صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
Ilyar
۲۲ آبان ۱۳۹۳سلام خدمت همه دوستان
بنده این تجربیات خود را از خودرو جک اتومات بعد از 4 ماه و 8000 کیلومتر کارکرد میگم.
اولا این رو بدانید که این خودرو از لحاظ کیفی و مونتاژی هیچ تفاوتی با محصولات قدیمی ایران خودرو مثل پارس و 206 صندوقدار و سورن ELX ندارد.این رو با توجه به سرو صدایی که از این خودرو بعد از چند بار تردد در جاده های خاکی دقیقا همانند خودروی دیگرم پارس میگم. از لحاظ موتوری قابل اطمینان ولی از لحاظ گیربکس غیرقابل قبول. دقیقاً این خودرو هم همانند سایر خودروهای چینی به دلیل گیربکس های با ضریب دنده های سبک ( که این به خاطر کم کردن مصرف سوخت و استهلاک و عدم فشار به خودرو به علت ضعیف بودن )شتاب نامناسب دارد. حتی پایین تر از محصولات قدیمی تر ایران خودرو.
ایراد دیگر این خودرو رنگ آن است که بعد 4 ماه انگار ماشین بیش از یک سال کارکرده و رنگ کیفیت پایین خود را نمایان میکند.رنگ ماشین من مشکی است.
ایراد بعدی ترمز خودرو هست که اول صبح هنگام استارت و حرکت خودرو باید با صلوات و آیه الکرسی و یا ابوالفضل ماشین بایستد.
این ایرادات اصلی جک اتومات بنده بود.البته الان به گمان زیاد عده ای من را جیره خوار ایران خودرو و سایپا معرفی میکنند. ولی من قسم میخورم که جز حقیقت چیزی نگفتم.
کلا خودرو های چینی برتری خاصی نسبت به محصولات تولید داخل ندارن.و فقط برای کسانی مناسب اند که از محصولات داخلی خسته شده اند و البته میخواهند خود را با چند امکان جزیی مثل سانروف و صندلی های مثلا چرمی( با کیفیت نازل )دلخوش کنند. صد البته وقتی پای خودرویشان به تعمیرگاه و نمایندگی باز شود هزار بار آرزوی داشتن خودروی ایرانی مثل 206 و پارس را خواهند کرد!
افشین
۲۲ آبان ۱۳۹۳برادر گرامی قدری اهسته تر این همه بی انصافی چرا.یک چرخ جک میارزد به پارس و206.معنی امکانات جزیی را هم فهمیدیم.سانروف و صندلیهای چرمی شدند امکان جزیی.واقعا که
Ilyar
۲۳ آبان ۱۳۹۳سانروف اصلا برتری نیست. در عوض ماشین های ایرانی قیمت پایین تر همراه با خدمات بعد از فروش بهتر و صد البته بازار خرید و فروش راحت تر دارند.در ضمن من فکر نمیکنم پارس tu5 و سورن ELX و 206 صندوقدار از لحاظ آپشن کمی از جک و محصولات چینی داشته باشند.
یه پسر
۲۳ آبان ۱۳۹۳می تونین واژه آپشن رو برامون باز تعریف کنی ؟
چون من فک می کردم به معنی امکاناته !!
افشین
۲۳ آبان ۱۳۹۳برادر من اقای ilyar متاسفانه اظهارات شماباعث حیرت هر خواننده منصفی است اظهارات شما چنین است که گویا یا شما در عمرتان این ماشینها را ندیده ایدو از امکاناتشان خبر ندارید ویا اینکه خودتان به موضوع اشراف دارید ولی مغرضانه با موضوع برخورد میکنید و قصد تخریب ذهن خوانندگان کم اطلاع را دارید.این همه بی انصافی چرا.این همه دشمنی بی پایه اساس چرا.به کدام سو میرویم.
peyman
۲۳ آبان ۱۳۹۳افشین گرامی شما به چه انتقاداتی می گویید سازنده و بدون غرض و منصفانه؟ گیریم انتقادات آقای موستوفی که این ماشین راندارند مغرضانه، انتقادات ایلیار بعد از 4ماه رانندگی با این ماشین و برخی دوستان دیگر که جک دارند هم منصفانه نیست؟البته بنده در یادداشت قبلی ام گفتم ای کاش روزی به این جمع بندی نرسیم که دریغ از گوشهای بسته ما به انتقادات(صد البته انتقادات بی مرض و غرض).حالاهم همین آرزو رادارم،که در طی مدت و کارکرد بالا خوش بینیهای شما ثابت شود(در مقابسه با ماشینهای داخلی و سایر چینیها و یا حتی انتظار در حد شصت میلیون تومان و نه بیشتر)چون هرچی باشه من هم قراره همین ماشینو تحویل بگیرم.یا حق
افشین
۲۳ آبان ۱۳۹۳دوست محترم وقتی خوروهای گران چندصد ملیونی انواع اشکالات وایرادات را به گواهی صحبتهای دوستان در صفحات قبل همین سایت دارن.چرا بعضی دوستان چند روز ذهن خوانندگان را به اسم تسمه هیدرولیک وبوی بد در گیر میکنند ودر اخر معلوم میشود بوی بد کار یک گربه ناقلا وموش بلا بوده.ویا اینکه سانروف و صندلیای چرمی را امکان کوچک و جزیی نامیدن .ویا اینکه دوستی میگه وقتی رو اسفالت نامرغوب میرم صدا ماشین فرق میکنه . دوست دیگری مدارکش چند روز دیر امده و به دلیل خاموش بودن طولانی مدت وچند روزه ماشین نیاز به باطری به باطری پیدا کرده این موضوع میشه یک اشکال برای این ماشین و…. نمونه فراوان است .واقعا این جملات را میشود به عنوان اشکال وایراد بیان کردو یا اینکه اصلا چقدر با واقعیات انطباق دارد دوست محترم قضاوت با خودتان.یا حق.
