اونجا که میشه نباید واکس و پولیش زد واقعیت داره ؟؟؟؟؟
در مورد این خودرو چی ؟؟؟؟
بهترین کار چیه ؟؟
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دوستانی که میخواهند در مورد فیلتر هوای اسپرت k&n اطلاعات به دست بیاورند به سایت topcarclub. Com و به بخش سوالات متداول مراجعه کنند.
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳البته زیاد نباید استفاده کرد ولی محافظ رنگ خودرو و همچنین روکش نا مریی خودرو هم میتواند تا حد زیادی از درخشندگی رنگش مراقبت کند. همچنین از روکش نامرئی در خودروهای گران قیمت زیاد استفاده میشود.
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ببخشید دوستان واقعا گیربکس اتومات این خودرو میتسوبیشی هستش؟ البته در موتورش که شکی نیست. اگه کسی اطلاع داره بگه.
sunmartin
۲۵ مرداد ۱۳۹۳گیربکس قطعا میتسو نیست ، تا 15 روز دیگه قیمت سیستم و طریقه خرید اطلاع میدم
کیوان
۲۵ مرداد ۱۳۹۳طبق نوشته ای که در خود سایت JAC هست گیربکس هم میتسوبیشی هست:
Mature Mitsubishi 4-speed automatic transmission with flat type torque converter and solid gear box makes your drive as pleasant as it can be
کیوان
۲۵ مرداد ۱۳۹۳http://www.chinacar.com.cn/jiaoche/jianghuai_768/HFC7180BTF_146845.html
اگر به این سایت بروید که به زبان چینی هست و من هم چیزی ازش سر در نمیارم کد F4A4 را مشاهده می کنید که کد یکی از مدلهای گیربکس میتسوبیشی هست که همراه با همین موتور در لنسر استفاده شده است
mohsen
۲۵ مرداد ۱۳۹۳سلام به همه دوستان.
من تحویل مرداد. دستی هستم ولی هنوز دعوت نامم نیومده درصورتی که بیشتر دوستان تکمیل وجه کردن.
از دوستانی که اطلاعاتی در این زمینه دارن لطفآ راهنمای کنیم کجا پی گیری کنم.
باتشکر
مهران
۲۵ مرداد ۱۳۹۳جناب محسن امروز با نمایندگی تماس گرفتم گفتند تاآخراین هفته تکلیف خودروهای جک دستی مشخص میشه اگه نتونستن تحویل بدن باید خودروجایگزین بگیریم یا انصراف بدیم.من تحویل تیر بودم که 11 تیرتکمیل وجه کردم
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳اره حق با تویه سن مارتین جان. ..اگه گیربکسش میتسوبیشی بود شتابش پایین و مصرفش بالا نبود.ولی تو سایت باما هرکی فروش گذاشته نوشته با گیربکس 4 دنده میتسوبیشی !
علی کیا
۲۵ مرداد ۱۳۹۳امروز رفتم نمایندگی برای تکمیل وجه.قیمت مانیتور با دوربین عقب رو زده 1،750،000 و سینی زیر موتور هم 200،000 تومان.بنظر شما گرون نگفته؟
دادا
۲۵ مرداد ۱۳۹۳ایلیار دوست من گمی مشکوک میزنی.نحوه پرسش وپاسخ شبیه چت شده.کسی سوال تودرجا پایینش پاسخ وگاهی مارتین ناپیدا یهو میاد.بابا جالب.طبق معمول کسی نوشته های مارو نمیبینه.حتی یه آره ونه.جالبه واقعا.ایلیار ثبت نام کن نماینده شی.هواخواهات زیادن.ای بخشکی شانس
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۳در مورد شتاب من همون مسیرهایی رو که با ۲۰۶ sd با کولر روشن میرفتم با این ماشین هم با دنده ۴ راحت میرم به نظر مشکل خاصی نداره فقط یه کم شتاب اولیه اش کمتره ولی سرعت میگیره خیلی نرمتره
کولرش هم رو Lo بذاری واقعا یخ میزنی از ۲۰۶ سردتره من معمولا رو ۲۳_۲۵ میذارم
هر چی بیشتر کار میکنه شتاب و نرمیش بیشتر میشه
اون قضیه لوله اگزوز هم شاید تو اتوماتها باشه مال من گیربکس دستیه تا حالا به جایی گیر نکرده
Ilyar
۲۵ مرداد ۱۳۹۳داداجان چند روزی بیکارم ولی دوباره کارآم شروع میشه نمیتونم بیام. تقریباً هر یک ساعت به اینجا سر میزنم.نه بابا این چه حرفیه! حتی به من بد وبیراه هم بگی یه مثبت همیشه و توی همه نظراتت پیش من داری.
مهدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۳دوستان شرکت بازرگانی خلیج فارس تو سهروردی شمالی یه مدل دی وی دی و مانیتور برای جک جی۵ و جیلی داره خیلی قشنگتر از مدل نمایندگیه من تبلیغاتش رو دیدم
اینم شماره تلفنش ۸۸۵۱۴۷۴۵ و ۸۸۷۵۴۶۳۸
خودم زیاد دنبال آپشن نیستم ولی از این خوشم آمد
sunmartin
۲۶ مرداد ۱۳۹۳بازهم با ایلیار موافقم شما هرچی میخوای مطلب و رفرنس بیار شاید طراحی میتسو باشه اما ژاپنی محاله باشه باید قبول کرد زیاد با موتور مانند اکثر چینی های دیگه سنکرونیزه نیست اینو من نمیگم تجربه رانندگیم میگه کارشناسان خودروهای داخلی و خارجی مجلات و خلاصه اهل خودرو میگن در مورد چین و تولیدات خودروییش از حالا یادتون باشه از حالا زنگ خطر ب ای جک بصدا در اومده اگه کمی واقع بین باشید و سطحی به موضوع نگاه نکنید متوجه میشید با ورود چانگان ایندو با شرایط ثبت نامی خوب طراحی بسیار بهتر از جک تریم داخلی بسیار به زوز تر و جدیتر همراه با آرگونومی بهتر dvd olayer حرفه ای آپشن های به مراتب بهتر تقریبا رقیبی واسه جک شده بخصوص چراغ های جلو و پشتش که برعکس جک بزرگ و همخوانی باهم دارن دز جک علیرقم چراغ های خوب جلو طراحی عقب بیشتر به مدل دهه 90 میزنه
چند راه کرمان پیش رو داره برای نگه داشتن مشتری هاش:استفاده از سیستم و حوضچه رنگ رباتیک همانند رنگی که شرکت زاگرس خودرو در خودرروسازی بروجرد بروی پروتون جن تو میزد در خاورمیانه بی نظیر بود
نصب دی وی دی سینس و سایر آپشن ها بدون تغیر قیمت ( همین الانش دارن رو هر خودرو 30 تومان نوش جان میکنن )
اجرای فیس لیفت همگام با سایر بازار های جک در سایر نقاط حهان
مشتری مداری بیستر ، تحویل به موقع قرار داد منصفانه و نه یک طرفه
در غیر اینصورن ایندو با 10 الی 12 ملیون قیمت بیشتر و آپشن های بهتر رقیب جدی میشه
تنها بر تری جک موتور پر بازده اون هست که 241 اسب در مقابل 122 اسبه اونم با وزن کمتر چانگان تقریبا ب ابر میشن ضمنا موتور چانگان میشه گفت جزو جدید ترین تکنولوژی های روز هست یعنی بلو کور
کیوان
۲۶ مرداد ۱۳۹۳کسی نگفت ساخت ژاپن هست احتمالا مثل موتورش که تحت لیسانس داره در چین تولید می شه این هم به همان صورت هست. البته اون ماشین هایی که نام بردین حالا حالا ها زمان می بره تا تولید بشه و به بازار بیاد و معلوم بشه خوب هستند یا نه همین جک بیش از یکسال از عرضه مدل اتوماتیکش می گذره و هنوز اما و اگر در موردش زیاده و هنوز کیفیت و ارزش آن برای بازار بدرستی مشخص نشده است
Pourang
۲۶ مرداد ۱۳۹۳من ۲۱ تیر تکمیل وجه کردم براى اتومات، تیرماه ،تهران الان براى تحویل آمادست…
فرهاد
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سلام . دوستانی که اتومات تحویل گرفتند . حواستان به زیر موتور باشد به شکل بسیار ناشیانه ای تکه ای ازلوله اگزوز خیلی پایینتر از موتور قرار گرفته که در صورت عدم رعایت حتما به موانع موجود در خیابان گیر خواهد کرد . شما هم نگاه کنید شاید راه حلی باشد .
امید ارین
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان من حدود 2 ماه اتومات سفید اهواز تحویل گرفتم بدلیل احساس وظیفه ایی که نسبت به دوستان پدال دارم تجربیاتمو سعی میکنم به تفصیل اعلام کنم امیدوارم مفید واقع بشه
در خصوص زیر انباره اگزوز دوستان درست میگن بصورت خیلی ناشیانه بخاطر مهار انباره اگزور ورقه ایی تی شکل جوش دادن و انباره رو به دو تا لاستیک که به بدنه خودرو وصل است مهار کردند که بشدت مستعد گیر کردن در دست اندازه که اگه گیر کنه و شما سعی کنین که گاز بدین سریعا گلویی اگزوز فاصله می افته و صدای ناهنجاری ایجاد میشه(برای خودم اتفاق افتاد) و مجبوری میشین که گلویی را باز و با چسب مزدا اب بندی کنین(کار اگزوز ساز) با کلی هزینه البته راحلش اینه که یه اگزوز ساز حرفه ایی ای تی شکلو جدا کنه و بتونه یه ورق بضخمات 2cm به انباره جوش و مهار کنه
امید ارین
۲۶ مرداد ۱۳۹۳درضمن با نصب سینی زیر موتور هم دردی دوا نخواهد کرد.
