صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
عبدالله
۲۶ مرداد ۱۳۹۳ممنون از راهنمایی تون
فقط می دونین هزینه نصب پخش تصویری چقدر میشه و کجا انجامش میدن ؟
علی
۲۶ مرداد ۱۳۹۳کارشناسان فروش از زمان تحویل خودروهای دستی ابراز بی اطلاعی می کنند. دستی تیرماه در انتظار تخصیص
amin
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سلام.بنده دستی تحویل خرداد بودم که طی تماسی که امروز با تهران داشتم گفتند تحویل خودرو شهریور انجام میشه اما اول و آخرش باز گفتند معلوم نیست.
علیرضا
۲۶ مرداد ۱۳۹۳با سلام من حدود 10روز هست که جک اتومات خریدم میخواستم بدونم که گیرباکس تیپترونیک جک با اهرم دنده ،دنده رو تعویض میکنه یا با دکمه+ –
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۳در وضعیت D اهرم دنده را به سمت راست برده و با اشاره به جلو (+) دنده، بیشتر (سبک) و با اشاره به عقب (-) دنده، کمتر (سنگین) می شود.
محمود
۲۶ مرداد ۱۳۹۳دعوتنامه دستی تحویل مرداد نیومد؟؟؟
mostafa
۲۶ مرداد ۱۳۹۳شاید این هفته بیاید شاید دستی تحویل مرداد در انتظار دعوتنامه
مجتبی
۲۶ مرداد ۱۳۹۳من امروز جک اتوماتیک را تحویل گرفتم اما کاور موتور ندارد اگه افرادی که تازه تحویل گرفتند و کاور موتور دارن لطفا اطلاع رسانی کنند. توی مسیر که آوردم حدود سی کیلومتر رانندگی کردم شتابش بد نبود ولی باید موقع شتاب گیری پدال گاز را سریع تا آخر فشار دهید مثل سایر اتوماتیک ها من قبلا مزدا 3 داشتم از نظر نفوذ صدا ، سیستم تعلیق و فرمان ماشین خوبی بنظر میرسه ولی خیلی قابلیت اسپورت نداره . و اینکه پشت این ماشین که هستی توقعات بالا میره و فراموش میکنی که 60 میلیون بیشتر ندادی!!!
ضمنا یکم رنگ پریدگی تو سپر ش بود که قلم مو ترمیم کردن!!!
بهزاد
۲۶ مرداد ۱۳۹۳زمان تکمیل وجه شما کی بوده؟
مجتبی
۲۷ مرداد ۱۳۹۳11 تیر
arashhhhh
۲۶ مرداد ۱۳۹۳نکاتی شایدابتدایی امابه درد بخوربرای دوستانی که تجربه استفاده ازماشین اتومات نداشتن:
1-درهنگام پارک حتماابتدادر حالتی که پاروی ترمزاست دنده را در حالت خلاص قرارداده بعدترمزدستی راکشیده وبعد دنده رادر وضعیت پارک قرار دهیدوحالاپارا ازروی ترمزبردارید تابه گیربکس فشاروارد نشود.
2-اگردنده دروضعیت غیراز پارک یاخلاص باشدوماشین خاموش گرددبرای روشن کردن مجدد,خودرو استارت نخواهد خورد پس نگران نشویددسته دنده را در وضعیت پارک قرار داده وحالاباخیال راحت استارت بزنید.
3-درتوقف های کوتاه مدت بیش از15ثانیه مثل پشت چراغ برای اینکه فشاربه گیربکس نیایدبهتر است دنده را در حالت خلاص قرار دهید.
