صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
faryad
۸ مهر ۱۳۹۳دوستانیکه اتومات تحویل گرفتن میشه یه عکس از سویئچ خودروشون بذارن یا لااقل بگن تاشوهست یا نه؟ صندوق پران داره یانه؟
متشکرم
حسن
۸ مهر ۱۳۹۳سلام.خیر نه تاشوهست ونه صندوق پران.
دادا
۸ مهر ۱۳۹۳اتوماتیکی که من تحویل گرفتم سوئیچش مثل دستیه .صندوق پرانم نداره.عادیه.فقط قفل و باز کن درا.همین.درضمن دوستان رنگ گارانتیه مشکلی پیش اومد نمایندگی جوابگو هس.
دادا
۸ مهر ۱۳۹۳اتوماتیکی که من تحویل گرفتم سوئیچش مثل دستیه .صندوق پرانم نداره.عادیه.فقط قفل و باز کن درا.همین.درضمن دوستان رنگ گارانتیه مشکلی پیش اومد نمایندگی جوابگو هس.یعنی باید جوابگو باشه
faryad
۸ مهر ۱۳۹۳ممنون ازپاسخ شما
جائی سراغ دارین برای اتومات سوئیچ تا شو داشته باشه
دادا
۸ مهر ۱۳۹۳بی حالی دوستان باعث شد که از جک گروه محبوب ترین موضوعات سایت حذف شه.چرا دوستان.وقتی تشویق به وایبر میکنیم وهمه میرن وبیشتر مسایل حول محورهای خاص میچرخه عاقبتش همینه.دوستان فکری بکنید یا نه ماهم بریم خداحافظی بکنیم چون تاثیری گویا نداره
امیر علی
۸ مهر ۱۳۹۳دوستان با سلام
من همه پیامهای شما رو در اینجا یا تیونینگ تاک یا دنده 6 و… دنبال می کنم . چندتا نکته که به عنوان نگرانی دارم به سمعتون میرسونم
1- یکی از همکارهای بنده نمونه دستی این ماشین رو داره از اون سری اولیهاش که سانروف ندارن . تا حالا 30000 تا رفته و میگه مشکل فنی نداره و راحت بوده ولیکن یه بار به مشکل برخورده که تمام خوشیها و محسنات ماشین از یادش رفته و اینکه توی مردادماه کمپرسور کولرش خراب میشه و صدای وحشتناکی میده . مراجعه می کنه به نمایندگی سر تهرانسر میگن باید کارشناس از کارخونه ببینه و وقت میدن برای یک هفته بعدش . بعد از دیدن کارشناس و تایید خرابی میگن کمپرسور نداریم و باید سفارش بدیم بیارن تا 10 روز بعدش.
خلاصه این روند سه هفته طول میکشه و با سه بار مراجعه اونم وسط تابستون اونم 10 کیلومتری تعمیرگاه مرکزی تهران حالا:
اگر شما با کیفیت ترین ماشین با این طور خدمات داشته باشین ارزشی داره ؟
اگر شما یک شهرستان دور بودید دیگه چند روز طول میکشید؟
اگر گارانتی نبود دیگه چطوری باید درستش میکرد
دوستان حکایت این ماشین مثل سگ نگهبانی هست که تمام سال رو خوب نگهبانی میده ولی سالی یک بار قاط میزنه و صاحبش رو گاز میگیره
حالا خوددانید
شرکتی که می خواهد خودروی جدید وارد بازار کنه باید خدمات و یدکیش رو هم در دسترس باشه نه اینکه برای کوچکترین قطعه چند روز از کار و زندگیت بیافتی
در پناه حق
reza
۸ مهر ۱۳۹۳با سلام شما فکر کردی اگه هیوندای یا کیا یا تویوتا یا اصلا ماشینهای ایرانی مانند پراید این مشکلو داشت نمایندگی چجوری برخورد میکرد بهتره یه سری بزنی و مشکلاتو ببینی بعد اظهار تظر بهتری بکنی
Arash51
۸ مهر ۱۳۹۳کسی تا حالا سوییچ رو کیلس کرده اگه کرده هزینش چقدر شده؟
علی
۸ مهر ۱۳۹۳ازین اسکنرهای OBD II برای ECU J5 هم پیدا میشه؟
http://shop.aftabrayaneh.com/ELM327_Bluetooth.html
از کجا میشه فهمید به J5 میخوره؟
علی
۸ مهر ۱۳۹۳توی کدوم صفحه دفترچه نقشه جعبه فیوز هست؟ چرا من پیدا نمیکنم!
