صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
شهروز
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام -سایت هایی که به خودروهای داخلی امتیاز می دهند، یکی از امتیازات منفی که به این خودرو می دهند به ترمزهاش است که الان مشخصه که چرا نمره منفی می گیره. چون به قول پورنگ ممکنه ترمز صبح ممکنه خالی کنه.
کسی می دونه که میشه حواله را فروخت یا نه؟
مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اقا شهروز این فکر رو نکن واقعا ترمز قوی داره تا سوار نشی نمیشه نظر داد مطمعن باش پشیمن نمیشی
شهروز
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام- از موضوع مانیتور با سیستم عامل اندورید چه خبر؟ خبری شد؟ یا اینکه نمایندگی هنوز هم با همون سیستم عامل قبلی می فروشه؟
دادا
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دوستانی که از خالی کردن ترمز میگن میتونن به صفحات قبل نگاه کنن و جوابشو بگیرن اما تجربه ی شخصی بنده از هر دو نوع ماشین اینو میگه ترمز دستی سرتره.حالا نمی دونم بدلیل تازه بدونه ماشینه یا مسایل دیگه.بنظرم درسرعت نه خیلی زیاد یکسان حداقل دو متر خط ترمز اتو بیشتره ومستلزم فشار بیشتر پا به پدال ترمزه…بنده چیزی به اسم آبندی نمیدونم چون میدونم مال عهد دقیانوسه عین مثل بعضی از دوستان میمونه که بخوان ماشینو خاموش کنن یه گاز میدن بعد خاموش میکنن افتخارم میکنن به موتور حال میدن. پس تا ۱۷۰ هم رفتم.کوبش عقب داره ولی منتظر زمانم.بعضی کارا رو میخوام انجام بدم بینم نتیجه ش چی میشه بهتون میگم.شاید یکی استفاده کرد...اما دوستان بغیر بعضی مسایل ریز وقابل اغماض ویادگیری بعضی قلق ها واقعا واقعا راحتی اتومات یه چیزه دیگه س.ترونیکشم که تقریبا مثل دستیه ویه چیز بالاترش…حالا تو جاده ها خیلی خیلی راحت شدم…خوشی بیاد براتون
منصور
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ظاهرا مشکل ترمز با فشار دادن پدال ترمز قبل از استارت خودرو بطور کامل برطرف میشه.
دوستان امتحان کنند و اطلاع رسانی کنند.
قبل از استارت زدن پدال ترمز رو نگه دارید و بعد استارت بزنید
منصور
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دادا جان خودت استادی و صاحب نظری
ولی به نظر من در مورد آب بندی ماشین یه تجدید نظر بکن
نه به خاطر حرف عوام و …
بلکه به خاطر چیزی که به صراحت تو دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده
حداقل ماشینهایی که من تا به حال داشتم تو دفترچه همشون رو دوره آب بندی تاکید شده. علتش هم استهلاک بالای قطعات نو (تازه ساخت) در ابتدای استفاده از خودرو هستش
به نظر من کارخونه ای که تونسته ماشین رو بسازه، اگه رو آب بندی خودروش تاکید داره باید بهش توجه کرد.
faryad
۲۴ شهریور ۱۳۹۳تست کنید
faryad
۲۴ شهریور ۱۳۹۳قبل از استارت زدن پدال ترمز رو نگه دارید و بعد استارت بزنید
faryad_yb
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دوستان. همیشه دقت کنید توی ماشینهای اتومات حتما قبل از روشن شدن باید پدال ترمز رو تا ته قشار بدین. توی اکثر خودروها ماشین استارت نمیخوره تا پدال ترمز رو فشار ندین. ولی واقعا جای تعجب داره که کرمان خودرویی ها این نکته رو به مشتریها نمیگن و حتی خودشونم بدون اینکه پدال ترمز رو بگیرن ماشین رو روشن کردن. (هنگامی که رفته بودم ماشین رو تحویل بگیرم و جالب اینجا بود که بهش گفتم پدالو نیاز نیست بگیری؟! طرف گفت نه نیاز نیست!)