4-دوستانی که میگوینداین ماشین شتاب ضعیفی داردبه دو دلیل در اشتباهند
1-چون این ماشین را با گیربکس دنده ای مقایسه میکنندکه اساسا اشتباه است این مفایسه وتوضیحش کمی طولانی است…
2-نحوه درست استفاده ازگیربکس اتومات را نمیدانند.در مورد این خودروشما هرلحظه که احساس نیاز به شتاب کردیدپدال گازرا تا انتهاوبدون ترس وشل کردن پا فشاردهیدآنگاه خواهید دیدماشین بعداز غرشی معکوس میکشد(البته با کمی تاخیرکه به نظربنده تا حدودی این تاخیر ازحالت استانداردکمی بیشتر است)وشتاب لازم راحس خواهید کردومتوجه میشوید که خودرو فوق به خوبی دور میگیرد.حالا باتوجه به موقعیت میتوانیدپدال را شل کنیدتادنده ها سبک شوند.
درگیربکسهای اتومات شما باید یاد بگیریدکه در مواقع لزوم نحوه تعویض دنده را به خودرو تحمیل کنیدواین کار باروش درست کار با پدال گازانجام میشود.
البته این شتاب گیری وقتی کولرماشین روشن باشد کمی نا امیدکننده میشودکه تا حدودی طبیعی است ولی باز هم به نظربنده کمی از حالت استانداردی که باید باشدبدتر است.
ضمنا این نکترو هم خاطر نشان کنم که با بنزین ایران چون اکتان پایینی دارد بهتر است تا لازم نشده دور موتور را بالا نبریدتا فشار کمتری به موتور وارد شود چون اکتان پایین بنزین وقتی دور موتور بالا میرود فشار غیر استانداردی که برای این گونه موتورها تعریف نشده به آن وارد میکند
Frahad.A.M
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان اتومات تحویل تیر 4/10 دعوت نامه 4/11 تکمیل وجه
امروز برام زده اسناد مالکیت خودرو صادر شد خودرو به مقصد رسیده است.
کی تحویل میدن؟
morteza
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سلام من یک j5 دنده ای ثبت نام کردم . زمان تحویلش شهریور 93 است . اما هنوز دعوتنامه ام نیومده . تا کی حدودا باید منتظر بمونم. با تشکر
حسینی
۲۶ مرداد ۱۳۹۳تحویل تیرماه را هنوز ندادن با اینکه تکمیل وجه در 11 تیرماه شده نمایندگی میگه احتمالا دوماه دیگر
ارش
۲۶ مرداد ۱۳۹۳سلام دوست عزیز من تحویل تیر ماهم و16تیر تکمیل وجه نمودم هنوز هیچ خبری نیست این شرکت کرمان خودرو حسابی داره بد قولی میکنه خصوصا مدل دستی هیچکس تو نمایندگی هم اطلاعی نداره چه مشکلی واسه دستی بوجود اومده که این همه تاخیر داره امیدوارم این شرکت یه کم به خودش بیاد و واسه مشتریاش ارزش قایل شه. تمام برنامه تابستون و مسافرتم به خاطر بی برنامه بودن این شرکته…به هم ریخت
محمود
۲۷ مرداد ۱۳۹۳سلام،
دوست عزیز مرداد تموم شد هنوز دعوت نامه تحویلی های مرداد نیومده، مال شما فکر کنم به مهر یا حتی آبان بکشه
هدی
۲۸ مرداد ۱۳۹۳سلام من تحویل مرداد دستی هستم امروز 28 مرداده هنوز دعوت نامه نیومده
کالسکه
۲۶ مرداد ۱۳۹۳اتومات سفید تهران- 2500km تا حالا باهاش رفتم. بالای سرعت 80 کمی لرزش فرمان داره. تجربه رانندگی با 206 و ال نود با این ماشین مختلفه.اگه اهل لایی کشیدن هستین شتاب ماشین واسه این مورد خوب نیست. ولی ماشین نرم و راحتی هستش بخصوص تو سفرهای خارج شهر. صندوق عقب نرم بسته نمی شه.دوستانی که تجربه این ماشینو دارن فکر می کنن با بالانس رینگها مشکل زدن فرمان رفع بشه. این هفته می رم واسه سرویس اولیه چه مواردی باید گفته شه که چک بشه؟
علیرضا
۲۶ مرداد ۱۳۹۳کسی نمی خواد جواب منو بده کمکم کنید
علی
۲۶ مرداد ۱۳۹۳بادنده مگه با دکه هم تعویض میکنن .
بهزاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۳من دیگه دوست ندارم در انتظار تخصیص خودرو باشم. 29 روزه که تکمیل وجه اتوماتیک سفید کردم. چه کنم؟
محمود
۲۷ مرداد ۱۳۹۳صبوری
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۳بله در ماشین هایی مثل لنسر و مزدا3 دنده ازروی فرمان تعویض میکنند. خوب حالا میشه بگی چجوری دنده رو تعویض میکنند. متشکرم
reza
۲۷ مرداد ۱۳۹۳یکی از دوستان جوابتونو دادن در حالت تیپ ترونیک اهرم دنده رو به سمتی که علامت مثبت و منفی وجود داره کشیده در این حالت اگه اهرم به سمت جلو بدین دنده زیاد و برعکس به سمت عقب دنده کم میشه
reza
۲۷ مرداد ۱۳۹۳دوستانی که از شتاب لنسر 1800 و قدرت اون صحبت کردن جالبه که شتاب 0 تا 100 لنسر 1800 11.5 ثانیه به اعلام شرکت سازنده هست و همانطور که تجربه میگه شتاب واقعی معمولا یا بعلت نوع سوخت یا شرایط آب و هوایی ایران یک ثانیه بیشتر هست که میشه 12.5 ثانیه که تفاوت زیادی با جک نداره همچنین قدرت موتور 147 اسب نیست بلکه 141 اسب هست و تفاوت عمده لنسر با جک بر سر گریبکس cvt که باعث هماهنگی بسیار خوب و نرمی و کاهش سوخت میشه در ضمن از شیفتر پشت فرمان و کیفیت بالاتر لنسر و ایربگها هم نمیشه گذشت که همه اینها مبلغی حدود 50 تا 60 میلیون میشه که باید اضافه بدی و خوب نوش جان کسانی که این پولو دارن و میدن و لذت میبرن در نهایت بنظرم این ماشین با این قیمت ارزش داره امیدوارم مثل میتسو بیشی سخت جوت و با دوام باشه
فرهاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۳دوستان قیمت سینی زیر موتور چند است ؟ کسانی که تجربه دارن راهنمایی کنند نصبش لازم هست یا نه ؟
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۳من با این ماشین سراتو2010روگرفتم. ماشین شتاب ثانویه خیلی خوبی داره ولی من خیلی ماشین های کیا رو دوست دارم ما یه ریو مدل 85داریم از نظر شتاب اولیه خیلی عالیه ولی شتاب ثانویه خوبی نداره درست برعکس جک
میر نعیم
۲۷ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان من الان تو تاکسی نشستم دارم میرم تحویل بگیرم ،، اتومات سفید تیر ماه
بهزاد
۲۷ مرداد ۱۳۹۳رسیدی؟
عبدالله
۲۷ مرداد ۱۳۹۳با سلام و تشکر از دوستان محترم
میشه بفرمایید مدلهای دستی امسال سانروف داره یا خیر ؟
هزینه نصب دی وی دی تقریبا چقدر میشه ؟؟
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان یه خبر خوب امروز به یه نمایندگی کرمان موتور رفتم گفتند که بخاطر اینکه ماشین های جک بسیار بسیار خوب بودند ساله آینده کرمان موتور میخواد 5تا ماشین های کمپانی جک، به اسم های جکt6، جکs5، جکj4، جکj6،و فیس لیفت جک جی 5 که بسیار زیبا وپرامکانات هستش رو به ایران بیاره
علی
۲۷ مرداد ۱۳۹۳کجای این خبر خوب بود؟ ماشین ما رو بدین
mehran
۲۷ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان. کسانی که دستی در انتظار تحویل هستند یا مردادیها که هنوز دعوتنامه واسشون نیومده. اگه شرکت کرمان موتور بخواد برای کسایی که نمیخوان منتظر مدل دستی بمونن 3 تا پیشنهاد بزاره کدومو انتخاب میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1. گرفتن جی 5 اوتو و پرداخت تفاوت قیمت اوتو با دستی در دو قسط 4 ماه و 7 ماه بعد
2. گرفتن لیفان 620
3. گرفتن لیفان x60 و پرداخت تفاوت قیمت 4 و 7 ماه بعد
mohandes.hadi
۲۸ مرداد ۱۳۹۳این 3 تا پیشنهاد رو کی بهت داده اونوقت؟؟؟؟
چون منم دستی تحویل شهریور ماه هستم
واقعا همچین خبرایی شده؟؟؟!!!
