صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
Ilyar
۱۰ شهریور ۱۳۹۳سلام جناب atarod
ماشین من از نوع اتومات با بیش از 2000 تا کارکرد هستش.
اول از همه بگم که نمیدونم تفکر شما در مورد جک j5 و خودروی چینی چیه ولی اینو بگم که از لحاظ موتور و گیربکس خیالتان تخت باشه که میتسوبیشی هستش و با رانندگی پرفشار به این زودی ها حداقل از این دو لحاظ به مشکل برنخواهید خورد.
در مورد شتاب و سرعت و کشش بگم که ماشین قبلی من پارس بود.از لحاظ شتاب اولیه پارس بهتر از جک اتومات هستش ولی از لحاظ شتاب ثانویه و در اتوبان جک بهتر از پارس عمل میکنه.با توجه به اینکه قوای محرکه پارس و سمند یکی هستش و البته شما تجربه رانندگی با سمند رو هم دارین پس فکر کنم مورد بالایی که درباره پارس گفتم در مورد سمند هم درست باشه. اما در مورد کشش قضیه فرق میکنه. به دلیل اتومات بودن و وزن زیادتر جک ( حدود200 کیلوگرم )در سربالایی ها نمیتونه پارس رو رد کنه. به خصوص اگه تعداد سرنشین هم بیش از دوتا باشه این موضوع تشدید میشه. موردی که برای خود من هم در سربالایی های گردنه حیران اتفاق افتاد و مجبور شدم که از حالت دستی گیربکس همراه با فشار زیاد بر پدال گاز استفاده کنم که طبیعتاً باعث افزایش مصرف سوخت میشه. در ضمن گیربکس مقداری تاخیر داره و هنگامی که برای معکوس کردن پدال گاز را فشار میدهم با تاخیر دنده رو عوض میکنه .در کل اگه تعداد اعضای خانواده تون بیش از سه نفر و در مسیر های سربالایی زیاد تردد میکنید جک میتونه شمارو با مشکل مواجه کنه.
Ilyar
۱۰ شهریور ۱۳۹۳در کامنت بالا منظورم 200 کیلوگرم سنگینتر از پارس هستش.
Rafi
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به نظر من که این میزان مصرف بالاست در حالیکه مدل دستی آن 7 میسوزاند البته ماشین های
ساخت داخل 10الی 12 ولی این رقم برای یه ماشین با تکنولوژی نسبتا به روز زیاده جالب آینه که نفراتی که قبلا تحویل گرفتن ( توصفحات اولیه)مصرف را 8 الی 10 بیان میکردن میشه نتیجه گرفت اشکالی تو مونتاژه
منصور
۱۰ شهریور ۱۳۹۳دوستان توجه کنید که موتور 1800 جک همون موتور بدون تغییر میتشوبیشى است که تاحدى تکنولوژى قدیمى داره. در صورتى که موتور 1500 اون بهینه شده ى موتور 1500 میتسوبیشیه که قطعا بازدهى بیشترى داره.(جهت اطلاع بیشتر اسم هر دو موتور رو از سایت کرمان موتور دربیارین و سرچ کنین) توى اروپا هم با همون موتور 1500 فروخته میشه ولى خب ما ایرانیا بیشتر طرفدار قدرتیم تا مصرف کم…
Rafi
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به نظر من که این میزان مصرف بالاست در حالیکه مدل دستی آن 7 میسوزاند البته ماشین های
ساخت داخل 10الی 12 ولی این رقم برای یه ماشین با تکنولوژی نسبتا به روز زیاده جالب اینه که نفراتی که قبلا تحویل گرفتن ( توصفحات اولیه)مصرف را 8 الی 10 بیان میکردن میشه نتیجه گرفت اشکالی تو مونتاژه
آرمین
۱۰ شهریور ۱۳۹۳مصرف بیرون شهر این ماشین 8-9 و مصرف داخل شهر تهران 11-12 می باشد