البته من دلیل این پدال ترمز گرفتن رو نمیدونستم هیچوقت – که الان مشخص شد…
یه نکته دیگه اینکه شما از P به R و D نیاز دارین پدال ترمز رو فشار بدین . ولی از D به N و بلعکس نیازی نیست. یعنی شما تو ترافیک سنگین و پشت چراغ قرمز میتونین برای اینکه به گیربکس ماشین فشار نیاد دسته دنده رو ببرین رو حالت N بدون اینکه نیاز باشه شستی یا پدالو فشار بدین. و برعکسشم برای شروع حرکت بازم به راحتی روی درایو قرار بدین.
هنگام پارک کردن هم وقتی ماشین رو توی جای پارک قرار دادین و به حالت سکون در امدین اول از همه برین روی N ترمز دستی رو بکشین بالا و پاتون رو از روی ترمز بردارین تا سنگینی ماشین روی ترمز دستی بیفته و سپس دوباره پدال ترمز رو تا ته فشار بدین و دنده روی P یا پارک قرار بدین و ماشین رو خاموش کنین. در غیر اینصورت شما تمام وزن ماشین رو روی گیربکس انداختین و در دراز مدت باعث کم شدن عمر گیربکستون میشین
بهمن
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
بهمن
۲۴ شهریور ۱۳۹۳دوستان همیشه منبعتونو ذکر کنید.
بعد کپی پیست کنید.
لااقل به احترام کسی که مطلب رو در سایت دیگه نوشته بزارید.
این مطلب تو سایت تیونیگ ذکر شده.
ممنون
دادا
۲۴ شهریور ۱۳۹۳منصورجان ممنون از راهنمایتون.اما چه چیزا تو دفترچه نوشته شده عمل نشده.کلا ماشینای الان سیستم آبندی قدیمی رو ندارن که تا ۵۰۰تا مثلا۸۰بری وبترتیب بالا.ولی منم قبول دارم کمی مدارا دراوایل کار لازمه برای هماهنگ شدن قسمت های مکانیکال.اما اگه یه موقع پات رو گاز رفت غصه نخور که بابا الان موتور پاچید.چنین چیزی نیست.ولی لامذهب وقتی نفس کم میاره وگاز میدی میره تو دور پنچ غرشش واقعا لذت بخشه.یه حسه فرمول یک بهت میده اما چکنیم ماشین خانوادگیه…امروز کلا نیتروژن زدم هرچند هوا داره کم کم پاییزی میشه.یکی دوسفر برم درباره ی لاستیکا هم تصمیم نهایی میگیرم.فعلا بدجور موندم.این تجربه شد تا چیزی که واقعا ایمان ندارم نگم…رنگا هم مشکلی نداره مال من فعلا چیزی نشون نداده ولی میخوام برا اطمینان بیشتر به نقاش خودم نشون بدم چون بکارش ایمان دارم.بیش از ده ساله باهاش کار میکنم…ایکاش این ماشین بمانند ماشینای اسپورت زیر سیگاری نداشت.ای کاش سیگاریو سیگاری وجود نداشت
منصور
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اون که آره، واسه یه مدت کوتاه پرگاز رفتن اشکالی نداره
هدف از آب بندی فشار نیاوردن طولانی مدت به قطعاته تا عمر مفید خودرو زیاد بشه وگرنه اگه قرار باشه با یه گاز دادن فاتحه یه موتور خونده بشه همون بهتر که گازه رو بدی و حالشو ببری :-)
محمد رضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با سلام شماره من 09131190428جی اتوماتیک سفید کار کرد 100 کیلومتر صرفا جهت شمار گذاری جهت فروش اماده در صورت تمایل تماس بگیرید قیمت 59 ملیون
رضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با سلام خدمت همه ى عزیزان من از دیروزمنتظرم هیچ کدام از دوستان پاسخ منو بصورت علمى و کامل ندادن.من یه لیفان 620 تحویل ابان 93 ثبت نام کردم بعد از ثبت نام نظرم عوض شد و مشتاق جى 5 اتوماتیک شدم.حالا هم مردد موندم لیفانو انصراف بدم و براى جک تحویل آذر ثبت نام کنم یا نه؟؟؟!!دوستانى که از هر دو ماشین استفاده کردن یا اطلاعات دارن منو راهنمایى کنند.خیلى سردرگمم.سوالم اینکه از نظر کیفیت و راحتى کدوم یکى سر تره؟یه مشکل دیگه اینکه جک جى 5 بر خلاف لیفان 620 چراغ ال اى دى جلو نداره دوم اینکه مانیتور رنگى سوم دوربین دید عقب چهارم جى پى اس نداره.از لیفانم به خاطر این اپشناش نمیتونم دل بکنم.میخوام زود تصمیمگیرى کنم خواهشا همه دوستان سریع منو راهنمایی کنن چى کار کنم؟کدومشون به صلاحمه.منتظر جواب اساتید هستم.با تشکر
