صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
شهروز
۱۵ شهریور ۱۳۹۳سلام-الان در نمایندگی کرمان موتور بودم به دلیل اینکه سومین مرحله چکم بیستم خرداد بود و من به دلیل فراموشی بیست و یکم خرداد تکمیل وجه کردم. چکم برگشت خورده بود و تا حالا با کمک کرمان خودرو شهر یعنی بجنورد خراسان شمالی دنبال این بودیم که چکم را از حسابم برداشت کنند (چون که به علت جابجایی های کرمان موتور تهران و نداشتن تلفن، کسی پیدا نمی شد که پول را برداشت کنند) و بالاخره امشب از تهران زنگ زدند که آقا فردا صبح از حسابتون برداشت می کنیم. چند نفری در نمایندگی حضور داشتند یک خودروی اتومات که برای سرویس دوره ای آمده بود و یکی دستی که برای پارگی اگزوز اومده بود.یکی از افراد هم که کنارمان بود و لیفان خریده بود گفت که از عید لیفان را گذاشته برای فروش و به قیمت 40 و حتی 38 هم راضی بود کسی نیومده-اون آقای که جک اتومات داشت هم گفت که اتوماتش را چند ماهی 60 گذاشته بود کسی نیومد برای خرید و خودم سوار شدم.ضمنا همون جا یک سینی زیر موتور سفارش داد که قیمتش 150 تومان بود که نمایندگی سینی برای اتومات در انبار نداشت و برای دستی داشت. بگذریم. هر دو خودرو را روی جک بالابر گذاشته بود. دیدم که اولا جلوی گلگیر جک اتومات خوردگی دارد گفتم چیه؟ گفت که تو سرعت گیرا و بالاخص پارکینگ مرتبا جلوی ماشین می خوره به آسفالت. بعد دیدم که لوله اگزوز در جک دستی و اتومات فرق می کنه.در اتومات در ابتدا یک توری وجود داره که اونهم بر اثر اصابت خوردگی داشت ولی در هردو مخزن اول اگزوز توسط یک بستی نگهداری می شود که باعث پایین تر اومدن اگزوز و نزدیک تر شدن آن به سطح زمین شده بود (ضمنا کلا سطح ماشین جک به زمین نسبت به ماشینای دیگه ایران خودرو نزدیکتره) و اگر به جایی گیر کنه که احتمال آن هم خیلی زیاده موجب پارگی اگزوز و حتی جاهایی از موتور که به اگزوز وصلند میشه. که این اتفاق برای دستیه افتاده بود و این یک مشکل بسیار جدی برای این خودرو است.تعمیر کار می گفت که سینی بگذارید مخصوصا برای اتومات چون زیر موتور آلومینیومه و اگر سنگی بخوره آسیب می زنه.و اون قسمت توری و ابتدای اگزوز را می پوشاند و محافظت می کنه. اگر از قسمت زیر به خودرو نگاه کنیم، مشاهده می شود که لوله اگزوز از آخرین سطح ماشین حدود 10 سانتی متر پایین تره و به سطح زمین نزدیکتره که در یک سطح با کمی ناهمواری، اگزوز و دیگر جاهایی از موتور که به اگزوز وصلند را حتما دچار صدمه می کنه و هزینه زیادی را رو دست صاحب خودرو می گذارد.ضمنا آقای لیفانی گفت که مخزن اگزوز لیفان استیله و با کیفیت و در جک گالوانیزه هست.ضمنا دستگیره های جک هم با کیفیت نیستند و هر لحظه انتظار شکسته شدنشان را داریم.
مهدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۳امروز تو همت یه تویوتا rav4 رو یه کامیونت بود زیرش رو نگاه میکردم گلویی اگزوزش حدود ۱۰ سانتیمتر از بقیه کف ماشین پایین تر بود نمیدونم این قضیه چیه یا چه مشکلی تو طراحی هست
هرچند مال من دستیه و تا حالا به جایی گیر نکرده
ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۳امروز ماشین رو جهت گارانتی 2000 کیلومتر بردم نمایندگی گفتن مشکل ؟گفتم هیچی اومدم آچار کشی گفتن مشکل نداری برو گفتم بابا چرخم صدا میده بیایید ببینید مشکلش چیه هیچی آخر سر گفتن همه ماشین ها همینه برو و حاضر به یک نگاه ساده هم نشدن و هفتادتومان پول تعویض روغن از من گرفتن و دست از پا درازتر برگشتم خانه تا معنی گارانتی رو متوجه بشم.
