صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
شایان
۶ شهریور ۱۳۹۳سلام به همگی من از اولین نفراتی هستم که از رنگ گلایه میکردم باید بگم بعد از 7یا 8ماه که می گذره رنگ پایداری خوبی داشته اینقدر که من بد میگفتم نبود البته من مقایسم با ماشینای غیر منتاژی بود نه ایران خودرو و سایپا و باید بگم یه پژو پارس صفرو بررسی میکردم به این نتیجه رسیدم جک بهتر نباشه بدترم نیست پژو پارس با بی دقتی و بد حوصلگی و رفع تکلیف مثل این که با فرچه رنگ شده بود قسمت های چراغ عقب زیر دری ها سپرها واقعا افتضاح بود
مهدی
۶ شهریور ۱۳۹۳الآن سمند و پژوهای جدید رو تو خیابون ببینید رنگ سپرهاشون زود میریزه و زیرش سیاهه !
فرزاد 3
۶ شهریور ۱۳۹۳سلام ، آقا رایال درست میگه ، راین خودرو مدت یکسال تقریبا تولید خودرو نداشت و شاید به ورطه ورشکستگی نزدیک شده بود اما حدود هشت ماهه که مدیریتش عوض شده و آقایی به اسم محمدی مدیر یا رییس اونجا شده که انسان بسیار متعهد و صادقی است و حتی در همین سایت پدال مشکلات مشتری ها رو پیگیری میکنه و از زمانی که مدیریت شرکت راین رو بعهده گرفته شرایط شرکت راین خیلی بهتر شده و خط تولیدشون دوباره راه افتاده . من خودم دو ساله که ولیکس دارم و خیلی خیلی ازش راضیم و از نظر فنی و قطعات کپی قابل تحسین تویوتا یاریسه ولی با این وجود با نظر آقا رایال موافقم که کرمان خودرو معتبرتره و با وجود اینکه شرکت گریت وال از شرکت Jac شناخته شده تره خودم هم یک خودروی جک اتوماتیک ثبت نام کردم چون هم جادارتره و موتور قویتری داره و اتومات هم هست و شرکت به نسبت معتبرتری مونتاژ و پشتیبانیش میکنه و با توضیحاتی که قبلا دادم پول اضافی کمتری تو جیب دولت میکنیم و در واقع قیمت جهانی این خودرو برای مثال کمی از S300 هم بیشتره و امیدوارم که مدیران کرمان خودرو با داشتن این مزیت نسبی و روشنگری مشتریان و از همه مهمتر انجام بموقع تعهداتش به مشتریان و دادن خدمات پس از فروش مناسب سهم بیشتری از بازار رو کسب کنه و ما هم بعنوان مشتری از خریدمون و اعتماد به این شرکت پشیمون نشیم .
فرزاد 3
۶ شهریور ۱۳۹۳یادم رفت بگم چرا تو کامنت قبلی خودم انتخاب اول و پیشنهادم به سایر دوستان ولیکس و بعدش جک بود و با این وجود خودم جک ثبت نام کردم ، علتش اینه که ولیکس رو دو ساله که سوارم و بدون هیچ شکی میگم که با توجه به فیمتش یکی از بهتری خودروهای بازار ایرانه ، ولی خودروی جک رو نداشتم که با اطمینان به دیگر دوستان معرفیش کنم ، فقط با اطمینان میتونم بگم که پولی که از جیبتون میره به قیمت جهانی و واقعی خودرو نسبت به خیلی از خودروهای بازار نزدیکتره و پول زور کمتری تو جیب دولت میکنیم و روی کاغذ مشخصات فنی خوبی داره و جا داری کابین این ماشین برام خیلی مهمه مثلا من شخصا تو خودروی جیلی جا نمیشم و سرم تو سقفش گیر میکنه.
مهدی
۶ شهریور ۱۳۹۳تو نمایندگی کیلومتر ۱۶ ولکس هم بود و کنار جی۵ قابل مقایسه بود خود تعمیرکارها و صافکارها میگفتن ولکس هم خوب درآمده ولی جی۵ سرتره
یه مقدار کوچکتره داخلش هم ساده تره ولی سوارش نشدم سواریش رو ببینم
سهیل
۶ شهریور ۱۳۹۳سلام درمورد رنگ مشکی جی ۵ اتومات من خودم تحویل اخر اردیبهشت بودم رنگ مشکی دارم تا الان ازش واقعا راصیم به نطرشخصی خودم از همه رنگها سرتره چون کنارهم گذاشتم با سفید خاکستری فقط نگهداریش یه کم سخته اگه این مشکلو حساس نیستید حتما مشکی انتخاب کنید واقعا محشره وقتی تمیز میشه
Frahad.A.M
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام و احترام خدمت دوستان خواستم بگم اصلا نگران کشش ماشین نباشین فقط کافی هست یاد بگیرین چطوری با پدال گاز بازی کنید, سواریش رو خیلی سر تر از ماشینا داخلی میبینم امیدوارم کرمان موتور با خدمات پس از فروش بهتر و بهتر لایق اعتماد شما خوبان باشد.پایدار باشید
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۳نقل قول از:
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85575&start=830
چند روز قبل سالگرد تولد یکسالگی j5 -1500 من بود ! بد ندیدم که ارزیابی یکساله خودم رو از اون تقدیم عزیزانم کنم .
زمانی اتومبیلم رو خریدم ( ازبازار آزاد و 1/5 میلیون تومان زیر قیمت شرکت !؟) که تازه یکی دوماهی بود که از ورود j5 به بازار میگذشت و خریداران این برند بیشتر با مدل توجوی (j3) که زودتر به بازار ارائه شده بود آشنائی نسبی داشتند .
شاید همین عدم شناخت بود که باعث شد بدون معطلی وبا قیمتی ارزان تر از کرمان موتور بتونم ماشینمو از دست بخرم . البته این دستمزد ریسکی بود که میکردم !! چون نه سابقه قبلی حتی کوتاه مدت رانندگی اونو به همراه داشتم ، ونه از وضعیت آینده این ماشین مطمئن بودم !