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۳افشین جان فکر نمیکنی کمی چین شیفته شده ای؟!
منصور
۲۳ آبان ۱۳۹۳با سلام دوست عزیز. همین حرف های شما رو سه سال پیش در مورد لیفان می گفتن. الان فروشش تو ایران از سمند بیشتر شده و ایران خودرو رو مجبور کرده که دنا رو تولید کنه. تو این حرفای وبسایتی نباید دنبال حقیقت گشت. حقیقت تو بازار و جامعه خودش رو به مرور نشون میده. من همین آینده رو برای جک هم پیش بینی می کنم. چون تنها ماشینایی که تو شرایط فعلی داره خوب می فروشه همین ماشینای کرمان موتور و ماشینای چینیه که معلومه مردم به ماشینای ایرانی ترجیح می دن. حالا اگه یه روزی قیمت ماشینای ژاپنی و فرانسوی و آمریکایی و … اومد زیر 60 میلیون دیگه حرف شما کاملا قبول و بر دیده ی منت…
Ilyar
۲۳ آبان ۱۳۹۳ممنون از شما ولی هیچ مدرکی وجود نداره که بگه فروش لیفان از سمند بیشتر شده و طبق آمار تولید 7 ماهه سمند بسیار جلوتر از انواع و اقسام ماشین چینی هستش. دنا هم وقتی که قرار بود به بازار بیاد ( وعده مدیران ایران خودرو سال 89 بود )اون موقع حتی لیفان وارد بازار ایران نشده بود.تا ایران خودرو بخواد دنا رو به مصاف لیفان 620 بفرسته.
علاوه براین من در بین خودرو های چینی (به جز جک و جیلی)محصولات لیفان و ام وی ام رو اصلا قبول ندارم. و این ماشین ها ایرادات فنی بسیار زیادی دارند که در آزمایش سایت دنده 6 هم این ایرادات کاملا بیان شده.
به نظر من در زیر 50 میلیون با یک جمع بندی کلی و درنظرگرفتن کلیه موارد خرید پارس LX داشبورد جدید سفارشی(tu5)عاقلانه تر از دیگر خودرو های ایرانی و چینی هستش.
Ilyar
۲۳ آبان ۱۳۹۳البته اگه در دام این چینی ها گرفتار شده اند پیشنهاد من همین جک هستش که لااقل مثل لیفان 620 نباید تو 10000 تا مجبور بشید صفحه کلاچ عوض کنید!
در ضمن کارخانه کرمان موتور یا ایران خودرو مال بابام نیست که بخوام ازش تعریف یا بد گویی کنم.
جک هم انتخاب بدی نیست. ولی باید بگم که این خودرو بیش از حد خانوادگی و پیر مردی و البته حساس و نازک نارنجی هستش و صد البته باید بعد از خرید چشم و گوش خود را به برخی از ایراداتش بسته و همچنین هم به این زودی ها قصد فروشش را نداشته باشیم.
منصور
۲۳ آبان ۱۳۹۳سلام و درود مجدد. اول بگم که بحث با دوست با فرهنگ و متشخصی مثل شما بسیار خوش آینده. امیدوارم در همه مراحل زندگیت موفق باشی. دوم من منظورم رشد فروش بود نه تعداد فروش و سوم اینکه دنا همونجوری که خودت گفتی از سالها قبل طراحی شده بود و ایران خودرو تا امسال هیچ لزومی برای هزینه کردن و سوخت کردن طراحیش نمیدید. حالا انصافا به نظر خودت چه دلیلی داشت که بالاخره این طراحی چند سال پیش رو روانه بازار کرد؟ به نظرم اگه بازار رو در خطر نمیدید هنوز همون پیکان رو به خوردمون میداد با قیمت ۳۰ میلیون.
درود بر تو دوست عزیز.
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۳Ilyarعزیز من ماشین جک ندارم ولی میخواهم یه چیزی را بدون قصد و غرض خدمت شما ودوستان دیگه عرض کنم.
من ماشین206 داشتم مدل خرداد88 و قطعاتش هم چینی نبودوبه اصطلاح فرانسوی ویا داخلی بود(10 آبان فروختم 25 تومان).بایدبگویم 10 روز پس از تحویل خودرو قسمتی از رنگ سپرها تبله کرد و کنده شد بردم گارانتی گفتندبردی کارواش به ما ربطی نداره به ابوالفضل قسم من توی عمرم ماشین کارواش نبرده ام.هیچی دیگه بردم نقاش گفت بایدکلذرنگ کنده شودوچسب آمریکایی بزنم ودوباره رنگ بشه که حدود240هزینه داره(سپرنورنگ شده170بود).ما از خیرش گذشتیم.پارسال هم خودبه خودسیم کشی دچار مشکل شد600تومان هزینه کردم.یکبارهمرفتم 4تا تایررا ضربدری با هم عوض کنم وقتی تایرها را باز کرد دیدیو لاستیک عقب سمت راننده پله کرده بود آپاراتیه گفت نقص206 اینه!
و……….
من pk داشتم،پراید داشتم همینطور اذیت شدم و…..
خلاصه هرماشینی یه سری عیب و عیوب داره تازه جک میخواهد رقیب سرسخت هیوندا تاسال2016 بشه مثل گوشی های موبایل هواوی که قاتل آیفون نام گرفته اند.پس لز رانندگی و زندگیت لذت ببر و زیاد اعصاب خودت را درگیر نکن ،ارزش نداره الان فکرچاره باش.