reza
۸ مهر ۱۳۹۳سلام، امروز سوار برلیانس H330 (سدان یا همون صندوقدار با دنده اتوماتیک) شدم. کمی هم رانندگی کردم. از لحاظ تریم خوبه. ولی امتیازش از جک 5 بهتر نیست. من امتیاز مساوی میدم. صندلی عقبش قابلیت تاشوندگی داره (جک نداره) ولی دریچه کولر برای سر نشین عقب نداره(جک داره).
از لحاظ ظاهر و طراحی بیرونی برلیانس قشنگه ولی من به جک امتیاز بالاتری میدم.
قدرت موتور (که روی پلاک داخل محفظه موتر حک شده بود) 104 اسب بخاره. و با توجه به دنده اتوماتیک ضعف قدرت موتور در حرکت و شتابگیری کاملا مشهوده. من چند ساله که اتوماتیک سوارم و کاملا به قلق اتومات آشنا هستم. از این بابت احتمالا جک باید به مراتب بهتر باشه.(با توجه به موتور با قدرت 141 اسب)
از بابت سایر آپشنها تفاوت خاص و معنی داری با هم ندارن. اما سایپا میخواد برلیانس رو 83 میلیون بفروشه. از این بابت قطعا قدرت رقابت با جک 5 رو نداره. یا سایپا باید تو قیمتش تجدیده نظر کنه یا جک 5 باید گرونتر شه.
فرید
۸ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار و در انتظار، اگه یادتون باشه من تحویل مرداد دستی بودم که ۲۴ شهریور تکمیل وجه کردم و طبق دعوتنامه ۹۰ روز دیگه یعنی آذر ماشین میدن با سود تاخیر که ۱۹۰۰۰۰۰ از کل مبلغ کم کردن، جالب اینجاست که امروزساعت ۲ sms اومده با این عنوان: سند خودروی شما صادر گردیده، جهت تحویل خودرو با شما تماس گرفته خواهد شد. خودم که وقتی این sms رو خوندم شاخ در آوردم!!! زنگ زدم به نمایندگی خودم که خبر نداشتن، شماره مشتری خواست و بعد گفت شیرینی یادت نره، شماره شاسی و موتور خورده برات، گفتم پس طرح تعویض چی بود؟! گفتم پس تحویل ۹۰ روز چی بود؟! فقط گفت خوشحال باش که زود میگیری، برام عجیبه که ۱۴ روز بعد از تکمیل وجه این sms اومده.جالبه که موقع دعوتنامه ۲ تا چک رو از آذر حساب کرده بودن، حالا از دوستان عزیز که تو شهریور ماشین گرفتن سوال داشتم: چند روز بعد sms بیمه میاد؟
علی کیا
۹ مهر ۱۳۹۳مبارکه.خوب دستی هم از اتومات جلو افتاد ما که اتو تحویل مردادیم هنوز میزنه در انتظار تخصیص خودرو!
مهدی فدایی
۸ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان
انگار کرمان موتور سر ما که تبدیل کردیم به اتومات کلاه گذاشته
چون از یکی دیگه هم که تبدیل نکرده بود همینو شنیدم
ما که زورمون بهشون نمی رسه!!!!
ولی خدا ازشون نگذره :(
hutan
۱۰ مهر ۱۳۹۳اتفاقا اگه به کلاه باشه سر تبدیل نکرده ها رفته چون تبدیلی ها یه جایزه تبدیل نزدیک به 800 هزار تومان بهش تخصیص داده شد.
عباس
۱۰ مهر ۱۳۹۳من جک 1500 تحویل شهریور رو به لیفان ایکس 60 تبدیل کردم و 8/7/93 تحویل گرفتم فعلاً که راضیم
امیر علی
۸ مهر ۱۳۹۳دوستان سلام
چرا منفی میدید اگر یک کلمه از حرفهام درست نیست خوب جواب منطقی بدید.
