صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرید
۱۲ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان، من هم امروز به جمع جک سوارها پیوستم! امروز تحویل گرفتم جک ۱۵۰۰ تحویل مرداد، صبح ۸:۳۰ رفتم پلاک رو گرفتم و بعد رفتم اداره تحویل، بعد از پذیرایی که نیم ساعت شد صدا زدند که تشریف بیارید پایین، ماشین از هر لحاظ تمیز بود، موتور هم شسته بودند، همه جای بدنه و تمام تجهیزات برقی رو با کمک برادرم که لیفان داره چک کردیم مشکلی نبود، صدای استارت خیلی با کلاس، متفاوت با ماشین قبلی(L90) و لیفان برادرم، رفتم قسمت آپشن که داشتن برای یه ۱۸۰۰ کروز میبستن، گفتم دی لایت ،سینی و دزدگیر ساده میخوام، گفت امروز وقت نداریم چون بچه ها نیومدن یه روز دیگه بیا، خلاصه با زور فقط سینی بست و من به سمت خونه راه افتادم، کیلومتر ماشین موقع تحویل 55 بود که تا جنت آباد شد 85 البته تو راه بنزین هم زدم سوپر 40 لیتر، و اما رانندگی، خیلی نرم و بی صدا نسبت به L90 و لیفان، تو حرکت داخل اتاق سایلنت به معنای واقعی، شتاب قابل قبول، کمک ها کوبش نداشتند، به نظرم بعضی از دوستان زیادی حساسند، اگه فضای داخل لیفان رو مثل یه خونه ۸۰ متری در نظر بگیریم داخل جی5 مثل خونه ۱۰۰ متری میمونه ،رانندگی تو این ۳۰ کیلومتر لذت بخش بود، و حس لوکس بودن رو به آدم القا میکنه، با اینکه ۵ میلیون با لیفان تفاوت داره اما به نظرم که بیشتر از اینا می ارزه، باز هم از تجربیات رانندگیم در روزهای آینده مینویسم، عید همگی مبارک.
am
۱۲ مهر ۱۳۹۳سلام فرید جان مبارک باشه
میخواستم بپرسم برای گرفتن پلاک که خودتو فرستادن چه شرایطی داره نامه ای چیزی میدن با چه چیزی تعویض پلاک پلاک رو میده به خودمون و معطلیش چقدره؟
حسن
۱۲ مهر ۱۳۹۳س,هیچ مدرکی نمیخوادفقط کارت ملی.معطلی هم ندارد.توسیستم مشخص هست که بایدبه شماپلاک بدهند.مبارکت باشه.
محمود
۱۳ مهر ۱۳۹۳با سلام،
تحویلیهای مرداد را قرار بود آذر تحویل بدن، مال شما هم همین شرایطو داشت ؟
Ilyar
۱۳ مهر ۱۳۹۳آقا فرید .خوب کاری کردی. سینی زیر موتور از ضروریات این ماشینه. مبارکت باشه. به نظر من دی لایت و دزدگیر برای این ماشین لازم نیست و جنبه تزیینی داره.
عباس
۱۳ مهر ۱۳۹۳فرید جان مبارک باشه به خوشی چرخش برات بچرخه کی تکمیل وجه کردی
فرید
۱۳ مهر ۱۳۹۳برای گرفتن پلاک با کارت ملی میری انبار پلاک که آخرین بار پلاکتو اونجا تحویل دادی، سلام عباس جان تکمیل وجه ۹۳/۶/۲۴ ، تو صفحه ۱۶۳و۱۶۴توضیح دادم.
Frahad.A.M
۱۳ مهر ۱۳۹۳سلام و احترام, کیلومتر 2500 مصرف رسیده زیر 10 لیتر (اتومات) شتاب بهتر و متور سرحال تر شده این هفته میبرم تعمیرگاه مرکزی واسه سرویس اولیه, بنظرتون سیستم ماشین فبلیمو قبول میکنن رو این ماشین نصب کنن؟میخوام ضبظ رو هم عوض کنم ممنون میشم بهم کمک کنید.