مصرف واقعی بعد از 4000 تا 5000 کارکرد بدست می آید
در دوره آب بندی مصرف بالاتر است
sunmartin
۱۰ شهریور ۱۳۹۳اگر خریدارن قبل از خرید کامنت های کاربران دیگر و از جمله ایلیار و بنده را مطالعه کنند این تعداد صفحات با موضوعات یکسان درج نمیشه در نتیجه فضا برای مبحث جدید ایجاد میشه خودرو جک شتاب کمی داره دز حرکت اولیه بدلیل تاخیر میلی ثانیه ای در تعویض و مقدار وزن خودرو که در حالت مانول یا همون ترونیک مشکل بر طرف میشه طبعا مصرف میره بالا چرا؟ چون شما در دنده سنگین دور موتور بالا میبرید و مقدار بنزین بیشتری توسط انژکتور تزریق میشه در اتاق احتراق سیلندر ، در سربالایی هم همینطور ، اما در جاده تخت و ناهموار و بعد از کیلومتر 80 تا 100 رویه موتور و گیربکس تغییر پیدا میکنه ستاب بهتر میشه و براحتی تا 200 کیلومتر سرعت میگیره، گیربکس بسیار سخت جان و موتور با دوام هست چون واقعا طراحی میتسو هست البته تا سال 2006 که در ایران زیاد قدیمی محسوب نمیشه ، کیفیت رنگ و داشبورد و تریم داخلی هم که بارها بحث شده برنامه ریزی مجدد ecu هم گمان نکنم تفاوت چندانی ایجاد کنه ارتفاع هم زیاد پایین نبست سمند و ال نوت غیر استاندارو هستند و در ایران پژو بر ای شرایط نامناسب جاده ها تغییر ارتفاع داده شده بخاطر دست انداز و چاله چوله های گوناگون و سرعت گیرهای تپه ای کلا یک خودروی چینی درست مثل جیلی با قیمت کمتر و بصرفه تر با موتور و گیربکس بهتر سیستم tpms جنبه دکوری داره و از همون روز اول مدیر فروش که اتفاقا آذری زبان بود و همشهری ابوی بنده به این نکته اشاره کرد زیاد درگیر باد و فشار نباشید اگه اشکالات مونتاژی در خودروی تحویلی کم باشه خوش شانس بودید چون این قاعده شانسی بودن خودروهای مونتاژی سالهاست که گریبان مشتریان را چسبیده و ربطی به شرکت مونتاژ کار نداره کارگر میخواد ساعتش بگذره برگرده خانه استراحت کنه باز فردا بیاد سرکار با حقوق چندرغاز این واقعیت ایران هست کنترل نهایی وجود نداره و فقط ازش یک برچسب میبینید در تمام کارخانجات بیاید با شرایط وفق پیدا کنیم
hadi77
۱۰ شهریور ۱۳۹۳از ماست که بر ماست
اپراتوری که توی تولید کار میکنی حالا تو هر شرکتی هستی
بدون که هر محصولی تولید میکنی هموطن خودت باید بخره
دوستانی که تو هر جایی کار میکنید درست حقوق ها پایینه مشکلات اقتصادی زیاده یه سری دارن چپاول میکنن
ولی اگه خودت رو درست کنی به مرور همه چیز درست میشه
و این یه فرهنگ میشه
فرهنگ خودساختگی
طاها
۱۰ شهریور ۱۳۹۳دوستان اگه بخوام مقایسه کنم باید بگم ام وی ام 530 باقیمت کمتروخیلی بهتره.ازلحاظ شتاب گیری همین امروز با دنده 3 تا 125 تا رفتم وبازهم جاداشت.قدرت وشتاب حرف نداره.
Iman
۱۰ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان در انتظار دستی تحویل مرداد و شهریور با تلفن 42724 تماس بگیرید تا شاید این شرکت حساب کار دستش بیاد ماشین ما رو بده همش امروز فردا خودشون هم خنده اشون میگیره ما زنگ میزنیم بابا تابستان تمام شد.
