صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
مستوفی.dr
۲۱ مهر ۱۳۹۳کاربران لطفا بنده را با شخصی بنام دل باخته متساوی ندانید این شخص شخیص با جک به اوج رانندگی رسیده ..و از صدای غرش موتور 1.8 لیتری و تنبل جک ذوق زده شده احتمالا در آینده و خرید خودروهای اصیل و کارآمد که حداقل چندین و چند پروژه مستقل در مباحث تست شتاب ، آیرودینامیک و تست بدنه ( تحمل موتور در دورهای رد لاین و شرایط نامساعد )، رام مستحکم و کارکرد بالا دارند متوجه میشوند که این صدای غرش که کاربری بنام دادا و دل باخته و سایرین از آن یاد میکنند واقعا غرش نیست بلکه از بس خودروهای بی کیفیت داخلی سوار شده و از موتورهای این خودروها صدایی جز صدای سوپاپ ها نشنیده اند صدای موتور جک را بنوعی ختم کلام میدانند
رنگ این خودرو بقدری نازل است که همیشه اضطراب از کنده شدن ساییده شدن و گرفتن زود هنگام خط و خش جزیی از رفناز خودرویی دارندگان آن میشود بعلاوه 6مانطور که سانمارتین در صفحات ابتدایی توضیح داد و بجا هم بود نداشتن بک لایت در بالابرها نداشتن بک لایت ( نور پس زمینه ) در بخش جاعینکی و دکمه های سانروف در سقف نوعی سردرگمی برای پیدا کردن آنها بوجود می آورد
طراحی بخش LCD نشاندهنده نوع پیمایش( کامپیوتر سفری ) و نیز سیستم تهویه بدلیل کوچک بودن حروف و علایم باعث ناخوانا شدن این قسمت ها میگردد
کیوان
۲۱ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز نظرات شما و طرز نگارش شما مشخص می کنه که کی هستین شما با 3 تا اسم داری اینجا نظر می گذاری واقعا بهت خسته نباشید می گم
Sunmartin
۲۲ مهر ۱۳۹۳شما منظورتون واضح تر بیان کنید منظورتون کی هست احتمالا و غریب به یقین منو خطاب قرار داید شما باید ثابت کنید من ازین صحبت به راحتی نمیگذرم طرف صحبتم “کیوان”هست
کیوان
۲۲ مهر ۱۳۹۳بنده نام از کسی نبردم قریب به یقین شما علم غیب دارید چه گونه گمان کردید منظورم شما هستید؟
رضا3
۲۲ مهر ۱۳۹۳غرش موتور که چه عرض کنم دکى جون بگو غرش شیر. اونم شیر نر…به افتخار جک عزیزمون بزن اون لایک قشنگه رو
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۳در مورد رنگ درسته مثل ماشینهای هیوندای و … متالیک و عالی نیست ولی واقعا انقدرهام که دوستان بد میگن نیست
هر چند منم چون مشکی متالیک گرفتم انتظار بیشتری داشتم
در مقایسه با ۲۰۶ و بقیه ماشینهای تو این رنج قیمت با تمام بدی ها و خوبی ها به نظر من ماشین بهتریه، در مورد انتخاب رنگ هم من به شخصه رنگ سفید رو نمی پسندم و رنگ های تیره رو بیشتر دوست دارم
به مرور که کار میکنه هم شتابش بیشتر میشه هم مصرفش کمتر و هم ترمزها بهتر شدن
البته بعضی دوستان به شوخی بنز و بی ام و رو جا میذارن البته کار نشد نداره میشه از تمام ماشینهایی که دارن آروم میرن سبقت گرفت ! ولی هر چقدر پول بدی آش میخوری
ماشین ۴۰_۵۰ تومانی رو نباید با بالای ۱۰۰ میلیونی مقایسه کرد
دادا
۲۱ مهر ۱۳۹۳بعضیا جواب بدن:فرق اسکیزوفرنی با شیزوفرنی… مانیا یا دوقطبی به کی میگن؟…گویا بعضی دوس دارن جوری دیگه مطرح شن.بابا برو خدا خیرت بده…ماشین من آشغاله همه چیزش.تا حالا سوارقاطر میشدم اما الان سوار ماشین غرش دار میشم که پوز هرچی سمند وپژو پارسو پراید وتیبا و پروتون ودوو ۲۰۶و رانا زدم هنوز با تندر کل نکردم.ناراحتی…دیوار هست بزن….