فرید
۱۳ مهر ۱۳۹۳سلام محمود جان، بله قرار بود آذر بدن، ۱۹۰۰ هم تا آذر تخفیف دادن که از مبلغ تکمیل وجه کم شد، ۲ تا چک هم از آذر حساب کردن، واقعا شانس آوردم، وقتی پشت فرمون میشنم فکر میکنم که خواب و خیاله، نیم ساعت پیش رفته بودم بیرون برگشتنی کولر گرفتم، عجب کولری پرتاب فن عالی خنکی عالی زیر پدال گاز زیاد حس نمیکردم زیر بار رفتنه کمپرسور رو با توجه به وزن بالا و موتور 1500, ترمز ها خوبه و مثل اتومات اول صبح خالی نمیکنه، فعلا حرفی ندارم تا تجربه بعد.
مهدی
۱۳ مهر ۱۳۹۳در مورد قیمت قطعه به نظر من قیمتش بد نیست مثلا الآن چراغ جلوی ۲۰۶ که چیز خاصی نداره ۱۳۰ تا ۱۵۰ تومانه و برای مزدا۳ بالای یک میلیون ! حالا مقایسه کنید چراغ جک باید حدود ۵۰۰ بیارزه که قیمتش پایینتره یا آینه و بقیه قطعات هم همینطور،البته کسی از ارزونی بدش نمیاد ولی باید مقایسه کرد
در مورد کمبود قطعه هم فکر کن شما ۲۰۰ تومان بدی یکی از مدلهای لوکس هیوندای رو بخری اگه خراب بشه ۲ ماه باید دنبال قطعه بدوی
چرا راه دور بریم یکی از دوستان چند ماه قبل ۲۰۶ مدل وی۸ گرفته ۲ بار رفته تعمیرگاه هنوز کولرش خرابه تو جاده هم میگه بابای ۱۱۰ ماشین یک دفعه خاموش میشه ! رفته نمایندگی گفتن فعلا قطعه نداریم صدای فنش هم که مثل تراکتوره !
در کل اینجا ایرانه جی۵ هم عالی نیست ولی تو این اوضاعی که میبینیم بهترین انتخاب تو این رنج قیمته و باید واقع بین بود
فعلا که شکر خدا مال ما موردی نداشته و نرمتر و پرشتاب تر هم شده سواریش هم که عالیه
محسن
۱۳ مهر ۱۳۹۳مهدی جان چه جالب
یکی از دوستان من که 206 وی 8 رو تیر تحویل گرفت می گفت یکبار تو راه دزفول با 110 سرعت ماشینش یهو خاموش کرده و نمایندگی بهش گفت این یه چیز اپیدمی توی 206 ها شده، چون از ECU ال 90 برای 206 ها استفاده میشه و این عاملشه!!!دیگه الله اعلم!
مهدی
۱۳ مهر ۱۳۹۳من خودم یه ۲۰۶ sd مدل ۸۶ دارم گوش شیطون کر تا حالا خرج اضافی نداشته و واقعا از جدیدها کم صداتره من فکر میکنم میخوان ارزونتر بشه که سود بیشتری ببرن از قطعات بی کیفیت استفاده میکنن. الآن یه فراخوان دارن برای تعویض فن و سیستم ترمز ماشینهاشون !
از این طرف چینیها دارن رو کیفیت کار میکنن که مشتری جذب کنن
به امید روزی که باز دلار بشه زیر ۱۰۰۰ و تعرفه صفر بشه بتونیم ماشین درست و درمان سوار بشیم
یه سر به سایت تویوتا و فورد و جگوار بزنید ببینید با ۴۰ تا۶۵ هزار دلار چه ماشینهایی میفروشن !!!
Ilyar
۱۳ مهر ۱۳۹۳اصلا ایران خودرو به بهانه داخلی سازی قطعات به تمامی ماشینهاشون گند زده. 206 که باکیفیت ترین خودروی تولیدی ایران خودرو بود الان از لحاظ کیفیت هیچ فرقی با 405 و سمند و پراید نداره.