علی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳امروز از نمایندگی زنگ زدند گفتند برای طرح تعویض تا شنبه وقت داری
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۳یه دیسلایک هم خودم میدم چون قصد تبدیل به چیز دیگه ندارم
قربانی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳سلام من در مورد سوخت ماشینم که حدودا 500 تا کارکرده مصرفش داخل شهر حدود 12 و در جاده زیر 9 لیتر بوده و در ضمن بنزین معمولی هم زدم البته این بنزینها هم من خیلی امتحان کردم کیفیتش فرق میکنه من قبلا 620 تلنت داشتم بعضی موقع مصرفش در جاده حدود 7.5 بود ولی در بعضی مواقع شده بود که تا 10 تا هم مصرف داشتم
در مورد کولر هم واقعا خوبه من راضیم و بقیه موارد هم فعلا نظری نمتوانم بدم و اینده مشخص خواهد شد
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۳مصرف 206 وى 9 به صورت ترکىبى 7.5 مىباشد..
پیمان
۱۰ شهریور ۱۳۹۳با سلام. این ماشین در رنج قیمت خودش بسیار ماشین خوبیه و من هم تمامی مزایایی که دوستان گفتند را تجربه کردم. فقط باید منتظر استهلاک و عیبای بلند مدتی که شاید داشته باشه بود.ولی مسئله اصلی کرمان موتور و چند چیز بسیار ازار دهنده بود که تجربه کردم: 1)بسیار بدقول و دروغ گو هستند مخصوصا بعد از تکمیل دعوت نامه تا تحویل خودرو. 2)یکسری چیزای ابتدایی مثل سینی زیر موتور و کفپوشو… آپشن گذاشتن 3) سود انصرافشون فقط 7 درصده اونم 45 روز بعد از انصراف میدن! 4)نمایندگیاشون (من اصفهانم) محدود و اماتورن و اصلا خوب راهنماییو ساپورت نمیکننو … امیدوارم کرمان موتور که ماشینای خوبیو تو کارنامش داشته و داره یه فکری به حال این چیزام بکنه.
احسان
۱۱ شهریور ۱۳۹۳سلام دوست عزیز کجایی اصفهان کدوم نمیاندگی ثبت نام کردی ؟ منم از اصفهانم
پیمان
۱۱ شهریور ۱۳۹۳نمایندگی حاج نیلی
Hiwa
۱۱ شهریور ۱۳۹۳دوستان بنده با یه باک بر ۵۱۰ کیلومتر راه رفتم و هنوزم یه ذره مونده تا حالی بشه.در کل نسبت به بولش عالیه دوستان
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۳دوستان کسی هست که تحویل مرداد باشه و تحویل گرفته باشه؟
من از اداره تحویل میپرسم انکار میکنند ولی اقای هیوا 3 روز پیش اعلام کرده که تحویل گرفته.
اقای هیوا اگه ماشین رو گرفتی چرا جواب ما رو نمی دی اگه نگرفتی چرا میگی گرفتم !!!!!!!!!!!
حمید
۱۱ شهریور ۱۳۹۳دوستان کی لیس روی این ماشین قابل نصبه؟
جهان
۱۱ شهریور ۱۳۹۳بله، همچنین کروز وآپشنای دیگه
Ilyar
۱۱ شهریور ۱۳۹۳آقا طاها…ام وی ام باید با گاری مقایسه بشه نه با جک و حتی محصولات از رده خارج ایرانی!
همسایه ما یکیش خریده بود از هر جاش صداهای عجیب و غریب به گوش میرسید.سیستم تعلیق عقب هم از همون اول بلای جانش شده بود.موتورش هم با وجود قدرت 139 اسب بخاری به دلیل گیربکس 100% ناهماهنگ با موتور شتابش حتی از سمند هم کمتر بود.دقت کنید که زانتیا با موتور 135 اسب بخاری شتاب 9 ثانیه ای دارد.در آخر هم میخواست بفروشه که با وجود 20000 کارکرد مجبور شد با قیمت حدود 30 میلیون بفروشه. همین ام وی ام ولیفان بودند که باعث بدنامی خودرو های چینی شدند.
در آخر یه خاطره جالب همانند دوستمون در مورد ام وی ام 530 بگم که با پارس خودم و همین ام وی ام همسایمون درگ گذاشته بودم که با وجود دوگانه سوز بودن خودروی من حتی یک متر هم نتونست ازم جلو بیفته و از همون اول هم نتونست فاصله رو جبران کنه.
YaShaR
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ماشالاه به این همه اظهار نظر!148 صفحه!!