کیوان
۲۲ مهر ۱۳۹۳دادا یه ال 90 گیر بیار باهاش کورس بذار نتیجه اش رو بگو من ال 90 دارم و اگر جی 5 اندازه ال 90 راه بره واسه من بسه
Ilyar
۲۱ مهر ۱۳۹۳سلام دادا …این آقا تکلیفش با خودش هم مشخص نیست. …گاه راننده فرمول یک میشه …گاه دکتر میشه …گاه کارشناس رومانیایی میشه. ..کلا نمیدونه با خودش چند چنده! بیخیال. ..!
ولی یه چیز و بگم این ماشین نه اونقدره که بنز و بی ام وه رو بزنه …و نه اونقدر ضعیف که از هر گاری و درشکه ای عقب بیفته.
ذبیحیان
۲۱ مهر ۱۳۹۳آقای دلباخته جک فک میکنی شق القمر کردی با جک BMW و کیا سراتو رو گرفتی من با پرایدم با ماکسیما و جنسیس کورس گذاشتم. یه بار تو اتوبان با سرعت معمولی میرفتم که ناگهان یه ماشین با سرعت بسیار بالا از کنارم رد شد بقدری سرعتش زیاد بود که از دید محو شد منم تصمیم گرفتم روشو کم کنم با یه معکوس صدای غرش زیباش بلند شد ماشین مثل فانتوم داشت پرواز میکرد مدت زمان بسیار کوتاه من رسیدم بهش لامصب جنسیس بود از پشت دو تا چراغ دادم جنسیس دوباره سرعت گرفت منم که زده بودم به سیم آخر نیتروژن ماشینو رو حالت on قرار دادم و پامو تا ته گذاشتم رو پدال فشار محکم به صندلی ماشین وارد شد(قدرت بالای موتور) از جنسیس سبقت گرفتم وقتی کیلومترو نگاه کردم سرعت 270 رو نشون میداد اینجا بود که به قدرت و گشت آور پراید ایمان آوردم صبح که از خواب بیدار شدم متوجه شدم همه اینا خواب بوده دقیقا شبیه خواب آقای دلباخته جک. کاری باهاش نداشته باشین بزارین تو حال خودش باشه.
فرید
۲۱ مهر ۱۳۹۳سلام امین جان،اتفاقا رفتم چند جا که با کامپیوتر و دستگاه برش در بیارن اما گفتن سوزنش به این ریزی در نمیاره، تو عکسها چون دوربین فلش زده پر نور شده و ریزه کاریها زیاد معلوم نیست، این عکس نمونه کاره برای امتحان که بعدش عینه اینو رو کلیدها اجرا کردم، 6m در 6m http://upload7.ir/viewer.php?file=70227132393355141776.jpg
محمد
۲۱ مهر ۱۳۹۳آقا اصن این ماشین آشغال، من که عاشقشم خدایش هرکی موافق لایکو منفجر کنه
وسلام
رضا . ش
۲۲ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار….