ضمنا جالب این هست که نگرانی دارندگان خودرو سوییچ دراز ان هست . مشکل اساسی رو منعکس کنید شاید شاید شاید مسولین کرمان موتور شنیدند و اقدام لازم رو انجام دادند.
حالا فرض کنید در تعطیلات نوروز رفتین بندر عباس برای تفریح و ماشین یک مشکل کوچیک پیدا کرده ٰ کسی که منکر این قضیه نیست ؟ خوب نزدیکترین تعمیرگاه 400 کیلومتر فاصله داره باید برید بوشهر یا شیراز خوب تازه رسیدید می بینید تنها تعمیرگاه شهر تعطیله و صاحبش رفته دوبی برای دید و بازدید. از امداد جاده و…. هم خبری نیست.
خوب خودتون بگید این خودرو بهتره یا اونی که هرکجا خراب بشه یا بمونه تا سرتون رو بچرخونید یدکی فروشش رو می بینید .
این سرمایه گذاری یک خودرو سازه یا اگه اینهارو نداره امداد های سیار و جاده ای فراوان داره .
در پناه حق
رضا
۸ مهر ۱۳۹۳با سلام. دوستان میدونید که من لیفان1800رو انصراف دادم و جى 5اتومات ثبت نام کردم.ولى خداییش لیفان هم ماشین خوبو زیبایى بود قیافشم خیلى موقر و سنگینو باکلاس بود.هنوز ته دلم از لیفان نتونستم دل بکنم.اگه مایه شو داشتم جک و لیفان هر دوشو میگرفتم ولى حیف که…… بعضى از سایتارو هم که میخونم لیفانو خوب تعریف میکنن. اپشناى زیادو جالبى هم داره مخصوصا تا شدن صندلى ققب مانیترو جى پى اس و دوربین عقب و تى وى. پاور ویندوز و چراغ جلو ال اى دى صندوق جادار شتاب عالى و…. کاش جک هم با این همه تفاوت قیمت این اپشنارو داشت.اصلا این سیاست تولید کرمان موتور منطقى و معقول نیست. همیشه باید یه جاى کارمون بلنگه دیگه همیشه یه حسرتى دلمون میمونه. گرچه جى5 هم خوبو عالیه. یا حق
امیر علی
۸ مهر ۱۳۹۳با سلام
در پاسخ به آقا رضا عرض کنم ما هم در این مملکت زندگی می کنیم و کلی از مدلهای مختلف ایرانی از هر دو خوذرو ساز را هم داشتم ولی نکته اینجاست که:
اگر رفتم نمایندگی یکی از اینها و ماشینم درست نشد میرم سر خیابونمون یدکشو میخرم و می برم میدم اوس غلام مکانیک برام درستش می کنه .
اما جک چی اگه تنها نماینگی شهرتون جنسو نداشت شما چکار میکنی ؟ باید بری یک استان دیگه تا شاید اون یکی داشته باشه تازه کمپرسور کولر قطعه خاص نیست سما مثلا اگر خار پدال گاز یا مثلا خار سپر احتیاج داشته باشی سه با باید بری و بیایی تا یک قطعه 5 هزار تومنی بخری به نظرت این طور خدمات دادن درسته؟
یا اینکه با همون مراجعه اول قطعه خریداری و همون جا نصب بشه اون هم بدون معطلی .
به نظر من بزرگترین ایراد این ماشین نوع خدمات رسانی و خدماتشه و این که بگن الان نداریم برو یک هفته دیگه بیا. ماشین رو می خری که اون در خدمتت باشه نه تو در خدمت اون .