رامیار
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان من تحویلی مرداد ماه هستم امروز ماشینم اومده بدون هیچ مدارک و پلاکی . بعد رفتم به مسول نمایندگی سنندج اقای بهرامی میگم اگه میشه ماشین منو بفروشید بعد زنگ زد تهران و بهم میگه قیمتا اومده پایین 40 میبرمش . اهه انصافه . واسه خودم 42 در اومده . اینا دارن سواستفاده میکنن تجارت میکنن اینا بی انصافا . خدا ندارن با این ماشینای اشغال چینی
محمود
۲۴ شهریور ۱۳۹۳j5 بهتون 40 قیمت داده ؟؟؟؟ خیلی به انصافه . هیچی نیرزه و مفت بخرن 48 قیمتشه
فرید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان، امروز تکمیل وجه انجام دادم، خدا رو شکر ۲ تا چک رو از از آذر ۳ ماه و ۶ ماه حساب کردن.رضا جان لیفان هم بخاطر امکانات خوب و قیمت مناسب ماشینه خوبیه، اما بنظر بنده باید لیفان رو با جی ۵ دنده دستی مقایسه کنی نه اتومات، چون گیربکس هر ۲ دستیه، تازه اگه جی۵ اتومات به قول خودت DVD و بعقیه امکانات رو نداره گیربکس اتومات به همه چی می ارزه، نهایتش همه این آپشنها که میگی با مبلغ کمتر از ۲ میلیون قابل حله، اما با ۲ میلیون میشه گیربکس اتومات رو لیفان گذاشت؟
فرید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳آقا رضا در ادامه کامنت قبلی باید بگم که از نظر قیمت هر دو ماشین اختلاف زیادی دارن، من اسفند پارسال جی ۵ دستی نوشتم مثلا تحویل مرداد، عین شما مونده بودم لیفان با شرایط اقساطی بگیرم یا جی۵ ، که نهایتا جی۵ رو انتخاب کردم، بازم میگم که تو انتخاب هر کدوم باید یه چیز رو فدای یه چیز کنی، من امکانات لیفان رو فدای زیبایی جی۵ ، اتاق جادار، کولر اتوماتیک، کیفیت موتور و گیربکس بهتر از لیفان کردم، البته جی۵ هم معایبی هم داره: کمکهای خشک، صندوق کوچکتر (۴۱۵ لیتر)، مصرف سوخت کمی بالاتر از لیفان، نداشتن امکانات ساده حتی پاور ویندوز و دزدگیر، این نظر شخصیه بنده بود که بلعکس هم میشه فدای اون یکی کرد، در پایان مزایا و معایب لیفان رو مینوسم: مزایا: امکانات متناسب با قیمت پرداختی، کمک فنر های نرم و خوب، مصرف کم، شتاب عالی، صندوق عقب جادار(۶۵۰) لیتر که به این علت فضای داخل نسبت به طول خودرو کوچک شده، خدمات پس از فروش بهتر از جک بعلت گذشت زمان از ورود لیفان.معایب: کولر ضعیف، گیربکس و دیسک و صفحه ضعیف نسبت به گشتاور بالای موتور.
منصور
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با اجازتون منم یه ایراد به لیفان 620 وارد میکنم
تو درجه حرارت خیلی بالا، ماشین بطور فاحشی بنزین کم میکنه
مثال عینی میزنم دوستم لیفان داشت و وقتی تو خوزستان ماشین رو تو آفتاب پارک میکرد یه روزه 1-2 خط از بنزینش میپرید ولی اگه زیر سایه بان پارک میکرد این مشکل برطرف میشد. شاید هم موردی باشه این قضیه و قابل تعمیم به همه لیفان های 620 نباشه
یه ایراد هم کم میکنم و اون هم کولرشه، کولر ماشین دوستم عالی بود و با توجه به سابقه خراب کرمان موتور در زمینه گاز کولر، بهتون توصیه میکنم که حتما گاز کولرتون رو شارژ بفرمایید چون احتمال زیاد مشکل از کرمان موتوره تا ضعف کولر لیفان
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳امروز ظهر 1500 تیر از حاده مخصوص تحویل گرفتم.تحویل خیلی عالی بود و فرصت کافی رو برای تست همه چیز داشتیم. حدود 40 کیلومتر
باهاش روندم چیزایی که به نظرم اومد : (با توجه به این موضوع که قبلا پرشیا 86 داشتم)
– یه شلنگ آب الکی رو ماشین گرفته بودند ولی توش کاملا تمیز بود
– رخ ماشین در حد خودش واقعا زیباست.