sunmartin
۱۳ مهر ۱۳۹۳بیشتر قطعات خودروی هیوندا در چین و تایوان تولید میشه لوازم و ecu هم ساخت مالزی هست در توسان یا همان ix35 و در النترا و برخی دیگر از محصولات هیوندا در اینمورد هم با حفظ نسبی کیفیت برای پایین آمدن هزینه های سر ریز و هزینه های تولید بخشی از دانش فنی به چین منتقل شده در مورد جک اگه شرکت جی ای سی با تمهیداتی گیربکس این خودرو ارتقا بده و نزدیک بشه به محصولات کیا و هیوندا با استفاده از گیربکس های چند لایه ای 6 دنده اتومات سهم بسازیی از بازار فروش بدست میاره البته یک فیس لیفت هم میتواند چاشنی این تغییر باشه که تغریبا آماده شده حال باید ببینیم کرمان موتور چه تصمیمی میگیره
مهدی
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام به همه ی دوستان
من تیرماه جک را دیدم و واقعا عاشقش شدم
رفتم و ثبت نام کردم.بعداز یک ماه تونستم یه تعمیرگاه مجاز اشنا پیدا کنم و سوار یه اتوماتیکش شدم
ماشین هنه ولی خیلی نرمه
از تعمییرکار هم پرسیدم که چطور ماشینیه؟
گفت اشغاله
مثل اسباب بازی میمونه طاقت تحمل فشار را نداره
منم انصراف دادم و الان یه مزدا۳ خریدم
به خدا هدفم تبلیغ نیست ولی دوستان عزیز٬ گول ظاهر این خودرو را نخورید
واقعا پشیمون میشید
لطفا قبل از خرید٬ برید توی بخش تعمیرگاه نمایندگی های مجاز٬تا ببینید چندتاشون خرابند
این خودرو مشکل برق داره
موتورش خوب نیست
ولی ظاهر فوق العاده ایی داره
از دست اندر کاران این سایت تشکر میکنم و خواهشمندم نظر منو بذارند تا مردم بخونند
ظمنا تمامی مدارک ثبت نام و انصراف را دارم
مجید
۱۴ مهر ۱۳۹۳تو که با یک نگاه عاشق می شی و با یک حرف پشیمون همون بهتر که بری با مزدا 3 ( و یا بهتره با BMW x6) حال کنی. واقعا متاسفم که به جای نظرات کارشناسی اینقدر سطح اظهار نظرها پایینه
کیوان
۱۴ مهر ۱۳۹۳کامنت تکراریه قبلا هم این کامنت را با نام دیگری گذاشته بودید
بهزاد
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام آقا مهدی
من خودم 1800 اتومات دارم آخه رو چه حساب کتابی شما حرف تعمیرکاریو قبول میکنی که شاید به جرات 5 کیلومتر هم با این ماشین رانندگی نکرده و اصلا نمیدونه رانندگی چیه فقط با یکسری قطعات ماشین آشنا شده که بازو بست میکنه
شما اگه میخوای اطلاعاتی راجب ماشین بگیر از کسی بپرس که حداقل 1000 تا 2000 کیلومتر با ماشین رانندگی کرده و میدونه رانندگی با ماشین چطوریه
بعدشم شما باید هرچیو با قیمتش مقایسه کنی که واقعا با این قیمت چنین ماشینیو نمیدن هم شیک . نرم. هندلینگ فوق العاده بالا.شتاب اولیه کمی ضعیف ولی شتاب ثانویش عالیه. واقعیتش اینکه رنگش نسبتا بی کیفیت ولی بقیه موارد خیلی خوبه
من که خداییش خیلی راضیم فقط خواستم تجربیاتمو نسبت به این ماشین بگم و اینکه تا از چیزی یقین 100% پیدا نکردیم قضاوت نا عادلانه نکنیم و نریم اطلاعاتو از یه تعمیرکار ساده جویا بشیم یاحق.
مهدی
۱۴ مهر ۱۳۹۳100% شک نکنید که مزدا ۳ ماشین بهتریه پدر منم داره ولی خوب ۱۲۰ تومان پولشه ! منم با ۴۵و۸۰۰ اینو خریدم نسبت به قیمتش عالیه وگرنه مازراتی خیلی از همه اینها سره ! فقط یه مشکل کوچیک هست اونم پوله که من ندارم !! یه سر به نمایندگی مرکزی کیلومتر ۱۶ بزنید و با مشتری ها و تعمیرکارها صحبت کنید نظرتون عوض میشه
عالی نیست ولی بیشتر از قیمتش میارزه
قبلا هم گفتم هر کی داره راضیه هر کی نداره ناراضی !
