صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
sunmartin
۱۲ شهریور ۱۳۹۳جناب دکتر بله تعداد آگهی ها زیاده یک نکته جالب را هم بدانیم که بنده در کامنت های 2 سال پیش در مبحث فرغون سازان داخلی گفتم و استقبال زیادی کاربران در پدال ازون کردن در آن زمان با دریافت اخبار و مشاهداتی از منابع موثق دریافتیم که ایساکو و سایپا 90% قطعات را از چین وارد و به نام خود بسته بندی میکنند ، یعنی خودرویی مانند پژو در انواع پارس و slx و 405 و روا و روا ایکس و پارس سال و غیره و نیز لوگان ( ال نوت )و پراید در انواع آن از پراید 121 تا 144 و سایر شماره ها همگی چینی هستند و بودند این رویه از سال 90شروع شد و خبری که میخوام امسال اعلام کنم و شاید بعدا به صحت اون برسید اینه الان اکثر قطعات نه از چین بلکه از هند وارد میشه و این یعنی کیفیت پایینتر، بهر حال عضو کمسیون اقتصادی مجلس و برخی از کارشناسان حوزه خودرو این خبر را تصدیق کردن
hadi77
۱۳ شهریور ۱۳۹۳میخواستم خدمت دوستان یه مطلب به صورت عامیانه بگم
ما یه عادت بد داریم تا یکی میاد میگه فلان چیز خوبه ،جدیده و…
سریع میریم میگیریم
بعد چند نفر میان میگن بده ، چینیه این مشکل رو داره اون مشکل رو داره سریع میریم میزاریم فروش اگه با ضرر هم باشه میخوایم ردش کنیم
آدم همیشه باید با منطق جلو بره
به نظر من اگه میخوای این ماشین رو نگهداری خوبه
…
Ilyar
۱۳ شهریور ۱۳۹۳تو سایت باما 500 تا سانتافه برای فروش گذاشتن…500 تا شوخی نیست…یعنی خیلی بی کیفیت هستش! نه خیر جانم.فقط برای سود میفروشه. البته خودمم اینو قبول دارم که جک ماشین قابل قبولی نیست ولی در بازار ایران در حکم لنگه کفش در بیابان هستش.
vahid
۱۳ شهریور ۱۳۹۳این مصرف 11 تا 12 لیتر که میگن اگه همین باشه خوبه من یه 206 اس دی وی 8دارم تو شهر حدود 11 تا میسوزونه تازه 206 بقیه دوستامو اونا میگن 12 میسوزونه خوبه تازه حجمش 1600 در مقایسه با جک که 1800 خیلی خوبه اونم با گیربگس اتواتیک
vahid
۱۳ شهریور ۱۳۹۳باز این مستوفی اومد وسط کجا بیشترین آگهی مال جکه مثلا تو دکتری؟
بیشترینش ماله پرایده…! تازه بیشترشم صفره دیدن قیمت کارخونه با صفر بازار تفاوت داره وخواهانشم زیاد ثبت نام کردن که با فروشش سود ببرن
اینا یه عده دلالن…! افتاد…!؟
vahid
۱۳ شهریور ۱۳۹۳یه ماشین پیدا شده حداقل
از گاری های ایران خودرو وسایپا بهتر با ظاهر وتکنولوری بروزتر..!
باقیمت مناسب تو هم رده های خودش.
