صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرید
۲۷ مهر ۱۳۹۳اینم یه عکسه دیگه از صندلی عقب، البته تو زیبا بودن روکش چرم شکی نیست، تمیز کردنش هم به جهنم، اما عرق کردن رو چیکار میکردم، باور کنید همون روز جمعه قبل از روکش انداختن فقط نیم ساعت پشته فرمون بودم زیرم عرق کرد، حالا خوبه هوا خنک شده پس وای به حاله تابستون. http://upload7.ir/viewer.php?file=94238419281604004175.jpg
عباس
۲۷ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان مبلغ 200 هزار تومان بابت اظافه پرداخت بیمه در قسمت پرداختها اظافه شده که از شرکت طلب کار هستیم.
عباس
۲۷ مهر ۱۳۹۳200 تومن واسه من که اضافه نشده البته من ماشین رو تحویل گرفتم
ایکس60 تحویل مهر
با این شرایط به من هم تعلق می گیره؟
عباس
۲۷ مهر ۱۳۹۳به من که تعلق نگرفته
البته ماشین من ایکس 60 بود و 20 روز پیش تحویل گرفتم
آیا به من هم تعلق می گیره؟
کیوان
۲۷ مهر ۱۳۹۳دوستان بلاخره ماشینم رو تحویل گرفتم نقره ای اتومات. باید بگم که یا من خوش شانس بودم یا دوستان منتقد سخت گیر . کیفیت رنگ بسیار خوب حداقل از نظر جلوه بیرونی. ماشین فوق العاده نرم و بی صدا شتاب راضی کننده با توجه به اینکه کلا 60 کبلومتر کار کرده و من بیشتر 4000 دور موتور گاز ندادن اصلا احساس تنبلی نکردم. مونتاژ قطعات داخلی هم خوب بود. کلا باید بگم که خیلی راضی هستم نه ترمز مشکل داشت نه در صندوق بد بسته میشه نه جایی صدا اضافه میاد. در ضمن تو ماشینم پر از پوست تخمه بود!!
مهدی فدایی
۲۷ مهر ۱۳۹۳سلام
تو ماشین ما و یکی دیگه از بنده خدا هایی که تو نمایندگی باهاش آشنا شده بودم هم پوست تخمه بود!!!
سیامک
۲۷ مهر ۱۳۹۳مبارک باشه . اینشاالله به خوشی ازش استفاده کنید .
راجع به پوست تخمه ها نگران نباشید . شاید راننده کامیون حمل خودرو از کرمان که راه افتاده ، سرراه چندتا مسافر افغانی هم سوار ماشینای بار کرده تا پول سوختش دربیاد !!
mojir
۲۶ آبان ۱۳۹۳اقا کیوان الان بعد یه ماه رانندگی ازش راضی هستی لطفا مشین قبلیتم بگو چی بوده
کیوان
۲۷ مهر ۱۳۹۳اون دوستی که میگه این موتور برای 20 سال پیشه باید کمی بیشتر مطالعه کنه و فقط به اون لینک ویکی پدیا اکتفا نکنه، سال ساخت موتور با کد 4g93 1996 بوده و تا سال 2007 که این موتور استفاده می شده ورژن های بهینه شده مختلفی ساخته شده که این مدل تقربیا آخرین ورژن ها بوده. البته نا گفته نماند موتور مگان و تندر هم مربوط به همان سالهاست و موتور اونها ساخت 2014 نیستند. به هر حال امیدوارم فرصت بشه یک دوری با این جی 5 بزنید نظرتون کلا عوض میشه اون جدول امتیازات منفی خودرو ها رو بندازید دور خیلی مستند و مستدل نیستند عوامل بسیاری بر اون امتیاز ها تاثیر گذار هستند
محسن اکبری
۲۷ مهر ۱۳۹۳سلام واقعا جک نتوانست انتظارات را برآورده کنه اشکالات مونتاژ ورنگ وگارانتی بی تعهد واز طرفی بی دوامی قطعه ات چینی وکمبود مشکلات جک سواران را دوچندان کرده
مهدی فدایی
۲۷ مهر ۱۳۹۳سلام
تا انتظارات چی باشه!!
jac j5 ato == 60.000.000 t =?= BMW 320
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۳لااقل یه بار میخوندی ببینی چی نوشتی بعد دکمه ارسال رو میزدی، انگار تو مسابقه انتقاد داشته می دویده
سیامک
۲۷ مهر ۱۳۹۳شما خیلی حرص وجوش نخور براتون خوب نیست .خدای نکرده ناخوش میشیا !