مهدی فدایی
۲۸ مرداد ۱۳۹۳با سلام
من از اردیبهشت مطاب سایت رو دنبال می کنم
و تحویل دستی شهریور هستم، تو سرم افتاده زنگ بزنم شرکت انقدر اسرار کنم تا راضی شن گزینه یک رو اجرا کنن .
پاتریس
۲۷ مرداد ۱۳۹۳سلام به همه ی منتظران
امروز رفتم نمایندگی یه سری ماشین براشون رسیده بود که شماره شاسیها رو که برا تهران ارسال کردن ماشین من هم توشون بوده.
حالا باس منتظر اومدن پلاک باشم تا نصبش کنن و تحویلم بدن. در ضمن زمین زیر پامون هم چند لحظه پیش بد جوری لرزید.
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۳بین این ماشین و جیلی دنده دستی با توجه به کلیه مشکلات و برتری ها به نظرتون کدوم بهتره؟؟ بیشتر از 70 هم نمی خوام پول ماشین بدم
آیا جز لیفان و ام وی ام و بایک گزینه دیگه ای هم هست؟؟
sunmartin
۲۸ مرداد ۱۳۹۳مقایسه جک و چنگان ایدو از منظر من:
1:طراحی بهتر تریم داخلی و خارجی
2:مانیتور 8 اینچ بهمراه تیوتر و دوربین دنده عقب جای گیری عالی دریچه های هوا
2:فرمان زیباتر استارت و کلید استارت زیباتر و با کیفیت تر
3:موتور با تکنولوژی بلو کور؛ کم مصرف و شتاب بهتر طراحی 2012
4:فرم و استایل هماهنگ چراغ هد لایت جلو و عقب
5:کیفیت تریم داخلی بالاتر
6:وجود سیستم esp که فاکتور مهمی است
7:ترمز بسیار بهتر با وجود سامانه های مختلف
8:دارای سیستم dvvtمشابه cvt
……………………………..
برتری های جک نسبت به ایدو
1:موتور قوی تر با حجم بیشتر
2:کیفیت بالاتر سانروف و کلید های حرکتی آن بطوریکه هردو دریچه برقی هستند بر خلاف ایدو
3:نمد صندوق عقب ( ایدو فاقد نمد صندوق عقب است )
4:قیمت 10 ملیونی پایینتر
6:فاصله محور چرخ های جلو بیشتر *( به مقدارناچیز
mohsen
۲۸ مرداد ۱۳۹۳تو عمرم فقط یک بار ماشین ثبت نام کردم بخاطر بد قولی کرمان موتور اخرین بارمم شد.مرداد تموم شد ماشین که ندادن هیچ دعوت نامه هم ندادن .