دادا
۱۴ مهر ۱۳۹۳ماشین دومم هم اومد کمتر یه هفته تحویل میدن.ماشین اول ۵۴۰۰ رفتم.اما مصرف بنزین تغییری نکرده.ازهمه چی ماشین فعلا راضیم غیر کوبش و مصرف بنزین.دوستان طی چندبارامتحان به این نتیجه رسیدم ماشین رو یا بنزین سوپر بزنید یا مکمل خوب بریزید تا قدرتشو نشون بده.والا بنزین معمولی جایگاه بدرد…شون میخوره.واقعا اکتان بالا که استاندارد ماشینه چه میکنه.ولی این بنزینم وقتی پدال فشار میدی غوغا میکنه البته کمی کندتر مخصوصا تو سربالایی.درهرحال دوستان باید قبول کنیم مصرف بنزین اعلام شده زیاد تناسب لااقل برای من نداره.وزن ماشینم که دوستان میگن زیاده اگه با بعضی هم سایزاش بسنجن زیاد فرقی نداره وبنوعی سبکتره.مخصوصا وزن پژویی که میخواد جدیدا براداران(برادر)بیارن.یا حق
ali kia
۱۵ مهر ۱۳۹۳دادا جان ماشین دومی تحویل کی بود و کی تکمیل وجه کرده بودی؟
مهران
۱۴ مهر ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان خصوصا دادای عزیز که آخرین کامنت رو گذاشتن.عرضم به حضور انور همه شما بنده تا امروز 2708 کیلومتر با جک 1800 اتومات رانندگی کردم(تحویل مهرماه93 بودم که 16 شهریور ماشین رو گرفتم البته دستی بود که تبدیل به اتومات کردم)از ساری تا نوشهر باهاش بارها رانندگی کردم.گفتم قبلا نیومزدا و مگان داشتم و لذت سواری این ماشین دست کمی از اونها نداره.باهاش تا کیاسر و روستای لنگر هم رفتم اونایی که اهل مازندران هستن یا اینجا تشریف آوردن میدونن جاده ساری به لنگر کاملا کوهستانی و پیچ درپیچه ولی ماشی سرپیچها از لحاظ تعادل یک اسطوره بود و با خیال راحت و بدون ترس از چپ کردن گاز میدادم و برخلاف نظر دوستانی که میگن توسربالای کم میاره اگه پدال رو تا آخرفشار بدین ماشین معکوس میکشه و به راحتی بالا میره.داخل کابین کاملا بیصداست و باورکنین خیلی اوقات فکر مکینم ماشین خاموشه دحالیکه دارم رانندگی میکنم.درپایان باید بگم ماشی ایراد فنی نداره خوشبختانه تا الان اذیتی نکرده در سرعت بالا اگه شیشه ها پایین باشه صدای سوت آیینه ها میاد که برای من مهم نیست.همچنین وقتی بارون میاد هم اگه برف پاک کن بزنیم آب از بغل شیشه میاد داخل.البته اینا قابل حله.همچنین ماشین زود دنده عوض میکنه که به نظرم برنامه ای سی یو باید عوض بشه.ماشین کاملا جادار مخصوصا سرنشینان عقب.کولرش عالیه و من واقعا برای کرمان موتو متاسفم چرا با بدقولی هاش مشتری ها رو دلزده میکنه.این ماشین رو اگه بدن خلف وعده میدادن با عنایت به امکانات و سواری که داره به خدا پرفروشترین ماشین رو این قیمت بود.یه مزیت عالیی که جک اتومات داره اینه که گیربکس و موتور یا هم فیت هستن یعنی گیربکس گشتاور رو به موتور درست منتقل میکنه درحالیکه جیلی و ام وی ام و لیفان مشکل گیربکس دارن و باوجود موتورقوی به علت عدم همخوانی گیربکس و موتور کارایی لازم رو ندارن.البته این خصلت جک رو مدیون موتور میتسوبیشی و گیربکس میتسوبیشی هستیم.دوستانی که جک دارن پدال رو تا آخر فشار بدن ببینین صدای غرش میتسوبیشی چه لذتی داره.خدانگهدار
بهمن
۱۴ مهر ۱۳۹۳باسلام
من یه نکته لازمخدمت دوستان عرض کنم
تاخیر جی 5 خیلی زیاده…
مخصوصا برا شهرستانیا….