حدود دو ماهه که تجربه رانندگی با جک دنده ای تو جاده و شهر را دارم باهاش تا الان 4850 کیلومتر رانندگی کردم ، این ماشین ضعف و قوتهایی دارد که حتما خیلی از دوستان جک سوار به آن واقفند ، اما برای کسانی که در دو راهی انتخاب این ماشین قرار گرفته اند این مطالب می تواند مفید واقع شود :
1- شتاب اولیه کند اما شتاب ثانویه آن خوب و رو به عالی
2- دارای تعادل و فرمان پذیری و هندلینگ فوق العاده عالی در جاده و سر پیچ ها
3- در کیلومتر بالای 1500 صداهای آزار دهنده ای از زیر بندی و چرخ جلو شنیده می شود که در حال افزایش است
4- سرو صدای داخل کابین بخصوص از ناحیه کمر بند ایمنی ،زیر صندلی راننده
و بعضا از ناحیه صفحه آمپر و …
5- مصرف بنزین در شهر 12 لیتر و در جاده بسته به سرعت و کولر بین 8 تا 10 لیتر متغیر است
6- ضعف رنگ در ناحیه سپرها
7- دارای طراحی داخلی زیبا و بسیار راحت داخل کابین نسبت به قیمت ماشین
8- دارای پخش و باند خوب و قابل قبول
9- کیفیت کولر مطلوب
10-آب بندی صحیح و درست نوار لاستیکی درب ها بطوری که با بالا بودن شیشه ها به هیچ وجه صدای زوزه باد داخل کابین احساس نمی شود
موارد دیگر متعاقبا در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.
ارادتمند شما
عطارد
۲۲ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز سلام
خیلی ممنون از بیان تجربیاتتان
میزان مصرفی که شما عنوان کرده اید با تجربیات دیگر دوستان بنظرم تفاوت فاحشی دارد. دوستان دیگری در اینجا مصرفهایی در حدود رقمهای اعلام شده کارخانه را در عمل دیده بودند ولی رقمهای اعلامی شما در حد مصرف اتومات میباشد.
ممنون میشوم که دیگر دوستانی که تجربه خودروی دستی را دارند هم میزان مصرف واقعی خود را اعلام نمایند
متشکرم
خواهشی دیگر از کلیه عزیزان: خواهشمندم از برخی بحثهای بی ارزش و احساسی دوری نماییم. بنظرم جای این بحثها و اصطلاحا کل کل ها اینجا نیست. اگر چه که بی نام و نشان هستیم ولی ارزش خودمان را حداقل پیش خودمان پایین که می آوریم. ضمن اینکه دیگران هم معمولا از خواندن این گفتگوها بهره مند نخواهند شد.
رضا3
۲۲ مهر ۱۳۹۳دوستان زیاد به دل نگیربن پیشى دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده. ما که با جک نازنینمون زندگى میکنیم بذارین مخالفا هم تو توهماتشون واسه خودشون شاد باشن. ولى یه قولى بهشون میدیم اگه پسر خوبى باشن با ماشینمون یه دور میگردونیمشون. حالا این مخالف دوکى باشه دلباخته باشه یا هر پسر خوبه دیگه اى اینطور نیست دادا ؟
دلباختهjac
۲۲ مهر ۱۳۹۳جالبه کلا همتون دارین قاط میزنین من با دکتر یکیم ؟؟ واقعا واسه خودم سوال شده یادمه یه موقعه به این آیلار و سن مارتین و مسعود میگفتین شما سه نفر یکی هستین وای جالب بود ؛-( اما ازاین حرفا بگذریم دیروز یکی از اقوام کار جالبی انجام داد کلید ماشینش مثل خودروهای جدید فندکی کرده بود یعنی انداخته بودش توی یه قاب که خیلی فابریک در اومده بود هزینه ش هم 60 تومان اما کلیدش دیگه حالت تاشو شده و قابلیت ریموت هم داره
دادا
۲۲ مهر ۱۳۹۳ایلیارعزیز وبقیه دوستان ماجک سوارا قبول داریم عیبایی این ماشین داره اما به بدی که بعضی عوامل القاب کاغذی بدوش میگن نیست وقتی ما بدونیم باچی طرفیم قضیه حله.آقایون وخانمای محترم این ماشین تواین بازار بااین قیمت های ناجوانمردانه فعلا حکم نقره درقبال هم رنج حلبی دوستان مونتاژ کار رو داره من امیدوارم با رفع بعضی مشکلات سرهم بندی وبعضا کیفیتی به یاری خدا برای دوستان جدید حکم طلا پیدا کنه.مثلا رفع رنگ وبقیه مسایلی که میدانید… اینم میدونم چی ماشینی سوارم الکی نمیگم سوار اشکودا اپل و…هستم باهرکی هم کل کل پیش بیاد نمیکنم اونم دلیل خاص خودمو دارم که بماند…خدا مریضا رو شفا بده…آمین
Iman
۲۲ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان خواهش میکنم مثل آقا فرید کارهایی که برای ماشین میشه انجام داد رو به بحث بگذارید با تشکر
Ilyar
۲۲ مهر ۱۳۹۳سلام خدمت دادا خان و بقیه دوستان
من هم با دادا کاملا موافقم …به نظر من تنها مشکل جک رنگشه که انشاالله طبق خبرهای رسیده اونم به زودی حل میشه. ایرادات مونتاژی هم چندان مهم نیست چون از مونتاژکاران ایرانی بیشتر از این نباید انتظار داشت.البته بهتره تو مونتاژ کمی دقت بشه. در مورد شتاب هم بگم که چون این ماشین ضریب دنده های سبکی داره شتاب اولیه اش مقداری ضعیفه ولی به خاطر همین ضریب دنده سبک شتاب ثانویه عالی داره و اگه کمی راننده باشین میتونین مقداری مگان و الانترا و کرولا سواران رو باهاش تو اتوبان اذیت کنین.
