صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
دلسوز
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام من چند وقت پیش یک j5با قدرت موتور 1500 سی سی خریداری کردم و توفیقی شد که یه مسافرت باهاش برم و فکر میکنم بعنوان یک راننده ومصرف کننده دارای معایب ومحاسنی است در ووحله اول محسنات:رویهم رفته خودرو بزرگ وجاداریه و سرنشین جهت نشستن احساس ناراحتی ازنظر جانمیکند فرمانش هم خوبه،ترمز نسبتا خوبی داره ولی مصرفش از رقم 6.6 لیتر در 100کیلومتر بیشتره.و اما ایراداتش:با توجه به وزن بالای 1300 کیلوگرمش وقتی چند سرنشین و مقاری بار در صندوق عقب موتور کم میاره و حجم 1500 براش کمه برای مسافرتهای طولانی صندلیهاش بسیار سفته که تمام تکانهاو ضربات رو به سرنشینان منتقل میکنه میتونست صندلیهای بهتری بصورت مبله داشته باشه چون این صندلی باعث کمردرد میشه صدای موتورش داخل اتاق میاد که از دیگر ویژگیهای بداین سدانه در قسمتهایی از زاویه ی خودرو دید کور هست که دیگر نقطه ی منفی اونه پرتاب نور خوبی داره ولی نورمتمرکز خوبی نداره چون نورش پخشه مخصوصا در تاریکی جاده ی فاقد علائم و یا در زمان بارندگی نور نامناسبه چراغها ولامپهای جلو و عقب برای فیزیک این خودرو مناسب نیست میتونست بزرگتر وبرآزنده تر طراحی بشه مخصوصا چراغهای عقب.من جایی ندیدم که لوازم یدکیشو ارائه کنن که ازدیگر نکات منفیشه،امداد خودرو نداره(با توجه به وضعیت خودرو ونحوه ی حمل آن).امیدوارم خدمات بعد ازفروشش مناسب باشه آمین.این نظرات بنده س بعنوان یک مصرف کننده تا نکات مثبت و منفی دیگر خودرو که بر اثر مرور زمان مشخص میشه موفق باشید.
دادا
۲۹ مهر ۱۳۹۳کرمان امدادخودرو تو جاده داره برای ما اسش اومده بود نمایندگیا هم شماره شو دارن…بنده امروز شمع سوزنی رو ماشین انداختم واحساس میکنم کمی شتابش بهتر شده البته خیلی زیاد نیست .غرش ماشین هم کمی صداش کمتر شده.وماشین نرمتر کار میکنه گاهی اصلا صداش خیلی کم شنیده میشه.مصرف بنزین میگن کم میشه باید امتحان کنم.ولی تو این فاصله احساس میکنم سرگازش خیلی بهتر شده.وقتی کاور موتور رو برداشت تا شمعا رو عوض کنه نوشته برجسته ی میتسوبیشی٬دلمو جلا داد.درضمن شمع خودش ان جی کی هست که اونم شمع جالبی هس وجز شمع خوباس.واقعا تو این بارون رانندگی با این پایداری بالاش میچسبه وبا امنیت طی مسیر کردن واقعا لذت بخشه.چرخش بچرخه براتون
keyvanzed
۲۹ مهر ۱۳۹۳ا سلام
ی سوال راجب سوخت جک جی 5 دنده ای دارم
از من سوختش تو جاده صدی ده هستش ایا از بقیه هم اینچوری حدود 4000 کیلومتر باهاش رفتم ولی خیلی سئختش بالاس اگه کسی اطلاعات داره راهنمایی کنه ممنون
سیامک
۲۹ مهر ۱۳۹۳حتمأ به نمایندگی مراجعه کنید . باید یه جای کار عیب داشته باشه
با دو سرنشین ، بار مختصر ، کولر روشن ، سرعتمتوسط 110 تا 120 کیلومتر مصرف باید حداکثر 6.7 تا 6.8 لیتر باشه بدون کولر که کمتر .