مهدی فدایی
۲۷ مهر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
2 هفته ای هست که ماشینو تحویل گرفتم و600 تا باهاش رفتم
من دانشجو پردیس هستم و اونجا رفت آمد دارم
این هفته ماشینو بردم تا پردیس توی جاده یه تست هایی رو ماشین انجام بدم خدا رو شکر اون موقع جاده زیاد شلوغ نبود.
از جاده آبعل (جاده قدیم) رفتم دوستانی که اونجا رفتن می دونن چه پیچ های وحشتناکی داره توی پیچ ها با سرعت 70 تا 90 می رفتم و فهمیدم همونطور که دوستان می گن سیستم تعلیق عالی هست و من موقع پیچیدن یه دستم رو فرمون بود و بدون هیچ استرسی می پیچیدم
در مورد ترمز های ماشین
با سرعت 90 تا وارد یکی از پیچ های تند شدم .شیب جاده طوری بود که اگه گاز نمی داد سرعت ماشن ثابت می موند و اقدام به ترمز گیری کردم تا سرعتم به 60 برسه شیب جاده. در حین ترمز کاملا مشخص بود سیستم EBD به درستی نیروی ترمز رو پخش می کنه و حتی یک ذره هم کنترل ماشین از دستم خارج نشد.
توی پردیس هم تو سرپایینی با 2 سرنشین جلو(دوستمو خودم)با سرعت 90 تا اقدام به ترمز گیری کردم که حدودا 20 متر تا سرعت گیر فاصله داشتم که ترمز ها عالی عمل کردن تازه من تا ته فشار ندادم که ABS فعال شه و با سرعت 20 تااز سرعت گیر رد شدم
من بیشتر کامنت های سایت 1732 رو خوندم تا اونجا که یادمه هیچ جا حرفی از فراخوان برای ترمز ها نیست، و فراخوان صرفا برای ECU هست.
با اینکه با مشکل کار نکردن ترمز در صبح ها مواجه نشدم ولی ،صبح ها 30 ثانیه صبر می کنم(تا در پارکینگ باز شه) و بعد حرکت می کنم
مصرف ماشین هم تا الان حدودا صدی 10و 11 هست.
این ماشین تو شهر مصرفش زیاد هست ولی خارج شهر کم هست
ببخشید طولانی شد.یا علی
بهمن
۲۷ مهر ۱۳۹۳http://www.aparat.com/v/XovN9
تقدیم به دوستان پدالی مخصوصا دادا جان
غرش جی 5 شنیده می شود
منتظر تست های دیگه باشید…
تشکر از دوست عزیزم پوریا سورن سوار
عباس
۲۷ مهر ۱۳۹۳به همه تعلق می گیره
حتی ما که تحویل گرفتیم
ذبیحیان
۲۷ مهر ۱۳۹۳علی رضا شما به موتور جک میگین قدیمی!!! موتور این ماشین کاملا پیشرفته طراحی شده 16 سوپاپ قابلیت هوشمند آوانس کردن میل سوپاپ ها یا همون VVT که این تکنولوزی کاملا به روز و روی خودروهایی چون تویوتا کمری نیز بکار رفته حجم موتور 1500 سی سی جک دستی رو دور 6000 111 اسب قدرت تولید میکنه و مدت زمان بسیار کوتاهی به سرعت 180 کیلومتر میرسه اونوقت شما به این میگین تنبل و قدیمی!!!