واقعأ نمیدونستم عملکردش چگونه است و ازنظر تأمین قطعات و سرویسهای تعمیراتی در آینده چه وضعی میتونه داشته باشه ؟
مراجعه به این سایت وانجمن هم نتونست کمکم کنه . چون اعضاء فعالش چند نفر معدود بودند که فقط برای اون ثبت نام کرده بودند ! بهمین دلیل خودم رو برای ناخوشایندترین وضعیت آماده کرده بودم ، ولی خوشبختانه با نشستن پشت فرمان j5 طرز تلقی من بکلی عوض شد .
شاید عزیزان اینطور فکر کنند که از پیکان و ژیان به j5 رسیده بودم که تا این حد احساس رضایت کردم ؟ … خیر اینچنین نیست . چون تا جائی که بیاد دارم از 18 -19 سالگی ازخودم ماشین داشتم وسابقه طولانی استفاده از انواع اتومبیلهای آمریکائی ، آلمانی ، ایتالیائی ، انگلیسی ، فرانسوی ، ژاپنی ،کره ای وبالاخره ایرانی را یدک میکشیدم .
از BMW 3000 کوپه ، تا LANCIA hpe از MUSTANG mach 1 و MG. b و ALFA gt voluce تا ژیان مهاری فایبر گلاس !!! خلاصه کلکسیونی از بیش از 50 اتومبیل رو در سابقه تجربیاتم داشتم . پس ارزیابی عجولانه و غیر واقعی از j5 نمیتونستم داشته باشم . این ارزیابی مبتنی بود بر توانائیها ، قیمت ، وشرایط حاکم بر بازار اتومبیل کشورمان ، واینکه با توجه به این پارامترها باید از
j5 -1500 چه انتظاری میداشتم .
همینجا عرض کنم که در زمان خرید اتومبیلم هنوز مدل اتوماتیک آن در ایران ارائه نشده بود تا تنوع انتخاب داشته باشم . فرقی هم نمیکرد چون همیشه اتومبیل با گیرباکس مانوئل رو به نوع اتومات آن ترجیح دادم و میدهم .
به نظر دوستان انتخاب کننده مدل اتوماتیک j5 احترام میگذارم ، ولی من دوست دارم اختیار تعویض دنده وکنترل دور موتور اتومبیلم رو خودم در اختیار داشته باشم و تمایلی ندارم این امور رو به گیرباکس اتومات بسپارم !؟……
بگذریم ، تاحالا 9000 کیلومتر از ماشینم استفاده کردم که با توجه به مدت یکساله ای که دارمش زیاد نیست . دلیلش هم اینه که در کنار j5 از اتومبیل قبلی خودم ( پژو207 دستی ) هم استفاده میکنم و در حقیقت j5 بیشتر ماشین مسافرتیمون بوده تا شهری . شاید مجموعأ 3000 کیلومتر از کل کارکردش در شهر بوده ، نه بیشتر . ولی بهر حال چون هر چهار فصل سال رو در شرایط آب وهوائی مختلف ازش اشتفاده کردم ارزیابی کلی من نمیتونه خیلی اشتباه آمیز باشه .
طراحی ، بدنه ، مبلمان داخلی ورنگ :
از استودیو Pinin Farina انتظاری بغیر از این نمیتونستم داشته باشم . طرح بدنه کاملأ هویت وشخصییتی اروپائی داره که در اون از حجم سازیهای اغراق آمیز اتومبیلهای کره ای خبری نیست !
جناب سرجیو پینین فارینا همیشه زیبائی رو در سادگی ونه در طرحهای هیجانی که زود باعث دلزدگی میشه میدونه ومعتقده که طرحهای ساده ولی اصیل ودرست ماندگارتر وبی زمان ترند .
این اصل در طراحی j5 نه تنها در طرح خارجی ،بلکه در طراحی داخلی اتاق هم رعایت شده . …. بی انصافی است اگر طراحی این اتومبیل رو زیبا ندونیم !
در اتومبیلم مشکلی درخصوص مونتاژ قطعات بدنه نمیبینم . . چه از نظر گپ بین قطعات ونه رگلاژ دربها ، درب موتور ویا درب صندوق بار .
کیفیت رنگ اتومبیلم هم کاملأ درحد قابل قبولیست .با اینکه چندین بار اتومبیلم را به کارواش بردم ، ولی آثاری از رنگ پریدگی حتی روی قطعات غیرفلزی چون سپرها و پوشش رکاب بچشم نمیخورد . البته هر 6ماه یکبار پس از شستشو وخشک کردن ماشین تمامی قسمتهای رنگ شده را با واکس اسپری نانو آلمانی پوشش دادم که باعث شده رنگ اتومبیلم کاملأ شفاف ، لغزنده
ونرم باشد ، بطوریکه با وجود غشائی چند میلیمتری ازخاک بر روی بدنه ، بمحض حرکت باد اونواز روی رنگ برمیداره و ماشین کاملأ تمیز نشون میده . ضمنا این واکس رنگ رو در مقابل آفتاب و رطوبت هم محافظت میکنه .
از تریم داخلی ماشینم هم بسیار راضی ام و رنگ کرم بژ اونو بسیار دوست دارم . فقط در اینجا کمبود تنظیم ارتفاع صندلی راننده کاملا محسوسه که در اینمورد باید از شرکت سازنده بخاطر این قصور سپاسگزاری کرد !!