Pourang
۱۶ شهریور ۱۳۹۳کدوم نمایندگى رفتى؟
sunmartin
۱۵ شهریور ۱۳۹۳بله با نظرت موافقم شهروز متاسفانه اگزوز و سایر قطعات کیفیت مناسبی ندارن من در این صفحه صحبت های خودم را که صلاح ببینم میکنم حالا مشخصا عده ای هم موافق نیستن و مته به خشخاش میزارن که در آینده بوضوح همه چیز مشخص میشه بنده از ابتدا تا انتها گفتم که استفاده کنندگان اینخودرو باید از سینی استفاده کنند و در سه مدل و سه قیمت موجوده که کاربری با نام پینار منکر این قضیه شد و گفت که اصلا سینی لازم نیست خوشبختانه قبل از اینکه کامنتی مبنی بر ضرورت استفاده از سینی زیر موتور بدم دراینباره از سایت خود مرجع چین تحقیق کردم کلا خودروهای چینی و بسیاری از سایر خودروها و حتی کره ای نیاز به سینی دارن البته بروی کیا اپتیما سراتو کادنزا و اسپورتیج سینی های دو تکه و یک تکه موجود هست خودروهای ژاپنی هم همینطور ، خودروی بی ام دبلیو دارای عایق کف سرتاسری در مدل های بالای 2006 هست بطوریکه نه تنها موتور و اگزوز بلکه سایر اجزا کف با ورقه های پولادی عایق و از اصابت سنگ و کلوخ و موانع در امان هستند اما شرکت کرمان خودرو این قطعه 100 هزار تومانی بروی خودرو ننداخته و مشتری خودش باید اقدام کنه
DAPPER
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام.
من تحویل تیر دستی بودم که دیروز تحویل گرفتم البته بدون پلاک ومدارک وبیمه و…
کیفیت مونتاژ واقعا پایینه کیفیت رنگ هم ازون بدتر.گلگیر جلو سمت راست یه پیچشو اصلا نبستن درز بین درو گلگیر وکاپوت هم که هرکدوم یه حکمی میکنه.بعضی جاهای ماشین انگار گرد رنگ نشسته وزبره.به نظرتون با چی پاک کنم بهتره ؟
فرزاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۳اقای سان مارتین شما که نوشته بودید دوست دارید چانگان ثبت نام کنید پس دست از سر ماشین جک بردار اقا بده کیفیت نداره اصلا نه بخر نه حتی سوارش شو
سامان
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام
اقا داپر
لطف میکنید بفرمایید از کدوم شهر هستید
DAPPER
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام .من نمایندگی سالار موتور پارسیان شیراز بودم
ali
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سایت فوق جهت دی وی دی جک اتومات در ایران:
http://www.poronix.com/index.php/component/k2/itemlist/tag/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%81%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9%20%D8%AC%DA%A9%20%D8%AC%DB%8C%205.html
سعید
۱۶ شهریور ۱۳۹۳اندرویده؟؟؟؟؟؟
دادا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳آقای محترم جعلی که ازسرلج وبی ادبی به خودت جرات میدی که بگی پارو فراتر گذاشتم.خدا شاهده دوستان،کوچکترین قصدتوهین بی ادبی دل شکستن کسی رو ندارم اما همان طور که قبلا گفتم میگم وخواهم گفت از دروغ متنفرم.پس هرکی باشه وهرچی باشه من جلوش درحدتوان می ایستم.سردبیر کیه مگه که توی جعلی اینجوری میگی.منظورم اینه که ایشون به احتمال زیاد ترک باید باشد گفتم به احتمال زیاد.چرا؟.