– کیفیت رنگ در حد ایران خودرو، مشکل خاصی به چشممون نیومد.
– کیلومتر ماشین 8 بود.
– کولر عالی
– صدای باد از سمت ساتروف تو اتاق می پیچه. ولی در حدی که اذیت بکنه نیست.
– ترمز و کلاچ خیلی پایینه. کلا با ترمزش مشکل داشتم.
– ماشین وقتی روشن میکنی کاملا سایلنته.تو حالت بدون حرکت نه لرزشی نه صدایی.
– و یه سوال دارم؟ تو 15کیلومتر اول دوستم که از پشت میومد گفت که از اگزوز دود سفید میاد (حالت آب روغن) ولی بعد کمتر شد. به نمابندگی که زنگ زدیم گفت طبیعیه ، چون کاتالیست نو هست داره میسوزه. حالا به تظر دوستان که تخصص دارند یا این مساله رو برای این ماشین قبلا دیدند ، طبیعیه؟
رضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با تشکر از آقا منصور و آقا فرید.یه ایراد دیگه واسه جى5 کیفیت رنگش و ایراد عمده لیفان صداى زیادموتور داخل کابینشه.در این موارد شما دوستان عزیز و بقیه بزرگواران اعلام نظر بکنن.بقیه دوستان در مورد سوال قبلیمم اظهار نظر کنن الان چه تصمیمى بگیرم خواهشا کمک کنید فرصتم کمه
شهروز
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام- جک دستی ثبت نام اسفند ماه و چهار مرحله ای و هر مرحله 6500000 (جمعا 26000000) و تحویل مرداد ماه
امروز دعوتنامه آمد با شرایط زیر:
1- در صورت انصراف، سود انصراف معادل 18 درصد سالیانه محاسبه و ظرف مدت 10 روز کاری پرداخت می گردد
2- در صورت تبدیل به لیفان 620 یا ایکس 60 و یا جک اتومات (تحویل 30 روزه) : مجموع تخفیف مندرج در قرار داد و سود 20 درصد سالیانه از اول مرداد تا زمان تبدیل که از مبلغ قیمت روز خودروی جدید کسر و مابقی بصورت نقد و یا طی دو چک مدت دار با مبالغ یکسان به تاریخ های 3 و 6 ماه پس از تحویل خودرو پرداخت گردد. لاز م به ذکر است که کرمان موتور مبلغی حدود 765000 تومان را به عنوان پاداش انتقال از قیمت خودرو کسر می نماید. جالب اینجاست که قیمت اتومات در زمان ثبت نام در اسفند و قیمت الان به دلیل مالیات بر ارزش افزوده 2 میلیون تومان گرانتر شده است
3- در صورت عدم تبدیل و گرفتن جک دستی : مجموع تخفیف قرارداد (1365000تومان) و سود 20 درصد سالیانه از اول مرداد تا زمان صدور دعوتنامه (650000 تومان) و محاسبه 18 درصد سالیانه (1200000 تومان) جریمه دیرکرد از قیمت خودرو در زمان ثبت نام کسر و مابقی توسط خریدار ( 16200000 تومان) پرداخت گردد.
مسئولان نمایندگی کرمان خودرو می خواهند نشان دهند که تبدیل جک دستی به اتومات به نفع مشتری است چون هم پاداش انتقال دارد و هم چک ها 3 و 6 ماه پس از تحویل خودرو است و تحویل خودرو هم 30 روز پس از تکمیل وجه است لکن قیمت 2 میلیون تومان گرانتر از زمان ثبت نام می باشد.