با امور مشتریانم حرف میزنی میگن شهرستان فرق داره…
21 مرداد تکمیل وجه کردم برا جی 5 اتومات هنوز که هنوزه خبری نیست…
دوستانی که قصد خرید دارن و زیاد صبور نیستن لطفا سمت نمایندگی و ثبت نام نرن.بازار آزاد…
چون باعث میشه اعصاب آدم از این همه اجحاف و بی انصافی خراب شه.
عدالت یعنی هیچ…
عدل فقط عدل ((علی))…
ali kia
۱۵ مهر ۱۳۹۳جالبه بهمن خان من به خانمه گفتم چرا تحویل شهریوریهای تهران رو دادن و مردادیهای شهرستان رو نمیدن گفت امکان نداره ما شهرستانیها رو زودتر میدیم چون تعداد ثبت نامی نمایندگیهاشون کمتره! گفتم خانوم جان اینو به کسی بگو که تو ایران زندگی نمیکنه!!
احسان6131
۱۴ مهر ۱۳۹۳بالاخره امروز ماشینم رو بعد از یکسال انتظار گرفتم. البته گذاشته بودم واسه فروش به صورت کارتکسی. اتومات 1800 خاکستری. ولی بعد از یک ماه تنها میتونستم به صورت غیر کارتکسی حدود 59.5 بفروشم که با توجه به هزینه 1 تومنی سند، فقط 58 واسم میموند. وقتی دیدم که به این صورت هست، تصمیم گرفتم خودم استفاده کنم. امروز هم واسه اولین بار پشتش نشستم. نه اونقدر بد بود که دلزده بشم و نه اونقدر پرشتاب که باهاش تیک آف بکشم. توی این محدوده قیمتی مناسب هست. انصافاً نسبت به محصولات داخلی از متریال بهتری توش استفاده شده اما هنوز از نظر فنی نمیتونم نظر کارشناسی بدم.
دوستان یک سوال: کسی میدونه علت خروج دود سیاه ازا گزوز یک ماشین صفر به چه دلیله؟ توی یادگار به سمت جنوب داشتم با 100 میومدم که یک نفر به هم اشاره کرد که داره از اگزوز دود سیاه بیرون میاد. فکر کردم شاید به خاطر سوختن کاتالیست خودرو باشه؟ آیا این عملکرد طبیعی هست؟
سوال دیگه ای هم که دارم اینه که اگرچه نصب سینی موتور لازم هست اما برخی از دوستان از ایجاد صدای اضافه پس از نصب این قطعه نالیدن. مسئول نمایندگی میگفت که دلیل این صدا به خاطر عدم وجود مسیر لازم برای عبور هوا زیر موتور هست که اگه فاصله سینی رو به واسطه چند واشر اضافه و انتخاب پیچ بلندتر افزایش بدیم و در حقیقت مسیر عبور هوای زیر موتور را بازتر کنیم، صدای صوت حذف میشه. آیا کسی این کار رو کرده و ازش هم نتیجه مثبتی گرفته؟
پیشاپیش از پاسخ شما سپاسگزارم.
من اول مهر سال 92 دستی ثبت نام کردم. 31 آذر انصراف دادم و همون موقع اتوماتیک ثبت نام کردم. تازه پولم رو هم 45 روز بعد بهم برگردوندن. راستی من تحویل 13 خرداد بودم که 13 13 اردیبهشت تکمیل وجه کردم و شهریور تحویل گرفتم. یعنی 3 ماه تأخیر. تازه ثبت نامی 31 آذر بودم اونهم توی تهران. یعنی ماشین رو قریب به 6 ماه با تأخیر تحویل دادن که یک کم لجم گرفت تا ماشین رو بفروشم. لذا دوستانی که فکر میکنند عدالت برای تهرانی ها معنا داره، باید بگم این مورد حداقل واسه من تحقق نیافت. بهتره یا صبر کنیم در مقابل پتانسیل ضعیف خط تولید کرمان موتور یا انصراف بدیم و از بازار آزاد خرید کنیم به خصوص این روزا که خیلی به صرفه تر هست و در کل حرص نخوریم. سلامتی مهمتره
ذبیحیان
۱۴ مهر ۱۳۹۳آقا مهدی شما فکر میکنین مزدای شما چینی نیست، تمام قطعات مزدا3 چینیه من این حرفو از یکی از آشناهامون که تو نمایندگی کار میکنه شنیدم الان لوازم خیلی از ماشینا از چین میاد مثل 206.