تعلیق ، ترمزها و فرمان :
تا 3-4 هزار کیلومتر اولیه بشدت از عملکرد تعلیق عقب اتومبیلم گله مند بودم > ولی خوشبختانه با بالا رفتن کیلومترهای کارکرد گویا این نقیصه خودبخود اصلاح شده . مطمئن نیستم شاید علت تغیر فصل سرما به فصول گرم بوده که باعث روانتر شدن روغن داخل کمک فنرها ودر نتیجه عبور راحتتر روغن از سوپاپهای روغنی ضربه گیر کمک فنرها شده باشه .باید منتظر فصل سرد سال باشم تا ببینم آیا عملکرد کمکها وتعلیق عقب کماکان قابل قبوله یانه ؟
در مجموع صرفنظر از مطلب یادشده سیستم تعلیق j5 رو سیستمی قابل قبول وپایدار در عملکردش برسطح جاده ارزیابی میکنم که در این بین وزن قابل توجه ماشین هم به کمک سیستم تعلیق اون آمده وباعث شده تا این اتومبیل از راحتی نسبی عملکردقابل قبولی در فنربندی برخوردار بشه .
اگرچه نرمی زیاد فرمان را در رانندگی شهری لذتبخش ارزیابی میکنم ، ولی این نرمش را در سرعتهای بالا دوست ندارم .
البته بابالارفتن سرعت فرمان j5 قدری سفت ومحکمتر میشود ولی به عنوان یک نظر شخصی دوست داشتم فرمان در سرعت قدری سفت تر ، سنگینتر و محکمتر در دستانم بود تا احساس تسلط و اطمینان بیشتری میکردم !
در مجموع عملکرد فرمان را خصوصا در عبور از پیچهای جاده و همچنین استفاده شهری خوب وقابل اطمینان میبینم ، ولی عملکرد فرمان به همراه سیستم تعلیق منصوبه بر j5 را برای انجام رانندگی اسپرت و عملیات هیجانی ! و انفجاری!! مناسب نمیبینم .
ترمزها درحد کافی وقابل قبولی اند . نه بیشتر . عالی نیستند ولی برای توقفی مطمئن و بدون اعوجاج کافی اند ……. معتقدم با استفاده از لنت ترمز بهتر و از نوع نرمتر میتوان قابلیت ترمز گیری را ارتقاء داد. چراکه از نظر سخت افزاری استعداد اینکار را در خود نهفته دارد ! ضمنأ دوستان عزیزی که اتومبیلشان رو تازه تحویل گرفته اند پس از حدود2000 کیلومتر انتظار عملکرد واقعی ترمز ماشینشونو داشته باشند و فرصت به اصطلاح آببندی لازم رو به سیستم ترمز بدن .
موتور و گیرباکس:
تا بحال یاد ندارم در سردترین روز سال ویا گرمترین شرایط جوی اتومبیلم با دو استارت روشن شده باشه !؟
عملکرد موتور کاملا روند ، نرم ، بیصدا و بدون لرزشه . …. پاسخگوئی موتور به پدال گاز عالیه . مشکلی با سوخت مرغوب ! مورد استفاده درکشورمان نداره . چه بنزین سوپر و چه نرمال ، با هر دو نوع کاملأ سازگاره و بهترین عملکرد رو سعی میکنه داشته باشه . بغیر از دو سه باری که در بین راههای برون شهری بنزین معمولی رو بنا به اجبار استفاده کردم ، همیشه سعی کردم مراتب سپاسگزاری خودمو از عملکرد موتور ماشینم با خوراندن بنزین سوپر تقدیمش کنم !!
بازده موتور به نسبت حجم اون و با استعانت از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها ، کاملا مورد قبوله واز این نظر این موتور رو باید با موتورهای مشابه نصب شده در اتومبیلهای اروپائی برابر و قابل قیاس دونست .
ازنظر مصرف سوخت هم موتور 1500 j5 وضعییت خوبی داره وموتور از خودش عطش زیادی برای مصرف نشون نمیده . با توجه به اینکه اغلب مسافرتهای درون شهری و برون شهری من اغلب با دو سرنشین و بار مختصر در صندوق عقب بوده تقریبأ اعداد مصرفی ماشینم در شرایط مختلف همانی است که در کاتالوگ ماشین قید شده که کاملأ مناسب و قابل قبول است .
همانطور که عرض کردم موتور پاسخگوئی بسیار خوبی به پدال گاز داشته و در زمان بسیار کوتاهی دور موتور به ردلاین نزدیک میشود .
هرچند نسبت قدرت تولیدی موتور به وزن 1315 کیلوئی j5 حرفی برای گفتن در بین رقبا ندارد ، ولی انصافأ در جاده های کفی و استفاده شهری وحتی جاده های کوهستانی با سربالائیهای
کوتاه قدرت موتور کافی است ، نه ایدال !
ضعف و ناتوانی موتور 1500 به هنگام عبور از جاده های باشیب مثبت وطولانی نمایان میشه . در این شرایط کاربر اتومبیل باید صبر وحوصله کافی برای طی مسیر یادشده را داشته و از اتومبیل خود انتظار سبقت گیری و شتاب لازم برای فرار از مهلکه !! نداشته باشه . اصطلاحأ در این شرایط باید به خودتون بقبولانید که پیرمردی رانندگی کنید نه مثل جوونا !
شاید قراردادن موتوری VVT باحجم 1800 یا 2000 برروی j5 با تلفیق و سازگاری گیرباکس دستی فعلی ایده آل بود . ولی متاسفانه فعلأ اینطور نیست و این رویا بیشتر مصداق مثل معروف ” اگر
خاله من مرد بود میشد دائی ” !! است تا واقعییت .
عملکرد گیرباکس در تلفیق ، سازگاری با موتور و تعویض سریع وبسیار نرم دنده ها یکی از بارزترین محسنات j5 است . انتخاب ضریب دنده ها به درستی و در نهایت دقت و سازگاری باموتور انجام شده . در اینمورد هیچگونه تفسیری لازم نیست و فقط باید از عملکرد بسیار خوب گیرباکس تشکر کرد !
تجهیزات ، امکانات و عملکرد کلی :
به صرف اینکه از رینگ و لاستیک اسپرت (آلومینیومی ) بر روی j5مدل 1500 استفاده شده نباید قابلیتهای اسپرتیو رو از اون انتظار داشت ! چرا که هدف گذاری از ساخت این اتومبیل ارائه اتومبیلی اسپرت نبوده .