ولی بدترین حالت برای دستی این است که اگر بخواهیم مابه التفاوت را از فروش خودروی فعلی زیر پایمان کسب نماییم، بی ماشین ماندن حدود 3 ماهه درد آور است. ولی در کل به نفع است چون هم حدود 2 میلیون تومان تخفیف می خورد ( البته سود پول خودمان است) و هم خودرو حدود 2 میلیون از زمان ثبت نام گرانتر شده است. که این مورد در تبدیل وجود ندارد.
فرید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳رضا جان، تمام نظراتم راجع به لیفان تجربیات خودم بود روی ماشینه برادرم که الان ۱ ساله داره و من هم خیلی سوارش شدم هم تو جاده و شهر، لیفان، جک دستی، جک اتومات تو رنج قیمت و از لحاظ فنی همشون ماشینهای قابل قبولی هستن، اما اینم بگم که جک در حال حاضر تو بازار فروش وضع خوبی نداره چون جدیده، من میگم هر کی میخواد ماشینه چینی بخره حداقل باید ۴ یا ۵ سال سوار شه چون افت قیمت زیاده، به هر حال هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میخوری، من اگه پول داشتم حتما اتومات میگرفتم، تو این تهران پر ترافیک بدرد میخوره، اما چه کنم با این حقوق کارمندی با بدبختی تونستم (L90, E1، مدل88) تبدیل کنم به جی۵ دستی.
منصور
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام
j5 اتومات 1800 سفید تحویل شهریور ماه
کارکرد 50 کیلومتر(صفر)
مدارک کامل تحویل گرفته شده
محل : دزفول
فروشی . قیمت : 61
تماس: 09165809675
رایال
۲۴ شهریور ۱۳۹۳والا در قیاس با جک جی ۵ و لیفان ۶۲۰ . من حدود ۳ سال پیش ۶۲۰ ۱۶۰۰ داشتم حدود ۶ ماه تو کیلومتر ۸۰۰۰ هزار صفحه کلاچ خالی کرد که کلا بخاطر اون قضیه کلا دلمو زد چون اونموقعه تازه به بازار اومده بود و سه هفته ماشین خوابید بخاطر نبود قطعه. فروختمش . صدای موتور خیلی زیاد داخل کابین ، ولی شتاب خیلی بهتر نسبت به جی ۵ ،نرم بودن و لذت بیشتر رانندگی با جی ۵ هم که دیگه گفتن نمیخواد البته لیفان من ۶۲۰ ۱۶۰۰ بود که دیگه تولید نمیشه
سید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
جک جی دستی مدل 93/5 رنگ سفید کارکرد2600 لاستیک هانکوک کره.گذاشتم برا فروش هر کی مایل به خریده با این شماره تماس بگیره یا پیامک بزه
09144027858 در ضمن بنده تبریز هستم
سید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوستان
جک جی 5 دستی
کارکرد 2600 کیلومتر
رنگ سفید
قیمت:توافقی
تحویل: 93/5
لاستیک هانکوک کره
شماره همراه:09144027858
لطفا قبل از تماس پیامک بزنید
رایال
۲۴ شهریور ۱۳۹۳تازه یادم رفت بگم کیلومتر ۵۰۰۰ پولوس تعویض شد در کل اون لیفان که من داشتم نماد کامل جنس چینی بود . حالا شما برو ببین تو تیونینگ لیفانی ها چه مشکلاتی که ندارن ولی جک رو ببین کسی تا کیلومتر ۱۵ هزار مشکل اینچنینی داشته یا نه
mohandes.hadi
۲۵ شهریور ۱۳۹۳امروز از نمایندگی زنگ زدن برای تبدیل!!!!!
موعد تحویل شهرویور 1500 دستی!!!!
عجب ادمهایی هستن هاا!!!
بگو شما اگه نمیتونید تحویل بدید غلط میکنید ثبت نام میکنید!!!!
امروز که نرفتم
شهریوری ها رفتن؟؟؟
چیکار کنیم؟؟؟!!!