آرمین
۲۹ مهر ۱۳۹۳شماره امداد کرمان موتور02164026
مبلغ اجرت بر اساس رتبه بندی نمایندگی ها متغییر می باشد. در خصوص شبکه نمایندگان محصولات کرمان موتور ضریب اعمالی به شرح ذیل می باشد:
نمایندگی رتبه یک، ۱۰% بیشتر از اجرت پایه
نمایندگی رتبه دو، ۵% بیشتر از اجرت پایه
نمایندگی رتبه سه، ۲% بیشتر از اجرت پایه
نمایندگی رتبه چهار، معادل اجرت پایه
علی
۲۹ مهر ۱۳۹۳ایا این خبر واقعیت دارد.دیگه ایکس شصت تولید نمیشه؟
http://www.yjc.ir/fa/news/5017556/%D9%82%D8%B7%D8%B9-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86×60-%D9%88-%D8%A7%D9%85-%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%85-x33-%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%85-110-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%86%D9%81%DB%8C
sunmartin
۲۹ مهر ۱۳۹۳به دو مورد 2 کاربر اشاره کردند مورد اول که کاربری با نام کاربری “رضا ش” اشاراتی داشتند مشکل اگزوز و ارتفاع ، آن بود که بنده بارها نسبت به آن هشدار داده بودم ( 2 ماه قبل از کامنت ایشان ) برای رفع این نقیصه نه انباری مگان بلکه باید بست ها با نوع حلقوی تعویض بشه طوریکه بست ها ی بسیار سست باز و دو بست حلقوی که مقداری سطح مفطع اگزوز را بالا میکشد به آن اتصال داد وگرنه با سنگین شدن وسیله نقلیه و اصابت با اجسام بلند راهنمایی رانندگی مانند انواع سرعت گیر و تپه ماهور و درب های بیرون زده مخابرات با ارتفاع بلند و فاضل آب میشه گفت که کنده شدن اگزوز حتمی است
در مورد دوم کاربری با نام کاربری “دلسوز”در مورد کمی و کاستی های ریز و درشت اشاراتی مبذول داشتند که از منظر اینجانب مهمترین آن کوچک بودن بیش از حد چراغ های پشت این خودرو است یک نوع ناهماهنگی در طراحی چراغ های هدلایت جلو و عقب وجود دارد چراغ های جلو بسیاز خوب و به روز و دقیقا شبیه اپل استرا طراحی شده و اما چراغ عقب با ابعاد کوچک با خطوط و جعبه نسبتا بزرگ جک هم خوانی ندارو و یک کپی نصفه نیمه از نسل قدیم مزدا 3 است در صورتیکه چراغ های عقب مزدا 3 قدری کشیده تر است ، موردی دیگر که این کاربر ( دلسوز )اشاره کردند نقاط کور و مبهم این خودرو است که تمامی کاربران ی که با جک رانندگی کرده اند علی الخصوص در ترافیک با آن دست و پنجه نرم کرده اند باید به عرض این عزیز برسانم که تمامی ایرادات وارده به جک 5 در مدل فیس لیفت (facelift)این خودرو در سال 2014 رفع شده است ، چراغ های عقب طراحی بزرگتر و کشیده تری پیدا کرده اند ، نقاط کور مرتفع شده تریم داخلی با کیفیت چوب مزین شده دریچه های پرتاب باد در دو طرف سیستم مولتی مدیا قرار گرفته و چراغ های جلو و ورودی هوا بعلاوه پروژکتور در حد و اندازهای سوپر اسپرت ها زیبا شده اند امیدواریم کرمان خودرو مانند برزیل مدل فیس لیفت را هرچه سریعتر همانند رقیب خود “گروه بهمن “که با واردات فیس لیفت بوسترن 50 اف (faw b50 f) انجام داد سعی در بروز رسانی محصول خود نماید
افشین
۲۹ مهر ۱۳۹۳باسلام خدمت پدالیهای ارجمند .امروز سیستمی را به نام کول دیدم که فابریک جک دنده بود با بلوتوث مموری دوربین جی پی اس فعال کلا با نصب ویکسال گارانتی 1050. اگه کسی از دوستان اطلاعاتی از کیفیت این مارک داره لطفا راهنمایی کنه.یاحق