به خدا این کرمان موتور اینقدرا هم بد نیست شرکت معتبریه
هرماشینیم که تولید کرده ماشین خوبی بوده مگه دوو سیلو بد ماشینی بود
یا ماتیز یا همین اواخر ورنا واوانته فولگس واکن..؟ همشون به خاطر تحریم
تولیدشون متوقف شد! همین ایران خودرو ثبت نام کنید میبینید چی بروز آدم میاره دور از جون شما آدم به غلط کردن می افته..! چند سال پیش ما یه جی ال ایکس ثبت نام کردیم تحویل فوری نقدی 15 روزه 4 ماه طول کشید تا تحویل دادن تازه با اون کیفیت اشغال ماشیناش کارت طلایی نداشته باشی
تحویلت نمیگیرن تا اگه هم داشته باشی چه غلطی میخوان بکننن زمانی که بچه بودیم تو مسئله ای که نمی دونستیم اظهار نظر میکردیم بهمون میگفتن
تو مگه دکتری.؟! […]
دادا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳سن مارتین عزیز سعی نکن به توهم کسی دامن بزنی چون تو هم مثل اون میشی.جناب دکتر یعنی چی همون کسی که اول مینوشت موستوفی.برید قبل بخوانید.بنده خدا باورمیکنه.دکتره…آقایونی که ادعا میکنن ماشین بددراومده ودارن میفروشن دلیل بر بدی شه.چرا ماتاحالا جایی از بدی ماشین نشنیدیم.بماند بعضی از مسایل مونتاژ.اونم تو جهان زیاد چیز عجیب وغریب نیست چه برسه ایران.الانم رقابت آنقدرزیاد شده همه میخوان بدون امتحان کافی ماشین بدن دست مشتری نتیجه ش فراخوانای جورواجور رو از شرکتای معتبر دنیا میشنوید.مثلا تویوتا.حالا اگه چینی باشه امثال دکتر قلابیا دادشون میره بالا.پس زیاد ازاینکه ماشین گذاشتن فروش ناراحت نباشید.بعد فکرمیکنید همه ی آگهیا واقعین.آره.وقتی دکتر قلابی استاد قلابی مهندس قلابی داریم .آگهی قلابی نداریم.ها نداریم؟…دوستان قبلنم سوال کردم از کجا میشه فهمید ماشین دستی از سیستمvvtبهره میبره.واقعا از کجا میشه فهمیده.فقط صرف یه برچسب.آره دوستان.منتظریم
sunmartin
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دادا من قصدم از کامنت بالا این بود که مشخص کنم بنده از چندین سال قبل به چینی شدن همه خودروهای داخلی و از جمله تولیدات ویران خودرو و سایه بان اشاره کزده بودم و الان هند داره جور چین میکشه،،حالا که کلا همشون چینی و هندی شدن چرا جدیدتر و با طراحی به روز خریداری نکنیم بریم سراغ محصولات اکسپیر شده من خودروی جک لیفان 720 و چانگان ایدو میپسندم از لخاظ ظاهری و طراحی بیشتر چانگان و از لحاظ موتور جک 1.8 اما از لحاظ گیربکس چانگان از لحاظ مناسب بودن قیمت ابتدا جک و بعد لیفان 720 و در انتها چانگان ،
جناب سردبیر محترم لطفا گزارش کاملی از نمایشگاه خودروی مشهد ارایه کنید چون خودروهای زیادی نمایش داده شده..
جناب دکتر موستوفی شما که حک فروختید بنا به دلایلی که گفتید الان چه خودرویی خرید کردین النترا ؟؟سراتو 2014 ..یا رفتین پژو پارس با موتور کم جان tu5 خریدید ؟ اگه فروشنده جک زیاد شده بدلیل تولید زیاد این خودرو هست و مشخصه که داره دز بازار جا میوفته و مردم دیر آشنای ایران
دارن باهاس آسنا میشن و مفهوم خودروی به مراتب بهتر از محصولات داخلی احساس میکنند
حسین
۱۳ شهریور ۱۳۹۳سلام جی 5 محشره
منصور
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من موافق آقای مستوفی هستم
چین که خودرو ساز نیست ولی با سرعت داره تو این صنعت قدم برمیداره و پیشرفت میکنه ولی با این تفاوت که صدها برابر فرقون سازهای داخلی تو چند سال اخیر پیشرفت کرده ولی خودروسازهای داخلی با چند دهه قدمت سال به سال دارند بیشتر و بیشتر افت میکنند.
من جک ندارم ولی چری ویانا دارم، از 4 سال پیش تا حالا، 100% هم ازش راضی ام، اون موقع با این پول میتونستم 405 یا 206 تیپ 2 یا ریو یا تندر90 E0 بخرم ولی بهترین گزینه رو انتخاب کردم و اگه بازم به گذشته برگردم باز همین انتخاب رو بین ماشین های اون زمان میکنم
جک ماشین خیلی سنگینیه ولی این سنگینی به قیمت افزایش ایمنی قابل قبولش تموم شده. تست تصادف جک رو ببینید. در برخورد به مانع ثابت از روبرو اتاق ماشین کاملا سالم مونده.