تازه فرض کن با ماشین معیوب یه دفعه کاری پیش اومد خواستی بری سفر باید بگی ببخشید من قطعه سفارش دادم بایستد تا قطعه بیاد ماشینم تعمیر بشه یه هفته بعد می ریم به نظر شما این حرف من غلطه یا اینکه کارخونه باید در نوع خدماتش تجدید نظر کنه و برای وقت و سرمایه مشتری ارزش بیشتری قایل باشه / قضاوت با خودتون
در پناه حق
علی کیا
۹ مهر ۱۳۹۳امیرعلی خان یه سئوال:شما برا جک ثبت نام کرده ای؟
رضا
۸ مهر ۱۳۹۳سن مارتین عزیز میشه شماره بدى در مورد سیستم تصویرى ازتون مشاوره بگیرم
sunmartin
۹ مهر ۱۳۹۳دوست گرامی در سایت تیونینگ تالک اگر عضو هستی پیغام خصوصی بزار تا باهات تماس بگیرم ضمنا عدع ای عقده ای و دارای مشکلات روانی با تمامی کامنت ها مشکل دارن این عده رو نمیشه توصیف کرد چون خودشونم نمیدونن کی هستن و دارن چکار میکنن اینجا فروم جک 5هست نه جایی بر ای عقده گشایی ذهن خسته برخی افراد
ذبیحیان
۸ مهر ۱۳۹۳امیر علی جون تنها ماشین جک نیست که این مشکلو داره ماشین های کره ای ژاپنی و آلمانی و… موجود تو ایران تقریبا همشون این مشکلو دارن برای مثال چند روز پیش یه تویوتا هایلوکس که درب رادیاتورش سوراخ شده بود هر چه گشتیم نتونستیم پیدا کنیم مجبور شدیم با چسپ سوراخشو بگیریم. اگه بخواییم اینجور فکر کنیم باید فقط پراید سوار شیم.
احمد1280
۸ مهر ۱۳۹۳جناب امیرعلی شما اگه به غیر ازاتومبیل های دو خودرو ساز تصمیم به خرید اتومبیل های دیگه بگیری ونیاز به قطعه داشته باشه خواهی دید که پیدا کردن قطعات بمراتب سخت تر و با هزینه بالاتروزمان بیشتر خواهد بود اینم در نظر بگیر که تمام متقاضیان خرید جی ای سی از محصولات تکراری با آنهمه اشکال ریز ودرشت وخدمات بواقع ضعیف خسته شده و قطعا با در نظر گرفتن کلیه ریسک های موجود محصولات چینی راانتخاب کرده وحداقل با قیافه بهتر وخدمات فروش وتامین ونگهداری کرمان خودرو که بمراتب از دوخوروساز دولتی در برخورد وارائه سرویس مشتری راراضی میکنند من ازاردیبهشت93تا امروزاز اتومات استفاده کردم ودوبار برای گارانتی مراجعه به دومرکز متفاوت وبا خوشروئی وبرخورد مودبانه برخورد کردند واز غرب ایران تا شرق کشور بدون ناراحتی سفر کرده وبسیار راضی از انتخابم با این قیمت هستم وچنانچه مجددا درشرایط انتخاب اتومبیل با این قیمت قرار بگیرم همین اتومات جی ای سی را انتخاب خواهم کرد
امیر علی
۹ مهر ۱۳۹۳جناب احمد 1280 عزیز
توجه شما رو به چند نکته جلب میکنم:
1- بر همه واضح و روشن است یکی از مزیت های غیر قابل انکار دو خودرو ساز خدمات فراوان و قابل دسترس است ( نه خدمات گارانتی )
2- چرا شما محصولات کرمان خودرو را با مثلا هیوندایی مقایسه میکنید ولی این نکته را در نظر نمی گیرید که من جک را از یک کارخانه داخلی ( نه نمایندگی ) خریداری نموده ام پس باید نحوی خدمات دهی یک کارخانه داخلی با نمایندگی فلان خودرو خارجی متفاوت باشد.