الف
۱۴ مهر ۱۳۹۳حکابت جک خریدن من که ممکنه حکایت خیلیها باشه حکایت کسیه که میره خواستگاری و خوشکلی دختره چشاشو خیره میکنه و قید همه چی رو میزنه و میگه همین رو میخوام و هر چی میخواد بشه بشه من هم مثل خبلیها ابن ماشین رو واسه تابستون میخواستم و واسه زمستون تحویلم دادن و حالا به جای کولر باید یواش یواش از بخاری ماشین استفاده کنم ولی بهتر اینه که فکرمون رو واسه این چیزها خراب نکنیم و فکر لذت بردن از خریدمون باشیم لوازم یدکی هم انشاالله تا چند وفت دیگه که تعداد جک سوارهازیاد میشه روز به روز بهتر میشه خدا نگهدار
حميدرضا
۱۴ مهر ۱۳۹۳سلام ..من بااتومات 5روز پیش رفتم از تهران تا تبریز وکلی گشت وگذار قسم میخورم که اصلا تنبل نیست همه سربالایی ها را با 120 میخورد وکمتر ماشینی به گردش میرسید وتعدل بی نظیر وبیصدا وهامونی داخل عالیه وتا الان 3000تا رفتم واقعا در رنج 60تا 80 عالیه واقعا پدال را تا ته فشار دهید با صدای اسپرت شتابش عالی میشه مبارک همه باشه با ماشین خودتان مهربان باشید تا همواره حالشو ببرید ومصرف زیر 10 ونرماله …یاحق
حمیدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۳باعرض سلام . تجربه 7000 کیلومتر رانندگی را میگم .مصرف ماشین حدود هشت ونیم درجاده و 10 تو شهری -حدود 3000 کیلومتر تو جاده بودم که رانندگی راحتی بود .ازنظر کشش درسربالائیها یک کمی ضعیفه که طبیعیه با موتور 1800 نباید انتظار زیادی داشت ولی جاده های کفی عالیه بطوریکه روی 140 کیلومتر بهت معکوس میده و کم نمی یاره .قبلا مزدا نیو داشتم که ازنظر نرمی بهترازاونه ولی ازنظر مقایسه ای نمیشه چیزی گفت
حمیدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۳ماشین خوبه با این قیمت نظرات مسافرت 3000 کیلومتری رو براتون میگم
حميدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۳دوستان لطفا جواب دهید آیا نمیشه کف ماشین رابا موادی و…..آگوستیک کرد وکفی انداخت تا صدا ی کوبش کمتر داخل اتاق بیاد به نظر شما میشه وچه جوری ؟ممنونم دوستان مطلع وآشنا به علم فیزیک جواب ذهند …پایدار وسربلند باشید
Ilyar
۱۵ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان
تو صفحه(( مقایسه تندر 90 و سمند LX )) بحث بر سر جک و تندر بالا گرفته. تندر سواران میگن جک خیلی بی کیفیته. شما هم تو بحث شرکت کنید و از جک حمایت کنید.
علی
۱۵ مهر ۱۳۹۳جک سوارا این مقایسه رو بی معنی میدونند، ال 90 ایها دوس دارن ماشیناشون رو با جک قیاس کنند.
faryad
۱۵ مهر ۱۳۹۳با سلام
دوستان کسی تحویلی شهریور اتومات تحویل گرفته؟
تکمیل وجه 1 شهریور
Ilyar
۱۵ مهر ۱۳۹۳جدیدترین قیمت انواع مدل جک j5 در بازار
جک j5 دنده ای : 49 / 900
جک j5 اتومات : 59
منبع : سایت عصر خودرو
Asrekhodro.com
ناصر
۱۵ مهر ۱۳۹۳کی گفته ؟؟؟؟؟
تو سایت عصر خودرو اتوماتیک رو زده 60 میلیون تومان! قیمت کارخانه 57.600 تومانه !!!