خدمت این آقای دلباخته یا مستوفی هم بگم که بهتره خودشو بیشتر از این ضایع نکنه و بره پی کارش! چون تقریباً همه فهمیدن که ایشون کیه. داداش لااقل اگه با چند نام کاربری میای یا یه بار از ماشین کلا تعریف کن یا یه بار شروع کن به بدگویی از ماشین که این از دورویی بهتره.نه اینکه بیای اینجا. ..اینجا بیمارستان یا مطب دکتر نیست. ..ولی اگه بخوای چند تا روانشناس و دکتر خوب سراغ دارم.
sunmartin
۲۲ مهر ۱۳۹۳من اینطور متوجه شدم،که شما منظورت من بودم ضمنا اگر دکتر یا متخصص و پروفسور مستوفی ، و دوست ایشان دلباخته jac ;-) و یا دوقولوی ایشان
از من در کامنت هاشون نام میبرند واقعا دسیسه ای در کار دارند و میخواهند با این صحبت های سخیف بنده را از خیر هرچه کامنت و پیج و فروم هست منصرف کنند اما خوشبختانه در تمامی سایت های خودرویی با کمک دوستان نظر و پیشنهاد قرار میدم و این بهتان گویی و نیرنگ نمیتونه منو از خط مشی فکربم دور کنه
ابراهیم
۲۲ مهر ۱۳۹۳آره داداش. اصلا متظورش تویی. اصلا تو با همه یکی هستی
سیامک
۲۴ مهر ۱۳۹۳آخه قربونت برم تو کی هستی که همه دست به یکی کردن که خرابت کنن ؟
چرا بیخودی به خودت کردیت میدی ؟ یعنی ملت دیگه کار و زندگی ندارن ، فقط نشستن دارن
برای تو دسیسه میکنن ؟ آدمو یاد دائی جان ناپلئون میندازی ها ……
faryad
۲۲ مهر ۱۳۹۳به نظر من بجای کل کل کردن باهم بیاید مشکلات و راه حلها رو بررسی کنیم ….
از ماشین غافل شدید دارید عین بچه ها باهم دعوا میکنید؟
افشین
۲۲ مهر ۱۳۹۳خودرو جک در رده قیمتی خودش خودرو خوبی هست. دوستان عزیز هر عقل سلیمی میدونه ماشین امریکایی المانی و…بقیه برندهای معتبر در دنیاهمگی عالی وبا کیفیت هستندو دیگه نیاز نیست کسی مثلا از لامبورگنی یا بنز یا bmw و… تعریف کنه چون توضیح واضحات است اما از یک خودرویی که تازه کمی بیش از یک سال از ورود ان به بازار میگذرد نیاز است دوستان با رویکردی دموکرات نسبت به نظرات یکدیگر احترام گذاشته و سخنان طرف مقابل را بشنویم ونیز با حب و بغض نسبت به ان سخن نگوییم به قول دوستان بعضی در حالی تندترین حمله ها را به این خودرو میکنند که حتی یک بار هم سوار ان نشدند متاسفانه جدیدا متوجه شدم بعضی منتقدین محترم .باز هم تاکید میکنم فقط بعضی از انها در حالی گزنده ترین انتقادات رابه این خودرو میکنند که حتی یکبار هم این خودرو را از نزدیک ندیده اند.با این حال این دوستان هم سخن بگویند اما لطفا اول تحقیق کنند تا ما هم از کلامشان بهره ببریم تااین پیچ جای انتقاد سازنده باشد نه مجادله بی اساس. یا حق
اميد
۲۲ مهر ۱۳۹۳با سلام
یک چیز جالب را بزای دوستان بگم که انشااله موقع تحویل برا هیچکس اتفاق نیافتده و با دقت کامل ماشین را تحویل بگیرد.