“پنیر مفت فقط تو تله موشه ” این از من داشته باشین.
sunmartin
۱۱ شهریور ۱۳۹۳بعد از 65 روز بد قولی مسیج پلاک برای نزدیکانم که ثبت نام کرده بودن اومد واقعا متنفرم از تمام شرکت های ایرانی که حقوق مشتری ضایع میکنن خدا میدونه خودش کی بیاد…
سایه بان هم از قرار معلوم تکلیفش با مردم مشخص نکرده خودروی زوتای که بنظرم 30 بیشتر نمی ارزه داره میده 73 ، البته کسی هم نمیخره جز یه عده معلوم الحال که مشخصه منابع مالی از کجا تامین میشه النترا در اروند با پلاک ملی موتور 1.8 فول آپشن 95 تومان اونوقت زوتای که تا دیروز ریموت کنترل درست میکرد الان خودروساز شده تمام این بحث ها از سر ناچاریه وگرنه کی دلش میخواد 2 ماه و نیم منتظر یک خودروی چینی بشه
کیوان
۱۱ شهریور ۱۳۹۳من وقتی برای تکمیل وجه رفتم گفتن فقط سفید مشکی و آلبالویی، ولی من نقره ای می خواستم مجبور شدم سفید بنویسیم ولی واقعا تاسف باره که حق انتخاب رنگ رو هم ازت میگیرن کسی راهی میشناسه که من رنگ رو عوض کنم؟ باید چی کار کنم واقعا دوست ندارم سفید بگیرم
بابک
۱۱ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان. من 3روزه تکمیل وجه کردم. اتومات سفید. بدلیل مشکل مالی که وا
سم پیش اومده میخوام بفروشمش.
نمایندگی مشهد ثبت نام کردم. تلفن من 09153147011 سلحشور
58500000 تومان
کیوان
۱۲ شهریور ۱۳۹۳الان این دوستانی که منفی دادن منظورشون اینکه من چرا نقره ای دوست دارم؟ یا اینکه کار خوبیه که فقط 3 تا رنگ حق انتخاب گذاشتن؟ من سوال پرسیدم که کسی می دونه چی کار باید کرد؟
مهدی JJ
۱۲ شهریور ۱۳۹۳عزیزم اینایی که منفی دادن منظورشون اینه که راهی واسه تعویض رنگ نداری!!!
رنگ سفید هم خیلی خوبه. من سفید نوشتم.
کیوان
۱۲ شهریور ۱۳۹۳آره زنگ زدم بعد از کلی گیر دادن گفتن می تونی درخواست بدی و تاخیر رو خودت قبول کنی هر وقت نقره ای تولید شد بهت بدیم
رضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام اقا کیوان
سفیدش حرف نداره خیلی خوشگله شیشه هاشو بده واحد اپشن دودی کنن
خیلی عالی میشه
البته رنگ سلیقه ای هست
اما سفیدش خیلی خوبه
کیوان
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سفیدش هم خوبه ولی نمی دونم نقره ایش رو از نزدیک دیدین یا نه، انگار یک ماشین دیگه است خیلی قشنگه، واقعا تاسف باره که تو ایران زندگی می کنیم و همه چیز زوریه با هزار بدبختی و وام و قرض و … بری ماشین بخری بعد حق انتخاب رنگ نداشته باشی
علی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳من هم اولین بار که توی نمایندگی رنگهای مختلفشو دیدم، نقره ایش واقعا یه رخ دیگه ای داشت ولی بخاطر کیفیت رنگ و مخصوصا آفتاب خورده شدن نقره ای سفید نوشتم
شایان
۱۲ شهریور ۱۳۹۳از نظر خدمات پس از فروش و تعمیرات چطوره ؟ قطعات
فرشید
۱۲ شهریور ۱۳۹۳دوستان قدر جک اتوماتیک خودتونو بدونید با یک جستجوی ساده در سایت های مختلف ازجمله تی تی درمورد مشکلات گیربکس مگان و تقه های متوالی در تعویض
دنده علل خصوص یک به دو و …وهم چنین هزینه های زیاد روغن گیربکس و شیر برقی و تعمیرات دیگش به این نتیجه می رسید که جک اتومات چه موتور گیربکس هماهنگی داره ونسبت به قیمتش واقعاً می ارزه
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام.جک اتومات صفر فروشى قىمت 57 تومان هرکس خواست بگه.