حالا ببینیم یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایران وضعیتش چطوره
آشغالی به اسم زانیتا طراحی 40 سال قبل که فقط تند میره اونم به خاطر اینکه جنسش از حلبیه. همین زانیتا که همه کلاسش رو میزارن از EuroNCAP فقط یک ستاره ایمنی گرفته و این یعنی فاجعه
http://www.euroncap.com/results/citroen/xantia.aspx
اینم فیلم تست تصادفش که امیدوارم از خنده روده بر نشید
http://www.aparat.com/v/tOoJ6
اگه دوستان دقت کرده باشند گهگاه تو اتوبانهای بین شهری رو داربست ها ماشینهای له و لورده ای رو گذاشتن واسه عبرت راننده ها، اکثر این ماشینهایی که من دیدم زانیتاهایی بوده که هیچی ازش نمونده بود
توضیح بیشتر هم نیاز نیست. هرکس بخواد بفهمه …
شایان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من زانتیا دارم
نظرت اینه که حتما عوض کنم جی 5 بگیرم ؟
منصور
۱۳ شهریور ۱۳۹۳نه آقا شایان، هرکسی یه سبک ماشین براش ایده آله و انتظارات خودش رو از ماشینش داره
یکی شتاب براش مهمه، یکی قیافه، یکی امکانات، یکی ایمنی، یکی یه ماشین میخواد که حالا حالاها پاش به تعمیرگاه باز نشه و …
قطعا با بودجه محدود و این قیمت نامتعارف خودرو تو کشور، نمیشه همه گزینه ها رو با هم تو یه ماشین 60 میلیونی داشت
من خودم بیش از 90% ترددم بین شهریه و ایمنی برام اولویت اوله و در رتبه بعدی اینکه ماشین نخواد به این زودیا کارش به تعمیرگاه بکشه
بعدش زیبایی و شتاب و …
دادا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳سن مارتین عزیز به پپسی میگن پپسی کولا.توآدم باکمالاتی هستی احترامو خوب بلدی .پسوندی پیشوندی باکمال ادب که مشخصه ی شماست به اسما اضافه کنید.شرمنده دوست من….چندروز پیش توگرما وخلوتی ظهر داشتم برمیگشتم خونه سرچهارراه چشمم به جک سفیدی برخورد که بدجور تصادف کرده بودوکنارمیدون تقریبا مورب بغل مغازه یی پارک شده بود.واستادم ورفتم سراغش.معلوم بود ماشین سرعت داشته واز رنگ باقی مانده رو کاپوت معلوم بود به عقب یه نیسان گاوی به شدت برخوردکرده.کاپوت دوسوم جلوخم شده بود.سپر آویزان وترک برداشته بود چراغ جلو مخصوصا سمت شاگرد تعطیل. یه وضعیت عجیبی بود وواقعا دلم برا راننده ش سوخت وصددرصدم که مقصر بود.امان ازدست این نیسان گاویا بدتر از پرایدن.اما چیزی که برام جالب بود اون شدت اصلا به جلوبندی تاثیرنداشت واتاق هیچ تغییر نکرده بود که نشان میداد پنچ ستاره واقعا کاغذی نیست.خودمن چند تصادف سخت کردم چه مسافر چه خودم.خداشاهده هیچ کدوم مقصر نبودم پس هم دلهره ی تصادف رو کشیدم هم کج ومج شدن شاسی وووومن که امیدوار شدم…سن مارتین قبلا هم عرض کردم تونمایشگاه چانگان ای دو از نظر مونتاژ مخصوصا توموتور سرتر ازبقیه بود اما زیبایی جک چیزی کم نداشت بعد جک برتریایی به چانگان داره که ارزش خرید داره.قشنگ نظر کن.ایلیار جان سلام وخوش باشی باماشینت.درضمن هیچ ماشین تکمیل وجه شدیه مردادی رو ندادن بعضی دوستان…خودم مردادی هستم دوتا اتومات تکمیل وجه ۲۱مردادماه.تاحالا نگرفتم ولی قبل پایان شهریور تحویل میگیرم.شاید دوستان…
مهدی j5 باز خسته
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوستان به نظر شما میشه بجای dvd که شرکت به عنوان فابریک میبنده و 1400 هم پول میگیره از مارک های معتبری که قیمتشون خیلی ارزونتر هستش هم استفاده کرد آیا تا به حال کسی این کار رو کرده ؟
به عنوان مثال بهترین مدل پایونییر قیمتش 1070 میلیون میباشد که هم کنترل داره و هم کارت tv دیجیتال روش نصبه و هم 4 عدد خروجی ساب ووفر داره و هم بلوتوث و هم اندرویده….
فرهاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اسفند 92 جهت تحویل در مرداد93 نام نویسی وبعد از یک ماه تاخیر دعوت نامه تکمیل وجه ارسال شد که تماما پرداخت کردم حالا یک ماهگذشته و خبری از خودرو نیست و کسانی که هم با تخیر تحویل گرفتند هیچگونه دیر کرد یا خسارتی دریافت نکردند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟آیا ارگان یا سازمانی نیست به این موارد رسیدگی نماید
حتی یکی از مشتریان کرمان موتور که خودرو خود را در اسفند 92 با دو ماه تحویل گرفته بود اذعان داشت تا امروز که هنوز وجهی بابت دیر کرد تحویل نگرفته چرا؟؟؟؟؟؟؟این همه بی انصافی در حق مشتری را چه کسی پاسخ گوست
شایان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳سلام
کسی تو تهران هست، حاضر بشه تست درایو جک جی 5 اتومات برای من بزاره ؟
09125754351
شایان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳نظرتون راجه به ماشین بایک چیه ؟ اسنوا یا سابرینا
منصور
۱۳ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان. اگه مایلید اطلاعات خوبی در مورد تکنولوژی VVT در موتور 1500 جک به دست بیارید فایل پی دی اف رو از لینک:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.holland-car.com%2FDownloads%2FDocuments%2FVVT_Engine.pdf&ei=_A0IVMjpLZSBygT5x4D4Cg&usg=AFQjCNEco8PkR1ylpxiV2MOnr6M8MmRPzw&bvm=bv.74649129,d.aWw
دانلود کنید.
زبان فایل انگلیسیه نتایج هم به صورت جدولی و کامل بیان شده. اطلاعاتی از جمله افزایش قدرت و کاهش وزن و … به طور دقیق و نموداری داده شده. فقط دقت کنید دو نوع موتور وی وی تی ارائه شده که یکی 4GB1 هست که 1300 هستش و یکی که قویتر و پیشرفته تره hfc4gb2.3c/vvt یعنی همون موتوری که کرمان موتور داره روی جک می ذاره هستش و با موتور میتسوبیشی اصلی هم مقایسه شده.
پیروز و سربلند باشید…
بهزاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۳گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر…
ماشین ما بعد از 46 روز سند خورد. یعنی بعد از 50 روز تحویل می گیرم!
arash
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من که جک خریدم دارم حالشم می برم بهتر از 405 و سمند سورنی بود که داشتم لعنت بر فرغون سازان
ناشناس
۱۳ شهریور ۱۳۹۳شما اطمینان دارید که 90٪ قطعات بسته بندی شده در سایپا مال کشور چینه!!
Morteza
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوستان بالاخره ماشین ما هم اومد تحویل تیر بودیم تکمیل وجه در تاریخ 14/تیر همین امروز ماشین و تحویل گرفتیم
خیلی دلمون میخواست نگه داریم ماشینو ولی نمیشه دیگه.