3- مگر ما چه انتظاری داریم فقط و فقط میگیم با مراجعه به تعمیرگاه مجاز قطعه موجود باشد آیا این انتظار زیادی است ؟
4- مگر نمایندگی فلان خودرو کار خوبی میکند که قطعات خودروی وارداتی خودرا ندارد که ما بگوییم چون او ندارد پس ما که با تاخیر و معطلی کار مشتری را راه می اندازیم خوب هستیم
5- چرا نمی خواهیم واقعیت را بپذیریم و در جهت رفع ایراد اقدامی نکنیم ؟
6- اصلا همه بد و بدقول و بی مسئولیت آیا کرمان موتور هم می خواهد رویه آنها را در پیش بگیرد؟
چه اشکالی دارد یک مقدار متفاوت باشیم و خوب تر—- همین
در پناه حق
نیما
۹ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز ،پارسال من برای چراغ شبرنگ سپر عقب 207، شش هفت ماه منتظر موندم تا بهم بدن.( آخرش هم ایران خودرو نداشت، از بیرون خریدم) شما با ماشین پراید و پژو و سمند مقایسه نکن. با بقیه ماشین های مونتاژی مقایسه کن. اونا هم خیلی وضعشون خوب نیست. یکی دو سال دیگه هم وضع جک خوب میشه. مصداق حرفم هم لیفانه، اوایل وسایلش گیر نمیومد. الان بهتر شده. نمیگم وضع کرمان موتور خوبه. همه اینجورین
حمید
۹ مهر ۱۳۹۳در صورت تاخیر در تکمیل وجه 7 روزه چه سرنوشتی در انتظار مشتری هست
علی کیا
۹ مهر ۱۳۹۳بیچاره میشی!
من چون مأموریت بودم 5 روز بعد از دعوتنامه تکمیل وجه کردم.حالا تحویل شهریوریها دارن میگیرن ولی من که مرداد بودم هنوز دارم تماس میگیرم!
شهروز
۹ مهر ۱۳۹۳سلام – به نظر بنده مشکل اساسی این خودرو، نبود قطعاتشه که البته مشکل کمی هم نیست. هیوندای هم ماشین وارداتیه ولی قطعاتش هر چند ممکنه گرون باشه (البته از ماشینهای ژاپنی ارزونتره) ولی پیدا میشه. ولی جک هم گرونه و هم مشکل پیداشدنشه. و البته با این واقعیت هم باید کنار اومد که بالاخره ماشین خراب میشه از کیلومتر اول تا کیلومتر صدم و شما همیشه با این ترس باید زندگی گنیم.
عباس
۹ مهر ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان.کسی از دوستان در مورد بخاری این ماشین اطلاع داره که خوب هست یا نه.از لطف کرمان موتور در تاخیر نشد که از کولرش استفاده کنیم اگه منتظر ظهور امام زمان بودیم تا حالا اومده بود.
پيام
۹ مهر ۱۳۹۳سلام به همگی
به نظر من اشکال اول این خودرو کیفیت پایین قطعات اون هست چون من روز اولی که تحویل گرفتم گیر بکسش پوکید و رو سرعت کم مونده بود چپ کنم و اشکال بزرگتر این هست که هیچ پاسخگویی نداره و فقط تا لحظه انداختن ماشین به شما لبخند به چهره دارند و بعد که انداختن عین توپ فوتبال اون وسط با شما پاسکاری میکنند.نمونش هم این که بعد از سه هفته هنوز هیچ جوابی از اونها نگرفتم.اگه یادتون باشه چند روز قبل یکی از دوستان مورد منو مطرح کرده بود و یک سری از بچه ها به اون حمله کرده بودند که ادعای کذبه.
هرکس به حرفام شک داشت تماس بگیره تا مدارک ارائه کنم.