باید پذیرفت که j5 اتومبیلی خانوادگی با عملکردی کاملأ معمولیست ، نه بیشتر . انتظار پاسخگوئی به رانندگی اسپرت ، هیجانی ، لائی کشی ، انجام حرکات اسلالوم و…….امثالهم از این
اتومبیل منطقی نیست . چرا که نه قدرت موتور آن جوابگوست ، نه سیستم تعلیق وترمز آن و نه فاصله محورهای زیاد آن مناسب انجام حرکات همراه با چالاکی است . در صورتیکه موارد یاد شده را از j5 انتظار داشته باشید دچار یآس و افسردگی خواهید شد . ولی اگر در خواست شما متناسب با مقدورات آن باشد بدون شک از داشتن آن احساس رضایت خواهید کرد .
باتوجه به پارامتر قیمت ، تجهیزات منصوبه بر j5 در مقایسه با رقیبان قیمتی و همکلاس کافی و قابل قبول است . ضمن اینکه با صرف هزینه هائی تقریبأ مناسب امکان ارتقاء این تجهیزات تاحدودی فراهم و بتدریج بیشتر قابل دستیابی است. امکانات و آپشنهائی نظیر پاور ویندوز ، چراغ اتوماتیک تونل و شب ، دی . وی. دی و نویگیشن ، دوربین دید پشت ، انواع دیلایت و
ولکام لایت و….. که دوستان حسب سلیقه و خواست خود از آنها استفاده خواهند کرد . هرچند امروزه بسیاری از این اقلام بصورت اجناس وتجهیزات استانداردروی اتومبیلها استفاده میشود ،
ولی فراموش نکنیم که در حال حاضر بعید نیست تا سازندگان وطنی حتی تایر زاپاس ماشین روهم آپشن محسوب کرده وبراش مطالبه وجه اضافی کنند .
امیدوارم این چند جمله مختصر !!!!!! باعث نشه تا شلیک نظرات مخالف دوستان رو تجربه کنم . چون به هرحال نظراتی کاملأ شخصی است و قطعأ با نظرات بسیاری از عزیزان میتونه در تضاد باشه . ولی اجازه بدیم که آستانه تحمل خودمونو در شنیدن عقاید نه چندان سازگار با نظرمون بالاببریم .
سورن
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان! صرف نظر از موضوع متن،این اولین بار است که متنی با انشاء و املاء بسیار صحیح و کامل با رعایت کامل نکات دستوری میخونم،با سابقه “comment” این سایت تطابقی نداره.
ممنون از آقا آرش عزیز.
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳آرش جان تشکر.
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳آرش جان تشکر که وقت گذاشتی. توضیحاتت عالی بود.
علی
۷ شهریور ۱۳۹۳یا تشکر فراوان از شما دوست عزیز
بسیار لذت بردم.ای کاش به جای صحبت های نامربوط و بچه گانه سعی می کردیم مثل جناب آرش اینطور فنی و معقول صحبت کنیم
در مورد قیمت هم که گفنه بودید مناسب است می خواستم اضافه کنم قیمت جهانی این خودرو حدود 12000usd است که تعدادی از خودرو های 2014 با این قیمت
Hyundai Accent Kia Rio-Kia Cerato-Toyota Yaris-Suzuki APV-Peugeot – 307-Renault Duster-Peugeot 301
سعید
۷ شهریور ۱۳۹۳آرش جان ممنون از اظهار نظر زیبات لطفا مشخصات اسپری محافظ رو بدی ممنون میشم
رضا3
۳ آبان ۱۳۹۳ارش جان شیوایى و ریتم خوب کلامت قابل تحسین. با وجود اینکه من خودم طرفدار سر سخت جک هستم ولى اغراق بیش از اندازه شما فریاد میزنه که کارشناس فنى و کارکشته ى قلم به دست شرکت کرمان موتور هستین که على رغم تعریفهاى زیاد, اندک انتقاداتى رو هم وارد کردین تا تابلو نشین و موضع جانب داره تونو لو ندین.لذا این نگاه ساده لوحانه به مشترکین این پیج صحیح نیست توصیه میکنم تفکرتونو اصلاح کنین.
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳دوستانی که ماشین و گرفتن و سوار شدن لطفا بگن مشکل جدا شدن اگزوز و مشکل لق شدن آفتابگیر و مشکل بی کیفیت بودن قطعات داخل اتاق که sunmartin در یکی از پستهای قبلی به اونها اشاره کرده تا چه حد وخیمه؟
مهران
۱۱ شهریور ۱۳۹۳این نظرات غیر منطقی هستن این امارو باید از شرکت خدمات پس از فروش گرفت.شما تو این سایت دیدی کسی واقعا ماشینو خریده باشه و راضی نباشه؟ همچین مشکلاتی برای کسی پیش نیومده.تنها کمبود کشش عمومیت داره که برای یه خودرو خونوادگی تو این رنج قیمت غیر عادی نیست.با تولیدات داخلی اصلن قابل مقایسه نیست خیلی سر تره …اگه با محصولات خوب خارجی مقایسه کنید البته تو شتاب و کیفیت مونتاژ و بعضی اپشن ها کم میاره ولی قیمت اونها چیزی نزدیک 2 براره.