دوست من سوزوکی ویتارا داشت گفت قطعه نداره خودم خواستم رانا بگیرم مکانیک گفت کیفیت قطعاتش پایینه وگیر نمیاد خواستم لیفان بگیرم گفتند صدای موتورش تو کابین میاد،گفتم پارس بگیرم گفتندتکنولوژی آن مال20 سال پیشه گفتم پراید بگیرم گفتندارابه مرگه.گفتم206 اتومات بگیرم گفتندچینیه11تا مصرف داره ……….
ای بابا 2روز دنیا ارزش نداره فعلا سوارشو بعداً عوض میکنی بهترش را میگیری.سرت سلامت
Ilyar
۲۳ آبان ۱۳۹۳ولی این رقابت با هیوندای خیلی بلند پروازی و خنده دار هستش.فعلا ایران خودرو رو شکست بده هیوندای رو نخواستیم.
افشین
۲۳ آبان ۱۳۹۳اقای ایلیار برادر محترم این همه با جک دشمنی نکن انتقادت به روی چشم ولی لطفا مسخره نکن لطفا . حداقل به احترام دوستانی که این ماشین را برای سواری برگزیدند.واقعا که اینگونه سخن گفتن در شان مردم بافرهنگ ایران با 7000 سال تمدن وتاریخ و فرهنگ نیست
ali_a1354
۲۳ آبان ۱۳۹۳لطفا شما در مورد خودت صحبت کن کسی به یک صندلی چرم و.. دلشو خوش نکرده شما را نمی دونم .
Iman
۲۴ آبان ۱۳۹۳ایلیار تا چند وقت پیش که یه جک مشکی داشت همش داشت تعریف میکرد حالا که دیگه فروختتش حالا نظرش عوض شده چون رفته پارس خریده. ایلیار جون شما برو همون صفحه خودتون مقایسه ال نود با بچه های اونجا خوش باش
پشیمان
۲۲ آبان ۱۳۹۳قیسمت اپشن اگه سرش خلوت باشه برات همه کار میکنن ولی اگر شلوغ باشن میگن برو یه روز اول وقت بیا من موقع تحویل برام فقط دی لایت نصب کردن95 ویه لاستیک صندوق عقب40 برای کارای دیگه وفت نشد اخر وقت بود ولی امروز خودم رفتم امیر کبیر لاستیک هارو عوض کردم سایز225/55/16 نکسن کره انداختم ویه دست لاستیک زیر پا براش گرفتم فردا هم اگه زنده بودم میرم شیشه هارو دودی کنم
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۳ممنونم
چرالاستیک زیرپا میگیری؟خودش مگه نداره؟
درضمن ای کاش کفی سرتاسری می انداختی.
لاستیک های(تایرها) خودش ایرانیه یا چینی؟
خواهشاً اگه وسیله ای تهیه کردی که مربوط به ماشین دیگه ایی بود ولی فیکس جک بود،خبربده.
موفق باشی وبه سلامتی استفاده کنی ماکه تحویل بهمن ماه هستیم
پشیمان
۲۲ آبان ۱۳۹۳راستی هفته دیگه هم اخرین کارش یعنی نصب دیویدی از شرکت مجید کار بامارک یی کو به نظر من فقط مشکلش کار کردن دائم فن با دور بال هست که امیدوارم این مشکل بزودی حل شود
ali kia
۲۳ آبان ۱۳۹۳پشیمان خان مجیدکار چقدر قیمت داده برا دی وی دی؟
من از شهرستان پرسیدم برا مارک اکو با دوربین عقب و جی پی اس 1800000 قیمت دادن!
پشیمان
۲۲ آبان ۱۳۹۳این مورد بالا رو تقریبا همه دارن فکر کنم برای فن ضرر داشته باشه جدای از صدای زیادش
فرید
۲۲ آبان ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار، امروز دقیقا ۴۰ روز از تاریخ تحویل میگذره(دستی،مرداد،تهران) الان که داشتم از سعادت آباد برمیگشتم خونه کیلومتر شد 1000، تو این مدت چیزه بدی بجز رنگ که اذیت کنه آدمو ندیدم، رانندگی همچنان لذت بخشه، فقط تو این هفته که هوا سردتر شده سروصدای داخل بیشتر شده هنگام رد شدن از آسفالت که نامرغوب باشه چرررق و چررروق از داشبورد و قاب دور فرمون صدا میاد، که فکر میکنم بخاطره منقبض و منبسط شدن پلاستیک باشه تو هوای سرد، کلاچ و دنده نرم هستن و هماهنگی خوبی با هم دارن، بخاری خوب عمل میکنه و فنش پرتابه زیادی داره، نوره چراغها هم نور پایین و بالا خوبه، یه چیز دیگه تازه فهمیدم، گردش فرمان نسبت به L90 کمتره، یعنی نیم دور کمتر میچرخه، فعلا بای تا تجربه بعد.
mohandes.hadi
۲۳ آبان ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
نزدیک هزار کیلومتر رانندگی داشتم
البته توی مدت چند روز
چون بدلیل دو ماشینه بودن فعلا دارم 206 رو میرونم تا مشتری خوب پیدا بشه و 206 رو رد کنم بره
رانندگی با این ماشین از لحاظ امنیت حس خوبی به ادم دست میده
کلاس رانندگی اش بالا تر از 206 و پارس و سایر خودرو های داخلی هستش
فرمان بسیار نرم و ترمزش عالیه
توی پیچ ها خیلی با اطمینان میشه رانندگی کرد و تا حدودی خیالت راحت باشه
متاسفانه مواردی هست که بسیار داره اذیت میکنه و از دوستان خواستار کمک و راهنمایی هستم
اول از هم صدای زوزه باد در سرعت بالا هستش که اگه بالای 60 70 بخوای توی جاده بری به شدت صدای زوزه ی باد اذیت میکنه
حالا در نظر بگیرید که بخوای از هوای بیرون هم استفاده کنی و کمی شیشه رو بدی پایین
دیگه وا ویلاااااااا
مطمئناا هر کی تو ماشین خواب باشه بیدار میشه
دوستان چیکار کنم تا این مشکل رفع بشه
خداییش تو این یکی دو هفته به خاطر همین مشکل بیشتر از 206 دارم استفاده میکنم
مشکل بعدی سوخت بالاس
باک اول که بالای 13 تا سوزوند
باک بعدی نزدیک 11 توی جاده
بنزین هم سوپر زدم کلا
داشبورد به صدا افتاده و فرمان هم جیز جیز میکنه گاهی اوقات!!!