09144266744
منتظر
۹ مهر ۱۳۹۳سلام آقا پیام, آقا من بودم که مشکل شما رو اینجا مطرح کردم, متاسفانه اون موقع هیچ کس نپذیرفت و بعضی ها فکر کردن دچار توهم شدم. ببخشید که من بدون اجازه و هماهنگی با شما مشکل رو مطرح کردم. اینجا ماشینتون زودتر درست بشه
موفق باشی- خدانگهدار
آرمین
۹ مهر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
چندین ماه هست که نظرات دوستان را می خوانم جز چند مورد نظر کارشناسی اکثر نظرات احساسی و بحثهای بیهوده می باشد . اکثر افرادی که جهت اطلاع از مزایا و معایب خودروی جی 5 به این صفحه مراجعه می کنند سردرگم شده اند و ازنظرات دوستان نمیشود فهمید.آیا این خودرو خوبه یا نه به عنوان مثال در نظرات قبلی آقای دادا ایشان میخواستند ماشینشان را آتیش بزنند ودر صفحه دیگر تعریف فراوان از جی 5 تناقض در این صفحه فراوان دیده می شود
منصور
۹ مهر ۱۳۹۳سلام . منصور. اصفهان. مشکی اتوماتیک.5000کیلومتر
دوستان کلید رو نمیشه تاشو کرد پیش استاد این کار رفتم بازش کرد سوییچو و گفت سیستمش یه جوریه که نمیشه. فقط میتونین دزدگیر ببندین اون موقع میتونین سوییچ تاشو بذارین
موفق باشید
مجید
۹ مهر ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان
یه پیام واسه کسایی که منتظر تحویل هستن (مرداد و شهریور)
تا جایی که میتونید پیگیر ماشینتون بشین و در طول هفته یکی دو بار به نمایندگیتون سر بزنید و پیگیر باشین، من مرتبا زنگ میزدم شرکت و چند بار هم به نمایندگی مراجعه کردم (البته نه با روی خوش) . سعی کنین مخ کسی که ثبت نام میکنه رو بزنید. بالاخره این کارم نتیجه داد و یکی از این روزهایی که رفتم گفتن 3تا خودرو واسمون رسیده و یکیش رو دادن به من. البته هنوز تحویل نگرفتم ولی سند خورده. من از تبدیلی ها بودم قرار بود مهر تحویل بگیرم.
من این مطلب رو نمیدونستم که نمایندگی تعیین میکنه که خودرو رو به چه کسی بدن و الان متوجه شدم که نمایندگی خیلی توی تحویل تاثیر داره.
به امید تحویل همه دوستان منتظر
Ilyar
۹ مهر ۱۳۹۳سلام خدمت تمامی دوستان
امیر علی عزیز الان دقیقا ده باره که گفتی در پناه حق و خداحافظی کردی ولی بازم میای همون حرفتو میزنی!
من حرفتو کاملا قبول دارم ولی وقتیکه من جک رو خریدم میدونم که یک ماشین چینیه و طبیعتاً کیفیتش پایین تر از خودرو های کره ای و ژاپنی هستش.انتظارم هم از جک در حد همون جکه نه بیشتر و نه کمتر. من از جک نسبت به پولی که داده ام ازش انتظار دارم و نسبت به قیمتش باهاش رفتار میکنم. اگه از جک یا هر خودروی دیگر حتی پراید خوب و در حد و توان خودش استفاده کنی مطمئن باش راحت چند سال برات کار میکنه. جک عالی نیستش ولی من با در نظر گرفتن تمامی جوانب و عوارض این خودرو خریدمش. البته قبول دارم که قطعات جک کمیاب و گران هستش.ولی اگه درست ازش کار بکشین مطمئن باشید به جز هزینه های مثل قطعات مصرفی و بنزین و روغن و بیمه و… هیچ هزینه اضافی برات درست نمیکنه. البته بازم میگم همه چیز بستگی به نحوه استفاده از ماشین داره.
ذبیحیان
۹ مهر ۱۳۹۳دوستان میشه قیمت قطعاتی رو که میدونن بگن مثلا چراغ جلو یکیش 500 هزار. قیمت تسمه تایم، لنت، فیلتر هوا، فیلتر روغن ،آینه، سپر… میدونن بگن ما هم با خبر شیم؟
علی
۹ مهر ۱۳۹۳از مانیتور و دوربین و tv نمایندگی نصب کردم واقعا راضیم. مخصوصا tv که توی ایام بازیهای آسیایی واقعا لازم بود. امیدوارم بیرون شهر هم خوب جواب بده.
کیفیت دوربین عقب حتی شب توی پارکینگ تاریک خوبه.
در ضمن از طریق بلوتوث مانیتور می تونید تلفناتون رو با ماشین بزنید و پاسخ بدید، کیفیت رفت و برگشت صدا هم آینه است.