دادا
۷ شهریور ۱۳۹۳کلی نوشته بودم حذف شد.امان ازدست اینترنت واین سایت.یا سایت مشکل داره یا سرعت کمه یا این مبصر اینجا حذف یا بقول خودش غلط گیری میکنه.کلی نوشته بودم بدجوری هم داغ کرده بودم.فقط فقط تا شهریور نگیرم کرمان موتور خیابون ۱۱ رو به آتیش میکشم حالا میبینید.چه کلکی میزنن از تکمیل وجه باید یه ماه بگذره.یکی نیست بگه آخه نا…شاید خواستید صدسال تکمیل وجه نکنید ما مقصریم.پول گمرک روبدید.دزد از دزد بدزده جالبه.ولی مامقصریم ماشین آماده نیست.دلم برا ماشینم تنگ شده.قدرماشینتون رو بدونید.دوستان درسته رنگ این ماشین مشکل داره ولی تولیدات بقیه بهتره موندم سیلو چندساله تکون نخوره رنگش پس کارخونه همونه فقط مونده کیفیت رنگ تولیدی ومقدار میکرون پاشش.سود بیشتر تو ایران چیه؟خودتون که استادید.یه سوال من موندم مردم جکا رو چرا توخیابون نمیارن توشهر خیلی کم میبینم.شماها چطور؟جیلیرانم که خوب ترفندی زده آتیش زده به مالش.کرمانیا یاد بگیرید.البته ما به خلف وعده معترضیم.اگه ماشینمو نگرفتم قبل پایان شهریور حالا میبینید.خانم نجفی آماده باش.کی گفتم
علی
۷ شهریور ۱۳۹۳همه با هم میریم آتیششون میزنیم
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۳آقای دادا اینجا ایران است.کجا؟… ایران
به منظور جلوگیری از داغ کردن بیش ازحد شما را به چالش سطل آب یخ دعوت میکنم.
احسان6131
۷ شهریور ۱۳۹۳جناب دادا، بنده 13 اردیبهشت تکمیل وجه کرده ام و تاکنون هیچ خبری برای تحویل نیست. متأسفانه حدود 2 هفته ای است که فرم کارتکس شدن ماشین را امضا کردم تا از شر این نمایندگی و این خودرو راحت شوم. ماشین من رنگ خاکستری و اتوماتیک است. تنها میتوانم بگویم که اگر در طول این 9 ماه پول خود را کامل در اختیار داشتم، اکنون قدرت خرید به مراتب بهتری میداشتم و حداقل آن که پول بنده نشده بود وام برای پیشبرد امور دلخواه این شرکت مونتاژگر. کرمان موتور نیز شریک دزد است. از مردم با نرخ 18% وام میگیرد و برای این کار دیگر لازم نیست به سراغ بانکها برود.
vahid
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان من بهمن 91 ولیکس سی 30 ثبت نام کردم خیلی از طراحیش خوشم اومده بود اون موقع هنوز ثبتنام جک شروع نشده بود بیصبرانه منتظر تحویل تو خرداد 92 بودم ولی 4 ماه از موعد تحویل گذشت واز ماشین هیچ خبری نشد تازه فهمیدم گیر چه شرکت بی مسئولیتی افتادم تازه موقع ثبت نام قیمتش 38 بود
یه دفعه شد 51 میلیون انقدر اوضاع شرکتش خراب شد که بهمون زنگ زدند
گفتند اگه میخواین تا اردیبهشت 93 صبر کنین یا انصراف بدین من باخودم فکر کردم گفتم خوب گیرم ماشینو تو اردیبهشت 93 تحویل گرفتم اما با این حال وروز شرکتش اگه زمانی ماشینم قطعه خواست چیکار کنم پس به ناچار مجبور به انصراف باسود 12 درصد شدم در حالی که با سود 22 درصد قرارداد بسته بودم بعد از گذشت 1 سال پولم رو با 2 میلیون هفتصد سود گرفتم
درحالی در زمان ثبت نام با 25 میلیون پولی که داده بودم حداقل میشد
یه 206 وی 8 بگیرم که الان شده 38 میلیون اون موقع از جکم خوشم اومد اما
موقع انصراف ولیکس قیمت ثبت نامی دنده دستی جک میشد 59900000 که کلا بی خیالش شدم با خودم گفتم انقدر دیگه نمی ارزه که خودشونم دیدند قیمتشو خیلی
نجومی دادن یهو کردنش 45200000 بعدشم اتوماتش اومد 57900000
اون وقت بود که دیدم قیمتش مناسبه رفتم ثبت نام کردم برای تحویل دی ماه 93 البته قبلش کلی تحقیق راجع بهش کردم ومدتها بود نظرات شما دوستان رومیخوندم اینو میخاستم بگم که ولیکسم ماشین خوبیه ولی پشتیبانی شرکتش
افتضاحه خود نمایندگیش الانم میگفت ولیکس نخری بهتره کرمان موتورهم سابقه درخشانی داره تمام محصولاتی هم که تا حالا تولید کرده ماشینای خوبی
بودن که همشون به خاطر تحریم تولیدشون متوقف شده هر چی باشه از ایران خودرو وسایپا خیلی بهتره مطمئنم از انتخابم پشیمون نمیشم
علی کیا
۷ شهریور ۱۳۹۳تردد خودروهای منطقه آزاد اروند تو کل خوزستان آزاد شده.موندم جک رو نگهش دارم یا یه دونه النترا 1800 فول آپشن بگیرم 66 تومن؟
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳النترا بگیر.
sunmartin
۷ شهریور ۱۳۹۳شخصا اگر مبلغی بیشتر در اختیار داشتم حتی با وام و قرض و ..ویا اگر در منلطق آزاد شده ( تبریز، اروند، مناطق جنوب ، بندرهای جنوبی ) بودم هیچ وقت بسمت خرید خودروهای چینی ولو بهترین آنها نمیرفتم کبا سراتو 2014 با طراحی سگفت انگیز شیفتر دنده کول باکس و رنگ آمیزی شده در بهترین سالن های رباتیک مونتاژ کره و هیوندای النترا با طراحی زیبا اسپرت و آپشنال و یا هیوندای اکسنت با دوام و با قیمت مناسب ، شما که از شرایط مطلوبی برخوردار هستید خودروی کره ای اسافاده کنید
سعید
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام سن مارتین و دادای عزیز
نظرتون راجع به ام جی350 یا550 چیه؟
25 م پول جور شده.بزارم رو جک یه چیز دیگه بگیرم یا همون جک خوبه؟
sunmartin
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام آقا سعید خوشحالم که شما بهرحال انتقاد پذیر هستید و معایب و مزایا را با تحقیق و نه با تعصب بررسی میکنی با 25 ملیون سمت ام جی 350 به هیچ وجه نرو اینخودرو طراحی فوق العاده ای داره و تا حدود زیادی از نمای عقب شبیه سراتو هست طراحی تریم داخلی و کیفیت اون هم بسیار بالاست و در حد خودروهای روز دنیا اما مشکل اساسی 350 موتور ضعیف اینخودرو و نا هماهنگ بودن گشتاور با ضرایب دنده هست که خودرویی تنبل با شتاب بسیار ضعیف و در سربالایی ها مجبور به خاموش کردن کولر هستید افرادی را میشناسم که این مشکل دارند اما دز مورد 550 علیرقم طراحی نچندان جذاب اما کیفیت به حدی بالاست که ساید نشه اسم چینی بروی 550 گذاشت شتاب عالی بدنه مستحکم آپشن های کامل و از همه مهمتر قطعات مسترکت با BMW ، از ام جی 550 خودرویی فوق العاده ساخته
ا
مهران
۱۱ شهریور ۱۳۹۳لطفا اطلاعات غلط به مردم ندید .این کار غیر اخلاقیه .تو بحث زیبایی هم که یا باید کارشناس استایل و..باشید که نقد کنید در غیر این صورت سلیقه ای هستش .کی گفته MG 350 از 550 جذاب تره؟؟؟برید نقد های خارجی در مورد استایل این خودرو هارو بخونید. در ضمن شتاب شوالیه به علت محدود کننده شتاب الکترونیکی رو این خودرو قابل قبول نیست و شما از شتاب اون تعریف و تمجید کردید.
مجید
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام
آقای علی کیا
طبیعتا النترا خودروی بهتری هست، ولی اگه قصد تردد توی استان رو دارید برای خرید النترا شک نکنید ولی اگه مسافرت زیاد میری اصلا سمت پلاک اروند نرو حتی اگه بنز و بی ام و باشه
ظرفیت مرخصی گاهی وقتا پر میشه ممکنه نتونی هر وقت خواستی مرخصی بگیری و بیشتر از یکبار در سال هم نمیتونی مرخصی بگیری
حتی اگه 1 روز هم مرخصی بگیری تمام یکماه مرخصی که میدن میسوزه
منم مثل شما میخواستم اروندی بگیرم ولی با این اوضاع فعلی مرخصی اروندی ها جک ثبت نام کردم
sunmartin
۷ شهریور ۱۳۹۳چرا برای من یک سوال وجود داره فروش جکهای ثبت نامی بیشتر از سایر خودروهاس؟؟ این سوال را خریداری که بتوصیه بنده مجاب برای خرید جک 1.8 شده بود سوال کرد؟؟
توضیحاتی از قبیل فروش خودرو بدلیل سود دهی بیشتر خرید ملک و غیره، خریدار راضی نکرد چون در جواب من به اختلاف ناچیز قیمت کارخانه و بازار اشاره کرد چیزی در حدود 2 ملیون ..
بجز مواردیکه اشاره کردم و نکات منفی خودرو بود در کامنت قبلی ، ایراداتی از قبیل عدم پوشش مناسب گالوانیزاسیون ورق های خودرو بخصوص در مناطق مرطوب و پس از کارواش گزارش شده که البته موضوع عمومیت نداشته و موردی بوده ، خریدا ان گرامی بمحض ایجاد هر مشکلی برای جک اتومات در همین پیج اطلاع رسانی میکنم
reza
۷ شهریور ۱۳۹۳سان مارتین جان، این ایرادات برای ماشین خودت اتفاق افتاده یا گزارشات واصله از دوستان و آشنایانه؟
sunmartin
۷ شهریور ۱۳۹۳بنده مشکل سرو صدای داشبورد ، جمع نشدن کمربند ، کیفیت بسیار نازل قطعات و ماتریال داخلی ، کیفیت پایین کاور موتور و زنگ خوردگی پیچ های انتهای رینگ داشتم اگه کمی دقت کنید در تمام جک ها پیچ های رینگ از انتها زنگ زده ، یکبار هم موتور بالابر شیشه سوخت و گیر کرد وبرای تعویض 1 هفته درگیر شدم من بجای تعریف انتقاد میکنم و مشکلات میگم و فکر میکنم راه صحیحی انتخاب کردم چون تعریفی ها را کاربران هر لحظه میگن در تمام کامنت ها ،
مهران
۱۱ شهریور ۱۳۹۳انتقاد باید منطبق با واقیت باشه نه نقطه نظرات غیر اصولی و غیر مستند.کیفیت بسیار نازل قطعات؟!!! مگه مرسدس خریدید؟ شما با خودرو های هم قیمت مقایسه کنید از همه اونا یه سر و گردن بالاتره. چرا شایعه پراکنی می کنید؟ چرا دارندگان خودرو همچین نظری ندارند؟چرا سایت های خودرویی نظراتشون همگی مثبته؟اگه خودرو شما مشکلی پیدا کرده خب تو همه ی خودرو ها این امکان هست .حتا تو خودرو های غیر چینی بالای 100 میلیون گاهی ایراداتی مشاهده میشه. ولی آیا عمومیت داره؟ تازه گاهی عمومیت تو ایرادهای طراحی یا کیفی شرکتهای بزرگی مثل تویوتا فراخوان داده میشه . لطفا منطقی و با سند حرف بزنید تا برای مردم و کسانی که دنبال اطلاعات واقعی هستند قابل استفاده باشه.ممنون
علیرضا
۷ شهریور ۱۳۹۳قابل توجه دوستانی که نگران عدم تولیدj5دستی بودندطبق اطلاع موثق با رسیدن قطعات از روز چهارشنبه کارخانه دو شیفت در حال تولید j5 دستی میباشد
فرید
۷ شهریور ۱۳۹۳علیرضا جان ممنون از خبرت، کلی امیدوار شدم بازم اگه خبری شد ما رو هم در جریان بزار.(دستی،مرداد، تهران)
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۳فک کنم اگه حضرت ایوب هم جک ثبت نام میکرد دیگه حالا شاکی میشد.