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۳موتور ۱۵۰۰ تکنولوژی بالایی داره کدش رو تو گوگل سرچ کنید سایتها و مقالات جالبی پیدا میکنید میتونید با موتور ماشینهای دیگه مقایسه کنید
در مورد شتاب من با ۲۰۶ خودم تو سربالایی مقایسه کردم چیزی کم نداره و بهتر هم هست
یه برتریش نسبت به ۲۰۶ اینه که هر بنزینی بریزی تک استارت روشن میشه و بد کار نمیکنه ۲۰۶ یه کم بنزین مشکل داشته باشه ۱۰ تا استارت میخوره تا روشن بشه !
ال۹۰ تو جاده جالب نیست انگار سوار پیکان شدی احساس نا امنی بدی داره داشبوردشم که رو اعصابه
Ilyar
۲۷ مهر ۱۳۹۳موتور تندر خودش متعلق به سال 2004 هستش. این قدیمی نیست ولی جک دستی که vvt داره اون قدیمیه! لااقل اگه ماشینتون مگان بود من شخصا برتریشو قبول میکردم. واقعاً من حیفم میاد تندرو با 405 مقایسش کنم. ..چون به هندلینگ و پایداری و قابلیت های فنی 405 توهین میشه.
Ilyar
۲۷ مهر ۱۳۹۳در ضمن شما برو به همون bmw سری 7 ات سوار شو…ما به جک راضییم…
رضا . ش
۲۸ مهر ۱۳۹۳من هم ایراد ترمز را تو روزهای اول متوجه شدم ، از پشت به یک 206 زدم شانس آوردم سرعت خیلی پایین بود که چیزی نشد با سرعت 50 یهو ترمز مثل سنگ شد و عمل نکرد!!!!!!!!!!
فرهاد ازشیراز
۲۸ مهر ۱۳۹۳سلا به بر وبچ خوب ایرونی
من ثبت نام جی5 دستی تحویل شهریور هستم.که دیروز بهم زنگ زدن برم برای تحویل
ماهم رفتیم برای تحویل که خبری از پذیرایی هم نبود. هم چیشو چک کردم مورد خاصی نداشت.تا به حال سوارش نشده بودم .واقعا ماشین شیک وزیبا وجادار وهمچنینین نرم وپرشتاب است فعلا گذاشتم تو پارکینک تا پلاکش بیات. نسبت به قیمتش خیلی میارزه ولذت رانندگیرو به آدم میده.راستی دوستان کی میدونه پلاکش از روز تحویل کی میات؟
دادا
۲۸ مهر ۱۳۹۳دوستان خیلی از نوشته ها مغرضانه وبعضا بچه گانه س اما بایدقبول کنیم بعضی حرفا راسه.مثلا از روز اول هیچ با ترمزم مشکل نداشتم اما وقتی ماشین داداشم رو صبح روشن کردم تا یه ربع مشکل ترمز داشت بعدخوب شد که همه دلیلشو میدونیم٬ این یعنی چی؟آقایونی که مدعی هستن جواب بدن.جز اینکه بحث مونتاژه.دستی دراش به نرمی بنز بسته میشد ولی صندوق عقب باید میکوبندم تا بسته شه اما اتو بعضی درا سفت تر بسته میشه ولی صندوق عقب تقریبا پلو.این چیه؟هردو هم از یه ساختار.آقاجان خانم جان تا ما وجدان کاری نداشته باشیم همینه.همینه.آیا کارگر خارجی همه امنیت شغلی دارن در همه کشورا.چرا راه دور میرید همین افغان های عزیز اونایی که از افغانستان میان اصلا اززیر کار در نمیرن ولی اونایی که تو ایران بدنیا اومدن و بزرگ شدن ببینید این یعنی چی…بعددوستان منتقد یک سویه٬جلسه با کرمانیا میتسو جکیا بذاریم بگیم آخرین ورژن رو بدن ایران بااین قیمت.چطوره؟ جک به ۱۲۰کشور محصول صادر میکنه ۱۴کشور مونتاژ میکنه.یکی ازمعدود شرکتایس که رو پای خودشه اما مراکز توسعه وتحقیق در کشورهای پیشرفته ژاپن وایتالیا داره.چی میگید…درسته بحث بنزین مخصوصا تو اتومات داره اما حتما مشکلشو حل میکنن اگه نشه تازه مصرفش میشه پژو ولی این کجا آن کجا.ما فعلا جک میخوایم نخواستیم خبرتون میکنیم.خودشو ناراحت نکنید…راستی شمع سوزنی یادتون نره.من میرم بخرم.دوستدار همه ی شما