قصد فروش داریم به قیمت خوب اگر کسی خواست
دلباختهjac
۱۳ شهریور ۱۳۹۳نه پس ؛ ساخت فرانسه و ایالات متحده دارغوز آباده شما که با نام ناشناس وارد شدی مشخصه .. اینو حتی تو مجلس هم بهش اشاره کردن اطمینان میخوای ؟؟ 206 مدل 89 تا 93 با 206 سال 83 تا 88 یکی بود کیفیتش ؟؟ سوختن مداوم سنسور اکسیژن ، کپ موتور و افت و دفورمه شدن تریم داخلی و خارجی ، مشکلات پمپ سوخت خودرو و صدای ناهنجار در خودروهایی مثل انواع خانواده 405 از قبیل سمند و پارس و غیره و ذالک ،، از کاربرا میخوام نظر بدن آیا ریو مدل 84 و 85 و 86 که کره ای بودن با مدل 89 تا 91 یکی بود کیفیتشون ؟؟ این پراید همون پرایده؟؟ این قطعات یکبار مصرف از کجا میان ؟؟ تولید داخلن؟؟ دبیر قطعه سازان گفته ما عملا چندین ساله به واردات گسترده از چین روی آوردیم .از کجا وارد کردن فرانسه؟؟ ترکیه، کره،؟؟ یا چین و این اواخر هند. چرا کیفیت اینقدر تنزل کرده دلیلش همین قطعات بی کیفیت و بدون و QC هست
Dr مستوفی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳بازهم دارن میفروشن دلیلش چی میتونه باشه ،، این کاربر گرامی که اشاره کردن افتاد بله متوجه شدم بخاطر منفعت منظورتان بود ، اما هنگامیکه قیمت فروش آزاد تنها 500 هزار تومان با قیمت کارخانه و آنهم پس از کش و قوس طولانی مدت و یک انتظار 100 روزه ، اختلاف قیمت دارد دیگر چه سودی میتواند عاید فروشنده بی نوا گردد پس دلیل مورد پسند قرار نگرفتن خودرو پس از تحویل است بگونه ای که خریداران قبل از خرید معیارها و انتظارات خاصی از جک دارند اما پس از دریافت خودرو متوجه میشوند نیازهای آنان برآورده نشده و سریعا اقدام به فروش مینمایند.
کیوان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳قیمت بازار الان 61 هست برای من که خرداد نوشتم و اول شهریور تکمیل وجه کردم 56.500 تمام شد پس اختلاف قیمت بیشتر است ضمنا چون فعلا تنها خودرو سازی است که فروش دارد و خودرو مورد اقبالی تولید کرده دلیل خرید و فروش دلال ها مشخص است الان خرید از ایران خودرو سایپا فقط در زمانهای خاص امکان پذیر است پس این غیر عادی نیست که عده ای فقط برای سود اقدام به این کار بکنند به هر حال بنده اگر تا اوایل مهر هم تحویل بگیرم و قیمت بازار آن زمان هم 61 باشد سود بیشتری از سود بانکی عایدم خواهد شد
سعید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳مشهد با وجودی که نمایشگاه خودرو دایره جک اتو 63 است
جناب دکتر ارادت دارم لطفا عادلانه قضاوت کنید.
شما ایراد میگیرید ولی پیشنهاد نمیدید.
مطمئنا عده زیادی از عزیزان این گروه مثل من دوست دارن ماشین فعلیشون رو تبدیل به احسن کنند و عمدتا از اطلاعات دیگران که خیلی منطقی و سخاوتمندانه ارایه میشه و در نظر گرفتن وضع جیبشون تصمیم میگیری که چکار کنند.پس لطفاً طوری بحث کنید که به شعور بقیه احترام گذاشته بشه.
از همه دوستانی که بقیه رو از نظرات قشنگشون بهره مند میکنند ممنونم.خصوصا دادا و سن مارتین عزیز.
سعید
۱۳ شهریور ۱۳۹۳جناب دکتر ارادت دارم لطفا عادلانه قضاوت کنید.
شما ایراد میگیرید ولی پیشنهاد نمیدید.
مطمئنا عده زیادی از عزیزان این گروه مثل من دوست دارن ماشین فعلیشون رو تبدیل به احسن کنند و عمدتا از اطلاعات دیگران که خیلی منطقی و سخاوتمندانه ارایه میشه و در نظر گرفتن وضع جیبشون تصمیم میگیرن که چکار کنند.پس لطفاً طوری بحث کنید که به شعور بقیه احترام گذاشته بشه.
از همه دوستانی که بقیه رو از نظرات قشنگشون بهره مند میکنند ممنونم.خصوصا دادا و سن مارتین عزیز.