سید
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلامآقا محمد من میخوام منتها باید اول جک دنده دستیمو بفروشم بعد . اینم شماره همراهمه 09144027858 در ضمن ماشینت چه رنگیه؟
مسعود ارومیه
۱۲ شهریور ۱۳۹۳میخرم 57 هفت شمارتو بنویس
Frahad.A.M
۱۲ شهریور ۱۳۹۳هیوا جان مبارکت باشه, من که از سواریش بسیار لذت میبرم رو کیلومتر 800 هستم الان دیگه تقریبا از تیپ ترونیک استفاده نمیکنم و اصلا هم احساس نمیکنم کشش ماشین ضعیف هست
بهزاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳از دوستان هنوز کسی هست که تیر ماه اتوماتیک تکمیل وجه کرده باشه و هنوز تحویل نگرفته باشه؟ الان کسانی که مرداد ماه تکمیل وجه کردند، دارند تحویل میگیرند!
علی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳تیرماه، تکمیل وجه 12 تیر هنوز هیچ خبری نیست…
احسان
۱۲ شهریور ۱۳۹۳رنگ ماشین هم بگین
بهنام
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام اقا بهزاد
من تحویل تیر هستم اهواز دستی هنوز هیچ خبری از تحویل نیست ارزش انصراف هم نداره دلمو به هدیه2میلیونی و جریمه ماهی600 تومن خوش کردم قمار باز اگه نگه… سکته میکنه مسافرت تابستونی فنا شد
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام خسته نباشید جک دنده ایدتون چه رنگی و کدوم شهرید و قیمتتون
بهزاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳تأخیر اتوماتیک ها هم داره حسابی زیاد میشه. ولی یه عده از تحویل مردادیها تحویل گرفتند. من هم سر در نمیارم!…
خلیل
۱۲ شهریور ۱۳۹۳با عرض سلام: در این page , هر نوع انتقاد از کرمان موتور ، ولو به جا و درست، لایک منفی می گیرد ، مثلا انتقاد از کیفیت پایین رنگ j5 یا مصرف بالای سوخت یا نداشتن اختیار در انتخاب رنگ خودرو و…… ، البته همه می دانیم که از کجا آب می خورد !!!
بهمن منادی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳منفی خوردن که همه بخش ها هست سوال بپرسی منفی میدن بگی سلام منفی میدن کلا منفی میدن اول که بهشون میگن منفی ده ولی این مورد شما از کجا اب میخوره؟!
خلیل
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام بنده j5 اتوماتیک را سوم خرداد تحویل گرفتم حدود 1700 کیلومتر باهاش رفتم وکارمند سایپا یا ایران خودرو هم نیستم ، اکثر انتقادات مطرح شده از جمله مطالب مطرح شده در کامنت قبلی ،را
به چشم خود میبینم ، پس از تجربه خودم آب میخوره !!!!
مهدی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳خوب بودن یه ماشین دلیل بر بد بودن بقیه نیست ! قضیه مقایسه است یکی از دوستان هم هم خودش هم پدرش ۲ ساله ام ی ام ۵۳۰ دارن یکی دیگه از دوستان هم خواهرش داشت اونم تازه خریده این ۴ مورد که من آمار دارم همه از ۵۳۰ راضین ولی و مقایسه با جی۵ بجز قدرت موتور تو موارد دیگه حرفی برای گفتن نداره ظاهرش که قوطیه سواریش هم دوستم سوار ماشین من شد میگفت به این نمیرسه
یکی از دوستان بعد از چند ماه انتظار و تاخیر بالاخره چند روز قبل ۲۰۶ تیپ ۵ خودشو تحویل گرفت امروز دیدم ناراحت بود میگفت باید چند تا استارت بزنم تا روشن بشه دربهاش رگلاژ نیست و قفل مرکزیش خرابه دو تا دربها رو باید با دست ببندم
این مشکل مونتاژ تو تمام شرکتها هست زیاد به ماشینتون گیر ندید
ضمن اینکه نسبت به قیمت جهانی و قیمت دلار فعلی قیمتش نسبت به خیلی از ماشینهایی که تو ایران میفروشن منطقی تره
Ilyar
۱۲ شهریور ۱۳۹۳اشتباه میکنی…در قدرت موتور هم جک برتر هستش.یادم میاد تو یکی از سایتها در مورد ام وی ام 530 نوشته بود:(( موتور 2000 سی سی با 139 اسب بی بخار! ))
الحق که راست گفتن…ام وی ام اصلا ماشین نیست.