افشین
۲۸ مهر ۱۳۹۳با سلام خدمت دادای عزیز.البته نمیخوام جسارت کنم میدونم شما به قدر کافی تجربه داری .ولی فکر کنم برای بستن درب صندق عقب فقط کافیه دست را بالا علامت ستاره روی صندق عقب قرار داد و با کوجکترین فشار درب صندوق بسته میشه.یا حق
کیوان
۲۸ مهر ۱۳۹۳در مورد شتاب این ماشین و عملکرد گیربکس باید بگم که بسته به فشار شما بر روی پدال گاز 1 یا 2 یا حتی 3 دنده معکوس می ده یعنی اگر با 30 کیلومتر رو دنده 4 باشی و تخت گاز کنی می ره یک. اما یک نکته اینجا وجود داره اونم اینه که چون فاصله دنده ها زیاده یعنی 1 تا 70 تا و 2 تا 130 تا پر می کنه اگر شما در سرعت 50 یا 60 باشی و تخت گاز کنی به 1 نمی ره و حداکثر میره 2 و دنده 2 در سرعت 50 شتاب خوبی نداره در نتیجه اگر در سرعتکمتر از 30 باشی و یا ایست کامل باشی و تخت گاز حرکت کنی شتاب بسیار خوبی داره اما اگر در 50 باشی و قصد کنی شتاب بگیری خیلی ستاب خوبی نمی گیری تا سرعتت به 70 برسته و دور موتور در وضعیت پر قدرت قرار بگیره. به هر حال من احساس خوبی از رانندگی باهاش دارم
Ilyar
۲۸ مهر ۱۳۹۳سلام داداخان. ..چند روزی نبودین و اینجا سوت و کور بود.
مشکل ترمز رو منم قبول دارم صبح ها ترمز حدود 10 دقیقه خوب کار نمیکنه و باید بهش نیروی زیادی وارد کرد تا ماشین ( اونهم به سختی )متوقف بشه.
امروز صبح اردبیل برفی بود …به خاطر رنگ مشکیش خیلی تو برف جلب توجه و دلربایی میکرد و چند نفر اول صبحی از من درباره ماشین پرس و جو کردند.اما انصافا تو برف عالی راه میرفت و اصلا کوچکترین لیز خوردن و عدم تعادلی و انحرافی در کار نبود.
انصافا ماشین خوش استیلیه! امیدوارم در انتظار تحویلیا هم زود ماشینشونو تحویل بگیرن و البته مشکل رنگ و مونتاژ هم تو ماشینشون رفع شده باشه.
الف
۲۸ مهر ۱۳۹۳سلام: وقتی این ماشین رو روشن میکنی باید بذارید صدای موتور عوض بشه که حدود 20 الی 30 ثانیه طول میکشه و بعد ترمز خوب عمل میکنه و قبل از ان مخصوصا اگر بخواهی دنده عقب از پارکینگ خارج بشی نداشتن ترمز خوب احساس میشه، یاحق
شهروز
۲۸ مهر ۱۳۹۳سلام-در سایت زیر، فروش اتومات 50-50 داره که خیلی شرایطش خوبه و اقساطی هم هست و سود بانکشی هم صفره و هر چهار ماه یکبار باید واریز کنی و 57700000 در میاد. البته سود شش ماهه پول اولیه اش 28500000 میشه حدود 2900000 می شود.
http://www.1732.ir/sales/شرایط%20فروش%20اتوماتیکJ5%20ویژه%20طرح%2050-50.pdf
کیوان
۲۸ مهر ۱۳۹۳2 تا ایراد از طراحی داخل ماشین بگم کیلومتر شمار در روز وقتی که چراغها روشن نیستند خیلی قابل دیدن نیست مخصوصا قسمت بنزین و دمای آب (سمت راست) دسته راهنما خیلی از فرمان فاصله داره و به راحتی نمی تونی راهنما بزنی و یا نور بالا.