بدلیل اینکه نوشته های آن بنده خدا رو بی کم وکاست درج میکنه حتی بنوعی تشویق به نوعی فساد باشه البته میدونم قصد سردبیر این نیست اما چرا حرفای ما و دوستان بعضا کمی کلمات تند نسبت به بعضی از افراد حاکمیتی وسازمانهای دولتی وحتی شبه دولتی واونم صرفا بابت ظلمای خواسته وناخواسته که بمردم وارد میشه حذف میشه یا تعدیل .اما یکی میاد میگه بیاین بریم فعلا جا ومسایلی که همه میدانید بعد هیچ نه پاک میشه نه تعدیل.پس آقای جعلی فهمیدی تو.آخه مرد یاشایدزن حسابی ماباید افراد وارد وتوانارو تشویق بکنیم بیاریم اینجا.چرا؟ چون باتوجه به ساختار این فروم دسترسی بهش اسانه وازمدیریتی قوی تر برخوردار .حتی از تیونینگ تاک.اونا یا قطع یا…اما اینجا کمتر مشکل داره پس چه دلیلی داره یکی خودشو عقل کل بدونه واولا باید بگه همه ی ایرانیا وچینیا اینن واین یکی و اونم دستی هزارحسن داره واتومات اینجوری وفعلا نه چون من ندارم نخرید وبعدا خانمی نازنین جعلی تر بیاد بگه تو همیشه فرشته یی بیا کمک تووایبر وازین دست.وخود کن مطلب ،اینجا فراموش بشه.این یعنی چی؟این مملکت رو رنگ وریا داغون کرده ولعنت به حامیان خود ریا کارا وخودریاکارا…افرادی مثل سن مارتین که عزیزن و بنوعی بیزینس میکنه بهتره یا کسی که قصدش دیدن چندتا عکس وگپ وبعضا…کدوم بهترن.دوستان کلام آخر بنده بهیچ عنوان نمیگم جک سرترینه یا بدترینه.هرکی یه قصدی داره ازدونوع میتونه استفاده کنه.نه اینو بکوبید نه اونو.واینو بدونید مابخدا لایق بهترینا نیستم که چون ملتی که بارنگ وریا سرهم دیگه فقط کلاه بذاریم لیاقتمون همین که موش آزمایشگاه برای کشورای دیگه باشیم .بنده بعنوان یه پزشکی که الان بیشتر توبحث بیزنس واقعی هستم والان دربحث تولید وعدم وابستگی بادوستان داریم میجنگیم وتاحدودزیادی موفقیم میگم.خدایی خیلی موقع میگم حقمونه این همه آماری جورواجور منفی.چون….بماند…قصد تعریف از خودم نبود.بلکه قصدم این بود که بگم مهره های شطرنج باید سرجاشان باشه بازیی جلو بره.فعلا که….جک سوارا دل نگران نباشید دراین بازار با این پول وتورم محصول خوبی خریدین چه دستی چه اتومات.چرخ هردو براتون بچرخه.خدایا کی دروغ وریا ازین مملکت رخت ببنده کی خدا………
sunmartin
۱۶ شهریور ۱۳۹۳دادا جان خودت ناراحت نکن با افراد بی جنبه بحث بی فایده س مثل خیلی از چیزهای دیگه تو این ..باید از کنار این افراد گذشت و خودشون به خودشون واگذار کرد
از یک جمله ت واقعا خوشم اومد
“دوستان کلام آخر بنده بهیچ عنوان نمیگم جک سرترینه یا بدترینه.هرکی یه قصدی داره ازدونوع میتونه استفاده کنه.نه اینو بکوبید نه اونو.واینو بدونید مابخدا لایق بهترینا نیستم که چون ملتی که بارنگ وریا سرهم دیگه فقط کلاه بذاریم لیاقتمون همین که موش آزمایشگاه برای کشورای دیگه باشیم”
محمود
۱۶ شهریور ۱۳۹۳با سلام
از دعوت نامه های 1500 تحویل مرداد خبر تازه ای نیست؟
خلیل
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام: کسانی در این page عمدا با هر نوع انتقادی ، به تندی برخورد میکنند و سریع لایک منفی میدهند تا بقیه جرات ابراز نظر نداشته باشند ، هر کس انتقادی دارد بدون لکنت زبان ، با رعایت اصول اخلاقی ،
حرف خود را بزند تا این منفی زن های حرفه ای ، خسته شوند .