امان از دست کرمون خودرویهای خوش قول
امان
آی امان…
سورن سوار
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام
بلاخره بعد از 8 ماه انتظار ماشینو یه هفتس تحویل گرفتم دوستان من قبلا سورن EF7 ELX به اصطلاح داشبورد سوناتایی داشتم. برای جک اصلا اوضاع اینقدر وخیم که دوستان میگن نیست و اصلا با خودروهای داخلی قابل قیاس نیست من قبلا مگان نیز داشتم ولی لذت رانندگی با جک کمتر که نیس بیشتر هم هست کشش موتور عالی، عملکرد کولر خوب، متریال داخلی نسبتا خوب ، میزان ورود سر وصدا به ماشین نزدیک به صفر و خلاصه همه چیز در حد ایده آل نسبت به پولی که دادیم اصلا شک نکنید و تا زمان تحویلتون صبور باشید انشاا… خودتون پس از تجربه رانندگی باهاش به همین نتایج خواهید رسید.
سید
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
من جک دستی دارم حدود 1000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم تا حالا مورد و مشکل خاص ندیدم البته چون تو دوران آببندیه زیاد به ماشین فشار نیاوردم بر اساس دفترچه راهنما حداکثر سرعت 80 رفتم با هاش . از تجهیزات مربوط به کمربند ایمنی داخل ستون یک صدای کوچولو میاد که گذاشتم تو سرویس اولیه رفعش کنن. تا دور موتور 2500 موتور کاملا بی صداست فقط چند بار که مجبور شدم دور موتورو تو سبقت بالا ببرم احساس میکنم صدای موتور بلافاصلهاز بی صدا بودن به صدای بم میرسه که این مورد یکم فاز منفی داد و زد تو ذوقم.
سیستم تعلیق یکم خشکه و حتی تو دست اندازهای ریز جاده تکانها کاملا به اتاق و سرنشین منتقل میشه. اینها چند مورد ایرادات کوچولو بود که من تجربه کردم ولی جدا از این معایب و اشکالات کوچک مورد خاصی از بابت موتور و گیرباکس نداشتم . و واقعا میشه گفت با یک خودروی سطح بالا نسبت به رقیبهای ایرانیش طرف هستی و یک سرو گردن از همه خودروهای تولید داخل تو رنج قیمت خودش بالاست.
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۳سورن سوار مبارک…
شیرینی اش یادت نره.
نترس !!! شیرینی اش تجربه سواریت با جکت و نوشتن کامنت اون تو پداله.
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۳نظرسنجی شماره 1
دوستان علاقمند به جک دستی لایک و دوستان علاقمند به جک اتومات دیس لایک بزنید.
درود بر همتون چه علاقمندان دستی چه اتومات.
منتظر نظرسنجی های بعدی باشین.
اميني
۷ شهریور ۱۳۹۳دوستان من یه خودروی جی 5 دارم دنده ای- مشکی- با سانروف فقط 900 تا رفته با بیمه بدنه و مدل 93 اگر کسی خواست در خدمتم. 09121233694
آرش
۷ شهریور ۱۳۹۳با توجه به اینکه رنگ خودرو جک نیازمند مراقبت بیشتری است بد نیس بحثی راجع به روکشهای محافظ رنگ و اسپری های نانو محافظ رنگ داشته باشیم.لطفا کلیه دوستانی که در این زمینه تجربه دارند نظرات خود را بیان نمایید:
روکش های محافظ رنگ در گذشته انحصارا در ارتش و برای حفاظت از بدنه هلی کوپترهای نظامی در برابر سنگ و شن مورد استفاده قرار می گرفتند . پس از گذشت چندین سال ، از این روکش ها در موشک های ناسا و اتومبیل های مسابقه ای استفاده شد .
امروزه روکش های محافظ رنگ در دسترس عموم است و برای اتومبیل های شخصی و حتی لوازم الکترونیکی مانند موبایل و لب تاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرد .
روکش های محافظ رنگ طی چند سال اخیر به دلایل ذیل بر روی خودرو های شخصی نصب می گردند :
شفافیت
وضوح
ثبات در برابر نور خورشید
حفظ زیبایی و ماندگاری بدنه خودرو
جلوگیری از لب پریدگی ، خراش و شکاف
نگهداری آسان
قدرت چسبندگی فوق العاده
قابلیت جدا سازی آسان بدون آسیب رساندن و یا باقی گذاشتن اثری بر روی خودرو
جلوگیری از فرو رفتگی بدنه خودرو در برابر بر خوردهای جزءی
جلوگیری از آسیب دیدن بدنه خودرو هنگام بروز طوفان و گردبادهای سهمگین
پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش ، مواد شیمیایی و روغنی
مجید
۷ شهریور ۱۳۹۳وقت بخیر جناب ارش . لطفا در مورد روکش رنگ خودرو یا اسپری های نانو ادرس یا اطلاعات کاملتری دارید بگین . من امروز تو پارکینگ بیمارستان متاسفانه اومدم دیدم یه ماشین مالونده بود سپر جلو . قسمتی از رنگ ماشین رفته متاسفانه . کلی ضد حال خوردم . چکارش باید کرد ؟ الان مطلبتو دیدم میخوام لطفا راهنمایی کنین . متاسفانه کیفیت رنگ ماشین پایینه . با یه مالوندن ساده و یا مثلا مماس شدن با ستون پارکینگ رنگش میره .
سعید
۷ شهریور ۱۳۹۳دوستان عزیز جک سواراگر موافقیدقیمت روزبازار دستی واتومات روتو هرشهر اعلام کنیم
فرید
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام آقای امینی، انتظارت بر آورده نشد از جی۵ میخوای بفروشی به این زودی؟ یا شما هم مثل بعقیه مشکل مالی داری!