اما نکته جالب اینکه وقتی تحویل گرفتم با بدبینی تمام مشغول وارسی رنگ شدم که دیدم رو گلگیر جلو یک نقطه کوچیک اندازه 5 میل فرورفتگی داشت. به مسولش که گفتم ماشین رو برداشت برد بعد از نیم ساعت آورد هیچ اثری از فرورفتگی نبود. فکر کنم کار صافکارشون خیلی تمیز باشه
کیوان
۲۸ مهر ۱۳۹۳اطلاعات تکمیلی در مورد موتور لوگان و مگان: موتور مگان با کد F4R17 می باشد موتور های رنو با کد F4R 2000cc از سال 1993 تا هم اکنون بر روی محصولات رنو و داچیا استفاده می شود. (از موتور جی 5 قدیمی تر است)
موتور لوگان یا همون ال 90 خودمون با کد K4M A6، کلا موتور های K4 رنو از سال 1995 ساخته شده اند و موتور K4M از سال 1999 بر روی محصولات مختلف رنو استفاده شده است.
کلا موتور چیزی نیست که هر سال یک مدل جدید ساخته بشه یک موتور طراحی می شده و طی سالها ورژن های مختلف بهینه شده ارایه می شه و ممکن است یک مدل موتور حتی بیشتر از 20 سال تولید و استفاده بشه. ضمنا این رو هم بگم اینها بیان نشد تا تندر یا مگان رو بکوبم بنده خودم 7 ساله تندر دارم و خیلی هم ازش راضیم و به نظرم موتور گیربکس بی نظیری داره ولی در جواب اون دوستی که موتور جی 5 رو قدیمی و منسوخ بیان کرده بود و با لوگان و مگان مقایسه انجام داده بود گفتم
حمید رضا
۲۸ مهر ۱۳۹۳دوستان من نحویل مرداد بودم شهریور تحویل گرفتم حدود 1 ماه تاخیر داشت تا امروز هر چی پیگیری کردم شماره شبا تو سیستم کرمان موتور نبود بالاخره بعد از چند بار ایمیل کردن تو سیستم نشست گفتند تا یکی و دو ماه دیگه جریمه تاخیر واریز میشه کسی از دوستان جریمه تاخیر بهش پرداخت شده یه نه ؟ در ضمن ماشین 2600 کارکرد داره فعلا هیچ مشکلی نداره به جز رنگ رکاب که در حال خراب شدن است بعد برای سرویس اولیه به چه نکاتی باید توجه شود ممنون از راهنمایی دوستان گل.
آرمین
۲۸ مهر ۱۳۹۳دوستان سلام
امروز با یه مکانیک صحبت کردم می گفت بعضی از قطعات ماشینهای کره ای و ژاپنی رو میشه تو جک هم اسنفاده کرد.با توجه به کمبود قطعات در حال حاضر دوستان با تجربه نظر بدن ایا چنین چیزی صحت داره یا نه اگه هست چه قطعاتی هستش
سیامک
۲۹ مهر ۱۳۹۳اصلأ شما ببین توی این مدتیکه جی فایو به بازار اومده تاحالا ماشینشون خراب شده که به لوازم یدکی اونهم خوروندن از ماشینای دیگه فکر کنند ؟
j5واقعأ بی دردسر ، قابل اعتماد و بی آزاره .
keyvanzed
۲۸ مهر ۱۳۹۳با سلام
ی سوال راجب سوخت جک جی 5 دنده ای دارم
از من سوختش تو جاده صدی ده هستش ایا از بقیه هم اینچوری حدود 4000 کیلومتر باهاش رفتم ولی خیلی سئختش بالاس اگه کسی اطلاعات داره راهنمایی کنه ممنون
سیامک
۲۹ مهر ۱۳۹۳تو صفحه بعدی هم همین سوال رو پرسیدید . بهتون جواب دادم . این مصرف طبیعی نیست و خیلی زیاده باید حدود 6.7 تا 6.8 لیتر باشه .به نمایندگی مراجعه کنید تا ماشینتونو بازدید کنن .