شهروز
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام-یادم رفت که بگم اون اتوماتیه از آمدن صدای باد داخل خودرو با سرعت 110 خیلی ناراحت بود فکر کردم که سان روفش بازه دیدم که کیپه و اون آقای لیفانیه گفت که اگر دقت کنیم سان روف در لیفان هم سطح سقفه ولی در جک اون لاستیک درز گیر سان روف چند سانتی اومده بالا که باعت برخورد باد به اون قسمت و آمدن صدای باد به داخل میشه مثل زمانی که هواپیما هنگام نشستن، چرخهاشو باز می کنه و باد بهش برخورد می کنه (الیته بلا تشبیه)
عباس
۱۶ شهریور ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان
خیلی از دوستان در مورد این ماشین بد میگن بدون توجه به اینکه خیلی ها مثل بنده این ماشین رو ثبت نام کردن و منتطر هستند تا ماشینو تحویل بگیرن.در اینکه این ماشین بهترین نیست شکی وجود نداره اما برای کسانی که مثل بنده نرمال رانندگی میکنند و لذت رانندگی رو توی سرعت و لایی کشی نمیدونند باید ماشین خوبی باشه.بنده یادم هست زمانی که پژو وارد ایران شد خیلی ها از این ماشین ایراد میگرفتن که این ماشین خوبی نیست و غیره مثلا یادم میاد که میگفتن اگه با سرعت تواتوبان باهاش رانندگی کنی و شیشه ماشین رو پایین بدی شیشه عقب ماشین از جاش کنده میشه و خیلی چیزای دیگه از این دست اما همین پژو الان آرزوی خیلی هاست و بیشتر دوستان هم این ماشین رو داشتن و باهاش خاطره دارن.در مورد رنگ ماشین خیلی از دوستان گفته بودن که رنگ مناسبی نداره.چند روز پیش از یکی از آشنایان که تو این شرکت کار میکنه در مورد رنگ نامطلوب ازش پرسیدم و گفت:تا یکی دو ماه قبل تو شرکت از تینر به عنوان روان کننده رنگ استفاده میشد به این دلیل که روان کننده رنگ استاندارد موجود نبوده و برای همین موضوع بوده که رنگ ماشین کدر و تو قسمتهایی رنگ نشده باقی میمونده اما الان شرکت از روان کننده استاندارد استفاده میکنه و کیفیت رنگش هم خیلی بهتر شده.نکته آخر هم در مورد بدقولی شرکت به دو دلیل هست اول اینکه در بخش شماره گزاری مشکل وجود داره و تعداد پلاک مناسب به این شرکت تحویل داده نمیشه و دوم اینکه درخواست ثبت نام توی ماهای آخر بهار بیش از ظرفیت تولید شرکت بوده و شرکت کرمان موتور برای از دست ندادن مشتری و دریافت پول نقد بیش از حد ثبت نام کرده( تو تاریخی که من ماشین رو دیدم و ثبت نام کردم 2 روز فاصله افتاد تو همین دو روز تیر و مرداد ماه تکمیل ظرفیت شد)وبرای همین برای تحویل به مشکل خورده.
به امید اینکه ماشین رو هرچه زودتر بگیریم و لحظات خوبی رو داشته باشیم.
mohsen
۱۶ شهریور ۱۳۹۳امروز رفتم نمایندگی باسه طرح تعویض بهx60گفتن طرح برداشته شده.ما اخرش نفهمیدیم چیکار کنیم نه ماشینمونو میدن نه میزارن تعویض کنیم .
سید
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
من جی 5 دستی دارم و حدود 2000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم. در 1000 کیلومتر اول هیچ فشاری به ماشین نیاوردم و دور موتور از 2500 بالا نرفت که در این شرایط کارکرد موتور کاملا” بی صدا و نرم بود. در 1000 کیلومتر بعدی رفتم درو موتورهای بالاتر که در دور موتور 3 صدای موتور چند برابر شد و بعد از دور 3 باز صدای موتور کم میشه. اما یکی از بزرگترین مزایای این ماشین پایداری فوق العاده این خودرو در سر پیچهاست که خودم چند بار با سرعتهای بالای 120 پیچهایی را که با خودروهای ایران خودرو و سایپا نتونستم و یا جرات نکردم برم به راحتی با این ماشین رفتم و هیچگونه احساس ناامنی بهم دست نداد. یکی از عیبهایی که میشه به این خودرو گرفت سیستم تعلیق خشکش هست که تکانهای زیادی به ماشین میده و در مسیرهای ناهموار و دست اندازها یکم اذیت میکنه. تو شتابگیری و سرعت عملکرد خودرو قابل قبوله. مجموعه سیستم کمر بند های سرنشینان جلو داخل ستون صدا میده ( هر دو طرف) این مورد رو گذاشتم تا ببینم تو سرویس اولیه چکار میتونن انجام بدن.البته چون من به صداهای از این مدل حساسم بیشتر برام ناراحت کننده است. در کل باید بگم این خودرو هم محاسن زیادی داره و هم معایب ریز زیاد ولی بیشتر از این هم نمیشه ازش انتظار داشت بهر حال با این بودجه ماشین بهتر از این گیرمون نمیاد پس بهتره بریم حالشو ببریم و زیاد مته رو خشخاش نزاریم. ببخشید که زیاد نوشتم
mostafa
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام دعوتنامه تحویل مرداد واسه کسی اومده؟ خبری نیست؟ لطفا اونایی که منتظر دعوتنامه مرداد هستن دیسلایک بزنن باتشکر
Iman
۱۶ شهریور ۱۳۹۳گفتن 20 شهریور دعوتنامه میاد شاید این جمعه بیاید شاید…..