علی
۲۹ مهر ۱۳۹۳در صتدوق قبلا نه به سختی، بلکه با قلق با فشار یکنواخت به سمت پایین بسته می شد، الان چند وقتیه خیلی عادی بی هیچ فشار یا قلقی بسته میشه. کیلومتر 1250
حميدرضا
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام ضمن تشکر از همه دوستان باتوجه به راهنمایی های استاد سن مارتین ودادای عزیز …بنده طبق توصیه دوستان تصمیم گرفتم بعد از 2000تابا جی 5 اتومات موارد زیز را تعویض ویا بهبود بخشم کنم 1.روکش صندلی 2. بست اگزوز ویا تعوض با اگزوز مگان؟3.مانیتور شامل دوربین و..نوعش؟.4.دودی کردن شیشه ها ..درصدمعقول وخوب …البته چند درصد؟..باشد.حال استدعا دارم عزیزان درمورد نوع وجنس ومحل انجام ویا ادرس این کارهارا با ذکر قیمت که البته من ساکن تهرانم راهنمایی بفرمایید واگر مورد خاصی که باز ضروری است راهنمایی مجدد وقطعی بفرمایید …شاد وسلامت باشید منتظر جواب اساتید به ویزه دادا وسان مارتین دلسوز هستم یا حق
م.نفیسی
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان. نزدیک 4000 کارکرد با j5اتوماتیک دارم در مسافت های طولانی پدال ترمز سفت میشه ودر کار کرد ترمز بی تاثیر نیست .نگرانم کرده . ایا مورد مشابه دیده شده ؟ احتمالا اشکال از بوستر ترمز باشه .راهنمیی فرمایید
حسن
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام.آخرای 92جک دنده ای ۱۵۰۰ cc گرفتم.تا حالا پس از حدود ۸ ماه ۷۵۰۰ تا باهاش رفتم و دوسفر یکی ۳۵۰۰ تا و جاده های اردبیل و اذربایجان ویکی ۲۸۰۰ تا در مسیر جاده چالوس و شمال رفتم. ماشین نرم و خوبیه. چسبندگیش به جاده خوبه.ترمزاش خوب کار میکنه.صدای موتور خیلی کم تو کابین میاد جوری که اگه از دور موتور غافل بشی و شیشه هات بالا باشه چون صدا خیلی کم میاد گاز میدی و ماشینم میره.جادار و محکمه و مصرفش هم کمه. تو اتوبان کاشان اصفهان با یک پرشیا جدیدو سانتافه هم مسیر شدم تا ۱۸۰ رفتم.پرشیا جا موند اما سانتافه نه.هرچند فقط برای تست سرعت اینکارو کردم وخوب نیست برا مدت زیاد این کارو کرد. اما ۱۵۰ تا رو راحت و کم فشار میشه رفت.تمرکز نورش کمه اما پرتابش خیلی بالاست. لرزش بدنه خیلی کمه و ماشین نرم و قابلیت کنترلش خیلی خوبه. فرمون خیلی نرمه.ارگونومی صندلی بویژه صندلی راننده و جادستی هاش آدمو خسته نمیکه.قدرت موتورش ضعیفه و تو سربالایی فقط دنده یک و دو جواب میده.کیفیت رنگ خیلی خوب نیست.بست و گیره های بدنه ضعیفه.شتابش متوسطه. در کل با توجه به قیمتش و مقایسه با ماشینهای تو رنج قیمتی خودش از تمام ماشینهای ایرانی خیلی بهتر و بسیار زیبا و لذت بخشه سواریش و در برابر ماشینهای کرهای ژاپنی به خاطر قیمتش خیلی به صرفه است.امیدوارم به کارتون بیاد.مرسی
عطارد
۱ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز سلام
ممنون از بیان تجربیاتت.
من در انتظار دستی هستم. تجربیاتی که در باره کشش موتور و ضعیف بودنش بیان میشه مرا نگران میکنه. نمیدونم که در کدام شهر هستید و چه سربالاییهایی را مثال میزنید. مثلا در سربالاییهای یادگار امام و یا اتوبان چمران تهران با دو سرنشین و بدون کولر چه وضعیتی دارد؟ آیا تا حدود 100 کیلومتر سرعت و دنده 5 در این شرایط نمیشه باهاش رفت؟
ممنون از شما و دیگر دوستانی که تجربه دارند.