اوایل مشکل ترمز اول صبح ها نبود ولی این اواخر یکی دو بار صبح که روشن کردم ترمز که گرفتم سفت و به اصطلاح سنگ میشه زیر پا
بچه ها باد لاستیک ها کم و زیاد میشه یا این نشانگر هی واسه خودش کم و زیاد مینویسه بعضی اوقات؟
یه سوال دیگه اینکه 220 نشانگر باد لاستیک دقیفا تبدیلش کنیم به این نشانگر های دست اپاراتی ها چند میشه؟ مثلا برا 206 عدد 30 رو میزنن
واسه جی 5 چند باید بزنیم؟
درسته زیاد طولانی شد ولی خیلی خوشحالم میکنید که راهنماییم کنید
با تشکر و شب بخیر
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۳1- بست اگزوزها را عوض کنید تا لوله اگزوزبا چند سرنشین به سرعت گیرها برخورنکند.(بستهای کارخونه بزرگ هستندولوله کوچتره درنتیجه لوله اگزوز5سانتی متری جاداره بالاتربره)
2-نوارلاستیکی دور درهای جلو را باز کرده وپشت آنها از نواردرزگیرفومی چسبی (درزگیرپنجره) استفاده کن وبعد لاستیک را روی آن قرار بده تا صدای باد در سرعتهای بالا اذیت نکند.
3- همچنین برای جلوگیری ازصدای باد می توان از بادگیرهای 4تایی کره ایی که روی آنها نوشتهRIO-Seratoاستفاده کنیم.البته خودکرمان موتوربخش آپشن ها دارن.
حسین
۲۴ آبان ۱۳۹۳با تشکر از راه حل شما در حذف صدای باد در سرعت بالا ، از شما خواهشمندم که د رخصوص نحوه دقیق گذاشتن نوار چسبی فومی د ردرهای جلو راهنمایی بفرمایید ممنون
mohnades.hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۳با سلام و سپاس به خاطر پاسختون
در مورد بست ها دقیقا باید چیکار کنم؟بازشون کنم و بست دیگه جایگزین بشه؟
در مورد نوار لاستیکی یعنی شما میفرمایید باد از لای در میاد تو؟؟
کاش در مورد بادگیر ها عکس میزاشتید
نمایندگی تبریز کلا واحد آپشنش تعطیله و این مواردی که شما میفرمایید رو نداره!!!!!!
محسن
۲۳ آبان ۱۳۹۳سلام
میشه دوست عزیز مقایسه ای با 206 خودتون انجام بدید
mohandes.hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۳مطمئنا لذت سواری در جی 5 بیشتر از 206 هستش
ولی صادقانه بگم کیفیت خودرو و قطعات رو احتمال میدم 206 من که مدل 88 بود و چینی نبود به احتمال زیاد از جی 5 بیشتر باید باشه
mohandes.hadi
۲۳ آبان ۱۳۹۳در ضمن زیر ماشین به رمپ در پارکینگ گیر میکنه
توی نظرات قبلی خوندم دوستان میکن پیچ ها رو باز کنن و جور دیگه بسته بشه
میشه بیشتر توضیح بدید؟
پس جرا خود کارخانه این کار رو نمیکنه؟
راستی بچه لاستیک زیر پایی رو چند خردید؟
فابریک خود جی 5 پیدا میشه؟
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز،چندروز پیش یکی ازکاربران(رضا3)قیمت این اقلام را ازبخش آپشن های کرمان موتور گرفته بود.
قابل توجه دوستان: لیست اپشنهاى موجود در واحد اپشن اداره تحویل بلوار کرمان موتور بلوار نخل کیلومتر 16جاده مخصوص کرج. سینى زیر موتور 170000-روکشى صندلى 280000-شیشه دودى 150000-کفپوش کامل 120000-دزدگیر ساده 160000-دزدگیر تصویرى 340000-پاور ویندوز 75000-پاور سانروف 50000-کروز کنترل 900000-برچسب پارکابى 60000-کفى زیرپایى جلو وعقب 50000-کفى صندوق 40000-مانیتور پشت سرى 650000-بادگیر دور شیشه 180000-کابل تبدیل یو اس بى 12000-زه استیل دور گلگیر 150000-دى وى دى وسیستم تصویرى مدل پورونیکس با دوربین عقب و جى پى اس فارسى با نقشه شهرهاى ایران1350000-قیمتها به تومان. شماره تلفن واحد اپشن021.44982002 سالم و سرزنده باشید ودعا کنید ما هم زود ماشینمونو تحویل بگیریم.
عباس ونید
۲۳ آبان ۱۳۹۳با دوست عزیزم ایلیار موافقم من 2 ماه جک دارم البت دست دوم خریدم داشبوردش با تو دری ها که منو یاد رنو 5 میندازه از لحاظ شکل نه ! از لحاظ سر وصدا ضمنا رنگش مثل ایه که با یطل رنگ پاشیده باشی باهاش دونه داره ترمزش خوبه ولی صبح ها و بعد از هر بار پارک کامل از سیستم خارج میشه آپسن هاش مثل سانروف هم خوبه اما بشرطی که مثل من گیر نکنه
mohandes.hadi
۲۳ آبان ۱۳۹۳در ضمن یه مشکل جدیدی که پیش اومده
این سری که باک رو پر کردم عقربه امپر فول رو نشون میده و با اینکه 300 کیلومتر رانندگی کردم بعدش هنوز پایین نیومده!!!