HOSSEIN
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
امروز از نمایندگی تماس گرفتند برای تحویل خودرو
1500 – یزد – تحویل تیر ماه
فرید
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام به دوستان جک سوار مخصوصا تحویلی های تیر ماه دستی، آقای dapper و hossein مبارک باشه، امیدوارم که از سواریش همیشه لذت ببرید، چندتا سوال: اگه شرکت دستی تیر ماه رو میخواست تو شهریور بده پس چرا طرح تعویض مطرح کرد؟ نمایندگی به شما دو نفر پیشنهاده تعویض داد؟ چندم دعوتنامه اومد؟ (دستی، مرداد، تهران)در انتظار دعوتنامه
HOSSEIN
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام فرید جان
بله به من هم پیشنهاد تعویض داده شد ولی قبول نکردم
در ضمن تکمیل وجه 12 تیر ماه بود
راستش صبح رفتم نمایندگی گفتن معلوم نیست و بایید تعویض کنید ولی ظهر تماس گرفتن گفتن ماشینتون اومده و فردا بیاید تحویل بگیرید
پیمان
۱۶ شهریور ۱۳۹۳لطفا اگر کسی شناخت یا اطلاعاتی در مورد ام جی 3 دارد در مورد مزایا و معایبش توضیح دهدو اگر ممکن بود مقایسه ای با جک اتومات ارایه دهید. متشکرم
فرید
۱۶ شهریور ۱۳۹۳سلام hossein جان، ممنون که جواب دادی، اما فکر کنم خودت باورت نمیشد که ماشینت وسط شهریور بیاد، خوشحال شدم که تحویل دستی ها داره راه میوفته، منتظره تجربیاتت موقع تحویل و بعد از تحویل هستم. مرسی عزیز (دستی،مرداد، تهران)
پیمان j5
۱۷ شهریور ۱۳۹۳با سلام و احترام
من این خودرو و در تاریخ 1393/1/27 به صورت نفدی با قیمت 62 میلیون از نمایندگی خریداری کردم و فکر کنم جزء اولین نفراتی بودم این ماشین و سوار شدم و از آن روزها در این سایت سر میزدم و نظرات دوستان و میخوندم به بعضی شون حق میدم به بعضی شون خندیدیم و …ولی تا امروز نظری ندادم و می خوام تجربه رانندگی خودمو تا کیلومتر 12000 و با جی 5 اتوماتیک براتون ارایه کنم :
1- اولا باید تا 1000 کیلومتر این ماشین آبندی درست بشه نه زیاد بهش فشار بیاری نه کم گاز باهاش حرکت کنی تازه بعد از کیومتر 10000 باید رد کنی متوجه خواهید شد قضاوت ناعادلانه نباید کرد.
2- در ابتدا روشن شدن ماشین بله درست می فرمایند ترمزدرست عمل نمی کنه . مگه تمام ماشینها درست عمل میکنه چون در ابتدا دور موتور بالاست و این موضوع طبیعی است پس زیاد حساسیت به خرج ندبد لطفا
3- در دور ثانویه در دور بالا به جرات می تونم بگم اگر راه براتون باز باشه کمتر ماشینی شاید یا این حجم موتور به گردش برسه چون بنده با سرعت 185 با کولر اتوبان قزوین به رشت باهاش رانندگی کردم و بقیش هم ترسیدم گاز بدم.
4-از لحاظ رنگ بله کیفیت رنگش کمی پایینه ولی راضی کننده است در ضمن رنگش هم گارانتی داره بله ماشن من هم یه نواقصی رو بدنش بود ولی میشه رفع کرد.