مجتبی
۱۵ مهر ۱۳۹۳ایلیار رفتم اونجا نظرمو دادم برو بخون داداش
وحید
۱۵ مهر ۱۳۹۳با سلام
امروز از نمایندگی با من تماس گرفتن گفتن ماشین آماده است البته بدون مدارک تحویل شهریور تکمیل وجه 8 شهریور ماشین مشکی اتومات
کیوان
۱۵ مهر ۱۳۹۳تبدیل از دستی بودین؟ یا نه از اول اتومات نوشته بودین؟
وحید
۱۵ مهر ۱۳۹۳از اول اتومات بود فکر می کنم نمایندگی بوشهر زودتر از جاهای دیگه براشون ماشین میاد سری های قبل هم اینطور بود
دادا
۱۵ مهر ۱۳۹۳هرچی نوشتم تا سه بار همه پاک شده نمیدونم چرا
حالا
۱۵ مهر ۱۳۹۳سلام
یه پیشنهاد برای اسپرت کردن این خودروی خوشگل اسپرت
اگه میخواین این خودرو رو اسپرت کنین البته در رنگ سفید برین روکش براق مشکی رو سقف بکشین و شیشه ها رو هم 35 درصد دودی کنین برای ظاهرش فقط همینو کم داره دیووونه میشه امتحان کنین
sunmartin
۱۵ مهر ۱۳۹۳میخوام یک نظر سنجی انجام بدم
لطفا شرکت کنید ؛ بنظر شما خودروهای زیر واقعا چقدز ارزش دارن و قیمت واقعی آنها باید چقدر باشه
1:هینوندای النترا نیوفیس MD *سدان سایز متوسط خانوادگی*
2:کیا سراتو نیوفیس *سدان سایز متوسط خانوادگی*
3:جی ای سی j.a.c 1.8 (جک 5 اتومات )
4:جیلی سدان
5:لوگان (L90) سدان سایز کوچک
6:مگان *سدان سایز متوسط خانوادگی* 2000
7:سمند lx
علی
۱۵ مهر ۱۳۹۳اگر واقعا از نظر قیمت منظورتون است که سمندEF7و بعدش J5و بعدش جیلی و بعدش لوگان و بعدش مگان و بعدش سراتو و بعدش النترا.
ولی اگر دقت کنی از نظر قیمت دارم میگیم که بین مثلا سمند با النترا حدود 100_90میلیون تفاوت قیمت است.
حالا من به طور دقیق نفهمیدم منظورتون چی بود ولی نظر شخصی بنده این است.
علی کیا
۱۶ مهر ۱۳۹۳سن مارتین جان قیمت واقعی خودروهای خارجی همان است که در مناطق آزاد میفروشن.بالاتر از اون ظلمیه که در حق ما ایرانیها میشه.
النترا 1800 فول آپشن : 67 تومن
کیا سراتو : 73 تومن
Ilyar
۱۵ مهر ۱۳۹۳سلام خدمت تمامی دوستان
سن مارتین خان من به قیمت اصلی ماشین های بالا در خارج کاری ندارم ولی در بین همشون به نظر من قیمت جک و سمند LX از همه معقول تره و قیمت جیلی و مگان و تندر از همه بیربط تر و نامعقول تر ( در مورد مگان شاید پسوند ترین مناسب باشه. )
الانترا و سراتو هم نسبت به قیمت شون در مقایسه با مزدا3 و کرولا و سیویک و لنسر انتخاب مناسبی هستند ولی در مقایسه با خودرو های دیگر نظرسنجی قیمت بالاتری دارند.که این به دلیل عوارض و تعرفه های بی مورد هستش.
از نظر ارزش در مقابل قیمت پرداختی رتبه بندی من به این صورت هستش.
1- جک j5 اتومات
2 – سمندlx
3- سراتو
4- الانترا
5 – تندر
6 – جیلی
7- مگان اتومات
Ilyar
۱۵ مهر ۱۳۹۳داداش سمند ef7 لش ترین ماشین ایران هستش. تنها ماشینی که در این شرایط گرانی بازار قیمت بازارش کمتر از قیمت کارخانه اش هستش . سمند ef7 در بازار خرابی و استهلاک زیاد و ایرادات فنی متعدد مشهوره والله موتور پراید از موتور ef7 کم خرج تره.
علی
۱۶ مهر ۱۳۹۳ببخشید قرار شد از نظر قیمت نظر بدیم باشه اگر اینطوری است j5در سطح نیسان تیانا.
داریم در مورد قیمت صحبت میکنم نه از نظر فنی و …. .