مجید
۱۴ شهریور ۱۳۹۳دکتر جان هدف شما از نظر دادن اینجا اینه بگی که این ماشین بده، یه حرفی میزنی آدم شک میکنه دکتری که به نظر من نیستی، توی سایت های دیگه هم با همین لقب میری نظر ضد جک میزاری، اختلاف بازار و ثبت نام این خودرو حداقل ۲ میلیونه تازه اگه طرف پول لازم باشه، این اختلاف ۵۰۰ تومنی رو از کجا آوردی؟
Rafi
۱۳ شهریور ۱۳۹۳با سلام به همگی
یه سوال داشتم از افرادی که تو کار آپشن هستند
آیا میشه لاستیک 227 فاق کوتاه زیرش انداخت ؟ فکر کنم تو یکی از سایت ها که نمایندگی جواب سوالها رو میداد میگفت میشه نظر شما چیه ؟
Rafi
۱۳ شهریور ۱۳۹۳من این ماشینو نشون چندین نفر اینکاره دادم همه میگن این ماشین معلومه که اصولی ساخته شده باورشون نمیشه چین ساخته باشه بچه ها بدون تعصب میگم توشرکتی که کار میکنم هرچند وقت یکبار ماشینا رو عوض میکنن وبنا به بخشنامه ها خودرو ملی با ید جایگزین کنن الان یه چند وقتی که هرچی از پژو و سمند میخریم راننده ها اعتراض دارند و میگن مدل 89-90 بهتر بوده ماشینا کولراشون باد گرم میزنه صدای موتور نمیذاره کسی بخوابه (که این خودش تکنولوژی جدیده)رنگ هاش نامرغوبه و…دیروز قیمت مگان 15 میلیون گرونتر شد با این پول یا باید پژو و تیبا ال نود سوار شد یا 30 تا بذارید روش النترا مگان دست دوم بخرید حتی ایدو و زد 300 کاملا چینی هم نمیشه خرید با این اوضاع فکر نکنم کرمان موتورم تا چند وقت دیگه قیمتو ثابت نگه داره الان شاسی جک دنده ای 94 م هرکه داره نگه دارهتو بازار جایفته 80 قیمتشه
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اىن ماشىن با اىن مشکلاتى که داره حداکثر 40 قىمتشه..80 مىلىون کجا بود.بابا بىخىال..
کیوان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز کدام مشکلات؟ این خودرو را با تمام مشکلات ذکر شده با پژو پارس و ال نود و ام وی ام 530 هم قیمت میکنید؟ ارزش کلی یک بحث است ارزش در بازار ایران و در مقایسه با محصولات موجود بحث دیگر. کسانی که از مصرف و شتاب این خودرو گلایه دارند قطعا تا به حال خودرو اتوماتیک نداشتن. مزدا 3 مگان ام جی 550 آوانته … تمام اینها مصرف جاده ای حدود 9 و شهری بالای 12 دارند. شتاب صفر تا صد این ماشین 12 تا 13 ثانیه هست که مگان سراتو کرولا و… همگی همین حدود هستند حالا اگر منظور از مشکلات صدای کمربند و لق شدن آفاتبگیر و رنگ پریدگی سپر و زنگ زدن پیچ آینه بغل باشه بحث فرق میکند
Morteza
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اقای Dr مستوفی دلیل فروش ما اصلا مربوط به کیفیت ماشین نیست و کاملا بحث مالی هست که بوجود امده.
من 4 ماهه این تاپیک و فروم تینیگ تاک روزی چند بار میخونم چون قرار بود ماشین و خودمون برداریم.عموما همه راضی بودن از ماشین
از نظرکیفیت رنگ ماشین قابل قبول هست ولی از نظر سواری من نمیتونم نظر خاصی بدم چون از نمایندگی تا منزل چیز خاصی نمیشه متوجه شد ولی کلا قابل قبول بود.
رحمانی
۱۳ شهریور ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
من چندین ماهه نظرات دوستان رو میخونم ولی اولین پستی که میذارم در تاریخ پنجم مرداد تکمیل وجه کردم ، تاریخ نهم شهریور ماشین رو تحویل گرفتم و امروز سند و پلاک اومد. با ماشین خیلی رانندگی نکردم ولی از نظر رنگ و مونتاژ مشکلی نداشت فقط به نظرم باد کولر سرمای لازم رو نداشت که با توجه به راهنمایی دوستان میخوام گاز کولر رو عوض کنم.
با توجه به نظراتی که قبلا خونده بودم توقع منو کاملا برآورده کرد ، کسانی که تحویل نگرفتن خیالشون کاملا راحت باشه نسبت به قیمت ماشین کاملا ماشین خوبیه.
من یکسری آپشن ها رو توی نمایندگی نصب کردم ولی دی لایت نداشتن ، از دوستان اگه کسی میدونه دی لایت توی شیراز کجا نصب میکنن ، خیلی ممنون میشم آدرس بهم بدین . ممنون .