5- در سر پیج های نسبتا تند با ماشینی که نمی شد پیچید با این ماشین راحت بدون هیج ترسی بپیجید چون انگار ماشین جسبیده به زمین .
6- من دوریبن عقب و ضبط فابیرک اون و از مجید کار خریداری کردم ازش راضی ام و اینو هم بگم در نمایندگی مدلش با من ضبط ماشین من فرق میکنه و گرونتره. قابیت نصب گروز کنترل هم دارد روی فرمان سمت چپ . حدودا 850 هزار تومان تا یک ماه آینده نصب میکنم. دی لایت هم نصب کردم
7- جاداره – صندلی راحت و ریلکس
8- باد لاستیک هم گاهی اوقات یک عدد نشون و بعضی وقتها هم کم نشون میده چون والف لاستیک سنسور داره
9- فن ماشین انگار یکسره است البته ایراد نیست عقربه آب یا آمپر آب از وسط بالاتر نمیره
10- کولر خنک نه خییییییلی سرد سردکه از سرمای سیبری یخ بزنی نه حالت پنکه که دم کنی
9- در سربالای ها هم اگه بزارید در حالت دستی ماشین رونتر حرکت میکنه تا در حالت اتوماتیک جه از لحاظ مصرف سوخت و شتاب و راحتی و…
در پایان عرض ام اینکه این ماشین و انقدر خراب نکنین اگه تجربه رانندگی باهاش ندارین و یا فقط اولین باره که سوار ماشین میشین چون میبینم و میخونم خدمتتون میگم و گرنه قصد جسارت ندارم تا حالا هم 3 بار برای سرویس بردم نمایندگی کیلومتر 17 جاده مخصوص فقط روغن بار اول 80 بار دوم 100 بار سوم 128 هزار تومان هزینه دادم . روغن اش هم لیکومولی میرزن . بعدش هم شما که ثبت نام کردین حدود 56 میلیون پول دادید مگه انتظار آزرا یا کادنزا و یا … دارید مطمئن باشید در رنج سراتو و اکسنت و مگان و … بالا هست که پایین نیست
دیگه باز هم بنویسم اگه دوست دارید بفرمایید
راستی به نظر من اگه میخوایید سواربشید ارزش ثبت نام نداره چون خیلی طول می کشه تفاوت قیمت الان نزدیک 4 میلیونه نقدی بخرید بهتره حاشو ببرید.
sunmartin
۱۷ شهریور ۱۳۹۳MG 3
خودروی سوپر مینی ( کوچک )درون شهری مصرف 5.5 لیتر قدرت 105 اسب موتور 1500 مدلی که توسط مدیا موتورز ارایه میشود نیوفیس 2014 همراه با دی لایت ( سری جدید ) ابعاد خودرو کوچک اما اتاق فضای خوبی داره در نمایشگاه مشهد رو نمایی شد
مشکلات:بنظر من بزرگترین مشکل این خودروی زیبا سیستم دنده اون هست چراکه مثل پراید و mvm 110 ( چری a10) دنده از نوع ATM هست و حالت p و n نداره
این نوع دنده بسیار مکانیزم قدیمی داره در واقع خودرو دنده ای با کلاج برقی هست ، اما سیستم automatic با این سیستم بسیار متفاوت هست در خودرویی مانند جک از کلاچ چند لایه استفاده شده و سیستم توسط سامانه هوشمند در دورهای مختلف موتور اقدام به تعویض میکنه ، قیمت MG3 با توجه به ضریب نمایندگان مجلس ، خودروی فرسوده، ارزش افزوده، عوارض واردات، هزینه حمل پلاک 8 ملیونی !!! و سایر هزینه هایی که جهت جلوگیری و منصرف ساختن افراد از خرید خودرهای خارجی بصوزت سد راه ملت درست کردن در میاد 68 ملیون که بنظر من نمیصرفه و اون سیستم گیربکس بزرگترین عیب این خودرو هست اینخودرو نهایتا 45 ملیون ارزش داره
حسن
۱۷ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان قیمت جک اتومات تو بازار 58 میلیون شده.