فرمتای تصویری هم تا حایی که فعلا امتحان کردم divx, avi و mpg رو با کدک mpeg2 و mpeg4 پخش میکنه ولی mkv و mp4 و h263/4 رو پخش نمیکنه باید تبدیل کنید
صدای پخش نسبت به فابریکی اولیه قویتره ولی تفکیک صدا تفاوتی نداره، برای من که اهل توپس توپس نیستم راضی کننده ست ولی شفافیتش 70%
سعید
۱۰ مهر ۱۳۹۳سلام علی جان مدل و قیمت سیستم رو میگید
علی
۱۰ مهر ۱۳۹۳همونایی که تو نماینگی نصب کردم. صبر کن برم تو انباری قشنگ مارکاشو ببینم
علی کیا
۱۰ مهر ۱۳۹۳علی آقا آنتن tv رو کجای ماشین نصب کردی؟
علی
۱۰ مهر ۱۳۹۳آنتن tv جلو داشبورد در امتداد چراغ فلاشر ُ زیر برف پاک کن. یه سری عکس دارم آپلود میکنم . توی عکس شماره ۷ مشخصه
علی
۱۰ مهر ۱۳۹۳http://8pic.ir/images/ox0016c22v2m8hc888p5.jpg
رایال
۹ مهر ۱۳۹۳اینه بغل که چند روز پیش شکست . ۲۴۷ تومان خریدم فعلا قطعه دیگه ای لازم نشده :)
دادا
۹ مهر ۱۳۹۳دوستان یادم رفت بجای ۲۵۰۰نزدیک۳۴۰۰رفتم سرویس اولیه صبح تحویل دادم غروب تحویل گرفتم.سان روف صدای باد می اومد وشیلنگ آب گرفته بودم آب تو ماشین می اومد مخصوصا باد .با رگلاژ درستش کردن ولی متاسفانه انگشت روغنی کارگر رو سقف کمی مونده که بازم نشان بی دقتی شانه.درهرحال امتحان کردم نه دیگه آب میده نه صدای زوزه ی اذیت کننده ی باد اما یه طرف نوار قابیه زیر آمپر سمت بیرون سمت راننده تو دست انداز یه کوچیک از جاش در میاد که با یه فشار جا میره اما احتمال میدم خارشو شکونده باشن که دیشب متوجه شدم باید بدم درست کنن…یه سوال واقعا دوستان وقتی پدال رو فشار میدم تو کمترین مدت زوزه ی میتسوبیشیه ماشین در میاد وماشین به پرواز درمیاد واصلا مشکل سبقت و سرعت وحشتناک رو ندارم ولی احساس میکنم یهو آمپر بنزین کمی می اوفته پایین یعنی خورندگی ماشین زیاد میشه.میخواستم ببینم بچه های اتومات همین حالتو ماشینشون داره.یعنی مثل ماشین من وحشی میشه.خدایی وحشی میشه.سمند وپژو وحتی بنظرم بعضی ماشینای بالاتر تو اون لحظه بی اغراق باید برن بوق بزنن.آخ چی میشه اگه کیفیتش ماندگار باشه.چه میشه!!!!!
محسن
۱۰ مهر ۱۳۹۳دادا سلام
من هم دقیقا وقتی با پدال گاز بازی می کنم صدای زوزه موتور می شنوم و واقعا اون موقع ماشین از جاش کنده میشه
ولی مصرف هم بالاست
دیشب رفتم به ماشین استارت بزنم دیدم استارت نمیخوره و باتری ضعیف شده، متوجه شدم که در ماشین باز مونده بوده و پراغ سقفی به مدت 4 روز روشن بوده که باعث دشارژ باتری شده که مجبور شدم باتری به باتری کنم و ماشین رو روشن کنم، نکته ای که برام جالب بود عوض شدن صدای ماشین بود که یه مقدار زیاد شده بود ولی بعد از رفتن حدودا 2 کیلومتر یهو صدای ماشین افتاد.
یه سوال:مواقعی که احساس می کنم ماشین کم اورده و معکوس میخواد یه لرزه ای زیر پام احساس می کنم و منم تا ته پدال رو فشار میدم ماشین معکوس میده و لرزه میافته، شما هم این شرایط رو تجربه کردید؟
amira
۱۱ مهر ۱۳۹۳آره دقیقا منم اینطور لرزه ای داره البته تقریبا شبیه اینه داره زور می کنه .دوستان منم احساس می کنم ماشینم صدای یه چیزی تو موتورش یا گیربکس دقیقا نمی دونم اما به قول دوستان علی پارس صدای خرخر می ده اگه کسی می دونه لطفا راهنمایی کنه؟