مهدی فدایی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳با سلام
شما در هر صورت باید بری
سه تا انتخاب داری
1. انصراف با سود 18 درصد
2.تعویض ماشین(من تعویض کردم با اتومات) یک چک به مبلق 30 میلیون و یا 2 چک 15 ملیونی 3 ماه (9/25 ، 12/25 )
3.الان تکمیل وجه کنی و تا آذر صبر کنی البته تکمیل وجه الانت با تخفیف ها حساب شده و قیمت ماشین 44 ملیون برات در میاد
Iman
۲۵ شهریور ۱۳۹۳اگه ماشین داری الان صبر کن تا سه ماه دیگه وگرنه یا انصراف بده یا تبدیل کن من امروز تکمیل وجه کردم تا سه ماه دیگه ببینیم چه کار میخوان بکنن با ما
عباس
۲۵ شهریور ۱۳۹۳من امروز رفتم به x60 تبدیل کردم
مابه التفاوت 2 تا چک دادم
گفتند 30 روزه تحویل میدیم
احسان
۲۵ شهریور ۱۳۹۳سلام<موتورj5اتومات ضعیفه یا نه؟؟میگن موتور خوبی نداره .واسه مسافرت بدرد میخوره؟؟
خدایی یکی که داره درست راهنمایی کنه که بخرم یا نه؟؟
تشکر دوستان
منصور
۲۵ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز
هیچکس نمیتونه راهنماییت کنه چون
اولا انتظار افراد مختلف فرق میکنه (شاید به نظر یکی خوب باشه و به نظر شما ضعیف)
دوما موتورش خوبه یا نه؟ در مقایسه با چه ماشینی؟
شما باید موتور این ماشین رو با ماشین های 1800 سی سی دنده اتومات و با وزن مشابه (1355 کیلوگرم) مقایسه کنید. بخصوص وزن این خودرو خیلی مهمه. مثلا در مقایسه با 206 دنده اتوماتیک 259 کیلو سنگین تره، یعنی به عبارتی وقتی شما تک سرنشین تو جی5 میشینی باید خودت رو با 206 دنده اتوماتیک با 5 سرنشین مقایسه کنی.
این رو هم حتما میدونید که افزایش وزن جی5 در ازای افزایش قابل توجه ایمنی خودرو بوده و ارزشش رو داشته
احسان
۲۵ شهریور ۱۳۹۳موتور این ماشین چطوره بدرد میخوره یا ظعیفه؟؟میخوام بخرم راهنمایی کنید هرکس که اتومات j5داره.
مجتبي
۲۵ شهریور ۱۳۹۳دوستان سلام
در مورد مدل دستی آیا دریچه کولر سرنشین عقب داره و اینکه کنسول جلو دکمه های زیر ضبط انگار با اتوماتیک فرق داره هر کی میدونه لطفا راهنمایی کنه
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بله دستی دریچه کولر عقب داره. کنسول هم فرقی نداره فقط برای دستی نقره ایه و برای اتومات مشکی براق. ضمنا رنگ داشبورد دستی برای دوستانی که نحویل نگرفتند بدونند که مثل تودوزی کرم مات نیست بیشتر حالت خاکستری داره که زیباست
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳من سوال قبلیم رو با یه سوال دیگه اضافه میکنم:
1. ماشین رو دیروز گرفتم. آیا خارج شدن دود سفید از اگزوز به علت نوبودن کاتالیسته یا علت دیگری داره؟ الان بعد 50 کیلومتر کمتر شده.
2. وقتی سانروف بسته میشه، ریلش حدود 1 سانت دوباره بر میگرده عقب و سانروف یکم برمیگرده بالا، طبیعیه؟
پیمان
۳۰ شهریور ۱۳۹۳ماشینتون مشکل موتور داره
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ضمنا بستن در صندوق ماشین مشکل نداره بلکه یکم قلق داره. باید از بالا با فشار یکنواخت محکم ببندی تا جفت شه.
هاشم
۲۵ شهریور ۱۳۹۳با سلام
بنده هفته آینده خودرو رو تحویل خواهم گرفت. لطفا دوستانی که تحویل گرفتند راهنمایی بفرمایند چه چیزهایی رو چک کنم. ممنون
احسان
۲۵ شهریور ۱۳۹۳سلام چرا کسی جواب نمیده موتور j5اتومات خوبه یا ضعیفه اخه من شنیدم تو سربالایی با کولر جواب نمیده اگر کسی داره راهننمایی کنه لطفا.
حمید
۲۵ شهریور ۱۳۹۳آقا احسان شتابش در حد معمولی به نظر من خوبه که بصورت دستی دنده تعویض بشه بهتر میشه