مزایا که بنده در مقایسه با ماشین قبلیم(206v8) میتونم عنوان کنم
پایداری عالی در سر پیچ در هنگام سرعت بالا-احساس رانندگی لذت بخش در جاده و احساس امنیت-فرمان پذیری عالی – کابین بی صدا -کولر در شرایط که دمای هوای محیط زیر 40 درجه و بدون تابش مستقیم خورشید عالی جواب میده من چون اهوازم و دما در روز به 50درجه میرسه شبا خیلی خوب جواب میده ولی زیر تابش افتاب کیفیت تولید سرما پایین میاد ولی در مجموع کیفیت عملکرد کولر رضایت بخشه-من طی مسافرتهای متعددی که داشتم در تمام مسیر با کولر روشن و زیر تابش افتاب و سرعت محدوده 110-120 کیلومتر مصرفش دقیق 9 لیتر بوده ولی در داخل شهر خدایی تا حالا نتونستم اندازه گیری کنم
امید ارین
۲۶ مرداد ۱۳۹۳اگر اهل رانندگی اسپرت و تی کاف هستید اصلا این ماشین اتوماتو توصیه نمی کنم ولی در صورت داشتن رانندگی متعارف رانندگی لذت بخشی رو تجربه خواهید کرد که خودم واقعا دوست دارم هر روز تجربه اش کنم.
در هنگام استفاده از دنده اتومات سعی کنید پدال گازو به ارومی فشار بدید اونوقت ماشین به شما لبخند خواهد زد و به طرز زیبایی افزایش سرعت پیدا خواهد کرد اگه نه کم حوصله باشید و پدال گازو سریع فشار بدین صدای ناهنجاری توام با لرزه خفیف از موتور شنیده میشه
Ilyar
۲۶ مرداد ۱۳۹۳آقا کیوان اون مدل دستی جک هستش که بیش از یک ساله تو بازار حضور داره.مدل اتوماتش تقریبا از اسفندماه سال گذشته به بازار اومده و تازه وارد هستش. الان تو شهر ما بیشتر مدل دستی دیده میشه و تو شهر ما اردبیل من مدل اتومات دوتا دیدم که یکیش مال خودمه .در مورد گیربکس هم بگم که حتی میتسوبیشی هم باشه چندان با موتور هماهنگ نیست و اگه کرمان موتور همانند رقیباش از یک گیربکس cvt استفاده کنه هم تاخیر از بین میره و هم شتابش بهتر و مصرف سوختش هم کمتر میشه.
کیوان
۲۶ مرداد ۱۳۹۳در بهتر بودن گیربکس cvt شکی نیست اما باید در نظر داشت که تعویض این گیربکس کار کرمان موتور نیست و باید گیربکسی هماهنگ با ابن موتور توسط سازنده موتور یعنی میتسوبیشی طراحی بشه که با توجه به قدیمی بودن این موتور همچین کاری توسط میتسوبیشی انجام نخواهد شد و به نظرم هر کمپانی دیگری حالا جک چین یا هر جای دیگه اقدام به ساخت این گیربکس بکند باز هم به هماهنگی همین گیربکس فعلی نخواهد شد به هر حال همین گیربکس فعلی شاید عالی نباشد ولی با توجه به تجربه کوتاه مدت بنده اصلا نا مناسب نبوده و با توجه به قیمت خودرو مناسب است و ما نبابد انتظار لنسر 2014 1800 رو ار این خودرو داشته باشیم چون جی 5 کمتر از نصف قیمت اون رو داره. ضمنا هیچ یک از خودرو های زیر 100 میلیون گیربکس cvt ندارند نه جیلی نه ام جی نه لنسر 1600 و …
عبدالله
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
من جی 5 دستی برای تحویل آذر ثبت نام کردم میخواستم بدونم مدل 1500 جک با مدل اتوماتیک اون از نظر ظاهر بیرونی آیا تفاوتهایی داره یا نه ؟
ضمنا مدل دستی پخش تصویری داره یا نه ؟؟ اگه نه آیا امکان سفارش و نصب سیستم پخش تصویری وجود داره یا خیر ؟
ممنون میشم اگه دوستان با تجربه راهنمایی کنن
Ilyar
۲۶ مرداد ۱۳۹۳از نظر ظاهری رینگهاش تفاوت داره که در مدل اتومات تعداد پره های رینگ زیادتر و اسپرت تر به نظر میرسه. هیچکدام از مدلهای جک پخش تصویری نداره و باید بعد تحویل خودتون جداگانه نصبش کنید.
محمود
۲۶ مرداد ۱۳۹۳دستگیره های بیرونی مدل اتومات کروم و مدل دستی همزنگ بدنه است .
رنگ جلوداشبوردو تودوزی دستی کرم و اتوماتیک مشکی است
کیانوش 38
۲۸ مرداد ۱۳۹۳در ضمن این رو هم باید اضافه کرد که بالای گلگیر چرخ های جلوی جی 5 دستی عبارت vvt نوشته شده که در مورد اتومات همچین چیزی وجود نداره و تازگی ها هم خود کرمان موتور حداقل روی صندوق عقب جی 5 های اتومات عبارت 1.8 AT رو اضافه کرده.