بنده یکشنبه رفتم برای تحویل j5 AT و ماشین را تحویل گزفتم و اکثر چیزها را چک کرذم و ظاهرا ماشین سالم بوذ.امروز مجداد برای نصب سینی و روکش مراجعه کردم و وسایل را خریداری و چون صافکار مرخصی بود برای نصب به صافکازی بیرون که اشنا بودیم مراجعه کردم.
صافکار پس از بازدید ماشین با مورد عجیبی مواجه شده که گلگیر عقب زیر باک کامل رنگ شده بود به صورنی که جای جوش صافکاری از پشت قابل لمس بود که به گفته او در کارخانه یا نمایندگی ماشین با چیزی برخورد ودوباره صافکاری و رنگ شده.که به گفته او حدود 4 الی 5 میلیون ماشین اقت قیمت دارد.
من بهت زده به نمایتدگی مراجعه و موضوع را اعلان کردم که حتی صافکار انجا نیز موضوع را تصدیق کزد.
ابتدا مدیر نمایندگی نمی خواست زیر بار برود که بعد از برخورد جدی و تهدید به شکایت مجبور به پیگیری و تحویل ماشین شدند.
من حتما نتیحه را اعلام می کنیم.
دوستان حتما موقع تحویل با ذقت ماشین را بررسی و درصورت امکان حتما با خود صافکار یا یک کاربلد ببزید.
با تشکر
amin
۲۲ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان من 1500 دارم که تو دنده عقب گاز زیاد میدم صدای تراکتور میده تقریبا و خیلی زیاد هست ،همشون اینطور هستند؟!مشکل خاصی داره؟!اگر ذاتش هست راهی هست این صدا رو کم کنیم؟!
فرید جان منم به فکر چنین کاری افتادم و احتمالا میذارم آخر هفته سرحوصله یک چیز تمیز ازش درمیارم.
ali_a1354
۲۲ مهر ۱۳۹۳خیر دوست عزیز من 29500 تا با 1500 رانندگی کردم دنده عقب صدا نداره اگه واقعا منطورتون صدای تراکتور ماننده حتما به نمایندگی مراجعه کنید .
سیامک
۲۴ مهر ۱۳۹۳ماشینت اگزوز داره ؟ توخیابونی جائی اگزوزو ننداختی بره ؟ بیخودی که صدای تراکتور ازش درنمیاد .
دکتر. دلباخته مارتین
۲۲ مهر ۱۳۹۳وای چه صدای غرشی داره جک ، حالم ازش بهم میخوره وای چه عظمتی. سن: با متی؟ منو میگی؟
سیامک
۲۴ مهر ۱۳۹۳یه کاره اینهمه رفتی آیدی جدید ساختی که بیای به سن مارتین شتلک و متلک بپرونی بامزه ؟
یخ کنی .
از اونورم که هراز گاهی سن مارتین قهر میکنه و میگه دیگه پست نمیذارم و همتونو از نظراتم محروم میکنم ! ولی بازم ازهمه فعالتره !
ما که سراز کار اینجا و یه عده که سرقفلی اینجان در نیاوردیم ؟!
سیامک
۲۴ مهر ۱۳۹۳نمیدونم این پدال تعداد پستهای منو چه جوری حساب میکنه که جمعش شده 62 -63 تا !!