رضا3
۲۸ مهر ۱۳۹۳دوستانى که سیستم تصویرى بستن به نظرتون بین برند وینکا و پرونیکس و پایونیر کدوم یکیش خوب و با کیفیت تره؟با این توضیح که پایونیر سیستم فابریک نداره و باید یه. قاب روش انداخت بعد بست
سعید
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام اول پرونیکس دوم اکو
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۳http://www.aparat.com/v/CBM3L
تست ۱ میلیون کیلومتر
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۳http://www.aparat.com/v/36JvT
هندلینگ جی۵
افشین
۲۸ مهر ۱۳۹۳باسلام خدمت پدالیهای ارجمند .امروز سیستمی را به نام کول دیدم که فابریک جک دنده بود با بلوتوث مموری دوربین جی پی اس فعال کلا با نصب ویکسال گارانتی 1050. اگه کسی از دوستان اطلاعاتی از کیفیت این مارک داره لطفا راهنمایی کنه.یاحق
ذبیحیان
۲۸ مهر ۱۳۹۳یکی از سیاست های کثیف شرکت های خودرو ساز این که وقتی یه ماشین خوب و با کیفیت رو به بازار معرفی میکنن بعد از مدتی تولید رو متوقف میکنن مثل خودرو پروتون و ریو که یکی از بهترین و با کیفیت ترین ها بودن چرا تولیدشون متوقف شد؟ خدا کنه این داستان واس جک تکرار نشه و تولید متوقف نشه و قطعاتش تو بازار زیاد بشه اگه قطعات این ماشین زیاد شه دیگه هیشکی سراغ خانواده ایران خودرو و سایپا نمیره.
sunmartin
۲۹ مهر ۱۳۹۳آقای ذبیحیان به نکته خیلی خوبی اشاره نمودی دقیقا دو خودروی کیا ریو و پروتون خودروهایی بودند که اولی در امریکای جنوبی در سال 2003 تا 2004 بیشترین فروش را بین خودروهای 12 هزار دلاری داشت و کمترین خرابی و استهلاک چه در ایران و چه در خارج از ایران و پروتون با ظاهر اسپرت و دارای یکی از بهترین خطوط رنگ در آسیا ( بله در آسیا در شهر بروجرد )زبانزد کیفیت بود که متاسفانه این دو خودرو متوقف شدند امیدوادم این سیاست زشت باز تکرار نشه و خودروی جک کهوانصافا یکی از بهترین انجین های داخلی داره از تولید حذف نشه زیاد نمیشه بع وعده وعید های آقایان حساب کرد ریو قرار بود تا 10 سال ساپورت و تولید بشه و سپس مدل جدید وارد و مونتاژ بشه ..
سیامک
۲۹ مهر ۱۳۹۳مخصوصأ در مورد jac تو ایران خیالتون راحت باشه .
مدیریت جک موتورز تازه واسه توسعه فالیت شرکتش تو ایران برنامه داره .
ازطرفی بناست بزودی داخلی سازی درصدی از قطعات j5 تو ایران شروع بشه و مقدماتش فراهم شده .
این یعنی تداوم تولید حالا حالاها ! خاطر جمع !