حسن
۹ آبان ۱۳۹۳سلام دوست گرامی. من در سربالاییهای خیلی شدیدتر از اونی که شما میفرمایید رفتم. جاده های مسیر کلیبر به جلفا در جنگلهای ارسباران . اخر شیب هست و بهترین تست توان و کشش خودرو در سربالایی. همانطور که عرض کردم ماشین مشکلی از لحاظ ادامه مسیر نداشت. اما به ندرت امکان استفاده از دنده ۳ رو پیدا کردم. ماشینهای دیگه تو این کلاس هم همین شرایط رو دارن. اما به نظر من نسبت به وزنش بدیهیه که قدرتش زیاد نیست. اما به جاش سرعتش و نرم بودنش تو کفی جبران این کمبود رو میکنه. به هر حال هر خودرویی نقاط ضعف و قوتی داره.
م.نفیسی
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان. نزدیک 4000 کارکرد با j5اتوماتیک دارم در مسافت های طولانی پدال ترمز سفت میشه ودر کار کرد ترمز بی تاثیر نیست .نگرانم کرده . ایا مورد مشابه دیده شده ؟ احتمالا اشکال از بوستر ترمز باشه .راهنمایی فرمایید
دادا
۲۹ مهر ۱۳۹۳آقا حمیدرضا درباره بست اگزوز چون بنده مشکلی ندارم وتحقیق نکردم چیزی نمیگم اما بنظرم تصویری وینکا بخری جواب بده من ودوستام راضییم دودی ۲۵٪خوبه اما بنظرم ۳۵٪خوشگل تر میشه اگه مشکلی پیش نیاد از نظر پلیس.روکش چرمی اصل مشکی بگیر ۴۳۰تومن هروقت مشکلی پیش اومد یه تکه راحت ترمیم میشه بدلشم ۳۵۰تومن.ما باچندین نفر رفتیم خیابون کاووسی فر روبروی ساختمان مرکز سازندگی ارتش بغل یه مغازه باطری سازی ارمنی قبل چهارراه سمت چپ.هم کارشون خوبه هم منصفن…
رضا . شr
۲۹ مهر ۱۳۹۳سلام – کاربر محترم « م.نفیسی » اگه به صقحه قبل مراجعه کنید خواهید دید که من هم یکبار بخاطر سنگ شدن پدال ترمز چه خطری از بیخ گوشم رد شد حالا حساب کنید اگه بجای اون 206 با سپر فایبر گلاس یک نیسان آبی خوشگله! یا یک کامیون یا موتور سیکلت و مهمتر از همه عابر پیاده بود چه بلایی سرم میومد بماند…. اما ناراحت کننده تر از همه اینه که وقتی توچنین سایت معتبری یه سری از کاربرها مشکلات اساسی و حقیقی ماشینشونو مطرح میکنند متاسفانه عده ای با واکنشهای متعصبانه و کاملا احساسی نظر او را رد میکنند و طوری رفتار میکنند که انگار « ماشین جک » ناموس آنهاست!! بابا اینقدر غیرت خودتونو بخاطر چیزی که فقط ارزش کالایی دارد خرج نکنید چه جک چه بنز چه پورشه و…. همه و همه کالا محسوب میشوند و هیچکدام ارزش این را ندارند که بخاطرشان اعصاب خودتونو و همنوعتونو خورد کنید و به هم خدایی نکرده توهین کنید این سایت دایر شده که نقاط ضعف و قوت ماشینامونو مطرح کنیم و به کمک هم راه حل مناسبی برای رفع عیبهای ماشینمون پیدا کنیم و هم انتقاد سازنده ای به شرکت کرمان موتور منتقل کنیم ، من هم مثل خیلی از دوستان سوار این ماشین دوست داشتنی « جک » هستم ، خیلی هم دوستش دارم اما این دلیل نمیشه که ایرادهاشو مطرح نکنیم بیایید نظرهای عادلانه بدور از تعصب و همچنین غیر مغرضانه دهیم که تا برای کسانی که در دوراهی انتخاب این ماشین مانده اند عمل خداپسندانه ای کرده باشیم.