ظاهرا شناور آمپر بنزین خرابه
برا دوستان هم اینطوری بوده؟
ali kia
۲۳ آبان ۱۳۹۳نور بالا رو چطوری میشه تنظیم کرد؟فاصله بین نور پائین و بالا همچنان تاریک میماند!البته منظورم تنظیم چراغها با موتورش نیست تنظیم دستی رو میگم!
منصور
۲۳ آبان ۱۳۹۳پشت چراغها (از داخل کاپوت) دوتا چرخ دنده واسه تنظیم نور بالا و پایین باید داشته باشه.
فراموش نشه که به طور استاندارد نور پایین سمت راننده فاصله نزدیکتری رو در مقایسه با سمت شاگرد روشن میکنه. علتش هم اینه که نور پایین چراغ سمت راننده، تو چشم راننده ای که از روبرو میاد نیوفته
http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#Regulations_and_requirements
فرشاد
۲۳ آبان ۱۳۹۳سلام
بلاخره ما هم تحویل گرفتیم، مشکی، دستی. فعلا همه چیزش خوبه جز رنگش که واقعا رو اعصابه، انگار چند ساله کار کرده. اگه از رنگش بگذرم فعلااز همه نظر نسبت به قیمتش عالیه تا زمان کیفیت اونو مشخص کنه.
نمایندگی قیمت GPS با مانیتور وغیره رو 1.45000 اعلام کرده، مانیتور پشت صندلی 75000، آنتن دیجیتال TV 370000، روکش فابریک 280000، کفه دوزی 220000، سینی زیر موتور 180000، شیشه دودی 150000، زیر پایی مارک دار 50000 و روکش فرمان 15000 تومان. به نظرتون نصب کدامیک لازمه و از نظر کیفیت ارزش داره. آیا کسی آپشن های جایگزین بهتری سراغ داره لطفا اعلام کنید.
راستی تو قرارداد نوشته که Power windows داره اما روش نصب نیست. آیا میشه پیگیری کرد؟
تودفترجه برای ماندگاری رنگ نوشته که هر 6 ماه یک بار واکس زده بشه از جنس و نوع واکس و یا هر محافظ رنگ دیگه ای که به نطرتون خوب میاد (مثلا محافظ رنگ نانو) لطفا بنویسید.
در پناه حق
محمد
۲۳ آبان ۱۳۹۳به نظر من:
کفی سرتاسری،کفی صندوق،بادگیر پنجرهها،زیرپایی،کی لس استارت لازمه.
روکش 2سال بعد بنداز.مانیتورو….اگه پارکینگ و…نداری ننداز.
فرشید
۲۳ آبان ۱۳۹۳با سلام .من نظرات همه رو روزانه میخونم والا ادم میمونه چی بگه .از صحبت بعضیها ادم فکر میکنه که طرف اصلا این ماشیتو نداره که همین جور میبافه بیره جلو.من از شیراز هستم حدود 6 ماه هست که ماشینو خریدم سفید دنده ای حدودا همه ماشینه منو تو شیراز میشناسن بخاطر این که یه مقدار تغیرات دادم ارتفاش پایین اوردم رینگ لاستیکو عوض کردم .تا حالا هم من ایرادی از ماشین ندیدم بظارین یه چیز تعریف کنم من روی کل ماشینام خیلی حساس بودم هستم برای سرویس های اولیه به نمایندگی مراجعه کردم بعد گفتن اقا شما برو عصر بیا ماشینو ببر من قبول نکردم گفتم باید پیش ماشینم بمونم یکی او گفتو یکی ما یه منم گفتم نمیخوام از اونجا رفتم رفتم یه شهرستان فاصله 45 شیراز وقتی وارد شدم پور بود از لیفان کار های اداری رو انجام دادم و سرویس ها یک ساعته تموم شدو پیش ماشینمم بودم میدیدم که چیکار میکنن .خلاصه میخواصتم اینو بگم که از تعمیر کارای اونجا سوال میکردم میگفتن ما داخل این یک سال که فروش داشتیم فقط سرویس های ماشینها رو انجام میدیم تا حالا که مشکلی نبوده اونجا پر لیفان بود حالا من موندم طرف میاد میگه …..اقا جون داخل رنج قیمت خودش خدای ارزششو داره بیشتر میارزه .من الان 10000 رفتم تا حالا مشکیلی هم نداشتم با این که ماشینمم کپه
یاوری
۲۴ آبان ۱۳۹۳با سلام
ممکنه عکس از بادگیرها بگذارید؟
ممنون میشم
خسرو
۲۳ آبان ۱۳۹۳بادگیرهاراواحد اپشن خیلی گران میدهد .من رشت چهارتایی کره ای اصلی را توی بسته بندیهای کارتونی (محتوای دوسری کامل)75هزار تومان خریدم .با مارک RIO-SERATOالبته تابستان خریدم .حالا گیرم 100تومان نه150تومان.
عباسنوید
۲۴ آبان ۱۳۹۳رقتبت جک با هیوندایی کیا جوک سال 2015 بود
دوستان جو زده لطفا خودتان را کنترل کنید جک در بهترین شکل قابل زقابت با لیفان چری و گریت وال و جیلی و امثالهم است نه یک شرکت معتبر مانند کیا هیوندای..