masoud
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
جک 1800 اتومات /سفید / کارکرد 2500 / سرویس اولیه انجام شده / تحویل خودرو دوم تیرماه بوده / شیشه ها دودی شده / کف پوش زیر پا/ دی لایت هم نصب شده / بسیار خوش رخ/ مشابه صفر بعلت تغییر شغل فروشنده هستم قیمت توافقی با پیشنهاد شما…/ تماس 09125665012
حمید
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام به همه دوستان عزیز بعد از ماهها پرس و جو و کسب اطلاعات از مردم این ماشین رو خریداری کردم که ماشااله به این نمایندگیها که پولم میخوایم بهشون بدیم حاضر نیست سرشو بیاره بالا که مجبور شدم از تهرانپارس برم به پونک میرزا بابایی که حد اقل اطلاعاتم نده آدم دلش نمیسوزه پولو میده بهش 2 زار احترام میزاره واسه آدم. همون ماشینی که مردم میگفتنه و واقعا با 60 و 61 چیزی نمیدن و الان تا 1000 کیلومتر که خوب ماشینیه. با تشکر از دوستان
سیامک
۱۵ شهریور ۱۳۹۳اگه منظورت نمایندگی 1709 هست درست میگی . انگار از … فیل افتادن !؟
حمید
۱۵ شهریور ۱۳۹۳سیامک جان نه تنها اون شرق همشون این مدلین
آرمین
۱۲ شهریور ۱۳۹۳همانطور که می دانید مشکل رنگ در قسمت سپر جک وجود داشت مثلا قسمت های خیلی کوچکی از آن رنگ نشده بود و همینطور بر اثر برخورد به جایی رنگ ورقه ای کنده میشد، چند وقتی میشه این مشکلات تقریبا به کل رفع شده، قسمت های رنگ نشده دیگه دیده نشده، و کیفیت رنگ هم تا حد زیادی برطرف شده
اما مهمتر اینکه اصلا می دونید قسمت های سپر و پلاستیکی کجا رنگ میشه????
شرکت خودرو مهر
رنگ آمیزی قطعات پلیمری خودروهای
هیوندا ورنا، هیوندا آوانته ، فولکس واگن گل ، لیفان 520 و 620 ، لوبو ، تیگو، mvm 530,110,a15 ، jac سدان و هاچ بک
قطعات : سپر ، قاب آینه ، فلاپ ، اسپویلر ، قاب زاپاس ، درب باک ، زه روی درب و….
را انجام می دهد و سپر خودروهای ایران خودرو را هم تا چند وقت پیش رنگ میکرده
پس انقدر روی رنگ حساس نباشید، رنگ سپر مثل بقیه خودروهای تولید داخل می باشد
این سایت شرکت مهر خودرو:
http://khodromehr.ir
مستوفی.dr
۱۲ شهریور ۱۳۹۳هرکس خریده داره میفروشه
تو سایت باما بیشترین آگهی فروش برای جک هست که یه رکورد محسوب میشه در این سایت هم همینطور چین خودروساز نیست و نمیشه ، واقعیت باید قبول کرد
محمدرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳توی سایت باما مرسدس و بی ام دبلیو 50 برابره جک وجود داره پس اونام خوب نیست?واقعا که?
سیامک
۱۵ شهریور ۱۳۹۳مصرف کننده واقعی نیستند که میفروشند . اینهائی که راه براه میفروشند دلالند .
خوشم میاد بازارهم راکد شده وخبری از اون سود قابل ملاحظه ای که حضرات پیش بینی کرده بودند نیست !
بدجوری تو پوزشون خورده !