والله تا اونجا که خودم میدونم کلأ شاید 10 -15 تا پست بیشتر نذاشتم . حالا باکی
جمع میزنن و به حساب ما منظور میکنن ؟ خدا میدونه.
حسن
۲۲ مهر ۱۳۹۳لطفا جواب ودیدگاه مرا رسیدگی نمایید
الف
۲۲ مهر ۱۳۹۳سلام، کسی کروز نصب کرده تجربه شو عنوان کنه با تشکر
nani
۲۳ مهر ۱۳۹۳من پرسیدم نهایتا 10 روزه
فرید
۲۲ مهر ۱۳۹۳سلام به دوستان جک سوار، امروز کارته سوخت اومد، یعنی ۱۰ روز بعد از تحویل، ۶ روز پیش هم کارته ماشین اومد، دیروز که تعطیل بود میخواستم چراغ کوچک های جلو رو عوض کنم و LED یخی بندازم، خیلی بد دسته، پشت هر کدوم از چراغها یه درپوش داره که لامپ چراغ کوچک خیلی داخل تره و پشت هر چراغ یه چیزی مزاحمه، سمته راننده باطری، و سمت شاگرد لوله منبع شیشه شور و لوله گاز کمپرسور، خواستم چراغها رو باز کنم که نشد، فکر کنم چند تا پیچ زیره سپره، از دوستان خوبم کسی راه حل بهتری داره؟
دادا
۲۳ مهر ۱۳۹۳گویا دوستان دوس دارن اینجا رو شلوغ کنن نفعی نمیبرن مطمئن باشید.اگه بنده صدای غرش رو پیش کشیدم این است که هروقت میخوای ماشینو یه تکون اساسی بدی وقتی پدال گاز رو تا ته فشار بدی نگه داری صدای غرش مخصوص به گوشت میاد تا ول کنی صدا میخوابه حالا هر دوستی نمیشنوه ویا خودشو به نشنیدن میزنه بحث چیز دیگه اس.لطف کنید اینجا را شلوغ نکنید چون چیزی نصیبتون نمیشه.درضمن دوستی تو خیابون کاووسی منو دید ووقتی بحث ماشین شد وخودمو معرفی کردم بدجوری خندید که اول تعجب کردم گفتم چی شده گفت فکر میکردم اصفهانی باشی واکثرا باهات لجند.گفتم اشکالی نداره من هیچگاه دروغ نمیگم هرچی از ماشین مثبت ومنفی باشه میگم خوشایند هیچ…خودمو خراب پهلوی خالق نمیکنم اما دکتراستادمهندس وووهمه چرته.اصل فهمیدن محاسن ومعایب این ماشینه.درضمن دوست جک سوار توخیابون کاووسی از آپکو شمع سوزنی وفیلتراسپرت گرفته بود امروز بهشون زنگ زدم میگفت شتاب واستارت وصدا تغییر کرده ولی نتیجه واقعی یه هفته بعد بهم خبر میده ولی میگفت نتیجه شو رو سمند قبلا دیده برا همین رو جکم میخواد امتحان کنه…درضمن بعضی دوستان بااسمای مختلف میان یاجاهای دیگه میرن ومخصوصا ازکسی حرف میزنن طوری که داره از شوالیه ی آواز میگه.این ماشینه وآهن ٬ اینجا عقده ها مو وا نکنیم شما رو به جان عزیز ترین کساتون.همه چه مخالف چه موافق سلامت باشید.درکنارخانواده ی گرامیتون.ساعت۱:۵۴صبح نیمه شب روز بامداد چهارشنبه
افشین
۲۳ مهر ۱۳۹۳با سلام لطفا یکی از دوستان با اطلاع جواب بده .زودترین و دیرترین زمان که پلاک ومدارک خودرو بیاد چه مدته.یا حق
افشین
۲۳ مهر ۱۳۹۳لطفاراهنمایی بفرمایید تبصره 13 ومضوع ان چیست. ایا کسی اطلاع داره کرمان موتورچگونه این تبصره 13 را حل و فصل کرده.چرا که شرکت جیلیران مشتریهایش را به بهانه همین تبصره 13 از سر خود وا میکند وبه هیچ عنوان هم پاسخگو نیست یا حق
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز اقا افشین تبصره۱۳برای خودرو های وارداتی است نه خودرو های مونتاژ
واین طور است که برای وارد کردن هر خودرو باید چهار ماشین رو اوراق کنی یا همون از رده خارج کردن تا چند ماه قبل بازرگانی ها و وارد کنندگان خودرو پول شو میدان که معادل ۱۰میلیون بود ولی این پول باید عنوان وام به مالکان خودرو های فرسوده میرسید که این وسط حیف و میل میشد و ماشین های اوراقی دیگه اوراق نمیشدن به همین دلیلاز این به بعد هر شرکت و یا وارد کننده خودرو باید چهار تا ماشین از رده خارج پیدا کنه و انهارو اوراق کنه واین کارهم هزینه را بالا تر برده هم زمان بر تر شده است.