يونس
۱۷ شهریور ۱۳۹۳سلام قبلا توی همین صفحه می خواستم ماشینو بفروشم ولی هرچه زمان می گذرد بنظرم اومد که حیف این ماشین که بفروشم و منصرف شدم ضمن اینکه همسر بنده هم که باهاش رانندگی کرد خیلی راضی بود ماشین قبلی ما 206 تیپ 2 بود
علی از مشهد
۱۷ شهریور ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان من با جی 5 اتو تا حالا 8600 کیلو مترراه رفتم دوتا سفر یکی قبل از ماه رمضان به شمال و دومین چند روز پش به بانه مصرف 53 لیتر ازسبزوار تا قم از راه گرمکسار به قم 715 کیلو متر پیمایش 3800 کیلومتر طی 5 روز کشش مناسب در جاده های کوهستانی در صورت نتر سیدن از گاز دادن واستفاده از تیپ ترونک راحت بودن سر نشینان طی مسافرت چسبندگی خوب به جاده
خلاصه من از خرید این ماشین با این قیمت خیلی راضی هستم ماشین های قبلی
پیکان.پراید.ریو.پ پارس.سراتو2000 cc.ال 90.توصیه به دوستان تجربه سواری هر ماشین قبل خرید توضیح{کندوشتاب ماشین به مرورزمان بهترمشود وشما هم رانندگی با اتو رابهتر یاد می گیرید یا حق
دادا
۱۷ شهریور ۱۳۹۳ازجمعه غروب یکی ازماشینا اومد.تاپایان هفته پلاک وکارتم میاد.اون یکی هم گفتن تاآخرهفته میدن…نمایندگی میخواست سورپرایز یاشگفت زده ام کنه.میگفت میخواستیم پلاک بیاد بگیم بیا ببر.درصورتی که دفترمرکزی قبلش زنگ زده بود من مسافرت کاری بودم.صبح قبل خونه رفتن رفتم نمایندگی.ماشین رو بررسی کردم.مشکلی خاص بظاهر نداشت.جالبش این بود ۲۵ماشین کار کرده بود…دوستان الان میگم ای کاش ای کاش نقره ی رو میگرفتم ای کاش.واقعا نقره یش معرکه س.دوستان اگه تکمیل وجه یا ثبت نام نکردین حتما حتما نقره یی بگیرید.بنظرم نقره یش تو بازار تقریبا تکه.بگیرید بهیچ عنوان ضرر نمیکنید….گفتم به شما تاقبل پایان شهریور میگیرم.دقیقا قبل پایان نیمه ی اول…
مجید
۱۷ شهریور ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان
جک جی ۵، دستی تحویل تیر، اهواز
امروز ظهر از سرکار برمیگشتم ۳تا جک دستی دیدم بار تریلی بود، اون وقت به ما گفتن بیاین تبدیل کنین فعلا از جک دستی خبری نیست، من هم تبدیل کردم به اوتومات، یعنی دروغگو تر هم از این شرکت هست؟ اگه قرار بود به این زودی تولید دستی شروع شه چرا به ما گفتن بیاین تعویض کنین؟
واقعا دیگه این ماشین از چشم افتاده، قصد فروش دادم، البته ثبت نامم مرحله ای بوده، 37,500,00 پرداخت شده 20,400,000 باید طی ۴ مرحله پرداخت بشه، اگه کسی طالب بود پیغام بده پیشنهاد قیمت هم خودتون بدین.
09166108028، جک اوتومات تحویل هم گفتن تا آخر شهریور، اهواز
محمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۳دوست عزىز اهواز مپطقه آزاده.واقعا چه کسى اىن لگنو مىخره؟!!
مجید
۱۷ شهریور ۱۳۹۳اخوی درسته که منطقه آزاده ولی مقررات خروج از منطقه خیلی سخته و سالی یکبار هست، یعنی ماشین خریدی باهاش یه مسافرت درست و حسابی نمیتونی بری ، ماشین اروندی بدرد رفت و آمد درون استانی میخوره.
mgb
۱۷ شهریور ۱۳۹۳سلام اونایی که مدل 1500 رو دارند پرتاب باد کولر و قدرت موتور چجوریه؟ مشکل اینجاست اتوماتش کمی برای ما گرونه در یکی از سایت های چینی این خودرو با موتور 1800 دستی هم داده میشه:
http://chinaautoweb.com/car-models/jac-j5-sedan/
مهدوی
۱۷ شهریور ۱۳۹۳سلام
دوستان کسی اطلاع داره که روی جک اتومات کی لس نصب میشه آیا آینه هاش میشه تاشو برقی کرد
ممنون میشم با آدرس و هزینه احتمالی پاسخ بفرمایید.