م.نفیسی
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام رضا جان شما برای رفع مشکل ترمز چکار کردید.لطفا منعکس کنید . ممنون
حکمت
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام
از بچه های تحویل مهر کسی ماشینشو گرفته یا نه ممنون
sunmartin
۳۰ مهر ۱۳۹۳لینک خبر تایید میشه اما این قطع تولید موقتی است
دادا
۳۰ مهر ۱۳۹۳من قصدم تبلیغ نبود خدایی هیچ صنمی با فروشنده هاش ندارم فقط قصدم کمک بود قدیمیا منو میشناسن اهل دروغ نیستم.صرفا جهت کمک آقا حمید ولاغیر…
مجتبي
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام آقای سن مارتین ، لطفا اگه عکسی از مدل فیس لیفت جک دارید برای دوستان به اشتراک بگذارید یا آدرس اینترنتی . یه سوال دیگر اینکه در مورد موتور 1800 زیاد بحث شده ولی درمورد موتر 1500 که آیا اون هم میتسوبیشی هست یا نه و یا قبلا روی چه ماشینی نصب شده و تا چه تاریخی تولید میشده اگر اطلاعاتی دارید بیان کنید ممنون
هم گروه
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام آقا مجتبی ، موتور جک دستی مربوط به شرکت میتسوبیشی نیست ، این موتور ساخت شرکت چین بوده و جهت این خودرو طراحی شده است. موتور نسبتا به روز و بی نقصی است.کشور چین معمولا در مورد موتور، خوب سرمایه گذاری می کنه و موتورهای تولید چین عموما کیفیت خوبی دارند.مثلا خودرو X60 با تمام مشکلاتی که داره ، دارای یک موتور عالی است.
نقل قول:از کارشناسان تست خودرو در شرکت کرمان موتور.
sunmartin
۳۰ مهر ۱۳۹۳آقا مجتبی تسکر از عنایت شما به کامنت ارسالی بنده انجین 1500 با توجه به تکنولوژی به روز تر از 1.8 حدود 200 خزار کیلومتر درجا و بدون توقف تست کرده و یکی از برترین انجین های ساخته شده در کشور چین هست طراحی اون کاملا اروپایی ولی در چین تولید میشه اگه خوایتید کد موتور و نحوه زمان بندی و آلیاژ و سایر نکات ریز و جزییات له سمع شما برسانم لینک فیس لیفت جک که الحق و النصاف به زیبایی طراحی شده و بنظرم جای هیچ بحث و گفتگویی نداره در ذیل درج شده لطفا با دقت مقاییه کنید بخصوص رو دربی ها که بک لایت و کروم حاشور خورده در داشبورد مزین شده به ابعاد مناسب چراغ ها و ورودی خوای اسپرت توجه کنید کاش کرمان خودرو مامند گروه بهمن بعد از یکسال فیس لیفت را در سبد فروش خود قرار میداد
http://www.icarreview.com/wp-content/uploads/2013/10/2014-JAC-J5-7.jpg
http://www.icarreview.com/wp-content/uploads/2013/10/2014-JAC-J5-5.jpg
http://www.icarreview.com/wp-content/uploads/2013/10/2014-JAC-J5-2.jpg
http://www.icarreview.com/wp-content/uploads/2013/10/2014-JAC-J5-3.jpg
sunmartin
۳۰ مهر ۱۳۹۳http://www.icarreview.com/wp-content/uploads/2013/10/2014-JAC-J5-4.jpg
http://www.icarreview.com/wp-content/up … C-J5-6.jpg
نیما
۳۰ مهر ۱۳۹۳دوستان ، کسی از تحویل شهریور ماشین رو تحویل گرفته ؟؟
تو سایتش که هنوز در اختصاص تخصیص خودرو هست. فقط تنها تغییری که کرده -200 تومن اضافه پرداخت بیمه هست که تو قسمت پرداخت ها اضافه شده
حسين
۳۰ مهر ۱۳۹۳سه روز بیش رفتم نمایندکی بهم کفتن هنوز تحویل مردادتموم نشده احتمالا أرهقته أینده بترتیب الویت شهریورهارومیدن
فرید
۳۰ مهر ۱۳۹۳سلام sun martin جان، بی زحمت اگه یه عکس از DVD وینکا و پرونیکس داری بزار بعقیه هم استفاده کنند، من نظرم رو پرونیکسه اما تا حالا قیافشو ندیدم، دوست دارم DVD که میبندم منوی زیبایی داشته باشه. اون موقع به دادا گفتم یه عکس بزار مثل اینکه یادش رفت! چون مشغوله لذت بردن از ماشینش بود.