شایان
۷ شهریور ۱۳۹۳ایلام دستی نمایشگاه ایوبی 54و اتومات 62
سعید
۷ شهریور ۱۳۹۳مشهد دستی 53اتومات63
sunmartin
۷ شهریور ۱۳۹۳نمایشگاه اتومبیل خسروانی تهران فروش فوری 62
اصفهان نمایشگاه واقع در شیخ صدوق 62
کلا یک نکته بسیار مثبت جک اینه البته من اصلا دوستندارم نکات مثبت بگم چون کاربران اشاره میکنن جک به هیچ وجه مشکل گیربکس و موتور نداره و این برجسته ترین نکته مثبت این خودرو هست تمامی نکات و اشکالات منفی مربوط به بدنه رنگ و مواد پلاستیکی بکار رفته در خودرو هست مطمن شدم که علامت حک شده Mitsubishi در زیر پوسته نچدان با کیفیت موتور واقعا ژاپنی هست موتور اینخودرو بمعنای واقعی مرگ نداره نترسید به خودرو گاز بدید واقعا راه میره امروز تست جالبی انجام دادم و ستاب واقعی لمس کردم اگر جک را ویران خودرو یا سایه بان و یا جیلیران تولید میکرد کمتر از 80 ملیون قیمت گذاری نمیشد جدا از تمام نواقص مونتاژی و بدنه این خودرو کیفیت بالایی در قسمت حرکتی و تعلیق داره
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۳اىن قىمتها رو از کجا در مىارىن..اتومات چند تا مىخواىن.58 مىدم..
سعید
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام محمد جان شما قیمت کجا رو میگی؟
شایان
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
من زانتیا مدل 87 دارم
کار درستیه که زانتیارو بفروشم و جک جی 5 اتومات بگیرم ?
لطفا اگه مخالفید با دلیل و اینکه پیشنهادتون واسه جایگزین کردن زانتیا چیه ?
بودجه 62م
با تشکر
منصور
۷ شهریور ۱۳۹۳دزفول جک اتومات 1800 سفید. قیمت 61
شایان
۱۲ شهریور ۱۳۹۳من تو کف اون یدونه دیس لایک هستم !!
منصور
۷ شهریور ۱۳۹۳سلام
خوزستان کلا شد منظقه آزاد
ماشین من این هفته تحویل میگیرم . جک اتومات سفید 1800
بنظرتون بفروشم یا نگه دارم؟
با این قیمت چی بگیرم ؟
مجید
۸ شهریور ۱۳۹۳آقا منصور
بنظرم ماشینت رو نگه دار ، اگه پلاک اروند بگیری واسه گرفتن مرخصی دلت رو خون میکنن، در سال هم بیشتر از یکبار نمیتونی مرخصی بگیری
پلاک اروند برای تردد تو استان خوبه
انتخاب با خودته با این قیمت هم میتونی پلاک اروند النترا یا سراتو بخری
قربانی
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام بنده نیز حدود 10 روزه که ماشین اتوماتم را تحویل گرفتم و در این مدت حدود 700 کیلو متر راه رفتم و تجربه من در این مدت بین گونه است در لحظه روشن کردن ترمز خوب عمل نمیکنه ولی بهد از یک دقیقه مشکل برطرف میشه و مصرف سوختش هم در شهر حدود 11 و در جاده زیر 9 لیتر هستش صدای موتور در داخل کابین بسیار کم و در دور متور بالا دلنشین و اسپرت هست شتاب اولیه با اینکه در زمان ابندی هستم و زیاد به ماشین فشار نمیارم قابل قبول در مقایسه با خودرو های قبلیم 206 – مگان 1.6 – سمند – پارس – لیفان 620 1.8
شتاب ثانویه عالی
کیفیت رنگ متوسط ولی در قسمتهای پلاستیکی پایین
مونتاژ متوسط به پایین
در کل بنظرم خودروی خوبیه و از رانندگی باهاش لذت میبرم
و دوستانی که در انتظار تحویل هستن شایعه و تخریب بعضی ها که اصلا این ماشینو ندارن جدی نگیرن و مطمعنا بعد از تحویل متوجه حرفهای اینجانب خواهید شد و از بعضی نوشته ها واقعا ادم خندش میگیره
در پناه حق
Ilyar
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام خدمت تمامی دوستان
آدرس روکش نامرئی بدنه خودرو:تهران-ستارخان-بین خیابان های بهبودی و شادمان-پلاک240 ( فروشگاه 206 ) آدرس سایت:haratisticker. Com
خدمت آن دوستمون که زانتیا سوار هستش بگم که اگر شتاب و دوام خودرو در بلندمدت براتون مهمه و صد البته زانتیا تون به خرج نیافتاده ماشینتونو نگهدارید ولی اگه ایمنی امکانات و راحتی براتون مهمه و یه خودروی تمیز و خانوادگی میخواین جک j5 انتخاب مناسبی هستش.به خصوص اینکه اگه زانتیا تو خرج بیفته تا آخر دست از شما برنمیداره.
شایان
۹ شهریور ۱۳۹۳سلام
مرسی از راهنمایی تون
راستش یکم رو خرج و سر و صدا افتاده و کلا دنبال یه ماشین بروز تر و اتومات هستم
جی ۵ خیلی نظرم و جلب کرده ولی چون سوار نشدم یکم دو دلم
Ilyar
۹ شهریور ۱۳۹۳J5 نسبت به قیمتش ماشین خوبیه.ولی زانتیا هم عالیه. مزایا و معایبش هم تو صفحات قبلی دوستان توضیح دادن.در هر صورت انتخاب با خودته.
ناصر
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام
دوستانی که در مورد روکش نامرئی اطلاعات دارند لطفا بیشتر در موردش توضیح بدن !!!!
1- هزینه اش چقدره؟؟؟
2- چقدر دوام داره (چند سال) ؟؟؟
3- راحت از روی بدنه جدا میشه یا نه ؟؟
4- موقع جداسازی آیا جاش روی بدنه میمونه یا نه؟؟
ممنون میشم کسی اطلاعاتی داره بگه !!