دادا
۲۴ آبان ۱۳۹۳دوستان چرا بعضی تخیلی حرف میزنن.بعضی مسایل ریزودرشت هست اما نه دیگه خیلی شور.بابا والله ماهم این ماشینو داریم بدجوری میگازیم مشکلی تاحالا نخورده بله مشکل باد داره سوخت معمولی کمی به سمت بالا میسوزه.اما محاسنش زیاده.ایلیار عزیز واقعا ماشینت این همه عیب پیدا کرده پس ما خیلی خوش شانسیم که یک صدم مشکلات تورو نداریم.خدا وکیلی امروز تو شهرستان بودم یه نمایشگاه دار تهرانی میگفت آقا این ماشین خیلی هواخواه پیدا کرده خیلی خوب میخرن مخصوصا تهران.منم خودم زیاد تهران میبینم.بابا من نگرانم یعنی آلودگی هوا همه ی عقلا رو ناقص کرده میرن این ماشین چینی که بوی بد پهن همیشه میده وهزاران عیب دیگه داره میخرن.دعا کنید شفا پیدا کنن مردم نخرن ازما که گذشت…….
محمت
۲۴ آبان ۱۳۹۳http://www.bama.ir/car/jac/j5-1.8/iran/year=1393-1393;sort=1;page=11
http://www.bama.ir/car/hyundai/ix35/iran/year=2014-2014;sort=1;page=7
قابل توجه دوستانی که میگن این خودرو پر طرفداره ، آمار فروش این خودرو و پر طرفدارترین خودرو هیوندای در یک مدل و در پر بیننده ترین سایت فروش خودرو (باما) را گذاشتم خودتون ملاحظه کنید.
جک اتومات 2 برابره.
خودتون افت قیمت بطور مثال سمند 93 و لیفان 93 هر دو کار کرده رو هم مقایسه کنید که لیفان حدود3 میلیون و سمند حدود نیم میلیون میباشد.
جالب ایجاست که بعضیا تو اینجا (پدال) خودرو را اعلام فروش کردن و هیچگونه نظر منفی و مثبت نزاشتن ، اونوقت کلی لایک منفی خورده !!!
معلومه چه کسایی بی غرض نظر میدن و لایک میزنن
افشین
۲۴ آبان ۱۳۹۳دوست گرامی لیفان بیش از 50درصد از سمند گرانتر است .مقایسه شما غلط است .ضمنا بفرماید کدام مجنونی است که یک سمند 93 کارکرده را 500 هزار تومان کمتر از سمند صفر بخره.
دادا
۲۴ آبان ۱۳۹۳کسی از دوستان میتونه محاسبه ی دقیق بنزین رو دربیاره وهم اینکه دقیقا بین دوخط چندتا بنزین مصرف میشه .به تفکیک بیان کنه.البته میدونم کلی محاسبه میشه اما تحقیق میدانی هم میشه انجام داد ممنون دوستان خوب
اكبر
۲۴ آبان ۱۳۹۳سلام ماشین من تنها عیبی که داره بست اگزوز میباشد که خیلی پایینه من مشکل دیگهای باهاش نداشتم اگر یک کم کرمان موتور خوش سلیقهگی میکرد ماشینه عالی بود
reza
۲۴ آبان ۱۳۹۳دوستان دیروز توی ترافیک یه جی 5 جلوی ما افتاد و در کنارش هم یه لنسر 2014 مسئله اگزوز رو که دوستان گفتن توجه کردم جالبه که منبع اگزوز لنسر آویزون و پایینتر از جی 5 بود و تو ذوق میزد در مقابل منبع جی 5 یه قسمتیش معلوم بود اما مثل لنسر آویزون و زشت نبود و این برام خیلی جالب بود به نظر بنده با توجه به اینکه لنسر یه ماشین با برند خیلی معتبره فکر نکنم این مسئله یه ایراد باشه در غیر اینصورت مهندسان ژاپنی حتما مسئله رو برطرف میکردند حالا شما خودتون اگه یه لنسر 2014 دیدین این مسئلو رو بررسی بفرمایید تا ببینید احتمال گیر کردن اون توی دست انداز خیلی بیشتر از جی 5 هست
Ilyar
۲۴ آبان ۱۳۹۳ایناهاش استاد تموم شد حالا این پیج یه پیغمبر پیدا کرد.من کجای حرفام مغرضانه بود. داره حکم هم صادر میکنه! دشمنی با جک ! من اصلا خودمو به خاطر یه اشغال چینی به سردرد نمیندازم.من چند ماهه که تو این پیج هستم و از مزایا و معایبش هم کلی نوشتم و با تمجید و یا تخریب بی مورد هم همیشه مخالفت کردم.حالا جنابعالی گوش شنیدن واقعیات رو نداری قبول من حرفی ندارم.
من این ماشینو نفروختم و اصلا قصد هم ندارم که اگه فروختمش در یک حرکت عقبگرد برم پارس بخرم. اگه تونستم مگان یا زانتیا یا اوانته میخرم.اگه هم باور نمیکنی اگه راهتونو به اردبیل خورد حاضرم به همه نشون بدم.