حميدرضا
۳۰ مهر ۱۳۹۳ازدادای عزیز سپاسگزارم ….سلامت وشاد باشید
آرمین
۱ آبان ۱۳۹۳چرا دوستان به سایت کرمان موتور مراجعه نمی کنن و این گلایه هایی که اینجا میکنن رو در اونا در قسمت نظرسنجی نمی نویستن ببینید دوستان گرامی برخی موارد ها رو مای مشتری باید به کارخانه بازخورد بدیم که اونا نتیجه کارشون رو از نظر مشتری بشنوند خواهشی که دارم اگه گلایه ای در مورد کیفیت رنگ یا مونتاژ کاری خودرو دارین به سایت کرمان خودرو مراجعه کنید و اونجا بیان کنید تا کرمان خودرو هم توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشدهمه یک ایمیل اعتراضی هم میتونن بفرستند
sunmartin
۱ آبان ۱۳۹۳تا چند روز آینده سیتم خودم و ابوی و یکی از دوستان که سه برند مختلف هیت را یکجا قرار میدم قضاوت با شما همگی چینی هیتند اما وینکا و رویال هنگ دارند اینخ شخصا تجربه کردم در هنگام ایتفاده همزمان ( در جاده ) از gps و قسمت موزیک ؛ اگر حوصله دارید و صبر یک سیستم پایونیر ببندید که کیفیت غیر قابل قیاس با چینی ها داره از هنگ رزولیشن پایین کیفیت نامطلوب خبری نیست تنها مشکل اتصال صحبخپح قطعه تثبیت کننده اینتر فیس رول ( فرمان) خودرو هست و یک قاب ، پس اینطکر که پشخص شد سیستم های چینی چیزی جز یک نل دی وی دی یاده خمرته با یک قاب و هماهنگ کننده اینتر فیس نیستند
دادا
۱ آبان ۱۳۹۳مارتین خان چی شده به من گفتی خوابت میاد نوشته ها ت چیه.پر غلط…وینکا هنگ نمیکنه مال من همینه.مواظبت خودت باش…آقا فرید دوست عزیز گوشی دارم نمیتونم عکس آپلود کنم شرمنده تم.
صادق
۲ آبان ۱۳۹۳آقا این ماشین ما رو کی تحویل میدن !!!!قرار بوده آبان ماه تحویل بدن ولی چون اینجا ایرانه و همیشه حق مردم ضایع میشه هنوز دعوتنامه واسه من نیوده – دوستان خبر دارن 1800 چقد تاخیر داره تحویلش – !؟! به نظرتون انصراف بدم چطوره !؟!! راهنمایی کنید لطفا . .
مجتبي
۱ آبان ۱۳۹۳آقای سن مارتین خیلی ممنون از توضیحات شما در مورد موتور 1500 و عکسها
منصور
۱ آبان ۱۳۹۳سلام دوستان. از اونجایی که خیلیا در مورد موتور ۱۵۰۰ سوال دارن و کرمان موتور هم متاسفانه به جز کد موتور اطلاعات دیگه ای نداده خدمتتون عارضم که موتور جک ۱۵۰۰ میتسوبیشی نیست. بلکه طراحی شده توسط خود چینیها بر روی پلتفورم موتور 4GB2 میتسوبیشیه که با سیستم vvt تجهیز شده. کد این موتور نسبتا به روز هم HFC4GB2.3C هستش که اگه همین کد رو تو گوگل سرچ کنید اطلاعات خوبی به دست میارید. ضمنا یه تغییر دیگه هم تبدیل بدنه موتور از فولاد به آلومینیومه. سایر تغییرات نسبت به موتور میتسوبیشی اولیه: افزایش توان موتور از ۷۶ کیلووات به ۸۳ کیلووات (معادل ۱۱۲/۸ اسب بخار)، کاهش مصرف سوخت به میزان ۶/۴٪، افزایش گشتاور از ۱۳۰ به ۱۴۶ نیوتن متر و کاهش وزن موتور از ۱۱۴ به ۸۸ کیلوگرم.
در پناه حق…