علی کیا
۱۳ شهریور ۱۳۹۳آقایون اینو برای ال90 یه جایی خوندم .بنظرتون اصلاً این مطلب درسته و ضمناً برا جک هم میشه از این روش استفاده کرد؟
((برای دیاگ کردن اتوماتیک هوشمند :
وقتی سویچ ماشین بسته س کلید صفر کن رو صفحه کیلومترو نگه دار همینطور که نگه داشتی سویچ رو باز کن تا پشت آمپر بیاد بعد چند ثانیه عقربه کیلومتر و دور موتور شروع به بازی کردن میکنه کلید صفر کن رو ول کن و چند بار بزن تا صفحه نمایش دیجیتالش یک دور کامل بگرده و شکل عکسی که قرار دادم بشه و ecu ریست بشه بعد سویچو بخوابون و ماشینو روشن کن
این نوشته که بیاد ecu ریست شده و منتظر برنامه جدیده که شما طبق رانندگیت اونو برنامه ریزی کنی حالا پر شتاب بری ماشیت سگ میشه اگه که آروم بری و دور پایین کند میشه ریست که کردین دنده دو و سه کات آف کن ببین چی میشه ماشینت .
نکته : پس از روشن کردن اولین بار پس از برنامه گرفتن تا موقع خاموش کردن ماشین در حال برنامه ریزی هستش و پس از خاموش و روشن کردن برنامه سیو میشه .))
کیوان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳اون فقط سلف تست کیلومتر شماره و کار دیگه ای نمی کنه. نکته جالب توجه تو این کار اینکه شما در مدلهایی که کامپیوتر سفری ندارند هم امتحان کنید تمام آیکون ها روشن می شه و مقدار سوخت رو هم نشون می ده فکر کنم اگر کسی سیم دکمه تریپ کامپیوتر ال 90 رو وصل کنه تو تمام مدلهاش کار می کنه اینها غیر فعالش کردن که یک آپشن بشه برای مدل E2
reza
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دوستان این موضوع ترمز نداشتن ماشین در ابتدای روشن شدن خیلی مهم به نظر میاد. از نمایندگی غرب تهران خیابان میرزابابایی در این مورد سوال کردم کردم تصدیق کرد که زیر یک دقیقه ترمز ضعیفه و در این یک دقیقه موتور با دور بالا کار مکینه تا بوستر نمیدونم چی چی بشه. نمیدونم ولی به نظرم موضوع جدی و خطرناکه.خطر داره حسن.
شایان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳زانتیا هم وقتی روشن میکنی ترمز نداره باید 20 ثانیه وایسی چراغ استاپ خاموش شه.
طبیعیه، باید سیستم ترمز و اینا روشن شه.
نگران نباش
RAFI
۱۳ شهریور ۱۳۹۳دقت کنین اونایی که ماشینشونو تحویل گرفتن دیگه کمتر میان اینجا دارن استفاده میکنن دیگم با این بحثا کاری ندارن شایدم به ما میخندن که بیخودی داریم ایراد میگیریم
Iman
۱۴ شهریور ۱۳۹۳از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره بله Rafi کرمون موتور نامرده نامرده خدا به داد خدمات پس از فروشش برسه فکر کن تو جاده ماشینت خراب بشه دیگه هیچی……. الان که ماشین نمیده به ما وای به حال قطعه اش میگن تو راه از چین داره میاد
شایان
۱۴ شهریور ۱۳۹۳اشتباه از خودمونه که میریم ثبت نام میکنیم
من هر وقت هر ماشینی از هر شرکتی ثبت نام کردم اذیت شدم و با بدقولی اونها روبرو شدم لذا تصمیم گرفتم دیگه فقط نقد بخرم و پولم و به حساب اینا نریزم.
کلا اگه ما به عنوان مشتری اونا رو تحت فشار قرار بدیم به نفعمون
اونا سرمایه گذاری کردن باید بیان پیش ما
اونا باید خدمات بدن نه ما!
یه عکس 3 در 4 تو روزنامه چاپ میکنن 100.000 نفر روز اول میرن اسم مینویسن بدون اینکه حتی سوار شن، تست درایو کلا مالیدس و غیره