افشین
۲۴ آبان ۱۳۹۳دوستان گرامی لطفا به این جملات دقت کنید قضاوت با خودتان …..ایناهاش استاد تموم شد حالا این پیج یه پیغمبر پیدا کرد.من کجای حرفام مغرضانه بود. داره حکم هم صادر میکنه! دشمنی با جک ! من اصلا خودمو به خاطر یه اشغال چینی به سردرد نمیندازم…..این لحن سخن گفتن یک مدعی ادب تربیت وانتقاد منصفانه بنام ایلیار است .اقای پیمان کجایی برادر لطفا این جملات را ببین دقیقا این فرد نمونه یکی ازاین همین اشخاصی است که میگویم
جک باز سابق
۲۴ آبان ۱۳۹۳والا منم پشیمانم کاش اونوقت که یه آقا یا خانمی با نام سان مارتین بهم پیشنهاد داد دست دوم کره ای به جای چینی با 5 تومان بیشتر بخر قبول میکردم اشکالات داره نمایان میشه صدای زوزه باد از لای جرز پنجره ها وای دارم قاطی میکنم فرمون میچرخونم صدای آسیاب یرقی میده این رنگ رو سپر ها مثل اینه که با رنگ پلاستیک رنگش زدن.. دنده هم که ماشالا تو سرعت 60 در حالت دنده مرده یعنی دنده4 سیر میکنه کلا پشیمونی اگه نشونه ای داشت الان علامت پشیمان شدم بودم جالبه خنده داره بخدا شوهر عمم آوانته 8 سال کارکرده داره توش میشینی انگار اصلا ایزوله هست و هیچ صدایی نمیده گیربکسشم فوق العاده نرم تعویض میشه و مثل جک دیمی نیست تا الان 300 هزار تا راه رفته جز بنزین و روغن و فیلتر کابین و هوا فقط تسمه تایم رو کیلومتر عوض کرده که اونم جزو مصرفی ها محسوب میشه به امید اینکه مشتری خوب و دست بنقد واسه جکم پیدا بشه فعلا خدانگهدار
علی
۲۵ آبان ۱۳۹۳یه کم بهتر صفحه های قبلی رو میخوندی، یه سری ایرادات دیگه هم بود که از قلم انداختی
کلاسیک
۲۴ آبان ۱۳۹۳بلاخره ماشین ما اومد 1500 مشکی مشکل خاصی نداشت سینی زیر با 125000 تومان بست سیستم تصویری و دوربین عقب 1150000 فردا میبنده
حسن
۲۴ آبان ۱۳۹۳سلام مبارک باشه خوش رکاب باشه انشاالله کدوم شهر !قیمت وسایلی که نسب کردی نسبت به دوستان دیگه که گفتن خیلی بهتره !
فرشاد
۲۴ آبان ۱۳۹۳سلام
یه چراغ که شکل ماشین هستش کنار آمپر بنزین در حالت خاموش و روشن چشمک می زنه، بنزیم هم هنوز به خط قرمز نرسیده. کسی میدونه چرا؟
علی
۲۵ آبان ۱۳۹۳چراغ مربوط به سیستم ضد سرقته،یعنی سیستم ضد سرقت شما فعاله (حالت طبیعی) مطمئنا همیشه خوندن دفترچه اولین گزینه ست بعد پرسش
پشیمان
۲۴ آبان ۱۳۹۳باسلام مجدد درجواب اون دوستمون بگم که لاستیک کف پایی نداره موکت داره مثل اکثر ماشینا درجواب اون دوست شهرستانیمون هم بگم دی وی دی ایی کودر مجید کار1090ودوربین عقب هم110 البته با جی پی اس
پشیمان
۲۴ آبان ۱۳۹۳کسی راجب تنظیم ساعت جی5 چیزی میدونه
mohandes.hadi
۲۴ آبان ۱۳۹۳باید شاسی کیلومتر شمار سفری رو چند ثانیه نگه داری تا ساعت شروع به چشمک زدن بکنه بعدا تنظیم کنی
خیلی راحته
مهدی273
۲۴ آبان ۱۳۹۳22000کارکرد،بدون هیچ گونه مشگلی،فقط رنگ،راضیم ازش درکل،1500سی سی
Iman
۲۴ آبان ۱۳۹۳فرید جان کم پیدایی. روکش صندلی ماشینتو چند گرفتی و از کدام فروشگاه؟
دادا
۲۴ آبان ۱۳۹۳ایلیار دوست عزیزم ازکوره در نرو.دوستان ما اینجا جمع شدیم واقعیت ها وبعضی موقع انتظارات خودمونو بنوعی بیان کنیم شما رو بخدا نذاریم با بداخلاقی اینجا بشه دریاچه ی ارومیه که الان فقط نمکش مونده.دیگه کسی شنا نمیکنه.حرفای اینجا باید مثل آب دریاچه ی سابق باشه کسی رو غرق نکنه.ایلیار جان فکری برا ماشینت بکن درستش کن.اون دوست محترمی که بحث باد رو درمانش کرد میشه دقیقا توضیح بده تا ماهم همون کاروبکنیم ممنون میشیم .یاددوستان قدیمی بی معرفت اینجا بخیر.رفتن پی کارخودشون وذوستان روتنها گذاشتن.نمیدونم چرا……….
رضا3
۲۴ آبان ۱۳۹۳بعضى از دوستان چنان در مورد این معایب جک مطلب مینویسن که انگار مرسدس خریده بودن که انتظارشونو براورده نکرده!!!!!!!! والا شرم هم خوب چیزیه. جک از نظر رنج قیمت چیزى در حد وحدود همین پارسو سمندو ال نوده. مگه این خودروها هزار تا معایبو مکافات ندارن که جک هم نداشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟. چنان توقع رو از این ماشین جک بالا بردن که گویى برند المان و ژاپن و کره خریدن. هر چى پول بدى همون قدر اش میخورى. جک هم تو رنج قیمت خودش از همه تولیدات داخلى عالیه اما ابر خودرو نیست. طبیعیه که این. قیمت خودرو مشکلاتى راهم خواهد داشت پس بیجهت با اطلاعات مسموم مردمو نگران نکنین
رضا3
۲۴ آبان ۱۳۹۳اونایى که یه وقتى سنگ همین جکو به سینه میکوبیدن و شده بودن لیدر تبلیغاتى جک و ماها هم به اعتبار نظرات همونا و امثال اونا رفتیم این ماشینو ثبت نام کردیم حالا شدن منتقد قلم به دست جک.کافى یه پنجاه شصت صفحه قبلو ببینین همین اقایون چنان با آب و تابى جک رو تعریف و تمجید میکردن انگار سهام دارش بودن. این همه تفاوت و تناقض نظر ؟؟؟؟؟!!!!!!!!این همه چرخش!!!!!به خدا قسم دین این مردم گردنتون میاد. عزیرانه من این پیجا محل تفریح و خوش گذرانى و وقت کشى نیست هر یک نظرى که شما میذارین در سرنوشت انتخاب افراد موثره. حالا عده اى میان نظر میذارن فقط به خاطر اعلام وجود و جلب توجه. خدا رو هم در نظر بگیرین اگر واقعا این ماشین این همه ایراد داشت پس چرا یه روزى تبلیغش میکردین که در انتخاب ما موثر باشین به ولله قسم مسولیت اخلاقى وشرعى دارین و خواهید داشت.