vahid
۲۸ مرداد ۱۳۹۳اقای سان مارتین تفاوت قیمت چانگان اتومات با جک اتومات 23 میلیون نه 10 میلیون توی هفته نامه خودروی امروز توی تیرماه خوندم که اتوماتشو نوشته بود 80 میلیون تازه اونم با موتور 1600 درسته که یه مقدار خوش آب ورنگ بنظر میاد ولی فکر نمیکنم با واون موتور ضعیفش حرفی واسه گفتن داشته باشه
توی همین سایت پدال هم نوشته خودوریی با ظاهر اسپرت ولی با عملکرد ضعیف پس همون جک بهتره
کیانوش 38
۲۸ مرداد ۱۳۹۳اتومات این ماشین چانگان بسته به آپشن هاش خودش سه مدل داره. با وجود اینکه هنوز معلوم نیست کدوم مدل چانگان ایدو قراره عرضه شه ولی در گرون ترین مدلش فقط 9000 یوان با جی 5 اتومات 1800 اختلاف قیمت داره یعنی فقط حدود 1500 دلار و این اختلاف قیمت 23 میلیون تومنی اصلا قابل توجیه نیست هرجوره حساب کنی.
میر نعیم
۲۸ مرداد ۱۳۹۳سلام ، من دیروز تحویل گرفتم قبل از این به خاطره بودجم مشتری ایرانن خودرو بودم البته تجربه رانندگی با کمری و مزدا 3 رو داشتم ، من از انتخابم راضیم و ازش لذت میبرم فقط کولرش خنک نمیکنه که فکر میکنم گاز نداره ،، ممنونم از دوستان صاحب فن که تو این 4 ماه با نظراتشون مارو همراهی کردن مخصوصا آقای دادا
mohandes.hadi
۲۸ مرداد ۱۳۹۳اقا نعیم مبارکت باشه
چه ماهی ثبت نام کرده بودی و تحویل کی بودی؟
1500 یا 1800؟
کدوم شهر؟؟
مهدی
۲۹ مرداد ۱۳۹۳مبارک باشه
دو سه روز سوار بشید و کولر ماشین رو سردترین حالت بذارید درست میشه
مال منم روز اول فکر کردم سرد نمیکنه الآن واقعا توش یخ میزنیم البته تمام ماشینهایی که من داشتم اگه ماشین زیر آفتاب مونده باشه با وقتی تو سایه باشه فرق داره
ولی در کل کولرش عالیه
شهروز
۲۸ مرداد ۱۳۹۳سلام- من می خواستم برای نوزاد کالسکه عصایی بخرم فقط به دلیل جمع و جوری اش. الان 206 اس دی دارم که طول و عرض صندوق عقب آن 90 در 110 سانی متر و ارتفاع 50 سانتی متر است. ولی نکته اساسی اینه که عرض صندوق عقب 206 در همه جا یکسان و بصورت کاملا مستطیل است و می توانم کالسکه را کاملا بصورت بسته در ته صندوق قرار دهم و فضای مرده نخواهد داشت.. ولی در جک فکر کنم یک برآمدگی هایی به داخل صندوق وجود دارد. خواهشا دوستان بفرمایند که اندازه طول و عرض با وجود این برآمدگی چقدره؟ متشکرم
علیرضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۳من تو نمایشگاه ماشین سالن سایپا ایدو رو دیدم کیفیت ماشین از جک پایینتره وخودشون گفتند که وزن ماشین1600 وپیشرانه ای که سایپا در نظر گرفته 1.6لیتری که 122اسب بخار تولید میکنه با شتاب 12.5ثانیه وحداکثر سرعت174 کیلومتر درساعت ولی باور کنید که صفر تاصد روبالای13ثانیه میزنه باتوجه به وزن زیاد ماشین و پیشرانه گم حجم
آرمان
۲۸ مرداد ۱۳۹۳دوست عزیز
صفر تا 100 را در آپارات گذاشتند
http://www.aparat.com/v/7RZCO
14 ثانیه است، این موتور برای این وزن بسیار ضعیفه
اگر می خوای بگیرید جک اتومات را پیشنهاد می کنم با قدرت 140 اسب