رضا . ش
۲۸ مهر ۱۳۹۳سلام ، مصرف بنزین تو شهر حدود 12 و در جاده بسته به عادت رانندگی و تغییرات ناگهانی سرعت و استفاده از کولر بین 8 تا 10 متغیر است – دستی کیلومتر 5000
رضا . ش
۲۸ مهر ۱۳۹۳مدل دستی کیلومتر 5000 -اکثر اوقات که ماشین طولانی مدت مثلا یک تا دو روز حرکت نکرده و اصطلاحا سرد بوده با یه مشکل مواجهم ، دنده ها مخصوصا 1 و2 خیلی بد جا میره طوریکه به به کیفیت دیسک و صفحه شک میکنم ولی پس از مدت کوتاه که ماشین گرم میشه این مشکل برطرف میشه بنظرتون علت اصلی چی میتونه باشه؟ سپاسگزار همه دوستان
سیامک
۲۹ مهر ۱۳۹۳شاید گیربکس ماشینتون روغن کم داره ، بازدید کنید .
اتفاقأ بارزترین حسن j5 1500 گیربکس عالی با تعویض دنده بسیار نرم و بی صداشه . دنبال علتش باشید .
رضا . ش
۲۹ مهر ۱۳۹۳دوستان عزیز ، در مورد پایین تر بودن انبار اگزوز نسبت به سطح شاسی و برخورد انبار و بست فلزی اگزوز با سرعت گیر ها با یک اگزوز ساز صحبت کردم و ایشان پس از بازدید تنها راه برطرف کردن این مشکل ذاتی را جایگزین کردن با انبار اگزوز مگان مطرح کرد اونهم بخاطر قطر کمترش و هزینشم 250 تومن گفت ، شک نکنید انبار و بست فلزی زیر با حداقل 3 سرنشین و بیشتر با بعضی از سرعت گیرهای غیر استاندارد و مرتفع حتما برخورد خواهد کرد ، این مسئله یکبار برای خود من پیش اومده که غیر از خودم با 3 سرنشین و سرعت بسیار کم صدای خراش انبار اگزوز را با قله سرعت گیر حس کردم! لطفا دوستان نیز جهت رفع این مشکل تحقیق کنند و نتیجه را اعلام کنند.
الف
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام من هم این مشکل رو موقع بیرون امدن از پارکینگ داشتم که خودم ماشین رو روی چال مکانیکی بردم و با یک چکش و کوبیدن به بست اگزوز مشکل رو حل کردم
صادق
۲۹ مهر ۱۳۹۳من تحویل آبان بودم ، هنوز دعوتنامه نیومده واسم ، کسی میدونه تا کی بهم میدن !؟!؟ من اطلاع نداشتم ک انقد کرمان موتور بی تعهده و گر ن به هیچ وجه ثبت نام نمیکردم
نیما
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام
من تحویل آبان بودم. امروز دعوت نامم اومد. مال شما هم تا چند روز دیگه میاد.
آرمین
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان
امروز دعوت نامه من اومد. جی فایو دنده دستی تا اینجا خوش قول بودن امیدوارم تو آبانی که گفتن تحویل بدن.
Iman
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام من که 25 شهریور تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست مال شما رو حتما آبان میدن منتظر باش ;-)
صادق
۳۰ مهر ۱۳۹۳به نظرتون انصراف بدم بهتر نیست !؟! لا اقل شاید تا 40 یا 50 روز دگ به پولم برسم – – اینطوری ک اصلا معلوم نیس اینا کی ماشین بدن ، انقدم میگن کیفیتش پایینه ک آدم از کرده خودش پشیمون میشه
صادق
۳۰ مهر ۱۳۹۳به نظرتون من انصراف بدم بهتر نیست . لا اقل اینطوری 40 یا 50 روزه به پولم میرسم .. این شرکت الان الانا ماشین نمیده اگرم به فرض بده میگن واقعا خیلی کیفیت مونتاژ پایینه که آدم از کرده خودش پشیمون میشه .
يونس
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام بر همه تاحالا با اتومات 2000 کیلومتر رانندگی کردم علی رغم ایراداتی که داره وقتی پشت فرمان می شینم احساس آرامش خاصی دارم ولذت خاصی از رانندگی بهم می ده معایب و محاسن هم که دوستان در جریانند امیدوارم این لذت رانندگی طولانی باشه چون محاسن آن به معایبش می چربد فعلا اتومات اهواز مرداد