Ilyar
۲۵ آبان ۱۳۹۳اولا من هیچ وقت با تب و تاب از این ماشین تعریف نکرده ام …جالبه اگه به صفحات فبل برین در هر هزار کیلومتر کارکرد تمامی مزایا و معایبش و گفتم. اون موقع که ازش تعریف میکردم حتی ماشین هزارتا هم کار نکرده بود ولی الان نزدیک ده هزار تا کارکرد داره.
انتخاب هم با خودتونه من کسی رو مجبور نکرده ام.بعد از خرید این ماشین باید خودتونو با چند تا از معایبش وفق بدین و صد البته قید خدمات بعد از فروش رو هم بزنیم.
رضا
۲۵ آبان ۱۳۹۳پس شما به ماشین عیب دار عادت نداشتین کادنزا داشتین که الان با جکتون راضى نیستین. ما فقیر فقرا یه عمریه به عیبهاى سایپا و ایران خودرو از جمله آتش سوزى پژو و مشکلات کیربکس و صفحه کلاج سمند و دسته موتور و… عادت کردیم که الان با عیباى اندک وناچیز جک سر شوق اومدیم. عزیزم چهل وشش دادى جک خریدى پول یه پرشیاى ناقابل. پس انتظاراتتونو معقول وسنجیده بکنین نه از سر احساس .شاید شما با این پول انتظار داشتین فرارى بگیرین که بى عیب و نقص باشه شایدم حال و هواى پورشه و بنز و بى ام دبلیو که عارى از هر نقصى. نه عزیزم جک پول دوتا پرایده نه بیشتر!!!وشما اگاهانه اینو خریدین با پیش بینى تمامى عیوب و نواقصش. پس با جکتون زندگى کنین و زیاد ناراحت نشین. خودتونم یقین میدونید که همین جک با همه ى معایبش هزار بار می ارزه به ارابه هاى مرگ ایران خودرو و سایپا. موفق باشین یا حق
morteza
۲۵ آبان ۱۳۹۳سلام دوستان این اولین پیغام منه من تازه ثبت نام کردم ولی حتما واجب دونستم اینجا این رو بگم
آقای Ilyar شما فقط تعریف کردی من هر روز میخونم ولی الان کلاً شدین یه جک سوار معمولی با کلی معایب یه دفعه بگین آش کشکه بخورین نخورین پاتونه
افشین
۲۵ آبان ۱۳۹۳خوب است نظرات موافق و مخالف با انصاف وادب بیان شود.رضا 3 عزیز متشکرم از نظرات منطقی شما.پایدار باشی برادر
آرش
۲۴ آبان ۱۳۹۳1500
از مواردی که میتوان در این خودرو به ان اشاره کرد انست که مجموعه موتور و گریبکس این خودرو متعلق به میتسوبیشی میباشد که نامها و برندهای معتبر جهانی است و این موتور و گریبکس در محصولات میتسو در سالهای 1998 الی 2005 بر روی طیف وسعی ااز محصولات میتسو ابه ویژه لنسز استفاده میشد و هم اکنون نیز بر روی محصولات میان قیمت بازار چین و گاهن خود ژاپن هنوز کاربرد دارد و امتحان خود را از هر نظز کیفیت و عملکرد پس داده است یکی از ویژگی های این خودرو را میتوان به ایمینی مناسب ان ذکر کرد که توانسته در تست ایمنی موسسه چینی 5 ستاره دریافت کند که با مقایسه سازی با تست اروپا بتوان 4 ستاره دریافت کند . از ویژگی های دیگر این خودرو میتوان به ابعاد مناسب ان به ویژه فاصله بین دومحور(2700)اشاره داشت که فضای بسیار خوب و بالاتر از کلاس خودرو ادارد و فضای مناسبی جهت راحتی بیشتر سرنشینان عقب خودرو ایجاد میکند که با توجه به استفاده خانوادگی در ایران یک مزیت محصوب میشود .مهمترین مطلبی که میتوان در مورد این خودرو عنوان کرد انست که طراحی این خودرو با مشارکت و زیر نظر پینین فارینای ایتالیا انجام گرفته که این شرکت طراحی خودرو های معروفی چون فراری-فیات-و.. را برعهده دارد و این استدیو طراحی معروفترین استدیو طراحی خودرو دنیا است و از بهترینها و با استناد به این نکته مبرهن است که با طراحی و اصلوب متناسب و علمی روبرو هستیم و چه در فضای داخلی و چه در طراحی بیرونی ان این مطلب مشهود است و طراحی کلی ان بدور از هیجانات و اغراقهای طراحی خودرو های چینی است و و این خودرو را میتوان خودرویی طراحی ایتالیایی- فنی ژاپنی – تولید چین نام برد.