nani
۲۳ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان . من تحویل مرداد بودم دنده دستی که بنا به همون دلایل گفتن آذر ماه خودرو رو تحویل میدن…. دیروز عصر باهام تماس گرفتنو گفتن ماشینت اومده و امروز صبح باید برم تحویلش بگیرم منتها پلاکش چند روز آینده میاد (جالبه که چک 3 ماهه رو واسهاسفند بهشون داده بودم :) ) …. امیدوارم ماشین همه اونایی که شرایط منو داشتن هم هرچی زودتر بیاد منتها حتما حتما پیگیری کنید اونم با تهران 02142724
hutan
۲۳ مهر ۱۳۹۳کی تکمیل وجه کردی؟
nani
۲۵ مهر ۱۳۹۳23 مهر ماه تکمیل وجه کردم
Ilyar
۲۳ مهر ۱۳۹۳شمع سوزنی رو نمیدونم ولی فیلتر هوای اسپرت چندان خوبی نیست. ..اولا مصرف بنزین رو کم نمیکنه و ثانیا شتاب رو به میزان جزیی بهتر میکنه و چندان قابل حس نیست. از همه بدتر اینکه فیلتر هوای اسپرت عمل فیلترینگ رو خوب انجام نمیده و گردو خاک رو بیشتر داخل موتور انتقال میده و در دراز مدت باعث خرابی موتور میشه. فیلتر هوای معمولی فیلترینگش 99 درصد ولی فیلترینگ فیلتر هوای اسپرت 70 درصد.در کل چندان ارزش نصب نداره.
رضا
۲۳ مهر ۱۳۹۳با سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان عزیز
من در مرداد93خودرو جک اتومات را تحویل گرفتم البته با 5 روز بد قولی از روز بعد مسافرت را شروع کردم تا حالا بیش از 5000کیلومتر راه رفتم هیچ مشکلی نداشته شتابش خوبه سرعتش خوبه راحتی نرمی وهمه چیزش خوبه البته نسبت به پولی که هزینه می کنی ماسین خیلی خوبیه از ماشینهای ایرانی که واقعا سره امید وارم بخرید سوارشید وهمش به مسافرت وخوشی باشه زنده باشید خداحافظ
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز اقا افشین تبصره۱۳برای خودرو های وارداتی است نه خودرو های مونتاژ
واین طور است که برای وارد کردن هر خودرو باید چهار ماشین رو اوراق کنی یا همون از رده خارج کردن تا چند ماه قبل بازرگانی ها و وارد کنندگان خودرو پول شو میدان که معادل ۱۰میلیون بود ولی این پول باید عنوان وام به مالکان خودرو های فرسوده میرسید که این وسط حیف و میل میشد و ماشین های اوراقی دیگه اوراق نمیشدن به همین دلیلاز این به بعد هر شرکت و یا وارد کننده خودرو باید چهار تا ماشین از رده خارج پیدا کنه و انهارو اوراق کنه واین کارهم هزینه را بالا تر برده هم زمان بر تر شده است.
محمت
۲۳ مهر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
من 7 اردیبهشت اتومات ثبت نام کردم 3 مهر تکمیل وجه کردم کسی میدونه تحویل مهر تا حالا تحویل دادن یا نه؟